Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 16. jun 2017, 22:46

DobbeltA skrev:
Gamen skrev:
Salle17 skrev:Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Der er ikke nogen fordel ved at vente til sidst i vinduet - det er ren og skær spin fra gammel tid, hvor ressourcerne var knappe.

Det er egentlig beskrevet meget godt, i dette lille uddrag fra Tipsbladet:

"Man venter, venter, venter - og får travlt!
Men hvordan fungerer transfervinduet fra et sportsligt og finansielt synspunkt?

Ikke ret godt, kunne man mene.

Det er naturligt nok, at mange handler venter til sidste øjeblik. I forhandlingerne forsøger både klubber og spillere at få så god en aftale som overhovedet muligt, og der sigter man fra klubbernes side efter drømmespillere, der egentlig er en hylde over, hvad man normalt har kapacitet og økonomi til, mens spillerne naturligt nok forsøger at finde en så fed klub som overhovedet muligt, hvilket vil sige en ofte kompliceret afvejning mellem løn, chancer for fast spilletid, sportsligt niveau og familiehensyn.

Begge parter forsøger at score over niveau, og den mekanisme bliver ganget med ti, når transfermarkedet lukker på en bestemt dag på et bestemt klokkeslæt (transfervinduet blev indført af FIFA fra 2002/2003-sæsonen, men åbningstiderne varierer fra land til land).

For at blive i par-analogierne, betyder det i mange tilfælde, at klub og spiller, der egentlig ikke er voldsomt interesseret i hinanden, mødes. Klubben tør ikke andet, fordi man er nødt til at have garderinger på alle pladser, og spilleren er selv sagt tvunget til at finde en arbejdsgiver, da seks måneder på bænken eller helt uden for fodbold er gift for både CV og den fintunede fodboldkrop, man har brugt et langt liv på at bygge.

I den anden ende af spektret, hvor man køber profiler, er der et lignende pres op til deadline. Man skal pinedød have den profil, der kan sikre guld eller overlevelse i ligaen, og er pengene afsat på budgettet, finder man sandsynligvis den profil på sidste dag i transfervinduet som en selvopfyldende profeti, uanset om ens scouting-rapporter på ham er mere lunkne end godt er."

AaB skal ud og agere, og få noget på plads så hurtigt som muligt, mens udvalget stadig er ganske godt. Klubben skal ikke stå og mangle 2-3 spillere når vi går ind i de sidste 24 timer, for så får vi nogle panik-handler, som vi så det under Lynge hvor vi betalte boksen for lejemål af bl.a. Saganowski. Altså, en kortsigtet panikløsning i en situation hvor vi havde brug for noget helt andet.
Saganowski, ham havde jeg helt glemt, nu er det fredagshumør spoleret. Der har været et par slemme fejlskud gennem tiden.
Han var ikke i form da han kom, men viste sig at være klasse...!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 16. jun 2017, 22:52

FIDEL skrev:
Han var ikke i form da han kom, men viste sig at være klasse...!
Klasse ligefrem? 5 mål i 23 kampe. I ligaen lignede han ofte en spiller der ikke gad. Han var da helt OK i CL, men det skulle han også gerne være når vi måtte betale dyrt for at hente ham i de sidste timer af vinduet.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 22:55

Gamen skrev:
FIDEL skrev:
Han var ikke i form da han kom, men viste sig at være klasse...!
Klasse ligefrem? 5 mål i 23 kampe. I ligaen lignede han ofte en spiller der ikke gad. Han var da helt OK i CL, men det skulle han også gerne være når vi måtte betale dyrt for at hente ham i de sidste timer af vinduet.
Frank Strandli var klasse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 16. jun 2017, 23:25

DobbeltA skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:
Han var ikke i form da han kom, men viste sig at være klasse...!
Klasse ligefrem? 5 mål i 23 kampe. I ligaen lignede han ofte en spiller der ikke gad. Han var da helt OK i CL, men det skulle han også gerne være når vi måtte betale dyrt for at hente ham i de sidste timer af vinduet.
Frank Strandli var klasse
Det største bæst superligaen har set!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 17. jun 2017, 00:48

Danni skrev:
Hovedet skrev:
Danni skrev:
aaballday skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg forstår ikke den hype omkring Ramkilde. Altså han har ikke smadret igennem nogle steder. Jeg har set ham live på stadion uden, at jeg tænkte, at han har den rigtige ild og eller kan ekstraordinære ting.

Han er god, og nok også rigtig god. Men wonderboy-prædikatet synes lidt tidligt at påklistre ham. Han er selvfølgelig først blevet 19 i maj, så han er jo teenager i næsten et år endnu. Der er dog ingen tvivl om, at AaB tror på ham.
Kæmpe hype omkring Lucas Andersen: Broget karriere efterfølgende.
Kæmpe hype om Viktor Ahlmann: Ingen karriere efterfølgende.

Det er ikke altid womderboys, der slår til. Thomsen, Kusk, Mæhle - ingen af dem var wonderboys i ungdomsårene
Ikke at det har noget med pointen at gøre, men hvis man som Lucas og i hans alder har spillet omtrent 40 superligakampe for AaB, ca. det samme for Ajax foruden en håndfuld i Champions League, er fast mand I Grasshoppers og har fået debut på A-landsholdet og det kan kaldes en broget karriere, så er det godt nok meget få spillere der opnår meget mere end en broget karriere.
Han spillede stort set kun på reserveholdet på et i øvrigt ret svagt Ajaxhold i flere år og endte derpå i en bundklub i Schweiz. Det er blevet ved ét indhop i en A-landskamp på det i øvrigt svageste landshold i årtier. Og Martin Pedersen og Jens Kristian Sørensen har også spillet Champions League og såmænd været med til at spille 2-2 på Old Trafford mod Manchester United.

Broget karriere er da lige præcis det rette udtryk her for en spiller, flere betragtede som større end Grønkjær. Det tjener til hans ære, at han ikke er kommet hjem til Danmark, men det har dæleme ikke været en opsigtsvækkende karriere, og der findes næppe nogen uden for AaB-kredse, der ved, hvem han i det hele taget er.
Jeg synes, det er lidt offtopic det her, så dette bliver forhåbentlig mit sidste indspark til denne diskussion. Jeg forstår ikke hvorfor du siger, han stort set kun spillede på reserveholdet. Det er jo ikke rigtigt, uanset om dit "stort set kun på reserveholdet" skulle være 80, 70, 60 eller 50 procent. I så fald er det edermageme et godt reservehold, han har spillet på, der har givet ham 8 kampe i champions league og 3 bænkpladser sammen med 37 kampe i æresdivisionen på 3 sæsoner, hvoraf han den første, som hele tiden planlagt spillede mest for jong Ajax. Jeg ved ikke hvor mange kampe han har siddet på bænken uden at komme ind. Læg dertil han kun var 17 år da han skiftede, det er altså de færreste, der tager en stamplads fra dag 1 i den alder. Han spillede så den sidste sæson af kontraktperioden som fast mand for Willem II. Og er nu fast mand i Grasshoppers. Der ud over forstår jeg slet ikke incitamentet for at have trang til, at skulle tale en spiller som Lucas Andersen ned og slet ikke urimeligt ned.
Selvfølgelig er det jo en fin karriere i forhold til almindeligt dødelige, så at sige, og han smuttede jo ikke tilbage på ingen tid som Helenius, Kusk og Thomsen, hvad der som sagt tjener ham til ære. Men i forhold til den hype, der omgav ham, synes jeg ikke, vi kan tale om en stor karriere. Spillere som Henrik Dalsgaard og Lasse Nielsen har vel præsteret på det samme niveau eller lidt til sågar. I stedet for "broget karriere" kunne man måske tale om "undselig karriere" i stedet, der hverken har bevæget sig mod bjergtinder eller dybe dale.

Jeg havde foretrukket, at han var blevet i AaB i en eller to sæsoner mere. Ærgerligt, at han forsvandt, ligesom han var begyndt at blive interessant og blomstre i AaB-trøjen. Jeg anerkender imidlertid, at AaBs økonomi i 2012 fordrede et salg. I dag havde det været en helt anden sag.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 17. jun 2017, 00:54

MrBangDK skrev:
Gamling skrev:Lad os få wichmann og Curth tilbage fra VFF, Bruhn tilbage fra Randers og due tilbage fra Nykøbing Falster. Kombineret med de 3 nyoprykkede (2 forsvarere og 1 angriber) så er den ged jo barberet :-)
"Sjovt"
Det havde kun været sjovt, hvis Søren Frederiksen var blevet foreslået som højre back :cheers:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 17. jun 2017, 00:58

Gamen skrev:
Salle17 skrev:Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Der er ikke nogen fordel ved at vente til sidst i vinduet - det er ren og skær spin fra gammel tid, hvor ressourcerne var knappe.

Det er egentlig beskrevet meget godt, i dette lille uddrag fra Tipsbladet:

"Man venter, venter, venter - og får travlt!
Men hvordan fungerer transfervinduet fra et sportsligt og finansielt synspunkt?

Ikke ret godt, kunne man mene.

Det er naturligt nok, at mange handler venter til sidste øjeblik. I forhandlingerne forsøger både klubber og spillere at få så god en aftale som overhovedet muligt, og der sigter man fra klubbernes side efter drømmespillere, der egentlig er en hylde over, hvad man normalt har kapacitet og økonomi til, mens spillerne naturligt nok forsøger at finde en så fed klub som overhovedet muligt, hvilket vil sige en ofte kompliceret afvejning mellem løn, chancer for fast spilletid, sportsligt niveau og familiehensyn.

Begge parter forsøger at score over niveau, og den mekanisme bliver ganget med ti, når transfermarkedet lukker på en bestemt dag på et bestemt klokkeslæt (transfervinduet blev indført af FIFA fra 2002/2003-sæsonen, men åbningstiderne varierer fra land til land).

For at blive i par-analogierne, betyder det i mange tilfælde, at klub og spiller, der egentlig ikke er voldsomt interesseret i hinanden, mødes. Klubben tør ikke andet, fordi man er nødt til at have garderinger på alle pladser, og spilleren er selv sagt tvunget til at finde en arbejdsgiver, da seks måneder på bænken eller helt uden for fodbold er gift for både CV og den fintunede fodboldkrop, man har brugt et langt liv på at bygge.

I den anden ende af spektret, hvor man køber profiler, er der et lignende pres op til deadline. Man skal pinedød have den profil, der kan sikre guld eller overlevelse i ligaen, og er pengene afsat på budgettet, finder man sandsynligvis den profil på sidste dag i transfervinduet som en selvopfyldende profeti, uanset om ens scouting-rapporter på ham er mere lunkne end godt er."

AaB skal ud og agere, og få noget på plads så hurtigt som muligt, mens udvalget stadig er ganske godt. Klubben skal ikke stå og mangle 2-3 spillere når vi går ind i de sidste 24 timer, for så får vi nogle panik-handler, som vi så det under Lynge hvor vi betalte boksen for lejemål af bl.a. Saganowski. Altså, en kortsigtet panikløsning i en situation hvor vi havde brug for noget helt andet.
Nu, du lige nævner Saganowski, var han efter en lidt lunken start faktisk en virkelig klasseangriber, jeg gerne havde set AaB beholde. Og dengang opstod alt det bøvl med en angriber, fordi AaB trods kæmpemæssige indtægter fra CL tilsat store spillersalg (herunder Prica til 20 millioner kr.) alligevel ikke kunne finde 5 millioner til at købe Prica tilbage. Der var lige præcis der, det gik op for mig, hvor kæmpemæssige problemer AaB var rodet ud i.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mini-p » 17. jun 2017, 09:12

Hvem har ekstrabladet+ ? - kan se de har en artikel om AaBs transferplaner... det kan være det er en lorte artikel, meeeen hvis nu der var lidt nyt...
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 17. jun 2017, 09:37

Mini-p skrev:Hvem har ekstrabladet+ ? - kan se de har en artikel om AaBs transferplaner... det kan være det er en lorte artikel, meeeen hvis nu der var lidt nyt...
Jeg tror jeg læste den i avisen i går og det var ren bavl. Der stod bare at vi skulle hente mange spillere, blandt andet til forsvaret og havde 5 stjerner travlt.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB1978 » 17. jun 2017, 11:20

Jacob Ankersen sat i forbindelse med et skifte til AaB

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ej-til-AaB


Link til den belgiske artikel

http://www.voetbalnieuws.be/news/249543 ... alweer_weg

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 17. jun 2017, 11:28

AaB1978 skrev:Jacob Ankersen sat i forbindelse med et skifte til AaB

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ej-til-AaB


Link til den belgiske artikel

http://www.voetbalnieuws.be/news/249543 ... alweer_weg
Der står dog at der er en del danske bejlere til ham. God spiller, der var god både i Esbjerg og IFK. Han virker til at have lidt kort lunte, så hvis man vil lave en "Sloth", så skal vi nok kigge andetsteds.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 17. jun 2017, 12:12

Gamen skrev:
AaB1978 skrev:Jacob Ankersen sat i forbindelse med et skifte til AaB

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ej-til-AaB


Link til den belgiske artikel

http://www.voetbalnieuws.be/news/249543 ... alweer_weg
Der står dog at der er en del danske bejlere til ham. God spiller, der var god både i Esbjerg og IFK. Han virker til at have lidt kort lunte, så hvis man vil lave en "Sloth", så skal vi nok kigge andetsteds.
Omvendt kan ham her umuligt være i lige så ringe form. Ved godt han har været sat helt udenfor i Belgien, men det er trods alt ikke en flere årig tørke han har haft ifht. spilletid. Han kommer derudover med en af de ting vi mangler rigtigt meget; fart. Sådan hyldemæssigt ligger han vel et eller andet sted i gråzonen mellem hylde A og B.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 17. jun 2017, 12:46

Jacob Ankersen vil være den erstatning vi aldrig fik for Kusk. Børsting var egentlig set til at afløse kusk men viste sig bedre på venstre og blev Thomsen`s afløser. Derefter hentede vi Meilinger som egentlig som oftr sad ude til fordel for Mæhle. Tredje gang er lykkens gang for Gaarde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2017, 12:58

AK48hamas skrev:Børsting var egentlig set til at afløse kusk men viste sig bedre på venstre og blev Thomsen`s afløser
Nej?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 17. jun 2017, 13:13

jonas386 skrev:
AK48hamas skrev:Børsting var egentlig set til at afløse kusk men viste sig bedre på venstre og blev Thomsen`s afløser
Nej?
Hvem var så? Andreas Bruun? Rasmus Jønnson? Thomas enevoldsen?

Ligemeget hvem det var så blev de aldrig en erstatning for Kusk.

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hejslet » 17. jun 2017, 13:14

Jakob Ankersen eller Kusk vil være en optimal transfer for AaB til højre midt i dette transfervindue.
Helst Kusk, men det er givetvis sværere med ham - måske han hellere vil til udlandet pt., og så er han vel også 2-3 gange så dyr som Ankersen.

Ankersen kostede belgierne 250.000 EUR, hvilket er peanuts ift. hans kvalitet og potentiale efter min mening.

Til højre back kunne man ligeledes for peanuts sikre sig Rune Frantsen fra Vendsyssel - og så står vi med en meget spændende højre side.

Hvis det ikke lykkes med Okore, kunne et vel billigt bud være Thelander til midterforsvaret - trods hans skadeshistorik. Begge har noget af den fysik og luftstyrke AaB skriger efter. Det havde været et sikkert alternativ med den transferfrie Kanstrup, der røg til AGF - ham havde jeg også gerne set i AaB.

Så resterer vel enten en venstre kant og/eller en angriber.

Hvis ikke man kommer af med Flores, skulle man måske satse på ham som en teknisk stærk angriber, nu hvor der forhåbentlig kommer flere stærke offensivspillere på holdet, som han kan spille sammen med.

Det ville nu ikke gøre noget med en hylde A spiller mere til angrebet også, samt midtbanen.

Man kunne håbe på at nogle af de andre udlændinge får lov til at skifte billigt/gratis til en udenlandsk klub, så vi får yderligere lønkroner frigivet til bedre spillere.

Men Ankersen vil være en god start, håber det lykkes.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jun 2017, 13:21

Kusk og Ankersen er jo to helt forskellige typer.
Kusk dribler forbi hans direkte oppasser, mens Ankersen løber forbi ham.
Eller sagt på en anden måde.. Kusk er meget bedre teknisk.
Der med ikke sagt at Ankersen er et dårligt køb.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 17. jun 2017, 13:30

Det her transfervindue er langt som et ondt år. 2½ måned og man frygter det værste for sine nerver inden det lukker.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mogens » 17. jun 2017, 13:36

Med Ankersen, som konkret linkes til AaB og Frantsen, som jeg tidligere har foreslået, så vil vi i givet fald have fået to billige spillere. Dermed kan vi tillade os at gå efter "store"/etablerede navne til nogle af de andre pladser vi mangler. Vigtigst er midterforsvaret, for jeg tror, at usikkerheden fra forsvaret forplanter sig til resten af holdet og er en hæmsko. Desværre er 3 af de mest nævnte forsvarsspillere ikke realistiske- Kanstrup og Okore af helt indlysende årsager og Thelander er i min optik også urealistisk på baggrund af hans skadehistorik. Det holder ikke, hvis vi vil bygge forsvaret op omkring en spiller, som måske kan spille en halv sæson.

Jeg har ikke selv nogle bud på andre til forsvaret, hvor vi optimalt skal bruge to. Derudover smed jeg Uros Djurdjevic i puljen som angriber den anden dag. Han vil i givet fald være pebret efter AaB-standarder, men jeg tror sgu på, at det er en mand, vi kan bruge. Om det så er realistisk er en anden snak.

Uanset hvad det ender med, så er jeg bare glad for, at der endelig rygtes en spiller mod Aalborg, og jeg er ligeså spændt som mange andre på, hvad sommeren kommer til at byde på. Det kunne dog være fedt med 2-3 spillere inden længe, så vi ikke skal have spillet et halvt hold ind EFTER sæsonen er startet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 17. jun 2017, 13:53

Mogens skrev:Med Ankersen, som konkret linkes til AaB og Frantsen, som jeg tidligere har foreslået, så vil vi i givet fald have fået to billige spillere. Dermed kan vi tillade os at gå efter "store"/etablerede navne til nogle af de andre pladser vi mangler. .
Hvis man regner med at Ankersen er en "lille", så tror jeg man går en skuffende sommer i møde. Han kommer til at være en af de lønførende spillere i truppen (hvis han kommer), og så betyder det ikke det store, at vi nok ikke skal betale transfersum. Jeg tror ikke man skal regne med at AaB henter spillere på markant højere niveau, end en spiller der tidligere har været inde omkring A-landsholdet, og for et halvt år siden var en profil i Allsvenskan

Låst