Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af 9800 » 7. maj 2017, 18:21

Det er himmelråbende ringe, men med den start 11er kan det ikke komme bag på nogen.
Den her sæson skal bare overståes. Jeg synes faktisk vi er skide heldige, hvis man kigger på hele sæsonen. I de første kampe fik vi en del point, og flere af kampene var rent tyveri, udekampe i Farum og Randers feks. Jeg er neget tilfreds med at vi ikke kan rykke ud, men der skal altså virkelig til at ske noget hvis ikke vi skal rykke ned næste år

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2017, 18:28

Ikke særligt overraskende, ikke bare fra et motivations synspunkt, Sif kæmpede imod nedrykning, vi sparede spillere og dem der var på banen kunne ikke skabe nok imod Sifs defensiv. Ingen Würtz, en Risgård på 50% i 20 minutter, ingen Mæhle, der viser sit potentiale fremad banen ofte, og en Edison Flores der burde være vores profil men ikke er stemplet ind endnu, synes dog det var et fint indhop.

Men vi mangler åbenlyst nogle indkøb, vel næsten i hver kæde, og så må vi også stille spørgsmålstegn ved vores egne talenter, for nu har de fået en hel sæson i benene. Jeg vil dog til enhver tid forsvare vores talenter når de mangler stærke spillere at læne sig op af. Men jeg vil gerne se noget mere udvikling hos dem, nu må vi se om at kæmpe imod nedrykning har givet dem hår på brystet og tager skridt fremad.

Og ja, vi kunne med den struktur været havnet i ret store problemer, de 6 points kampe gav mig sved på panden, ingen har lyst til at havne i et nedrykningsslutspil med et så urutineret et hold, og vi med vores 2 normale midtbaneprofiler ude med skader. Ene har også været ude det meste af foråret. Det kunne meget nemt gået hen og være blevet meget ubehageligt, vi mangler et par profiler på det her hold.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 7. maj 2017, 18:28

Dagens højdepunkt, udover AGF skal i nedrykningsplay-off, må være, at det lykkedes at få 5.600 tilskuere på stadion til en kamp uden betydning
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2017, 18:30

doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:12 point i 11 kampe. 1.09 point i snit.
Nu skal du også tænke på, at det har været modstandere af højeste kvalitet.
Ja det gør det endnu værre at halvdelen af kampene har været i kvalifikationsspillet og dermed mod den nederste halvdel af ligaen.
6 kampe imod nummer 1, 3 og 4. Svære vilkår.
Ja, men det er godt nok 6 kampe mod nummer 1, 3 og 4 i kvalifikationsspil pulje B.

Men på den anden side så har AaB aldrig klaret sig så godt i et kvalifikationsspil som nu!

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 7. maj 2017, 18:34

Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:12 point i 11 kampe. 1.09 point i snit.
Nu skal du også tænke på, at det har været modstandere af højeste kvalitet.
Ja det gør det endnu værre at halvdelen af kampene har været i kvalifikationsspillet og dermed mod den nederste halvdel af ligaen.
6 kampe imod nummer 1, 3 og 4. Svære vilkår.
Ja, men det er godt nok 6 kampe mod nummer 1, 3 og 4 i kvalifikationsspil pulje B.

Men på den anden side så har AaB aldrig klaret sig så godt i et kvalifikationsspil som nu!

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
Jo jo, men jeg synes nu stadigvæk det er flot at vinde sølvmedaljer med så mange spillere af egen avl :aabfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Hovedet » 7. maj 2017, 18:38

Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Jamen, det her er jo netop ikke det ringeste i lang tid. Det er udtryk for det niveau, vi har. Det er kun to uger siden, vi tabte 0-4 i Aarhus og 3 uger siden, vi tabte hjemme til Viborg. Vi har scoret 2 mål i 6 kampe mod 3 bundhold, der går generelt måneder mellem vi vinder, og når vi gør, er det med lodder og trisser og det sorte af neglene.

Vi skal ikke blive ved og ved med at bilde os selv ind, at der er tale om et øjebliksbillede og en off day. Dette hold er en off day, og jeg fatter simpelthen ikke, at man vil være bekendt at stille op med sådan en gang bras af et hold, der undergår selv det værste under Pehrsson. Der venter et kæmpe oprydnings- og genopbygningsarbejde i AaB, og der skal reelt hentes et helt nyt hold inden for det næste år. Der er overhovedet ikke råd til at smide 10 millioner kr. ud i aktionærudbytte.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Hovedet » 7. maj 2017, 18:40

Funky skrev:
tommas jensen skrev:Hold kæft det stinker
Og så masser af hurra-interviews med glade SIF'ere, som har tævet et nosseløst AaB-hold. Det er næsten endnu mere irriterende. Men kun næsten.

Vores unge talenter på midtbanen blev kørt rundt af SIF's midtbane.
Sig mig, hvem er egentlig alle de "talenter", vi efter sigende skulle have på det hold???

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gamen » 7. maj 2017, 18:43

MR er den rigtige vinder skrev:
Please lad være med at tale Moro op - han har været meget ringe i de Silkeborg-kampe, jeg har set.
Jeg tænker det er din fodboldforstand der er noget galt med. Moro er af langt de fleste sportsjournalister blev udnævnt som en stor profil, og en klar årsag til at Silkeborg gik fra at ligne en sikker nedrykker til at skrabe en hulens masse point sammen så snart han fik stabiliseret midtbanen. Han er en fysisk stærk spiller, god på bolden og med gode pasninger.
Han var lidet imponerende i Sverige, men for Silkeborg har han været et kæmpe aktiv. Dine egne yndlinge står det desværre slemt til med - MC var blandt banens ringeste (igen) i dag, og Abildgaard leverer en 2. halvleg fyldt med fejlpasninger og dårlige beslutninger - med top 6-briller på, så burde ingen af dem være i nærheden af startopstillingen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2017, 18:44

doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:
Provst i Brovst skrev:12 point i 11 kampe. 1.09 point i snit.
Nu skal du også tænke på, at det har været modstandere af højeste kvalitet.
Ja det gør det endnu værre at halvdelen af kampene har været i kvalifikationsspillet og dermed mod den nederste halvdel af ligaen.
6 kampe imod nummer 1, 3 og 4. Svære vilkår.
Ja, men det er godt nok 6 kampe mod nummer 1, 3 og 4 i kvalifikationsspil pulje B.

Men på den anden side så har AaB aldrig klaret sig så godt i et kvalifikationsspil som nu!

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
Jo jo, men jeg synes nu stadigvæk det er flot at vinde sølvmedaljer med så mange spillere af egen avl :aabfan:
Du har ret, målsætningen var top seks og vi endte i top 2!!!!! SIF var bare for stærke i år.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2017, 18:53

Hovedet skrev:
Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Jamen, det her er jo netop ikke det ringeste i lang tid. Det er udtryk for det niveau, vi har. Det er kun to uger siden, vi tabte 0-4 i Aarhus og 3 uger siden, vi tabte hjemme til Viborg. Vi har scoret 2 mål i 6 kampe mod 3 bundhold, der går generelt måneder mellem vi vinder, og når vi gør, er det med lodder og trisser og det sorte af neglene.

Vi skal ikke blive ved og ved med at bilde os selv ind, at der er tale om et øjebliksbillede og en off day. Dette hold er en off day, og jeg fatter simpelthen ikke, at man vil være bekendt at stille op med sådan en gang bras af et hold, der undergår selv det værste under Pehrsson. Der venter et kæmpe oprydnings- og genopbygningsarbejde i AaB, og der skal reelt hentes et helt nyt hold inden for det næste år. Der er overhovedet ikke råd til at smide 10 millioner kr. ud i aktionærudbytte.
Helt enig, der er ikke råd til at udbetale 10 mio i udbytte, er det slået fast at man udbetaler et beløb på den størrelse? Jeg aner ikke hvad man havde regnet med i sommers da man rykkede så mange talenter op, ja man havde naturligvis håbet at indkøbene ikke fejlede hver og en, alle pånær Flores ligner nogle der bør ryge igen til sommer, men det var virkeligt et ringe stykke arbejde. Der skal investeres i den her spillertrup, der skal kvalitet ind hvis ikke vi skal havne i samme situation næste år, vores tidligere bærende kræfter er aldrene, vi har en Ahlman der viste positive takter her i foråret og han bliver vigtig fremadrettet også. Jeg så også gerne at vi beholdte Mæhle, forstår i det hele taget intet hvis han smutter nu, han får fast spilletid her, men hvis vi sælger Mæhle for 10 mio og så bagefter udbetaler 10 mio i aktionærudbytte og lader som om vores hold ikke tager skade af det, et hold der mangler profiler, så bliver jeg rasende, det må ikke være tilfældet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Funky » 7. maj 2017, 18:59

Gentleman Finn skrev:ja man havde naturligvis håbet at indkøbene ikke fejlede hver og en, alle pånær Flores ligner nogle der bør ryge igen til sommer, men det var virkeligt et ringe stykke arbejde.
Meilinger var okay i dag. Ikke prangende, men okay. Lidt mystisk det lige var ham, der skulle ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Forza » 7. maj 2017, 19:01

Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Forskellen ligger i at Pehrsson rent faktisk havde et godt hold at arbejde med. Dette hold har store mangler i alle kæder, lige fra målmand til angribere....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2017, 19:05

Forza skrev:
Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Forskellen ligger i at Pehrsson rent faktisk havde et godt hold at arbejde med. Dette hold har store mangler i alle kæder, lige fra målmand til angribere....
Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af KJ » 7. maj 2017, 19:09

Magter næsten ikke at skrive om kampen... Vi havde 0 målchancer. Vi mistede bolden, hvis en SIF-spiller kiggede på den. Vi virkede ligeglade. Uhyggeligt.

Wieghorst er selvfølgelig blevet presset af, at han efter 5 kampe skulle ud i nedrykningsspillet, hvilket alt andet lige gør, at man må tænke mere kortsigtet. Men generelt er vi blevet ringere og ringere som sæsonen er skredet frem. Vores manglende kvaliteter har dog været så udprægede, at jeg er sikker på, vi får en række nye spillere til sommer (også udover U19-opkomlinge....).

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Funky » 7. maj 2017, 19:11

Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:
Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Forskellen ligger i at Pehrsson rent faktisk havde et godt hold at arbejde med. Dette hold har store mangler i alle kæder, lige fra målmand til angribere....
Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Spørgsmålet er, hvilken rolle Pylle spiller i det grimme kulisse-slagsmål, du der piller ved. Er det ikke ligesom ham, der er det altdominerende fodbold-orakel derude?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2017, 19:15

Funky skrev:
Gentleman Finn skrev:ja man havde naturligvis håbet at indkøbene ikke fejlede hver og en, alle pånær Flores ligner nogle der bør ryge igen til sommer, men det var virkeligt et ringe stykke arbejde.
Meilinger var okay i dag. Ikke prangende, men okay. Lidt mystisk det lige var ham, der skulle ud.
Ja det var okay i dag, jeg har dog stadig ikke ret stor fidus til ham, Edison tror jeg nok skal levere på et tidspunkt tilgengæld. Der er brug for at man henter de rigtige spillere ind, og ikke mindst, nogle med mere kvalitet. Slovakken har jeg heller ikke særlig stor fidus til længere, det går godt :cool:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2017, 19:16

Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:
Remark skrev:Ok, det var lige godt det ringeste i lang tid.

Det lignede jo Pehrsson-tiden.
Forskellen ligger i at Pehrsson rent faktisk havde et godt hold at arbejde med. Dette hold har store mangler i alle kæder, lige fra målmand til angribere....
Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Spørgsmålet er, hvilken rolle Pylle spiller i det grimme kulisse-slagsmål, du der piller ved. Er det ikke ligesom ham, der er det altdominerende fodbold-orakel derude?
Ja det er et godt spørgsmål.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af JonasK » 7. maj 2017, 19:21

Ved snart ikke hvor man skal starte med dette hold, det er snart i 1,5 år vi har været elendige, men foråret her tager godt nok prisen

Vores forsvar er middelmådigt, vi mangler en stærk centerforsvarer + en ny højreback når Mæhle ryger

Midtbanen er i mine øjne den store skurk. Der er INTET kreativt indslag fra nogle spillere. Det skyldes dels formnedgang/skader til Risgaard, dels at indkøb som Meilinger og Flores ikke har slået til. Tidligere tiders kantspillere havde FART og drev bolden frem, jeg vil ikke betegne Flores eller Meilinger som hurtige spillere

Magnus er go' men når vi spiller med ham og Wurtz bliver det for alt defensivt, det er ligefår Augu/Wurtz fungerede bedre. Vi spiller altså med to 6'ere i øjeblikket, også to kanter som ikke har speed nok til at være offensive kreatører

Gaarde må og skal på jagt efter Kusk, og en central midtbane som kan sætte spillet

Angrebet taler for sig selv, hamrende USKARPT og virker helt ude af trit med holdet. De arbejder mest alene, og får håbløse bolde. De skaber intet på egen hånd, man savner sku Bassogog som trods kunne sætte en mand eller to.

Trænerteamet går heller ikke fri, kæft et par tørvetrillere med Friss i spidsen. Alle stemmer på Hornevej melder om manglende humør og lir til træning. Det er tørt med tørt på. Der mangler en Kuhn eller spillere som Kenneth Emil, Thrane, Thelander (kort sagt en rapkæftet københavner)

At MW gang på gang stiller op med defensive kræfter på midtbanen, og ikke bare PRØVER at slippe håndbremsen går over min forstand. Det er simpelthen gudsjammerligt kedeligt at se AaB for tiden

At se AaB i en kedelig 4-2-2-1-1 er jammerligt, så tror da fanden vi kun scorer 1 point i snit

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af 9520AaB » 7. maj 2017, 19:21

Intet positivt i dag, udover de nye trøjer, og lækkert med rød skrift bagpå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af seamann » 7. maj 2017, 19:23

Det er helt begribeligt ringe. Intet offensivt der ser bare nogenlunde ud. En søndersmadret spillestil. Wieghorst må være færdig nu.

Besvar