Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af alithebeast » 20. mar 2017, 07:00

Jesper Schmidt skrev:For lige at vende mere tilbage til topic:

Det kan simpelthen ikke være rimeligt at vi efter dagens kampe skal sidde og være lettede over at Larsens hovedstød på stolpen i overtiden ikke gik ind, og at det at vi ikke evnede at få point med fra Viborg reelt gør at vi næppe kommer i nedrykningsfare!

Det er horribelt, usportsligt og det pisser mig af.

Det er én ting at jeg absolut ikke bryder mig om den nye struktur som helhed, men den del med hvordan man får parret holdene i bunden... det er man simpelthen nødt til at få lavet om.
Morten er helt enig.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-traene ... vanvittige

Det er en vanvittig struktur, hvor det bedst kam betale sig at tabe.
Hader København!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 20. mar 2017, 08:15

alithebeast skrev:
Jesper Schmidt skrev:For lige at vende mere tilbage til topic:

Det kan simpelthen ikke være rimeligt at vi efter dagens kampe skal sidde og være lettede over at Larsens hovedstød på stolpen i overtiden ikke gik ind, og at det at vi ikke evnede at få point med fra Viborg reelt gør at vi næppe kommer i nedrykningsfare!

Det er horribelt, usportsligt og det pisser mig af.

Det er én ting at jeg absolut ikke bryder mig om den nye struktur som helhed, men den del med hvordan man får parret holdene i bunden... det er man simpelthen nødt til at få lavet om.
Morten er helt enig.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-traene ... vanvittige

Det er en vanvittig struktur, hvor det bedst kam betale sig at tabe.
Enig, det er noget forfærdeligt gøgl.

Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 20. mar 2017, 10:16

doukas skrev:
alithebeast skrev:
Jesper Schmidt skrev:For lige at vende mere tilbage til topic:

Det kan simpelthen ikke være rimeligt at vi efter dagens kampe skal sidde og være lettede over at Larsens hovedstød på stolpen i overtiden ikke gik ind, og at det at vi ikke evnede at få point med fra Viborg reelt gør at vi næppe kommer i nedrykningsfare!

Det er horribelt, usportsligt og det pisser mig af.

Det er én ting at jeg absolut ikke bryder mig om den nye struktur som helhed, men den del med hvordan man får parret holdene i bunden... det er man simpelthen nødt til at få lavet om.
Morten er helt enig.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-traene ... vanvittige

Det er en vanvittig struktur, hvor det bedst kam betale sig at tabe.
Enig, det er noget forfærdeligt gøgl.

Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
Mit gæt vil være, at når folk kan brokke sig over denne struktur, så vil der udbryde decideret oprør med protestmarcher og brostenskastning, hvis et hold fik lov at vælge sine modstandere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 20. mar 2017, 10:52

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
doukas skrev:
alithebeast skrev:
Jesper Schmidt skrev:For lige at vende mere tilbage til topic:

Det kan simpelthen ikke være rimeligt at vi efter dagens kampe skal sidde og være lettede over at Larsens hovedstød på stolpen i overtiden ikke gik ind, og at det at vi ikke evnede at få point med fra Viborg reelt gør at vi næppe kommer i nedrykningsfare!

Det er horribelt, usportsligt og det pisser mig af.

Det er én ting at jeg absolut ikke bryder mig om den nye struktur som helhed, men den del med hvordan man får parret holdene i bunden... det er man simpelthen nødt til at få lavet om.
Morten er helt enig.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-traene ... vanvittige

Det er en vanvittig struktur, hvor det bedst kam betale sig at tabe.
Enig, det er noget forfærdeligt gøgl.

Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
Mit gæt vil være, at når folk kan brokke sig over denne struktur, så vil der udbryde decideret oprør med protestmarcher og brostenskastning, hvis et hold fik lov at vælge sine modstandere.
Nu er det ikke fordi ishockey skal stå som det lysende pragteksempel, men er det ikke lige præcist det man gør i deres slutspil?

Nu er strukturen i forvejen gøglet, så hvorfor ikke bare fortsætte ned ad den tangent?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hanga » 20. mar 2017, 11:41

doukas skrev:
Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
Jeg har haft samme tanke, omend man kan gøre det mere moderat, således at grupperne danner sig selv som nu, men med den forskel at nr. 7 vælger hvilken gruppe de placerer sig i.

Det er jo fuldstændig uacceptabelt at vores manglende udligning i Viborg og vores elendige målscore ender med at blive en fordel. Det må aldrig ske. Det er vores held denne gang, men er det ikke nødvendigvis næste gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 20. mar 2017, 11:55

Hanga skrev:
doukas skrev:
Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
Jeg har haft samme tanke, omend man kan gøre det mere moderat, således at grupperne danner sig selv som nu, men med den forskel at nr. 7 vælger hvilken gruppe de placerer sig i.

Det er jo fuldstændig uacceptabelt at vores manglende udligning i Viborg og vores elendige målscore ender med at blive en fordel. Det må aldrig ske. Det er vores held denne gang, men er det ikke nødvendigvis næste gang.
Hvis vi forestiller os, at reglerne var sådan nu, så ville grupperne nok være:

Gruppe 1:

Randers - 33
AC Horsens - 29
AGF - 25
Viborg - 25

Gruppe 2:
AaB - 33
SIF - 30
OB - 28
EFB - 24

Det synes jeg er rimeligt nok, set i lyset af, at det burde give en fordel at ende nr.7
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 20. mar 2017, 11:56

Hanga skrev:
doukas skrev:
Kunne en løsning være, at nr.7 simpelthen får lov at "sammensætte" deres egen gruppe?

F.eks så kunne man lave en regel om, at nr.7 vælger en modstander fra nr.9-10, 11-12 og 13-14. Så ender man da ikke i en situation, hvor det kan betale sig at undgå at blive nr.7.
Jeg har haft samme tanke, omend man kan gøre det mere moderat, således at grupperne danner sig selv som nu, men med den forskel at nr. 7 vælger hvilken gruppe de placerer sig i.

Det er jo fuldstændig uacceptabelt at vores manglende udligning i Viborg og vores elendige målscore ender med at blive en fordel. Det må aldrig ske. Det er vores held denne gang, men er det ikke nødvendigvis næste gang.
Fuldstændig enig. Vi kan jo prøve at forestille os, at havde vi nu været i en situation hvor vi skulle vinde (og fører) og i en anden kamp spiller vores direkte modstander mod et hold som er bedst stillet til det kommende nedrykningspil ved at tabe. Enhver tvivlsom situation, skade op til kampen osv. vil jo blive betændt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 21. mar 2017, 09:33

Det er klart en svaghed, men det er jo oplagt at man opdager sådan nogle ting når man har været igennem en sæson. Til næste år kunne man fordele grupperne sådan her:

7, 9, 12, 14
8, 10, 11, 13

I sådan en fordeling er det kun nr. 8, der kunne have fordel af at dumpe en plads ned - men omvendt vil de så havne i en pulje med kun to hold under sig. Det ville ikke umiddelbart være så tydelig en fordel som den vi ad afveje fik i søndags.

Og igen må man jo sige at det at spekulere i at havne på den ene eller den anden play-off-plads jo også eksisterer i NFL, NHL, Champions League, VM og EM. Det gør det ikke bedre, men det er altså ikke noget, der diskvalificerer en hel turneringsform i min verden.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af De Fem » 21. mar 2017, 10:33

Efter at både Gravgaard og Ole Nielsen har været ude at undsige Olafur Kristjansson, så er han vidst helt færdig i Randers. Spørgsmålet er vel om han holder sæsonen ud. Tænker at David Nielsen er i Randers efter sommer, når Lyngby igen er konkurstruet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2017, 10:44

De Fem skrev:Efter at både Gravgaard og Ole Nielsen har været ude at undsige Olafur Kristjansson, så er han vidst helt færdig i Randers. Spørgsmålet er vel om han holder sæsonen ud. Tænker at David Nielsen er i Randers efter sommer, når Lyngby igen er konkurstruet.
At Lyngby ender i mesterskabspuljen betyder nu nok, at de ikke går fallit. De kommer til at tjene rigtigt mange penge med kassekampe mod 3 lokalrivaler. Tror det giver den nødvendige ro til at Hellerup Finans kan få solgt biksen.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2017, 12:11

Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 21. mar 2017, 13:19

En lille side-pointe omkring tilskuertal osv.:

Sidste sæson var der 1.436.000 tilskuere til Superliga-fodbold.
Hvis det nuværende snit holdes vil der have været 1.459.000 tilskuere til Superliga-fodbold i denne sæson.

Det skyldes selvfølgelig at antallet af hold og kampe er større end sidste år - men det viser også at en væsentlig del af det faldende tilskuersnit netop skyldes den udvanding, der naturligt kommer når man udvider ligaen med 15 pct.

Det ændrer ikke på at det faldende tilskuersnit er et enormt problem, men det viser at Superligaen i hvert fald ikke i stort omfang taber markedsandele i forhold til konkurrerende ligaer eller andre underholdningsformer - især ikke hvis slutspillet som forventet tiltrækker flere tilskuere end tidligere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 13:33

Yankee skrev:Det er klart en svaghed, men det er jo oplagt at man opdager sådan nogle ting når man har været igennem en sæson. Til næste år kunne man fordele grupperne sådan her:

7, 9, 12, 14
8, 10, 11, 13

I sådan en fordeling er det kun nr. 8, der kunne have fordel af at dumpe en plads ned - men omvendt vil de så havne i en pulje med kun to hold under sig. Det ville ikke umiddelbart være så tydelig en fordel som den vi ad afveje fik i søndags.

Og igen må man jo sige at det at spekulere i at havne på den ene eller den anden play-off-plads jo også eksisterer i NFL, NHL, Champions League, VM og EM. Det gør det ikke bedre, men det er altså ikke noget, der diskvalificerer en hel turneringsform i min verden.
Der er altså en meget markant forskel på at spekulere i at tabe eller spiller uafgjort for at undgå et bestemt hold, og på at spekulere i at tabe eller spiller uafgjort for at blive sat i et bedre udgangspunkt, pointmæssigt, i resten af turneringen.

Men jeg er da enig i at det alene ikke er noget der skal diskvalificere hele strukturen, det er bare en del af summen.

Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 21. mar 2017, 13:51

Jesper Schmidt skrev:...Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.
Seer- og tilskuerkrisen i superligaen er et meget større problem end blot et liga-struktur-problem, og det vil fortsætte, hvis ikke man gør noget. Og det er ikke bare at ændre strukturen tilbage til en 30-36 kamps-liga ligeud ad landevejen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 21. mar 2017, 13:59

jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.
Seer- og tilskuerkrisen i superligaen er et meget større problem end blot et liga-struktur-problem, og det vil fortsætte, hvis ikke man gør noget. Og det er ikke bare at ændre strukturen tilbage til en 30-36 kamps-liga ligeud ad landevejen.
Er det ikke fodbold generelt der har et problem?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 21. mar 2017, 14:04

NIN skrev:
jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.
Seer- og tilskuerkrisen i superligaen er et meget større problem end blot et liga-struktur-problem, og det vil fortsætte, hvis ikke man gør noget. Og det er ikke bare at ændre strukturen tilbage til en 30-36 kamps-liga ligeud ad landevejen.
Er det ikke fodbold generelt der har et problem?
Som sportsgren ctr. NFL osv., eller misforstår jeg?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. mar 2017, 14:14

jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.
Seer- og tilskuerkrisen i superligaen er et meget større problem end blot et liga-struktur-problem, og det vil fortsætte, hvis ikke man gør noget. Og det er ikke bare at ændre strukturen tilbage til en 30-36 kamps-liga ligeud ad landevejen.
Det er jeg da helt enig i, men det knæk som vi ser i år er enormt markant, og fordi det i forvejen går den forkerte vej, mener jeg egentlig bare at konsekvensen af det fald vi ser i år er større. Når jeg mener det kan være decideret farligt for dansk fodbolds fremtid, er det fordi min fornemmelse siger mig at man vil holde så stålsat fast i denne struktur ( med småændringer) i de kommende sæsoner, uanset om interessen er faldende, fordi man åbenlyst har stirret sig blind på at det er den rette vej.

I slutspillet tror jeg personligt at tilskuertallene vil falde yderligere, ikke mindst i Aalborg.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 21. mar 2017, 14:30

Jesper Schmidt skrev: Det er jeg da helt enig i, men det knæk som vi ser i år er enormt markant, og fordi det i forvejen går den forkerte vej, mener jeg egentlig bare at konsekvensen af det fald vi ser i år er større. Når jeg mener det kan være decideret farligt for dansk fodbolds fremtid, er det fordi min fornemmelse siger mig at man vil holde så stålsat fast i denne struktur ( med småændringer) i de kommende sæsoner, uanset om interessen er faldende, fordi man åbenlyst har stirret sig blind på at det er den rette vej.

I slutspillet tror jeg personligt at tilskuertallene vil falde yderligere, ikke mindst i Aalborg.
Vi er enige. Jeg tror også, at mange AaB-tilskuere vil tænke, at vi missede slutspillet, og så er det overhovedet ikke interessant, om vi bliver nr. 7 eller 11, og så bliver de hjemme.

Det kan næsten være skræmmende at høre tv-kanalerne tale om, hvor spændende det bliver/er med den nye struktur - for derefter at droppe FCM-FCN, der netop indeholdt den midt-i-sæsonen-spænding, de har solgt strukturen på. Hvorfor? Fordi der er flere seere i BIF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 21. mar 2017, 14:35

jernskjorten skrev:
NIN skrev:
jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...Den store diskvalificerende faktor ser vi efter sæsonen, når tilskuertal og seertal bliver gjort op, det er jeg sikker på.
Seer- og tilskuerkrisen i superligaen er et meget større problem end blot et liga-struktur-problem, og det vil fortsætte, hvis ikke man gør noget. Og det er ikke bare at ændre strukturen tilbage til en 30-36 kamps-liga ligeud ad landevejen.
Er det ikke fodbold generelt der har et problem?
Som sportsgren ctr. NFL osv., eller misforstår jeg?
Ja, netop. Eller måske er det kun mig? Min interesse er i hvert fald kraftig dalende og har været det længe. Ja, jeg kan stadig få min nattesøvn spoleret af AaB, men min generelle interesse for sporten er slet ikke som den var engang. Så sent som i dag, måtte jeg faktisk tjekke hvordan det stod til med landsholdet, hvor mange kampe vi havde spillet, hvor vi lå og hvem vi var i gruppe med. Der skal noget ekstra ordinært til, før jeg ser en Superliga kamp (er AaB ikke den ene part) og taler vi CL, så skal vi frem til knockout fasen ellers kører det blot som baggrundsstøj. Om det så skyldes en overeksponering, hvor vi i dag kan se det bedste af det bedste fra England, Spanien, Frankrig, Tyskland osv 24-7, eller fodbold har udviklet sig til et cirkus, hvor spillere har mere travlt med hårbånd, tatoveringer og støvlefarver end at spille fodbold, er et godt spørgsmål. Og når de så endelig gør det, så er skuespillet i højsædet, hvor en let berøring som ofte forsager skader af en art, som havde Mike Tyson ramt med en lige højre. Jeg slukkede simpelthen for FC Barcelona vs. PSG, jeg kunne ikke holde ud til at se på 22 tøser kaste sig i græsset, hver gang der var den mindste kontakt. Og det på trods af alle målene. Jeg ved udmærket at vi ikke kan skrue tiden tilbage, men jeg nu og da savner jeg, da Tommy Troelsen tonede frem på skærmen og vi havde én kamp fra England om ugen og der skulle et brækket ben til, før en spiller fortrak en mine.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 21. mar 2017, 14:52

NIN skrev:
jernskjorten skrev:
NIN skrev: Er det ikke fodbold generelt der har et problem?
Som sportsgren ctr. NFL osv., eller misforstår jeg?
Ja, netop. Eller måske er det kun mig? Min interesse er i hvert fald kraftig dalende og har været det længe. Ja, jeg kan stadig få min nattesøvn spoleret af AaB, men min generelle interesse for sporten er slet ikke som den var engang. Så sent som i dag, måtte jeg faktisk tjekke hvordan det stod til med landsholdet, hvor mange kampe vi havde spillet, hvor vi lå og hvem vi var i gruppe med. Der skal noget ekstra ordinært til, før jeg ser en Superliga kamp (er AaB ikke den ene part) og taler vi CL, så skal vi frem til knockout fasen ellers kører det blot som baggrundsstøj. Om det så skyldes en overeksponering, hvor vi i dag kan se det bedste af det bedste fra England, Spanien, Frankrig, Tyskland osv 24-7, eller fodbold har udviklet sig til et cirkus, hvor spillere har mere travlt med hårbånd, tatoveringer og støvlefarver end at spille fodbold, er et godt spørgsmål. Og når de så endelig gør det, så er skuespillet i højsædet, hvor en let berøring som ofte forsager skader af en art, som havde Mike Tyson ramt med en lige højre. Jeg slukkede simpelthen for FC Barcelona vs. PSG, jeg kunne ikke holde ud til at se på 22 tøser kaste sig i græsset, hver gang der var den mindste kontakt. Og det på trods af alle målene. Jeg ved udmærket at vi ikke kan skrue tiden tilbage, men jeg nu og da savner jeg, da Tommy Troelsen tonede frem på skærmen og vi havde én kamp fra England om ugen og der skulle et brækket ben til, før en spiller fortrak en mine.
Forstået - og så synes jeg, at du rammer noget helt rigtigt. Jeg kan i hvert fald nikke genkendende til det, du beskriver. Jeg ser stort set kun AaBs kampe - resten af superligaen er lidt til og fra. Derudover en PL-kamp i ny og næ.

Jeg bliver bare ved med at tænke, at f.eks. Sverige har knækket koden, og at det bør være muligt at få mange, engagerede tilskuere, også selv om det fodboldmæssige niveau ikke er på højde med PL, Bundesliga osv. og selv om folk måske generelt er mere kræsne i forhold til, at der skal ske noget hele tiden.

Men hvordan pokker nødden knækkes, ved jeg ikke. Mere snus i boderne måske.

Besvar