Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Klaus » 24. apr 2017, 21:20

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Vi stinker på udebane og har gjort det hele sæsonen :@
Til gengæld har vi været halvdårlige på hjemmebane...

Dette hold har stort set ikke spillet en god kamp i halvanden sæson og bryder med jævne mellemrum fuldstændigt sammen mod halvdårlige hold. Denne sæson er meget tæt på at udarte i en skandale af uhørt kaliber, og det er formentlig kun den pointmæssigt gode start, der forhindrer AaB i at rykke ned.

AaB i sin nuværende forfatning hører hjemme i 1. division; jeg kan ikke mindes et så profilfattigt og perspektivløst hold siden firserne, og jeg fatter simpelthen ikke, hvordan klubben har tilladt dette nonstop forfald, der har været tilfældet siden mesterskabet.

Bevares, Mæhle er vel semiinteressant med lidt god vilje; derudover har jeg svært ved bare at finde en eneste spiller på dette hold, der også bør befinde sig i klubben om et år eller to. Hvis forrige sommers transfervindue blev kaldt "genopbygning"; så er det sateme kun fantasien, der sætter grænser for, hvad dette års transfervindue skal kaldes!
Er stort set enig. Men problemet er vel, at vores unge spillere har brug for høj kvalitet at læne sig op ad, hvis projektet med egen avl skal lykkes. Vores erfarne er en Slovakisk angriber, der ikke kunne komme på holdet hos en nedrykningskandidat i 2. bundesliga. En svensk forsvarsspiller af yderst tvivlsom kvalitet. Patrick Kristensen, der ikke har spillet fast i nyere tid. En målmand med støt faldende formkurve. Risgaard, der har været skadet og dårligt er kommet i gang igen. Af erfarne spillere er det vel kun Ahlmann, der i aften kunne være indsatsen bare nogenlunde bekendt. Jeg tænker en kvalitetsforsvarer på mindst Matovac-niveau, en central midtbanespiller til at afløse Risgaard og naturligvis en angriber er minimum vi skal have ind. Og så forstår jeg altså ikke, at man ikke giver Sloth en fair chance.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af NIN » 24. apr 2017, 21:21

Jeg har lige set en reklame med et eller andet bind, som påstod at kunne stoppe blødningen. Måske er det en mulighed?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 21:23

Klaus skrev: Er stort set enig. Men problemet er vel, at vores unge spillere har brug for høj kvalitet at læne sig op ad, hvis projektet med egen avl skal lykkes. Vores erfarne er en Slovakisk angriber, der ikke kunne komme på holdet hos en nedrykningskandidat i 2. bundesliga. En svensk forsvarsspiller af yderst tvivlsom kvalitet. Patrick Kristensen, der ikke har spillet fast i nyere tid. En målmand med støt faldende formkurve. Risgaard, der har været skadet og dårligt er kommet i gang igen. Af erfarne spillere er det vel kun Ahlmann, der i aften kunne være indsatsen bare nogenlunde bekendt. Jeg tænker en kvalitetsforsvarer på mindst Matovac-niveau, en central midtbanespiller til at afløse Risgaard og naturligvis en angriber er minimum vi skal have ind. Og så forstår jeg altså ikke, at man ikke giver Sloth en fair chance.
Det må handle om noget andet en rent fodboldmæssige kvaliteter med Sloth. Han er vel nærmest med statsgaranti ude af vagten til sommer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. apr 2017, 21:25

Vi skal prise os lykkelig over at vi har fem point ned til stregen. Med to kampe tilbage bør det ikke kunne gå galt, men matematisk er det naturligvis en mulighed.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 24. apr 2017, 21:27

Glenn Francisco skrev:Vi havde seriøst 0(!!) Skud på mål idag......
LOL det er rigtigt.

Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Forza » 24. apr 2017, 21:29

Jeg synes ikke man kan klandre MW med tanke på den trup han overtager. Den nye sæson bliver der han kommer på prøve.

Mæhle og Thellufsen skuffer i dag men det er i virkeligheden endnu mere skræmmende at vi udelukkende sætter vores offensive lid til to u-19 spillere der blev rykket op i sommers.

De kan ikke præstere på et højt niveau hver kamp i deres alder. Problemet er at de ældre spillere simpelthen ikke er gode nok. Med undtagelse af Würtz og Ris er alle vores erfarene spillere simpelthen for dårlige.

Sloth, Holger, Meilinger, Patrick, Flores og til dels Sylvestr.

Da de fleste af disse spillere er hentet i sommers falder det derfor klokkeklart tilbage på Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FIDEL » 24. apr 2017, 21:31

Det eneste positive ved denne sæson er at vores talenter har fået masser af spilletid.
Det mest negative er vores rutinerede spillere og deres utroligt lave bundniveau.
Efter min mening skal der renses ud i vores trup.
Farvel til Flopgersson, Meilinger, Sloth, Ene, Kakeeto og sylvestr og så Gaarde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Hovedet » 24. apr 2017, 21:32

Klaus skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:Vi stinker på udebane og har gjort det hele sæsonen :@
Til gengæld har vi været halvdårlige på hjemmebane...

Dette hold har stort set ikke spillet en god kamp i halvanden sæson og bryder med jævne mellemrum fuldstændigt sammen mod halvdårlige hold. Denne sæson er meget tæt på at udarte i en skandale af uhørt kaliber, og det er formentlig kun den pointmæssigt gode start, der forhindrer AaB i at rykke ned.

AaB i sin nuværende forfatning hører hjemme i 1. division; jeg kan ikke mindes et så profilfattigt og perspektivløst hold siden firserne, og jeg fatter simpelthen ikke, hvordan klubben har tilladt dette nonstop forfald, der har været tilfældet siden mesterskabet.

Bevares, Mæhle er vel semiinteressant med lidt god vilje; derudover har jeg svært ved bare at finde en eneste spiller på dette hold, der også bør befinde sig i klubben om et år eller to. Hvis forrige sommers transfervindue blev kaldt "genopbygning"; så er det sateme kun fantasien, der sætter grænser for, hvad dette års transfervindue skal kaldes!
Er stort set enig. Men problemet er vel, at vores unge spillere har brug for høj kvalitet at læne sig op ad, hvis projektet med egen avl skal lykkes. Vores erfarne er en Slovakisk angriber, der ikke kunne komme på holdet hos en nedrykningskandidat i 2. bundesliga. En svensk forsvarsspiller af yderst tvivlsom kvalitet. Patrick Kristensen, der ikke har spillet fast i nyere tid. En målmand med støt faldende formkurve. Risgaard, der har været skadet og dårligt er kommet i gang igen. Af erfarne spillere er det vel kun Ahlmann, der i aften kunne være indsatsen bare nogenlunde bekendt. Jeg tænker en kvalitetsforsvarer på mindst Matovac-niveau, en central midtbanespiller til at afløse Risgaard og naturligvis en angriber er minimum vi skal have ind. Og så forstår jeg altså ikke, at man ikke giver Sloth en fair chance.
Vi har jo ikke et specielt ungt hold. Det er efterhånden bare en floskel, vi har liret af os siden 2014. FC Nordsjællands hold er således både markant yngre - og ikke mindst bedre! AaB har bare et rent ud dårligt hold med nogle unge og egentlig ikke specielt interessante spillere med Mæhle som en undtagelse. Og han er ikke på niveau med Helenius, Kusk og Thomsen.

Sidste sæsons transfervindue fremstår som det uden sammenligning ringeste overhovedet i AaBs historie, og det er kun Brøndby herhjemme, der har præsteret at handle så elendigt ind. Helt ærligt, klubben kommer med indtægter fra salg af Spalvis og Thomsen og er loadet til op over begge skorstene i forvejen; og så kommer man rendende med det slæng, hvoraf til tider hæderlige Meilinger udgør kronjuvelen?

Dertil kommer, at gamle profiler som Enevoldsen, Würtz, Risgaard og Nikolaj Larsen ikke længere holder niveau. Og hvad er det så, vi står tilbage med?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 21:32

Forza skrev:Jeg synes ikke man kan klandre MW med tanke på den trup han overtager. Den nye sæson bliver der han kommer på prøve.

Mæhle og Thellufsen skuffer i dag men det er i virkeligheden endnu mere skræmmende at vi udelukkende sætter vores offensive lid til to u-19 spillere der blev rykket op i sommers.

De kan ikke præstere på et højt niveau hver kamp i deres alder. Problemet er at de ældre spillere simpelthen ikke er gode nok. Med undtagelse af Würtz og Ris er alle vores erfarene spillere simpelthen for dårlige.

Sloth, Holger, Meilinger, Patrick, Flores og til dels Sylvestr.

Da de fleste af disse spillere er hentet i sommers falder det derfor klokkeklart tilbage på Gaarde.
Flores er skadet. Igen-igen, ja. Men skadet. Mon ikke han havde spillet, hvis han var klar. Meilinger er så vidt jeg ved ikke skadet, så der rammer du til gengæld plet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Nitten » 24. apr 2017, 21:35

Forza skrev:Jeg synes ikke man kan klandre MW med tanke på den trup han overtager. Den nye sæson bliver der han kommer på prøve.

