Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Forza » 24. apr 2017, 21:52

Ham der Emil skrev:Lige kommet hjem, stivfrossen!
Alt i alt lort over hele banen. Jeg kan sjælendt huske, hvornår AaB har spillet så elendigt! Bedste mand er vel MC i dag; og ikke fordi han var specielt god, alle var bare endnu ringere.

Gaarde får virkelig travlt til sommer - specielt hvis NL også vælger at smutte.

FØJ, FØJ, FØJ!

(Og havde GF hånd på bolden i eget felt i første halvleg?)

Det er ren ønsketænkning at Larsen forsvinder til sommer. Han er suverænt ligaens dårligste keeper i min optik. Han har ingen forcer!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Hovedet » 24. apr 2017, 21:54

Funky skrev:
Hovedet skrev: Vi har jo ikke et specielt ungt hold. Det er efterhånden bare en floskel, vi har liret af os siden 2014. FC Nordsjællands hold er således både markant yngre - og ikke mindst bedre! AaB har bare et rent ud dårligt hold med nogle unge og egentlig ikke specielt interessante spillere med Mæhle som en undtagelse. Og han er ikke på niveau med Helenius, Kusk og Thomsen.

Sidste sæsons transfervindue fremstår som det uden sammenligning ringeste overhovedet i AaBs historie, og det er kun Brøndby herhjemme, der har præsteret at handle så elendigt ind. Helt ærligt, klubben kommer med indtægter fra salg af Spalvis og Thomsen og er loadet til op over begge skorstene i forvejen; og så kommer man rendende med det slæng, hvoraf til tider hæderlige Meilinger udgør kronjuvelen?

Dertil kommer, at gamle profiler som Enevoldsen, Würtz, Risgaard og Nikolaj Larsen ikke længere holder niveau. Og hvad er det så, vi står tilbage med?
PK og Blåbjerg, som på ingen måde kan kaldes uerfarne. Bare uefne. Måske er det lidt urimeligt overfor PK, som ikke har fået en chance for at vise sig frem dette forår, men begge d'herrer er vel for dælen for længst ude over "talent"-stadiet. Mæhle og Thellufsen var håbløse i dag, og skulle aldrig have spillet. En seriøs ligaklub havde vel 2 erfarne spillere som i udgangspunktet holdt sådan et par forvirrede knejter på bænken.
Nå ja, glemte jo lige Kasper Pedersen, Blåbjerg og Børsting. Kronjuvelerne af de sidste 4-5 års talentudvikling i AaB...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Forza » 24. apr 2017, 21:57

Gamen skrev:
9800 skrev: Holger: A landskampe for Sverige, og stor rutine
Kan vi ikke godt snart droppe den der debatside-sandhed. Han har 1 (én) udtagelse bag sig, og den kom på et tidspunkt hvor Hamrén meldte ud at man aldrig havde været så skadesplaget i centerforsvaret. Pga. forskellige omstændigheder var der op mod 6-7 centrale forsvarsspillere ude af billedet til den kamp. Man var helt nede på række 37 for at vælge spillere til en i øvrigt ligegyldig venskabskamp.
Det er jo ikke en debatsandhed. Faktum er at manden var udtaget og altså landsholdsaktuel. Han skal simpelthen kunne fremstå væsentligt bedre end Blåberg og Kasper P. Desværre er alle 3 spillere ret lige kvalitetsmæssigt (eller mangel på samme!)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 24. apr 2017, 21:57

Forza skrev:
Ham der Emil skrev:Lige kommet hjem, stivfrossen!
Alt i alt lort over hele banen. Jeg kan sjælendt huske, hvornår AaB har spillet så elendigt! Bedste mand er vel MC i dag; og ikke fordi han var specielt god, alle var bare endnu ringere.

Gaarde får virkelig travlt til sommer - specielt hvis NL også vælger at smutte.

FØJ, FØJ, FØJ!

(Og havde GF hånd på bolden i eget felt i første halvleg?)

Det er ren ønsketænkning at Larsen forsvinder til sommer. Han er suverænt ligaens dårligste keeper i min optik. Han har ingen forcer!
Jeg kan ikke huske svagere AaB målmand men min viden stopper også ved Thomas Gill.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FIDEL » 24. apr 2017, 22:03

AaB - Gaarde så Gaarde. Men det gjorde det bare ikke. Godnat og sov godt! :thumbsdown:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af 9800 » 24. apr 2017, 22:05

Gamen skrev:
9800 skrev: Holger: A landskampe for Sverige, og stor rutine
Kan vi ikke godt snart droppe den der debatside-sandhed. Han har 1 (én) udtagelse bag sig, og den kom på et tidspunkt hvor Hamrén meldte ud at man aldrig havde været så skadesplaget i centerforsvaret. Pga. forskellige omstændigheder var der op mod 6-7 centrale forsvarsspillere ude af billedet til den kamp. Man var helt nede på række 37 for at vælge spillere til en i øvrigt ligegyldig venskabskamp.
12 hold i alsvenskan, 24 stoppere, plus dem i udlandet. Han har nok ikke været helt håbløs

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Klaus » 24. apr 2017, 22:08

Børsting kan da aldrig nogensinde blive angriber. Han kæmper godt, og kan måske spille sig til en kant - fx højre, men angriber?????. Jeg ved ikke om Sloth har nakket Gaardes kone eller bokset med Wiggo på træningsbanen, det er i hvert fald utroligt, at han ikke kan komme på holdet sådan som vi spiller i øjeblikket. Jeg synes endda han har gjort det nogenlunde, når han har fået chancen som fx i pokalkampen mod Silkeborg.

Nu ser jeg flere har nævnt MC som kampens bedste. Jammen så burde det være overkommeligt at nævne bare en eneste god aktion fra ham. Jeg tænker en god stikning, en frispilning af en angriber eller bare en eneste offensiv aflevering. MC er i min optik ikke klar til superligabold endnu, i hvert fald ikke som eneste defensive midt. Han er med garanti et stort talent, men han er naturligt nok ikke klar til at blive den bærende spiller endnu.

Jeg synes ikke Wiggo skal rulles i tjære og fjer endnu. Men det går sgu den vej. Men vi kan da i det mindste glæde os over, at man ikke ansatte Kuhn. Han havde jo slet ikke kvaliteterne, og tænk hvor slemt det så kunne have været.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 22:08

9800 skrev:
12 hold i alsvenskan, 24 stoppere, plus dem i udlandet. Han har nok ikke været helt håbløs
Bare fordi jeg er så p....indebrændt over den komplet uacceptable indsats fra hele holdet i aften: 'Nogen' bemærkede altså, da han blev købt, at det da vist var gevaldigt som man mente man kunne finde en forsvarsgeneral til den danske top-liga på et ligegyldigt hold på Cypern.

Men Holger er stadigvæk bare slet ikke forklaringen på, at det gik SÅ galt i dag. Spillet var jo røget i kummen før første mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FIDEL » 24. apr 2017, 22:10

Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev: Vi har jo ikke et specielt ungt hold. Det er efterhånden bare en floskel, vi har liret af os siden 2014. FC Nordsjællands hold er således både markant yngre - og ikke mindst bedre! AaB har bare et rent ud dårligt hold med nogle unge og egentlig ikke specielt interessante spillere med Mæhle som en undtagelse. Og han er ikke på niveau med Helenius, Kusk og Thomsen.

Sidste sæsons transfervindue fremstår som det uden sammenligning ringeste overhovedet i AaBs historie, og det er kun Brøndby herhjemme, der har præsteret at handle så elendigt ind. Helt ærligt, klubben kommer med indtægter fra salg af Spalvis og Thomsen og er loadet til op over begge skorstene i forvejen; og så kommer man rendende med det slæng, hvoraf til tider hæderlige Meilinger udgør kronjuvelen?

Dertil kommer, at gamle profiler som Enevoldsen, Würtz, Risgaard og Nikolaj Larsen ikke længere holder niveau. Og hvad er det så, vi står tilbage med?
PK og Blåbjerg, som på ingen måde kan kaldes uerfarne. Bare uefne. Måske er det lidt urimeligt overfor PK, som ikke har fået en chance for at vise sig frem dette forår, men begge d'herrer er vel for dælen for længst ude over "talent"-stadiet. Mæhle og Thellufsen var håbløse i dag, og skulle aldrig have spillet. En seriøs ligaklub havde vel 2 erfarne spillere som i udgangspunktet holdt sådan et par forvirrede knejter på bænken.
Nå ja, glemte jo lige Kasper Pedersen, Blåbjerg og Børsting. Kronjuvelerne af de sidste 4-5 års talentudvikling i AaB...
Hehe...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 22:10

Klaus skrev: Nu ser jeg flere har nævnt MC som kampens bedste. Jammen så burde det være overkommeligt at nævne bare en eneste god aktion fra ham. Jeg tænker en god stikning, en frispilning af en angriber eller bare en eneste offensiv aflevering. MC er i min optik ikke klar til superligabold endnu, i hvert fald ikke som eneste defensive midt. Han er med garanti et stort talent, men han er naturligt nok ikke klar til at blive den bærende spiller endnu.
Han kan få et bette point for at turde være derinde - jeg mener, han render ikke rundt og gemmer sig væk, han tør godt gå ind i de 'rigtige' situationer. Han lader til at kunne holde hovedet koldt. Men han spiller uhyggeligt langsomt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FIDEL » 24. apr 2017, 22:19

Forza skrev:
Ham der Emil skrev:Lige kommet hjem, stivfrossen!
Alt i alt lort over hele banen. Jeg kan sjælendt huske, hvornår AaB har spillet så elendigt! Bedste mand er vel MC i dag; og ikke fordi han var specielt god, alle var bare endnu ringere.

Gaarde får virkelig travlt til sommer - specielt hvis NL også vælger at smutte.

FØJ, FØJ, FØJ!

(Og havde GF hånd på bolden i eget felt i første halvleg?)

Det er ren ønsketænkning at Larsen forsvinder til sommer. Han er suverænt ligaens dårligste keeper i min optik. Han har ingen forcer!
Han bør satse på sin bankkarriere...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af 634 » 24. apr 2017, 22:25

For nogen dage siden var der en som skrev at han troede at GF ville vinde, ikke fordi det ville være sportslig sandsynligt, men fordi sådan har denne sæson været.
Den var og blev et sandt faktum for aftenens kamp, men så mener jeg også at AaB taber ikke igen til VFF, og 1 point er altså nok til at bringe AaB videre på den sjove måde!
Jeg er sådan set enig i skepsis og kritik af Holgersson, men jeg mener også at han har været en forstærkning i alle kampe i forhold til hvis KEP skulle være forlænget. Det er svært at argumentere for, men det virker bare så overbevisende sikkert. Måske Holgersson var det bedste som kunne hentes på tidspunktet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af doukas » 24. apr 2017, 22:34

634 skrev:Måske Holgersson var det bedste som kunne hentes på tidspunktet.
Har du noget begreb om, hvor mange forsvarspillere der findes derude? Jonas Bager, Flinta, Reese, Tauber osv. havde været klasser bedre end Holgersson. Det er så elendigt scouted af Gaarde, at man fattes ord.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af troelsh » 24. apr 2017, 22:37

Tre kampe i træk mod svage modstandere hvor vi ikke har et skud inden for målrammen i første halveg det er uhørt.
Vi må se om vi kan tilkæmpe os 0-0 i Viborg...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 24. apr 2017, 22:47

doukas skrev:
634 skrev:Måske Holgersson var det bedste som kunne hentes på tidspunktet.
Har du noget begreb om, hvor mange forsvarspillere der findes derude? Jonas Bager, Flinta, Reese, Tauber osv. havde været klasser bedre end Holgersson. Det er så elendigt scouted af Gaarde, at man fattes ord.
Skal vi ikke lige spise brød til. Sidste forår var Jonas Bager knap nok født. Flinta vil alle dage være for gammel, Søren Reese var ikke et køb, som ret mange havde billiget. Han var stadig usikker med kun en god (halv)sæson. Mathias Thauber er heller ikke interessant.

Sidste forår ærgrer det mig, at man ikke hentede Jeppe Tverskov. Må så sige, at heller ikke han virker som kanonkøb.

I billigafdelingen finder man Mathias Nielsen fra Horsens, Jeg er i denne sæson noget tvivlende overfor Kanstrup. Så nej jeg finder ikke ret mange midterforsvarere aktuelt. Sidste sommer slog jeg på tromme for Niels Bisp, netop fordi han var en spillende forsvarsspiller(og anfører). Silkeborg var nok ret trætte af at have samme opfattelse som mig, for de skrev kontrakt med ham og har efterfølgende ophævet.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 22:52

troelsh skrev:Tre kampe i træk mod svage modstandere hvor vi ikke har et skud inden for målrammen i første halveg det er uhørt.
Vi må se om vi kan tilkæmpe os 0-0 i Viborg...
Det er et resultat af udpræget kujonfodbold. Jeg kan ikke genkende Wieghorsts tanker fra ungdomslandshold og FC Nordsjælland. Søndergaard gjorde det samme i perioder, men lige for tiden ser det rigtig, rigtig grelt ud. Jeg har aldrig haft mindre lyst til at lade klubben fylde mine tanker dag ud og dag ind end nu - det ser saftsuseme skidt ud i udgangspunktet. Denne gang har vi det i det mindste penge til forstærkninger, men det er da lige så meget manglen på gode talenter der bekymrer, og en hel række af (velbetalte) ældre spillere der skuffer helt vildt. Jeg synes ikke MC har niveau til Superligabold endnu, dertil mangler han tempo i sin boldomgang. Thellufsen er meget ud og ind, og det samme med Pohl. Bortset fra få kampe, så leverer de jo ikke hvad der er påkrævet... og det bør man vel heller ikke kunne forvente.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af doukas » 24. apr 2017, 22:54

FlæskeFrank skrev:
doukas skrev:
634 skrev:Måske Holgersson var det bedste som kunne hentes på tidspunktet.
Har du noget begreb om, hvor mange forsvarspillere der findes derude? Jonas Bager, Flinta, Reese, Tauber osv. havde været klasser bedre end Holgersson. Det er så elendigt scouted af Gaarde, at man fattes ord.
Skal vi ikke lige spise brød til. Sidste forår var Jonas Bager knap nok født. Flinta vil alle dage være for gammel, Søren Reese var ikke et køb, som ret mange havde billiget. Han var stadig usikker med kun en god (halv)sæson. Mathias Thauber er heller ikke interessant.

Sidste forår ærgrer det mig, at man ikke hentede Jeppe Tverskov. Må så sige, at heller ikke han virker som kanonkøb.

I billigafdelingen finder man Mathias Nielsen fra Horsens, Jeg er i denne sæson noget tvivlende overfor Kanstrup. Så nej jeg finder ikke ret mange midterforsvarere aktuelt. Sidste sommer slog jeg på tromme for Niels Bisp, netop fordi han var en spillende forsvarsspiller(og anfører). Silkeborg var nok ret trætte af at have samme opfattelse som mig, for de skrev kontrakt med ham og har efterfølgende ophævet.
Min pointe var heller ikke, at vi skulle hente lige præcis dem, men at der på transfermarkedet med 100 % garanti rendte forsvarsspillere rundt med større klasse end Holgersson, og det ikke havde været svært at få øje på.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af 634 » 24. apr 2017, 22:56

doukas skrev:
634 skrev:Måske Holgersson var det bedste som kunne hentes på tidspunktet.
Har du noget begreb om, hvor mange forsvarspillere der findes derude? Jonas Bager, Flinta, Reese, Tauber osv. havde været klasser bedre end Holgersson. Det er så elendigt scouted af Gaarde, at man fattes ord.
For det første er nok ingen som ved om de omtalte spillere ville skifte til AaB, hvis de fik muligheden, eller kun vis de fik en vandvittigt tilbud.
Dengang skreg debatsiden (som jeg husker det) mest efter noget udefra kommende, og gerne en svensker, hellere end en profil fra en rival i suppen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 23:00

Altså, hvis man læser interviewet med Holgersson fra bold.dk, så virker han igen til ikke at eje for fem flade øre selvkritisk sans. Det var det samme sidste gang han leverede en gedigen lortekamp... Manden er snart 32, han burde da kunne erkende at have leveret en elendig præstation, og give træneren ret i at det var rigtigt at pille ham ud.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Hanga » 24. apr 2017, 23:04

Gamen skrev:Altså, hvis man læser interviewet med Holgersson fra bold.dk, så virker han igen til ikke at eje for fem flade øre selvkritisk sans. Det var det samme sidste gang han leverede en gedigen lortekamp... Manden er snart 32, han burde da kunne erkende at have leveret en elendig præstation, og give træneren ret i at det var rigtigt at pille ham ud.
Især når han skulle gå for at være lederen på holdet, generalen i forsvaret. Så kunne det da være rart at høre ham sige, at det simpelthen bare ikke var godt nok, og at han vil arbejde stenhårdt for at nå et højere niveau til de næste afgørende kampe. I stedet kan man næsten fornemme et skuldertræk og et "jamen de andre var også dårlige". Gå nu forrest!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar