Forslag til AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Forslag til AaB

Indlæg af LordMessi » 13. jul 2017, 12:11

Kunne man ikke starte med kun, at streame hjemme træningskampe ?

Det er egentlig "nemt" - https://mycujoo.tv/

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 15. jul 2017, 11:25

MrBangDK skrev:
Ala skrev:
MrBangDK skrev:Shit, hvor kan I brokke jer!!

Ressourcer er altså andet end netforbindelser - og som han også skriver, så vil de gøre det ordentligt, hvis de skal gøre det.
Brokker vi os? Så en anden holdning end din og AaBs, er simpelthen bare brok?

Jeg tror jeg er en af de mest optimistiske fans AaB har. Men jeg driver altså virksomhed i den digitale verden og jeg har MEGET svært ved at se det er så omkostningsfuld.

Men jeg er da nysgerrig? Fortæl endelig hvorfor prisen er så høj, at AaB simpelthen ikke har råd?!

Og hvor mægtige Middelfart mon får midlerne fra?

Her kan du faktisk se livestream fra Middelfart

http://middelfartboldklub.dk/livestreaming/

Hvis det ikke er godt nok til AaBs træningskampe, så er ambitionsniveauet da også alt for højt!
Jeg synes det er brok, fordi I simpelthen bare affejer hans argumenter for, hvorfor de ikke gør det. Hvad med at tage det han siger for gode varer? Der kan være begrænsede ressourcer i organisationen til at arbejde med det. Der kan være en masse andre gode grunde til det.

Fint nok at Middelfart gør det godt. Men hvad ved du om hvad de prioriterer af ressourcer på det?

Hvis det er så simpelt, og det er så sindssygt vigtigt at få et stream op at køre, hvorfor så ikke tage kontakt og få en snak med Brian Andersen, i stedet for bare at skrive at det er "sindssygt tamt" etc. Det kan være han slet ikke ved, at det er så simpelt som du siger?

Nu skal jeg nok lade være med at være for bitter - men ja, jeg synes generelt folk brokker sig over for meget uden at kende til alle facts om hvad der foregår i AaB :)
Jeg gider ikke blive ved. Kan Middelfart, så kan vi SELVFØLGELIG også og dermed affejes argumentet om ressourcer jo.

De har Daniel Noll, så vidt jeg ved, til at køre deres videoproduktion. Han har rigeligt styr på det, så måske de ikke gider?

Men nu skriver jeg jo netop i forslag til AaB-tråden, hvor de har sagt de læser med. Er det nu lige pludselig ikke det tråden er til for?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Hanga » 15. jul 2017, 11:51

MrBangDK skrev:
Jeg synes det er brok, fordi I simpelthen bare affejer hans argumenter for, hvorfor de ikke gør det. Hvad med at tage det han siger for gode varer? Der kan være begrænsede ressourcer i organisationen til at arbejde med det. Der kan være en masse andre gode grunde til det.

Fint nok at Middelfart gør det godt. Men hvad ved du om hvad de prioriterer af ressourcer på det?

Hvis det er så simpelt, og det er så sindssygt vigtigt at få et stream op at køre, hvorfor så ikke tage kontakt og få en snak med Brian Andersen, i stedet for bare at skrive at det er "sindssygt tamt" etc. Det kan være han slet ikke ved, at det er så simpelt som du siger?

Nu skal jeg nok lade være med at være for bitter - men ja, jeg synes generelt folk brokker sig over for meget uden at kende til alle facts om hvad der foregår i AaB :)
Enig i at det ikke skal føre til en ny broktråd. Vi snakker altså også om mindre ting her. Men tråden er vel oprettet med det formål, at vi kan komme med opfordringer?

De andre har en pointe i, at når Middelfart og lign. klubber kan levere streaming, så bør AaB også kunne. Det må være et spørgsmål om vilje. Kravet til økonomiske ressourcer kan ikke være stort, når langt mindre klubber prioriterer det. AaB har desuden en langt større organisation og bør have folk i organisationen der kan finde ud af det tekniske - ellers vil jeg foreslå, at man kontakter f.eks. Middelfart og forhører sig, hvad der skal til.

AaB har selv meldt ud at man vægter "digitale investeringer". Her tænkes der nok primært på markedsføring og salg, men at skabe interesse om holdet ved at streame træningskampe, kan også medvirke hertil. Jeg tror da endda de kunne slippe afsted med at tage en 20'er eller lign. for det, spørgsmålet er dog om det kan betale sig ift. omkostningen ved at få et betalingssystem op at køre.

Et andet forslag herfra, som ligger i samme boldgade, er at man begynder at optage u19 og u17 hjemmekampene, og ligger highlights op på AaB TV. Når talentarbejdet er blevet så væsentlig en del af AaBs strategi, som man bryster sig meget af, så er det naturligt at der opstår interesse for ungdomsholdene. Desværre er informationen og materialet herfra meget sparsomt. Der bliver lagt et lille kampreferat op, that's it. Det kunne også være fokus på enkelte spillere, fokus på hvordan en typisk træning som ungdomsspiller forløber, fokus på hvad holdene arbejder med, osv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Forslag til AaB

Indlæg af Ala » 15. jul 2017, 12:00

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:
Jeg synes det er brok, fordi I simpelthen bare affejer hans argumenter for, hvorfor de ikke gør det. Hvad med at tage det han siger for gode varer? Der kan være begrænsede ressourcer i organisationen til at arbejde med det. Der kan være en masse andre gode grunde til det.

Fint nok at Middelfart gør det godt. Men hvad ved du om hvad de prioriterer af ressourcer på det?

Hvis det er så simpelt, og det er så sindssygt vigtigt at få et stream op at køre, hvorfor så ikke tage kontakt og få en snak med Brian Andersen, i stedet for bare at skrive at det er "sindssygt tamt" etc. Det kan være han slet ikke ved, at det er så simpelt som du siger?

Nu skal jeg nok lade være med at være for bitter - men ja, jeg synes generelt folk brokker sig over for meget uden at kende til alle facts om hvad der foregår i AaB :)
Enig i at det ikke skal føre til en ny broktråd. Vi snakker altså også om mindre ting her. Men tråden er vel oprettet med det formål, at vi kan komme med opfordringer?

De andre har en pointe i, at når Middelfart og lign. klubber kan levere streaming, så bør AaB også kunne. Det må være et spørgsmål om vilje. Kravet til økonomiske ressourcer kan ikke være stort, når langt mindre klubber prioriterer det. AaB har desuden en langt større organisation og bør have folk i organisationen der kan finde ud af det tekniske - ellers vil jeg foreslå, at man kontakter f.eks. Middelfart og forhører sig, hvad der skal til.

AaB har selv meldt ud at man vægter "digitale investeringer". Her tænkes der nok primært på markedsføring og salg, men at skabe interesse om holdet ved at streame træningskampe, kan også medvirke hertil. Jeg tror da endda de kunne slippe afsted med at tage en 20'er eller lign. for det, spørgsmålet er dog om det kan betale sig ift. omkostningen ved at få et betalingssystem op at køre.
Tjaeh. Epay koster 199 om måneden, så det er 10 betalende og så er den hjemme. I min optik er det dog slet ikke så omkostningsfuldt.

Det mobile netværk er efterhånden så godt at en dongle kan klare de fleste områder.

Besvar