Mæhle og Thellufsen skuffer i dag men det er i virkeligheden endnu mere skræmmende at vi udelukkende sætter vores offensive lid til to u-19 spillere der blev rykket op i sommers.

De kan ikke præstere på et højt niveau hver kamp i deres alder. Problemet er at de ældre spillere simpelthen ikke er gode nok. Med undtagelse af Würtz og Ris er alle vores erfarene spillere simpelthen for dårlige.

Sloth, Holger, Meilinger, Patrick, Flores og til dels Sylvestr.

Da de fleste af disse spillere er hentet i sommers falder det derfor klokkeklart tilbage på Gaarde.

Jo man kan da klandre MW for flere ting.
Hvorfor fortsætte forsøget med Børsting i angrebet ?
Hvorfor fortsætte med PK som højreback med mægle foran sig ?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 21:37

Hovedet skrev: Vi har jo ikke et specielt ungt hold. Det er efterhånden bare en floskel, vi har liret af os siden 2014. FC Nordsjællands hold er således både markant yngre - og ikke mindst bedre! AaB har bare et rent ud dårligt hold med nogle unge og egentlig ikke specielt interessante spillere med Mæhle som en undtagelse. Og han er ikke på niveau med Helenius, Kusk og Thomsen.

Sidste sæsons transfervindue fremstår som det uden sammenligning ringeste overhovedet i AaBs historie, og det er kun Brøndby herhjemme, der har præsteret at handle så elendigt ind. Helt ærligt, klubben kommer med indtægter fra salg af Spalvis og Thomsen og er loadet til op over begge skorstene i forvejen; og så kommer man rendende med det slæng, hvoraf til tider hæderlige Meilinger udgør kronjuvelen?

Dertil kommer, at gamle profiler som Enevoldsen, Würtz, Risgaard og Nikolaj Larsen ikke længere holder niveau. Og hvad er det så, vi står tilbage med?
PK og Blåbjerg, som på ingen måde kan kaldes uerfarne. Bare uefne. Måske er det lidt urimeligt overfor PK, som ikke har fået en chance for at vise sig frem dette forår, men begge d'herrer er vel for dælen for længst ude over "talent"-stadiet. Mæhle og Thellufsen var håbløse i dag, og skulle aldrig have spillet. En seriøs ligaklub havde vel 2 erfarne spillere som i udgangspunktet holdt sådan et par forvirrede knejter på bænken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Ham der Emil » 24. apr 2017, 21:38

Lige kommet hjem, stivfrossen!
Alt i alt lort over hele banen. Jeg kan sjælendt huske, hvornår AaB har spillet så elendigt! Bedste mand er vel MC i dag; og ikke fordi han var specielt god, alle var bare endnu ringere.

Gaarde får virkelig travlt til sommer - specielt hvis NL også vælger at smutte.

FØJ, FØJ, FØJ!

(Og havde GF hånd på bolden i eget felt i første halvleg?)
Et Hjerte - En Klub

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 21:39

Hovedet skrev: Vi har jo ikke et specielt ungt hold. Det er efterhånden bare en floskel, vi har liret af os siden 2014. FC Nordsjællands hold er således både markant yngre - og ikke mindst bedre!
Bortset fra Lobotka, så er FCN's spillere vel også hentet for pebernødder? Spillerne er købt ind til systemet. Det kunne man lære lidt af i AaB, hvor Thomsen's fantastiske drev og Kusks ditto aldrig er blevet erstattet af andet end semi-langsomme spillere, og nu spiller man en 4-4-1-1 som slet, slet ikke giver noget offensivt. Defensivt sejler vi uanset opstilling.
Se bare på Donyoh der var røv og nøgler i Djurgården og marginalt bedre i Falkenbergs. Han har spillet en konge-sæson so far, fordi han passer perfekt ind i systemet.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af mich1596 » 24. apr 2017, 21:41

Funky skrev:
AalBoyeBK skrev:Vi er det hold der har scoret færrest mål i Superligaen. Harmonerer ikke så godt med ønsket om offensiv fodbold.

Det er godt nok kritisk i øjeblikket. Troede ellers lige vi havde overlevet efter sidste spillerunde, men nu er der for alvor pres på igen. Tror vi får det meget svært mod Viborg på udebane, som jeg synes har været det klart bedste hold i vores pulje. Og vi har nok været det dårligste..
"Nok"? Du er en høflig mand.
0 pts mod VFF og SIF??
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af 9800 » 24. apr 2017, 21:41

Langt hjem fra Århus, når man så endda skal lade bilen i Randers! Før vi hænger Gaarde, så husk lige på at de indkøb der er gjort på papiret var fornuftige.
Holger: A landskampe for Sverige, og stor rutine
Sloth: A landskampe for Danmark, og en AaB Classic. Med en mand der er gået i stå i udlandet.
Flores: Stor i syd Amerika og fast mand på sit landshold.
Meilinger: Kendte ham ikke, og har Ingen specielt iøjnefaldende meritter.

