Filip Lesniak

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2017, 18:11

Gamen skrev:
troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Det er fint, men for dig og alle andre herinde der bliver ved med at påstå det, så tager vi lige et citat fra ham selv... Da han skiftede til Slovan Liberec sidste år sagde han ved ankomsten dette:
"Now I am used to post defensive midfielder. I spent at this position last four years. Attacking midfielder on the contrary, I have not played for a long time, the defensive In short, I feel more confident, "says Filip Lesniak.
Fra denne artikel: http://www.fcslovanliberec.cz/clanek.as ... predu-7284

Så kan vi ikke godt få stoppet den der udbredte misforståelse om at han er 8'er. Det er han ikke. Medmindre Gaarde selvfølgelig har fået en ligeså dårlig opfattelse af hans kvaliteter, som han havde af Holgerssons...
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Filip Lesniak

Indlæg af N » 4. jul 2017, 18:34

Selvfølgelig er det begrænsningens kunst og et sats mindre, men nøj hvor er vi ofte blevet fanget af de her 3 års kontrakter. Et år til at falde til, et år med succes og så står vi pine og nød og skal sælge indenfor 6 måneder

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. jul 2017, 18:44

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
troelsh skrev:Glæder mig til at se ham spille, kan se der er lidt tvivl herinde om han spiller 8'er eller 6'er, jeg har aldrig set ham spille, men jeg er overbevist om han er købt ind til 8'er positionen da Sloth skal videre og Risgård ofte døjer med skader, desuden sidder Würtz og MC tungt på 6'eren, og sidstnævnte ved jeg man har stor tiltro til som arvtager for Würtz.
Det er fint, men for dig og alle andre herinde der bliver ved med at påstå det, så tager vi lige et citat fra ham selv... Da han skiftede til Slovan Liberec sidste år sagde han ved ankomsten dette:
"Now I am used to post defensive midfielder. I spent at this position last four years. Attacking midfielder on the contrary, I have not played for a long time, the defensive In short, I feel more confident, "says Filip Lesniak.
Fra denne artikel: http://www.fcslovanliberec.cz/clanek.as ... predu-7284

Så kan vi ikke godt få stoppet den der udbredte misforståelse om at han er 8'er. Det er han ikke. Medmindre Gaarde selvfølgelig har fået en ligeså dårlig opfattelse af hans kvaliteter, som han havde af Holgerssons...
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Jeg er helt enig med dig. Iøvrigt er der vel ikke ret mange klubber som spiller med SÅ kontrollerende en defensiv midtbanespiller som vi gør med Würtz, noget som vi vel også først og fremmest gør fordi vi har en spiller som er så stærk som han er i defensiven. Jeg kan personligt sagtens forestille mig at tiden efter Würtz bliver med to spillere som har større forcer fremad end han har, men samtidig har et større defensivt løbepensum end f.eks. Risgård. Måske er den ene Lesniak, det må tiden vise.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jul 2017, 18:47

N skrev:Selvfølgelig er det begrænsningens kunst og et sats mindre, men nøj hvor er vi ofte blevet fanget af de her 3 års kontrakter. Et år til at falde til, et år med succes og så står vi pine og nød og skal sælge indenfor 6 måneder
Meget enig. Jeg synes bestemt også at en 4-årig er klart at foretrække. Specielt nu hvor man har flere penge at gøre med. Men igen har spilleren desværre også noget at skulle have sagt...
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gamen » 4. jul 2017, 19:40

Jakobsen skrev:
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Nu bliver det godt nok ret far-fetched. Hvis ikke du mener at der er forskel på at være defensiv midtbanespiller, og så være 8'er, så har vi en meget forskellig fodboldforståelse.

Han beskriver sig selv som defensiv midtbanespiller, det er der ikke meget Kasper Risgård over. Egentlig defensiv midt i Tottenhams system forestiller jeg mig ligger meget op af f.eks. Capoue da han spillede der. Og det har intet med en 8'er at gøre. 8'eren er langt mere boks-til-boks og opererer derfor sjældent fra et lavt udgangspunkt.
Magnus Christensen gør det f.eks. konsekvent, og derfor kommer han aldrig til afslutninger. Han er langt mere 6'er end 8'er, og sådan ser jeg også på Lesniak ud fra den beskrivelse han har fået i Tottenham, og som han beskriver sig selv. Så kan I forsøge nok så meget at få ham til at passe ind i en anden kasse, fordi I vil finde plads til Magnus Christensen. Hvis tiltroen var så stor til Magnus lige nu og her, som folk herinde fabler om, så havde man nok hentet en spiller med sine forcer i det offensive spil - det har Lesniak ikke.
Magnus' tid kommer, men det bliver ikke nu, og det har han heller ikke vist noget der berettiger til. Nu hvor vi formentlig snart siger farvel til folk som Kakeeto og Abildgaard, så skal han nok få endnu flere chancer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2017, 22:59

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Nu bliver det godt nok ret far-fetched. Hvis ikke du mener at der er forskel på at være defensiv midtbanespiller, og så være 8'er, så har vi en meget forskellig fodboldforståelse.

Han beskriver sig selv som defensiv midtbanespiller, det er der ikke meget Kasper Risgård over. Egentlig defensiv midt i Tottenhams system forestiller jeg mig ligger meget op af f.eks. Capoue da han spillede der. Og det har intet med en 8'er at gøre. 8'eren er langt mere boks-til-boks og opererer derfor sjældent fra et lavt udgangspunkt.
Magnus Christensen gør det f.eks. konsekvent, og derfor kommer han aldrig til afslutninger. Han er langt mere 6'er end 8'er, og sådan ser jeg også på Lesniak ud fra den beskrivelse han har fået i Tottenham, og som han beskriver sig selv. Så kan I forsøge nok så meget at få ham til at passe ind i en anden kasse, fordi I vil finde plads til Magnus Christensen. Hvis tiltroen var så stor til Magnus lige nu og her, som folk herinde fabler om, så havde man nok hentet en spiller med sine forcer i det offensive spil - det har Lesniak ikke.
Magnus' tid kommer, men det bliver ikke nu, og det har han heller ikke vist noget der berettiger til. Nu hvor vi formentlig snart siger farvel til folk som Kakeeto og Abildgaard, så skal han nok få endnu flere chancer.
Det jeg mener er, at den defensive midtbane kan forskellige ting i forskellige systemer. Tag nu det nuværende Tottenham hold der er Mousssa Dembele den mest defensive midtbanespiller og han kunne snildt spille 8'er på mange andre fodboldhold. Dembele er jo i den grad med at skabe dynamikken hos Spurs. Et andet eksempel er Brøndby i sidste sæson, hvor de i mange kampe spillede med Christian Nørgaard på den defensive midtbane - ligeledes en spiller der snildt kunne være 8'er i mange andre klubber. Du kan ligeledes se en Lasse Schøne i Ajax der spiller på 6'er positionen som er en blændende spiller der snildt kunne være 8'er. I moderne fodbold er det meget normalt at typerne på den centrale midtbane er mere komplette og dynamiske end f.eks. Würtz (ikke at der er nogen i vejen med Würtz). Der kan det snildt være, at Lasniak har spillet mest 6'er, men reelt har kvalitet til at være 8'er. Det er en moderne spiller der er uddannet i et rigtigt godt miljø.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Filip Lesniak

Indlæg af N » 4. jul 2017, 23:17

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Nu bliver det godt nok ret far-fetched. Hvis ikke du mener at der er forskel på at være defensiv midtbanespiller, og så være 8'er, så har vi en meget forskellig fodboldforståelse.

Han beskriver sig selv som defensiv midtbanespiller, det er der ikke meget Kasper Risgård over. Egentlig defensiv midt i Tottenhams system forestiller jeg mig ligger meget op af f.eks. Capoue da han spillede der. Og det har intet med en 8'er at gøre. 8'eren er langt mere boks-til-boks og opererer derfor sjældent fra et lavt udgangspunkt.
Magnus Christensen gør det f.eks. konsekvent, og derfor kommer han aldrig til afslutninger. Han er langt mere 6'er end 8'er, og sådan ser jeg også på Lesniak ud fra den beskrivelse han har fået i Tottenham, og som han beskriver sig selv. Så kan I forsøge nok så meget at få ham til at passe ind i en anden kasse, fordi I vil finde plads til Magnus Christensen. Hvis tiltroen var så stor til Magnus lige nu og her, som folk herinde fabler om, så havde man nok hentet en spiller med sine forcer i det offensive spil - det har Lesniak ikke.
Magnus' tid kommer, men det bliver ikke nu, og det har han heller ikke vist noget der berettiger til. Nu hvor vi formentlig snart siger farvel til folk som Kakeeto og Abildgaard, så skal han nok få endnu flere chancer.
Det jeg mener er, at den defensive midtbane kan forskellige ting i forskellige systemer. Tag nu det nuværende Tottenham hold der er Mousssa Dembele den mest defensive midtbanespiller og han kunne snildt spille 8'er på mange andre fodboldhold. Dembele er jo i den grad med at skabe dynamikken hos Spurs. Et andet eksempel er Brøndby i sidste sæson, hvor de i mange kampe spillede med Christian Nørgaard på den defensive midtbane - ligeledes en spiller der snildt kunne være 8'er i mange andre klubber. Du kan ligeledes se en Lasse Schøne i Ajax der spiller på 6'er positionen som er en blændende spiller der snildt kunne være 8'er. I moderne fodbold er det meget normalt at typerne på den centrale midtbane er mere komplette og dynamiske end f.eks. Würtz (ikke at der er nogen i vejen med Würtz). Der kan det snildt være, at Lasniak har spillet mest 6'er, men reelt har kvalitet til at være 8'er. Det er en moderne spiller der er uddannet i et rigtigt godt miljø.
Det er nok alt lige nemmere for en offensiv midt at gå ned og dække en defensiv rolle på midten end det er for en udpræget defensiv at skulle gå op og agere offensiv, dvs pludselig være chamceskabende. Dembele er måske undtagelsen, men tror hurtigt de to andre ville afsløre deres mangler skulle de skifte rolle - ihvertfald hvis de er påkrævet at levere en 100% procents præstation på deres nye plads.
Men spændende at se hvilken type han er.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Ham der Emil » 5. jul 2017, 01:52

Et Hjerte - En Klub

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af AK48hamas » 5. jul 2017, 04:22

Som en a twitterbrugerne skriver saa virker det underligt at give ham forsteholdsdebut saa sent paa saesonen hvis han ingen fremtid havde i klubben. Tror han bliver et glimrende koeb for os og er lidt overrasket over at vi har kunne lokke ham til. Hvis man ser hvem der har siddet paa baenken i de andre top klubber af u21 spillere saa er det altsa Nathan Ake, Nathaniel Chalobah, Fosu-Mensah osv. Tror sagtens Lesniak ville vaere interessant for diverse championship klubber saa glaeder mig til at se ham.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Ham der Emil » 5. jul 2017, 05:38

AK48hamas skrev:
Som en a twitterbrugerne skriver saa virker det underligt at give ham forsteholdsdebut saa sent paa saesonen hvis han ingen fremtid havde i klubben. Tror han bliver et glimrende koeb for os og er lidt overrasket over at vi har kunne lokke ham til. Hvis man ser hvem der har siddet paa baenken i de andre top klubber af u21 spillere saa er det altsa Nathan Ake, Nathaniel Chalobah, Fosu-Mensah osv. Tror sagtens Lesniak ville vaere interessant for diverse championship klubber saa glaeder mig til at se ham.
De havde rigtig mange skader dengang, og man førte komfortabelt.
Men, jeg tror også at vores slovakiske ven bliver en success; trøjen med Lesniak bagpå bestilles ihvertfald snart!
Et Hjerte - En Klub

Kidde
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. jan 2008, 19:18
Geografisk sted: København

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Kidde » 5. jul 2017, 08:30

I en Tottenham-blog, som der linkes til i et Tweet fra i går, fremgår det at det ikke er usædvanligt at der i klubbens ungdomskontrakter indgår en klausul om en minimal medtagelse i truppen. Uanset om det er rigtigt skulle han efter denne debut have været med på en promotiontur i Asien og der have gjort det rigtig godt.

En anden kilde skriver, at det også er en del af klubbens værdier at sende spillere videre som måske nok har en chance for at slå igennem til førsteholdet, men hvor der ikke er en rimelig sikkerhed herom.

Under alle omstændigheder er det en spændende og potentientielt perspektivrig relation som Gaarde har indgået her. På et eller andet plan har det vel været et af den slags tilbud man ikke afslår, for det er el ikke den plads, vi havde hårdest brug for nye kræfter til.
Kidde

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Filip Lesniak

Indlæg af troelsh » 5. jul 2017, 10:04

https://mobile.twitter.com/spursofficia ... 5154101251

Vildt så mange der undrer sig over Lesniak bliver sendt videre i kommentarerne til dette tweet, nogle dog tilført en pæn portion ironi

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Filip Lesniak

Indlæg af AK48hamas » 5. jul 2017, 11:38

Ligner at Lesniak selv tog beslutningen om at prøve noget andet efter 5 år i Tottenham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Forza » 5. jul 2017, 12:04

AK48hamas skrev:Ligner at Lesniak selv tog beslutningen om at prøve noget andet efter 5 år i Tottenham.
Hvor ser du det? Alt hvad jeg har læst indikerer at Tottenham ikke ville forlænge. Han fik lov at spille en del på deres Asien turne for at de kunne beslutte om de ville forlænge med ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Halil » 5. jul 2017, 16:05

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Den udtalelse synes jeg ikke man kan udlede så meget om ifht. om han er 8'er. Attacking midfielder kan lige så godt være som i 10'er og som en anden er inde på er defensiv midt i et Tottenhams system meget mere end bare en opryder. Umiddelbart synes jeg han lyder mest som en central midtbanespiller der både har færdigheder til at være 6'er og 8'er ud fra de kvaliteter der nævnes og husk på at han er ung så han sikkert udvikles på begge pladser.
Nu bliver det godt nok ret far-fetched. Hvis ikke du mener at der er forskel på at være defensiv midtbanespiller, og så være 8'er, så har vi en meget forskellig fodboldforståelse.

Han beskriver sig selv som defensiv midtbanespiller, det er der ikke meget Kasper Risgård over. Egentlig defensiv midt i Tottenhams system forestiller jeg mig ligger meget op af f.eks. Capoue da han spillede der. Og det har intet med en 8'er at gøre. 8'eren er langt mere boks-til-boks og opererer derfor sjældent fra et lavt udgangspunkt.
Magnus Christensen gør det f.eks. konsekvent, og derfor kommer han aldrig til afslutninger. Han er langt mere 6'er end 8'er, og sådan ser jeg også på Lesniak ud fra den beskrivelse han har fået i Tottenham, og som han beskriver sig selv. Så kan I forsøge nok så meget at få ham til at passe ind i en anden kasse, fordi I vil finde plads til Magnus Christensen. Hvis tiltroen var så stor til Magnus lige nu og her, som folk herinde fabler om, så havde man nok hentet en spiller med sine forcer i det offensive spil - det har Lesniak ikke.
Magnus' tid kommer, men det bliver ikke nu, og det har han heller ikke vist noget der berettiger til. Nu hvor vi formentlig snart siger farvel til folk som Kakeeto og Abildgaard, så skal han nok få endnu flere chancer.
Spurs 6/8 er meget lig hinanden og i Spurs systemet kunne Lesniak dækker begge pladser.

Det ligner at Lesniak er hentet til dette og MC skal tage sig sammen også. MC har jeg ikke været imponeret over, så den ekstra konkurrence er fint. Tabet af at mangler Pølsen i sidste sæson var for voldsomt og det er dejligt der bliver reageret på det.
Uden Synd Ingen Frelse

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Sønderhof » 5. jul 2017, 19:30

Jeg leger lige djævlens advokat her:

Jeg synes vi skal skrue forventningerne ned til Lesniak. Han spillede mindre for Slovan Liberec i efteråret, end Kakeeto har gjort for os. Han har ligeledes på ingen måde spillet fast for diverse u-landshold i Tjekket, som er et land med en talentmasse meget lig den danske. At han har været på kontrakt i en stort Premier League klub er et godt tegn, men på ingen måde nogen garanti for at man ender som en spiller med niveau til superligaen. Kan I huske Florent N’Galula. Google ham, og se hvor jeg vil hen med min pointe. Et andet Man U.-talent som har haft en voldsom deroute, er Federico Macheda. Han slog igennem som 17-18-årig og var spået en kæmpe karriere. Nu spiller han Serie B.

Jeg håber virkelig Lesniak bliver en succes, men jeg ser ham i endnu højere grad end Flores som en lottokupon der kan gå begge veje. Gaarde gambler igen. Jeg krydser fingre for det lykkedes denne gang!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2017, 20:16

Sønderhof skrev:Jeg leger lige djævlens advokat her:

Jeg synes vi skal skrue forventningerne ned til Lesniak. Han spillede mindre for Slovan Liberec i efteråret, end Kakeeto har gjort for os. Han har ligeledes på ingen måde spillet fast for diverse u-landshold i Tjekket, som er et land med en talentmasse meget lig den danske. At han har været på kontrakt i en stort Premier League klub er et godt tegn, men på ingen måde nogen garanti for at man ender som en spiller med niveau til superligaen. Kan I huske Florent N’Galula. Google ham, og se hvor jeg vil hen med min pointe. Et andet Man U.-talent som har haft en voldsom deroute, er Federico Macheda. Han slog igennem som 17-18-årig og var spået en kæmpe karriere. Nu spiller han Serie B.

Jeg håber virkelig Lesniak bliver en succes, men jeg ser ham i endnu højere grad end Flores som en lottokupon der kan gå begge veje. Gaarde gambler igen. Jeg krydser fingre for det lykkedes denne gang!
Tror jeg er nogenlunde enig. Hvis han er hentet som en forstærkelse af start-11 fra dag et, så er det i den grad et gamble med høj risici. Hvis han derimod er hentet som en lottokupon, som et supplement til start-11, så er det selvfølgelig stadig et gamble, men et vi har råd til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Hanga » 5. jul 2017, 20:20

Sønderhof skrev:Jeg leger lige djævlens advokat her:

Jeg synes vi skal skrue forventningerne ned til Lesniak. Han spillede mindre for Slovan Liberec i efteråret, end Kakeeto har gjort for os. Han har ligeledes på ingen måde spillet fast for diverse u-landshold i Tjekket, som er et land med en talentmasse meget lig den danske. At han har været på kontrakt i en stort Premier League klub er et godt tegn, men på ingen måde nogen garanti for at man ender som en spiller med niveau til superligaen. Kan I huske Florent N’Galula. Google ham, og se hvor jeg vil hen med min pointe. Et andet Man U.-talent som har haft en voldsom deroute, er Federico Macheda. Han slog igennem som 17-18-årig og var spået en kæmpe karriere. Nu spiller han Serie B.

Jeg håber virkelig Lesniak bliver en succes, men jeg ser ham i endnu højere grad end Flores som en lottokupon der kan gå begge veje. Gaarde gambler igen. Jeg krydser fingre for det lykkedes denne gang!
Jeg er helt enig, og jeg forstår stadig ikke helt denne transfer... men dommen må vente til vi har set ham.

Faktum er dog at han for det meste er blevet vejet for let til de slovakiske (ikke tjekkiske) ungdomslandshold, og det bekymrer i hvert fald undertegnede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2017, 20:58

Jeg forstår heller ikke transferen. Mest fordi jeg sagtens kunne pege på 5 pladser på banen hvor Vi trænger endnu mere til forstærkning.
Når det er sagt, så så jeg lige et lille klip med ham fra træning herude, hvor han så godt ud med bolden.
Ved godt det kun er træning men alligevel. Jeg tror på ham

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Filip Lesniak

Indlæg af Jakobsen » 5. jul 2017, 21:30

Hanga skrev:
Sønderhof skrev:Jeg leger lige djævlens advokat her:

Jeg synes vi skal skrue forventningerne ned til Lesniak. Han spillede mindre for Slovan Liberec i efteråret, end Kakeeto har gjort for os. Han har ligeledes på ingen måde spillet fast for diverse u-landshold i Tjekket, som er et land med en talentmasse meget lig den danske. At han har været på kontrakt i en stort Premier League klub er et godt tegn, men på ingen måde nogen garanti for at man ender som en spiller med niveau til superligaen. Kan I huske Florent N’Galula. Google ham, og se hvor jeg vil hen med min pointe. Et andet Man U.-talent som har haft en voldsom deroute, er Federico Macheda. Han slog igennem som 17-18-årig og var spået en kæmpe karriere. Nu spiller han Serie B.

Jeg håber virkelig Lesniak bliver en succes, men jeg ser ham i endnu højere grad end Flores som en lottokupon der kan gå begge veje. Gaarde gambler igen. Jeg krydser fingre for det lykkedes denne gang!
Jeg er helt enig, og jeg forstår stadig ikke helt denne transfer... men dommen må vente til vi har set ham.

Faktum er dog at han for det meste er blevet vejet for let til de slovakiske (ikke tjekkiske) ungdomslandshold, og det bekymrer i hvert fald undertegnede.
Jeg har også svært ved at bestemme mig for, hvad jeg skal mene om den her transfer. Den løser ikke de helt store problemer vi har ifht. defensiv robusthed og han kommer heller ikke med fart og kreativitet til kanten. Omvendt mangler vi noget på central midt udover Würtz og RIsgård taget i betragtning Sloth er pige sur og ikke flytter sig og der stadig er for meget boldflytter i Magnus. Men hvilken hylde Lesniak ender på er totalt ubekendt. Tottenham tiden taler positivt, men det springer i øjnene, at han ikke var med Slovakiet til EM denne sommer, men omvendt kender vi ikke hans konkurrenter udover Lobotka. Det kan jo sagtens være, at de er mere etablerede på seniorniveau og derfor er blevet foretrukket selvom Lesniak har talentet. Alt i alt er der meget spekulation i denne tråd og jeg glæder mig til at se ham og danne mig et bedre indtryk.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar