Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Gnu » 10. maj 2017, 13:02

Yankee ved givetvis mere om den sag, men måske er der tale om aftalen, som er skitseret her. Den er i så fald fra ca. 2013-14. https://www.dbu.dk/nyheder/2014/januar/fiskeri_forbudt

Ordknapheden i denne artikel tyder på, at det er en aftale, som man ikke ønsker at skilte en hel masse med: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ri/5545387

At Gylletanken tilsyneladende ikke kan forstå reglerne, er så overhovedet ikke overraskende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 22. maj 2017, 17:51

Nu er der ingen tvivl om, at denne sæson sportslig har været mere fest for Lyngby end for os.

Men men, jeg har meget svært med en klub som igen igen viser økonomisk uansvarlighed. Nu står der, at de muligvis ikke får licens til næste års superliga pga. økonomien. Kan dog ikke se om det er formalia eller alvor.

Men det er svært at rose en klub, som måske vinder bronze på søndag og så samtidig må rykke ned. Slet ikke når det er en klub, som har fået tilført rigtig mange midler i løbet af foråret. De midler synes nu ikke at være gået til at styrke fundamentet i klubben, som Hellerup Finans antydede. De virker mere til blot at have gået til at holde fogeden fra døren.

Betyder det, at Gaarde tager til Lyngby i aften og byder lidt på f.eks. Jens Odgaard, så de kan fremvise det beløb i appelinstansen i morgen, så er jeg måske OK. Men betyder det i morgen, at Lyngby på søndag spiller sin sidste kamp som licensklub, så er jeg godt og grundig træt af den klub.

Og så i relation til AaB, så kan jeg bedre tåle tråde på debatfora om brok, fordi AaB har stående for mange millioner på kontoen end avisoverskrifter om, at licensrettighederne er i fare.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Hovedet » 22. maj 2017, 20:37

FlæskeFrank skrev:Nu er der ingen tvivl om, at denne sæson sportslig har været mere fest for Lyngby end for os.

Men men, jeg har meget svært med en klub som igen igen viser økonomisk uansvarlighed. Nu står der, at de muligvis ikke får licens til næste års superliga pga. økonomien. Kan dog ikke se om det er formalia eller alvor.

Men det er svært at rose en klub, som måske vinder bronze på søndag og så samtidig må rykke ned. Slet ikke når det er en klub, som har fået tilført rigtig mange midler i løbet af foråret. De midler synes nu ikke at være gået til at styrke fundamentet i klubben, som Hellerup Finans antydede. De virker mere til blot at have gået til at holde fogeden fra døren.

Betyder det, at Gaarde tager til Lyngby i aften og byder lidt på f.eks. Jens Odgaard, så de kan fremvise det beløb i appelinstansen i morgen, så er jeg måske OK. Men betyder det i morgen, at Lyngby på søndag spiller sin sidste kamp som licensklub, så er jeg godt og grundig træt af den klub.

Og så i relation til AaB, så kan jeg bedre tåle tråde på debatfora om brok, fordi AaB har stående for mange millioner på kontoen end avisoverskrifter om, at licensrettighederne er i fare.
Jeg er nu heller ikke i tvivl om, at AaB står markant bedre end Lyngby i det længere perspektiv på trods af fortrædelighederne i år. Lyngby minder for mig mest af alt om en slags FC Vestsjælland, der kommer og går med jævne mellemrum. I realiteten er der kun for alvor plads en klub af betydning udover FCK og Brøndby i hovedstadsområdet, og den plads indtages af FCN.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af NIN » 23. maj 2017, 00:09

FlæskeFrank skrev:Nu er der ingen tvivl om, at denne sæson sportslig har været mere fest for Lyngby end for os.

Men men, jeg har meget svært med en klub som igen igen viser økonomisk uansvarlighed. Nu står der, at de muligvis ikke får licens til næste års superliga pga. økonomien. Kan dog ikke se om det er formalia eller alvor.

Men det er svært at rose en klub, som måske vinder bronze på søndag og så samtidig må rykke ned. Slet ikke når det er en klub, som har fået tilført rigtig mange midler i løbet af foråret. De midler synes nu ikke at være gået til at styrke fundamentet i klubben, som Hellerup Finans antydede. De virker mere til blot at have gået til at holde fogeden fra døren.

Betyder det, at Gaarde tager til Lyngby i aften og byder lidt på f.eks. Jens Odgaard, så de kan fremvise det beløb i appelinstansen i morgen, så er jeg måske OK. Men betyder det i morgen, at Lyngby på søndag spiller sin sidste kamp som licensklub, så er jeg godt og grundig træt af den klub.

Og så i relation til AaB, så kan jeg bedre tåle tråde på debatfora om brok, fordi AaB har stående for mange millioner på kontoen end avisoverskrifter om, at licensrettighederne er i fare.
Ja, nu sidder vi heldigvis ikke længere med livet i hænderne når der kommer regnskab, eller der skal lånes til dagen og vejen af moderklubben, eller ledelsen står med hatten i hånden i gågaden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2017, 07:11

Nej vi drøfter om Okore er den rigtige spiller. Der er virkelig forskel
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 23. maj 2017, 13:16

Hellerup Finans i flere problemer i dag - stævning på 4 millioner, fordi de angiveligt har brugt nogle øremærkede penge til at skyde ind i Lyngby.

Jeg gentager vist mig selv. Men det er ret vildt, hvis der er nogle der vil overtage den aktiepost fra Hellerup Finans. Videre er det ret vildt, hvis DBU vælger at give dem licens til næste sæson på et så spinkelt grundlag. Så beder de selv om en skandale. Det har de self. også gjort før.

Nogen der kender Financial Fair Play-reglerne i Uefa lidt bedre, man kan læse at der stilles tvivl om hvorvidt Lyngby overholder dem (ift. hvis de kvalificerer sig til europa). Hvad er det konkret for punkter der kan 'fælde' dem? Som jeg forstår det, er forøgelse af egenkapitalen tilladt, men så længe der er tale om lån kan de komme i problemer. Det er dog Hellerup Finans der optager lån og skyder dem i Lyngby, men det er da lidt skræmmende hvis sådan en lille teknikalitet kan omgå reglerne. Så er de jo intet værd.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 23. maj 2017, 13:27

Søgaard skrev:
Nogen der kender Financial Fair Play-reglerne i Uefa lidt bedre, man kan læse at der stilles tvivl om hvorvidt Lyngby overholder dem (ift. hvis de kvalificerer sig til europa). Hvad er det konkret for punkter der kan 'fælde' dem? Som jeg forstår det, er forøgelse af egenkapitalen tilladt, men så længe der er tale om lån kan de komme i problemer. Det er dog Hellerup Finans der optager lån og skyder dem i Lyngby, men det er da lidt skræmmende hvis sådan en lille teknikalitet kan omgå reglerne. Så er de jo intet værd.
Precedens er jo at klubberne får en bøde, men ikke i første omgang bliver udelukket fra UEFA-turneringer. Det vil nok være noget med en bøde på 50-100.000 € og en reduktion i antallet af spillere, de kan registrere til Europa League samt et krav om 0-resultat i 2019. Sidstnævnte vil så være ligemeget, da de næppe skal spille europæisk år efter år.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af larsdahl » 23. maj 2017, 14:52

Søgaard skrev:Hellerup Finans i flere problemer i dag - stævning på 4 millioner, fordi de angiveligt har brugt nogle øremærkede penge til at skyde ind i Lyngby.

Jeg gentager vist mig selv. Men det er ret vildt, hvis der er nogle der vil overtage den aktiepost fra Hellerup Finans. Videre er det ret vildt, hvis DBU vælger at give dem licens til næste sæson på et så spinkelt grundlag. Så beder de selv om en skandale. Det har de self. også gjort før.

Nogen der kender Financial Fair Play-reglerne i Uefa lidt bedre, man kan læse at der stilles tvivl om hvorvidt Lyngby overholder dem (ift. hvis de kvalificerer sig til europa). Hvad er det konkret for punkter der kan 'fælde' dem? Som jeg forstår det, er forøgelse af egenkapitalen tilladt, men så længe der er tale om lån kan de komme i problemer. Det er dog Hellerup Finans der optager lån og skyder dem i Lyngby, men det er da lidt skræmmende hvis sådan en lille teknikalitet kan omgå reglerne. Så er de jo intet værd.
Financial Fairplay bruger nogle ret store beløb:
To be exact, clubs can spend up to €5million more than they earn per assessment period (three years). However it can exceed this level to a certain limit, if it is entirely covered by a direct contribution/payment from the club owner(s) or a related party. This prevents the build-up of unsustainable debt.
The limits are:
• €45m for assessment periods 2013/14 and 2014/15
• €30m for assessment periods 2015/16, 2016/17 and 2017/18
In order to promote investment in stadiums, training facilities, youth development and women’s football (from 2015), all such costs are excluded from the break-even calculation.
Jeg forstår ikke hvorfor det er lavet med absolutte beløb og ikke relative. 30 mio EUR er ret meget for en dansk klub, men småpenge i de store klubber i England, Tyskland og Spanien.

Lyngby må altså få tilført 230 mio fra deres ejere samt have næsten 40 mio i underskud over en tre årig periode uden at få problemer med FFP.

Der er tre andre kriterier der kan koste licensen:
En 'Going concern' anmærkning i regnskabet.
Negativ egenkapital.
Ubetalt gæld til offentlige myndigheder eller andre fodboldklubber.
If a licensee exhibits any of the conditions described by indicators 1 to 4, it is considered in breach of the indicator:
i) Indicator 1: Going concern
ii) Indicator 2: Negative equity
iii) Indicator 3: Break-even result
iv) Indicator 4: Overdue payables

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 23. maj 2017, 15:19

Lyngbys problemer er ikke FFP, men deres blotte eksistens.

Kan de overleve frem til en evt. kapitaludvidelse? Hvem er dumme nok til at smide flere penge i det hul? Og kan de få en licens til at spille i SL næste år. Det er ikke første gang de fliter med en konkurs og der bør køres en nul-tolerance politik over for det, men tvivler på det sker.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 23. maj 2017, 15:57

Tak begge.
larsdahl skrev: Lyngby må altså få tilført 230 mio fra deres ejere samt have næsten 40 mio i underskud over en tre årig periode uden at få problemer med FFP.

Der er tre andre kriterier der kan koste licensen:
En 'Going concern' anmærkning i regnskabet.
Negativ egenkapital.
Ubetalt gæld til offentlige myndigheder eller andre fodboldklubber.
Ja, de har jo så problemer med 'going concern' i Hellerup Finans - men om det drypper ned på Lyngby forstod jeg ikke helt. Med aktiemajoriteten kan HF vel tømme Lyngby lige så hurtigt, som de har fyldt på egenkapitalen? Minus alt det der allerede er tabt self..
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. maj 2017, 19:01

Søgaard skrev:Tak begge.
larsdahl skrev: Lyngby må altså få tilført 230 mio fra deres ejere samt have næsten 40 mio i underskud over en tre årig periode uden at få problemer med FFP.

Der er tre andre kriterier der kan koste licensen:
En 'Going concern' anmærkning i regnskabet.
Negativ egenkapital.
Ubetalt gæld til offentlige myndigheder eller andre fodboldklubber.
Ja, de har jo så problemer med 'going concern' i Hellerup Finans - men om det drypper ned på Lyngby forstod jeg ikke helt. Med aktiemajoriteten kan HF vel tømme Lyngby lige så hurtigt, som de har fyldt på egenkapitalen? Minus alt det der allerede er tabt self..
Når man trækker det fra som er tabt, er der sikkert lige præcist et rundt nul tilbage.

Det er vel svært at forestille sig Hellerup Finans kan blive ved med at få eksterne investorer til at fylde penge i det bundløse Lyngby FC hul, særligt nu hvor de åbenbart har puttet penge i klubben som var øremærket til noget andet. De klamrer sig til et håb om at de kan sælge klubben, fordi det reelt er den eneste mulighed de har for selv at overleve, og det håb er jo helt ude i skoven... de er bare et sted nu hvor de ikke kan stoppe, og med topplaceringen håber de vel stadig på der dukker en eller anden galning op.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2017, 19:33

Jesper Schmidt skrev:
Søgaard skrev:Tak begge.
larsdahl skrev: Lyngby må altså få tilført 230 mio fra deres ejere samt have næsten 40 mio i underskud over en tre årig periode uden at få problemer med FFP.

Der er tre andre kriterier der kan koste licensen:
En 'Going concern' anmærkning i regnskabet.
Negativ egenkapital.
Ubetalt gæld til offentlige myndigheder eller andre fodboldklubber.
Ja, de har jo så problemer med 'going concern' i Hellerup Finans - men om det drypper ned på Lyngby forstod jeg ikke helt. Med aktiemajoriteten kan HF vel tømme Lyngby lige så hurtigt, som de har fyldt på egenkapitalen? Minus alt det der allerede er tabt self..
Når man trækker det fra som er tabt, er der sikkert lige præcist et rundt nul tilbage.

Det er vel svært at forestille sig Hellerup Finans kan blive ved med at få eksterne investorer til at fylde penge i det bundløse Lyngby FC hul, særligt nu hvor de åbenbart har puttet penge i klubben som var øremærket til noget andet. De klamrer sig til et håb om at de kan sælge klubben, fordi det reelt er den eneste mulighed de har for selv at overleve, og det håb er jo helt ude i skoven... de er bare et sted nu hvor de ikke kan stoppe, og med topplaceringen håber de vel stadig på der dukker en eller anden galning op.
Mon ikke Hellerup finans' eksistens afhænger af at de kan få solgt Lyngby til en pris der kan dække det meste af deres tab. Investorerne er vel folk der håber at minimere deres tab ved at holde skuden sejlende. Jeg tror at både Lyngby og Hellerup Finans allerede var afgået ved døden, hvis ikke Lyngby havde klaret sig så flot som de har i år.
(må hellere præcisere - ovenstående er rent gætværk udfra den omtale jeg meget overfladisk har lyttet til fra medierne. Jeg har ikke sat mig ordenligt ind i sagerne).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2017, 19:38

Forøvrigt synes jeg ikke Lyngby og Hellerup finans er det værste eksempel. Brøndby har over de sidste 6-7 år formøblet mere end en halv milliard kroner. De forventer i år et underskud på 10-20 millioner, på trods af væsenligt forbedrede indtægter og færre udgifter (særligt fremhæves at det ikke for nyligt har været nødvendigt at fyre en direktør).

Det kunne blive rigtig interessant at se, hvad det kunne give af røre i andedammen, men en lunken sæson næste år på vestegnen - fx. et misset medaljeslutspil. Skete det, kunne det næsten få mig til at holde af den ny turneringsstruktur.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2017, 21:00

Mht. Brøndby og FCM for den sags skyld.

Jeg er spændt på, om de kan holde den nuværende kadence, hvis de ikke får europæisk gruppespil i år eller allersenest næste år. Begges setup er meget bygget op på den forudsætning(økonomisk).

Der virker også i Brøndbys kvartalregnskab som om, at de har glemt forudsætninger for sidste års første kvartal og dette års. Nemlig fyring af cheftræner og direktør sidste år plus, at klubben den gang ikke var gældfri. Derfor undrer jeg også mig over, at de stadig regner med minus 20 mio kr. som worst case. Det er altså meget, når man overpræsterer (ift. forudsætningerne) i første og andet kvartal, samt må forvente frigivelse af mange lønkroner til sommer(Kahlenberg og Austin). Så enten er patienten ret meget syg eller også har man givet sig selv meget buffer. Og de har vel hentet 5-8 mio kr. på transfersalg(Hjulsager) af de i alt 15 mio kr. som de skal hente. Eller var det netto 15 mio kr. ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2017, 22:26

Nå ja, og Lyngby har selvfølgelig fået licens til næste sæson:

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... pengemaend
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 24. maj 2017, 09:32

FlæskeFrank skrev:Mht. Brøndby og FCM for den sags skyld.

Jeg er spændt på, om de kan holde den nuværende kadence, hvis de ikke får europæisk gruppespil i år eller allersenest næste år. Begges setup er meget bygget op på den forudsætning(økonomisk).

Der virker også i Brøndbys kvartalregnskab som om, at de har glemt forudsætninger for sidste års første kvartal og dette års. Nemlig fyring af cheftræner og direktør sidste år plus, at klubben den gang ikke var gældfri. Derfor undrer jeg også mig over, at de stadig regner med minus 20 mio kr. som worst case. Det er altså meget, når man overpræsterer (ift. forudsætningerne) i første og andet kvartal, samt må forvente frigivelse af mange lønkroner til sommer(Kahlenberg og Austin). Så enten er patienten ret meget syg eller også har man givet sig selv meget buffer. Og de har vel hentet 5-8 mio kr. på transfersalg(Hjulsager) af de i alt 15 mio kr. som de skal hente. Eller var det netto 15 mio kr. ?
Der er det jo, at i stedet for at opjustere når det går godt, så smider de bare flere penge efter spillere. Brøndby har jo lige smidt et stort beløb efter ham tyskeren fra Benfica.

Altså, så længe begge har rigmænd i ryggen, skal de jo ikke frygte for meget. Problemet for Lyngby er, at de har overforbrug - men ingen til at dække det.
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. maj 2017, 19:18

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Søgaard skrev:Tak begge.
larsdahl skrev: Lyngby må altså få tilført 230 mio fra deres ejere samt have næsten 40 mio i underskud over en tre årig periode uden at få problemer med FFP.

Der er tre andre kriterier der kan koste licensen:
En 'Going concern' anmærkning i regnskabet.
Negativ egenkapital.
Ubetalt gæld til offentlige myndigheder eller andre fodboldklubber.
Ja, de har jo så problemer med 'going concern' i Hellerup Finans - men om det drypper ned på Lyngby forstod jeg ikke helt. Med aktiemajoriteten kan HF vel tømme Lyngby lige så hurtigt, som de har fyldt på egenkapitalen? Minus alt det der allerede er tabt self..
Når man trækker det fra som er tabt, er der sikkert lige præcist et rundt nul tilbage.

Det er vel svært at forestille sig Hellerup Finans kan blive ved med at få eksterne investorer til at fylde penge i det bundløse Lyngby FC hul, særligt nu hvor de åbenbart har puttet penge i klubben som var øremærket til noget andet. De klamrer sig til et håb om at de kan sælge klubben, fordi det reelt er den eneste mulighed de har for selv at overleve, og det håb er jo helt ude i skoven... de er bare et sted nu hvor de ikke kan stoppe, og med topplaceringen håber de vel stadig på der dukker en eller anden galning op.
Mon ikke Hellerup finans' eksistens afhænger af at de kan få solgt Lyngby til en pris der kan dække det meste af deres tab. Investorerne er vel folk der håber at minimere deres tab ved at holde skuden sejlende. Jeg tror at både Lyngby og Hellerup Finans allerede var afgået ved døden, hvis ikke Lyngby havde klaret sig så flot som de har i år.
(må hellere præcisere - ovenstående er rent gætværk udfra den omtale jeg meget overfladisk har lyttet til fra medierne. Jeg har ikke sat mig ordenligt ind i sagerne).
Helt enig, de satser alt på et salg af Lyngby, og jeg er absolut ikke uenig i dit gætværk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2017, 09:40

http://jyllands-posten.dk/?device=mobil ... 631;finans

Der er blevet puttet mange penge i klubberne de senere år, hvis vi skulle være i tvivl. Vi tager selv tredjepladsen, men det grafen ikke viser, er, at vi ikke har formøblet pengene efterfølgende.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 09:45

Brøndby har hentet Kasper Fisker i Randers. Han er klart deres mest kreative spiller på midten så et godt køb for dem, men også interessant hvad en 29årig spiller med 4 år tilbage i Randers skal koste. Hvis ikke andet viser det, at der økonomisk er FCK i øverste lag, FCM og Brøndby i næste og en stor bred middelklasse derfra. Interessant hvis transfers begynder at løbe i ligaen igen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af BoT » 26. jun 2017, 10:21

Det er vel også interessant, at både Brøndby og FCM trods kæmpe huller i kassen bliver ved med at hente dyre spillere ind.

Besvar