Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Martino » 14. maj 2017, 10:30

Klaus skrev:
Super Hansen skrev:Sidder med sårn en sjov tanke om at hvad nu, hvis det umulige skulle ske at AaB med Würtz og Risgaard klar på onsdag slår Randers 0-3. Det kunne dælme være sjovt.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
Ja, det ville være fantastisk. Det er første gang i nyere tid, at jeg dropper en udekamp i Randers. Så mon ikke vi vinder den her gang :cool:
Haha. Jeg tror til gengæld jeg tager en tur til Randers - af alle steder.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jakobsen » 14. maj 2017, 13:03

andreasaab89 skrev:Man kan godt forstå Søndergaard er lidt bitter
Hans pointsnit er jo langt bedre end MW

Søndergaards fejl var reelt ikke point med den destruktive sidste kamp med Holgersson på midtbanen - jeg tror virkelig han skød sig selv i foden der
I mine øjne bør Gaarde sende Søndergaard en kæmpe tak og undskyldning. Havde det ikke været for Søndergaard der indså, at vi ikke har spillermaterialet til at spille det fodbold Gaarde tror vi kan spille så havde vi ikke skrabet så mange point sammen før jul. Søndergaard var en pragmatiker der omstillede holdet til at krige point hjem da det begyndte at brænde på. At smide Holger på midten var lige destruktivt nok, men både MC og Abildgaard som også spillede i den kamp gjorde det da ikke bedre. Vi manglede spillere da Wûrtz var ude og Risgård ikke var fit og ideen med at matche Horsens fysisk på midten gav for så vidt mening. Jeg synes ikke just Søndergaard var den rette trænerprofil, men han gjorde det rigtige med det materiale han havde til rådighed.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Hovedet » 14. maj 2017, 14:15

Jakobsen skrev:
andreasaab89 skrev:Man kan godt forstå Søndergaard er lidt bitter
Hans pointsnit er jo langt bedre end MW

Søndergaards fejl var reelt ikke point med den destruktive sidste kamp med Holgersson på midtbanen - jeg tror virkelig han skød sig selv i foden der
I mine øjne bør Gaarde sende Søndergaard en kæmpe tak og undskyldning. Havde det ikke været for Søndergaard der indså, at vi ikke har spillermaterialet til at spille det fodbold Gaarde tror vi kan spille så havde vi ikke skrabet så mange point sammen før jul. Søndergaard var en pragmatiker der omstillede holdet til at krige point hjem da det begyndte at brænde på. At smide Holger på midten var lige destruktivt nok, men både MC og Abildgaard som også spillede i den kamp gjorde det da ikke bedre. Vi manglede spillere da Wûrtz var ude og Risgård ikke var fit og ideen med at matche Horsens fysisk på midten gav for så vidt mening. Jeg synes ikke just Søndergaard var den rette trænerprofil, men han gjorde det rigtige med det materiale han havde til rådighed.
Den betragtning er jeg enig i. Vi fik trods alt hevet 7 point hjem i tre kampe med frygteligt spil inden det komplette sammenbrud i Horsens. Jeg mente, at Søndergaard var en noget lunken profil, der bekræftede AaB som en grå mus i Superligasammenhæng og var desuden noget irriteret over den månedlange proces, men at manden er både rutineret og kompetent hersker der i mine øjne ingen tvivl om. Lars Søndergaard har aldrig været hovedproblemet og er vel blevet rehabiliteret efter denne sæson. Ligeså lidt mener jeg i øvrigt, at Wieghorst, der ligeledes er rutineret og kompetent, udgør et problem. For hvad pokker skal manden da stille op med det spillermateriale?

Dog savner jeg en Allan Kuhn, der trods alt kunne sparke noget liv og humør ind i foretagendet. Vores assistenttrænere er om muligt endnu mere gråt i gråt i gråt. Vi savner simpelthen noget liv i kludene; et eller andet form for livstegn.

Orum
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. maj 2009, 12:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Orum » 14. maj 2017, 21:03

:( Nogle der har et link til kampen fra i fredags
Glemte at optage
Ville gerne se om banneret til. Joakim Mæhle kom med i tv :o :o

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Klaus » 14. maj 2017, 21:05

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Jeg ved nu ikke om det skal ses så markant som det endte med at blive.

Sloth er helt tydeligt færdig i AaB. Meilinger ser Wieghorst tydeligvis ikke som en starter. Sylvestr er på det seneste tilsyneladende overhalet af Pohl. Ene er ikke i form og har ikke præsteret, og Holgersson er med god grund sat af. Würtz og Risgård havde derimod spillet hvis de var til rådighed, og så havde billedet været noget anderledes af startopstillingens sammensætning. Som jeg ser det valgte Wieghorst bare det han ser som det bedst mulige hold.
Jeg undrer mig altså stadigvæk over Sloths position. I min verden har han ikke spillet sig af. Man kan endda argumentere for, at han spillede en af sine bedste kampe mod Silkeborg, og så lige pludselig er han helt ude af truppen. Jeg tænker der må være et eller andet vi ikke ved, for han burde altså have haft en chance i løbet af de sidste måneders ørkenvandring. Jeg er i øvrigt ikke enig i, at Holgersson med god grund er sat af. Ja, han spillede et ualmindeligt dårligt kvarter mod AGF. Og nej, han er ikke den profil vi håbede på. Alligevel har han ikke lavet nær så mange fejl som vores øvrige centrale forsvarere, prøv lige at tænk på, hvad Blåbjerg har bedrevet i denne sæson. Samtidig var han tydeligvis i toppen af hierakiet på holdet. Og jeg tror man skal passe på med at pille ved sådan noget midt i en sæson. Måske var det i virkeligheden de forventninger vi havde til ham den var gal med. Jeg tænkte en lidt højere Matovac, og det var jo ikke just hvad vi fik... Men helt så dårlig som han er blevet gjort, synes jeg trods alt heller ikke han er.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2017, 21:49

Orum skrev::( Nogle der har et link til kampen fra i fredags
Glemte at optage
Ville gerne se om banneret til. Joakim Mæhle kom med i tv :o :o
Har ikke link. Men så banneret i TV
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. maj 2017, 01:12

Klaus skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:
Og jeg er da så i øvrigt enig i, at problemet først og fremmest skyldes nedgang hos tidligere profiler og lavt niveau hos nyindkøb.
Så er vi nok slet ikke så uenige endda. For alle de nuværende unge talenter skal altså løfte meget mere, end man kan forvente af dem, uanset næsten hvor gode de er. De burde jo have en klassespiller i hver kæde at læne sig op ad, og se lige, hvad Wieghorst gjorde i går: Han tog samtlige de erfarne spillere med dyre konktrakter og kørte dem billedligt talt på losseren. Wurtz går måske fri, men ellers var det røv-til-bænk eller håbet-er-lysegrønt-indskiftninger til hele banden. Jo mere jeg tænker over det, des mere markant var den startopstilling virkelig. Det var en "så rydder vi sgu tavlen, drenge, nu tæller kun kvalitet"-startopstilling, og den giver mest mening hvis man pønser på nogle ret markante omrokeringer i truppen frem mod næste sæson. Alternativt giver han så de erfarne den sidste kamp (dvs. den næste mod Randers) til at bevise, at han tog fejl. "Værs'go, ikke flere undskyldninger, nu har I 90 minutter til at overbevise om, at I alligevel er dem, der kan løfte dette hold."
Jeg ved nu ikke om det skal ses så markant som det endte med at blive.

Sloth er helt tydeligt færdig i AaB. Meilinger ser Wieghorst tydeligvis ikke som en starter. Sylvestr er på det seneste tilsyneladende overhalet af Pohl. Ene er ikke i form og har ikke præsteret, og Holgersson er med god grund sat af. Würtz og Risgård havde derimod spillet hvis de var til rådighed, og så havde billedet været noget anderledes af startopstillingens sammensætning. Som jeg ser det valgte Wieghorst bare det han ser som det bedst mulige hold.
Jeg undrer mig altså stadigvæk over Sloths position. I min verden har han ikke spillet sig af. Man kan endda argumentere for, at han spillede en af sine bedste kampe mod Silkeborg, og så lige pludselig er han helt ude af truppen. Jeg tænker der må være et eller andet vi ikke ved, for han burde altså have haft en chance i løbet af de sidste måneders ørkenvandring. Jeg er i øvrigt ikke enig i, at Holgersson med god grund er sat af. Ja, han spillede et ualmindeligt dårligt kvarter mod AGF. Og nej, han er ikke den profil vi håbede på. Alligevel har han ikke lavet nær så mange fejl som vores øvrige centrale forsvarere, prøv lige at tænk på, hvad Blåbjerg har bedrevet i denne sæson. Samtidig var han tydeligvis i toppen af hierakiet på holdet. Og jeg tror man skal passe på med at pille ved sådan noget midt i en sæson. Måske var det i virkeligheden de forventninger vi havde til ham den var gal med. Jeg tænkte en lidt højere Matovac, og det var jo ikke just hvad vi fik... Men helt så dårlig som han er blevet gjort, synes jeg trods alt heller ikke han er.
Problemet med Sloth er at han aldrig har spillet sig . Han har da spillet en nydelig kamp eller to, men jo ikke været på et niveau som var bedre end hvad vi har set fra de unge konkurrenter, og det burde man altså kunne forvente, fast spilletid eller ej. Måske ligger der noget bag som vi ikke ved, måske er niveauet bare ikke bedre, heller ikke til træning, eller måske er ærgerrigheden ikke hvor den bør være - noget som kunne harmonere meget godt med hvor mange gange Sloth har lagt ansvaret for sine manglende minutter væk fra sig selv.

Holgersson - jeg er delvist enig med dig, jeg synes heller ikke han nødvendigvis er helt så dårlig som han bliver gjort til, og særligt i starten af foråret synes jeg faktisk han var virkelig god. Men han falder med holdet, bliver usikker og laver gigantiske kampafgørende fejl som en spiller med hans CV bare ikke burde lave. Jeg synes det er med god grund at han blev sat af efter er par horrible indsatser, og jeg synes det var med god grund at Søndergård satte ham af før jul... at filmen så knækkede med hans optræden på midtbanen derefter er en anden snak. Blåbjerg laver flere fejl, det er jeg enig i, men der har ikke været den der følelse af nedsmeltning som vi har set med Holgersson. Måske vil han være bedre med en mere erfaren og ledende spiller ved sin side, det får vi måske at se i efteråret, for jeg tror ikke på vi kan trylle ham væk, og mon ikke der kommer en midterforsvarer ind. Forhåbentlig får vi en stærk spiller ind denne gang, jeg synes faktisk lidt det er en akilleshæl at vi i mange år ikke har været ret gode til at ramme den der RIGTIGT gode midterforsvarer som kan lede og løfte defensiven.

Besvar