U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 23. apr 2017, 14:14

Hanga skrev:
Martino skrev:Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg aner det ikke, det er første gang jeg ser en u-kamp. Jeg troede egentlig at han primært spillede i centerforsvaret. Han gjorde en fornuftig figur, men som sagt var det ikke en kamp, der var nem at se god ud i. Han virker dog som en "moden" spiller med fornuftig fysik.

Klitten så meget spændende ud ja, men som vi har set så mange gange, kan der sker meget fra U17 til senior. Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn lignede eftersigende også kommende superligaprofiler på det tidspunkt. Vi får se, men han har helt klart et potentiale.
Anders er også 1.års senior, så måske det også påvirker modenheden lidt. Han er primært midtbanespiller, men tror egentlig han kan sættes på alle positioner og gøre en fin figur. Hvis han ikke får en kontrakt i AaB burde en 1.div klub være realistisk, som jeg ser det. Synes bare han er for god til at sende videre.

Helt enig med at der er langt fra U17 til Superligaen, og nogle går i stå eller må et skridt ned som 1-2 års seniorer. Synes bare han virker utrolig lovende, sammen med flere andre på det U17 hold.
Jeg savner Winsnes

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 23. apr 2017, 15:17

Martino skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg aner det ikke, det er første gang jeg ser en u-kamp. Jeg troede egentlig at han primært spillede i centerforsvaret. Han gjorde en fornuftig figur, men som sagt var det ikke en kamp, der var nem at se god ud i. Han virker dog som en "moden" spiller med fornuftig fysik.

Klitten så meget spændende ud ja, men som vi har set så mange gange, kan der sker meget fra U17 til senior. Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn lignede eftersigende også kommende superligaprofiler på det tidspunkt. Vi får se, men han har helt klart et potentiale.
Anders er også 1.års senior, så måske det også påvirker modenheden lidt. Han er primært midtbanespiller, men tror egentlig han kan sættes på alle positioner og gøre en fin figur. Hvis han ikke får en kontrakt i AaB burde en 1.div klub være realistisk, som jeg ser det. Synes bare han er for god til at sende videre.

Helt enig med at der er langt fra U17 til Superligaen, og nogle går i stå eller må et skridt ned som 1-2 års seniorer. Synes bare han virker utrolig lovende, sammen med flere andre på det U17 hold.
Når man nogen gange ser opslag fra AaB, har U-17 spilleren Mikkel Konnerup været inde omkring landsholdet, han ser ikke ud til at være på hold nu!, nogen der ved hvorfor??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 24. apr 2017, 11:01

9520AaB skrev:
Martino skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg aner det ikke, det er første gang jeg ser en u-kamp. Jeg troede egentlig at han primært spillede i centerforsvaret. Han gjorde en fornuftig figur, men som sagt var det ikke en kamp, der var nem at se god ud i. Han virker dog som en "moden" spiller med fornuftig fysik.

Klitten så meget spændende ud ja, men som vi har set så mange gange, kan der sker meget fra U17 til senior. Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn lignede eftersigende også kommende superligaprofiler på det tidspunkt. Vi får se, men han har helt klart et potentiale.
Anders er også 1.års senior, så måske det også påvirker modenheden lidt. Han er primært midtbanespiller, men tror egentlig han kan sættes på alle positioner og gøre en fin figur. Hvis han ikke får en kontrakt i AaB burde en 1.div klub være realistisk, som jeg ser det. Synes bare han er for god til at sende videre.

Helt enig med at der er langt fra U17 til Superligaen, og nogle går i stå eller må et skridt ned som 1-2 års seniorer. Synes bare han virker utrolig lovende, sammen med flere andre på det U17 hold.
Når man nogen gange ser opslag fra AaB, har U-17 spilleren Mikkel Konnerup været inde omkring landsholdet, han ser ikke ud til at være på hold nu!, nogen der ved hvorfor??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er jeg svar skyldig, ved bare han kommer nede fra Skørping, som jeg også antager du gør ;)
Jeg savner Winsnes

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 24. apr 2017, 17:21

Martino skrev:
9520AaB skrev:
Martino skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg aner det ikke, det er første gang jeg ser en u-kamp. Jeg troede egentlig at han primært spillede i centerforsvaret. Han gjorde en fornuftig figur, men som sagt var det ikke en kamp, der var nem at se god ud i. Han virker dog som en "moden" spiller med fornuftig fysik.

Klitten så meget spændende ud ja, men som vi har set så mange gange, kan der sker meget fra U17 til senior. Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn lignede eftersigende også kommende superligaprofiler på det tidspunkt. Vi får se, men han har helt klart et potentiale.
Anders er også 1.års senior, så måske det også påvirker modenheden lidt. Han er primært midtbanespiller, men tror egentlig han kan sættes på alle positioner og gøre en fin figur. Hvis han ikke får en kontrakt i AaB burde en 1.div klub være realistisk, som jeg ser det. Synes bare han er for god til at sende videre.

Helt enig med at der er langt fra U17 til Superligaen, og nogle går i stå eller må et skridt ned som 1-2 års seniorer. Synes bare han virker utrolig lovende, sammen med flere andre på det U17 hold.
Når man nogen gange ser opslag fra AaB, har U-17 spilleren Mikkel Konnerup været inde omkring landsholdet, han ser ikke ud til at være på hold nu!, nogen der ved hvorfor??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er jeg svar skyldig, ved bare han kommer nede fra Skørping, som jeg også antager du gør ;)
Korrekt antaget;-), jeg har haft Mikkel i skolen, og var lidt interesseret i at høre hvor han er i udviklingen. Han har været inde omkring landshold, har været med i en reserveholdskamp(som U-17'er), derfor undrer det mig, at han ikke er med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KJ » 16. maj 2017, 16:55

http://www.football-observatory.com/IMG ... index.html

AaB er en af de klubber i Europa, der bruger flest egenproducerede spillere. Lidt overraskende at Ajax ligger så lavt.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Søgaard » 18. maj 2017, 12:44

Der er ikke så meget lyd omkring, hvem der rykker op fra U19 i år. Har jeg misset det, eller er det fordi det kun er Ramkilde?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 18. maj 2017, 12:57

Søgaard skrev:Der er ikke så meget lyd omkring, hvem der rykker op fra U19 i år. Har jeg misset det, eller er det fordi det kun er Ramkilde?
Tjaeh forhåbentlig har klubben lært at det ikke nytter at rykke et halvt U19 hold op på en gang. Udover Ramkilde som vel lidt allerede er rykket op har jeg hørt Alexander Tved nævnte flere gange og han er eftersigende central midt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2017, 13:02

Jakobsen skrev:
Søgaard skrev:Der er ikke så meget lyd omkring, hvem der rykker op fra U19 i år. Har jeg misset det, eller er det fordi det kun er Ramkilde?
Tjaeh forhåbentlig har klubben lært at det ikke nytter at rykke et halvt U19 hold op på en gang. Udover Ramkilde som vel lidt allerede er rykket op har jeg hørt Alexander Tved nævnte flere gange og han er eftersigende central midt.
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget. Tværtimod tyder det på talentsatsningen virker. Problemet er ikke at vi har rykket så mange spiller op. Problemet er at vores indkøb ikke har slået til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 18. maj 2017, 13:05

Søgaard skrev:Der er ikke så meget lyd omkring, hvem der rykker op fra U19 i år. Har jeg misset det, eller er det fordi det kun er Ramkilde?
Jeg tror ikke det er endeligt besluttet endnu, det hænger jo også lidt sammen med hvad der ellers sker i truppen. Vi har pt. for mange unge spillere der ikke er tæt på holdet. Ramkilde rykkes helt sikkert op, derudover tror jeg at Alexander Tved og Anders Østergaard er emner. Som jeg ser dem (kun set 2 kampe), er Tved er en god boldbryder på den centrale midt, fysisk stærk og ok teknisk, men han mangler fart og er lidt tung i vendingerne. Anders Østergaard er mere allround og bevægelig, god til at komme med frem fra venstrekanten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:11

Buzz Killington skrev:
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget.
Af tvang er de blevet startere. Den eneste som egentlig er lykkedes er jo Mæhle. Ingen af de andre har bidraget med særligt meget, og bør (ved indkøb af de ventede 3-4 spillere til start-11'eren) være fortid i startopstillingen.

Strategien er blevet kritiseret af flere af de ældre spillere, og kan formentlig forklare en del af nedturen. Gaarde har selv åbnet op for, at andelen af talenter måske er lige lovligt høj. AaB har så tilpas god en økonomi nu, at vi med en vis ræson kan genoverveje hvor klogt det er at unge, uprøvede spillere (hvoraf flere i dén grad mangler niveau) udgør så stor en andel i en trup som AaB's, hvor lederfigurerne kan tælles på en-to fingre.

De er i hvert fald en del af fortællingen om hvordan vi er kollapset totalt - at vi har en trup, hvor der ganske enkelt mangler konkurrence om pladserne, og hvor alt for mange enten ikke har Superliga-niveau, eller ikke har det endnu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2017, 13:23

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget.
Af tvang er de blevet startere. Den eneste som egentlig er lykkedes er jo Mæhle. Ingen af de andre har bidraget med særligt meget, og bør (ved indkøb af de ventede 3-4 spillere til start-11'eren) være fortid i startopstillingen.

Strategien er blevet kritiseret af flere af de ældre spillere, og kan formentlig forklare en del af nedturen. Gaarde har selv åbnet op for, at andelen af talenter måske er lige lovligt høj. AaB har så tilpas god en økonomi nu, at vi med en vis ræson kan genoverveje hvor klogt det er at unge, uprøvede spillere (hvoraf flere i dén grad mangler niveau) udgør så stor en andel i en trup som AaB's, hvor lederfigurerne kan tælles på en-to fingre.

De er i hvert fald en del af fortællingen om hvordan vi er kollapset totalt - at vi har en trup, hvor der ganske enkelt mangler konkurrence om pladserne, og hvor alt for mange enten ikke har Superliga-niveau, eller ikke har det endnu.
Jeg snakker nu ikke om strategien. Jeg snakker om at problemet isoleret set ikke er at man forfremmer mange unge spillere. Det har i sig selv været en success. Problemet er at de resterende spillere ikke har et tilstrækkeligt niveau. Havde det alt andet lige været bedre hvis MC, Mæhle og Thellufsen ikke var rykket op? Næppe, for det er faktisk dem der starter inde, hvilket må indikere at de ældre alternativer er dårligere. Det er der problemet ligger, og det lyder til vi egentlig er enige der.

Det skal bare ikke kogest ned til at vi rykker for mange op.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af troelsh » 18. maj 2017, 13:28

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget.
Af tvang er de blevet startere. Den eneste som egentlig er lykkedes er jo Mæhle. Ingen af de andre har bidraget med særligt meget, og bør (ved indkøb af de ventede 3-4 spillere til start-11'eren) være fortid i startopstillingen.

Strategien er blevet kritiseret af flere af de ældre spillere, og kan formentlig forklare en del af nedturen. Gaarde har selv åbnet op for, at andelen af talenter måske er lige lovligt høj. AaB har så tilpas god en økonomi nu, at vi med en vis ræson kan genoverveje hvor klogt det er at unge, uprøvede spillere (hvoraf flere i dén grad mangler niveau) udgør så stor en andel i en trup som AaB's, hvor lederfigurerne kan tælles på en-to fingre.

De er i hvert fald en del af fortællingen om hvordan vi er kollapset totalt - at vi har en trup, hvor der ganske enkelt mangler konkurrence om pladserne, og hvor alt for mange enten ikke har Superliga-niveau, eller ikke har det endnu.
Jeg syntes nu alle de nyoprykkede spillere med undtagelse af Bytiqi har gjort det langt over forventning, og jeg syntes de har bidraget meget til holdet, at de ikke er bærende profiler endnu kan man vel ikke forvente.
Problemet er vel i højere grad en kombination af: 1. Vores tidligere profiler er faldet i niveau, 2. De talenter der burde være blevet profiler er forblevet bredde spillere (Børsting, Blåbjerg, KP, Abildgaard), 3. De profiler vi har hentet udefra, har ikke haft de fornødne kvaliteter, eller overhovedet været gode nok.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Remark » 18. maj 2017, 13:29

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget.
Af tvang er de blevet startere. Den eneste som egentlig er lykkedes er jo Mæhle. Ingen af de andre har bidraget med særligt meget, og bør (ved indkøb af de ventede 3-4 spillere til start-11'eren) være fortid i startopstillingen.

Strategien er blevet kritiseret af flere af de ældre spillere, og kan formentlig forklare en del af nedturen. Gaarde har selv åbnet op for, at andelen af talenter måske er lige lovligt høj. AaB har så tilpas god en økonomi nu, at vi med en vis ræson kan genoverveje hvor klogt det er at unge, uprøvede spillere (hvoraf flere i dén grad mangler niveau) udgør så stor en andel i en trup som AaB's, hvor lederfigurerne kan tælles på en-to fingre.

De er i hvert fald en del af fortællingen om hvordan vi er kollapset totalt - at vi har en trup, hvor der ganske enkelt mangler konkurrence om pladserne, og hvor alt for mange enten ikke har Superliga-niveau, eller ikke har det endnu.
Uanset skuffelsen over sæsonen synes jeg nu nok det er en hård dom, at de unge ikke har bidraget særligt meget.

Thellufsen har været kampafgørende, lavet seks mål i foråret

Magnus Christensen har været god i flere kampe og har da fået et gennembrud.

De to bliver utvivlsomt en del af fremtidens AaB-hold. Derimod tror jeg det sværere for Grønning, Bytiqi og Rokkedal.

Det er ikke ungdomssatsningen, der er skyld i AaBs sæson. Det er indkøbene, der har manglet kvalitet

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:55

Remark skrev: Uanset skuffelsen over sæsonen synes jeg nu nok det er en hård dom, at de unge ikke har bidraget særligt meget.

Thellufsen har været kampafgørende, lavet seks mål i foråret

Magnus Christensen har været god i flere kampe og har da fået et gennembrud.

De to bliver utvivlsomt en del af fremtidens AaB-hold. Derimod tror jeg det sværere for Grønning, Bytiqi og Rokkedal.

Det er ikke ungdomssatsningen, der er skyld i AaBs sæson. Det er indkøbene, der har manglet kvalitet
Thellufsen har været decideret usynlig i 80 % af kampene han har spillet. Han har leveret i 2-3 kampe, og ja, de udsving må man leve med med de unge spillere. Men i vores situation har vi brug for unge spillere der også træder i karakter, ikke kun i enkelte kampe. Han kunne med lidt god vilje flåes ud i pausen i lidt over halvdelen af de kampe han har spillet. Han har en blændende teknik og en god løbekapacitet, men vi ser det for lidt. Enig i, at han ikke skal nogen steder, for han har trods alt nogle kompetencer der kan udvikles godt på. Men særligt meget har han ikke bidraget med i det samlede billede.

Magnus Christensen er velsignet ved at han ikke har haft nogen konkurrenter. Abildgaard, som flere herinde udråbte til en kommende starter efter nogenlunde samme start, gled ned fra 2'er til 5'er i hierarkiet på kort tid. Jeg vil ikke blive overrasket hvis Magnus får samme skæbne, så snart der bliver hentet en forstærkning til den centrale midtbane som holder et vist niveau. Jeg har svært ved at få øje på nogle spidskompetencer som skulle gøre ham specielt anvendelig i AaB's system, anonymt boldflytteri karakteriseres såvidt vides ikke som en kvalitet.

Grønning må ryge ud på leje. Rokkedal må vi afskrive. Bytiqi - ja, who knows, vi har jo intet set til ham.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 18. maj 2017, 17:54

Søgaard skrev:Der er ikke så meget lyd omkring, hvem der rykker op fra U19 i år. Har jeg misset det, eller er det fordi det kun er Ramkilde?
Som jeg ser det er følgende i spil udover Ramkilde, som er blevet rykket op - han fremgår også i truppen på Aabsport - Alexander Tved, Mathias K Andersen, Nikolaj Lyngø og Anders Østergaard. Jeg tror kun en af dem udover Ramkilde kommer op, men det kommer lidt an på trupsammensætningen og afgange, som jeg ser det. Det er ingen hemmelighed at jeg er stor fan af Anders Østergaard - synes bestemt der kan udvikles på ham. De andre er svære at spå om. Tved er fint med teknisk og har et godt blik for spillet, men fart/adræthed er desværre ikke hans styrke - på den måde minder han lidt om Wichmann. Han virker dog meget mere moden mentalt end feks Wichmann var det.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 19. maj 2017, 08:38

Jeg tror/håber man vil holde på en 4-5 stykker. Næste sæson gælder dispensations-reglen stadig, så man kan stille med to førsteårsseniorer i U19-ligaen. Der ville for eksempel være fint at holde på en stopper eller to, når Rokkedal formentlig er fortid.

Anders Østergaard er interessant på grund af hans størrelse og styrke og Ramkilde har også et pænt potentiale. Derudover kan jeg personligt rigtig godt lide Mads Stefansen, der har lidt attitude, som man tit kan savne hos AaB-knægtene. Om talentet rækker hos ham kan man godt være i tvivl om, men jeg håber det virkelig. Han kan blive uhyggelig sammen med Wessam i den kommende sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 19. maj 2017, 09:40

Yankee skrev:Jeg tror/håber man vil holde på en 4-5 stykker. Næste sæson gælder dispensations-reglen stadig, så man kan stille med to førsteårsseniorer i U19-ligaen. Der ville for eksempel være fint at holde på en stopper eller to, når Rokkedal formentlig er fortid.

Anders Østergaard er interessant på grund af hans størrelse og styrke og Ramkilde har også et pænt potentiale. Derudover kan jeg personligt rigtig godt lide Mads Stefansen, der har lidt attitude, som man tit kan savne hos AaB-knægtene. Om talentet rækker hos ham kan man godt være i tvivl om, men jeg håber det virkelig. Han kan blive uhyggelig sammen med Wessam i den kommende sæson.
Enig med Stefansen. Ikke en stor teknikker, men en resolut afslutter med pæn fysik, og som du siger en god attitude. Han er 1. års ligesom Wessam så vil afgjort tro at de danner frontduo næste år, efter Ramkilde er rykket op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Søgaard » 19. maj 2017, 11:17

Yankee skrev:Jeg tror/håber man vil holde på en 4-5 stykker. Næste sæson gælder dispensations-reglen stadig, så man kan stille med to førsteårsseniorer i U19-ligaen. Der ville for eksempel være fint at holde på en stopper eller to, når Rokkedal formentlig er fortid.

Anders Østergaard er interessant på grund af hans størrelse og styrke og Ramkilde har også et pænt potentiale. Derudover kan jeg personligt rigtig godt lide Mads Stefansen, der har lidt attitude, som man tit kan savne hos AaB-knægtene. Om talentet rækker hos ham kan man godt være i tvivl om, men jeg håber det virkelig. Han kan blive uhyggelig sammen med Wessam i den kommende sæson.
Arh, så det er derfor Rokkedal og Bytyqi har spillet med U19 for det meste formoder jeg?

Vi skal vel også bare passe på, vi ikke tager en plads i midterforsvarer på U19 fra en, der måske kunne udvikle sig til mere.

Østergaard har spillet mest kant og back eller hvad? Mathias K spiller hvilken position?
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 19. maj 2017, 11:28

Søgaard skrev:
Yankee skrev:Jeg tror/håber man vil holde på en 4-5 stykker. Næste sæson gælder dispensations-reglen stadig, så man kan stille med to førsteårsseniorer i U19-ligaen. Der ville for eksempel være fint at holde på en stopper eller to, når Rokkedal formentlig er fortid.

Anders Østergaard er interessant på grund af hans størrelse og styrke og Ramkilde har også et pænt potentiale. Derudover kan jeg personligt rigtig godt lide Mads Stefansen, der har lidt attitude, som man tit kan savne hos AaB-knægtene. Om talentet rækker hos ham kan man godt være i tvivl om, men jeg håber det virkelig. Han kan blive uhyggelig sammen med Wessam i den kommende sæson.
Arh, så det er derfor Rokkedal og Bytyqi har spillet med U19 for det meste formoder jeg?

Vi skal vel også bare passe på, vi ikke tager en plads i midterforsvarer på U19 fra en, der måske kunne udvikle sig til mere.

Østergaard har spillet mest kant og back eller hvad? Mathias K spiller hvilken position?
Østergaard spiller mest kant, men kan også spille central midt og har også spillet andre pladser faktisk. Mathias K Andersen er venstre back. Stefansen er 1.års, men ja en lidt anderledes type, og synes ikke han er dårlig teknisk.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hovedet » 19. maj 2017, 11:32

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Tre af oprykkerne er blevet faste startere, og en er på et halvt år gået fra at være et stort tvivsspørgsmål, til at være profil og solgt for et tocifret millionbeløb. Jeg kan garantere dig at man ikke har "lært" noget.
Af tvang er de blevet startere. Den eneste som egentlig er lykkedes er jo Mæhle. Ingen af de andre har bidraget med særligt meget, og bør (ved indkøb af de ventede 3-4 spillere til start-11'eren) være fortid i startopstillingen.

Strategien er blevet kritiseret af flere af de ældre spillere, og kan formentlig forklare en del af nedturen. Gaarde har selv åbnet op for, at andelen af talenter måske er lige lovligt høj. AaB har så tilpas god en økonomi nu, at vi med en vis ræson kan genoverveje hvor klogt det er at unge, uprøvede spillere (hvoraf flere i dén grad mangler niveau) udgør så stor en andel i en trup som AaB's, hvor lederfigurerne kan tælles på en-to fingre.

De er i hvert fald en del af fortællingen om hvordan vi er kollapset totalt - at vi har en trup, hvor der ganske enkelt mangler konkurrence om pladserne, og hvor alt for mange enten ikke har Superliga-niveau, eller ikke har det endnu.
Jeg snakker nu ikke om strategien. Jeg snakker om at problemet isoleret set ikke er at man forfremmer mange unge spillere. Det har i sig selv været en success. Problemet er at de resterende spillere ikke har et tilstrækkeligt niveau. Havde det alt andet lige været bedre hvis MC, Mæhle og Thellufsen ikke var rykket op? Næppe, for det er faktisk dem der starter inde, hvilket må indikere at de ældre alternativer er dårligere. Det er der problemet ligger, og det lyder til vi egentlig er enige der.

Det skal bare ikke kogest ned til at vi rykker for mange op.
Men de spillere optræder i startopstillingen i mangel af bedre, og det er ikke et positivt tegn, al den stund vi står med det ringeste hold overhovedet i hele AaBs Superligahistorie. Af samme årsag er det efterhånden blevet stadig mere anstreng at juble over strategien, i takt med at maj 2014 rykker længere og længere tilbage i hukommelsen.

Hvis de næste 3 år kommer til at se ud på samme måde som de sidste 3 år, vil de fleste AaB-tilhængere ikke befinde sig på Aalborg Stadion, når AaB spiller, men være indlagt på diverse depressionsambulatorier rundt omkring i landet. Der skal med andre ord SKE noget!

Enten må vi købe os til kvalitet, eller også skal vores ungdomsafdeling igen til at producere profiler i kaliberen Helenius, Kusk, Thomsen, Spalvis osv. Dér har vi jo slet ikke været mht. ungdomsspillere i årevis. Når vi så samtidig fejler i forhold til indkøb og tidligere profiler ikke holdet niveau, er kursen sat mod helvedes dyb. Vi har lavet en slags omvendt AaB; i øjeblikket har vi slet og ret en spillertrup, der er alt for dyr i forhold til dens kvalitet.

,

Besvar