Af de fire synes jeg Flores skal have en chance mere, der er potentiale. De øvrige skal videre, kun Meilinger har gjort det til lige præcis bestået, men hvis der ikke er mere i ham så er der ingen grund til at han optager en plads.

Ellers skal Ene videre, Kakeeto og Sylvestr ser jeg altså intet i!

Vi skal have 2, max tre nye ind. En virkelig forsvars general, og evt kusk eller lignende. Den eventuelle 3. Mand skulle i så tilfælde være en angriber. Vi kan ikke bare købe os ud af det ved at hente 5-6 nye spillere, så ender Vi bare som AGF.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Dalbjerg » 24. apr 2017, 21:42

frederikshavneren skrev:Vi skal prise os lykkelig over at vi har fem point ned til stregen. Med to kampe tilbage bør det ikke kunne gå galt, men matematisk er det naturligvis en mulighed.
Den der tankegang viser, at man ikke har fattet at dynamikken i en 4 holdspulje er helt anderledes, end 12 holds ligaen..

5 point med to runder igen, er normalt stensikkert.. I den her pulje, ja der vil jeg ikke være sikker på en skidt, før vi har magtet at hive et point hjem fra Viborg.. Men troen på det, ja den er helt væk!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Hovedet » 24. apr 2017, 21:43

AalBoyeBK skrev:Vi er det hold der har scoret færrest mål i Superligaen. Harmonerer ikke så godt med ønsket om offensiv fodbold.

Det er godt nok kritisk i øjeblikket. Troede ellers lige vi havde overlevet efter sidste spillerunde, men nu er der for alvor pres på igen. Tror vi får det meget svært mod Viborg på udebane, som jeg synes har været det klart bedste hold i vores pulje. Og vi har nok været det dårligste..
Til gengæld har vi en ualmindelig dårlig defensiv og er derfor på en bagvendt måde stadig et underholdende bekendtskab, der fremmer andre holds offensiv. Det kræver virkelig gedigent fravær af klasse at kunne tabe 0-4 til AGF og OB, 3-5 til Silkeborg og 0-3 til Horsens inden for nogle få måneder. Og at kunne ligge nr. sidst i en pulje bestående af Silkeborg, Viborg og AGF med 1 scoret mål i 4 kampe!

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 21:46

9800 skrev: Holger: A landskampe for Sverige, og stor rutine
Kan vi ikke godt snart droppe den der debatside-sandhed. Han har 1 (én) udtagelse bag sig, og den kom på et tidspunkt hvor Hamrén meldte ud at man aldrig havde været så skadesplaget i centerforsvaret. Pga. forskellige omstændigheder var der op mod 6-7 centrale forsvarsspillere ude af billedet til den kamp. Man var helt nede på række 37 for at vælge spillere til en i øvrigt ligegyldig venskabskamp.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. apr 2017, 21:48

Post match dækningen i studiet er utroligt nok endnu mere skæv end når vi møder hovedstads klubberne, men sådan går det nok når man fylder studiet med en flok århusianere

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Forza » 24. apr 2017, 21:50

Nitten skrev:
Forza skrev:Jeg synes ikke man kan klandre MW med tanke på den trup han overtager. Den nye sæson bliver der han kommer på prøve.

Mæhle og Thellufsen skuffer i dag men det er i virkeligheden endnu mere skræmmende at vi udelukkende sætter vores offensive lid til to u-19 spillere der blev rykket op i sommers.

De kan ikke præstere på et højt niveau hver kamp i deres alder. Problemet er at de ældre spillere simpelthen ikke er gode nok. Med undtagelse af Würtz og Ris er alle vores erfarene spillere simpelthen for dårlige.

Sloth, Holger, Meilinger, Patrick, Flores og til dels Sylvestr.

Da de fleste af disse spillere er hentet i sommers falder det derfor klokkeklart tilbage på Gaarde.

Jo man kan da klandre MW for flere ting.
Hvorfor fortsætte forsøget med Børsting i angrebet ?
Hvorfor fortsætte med PK som højreback med mægle foran sig ?

Af mangel på bedre har man vel vurderet at Børsting kan bidrage med fight og noget moslen som kan skabe chancer. Ift Mæhle er det jo åbenlyst fordi har på nuværende tidspunkt har for store mangler defensivt. Så vil man hellere ha ham på kanten fremfor Meilinger der slet ikke kan udfordre, hvilket jeg egentlig sagtens kan følge.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar