Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 22. jul 2017, 21:29

Jesper Schmidt skrev:
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.
Jeg skal da love for at forventningerne er i bund. Come on, det er første turneringskamp på hjemmebane. Jeg ved godt det er i sommerferien. Men de seneste 3 sæsoners premierekampe har trukket 6500 og 2 x 7500 tilskuere.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2017, 22:12

BassogogsVen skrev:
Klaus skrev:For ikke at glemme dengang i tidernes morgen, hvor vi slog Brøndby, og der sad folk på tribunetaget og indenfor banderne.
Til dato den bedste stemning jeg har oplevet på stadion!
Jeg kan huske, at der var så mange mennesker på den gamle ståtribune, at betongulvet gyngede ubehageligt når der blev "hoppet stemning". Min søster fik et klaustrofobisk angstanfald og måtte gå hjem før tid, som jeg husker det allerede da "Jesus" scorede til 2-0 og folk gik totalt amok.

Og så husker jeg Thomas Gills fantastiske arrogance (hvem husker ikke, da han i en kamp fik et gult kort for usportslig optræden, da han satte sig ned med ryggen mod stolpen og slappede af) da han elegant kastede et romerlys, som nogle tilhængere af Brøndby havde kastet på banen, hen bag målet, så det antændte et af de Brøndby-flag, der var lagt der. Lige der tilgav jeg Gill mange tvivlsomme aktioner.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2017, 22:21

frederikshavneren skrev: Vadum håndbold som nu hedder Aalborg håndbold har i en årrække haft landets højeste tilskuertal i håndboldligaen. Det siger noget om nordjydernes mentalitet at der helt åbenlyst er mange der finder klappepølser og en overgearet halspeaker interessant.
Nu ser jeg personligt aldrig håndbold, da sporten keder mig voldsomt; men min familie ser anderledes på det, og derfor er jeg da klar over, at Aalborg Håndbold er et fast indslag i toppen af ligaen. Mon ikke det har noget med deres tilskuertal at gøre, og mon ikke der ville komme flere fans på stadion, hvis AaB igen begyndte at være relevante i toppen af Superligaen.

Der har altid skullet noget ekstra til at lokke folk til stadion, det er blot blevet en større udfordring nu, hvor kampene bliver vist på tv og man kan se kampene uden at skulle tænke på vejret, parkeringsforhold etc. og hvor man nemt kan slukke for "lortet", hvis AaB spiller ad helvede til. De fleste potentielle tilskuere er i bund og grund medløbere/godtvejrs-fans og for at få motiveret det segment, skal der resultater til, og helst også godt spil.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2017, 22:42

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.
Jeg skal da love for at forventningerne er i bund. Come on, det er første turneringskamp på hjemmebane. Jeg ved godt det er i sommerferien. Men de seneste 3 sæsoners premierekampe har trukket 6500 og 2 x 7500 tilskuere.
Under 4500 i Randers mod FCK.

Den nye superliga er ikke ligefrem en magnet, og som jeg før har skrevet, så tror jeg tallene falder igen i år. Ikke kun i Aalborg men i ligaen generelt, og det kan som jeg ser det godt blive markant. Man smider så mange tilskuere og tv-seere væk med strukturændringen at jeg egentlig tror klubberne kan gøre hvad pokker de vil. Der ligger et gigantisk arbejde med bare at nå tilbage til samme niveau som man har været på tidligere, ikke mindst når det gælder interessen i befolkningen som helhed - understreget af at næsten hver anden tv-seer er forsvundet på forholdsvis kort tid.

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af V3jgrd » 23. jul 2017, 02:25

Uldahl skrev:Jeg går til fodbold for at se bold, det gør jeg fint på Weber. Jeg gider sgu ikke kor sang, bankene trommer og idiotiske sange. Jeg er glad for bare at kunne råbe min glæde eller frustrationer. Men jeg er sgi nok også snart for gammel til at tage på stadion.

Det der lokker folk til staadion er noget seværdigt bold, det blevet en mangelvare. Ikke kun godt AaB spil, men modstandere der tør spille lidt med i stedet for at pakke sig og håbe på et kontramål eller endnu være som Horsens der kun spiller på dødbolde og indkast.

At man så prøver på at få den umulige udvidelse af suppen nemmere igennem blandt fans ved at lave en håbløs liga stuktur med sluspil kvalifikationer til det ene og det andet. Umulige spille tidspunkter for alle kampene skal kunne vises på TV. and the list goes on.

Aalborg har ændret sig markant fra en arbejder by til studie by. Og AaB fra en arbejder klub til et firma med alt overvejende fokus på bundlinien. Det har jeg svært ved ar begejstres over, skønt jeg forstår nødvendigheden. Mony rules.

Alt bliver lagt som viasat vil have det. De betaler jo meget store penge for retighederne, og dem har lubberne desværre set sig blinde på. Tror det bliver mere end svært at ændre noget på fan siden. Fra at være en del af klubben er vi reduceret til fobrugere af uderholdning og tv pakker. :money:
Jeg tror, at det er ganske forskelligt fra person til person, hvad der trækker ved stadionoplevelsen. Hvis det udelukkende handler om flot fodboldspil, så skulle FC Nordsjælland have flere tilskuere end Brøndby, Handler det kun om gode resultater, så var Lyngbys tilskuertal alt for lavt i sidste sæson, mens AGFs var alt for højt.

Selvfølgelig har underholdningsværdien af spillet samt resultaterne betydninger, men der er masser af eksempler på, at det langt fra er alt. Stemningen betyder ganske givet meget for mange. Flere nævner store kampe, hvor der har været noget på spil, som kampene mod Samdoria m.m. Her er det nok både stemningen og det mere udefinerbare "lysten til at være en del af noget stort og noget der samler byen", som spiller ind.

Forleden mødte jeg min gamle fodboldtræner. Han ser stort set ikke fodbold mere, fortalte han mig. I stedet er han - til min store overraskelse - blevet håndboldentusiast. Det er min fornemmelse, at det gælder for mange i generationen, der er 50+ år (og dem er der mange af!). En del af forklaringen er måske tv-aftalerne, som i sin tid sendte fodbold væk fra DR og TV2 og senere også fra TV3+, så kampene nu er spredt på en masse obskure kanaler, som selv en forholdsvis ung mand som jeg knapt kan finde rundt i. Det har simpelthen fjernet Superligafodbolden fra manges bevidsthed.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 23. jul 2017, 12:14

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Risgaardfan skrev:Hvor mange regner vi med der kommer søndag?
Gætter på 5.700, men hvis det begynder at regne før kick off vil det helt sikkert koste tilskuere
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.
Regnen vælter ned over Aalborg, det bliver en kamp for de trofaste tilskuere

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Martino » 23. jul 2017, 12:46

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Risgaardfan skrev:Hvor mange regner vi med der kommer søndag?
Gætter på 5.700, men hvis det begynder at regne før kick off vil det helt sikkert koste tilskuere
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.
Regnen vælter ned over Aalborg, det bliver en kamp for de trofaste tilskuere
Hvis der kommer over 3500 bliver jeg positivt overrasket.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sauer » 23. jul 2017, 14:15

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Risgaardfan skrev:Hvor mange regner vi med der kommer søndag?
Gætter på 5.700, men hvis det begynder at regne før kick off vil det helt sikkert koste tilskuere
Det vil overraske mig voldsomt hvis vi kommer over 5000, uanset vejret. Pisser der ned hele dagen tror jeg vi ender omkring 3500.
Regnen vælter ned over Aalborg, det bliver en kamp for de trofaste tilskuere
Hvis der kommer over 3500 bliver jeg positivt overrasket.
Det er nok noget i den dur. Grøn Koncert har sikkert også stjålet nogle tilskuere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Klaus » 23. jul 2017, 17:24

Over 6000 tilskuere i industriferien og det største lortevejr er meget tilfredsstillende. Lidt træls holdet ikke var i stand til at belønne de fremmødte....

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jul 2017, 02:19

Klaus skrev:Over 6000 tilskuere i industriferien og det største lortevejr er meget tilfredsstillende. Lidt træls holdet ikke var i stand til at belønne de fremmødte....
Tilskuertallet var bestemt dagens opløftende indslag.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 24. jul 2017, 10:29

Jesper Schmidt skrev:
Klaus skrev:Over 6000 tilskuere i industriferien og det største lortevejr er meget tilfredsstillende. Lidt træls holdet ikke var i stand til at belønne de fremmødte....
Tilskuertallet var bestemt dagens opløftende indslag.
Det er faktisk et imponerende flot tilskuertal midt i ferieperioden, i regn og samtidig med grøn koncert. :thumbsup:
Det var så ikke en kamp der gør at dem der ikke lige kommer hver gang kommer igen, ærgeligt at spillerne ikke leverer :thumbsdown:

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 15. aug 2017, 10:45

Lige et par refleksion efter Hobro kampen omkring det at være tilskuer på aalborg stadion som ikke har noget med spillet at gøre.

1. Selvom det var et lokalopgør synes jeg ikke der var meget skriv og hype om kampen inden hvilket måske kan tiltrække nogen

2. Et evigt problem er parkering og adgangsforhold og den her gang var det særligt svært med mange kør selv fra Hobro. Selvom jeg hader FCM må man bare erkende at de har meget bedre styr på p. De har så også valgt at få hjælp af hjemmeværn til at dirigere og vejlede og det kunne man nok lærer af i Aalborg.
Igår var der faktisk lidt kaos på vejen ind langs haraldslund op til stadion. Oppe ved stadion var alt fyldt og der stod en vagt og pegede biler ud igen. Han kunne jo have stået nede ved Kastetvej.
På vej hjem var der den sædvanlige kø hen mod broen. Hvorfor kan man ikke sætte de par lyskryds der stopper trafikken ud af funktion i en times tid og stille en mand i gul vest op i dem så trafikken kan afvikles lidt hurtigere.

3. Billig øl inden kampen ? Ja ved en meget lang kø udenfor Weber . Personalet der sagde så at der også var samme tilbud inde på stadion indtil kampstart. Det var der så bare ikke alligevel når man skulle betale i boden inde på stadion. Pisse irriterende

4. Navn på sædet. Tja hvorfor ikke, men hvorfor ?

5. Stadionspeakeren var vist ikke helt skarp eller måske småberuset.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2017, 11:00

Nitten skrev:Lige et par refleksion efter Hobro kampen omkring det at være tilskuer på aalborg stadion som ikke har noget med spillet at gøre.

1. Selvom det var et lokalopgør synes jeg ikke der var meget skriv og hype om kampen inden hvilket måske kan tiltrække nogen

2. Et evigt problem er parkering og adgangsforhold og den her gang var det særligt svært med mange kør selv fra Hobro. Selvom jeg hader FCM må man bare erkende at de har meget bedre styr på p. De har så også valgt at få hjælp af hjemmeværn til at dirigere og vejlede og det kunne man nok lærer af i Aalborg.
Igår var der faktisk lidt kaos på vejen ind langs haraldslund op til stadion. Oppe ved stadion var alt fyldt og der stod en vagt og pegede biler ud igen. Han kunne jo have stået nede ved Kastetvej.
På vej hjem var der den sædvanlige kø hen mod broen. Hvorfor kan man ikke sætte de par lyskryds der stopper trafikken ud af funktion i en times tid og stille en mand i gul vest op i dem så trafikken kan afvikles lidt hurtigere.

3. Billig øl inden kampen ? Ja ved en meget lang kø udenfor Weber . Personalet der sagde så at der også var samme tilbud inde på stadion indtil kampstart. Det var der så bare ikke alligevel når man skulle betale i boden inde på stadion. Pisse irriterende

4. Navn på sædet. Tja hvorfor ikke, men hvorfor ?

5. Stadionspeakeren var vist ikke helt skarp eller måske småberuset.
Vedr. nr. 2: jeg forstår stadig ikke klagerne omkring parkering og adgangsforhold. Jeg er kommet på stadion i omkring 35 år (jøsses mand!) og er kørt i bil til/fra stadion de sidste 20 år. Jeg har aldrig haft problemer med hverken parkering eller adgangsforhold. Never! Nuvel, til de helt store kampe i "gamle dage" mod BIF osv skulle man måske parkere lidt længere væk (og gå 2-3 minutter længere), men come on.

Jeg forstår det ikke. Jeg parkerer fint i området omkring stadion og fordi jeg skal holde i kø i 5 minutter når jeg skal hjem - det overlever jeg nok.

Måske det er noget forventningsafstemning der skal til? Hvad er det man regner med? Når man samler eksempelvis 13.000 mennesker til et event - ja så er der lidt kø hist og hér. Men kunne man ikke forvente det? Måske lidt research på forhånd omkring parkeringsforhold kunne hjælpe? Der er altså MASSER af pladser indenfor 5-7 minutters gang af stadion.
Bienvenu Bassogog!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 15. aug 2017, 11:11

astonvilla skrev:
Nitten skrev:Lige et par refleksion efter Hobro kampen omkring det at være tilskuer på aalborg stadion som ikke har noget med spillet at gøre.

1. Selvom det var et lokalopgør synes jeg ikke der var meget skriv og hype om kampen inden hvilket måske kan tiltrække nogen

2. Et evigt problem er parkering og adgangsforhold og den her gang var det særligt svært med mange kør selv fra Hobro. Selvom jeg hader FCM må man bare erkende at de har meget bedre styr på p. De har så også valgt at få hjælp af hjemmeværn til at dirigere og vejlede og det kunne man nok lærer af i Aalborg.
Igår var der faktisk lidt kaos på vejen ind langs haraldslund op til stadion. Oppe ved stadion var alt fyldt og der stod en vagt og pegede biler ud igen. Han kunne jo have stået nede ved Kastetvej.
På vej hjem var der den sædvanlige kø hen mod broen. Hvorfor kan man ikke sætte de par lyskryds der stopper trafikken ud af funktion i en times tid og stille en mand i gul vest op i dem så trafikken kan afvikles lidt hurtigere.

3. Billig øl inden kampen ? Ja ved en meget lang kø udenfor Weber . Personalet der sagde så at der også var samme tilbud inde på stadion indtil kampstart. Det var der så bare ikke alligevel når man skulle betale i boden inde på stadion. Pisse irriterende

4. Navn på sædet. Tja hvorfor ikke, men hvorfor ?

5. Stadionspeakeren var vist ikke helt skarp eller måske småberuset.
Vedr. nr. 2: jeg forstår stadig ikke klagerne omkring parkering og adgangsforhold. Jeg er kommet på stadion i omkring 35 år (jøsses mand!) og er kørt i bil til/fra stadion de sidste 20 år. Jeg har aldrig haft problemer med hverken parkering eller adgangsforhold. Never! Nuvel, til de helt store kampe i "gamle dage" mod BIF osv skulle man måske parkere lidt længere væk (og gå 2-3 minutter længere), men come on.

Jeg forstår det ikke. Jeg parkerer fint i området omkring stadion og fordi jeg skal holde i kø i 5 minutter når jeg skal hjem - det overlever jeg nok.

Måske det er noget forventningsafstemning der skal til? Hvad er det man regner med? Når man samler eksempelvis 13.000 mennesker til et event - ja så er der lidt kø hist og hér. Men kunne man ikke forvente det? Måske lidt research på forhånd omkring parkeringsforhold kunne hjælpe? Der er altså MASSER af pladser indenfor 5-7 minutters gang af stadion.
Jeg er også kommet på stadion de sidste 30 så jeg kender alt til adgangsforhold.
Jeg elsker at stadion er midt i byen og selvfølgelig kan trafikken ikke glide til og fra på samme måde som hvis der er en motorvej lige opad.
Men hvorfor ikke bare gøre en smule for at pege på p muligheder og sikre en fornuftig afvikling af trafikken til og fra stadion istedet for at gøre intet ???

Vi plejer faktisk at cykle til stadion men nu er en af dem jeg følges med blevet dårligt gående så derfor bilen nu.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 15. aug 2017, 11:27

Nitten skrev:
astonvilla skrev:
Nitten skrev:Lige et par refleksion efter Hobro kampen omkring det at være tilskuer på aalborg stadion som ikke har noget med spillet at gøre.

1. Selvom det var et lokalopgør synes jeg ikke der var meget skriv og hype om kampen inden hvilket måske kan tiltrække nogen

2. Et evigt problem er parkering og adgangsforhold og den her gang var det særligt svært med mange kør selv fra Hobro. Selvom jeg hader FCM må man bare erkende at de har meget bedre styr på p. De har så også valgt at få hjælp af hjemmeværn til at dirigere og vejlede og det kunne man nok lærer af i Aalborg.
Igår var der faktisk lidt kaos på vejen ind langs haraldslund op til stadion. Oppe ved stadion var alt fyldt og der stod en vagt og pegede biler ud igen. Han kunne jo have stået nede ved Kastetvej.
På vej hjem var der den sædvanlige kø hen mod broen. Hvorfor kan man ikke sætte de par lyskryds der stopper trafikken ud af funktion i en times tid og stille en mand i gul vest op i dem så trafikken kan afvikles lidt hurtigere.

3. Billig øl inden kampen ? Ja ved en meget lang kø udenfor Weber . Personalet der sagde så at der også var samme tilbud inde på stadion indtil kampstart. Det var der så bare ikke alligevel når man skulle betale i boden inde på stadion. Pisse irriterende

4. Navn på sædet. Tja hvorfor ikke, men hvorfor ?

5. Stadionspeakeren var vist ikke helt skarp eller måske småberuset.
Vedr. nr. 2: jeg forstår stadig ikke klagerne omkring parkering og adgangsforhold. Jeg er kommet på stadion i omkring 35 år (jøsses mand!) og er kørt i bil til/fra stadion de sidste 20 år. Jeg har aldrig haft problemer med hverken parkering eller adgangsforhold. Never! Nuvel, til de helt store kampe i "gamle dage" mod BIF osv skulle man måske parkere lidt længere væk (og gå 2-3 minutter længere), men come on.

Jeg forstår det ikke. Jeg parkerer fint i området omkring stadion og fordi jeg skal holde i kø i 5 minutter når jeg skal hjem - det overlever jeg nok.

Måske det er noget forventningsafstemning der skal til? Hvad er det man regner med? Når man samler eksempelvis 13.000 mennesker til et event - ja så er der lidt kø hist og hér. Men kunne man ikke forvente det? Måske lidt research på forhånd omkring parkeringsforhold kunne hjælpe? Der er altså MASSER af pladser indenfor 5-7 minutters gang af stadion.
Jeg er også kommet på stadion de sidste 30 så jeg kender alt til adgangsforhold.
Jeg elsker at stadion er midt i byen og selvfølgelig kan trafikken ikke glide til og fra på samme måde som hvis der er en motorvej lige opad.
Men hvorfor ikke bare gøre en smule for at pege på p muligheder og sikre en fornuftig afvikling af trafikken til og fra stadion istedet for at gøre intet ???

Vi plejer faktisk at cykle til stadion men nu er en af dem jeg følges med blevet dårligt gående så derfor bilen nu.
Det er selvfølgelig træls at der er nogen med der er dårligt gående, men helt ærligt - hvad er der af pladser ved Haraldslund? 200? 300? Det kan da ikke komme som en overraskelse at der ingen pladser er? jeg synes rent faktisk at AaB er gode til at orientere om muligheder for at komme til stadion - det kræver to klik på hjemmeside , og så ved man hvor man kan parkere tæt på.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2017, 11:40

Nitten skrev:
astonvilla skrev:
Nitten skrev:Lige et par refleksion efter Hobro kampen omkring det at være tilskuer på aalborg stadion som ikke har noget med spillet at gøre.

1. Selvom det var et lokalopgør synes jeg ikke der var meget skriv og hype om kampen inden hvilket måske kan tiltrække nogen

2. Et evigt problem er parkering og adgangsforhold og den her gang var det særligt svært med mange kør selv fra Hobro. Selvom jeg hader FCM må man bare erkende at de har meget bedre styr på p. De har så også valgt at få hjælp af hjemmeværn til at dirigere og vejlede og det kunne man nok lærer af i Aalborg.
Igår var der faktisk lidt kaos på vejen ind langs haraldslund op til stadion. Oppe ved stadion var alt fyldt og der stod en vagt og pegede biler ud igen. Han kunne jo have stået nede ved Kastetvej.
På vej hjem var der den sædvanlige kø hen mod broen. Hvorfor kan man ikke sætte de par lyskryds der stopper trafikken ud af funktion i en times tid og stille en mand i gul vest op i dem så trafikken kan afvikles lidt hurtigere.

3. Billig øl inden kampen ? Ja ved en meget lang kø udenfor Weber . Personalet der sagde så at der også var samme tilbud inde på stadion indtil kampstart. Det var der så bare ikke alligevel når man skulle betale i boden inde på stadion. Pisse irriterende

4. Navn på sædet. Tja hvorfor ikke, men hvorfor ?

5. Stadionspeakeren var vist ikke helt skarp eller måske småberuset.
Vedr. nr. 2: jeg forstår stadig ikke klagerne omkring parkering og adgangsforhold. Jeg er kommet på stadion i omkring 35 år (jøsses mand!) og er kørt i bil til/fra stadion de sidste 20 år. Jeg har aldrig haft problemer med hverken parkering eller adgangsforhold. Never! Nuvel, til de helt store kampe i "gamle dage" mod BIF osv skulle man måske parkere lidt længere væk (og gå 2-3 minutter længere), men come on.

Jeg forstår det ikke. Jeg parkerer fint i området omkring stadion og fordi jeg skal holde i kø i 5 minutter når jeg skal hjem - det overlever jeg nok.

Måske det er noget forventningsafstemning der skal til? Hvad er det man regner med? Når man samler eksempelvis 13.000 mennesker til et event - ja så er der lidt kø hist og hér. Men kunne man ikke forvente det? Måske lidt research på forhånd omkring parkeringsforhold kunne hjælpe? Der er altså MASSER af pladser indenfor 5-7 minutters gang af stadion.
Jeg er også kommet på stadion de sidste 30 så jeg kender alt til adgangsforhold.
Jeg elsker at stadion er midt i byen og selvfølgelig kan trafikken ikke glide til og fra på samme måde som hvis der er en motorvej lige opad.
Men hvorfor ikke bare gøre en smule for at pege på p muligheder og sikre en fornuftig afvikling af trafikken til og fra stadion istedet for at gøre intet ???

Vi plejer faktisk at cykle til stadion men nu er en af dem jeg følges med blevet dårligt gående så derfor bilen nu.
På hjemmesiden er der en guide til parkering: https://aabsport.dk/om-AaB/aalborg-portland-park/

Men den ser jeg nu kun til dem som kommer der sjældent. Er man kommet på stadion i bil gennem mange år, burde man have fundet sine "spots". Jeg har selv en 3 stykker i prioriteret rækkefølge, hvor jeg ved jeg altid kan holde. Ca 5 minutters gang. Er en af deltagerne gangbesværet kan han/hun vel sættes af ved Haraldslund først. Jeg kan ikke se problemet.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hanga » 15. aug 2017, 11:54

Vedr. parkering så vil jeg til hver en tid hellere parkere som vi gør i Aalborg, fremfor på store parkeringspladser som man gør i f.eks. FCM eller Viborg. Det tager altid en forfærdelig tid at komme derfra igen. Man sidder i sin bil og kæmper sin kamp for at komme frem, tager ofte 15-20 min at komme ud, hvis ikke længere. Jeg har min faste holdeplads i Aalborg. Der er 7-8 min gang til og fra stadion, til gengæld er der plads hver gang, og det er aldrig et problem at komme ud. Jeg har heller ikke problemer i f.eks. Esbjerg eller Haderslev hvor forholdene ligner vores.
Problemet er selvfølgelig "de uerfarne", som kan blive usikre på hvor man kan holde. Her køber jeg måske idéen med et par hjemmeværnsfolk til at guide trafikken. Men generelt set tror jeg ikke på at parkeringsforholdene holder mange fra stadion. Hvis AaB spiller godt og der er optimisme omkring klubben, skal folk nok finde til stadion.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Mascis » 16. aug 2017, 00:36

Hanga skrev:Vedr. parkering så vil jeg til hver en tid hellere parkere som vi gør i Aalborg, fremfor på store parkeringspladser som man gør i f.eks. FCM eller Viborg. Det tager altid en forfærdelig tid at komme derfra igen. Man sidder i sin bil og kæmper sin kamp for at komme frem, tager ofte 15-20 min at komme ud, hvis ikke længere. Jeg har min faste holdeplads i Aalborg. Der er 7-8 min gang til og fra stadion, til gengæld er der plads hver gang, og det er aldrig et problem at komme ud. Jeg har heller ikke problemer i f.eks. Esbjerg eller Haderslev hvor forholdene ligner vores.
Problemet er selvfølgelig "de uerfarne", som kan blive usikre på hvor man kan holde. Her køber jeg måske idéen med et par hjemmeværnsfolk til at guide trafikken. Men generelt set tror jeg ikke på at parkeringsforholdene holder mange fra stadion. Hvis AaB spiller godt og der er optimisme omkring klubben, skal folk nok finde til stadion.
Helt enig, sidst jeg var i Viborg tog det vel næsten 30 minutter bare at komme fra p-pladsen, så slemt synes jeg aldrig det er her hjemme. Forresten kan jeg anbefale folk der ikke kan finde pladser at holde i p-huset på kastetvej, det er altid halvtomt selv til de store kampe :thumbsup:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Klaus » 16. aug 2017, 21:02

I mandags valgte vi den nemme løsning og brugte 40 kr. på C.V. Obelparkeringshuset. Normalt holder vi også tæt på stadion på sydsiden, men når køen ind mod Aalborg Vest ser for drabelig ud, betaler vi de 40,- kr. for at undgå køen. Det tager måske 10 minutter at gå til stadion og man er hurtigt ude igen og slipper for kø. Jeg tænker de 40,- kr. er givet godt ud, især hvis man er lidt sent på den.

Jeg undrede mig også lidt over ølpriserne i mandags. Køen udenfor var jo helt vild, så vi gik ind og købte os en pølse og en halv liter øl til lige godt 80,- kr. Havde vi frekventeret den lokale kvickly kunne vi også få en pølle og der til en kasse med hele 24 royal-øl til samme pris. Jeg ved godt, at det ikke helt kan sammenlignes, men jeg synes man har strammet priserne lige en tand for meget.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kunji » 16. aug 2017, 21:21

Klaus skrev:Jeg undrede mig også lidt over ølpriserne i mandags. Køen udenfor var jo helt vild, så vi gik ind og købte os en pølse og en halv liter øl til lige godt 80,- kr. Havde vi frekventeret den lokale kvickly kunne vi også få en pølle og der til en kasse med hele 24 royal-øl til samme pris. Jeg ved godt, at det ikke helt kan sammenlignes, men jeg synes man har strammet priserne lige en tand for meget.
Jeg læste en artikel for kort tid siden, hvor klubbernes pølse- og ølpriser var angivet, og AaBs priser ramte præcist ligaens gennemsnit. AaB har uden tvivl valgt at prissætte udfra ligaens gennemsnit. Men det er selvfølgelig uhensigtsmæssigt at prissætte forskellige indenfor og udenfor på samme klokkeslæt.

Jeg skal se, om jeg kan finde den.

EDIT: Ah, den var så et år gammel.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6400615
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar