Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Funky » 7. maj 2017, 19:38

JonasK skrev: Magnus er go' men når vi spiller med ham og Wurtz bliver det for alt defensivt, det er ligefår Augu/Wurtz fungerede bedre. Vi spiller altså med to 6'ere i øjeblikket, også to kanter som ikke har speed nok til at være offensive kreatører
Måske man burde give ham den ugandiske landsholds-midtbanespiller, vi har rendende, en seriøs chance?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Pastorius » 7. maj 2017, 20:05

Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 7. maj 2017, 20:14

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.
De fremragende kampe under MW er det kampen mod SIF 3-0 eller hvilke(n) er det? MW har jo kun tre sejre,
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Hanga » 7. maj 2017, 20:16

I det mindste er det ærlig snak fra Wieghorst og Risgaard:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wieg ... -daarligt/

Risgaard med endnu en diskret appel til Gaarde og ledelsen om at få forstærket holdet væsentligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Elscorpio » 7. maj 2017, 20:18

Vores hold mangler ide, vision, profiler.

Jeg havde desværre håbet vi var rykket ned, for hvordan skal vi ellers komme af med Gaarde, vores hold er bare blevet ringere og ringere siden mesterskabssæsonen 2014. Vores hold er blevet udvandet og det er blevet dybt kedeligt at se på. Alle profiler bliver bare solgt og erstattet med noget ringere pga AaBs strategi om talenter.

Vi er ikke farlige på dødbolde, vores forsvar er ok, hvor skal målene komme fra?

Det kan heller ikke være helt godt, når man ser på vores tilskuertal

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Klaus » 7. maj 2017, 20:18

Vi kan altså ikke blive ved med at slå det hen med, at det liiiiige var i denne kamp, vi ikke nåede topniveauet. Vi spiller jo ad helvede til. Ingen som 0 skud indenfor rammen i hele kampen. Men det ligger jo fint i tråd med de andre hjemmekampe, hvor første forsøg indenfor rammen kom efter en times spil. Vi scorer ikke, heller ikke når vi møder de dårligste hold i ligaen. Vi skal være lykkelige for et halvheldigt point i Viborg ellers var vi sgu rykket ned. Jeg ved ikke, hvad Wieghorsts plan er. Måske er det simpelthen bare vores spillere der ikke er gode nok. Men nogen af dem (læs Sloth) har ikke fået chancen. Der er brug for forstærkninger i alle kæder. Og det skal altså være rigtige forstærkninger, som kan gøre en øjeblikkelig forskel.

Samtidig må der godt snart komme en god AaB-historie. Sådan en der kan give bare en lille optimisme inden salget af sæsonkort går i gang... tilskuertallet er i frit fald. Og når det ikke gik så galt i dag skyldtes det tonsvis af unger fra samarbejdsklubberne. Spar Nord var halvtom i dag...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af jonas386 » 7. maj 2017, 20:29

At spillerne ved hvad de skal (eller at det virker sådan), forstår jeg ikke kan være et forsvar for MW. Det må jo næsten være det mindste, at træneren kan finde ud af at kommunikere sin strategi videre til spillerne. Det hjælper tilsyneladende heller ingenting, når vi alligevel ikke evner at producere chancer mod hold der i bedste fald er middelmådige. Det kan rigtigt nok være svært, som fan, at vurdere hvad man kan tillade sig at forvente ud fra materialet. Og der er næppe megen tvivl om, at vi skal have gang i en større udrensning henover sommeren. Men selv med det tvivlsomme materiale, så kan man godt, synes jeg, forvente mere end det spil vi har set mod AGF, Viborg og Silkeborg.

Jeg er selvfølgelig villig til at give MW lidt mere tid, også så han får muligheden for at sætte sig præg på truppen, men efteråret skal heller ikke forløbe meget dårligere end planen før man bør se på om Wieghorst virkelig er det rigtige valg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Hanga » 7. maj 2017, 20:45

Wieghorst skal have mere tid, men lige nu er det svært at se, at vi har vundet ret meget ved trænerskiftet i vinters. Efter min mening spiller vi stadig for defensivt. Vi spiller primært 4-5-1 fordi vores kanter simpelthen ikke er gode nok offensivt, og på den centrale midt er det oftest to 6'ere. Vi mangler offensive løb og folk i feltet. Og som det altid har været min frygt med Wieghorst, så er der for meget DBU pasningsspil over det. Boldflytteri uden risici, alt for nemt at forsvare imod.

I en kamp som i dag hvor vi ikke rigtig har noget at tabe, skal vi da gå ud og satse meget mere end vi gør. Det er på hjemmebane mod Silkeborg.

Jeg savner også at se noget gejst og indlevelse fra sidelinjen. Jeg ved godt at det kan diskuteres om det nogle gange skader mere end det gavner, men jeg tager mig i hvert fald utrolig ofte i at ønske Kent og Kuhn tilbage. De var altså meget dirigerende og krævende på sidelinjen, og en mand som Kuhn har altså været fantastisk til at skabe noget gejst og tro på det i holdet. Lige siden han smuttede, er det kun gået én vej. Jeg fatter stadig ikke, at vi ikke tog ham som cheftræner i vinters, men det er en anden snak.

Når det så er sagt, så er det ikke på trænerposten at vores største problem ligger... Det er altså holdet! Der mangler kvalitet over hele linjen, især i de to felter. Men vi ligger som vi har redt ved vores passivitet siden the double. Læg dertil at de forstærkninger vi endelig fik sidste sommer har været en stor skuffelse, og lige nu er man nærmest klar til at hælde dem alle ud igen.

Der venter i den grad en stor opgave for Gaarde her til sommer!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af seamann » 7. maj 2017, 20:48

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.

De var tonsvis af rådvildhed i dag.

Hvis truppen ikke er så ringe, som vi spiller pt, må det jo være træneren, den er gal med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Funky » 7. maj 2017, 21:15

Hanga skrev:I det mindste er det ærlig snak fra Wieghorst og Risgaard:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wieg ... -daarligt/

Risgaard med endnu en diskret appel til Gaarde og ledelsen om at få forstærket holdet væsentligt.
Det er da noget af den reneste snak, vi længe har fået fra en AaB-træner. Interessant hvordan det lander indadtil i klubben. Ikke at jeg forventer at få noget at vide om det. Men det må da vække opsigt, når den nye træner er så klar i mælet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af De Fem » 7. maj 2017, 21:24

Hanga skrev:Wieghorst skal have mere tid, men lige nu er det svært at se, at vi har vundet ret meget ved trænerskiftet i vinters. Efter min mening spiller vi stadig for defensivt. Vi spiller primært 4-5-1 fordi vores kanter simpelthen ikke er gode nok offensivt, og på den centrale midt er det oftest to 6'ere. Vi mangler offensive løb og folk i feltet. Og som det altid har været min frygt med Wieghorst, så er der for meget DBU pasningsspil over det. Boldflytteri uden risici, alt for nemt at forsvare imod.
MW, og LS for den sags skyld, har jo ingen valg ifht at stille så defensivt når centerforsvaret skrøbeligt. Svagheden forplanter sig op igennem hele stammen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Martino » 7. maj 2017, 21:37

Jeg var ekstremt lunken da Wieghorst blev ansat, men valgte efterfølgende at tage ja-hatten på. Den ja hat er efterhånden ved at blive vendt til en nej hat af flere grunde. Man kan - og skal, stille spørgsmål ved AaBs trup, men samtidig pisser det mig af, at Wieghorst feks i en reserveholdskamp på Hornevej, kun ser 1.halvleg. Det er vel et minimumskrav, at overvære hele sådan en kamp 50m væk fra sit kontor? På det taktiske plan forstår jeg ikke hans vælg af spillere. Hvorfor ikke satse på spille som kan og vil spille fodbold? Ved godt Børsting reddede vores røv mod VFF, men altså...med den opstilling og flere gange i tidligere kampe, sidder man med tanken om hvem fanden der skal skabe chancerne og sætte spillet.
Jeg håber virkelig at han får vendt skuden, ligesom det lykkedes for både Hamrén og Kent - men tvivlen er vendt tilbage. Derudover må der være mange spillere som er fortid til sommer, også flere end Gaarde ønskede. Han skal simpelthen levere, men efter at have ansat to trænere, jeg var imod fra start og signet spillere som ikke har slået til, så ligger der et helt enormt pres på ham - eller det bør der gøre!!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gaarde6 » 7. maj 2017, 21:43

Vil frede Wieghorst 100%! Se på hvad manden har at arbejde med.
Jeg tror jeg så min første AaB kamp i 1989-90 stykker.
Jeg kan ikke mindes en dårligere AaB trup end den nuværende. Kan ikke mindes en trup med så få profiler.
Jeg vil kalde vores trup for en blanding af elendig og leverpostej!
Hvad er denne trups kompetencer? Har vi fysisk stærke spillere? Nope! Har vi teknisk stærke spillere? Nope! Har vi et hurtigt hold? Nope! Har vi et kontra hold? Nope! Har vi et hold som er fantastiske på defensive og offensive dødbolde? Nope! Har vi et hold som kan løbe solen sort? Nope!
Hvad er det egentlig vi har? Vi har et fuldstændig profil løst hold. Vil ikke engang kalde det gennemsnitligt for så godt er det ikke.
Jeg synes faktisk pilen peger direkte på Gaarde og bestyrelsen! De har splittet det bedste hold i 2014 total af og de har ikke på nogen som helst måde lykkedes med at bygge lidt af det op igen.
Hvordan kan man gøre det uden nogen form for konsekvens?! Man fyrer Søndergaard for manglende resultater! Vor herre til hest! Det er jo kraftedme det samme som at stikke en slagteri arbejder et sværd af flamingo og så fyre ham fordi kødet ikke er skåret ordentligt ud!
Gaarde og kompagni har i mine øjne det sidste vindue til at rette op på en trup, som i 3 sæsoner har været i frit fald!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Kokkefar » 7. maj 2017, 22:02

Gaarde6 skrev:Vil frede Wieghorst 100%! Se på hvad manden har at arbejde med.
Jeg tror jeg så min første AaB kamp i 1989-90 stykker.
Jeg kan ikke mindes en dårligere AaB trup end den nuværende. Kan ikke mindes en trup med så få profiler.
Jeg vil kalde vores trup for en blanding af elendig og leverpostej!
Hvad er denne trups kompetencer? Har vi fysisk stærke spillere? Nope! Har vi teknisk stærke spillere? Nope! Har vi et hurtigt hold? Nope! Har vi et kontra hold? Nope! Har vi et hold som er fantastiske på defensive og offensive dødbolde? Nope! Har vi et hold som kan løbe solen sort? Nope!
Hvad er det egentlig vi har? Vi har et fuldstændig profil løst hold. Vil ikke engang kalde det gennemsnitligt for så godt er det ikke.
Jeg synes faktisk pilen peger direkte på Gaarde og bestyrelsen! De har splittet det bedste hold i 2014 total af og de har ikke på nogen som helst måde lykkedes med at bygge lidt af det op igen.
Hvordan kan man gøre det uden nogen form for konsekvens?! Man fyrer Søndergaard for manglende resultater! Vor herre til hest! Det er jo kraftedme det samme som at stikke en slagteri arbejder et sværd af flamingo og så fyre ham fordi kødet ikke er skåret ordentligt ud!
Gaarde og kompagni har i mine øjne det sidste vindue til at rette op på en trup, som i 3 sæsoner har været i frit fald!
Ja, vi fans burde næsten sende LS en undskyldning og en flaske vin på vegne af klubben. Det har jo vist sig, at være ligeså svært for andre at få noget ud af det hold der er ansat for tiden.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Tyskeren » 7. maj 2017, 22:14

Gaarde6 skrev:Vil frede Wieghorst 100%! Se på hvad manden har at arbejde med.
Jeg tror jeg så min første AaB kamp i 1989-90 stykker.
Jeg kan ikke mindes en dårligere AaB trup end den nuværende. Kan ikke mindes en trup med så få profiler.
Jeg vil kalde vores trup for en blanding af elendig og leverpostej!
Hvad er denne trups kompetencer? Har vi fysisk stærke spillere? Nope! Har vi teknisk stærke spillere? Nope! Har vi et hurtigt hold? Nope! Har vi et kontra hold? Nope! Har vi et hold som er fantastiske på defensive og offensive dødbolde? Nope! Har vi et hold som kan løbe solen sort? Nope!
Hvad er det egentlig vi har? Vi har et fuldstændig profil løst hold. Vil ikke engang kalde det gennemsnitligt for så godt er det ikke.
Jeg synes faktisk pilen peger direkte på Gaarde og bestyrelsen! De har splittet det bedste hold i 2014 total af og de har ikke på nogen som helst måde lykkedes med at bygge lidt af det op igen.
Hvordan kan man gøre det uden nogen form for konsekvens?! Man fyrer Søndergaard for manglende resultater! Vor herre til hest! Det er jo kraftedme det samme som at stikke en slagteri arbejder et sværd af flamingo og så fyre ham fordi kødet ikke er skåret ordentligt ud!
Gaarde og kompagni har i mine øjne det sidste vindue til at rette op på en trup, som i 3 sæsoner har været i frit fald!
Og så kan det ikke siges mere rigtigt!!! Gaarde6 for President..

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Brent » 7. maj 2017, 22:17

Gaarde6 skrev:Vil frede Wieghorst 100%! Se på hvad manden har at arbejde med.
Jeg tror jeg så min første AaB kamp i 1989-90 stykker.
Jeg kan ikke mindes en dårligere AaB trup end den nuværende. Kan ikke mindes en trup med så få profiler.
Jeg vil kalde vores trup for en blanding af elendig og leverpostej!
Hvad er denne trups kompetencer? Har vi fysisk stærke spillere? Nope! Har vi teknisk stærke spillere? Nope! Har vi et hurtigt hold? Nope! Har vi et kontra hold? Nope! Har vi et hold som er fantastiske på defensive og offensive dødbolde? Nope! Har vi et hold som kan løbe solen sort? Nope!
Hvad er det egentlig vi har? Vi har et fuldstændig profil løst hold. Vil ikke engang kalde det gennemsnitligt for så godt er det ikke.
Jeg synes faktisk pilen peger direkte på Gaarde og bestyrelsen! De har splittet det bedste hold i 2014 total af og de har ikke på nogen som helst måde lykkedes med at bygge lidt af det op igen.
Hvordan kan man gøre det uden nogen form for konsekvens?! Man fyrer Søndergaard for manglende resultater! Vor herre til hest! Det er jo kraftedme det samme som at stikke en slagteri arbejder et sværd af flamingo og så fyre ham fordi kødet ikke er skåret ordentligt ud!
Gaarde og kompagni har i mine øjne det sidste vindue til at rette op på en trup, som i 3 sæsoner har været i frit fald!
Skarp analyse gaarde6, burde sendes til ledelsen
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 7. maj 2017, 22:20

Jeg er ekstremt skuffet over holdet kan spille så fastlåst i en gratis kamp. Og så er jeg skuffet over Wieghorst ikke eksperimenter noget mere. F.eks med en 4-4-2 eller 3-5-2 (tror både Mæhle og Børsting ville spille godt som wingback) med Grønning og Sylvestr på top.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af 9800 » 7. maj 2017, 22:24

Jeg er i hvert fald glad for at Vi undgik knald eller fald kampene! Jeg tror ikke vi ville have mere ene 50% chance format vinde over nogen af de andre over 2 kampe. Føj det er ringe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Funky » 7. maj 2017, 22:26

doukas skrev:Jeg er ekstremt skuffet over holdet kan spille så fastlåst i en gratis kamp. Og så er jeg skuffet over Wieghorst ikke eksperimenter noget mere. F.eks med en 4-4-2 eller 3-5-2 (tror både Mæhle og Børsting ville spille godt som wingback) med Grønning og Sylvestr på top.
Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det fastlåst - jeg synes bare, det tekniske niveau var komplet håbløst. Elendige pasninger, elendige tæmninger, elendige afslutninger, nånej, dem havde vi ikke nogen af. Og så går det altså bare utroligt langsomt når folk som MC og Blåbjerg er involveret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Patmand » 7. maj 2017, 22:38

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Patmand skrev:
frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Würtz og Pohl er ukampdygtige
https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... pespillet/


Håber på følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Børsting - Sloth - Risgård - Flores
Ene
Sylvestr
Det bliver formodentlig:

Larsen
Patrick - Kasper P - Jakob - Jakob
MM - MC - Kasper R - Børsting
Enevoldsen - Sylvestr
Tror ikke der er nogen grund til at forvente, at Holgerson sidder på bænken. Han var trods alt tilbage i startopstillingen efter fadæsen i Århus.
Det kunne jo nemt være i mangel på alternativer, da Blåbjerg var i brug på backen.

Jeg tror det bliver denne startopstilling

Larsen
Mæhle - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Thellufsen - MC - Risgård - Flores
Børsting
Sylvestr

Eller en variation der ligger tæt på. MC - Abildgaard centralt tror jeg faktisk også ville være et meget godt bud, eller Abildgaard på den ene kant. Jeg tror han er tæt på startopstillingen i øjeblikket.
Har lige brug for at klappe mig selv på skulderen ovenpå Daniel Christensen bommerten. 10 af 11 rigtige. Var ikke klar over Risgård stadig ikke er klar til at starte inde.
Og tommel op til hr. Schmidt for at gætte på en midtbane bestående af MC og Abildgaard.

For at gøre det lidt relevant, jeg forstår ikke dem der nedgjorde startopstillingen inden kampen blev fløjtet igang.

Det er de 11 stærkeste kort når man fjerner dem med skader/karantæne osv.
Det er et udtryk for truppens styrke pt.

Jeg har i knap tre år udtrykt min bekymring over, at truppen for hvert transfervindue blev svagere og svagere.
Så får man som regel skudt i skoene "jamen du kan ikke erstatte en til en".
Det kan meget vel være, men vi har jo slet ikke hentet spillere udefra der har udviklet sig til profiler.
Når så heller ikke nogle af de unge er braget igennem, ja så står vi i dag med en utrolig svækket trup.

Vi har lige mødt nummer 9, 12 og 13 fra grundspillet.
AaB var ikke blot det hold der klarede sig dårligst pointmæssigt, spillemæssigt var vi klart ringest.

Jeg syntes faktisk det er et meget godt billede af truppens øjeblikkelige styrke.

Som jeg skrev i Gaarde tråden for nogle uger siden; pilen peger på Gaarde som det måske svageste led (og AaB's stategi).

Jeg hader mig selv for at lyde som en dårlig kopi af vores allesammens troll. Jeg bliver forhåbentlig aldrig lige så skinger/unuanceret som han er. Hvis det sker...så vis barmhjertighed og gør en ende på det for mig.

Besvar