AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 3. aug 2017, 10:59

MrBangDK skrev:Jeppe Curth indstiller karrieren!
Ikke mange spillere har virket så sympatisk og oprigtig som Jeppe har. Tak for mange års værdig tjeneste i AaB trøjen!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af astonvilla » 3. aug 2017, 11:07

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Jeppe Curth indstiller karrieren!
Ikke mange spillere har virket så sympatisk og oprigtig som Jeppe har. Tak for mange års værdig tjeneste i AaB trøjen!
Enig! Vil altid være en af mine absolut favoritter. Ikke så meget på baggrund af det han bedrev på banen - men mere hele hans personlighed og virke. Jeg rendte på ham en hel del gange, og han har altid været enormt imødekommende og tid til en lille sludder. Ekstremt sympatisk fyr.
Håber han får sig en god vej fremadrettet.
Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver inden for fodbolden. Jeg mener at kunne huske at han har gang i noget business ved siden af fodbolden allerede.

God vind og kæmpe :thumbsup:
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af le Cid » 3. aug 2017, 11:12

astonvilla skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Jeppe Curth indstiller karrieren!
Ikke mange spillere har virket så sympatisk og oprigtig som Jeppe har. Tak for mange års værdig tjeneste i AaB trøjen!
Enig! Vil altid være en af mine absolut favoritter. Ikke så meget på baggrund af det han bedrev på banen - men mere hele hans personlighed og virke. Jeg rendte på ham en hel del gange, og han har altid været enormt imødekommende og tid til en lille sludder. Ekstremt sympatisk fyr.
Håber han får sig en god vej fremadrettet.
Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver inden for fodbolden. Jeg mener at kunne huske at han har gang i noget business ved siden af fodbolden allerede.

God vind og kæmpe :thumbsup:
Han skriver på sin FB profil, at det bestemt ikke er et farvel til fodbolden. Han har jo også sit job som formand for spillerforeningen...

Det er sandt for dyden ikke mange tidligere AaB-spillere, der bliver hyldet på stadion, når de returnerer i en anden spillertrøje. Curth er/var simpelthen noget helt specielt, som man sjældent ser i prof. fodbold!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 11:21

le Cid skrev: Det er sandt for dyden ikke mange tidligere AaB-spillere, der bliver hyldet på stadion, når de returnerer i en anden spillertrøje. Curth er/var simpelthen noget helt specielt, som man sjældent ser i prof. fodbold!
Han var indbegrebet af flink og sympatisk, hvilket desværre nok også var hans største hæmsko på banen. Men hans lange virke i AaB kan ingen tage fra ham - en vigtig repræsentant for truppen, og en meget afholdt spiller.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Freddie » 3. aug 2017, 11:22

astonvilla skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Jeppe Curth indstiller karrieren!
Ikke mange spillere har virket så sympatisk og oprigtig som Jeppe har. Tak for mange års værdig tjeneste i AaB trøjen!
Enig! Vil altid være en af mine absolut favoritter. Ikke så meget på baggrund af det han bedrev på banen - men mere hele hans personlighed og virke. Jeg rendte på ham en hel del gange, og han har altid været enormt imødekommende og tid til en lille sludder. Ekstremt sympatisk fyr.
Håber han får sig en god vej fremadrettet.
Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver inden for fodbolden. Jeg mener at kunne huske at han har gang i noget business ved siden af fodbolden allerede.

God vind og kæmpe :thumbsup:
Man husker Jeppe for mange gode stunder på fodboldbanen. Det største for mig var dog da han stortudende forlod banen i 2014 med ordene Tak for alt, AaB på sin røde svedtrøje. Jeg vil tro, at der var mange våde øjne på stadion den dag.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mr. Larsen » 3. aug 2017, 12:17

Fantastisk symptaisk mand, han fortjener sgu ikke at stoppe karrien efter en skade og nedrykning fra superligaen.

Jeg ku godt tænke mig at se ham i en eller anden funktion i klubben fremover, ku se ham som en fantastisk træner/motivator fx. for de unge og måske på sigt indover superliga holdet?

En fatastisk repræsentant for klubben, bliver spændende at se om han bliver heroppe eller trækker over til det sjællandske, hvor man hurtigt kan glemme han kommer fra.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 3. aug 2017, 12:43

Mr. Larsen skrev:Fantastisk symptaisk mand, han fortjener sgu ikke at stoppe karrien efter en skade og nedrykning fra superligaen.

Jeg ku godt tænke mig at se ham i en eller anden funktion i klubben fremover, ku se ham som en fantastisk træner/motivator fx. for de unge og måske på sigt indover superliga holdet?

En fatastisk repræsentant for klubben, bliver spændende at se om han bliver heroppe eller trækker over til det sjællandske, hvor man hurtigt kan glemme han kommer fra.
Så længe de ikke hyrer ham som afslutningstræner... ;-)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 3. aug 2017, 13:09

Freddie skrev:
astonvilla skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Jeppe Curth indstiller karrieren!
Ikke mange spillere har virket så sympatisk og oprigtig som Jeppe har. Tak for mange års værdig tjeneste i AaB trøjen!
Enig! Vil altid være en af mine absolut favoritter. Ikke så meget på baggrund af det han bedrev på banen - men mere hele hans personlighed og virke. Jeg rendte på ham en hel del gange, og han har altid været enormt imødekommende og tid til en lille sludder. Ekstremt sympatisk fyr.
Håber han får sig en god vej fremadrettet.
Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver inden for fodbolden. Jeg mener at kunne huske at han har gang i noget business ved siden af fodbolden allerede.

God vind og kæmpe :thumbsup:
Man husker Jeppe for mange gode stunder på fodboldbanen. Det største for mig var dog da han stortudende forlod banen i 2014 med ordene Tak for alt, AaB på sin røde svedtrøje. Jeg vil tro, at der var mange våde øjne på stadion den dag.
Fra 14:00 - men hele videoen tåler nu et gensyn. Curth var en af de gode. Håber, vi ser mere til ham i AaB.

.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 13:47

Mr. Larsen skrev:Fantastisk symptaisk mand, han fortjener sgu ikke at stoppe karrien efter en skade og nedrykning fra superligaen.

Jeg ku godt tænke mig at se ham i en eller anden funktion i klubben fremover, ku se ham som en fantastisk træner/motivator fx. for de unge og måske på sigt indover superliga holdet?

En fatastisk repræsentant for klubben, bliver spændende at se om han bliver heroppe eller trækker over til det sjællandske, hvor man hurtigt kan glemme han kommer fra.
Jeg er faktisk ikke sikker på, at det nødvendigvis skal være i en position omkring det sportslige vi skal have Curth ind. Jeg tror han kunne være super dygtig til det, men jeg tror vi kunne vinde endnu mere hvad få ham ind omkring det komericielle til at udvikle forretningen. Jeg tror Curth ville være en fantastisk mand ifht. sponsorer/samarbejdspartnere og jeg tror også han vil have ideer og visioner ifht. hvordan klubbens indtægter kan øges. Jeg håber virkelig at se ham i sådan en rolle og jeg kunne sagtens se ham vokse igennem årene og måske få en plads i direktionen på sigt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. aug 2017, 14:59

Helt klart på sin plads at sende et "Tak for alt" tilbage til Curth. Jeg synes han på mange måder har været en af de vigtigste spillere i AaB i hans tid her.

Sørgeligt det er slut for ham, der er vel efterhånden ikke mange aktive tilbage fra 08 holdet.

Mon ikke vi ser Curth igen på et tidspunkt, det ville undre mig hvis vi ikke gør.

:thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2017, 17:44

Og han nåede jo også mere end de fleste: 2 danske mesterskaber med AaB, 1 pokaltitel, 1 doubletitel samt både Champions League (hvor han scorede to mål, bl.a. på udebane mod Manchester United) samt UEFA Cuppens gruppespil. Læg dertil topscorer i Superligaen i 2007/2008. Den karriere er de færreste forundt.

Hans rolle i 2008 var selvsagt mere markant end i 2014; ikke desto mindre scorede han i begge hjemmekampe mod FCK, som vi vandt 2 x 2-1 og nåede derfor også at sætte et aftryk på den titel.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2017, 18:39

Hovedet skrev:Og han nåede jo også mere end de fleste: 2 danske mesterskaber med AaB, 1 pokaltitel, 1 doubletitel samt både Champions League (hvor han scorede to mål, bl.a. på udebane mod Manchester United) samt UEFA Cuppens gruppespil. Læg dertil topscorer i Superligaen i 2007/2008. Den karriere er de færreste forundt.

Hans rolle i 2008 var selvsagt mere markant end i 2014; ikke desto mindre scorede han i begge hjemmekampe mod FCK, som vi vandt 2 x 2-1 og nåede derfor også at sætte et aftryk på den titel.
Især målet i nr. 2 kamp var for mig at se en Curth classic. Da vi ikke kunne spille os til målet satte vi Curth ind som knoklede og få minutter efter pandede Curth den ind til 2-1.

https://www.youtube.com/watch?v=UkjGnHN4fTc
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2017, 19:05

Jakobsen skrev:
Hovedet skrev:Og han nåede jo også mere end de fleste: 2 danske mesterskaber med AaB, 1 pokaltitel, 1 doubletitel samt både Champions League (hvor han scorede to mål, bl.a. på udebane mod Manchester United) samt UEFA Cuppens gruppespil. Læg dertil topscorer i Superligaen i 2007/2008. Den karriere er de færreste forundt.

Hans rolle i 2008 var selvsagt mere markant end i 2014; ikke desto mindre scorede han i begge hjemmekampe mod FCK, som vi vandt 2 x 2-1 og nåede derfor også at sætte et aftryk på den titel.
Især målet i nr. 2 kamp var for mig at se en Curth classic. Da vi ikke kunne spille os til målet satte vi Curth ind som knoklede og få minutter efter pandede Curth den ind til 2-1.

https://www.youtube.com/watch?v=UkjGnHN4fTc
Et fremragende mål - han var trods sin højde glimrende i hovedspillet. Scorede i øvrigt også med hovedet i Parken mod FCK, da vi sidst besejrede dem i Parken i turneringen for nu 10 år siden! Til gengæld var scoringen i den anden kamp mod FCK i Aalborg den sæson i den noget fesne kategori. Mindes, det var et kæmpedrop af Wiland.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Legum Magister » 3. aug 2017, 19:10

Ordet "legende" er stort og bliver desværre brugt lidt for ofte; men jeg er ikke i tvivl om, at vi i eftertiden vil komme til at betragte Jeppe Curth som en AaB legende. Han er uløseligt forbundet med mange af de største øjeblikke; mesterskaber, pokalsejr og champions league. En utroligt sympatisk spiller med en overraskende stor hovedstødsstyrke, særligt i betragtning af hans ringe højde.

Jeg ønsker ham alt godt i fremtiden, og håber at den på et tidspunkt kommer til igen at involvere AaB.

Vores bomber hedder Jepper Curth!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2017, 09:14

Kortegaard gør det åbenbart fænomentalt for AC Horsens. Husker ham som en talentfuld spiller for os, men at han lignede en der ikke havde psyken til at spille i en stor klub og havde problemer med at være med fysisk.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bo-h ... -sato-ude/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 4. aug 2017, 14:46

Bo Henriksen er en indpisker og motivator, som ikke kan ret meget andet end at råwe en masse gejst ind i sine spillere. Man skal med andre ord trække ca. 50% fra, når han udtaler sig om sine spillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 4. aug 2017, 15:11

Gnu skrev:Bo Henriksen er en indpisker og motivator, som ikke kan ret meget andet end at råwe en masse gejst ind i sine spillere. Man skal med andre ord trække ca. 50% fra, når han udtaler sig om sine spillere.
Helt klart.

Men synes nu, det er fint med noget anerkendelse i Kortegaards retning. Det er ikke en spiller, der altid har fået de pæneste ord med på vejen - heller ikke herinde. Men tager alligevel hatten af for, at han har udviklet sig til at have en ganske betydelig plads i AC Horsens' historie, efter at han blev vejet og fundet for let heroppe i starten af hans karriere. Det har slået andre og større talenter ud af kurs.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Tyskeren » 5. aug 2017, 19:42

Hører at Enevoldsen er tæt på Vejle.. Kontrakt frem til nytår hvor han så satser alt på USA!

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mr-schou » 5. aug 2017, 19:50

Gnu skrev:Bo Henriksen er en indpisker og motivator, som ikke kan ret meget andet end at råwe en masse gejst ind i sine spillere. Man skal med andre ord trække ca. 50% fra, når han udtaler sig om sine spillere.
Enig, husker især hvor meget han roste bubacarr sanneh og hvor mange millioner de skulle have for ham - jo han er god, men slet ikke en spiller jeg ville have til AaB.
Mener også han er på vej mod kontraktudløb?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af emenike » 5. aug 2017, 19:58

Basso der bare er Basso :D
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Besvar