Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Kristian » 6. aug 2017, 20:34

Mr. Larsen skrev:
Alpa Chino skrev:
Dalbjerg skrev:
Alpa Chino skrev:Isoleret set er 1 point i odense aldrig skidt. Vi skal bare tage de 3 point mod Hobro!
Bare?? Bare?

Vi skal godt nok passe på i næste runde, og jeg sidder lidt og frygter det.. Fordi tab den kamp, og så er vi i problem er..
Med det spil vi viser idag, kan vi sgu godt slå Hobro.
Det kræver vi kan score.... desuden har Hobro 3 gange så mange point som os so far, jeg har svært ved at se vi er bedre end dem i noget som helst for tiden....
Vi er inde i en meget svær periode og efter 0-0 i odense, så lukker du sådan en gang lort ud.

Det er virkelig ikke seriøst.

Vi er enige i at vi ikke kan score, men vi er et "far better" hold end Hobro.
------------------
mvh Kristian

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af abbifar » 6. aug 2017, 20:37

andreasaab89 skrev:Jeg syntes det er lidt tidligt okore skal ud og kritisere offensiven

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ok ... -kvalitet/

Ja den er ikke god. Men vi har stadig lukket 8 mål ind i 4 kampe , så der før den statistik er forbedret kraftigt syntes jeg ikke det klæder at lange ud efter offensiven , selvom enhver idiot kan se vi mangler en angriber

Det er en enorm afbalancering gaarde skal lave pt. Skal han vente og vente og få så god en angriber som muligt eller skal have slå til NU så vi reelt har mulighed for point de næste 3 kampe
Tværtimod synes jeg det er forfriskende med en spiller der tør vise han har ambitioner, og som tør sætte fingeren på det ømme punkt... det bliver sgu lidt for meget leverpostej ellers. Bare se Pohl efter kampen, han er sgu ikke meget skarpere foran end mikrofon end foran et mål.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af KJ » 6. aug 2017, 20:42

Fint at Okore hurtigt har lagt sin egen tvivlsomme indsats mod SE og FCN bag sig... Men kan nu ikke se, at han reelt siger andet eller mere end Gaarde har gjort de sidste par måneder. Vi leder, alle bekendt, efter en ny angriber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2017, 20:42

frederikshavneren skrev:Solid præstation i en ellers lidt søvndyssende kamp, hvis kampen skulle ha' haft en vinder var det os der skulle have vundet.

Plusser til defensiven der stod ganske godt, offensivt skabte vi et par store chancer men vi mangler stadigvæk noget tempo og mere kreativitet. Hvis vi da bare en gang imellem prøver med et par førstegangsafleveringer kan det være at vi kan få modstanderens organisation til at krakelere.

En del fremhæver Lesniak, jeg er enig i at han spillede en ok kamp, men han havde godt nok også et par dårlige returløb hvor han luntede tilbage (bl.a. ved Greves stolpeskud). Det var ikke gået mod en bedre modstander.
Så igen ikke kampen, men jeg kan læse på superstats at Lesniak igen var den mand der løb længst i kampen, med 13.3 km. Man skal ikke undervurdere hvor meget den løbekapacitet potentielt understøtter og frigør andre spiller, specielt i presspillet. Lesni havde også flest boldberrøringer, hvilket på papiret (igen, så ikke kampen) må sige noget om hvor meget han løber i position.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af KJ » 6. aug 2017, 20:44

Lesniak spillede meget fint og har bare mere teknik og overblik end Würtz og MC.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FIDEL » 6. aug 2017, 20:44

abbifar skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg syntes det er lidt tidligt okore skal ud og kritisere offensiven

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ok ... -kvalitet/

Ja den er ikke god. Men vi har stadig lukket 8 mål ind i 4 kampe , så der før den statistik er forbedret kraftigt syntes jeg ikke det klæder at lange ud efter offensiven , selvom enhver idiot kan se vi mangler en angriber

Det er en enorm afbalancering gaarde skal lave pt. Skal han vente og vente og få så god en angriber som muligt eller skal have slå til NU så vi reelt har mulighed for point de næste 3 kampe
Tværtimod synes jeg det er forfriskende med en spiller der tør vise han har ambitioner, og som tør sætte fingeren på det ømme punkt... det bliver sgu lidt for meget leverpostej ellers. Bare se Pohl efter kampen, han er sgu ikke meget skarpere foran end mikrofon end foran et mål.
Enig. Det er fanme på tide der bliver rusket op i den middelmådige mentalitet i klubben..! Kom nu altså. Sport handler om at vinde med alle de kneb man kan slippe afsted med.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. aug 2017, 20:50

abbifar skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg syntes det er lidt tidligt okore skal ud og kritisere offensiven

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ok ... -kvalitet/

Ja den er ikke god. Men vi har stadig lukket 8 mål ind i 4 kampe , så der før den statistik er forbedret kraftigt syntes jeg ikke det klæder at lange ud efter offensiven , selvom enhver idiot kan se vi mangler en angriber

Det er en enorm afbalancering gaarde skal lave pt. Skal han vente og vente og få så god en angriber som muligt eller skal have slå til NU så vi reelt har mulighed for point de næste 3 kampe
Jeg er helt enig i det er fedt at man melder frisk ud og tør kritisere hinanden lidt i pressen og sætte ambitionerne op , så det hele ikke bliver så kedeligt leverpostej ..
Min pointe er bare at jeg syntes det er noget tidligt okore føler sig berettiget til at være budbringeren af denne kritik efter at spillet 1 god kamp efter at have sejlet tjent de to foregående .. der ville jeg nok først lige vise noget stabilitet selv inden jeg begynder at køre på holdkammeraterne

Tværtimod synes jeg det er forfriskende med en spiller der tør vise han har ambitioner, og som tør sætte fingeren på det ømme punkt... det bliver sgu lidt for meget leverpostej ellers. Bare se Pohl efter kampen, han er sgu ikke meget skarpere foran end mikrofon end foran et mål.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af gravballe » 6. aug 2017, 20:51

Pohl har vel også brændt 3 100% chancer i de sidste 3 kampe.. Og dertil en del gode muligheder. Vores defensiv lider i den grad af at vores offensiv også er elendig.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. aug 2017, 20:53

gravballe skrev:Pohl har vel også brændt 3 100% chancer i de sidste 3 kampe.. Og dertil en del gode muligheder. Vores defensiv lider i den grad af at vores offensiv også er elendig.
Og sidste sæson led offensiven af at defensiven var elendig ??

At okore og resten af forsvaret sejlede rundt mod Sønderjyske og FCN kan de da ikke forklare med at der er fordi Pohl brænder for meget ? Hallo
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af gravballe » 6. aug 2017, 20:59

andreasaab89 skrev:
gravballe skrev:Pohl har vel også brændt 3 100% chancer i de sidste 3 kampe.. Og dertil en del gode muligheder. Vores defensiv lider i den grad af at vores offensiv også er elendig.
Og sidste sæson led offensiven af at defensiven var elendig ??

At okore og resten af forsvaret sejlede rundt mod Sønderjyske og FCN kan de da ikke forklare med at der er fordi Pohl brænder for meget ? Hallo
Når modstanderen kan fokusere på at angribe fordi man ikke frygter vores offensiv så har det også lidt at sige. Da vi blev mester blev vores forsvar skånet lidt fordi de andre hold i den grad skulle forholde sig til kusk og thomsen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 21:06

KP bliver da i øvrigt tørret noget så eftertrykkeligt ved OB's stolpeskud. Hold da fast, fintet helt væk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Klaus » 6. aug 2017, 22:43

andreasaab89 skrev:
gravballe skrev:Pohl har vel også brændt 3 100% chancer i de sidste 3 kampe.. Og dertil en del gode muligheder. Vores defensiv lider i den grad af at vores offensiv også er elendig.
Og sidste sæson led offensiven af at defensiven var elendig ??

At okore og resten af forsvaret sejlede rundt mod Sønderjyske og FCN kan de da ikke forklare med at der er fordi Pohl brænder for meget ? Hallo
Hhhmmmmm. Ret beset var offensiven også pivdårlig i sidste sæson. Hvis vi kigger på de 10 sidste kampe i sidste sæson scorede vi i alt 5 mål. Altså et snit på en halv scoring i hver kamp. Det var mest kampe i nedrykningsslutspillet, hvor vi mødte de dårligste modstandere, blandt andet 3 kampe mod Viborg... Så vi har altså haft problemer med at score og skabe chancer i meget lang tid. Kampen i dag var en af de bedre, hvad chancer angår. Vi har i hvert fald 4-5 gode muligheder, hvilket er klart over gennemsnittet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2017, 22:54

Nu har jeg set Pohl's store chance 10 gange, og jeg kan stadig ikke se om målmanden lige når at få viftet til bolden, inden Pohl når den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 6. aug 2017, 22:58

Selvfølgelig mangler vi akut point, men er nu alligevel ret fortrøstningsfuld efter dagens indsats. Synes vi greb kampen taktisk klogt an, og var helt sikkert det hold der kan være mest utilfredse med 1 point. Desuden var indsatsen fra de nye + Flores opmuntrende. Vigtigt at de kommer til at bidrage til holdet, og ikke ender med at præstere som de seneste par uger.

Nu må det gerne gå lidt stærkt med den angriber. Pohl er ikke god, men sandsynligheden for han scorer er alligevel dobbelt så stor som Risgård.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Kristian » 6. aug 2017, 23:04

AalBoyeBK skrev:Selvfølgelig mangler vi akut point, men er nu alligevel ret fortrøstningsfuld efter dagens indsats. Synes vi greb kampen taktisk klogt an, og var helt sikkert det hold der kan være mest utilfredse med 1 point. Desuden var indsatsen fra de nye + Flores opmuntrende. Vigtigt at de kommer til at bidrage til holdet, og ikke ender med at præstere som de seneste par uger.

Nu må det gerne gå lidt stærkt med den angriber. Pohl er ikke god, men sandsynligheden for han scorer er alligevel dobbelt så stor som Risgård.
Har nu endelig fået set højdepunkter fra dagens kamp efter at man i spanien ikke lige kunne se den i dag.

Må sige, at hvis man ser udelukkende på højdepunkterne, så synes jeg da vi stepper op i dag og levere de chancer der skal til. OB har vel to ?

Vi kan snakke Pohl nok så meget, men burde Wurtz og Flores ikke score i dag? Eller er det bare mig.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2017, 23:38

Kristian skrev:
Mr. Larsen skrev:
Alpa Chino skrev:
Dalbjerg skrev:
Alpa Chino skrev:Isoleret set er 1 point i odense aldrig skidt. Vi skal bare tage de 3 point mod Hobro!
Bare?? Bare?

Vi skal godt nok passe på i næste runde, og jeg sidder lidt og frygter det.. Fordi tab den kamp, og så er vi i problem er..
Med det spil vi viser idag, kan vi sgu godt slå Hobro.
Det kræver vi kan score.... desuden har Hobro 3 gange så mange point som os so far, jeg har svært ved at se vi er bedre end dem i noget som helst for tiden....
Vi er inde i en meget svær periode og efter 0-0 i odense, så lukker du sådan en gang lort ud.

Det er virkelig ikke seriøst.

Vi er enige i at vi ikke kan score, men vi er et "far better" hold end Hobro.
Vi bør være markant bedre end Hobro, men det mener jeg egentlig ikke vi er pt. At sige at mange Hobro spillere vil kunne forsærke os vil omvendt være forkert fordi mange af dem er fornuftige spillere, men ikke typer der passer til AaB. Typer som Justesen og Minor skal nok spise Pohl til morgenmad, men i vores system ville de omvendt være tæt på værdiløse. Pt. vil jeg vurdere det som helt åbent, hvem der vinder den kamp. Der skal sættes alt ind på at vise, hvem der er storebror i Nordjylland, men det er langt fra givet vi vinder. Og at sige vi er far better end et hold der pt. er fem point foran os det er jo bare useriøst. Det ændrer sig forhåbentlig over sæsonen, men vi kan ikke komme uden om at Hobro har set mere robuste ud en os og har hunget bedre sammen, hvis man ser over alle de fire første kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Alpa Chino » 7. aug 2017, 00:10

[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]
Jakobsen skrev:
Kristian skrev:
Mr. Larsen skrev:
Alpa Chino skrev:
Dalbjerg skrev:
Alpa Chino skrev:Isoleret set er 1 point i odense aldrig skidt. Vi skal bare tage de 3 point mod Hobro!
Bare?? Bare?

Vi skal godt nok passe på i næste runde, og jeg sidder lidt og frygter det.. Fordi tab den kamp, og så er vi i problem er..
Med det spil vi viser idag, kan vi sgu godt slå Hobro.
Det kræver vi kan score.... desuden har Hobro 3 gange så mange point som os so far, jeg har svært ved at se vi er bedre end dem i noget som helst for tiden....
Vi er inde i en meget svær periode og efter 0-0 i odense, så lukker du sådan en gang lort ud.

Det er virkelig ikke seriøst.

Vi er enige i at vi ikke kan score, men vi er et "far better" hold end Hobro.
Vi bør være markant bedre end Hobro, men det mener jeg egentlig ikke vi er pt. At sige at mange Hobro spillere vil kunne forsærke os vil omvendt være forkert fordi mange af dem er fornuftige spillere, men ikke typer der passer til AaB. Typer som Justesen og Minor skal nok spise Pohl til morgenmad, men i vores system ville de omvendt være tæt på værdiløse. Pt. vil jeg vurdere det som helt åbent, hvem der vinder den kamp. Der skal sættes alt ind på at vise, hvem der er storebror i Nordjylland, men det er langt fra givet vi vinder. Og at sige vi er far better end et hold der pt. er fem point foran os det er jo bare useriøst. Det ændrer sig forhåbentlig over sæsonen, men vi kan ikke komme uden om at Hobro har set mere robuste ud en os og har hunget bedre sammen, hvis man ser over alle de fire første kampe.
Justesen og Minor spiser kun Pohl til morgenmad, hvis vi spiller høje bolde op på ham til duelspil. Hvis vi tilgengæld smider boldene hen over hovedet på forsvaret og får Pohl i løbedueller mod Justesen og Minor, så er det dem der bliver spist til morgenmad. Derudover tror jeg ikke at de kan tage bolden fra Flores.

Vi skal sætte alt ind for at vinde kampen, men samtidig ikke gå i saksen som mod SønderjyskE. Jeg kunne godt forestille sig at vi startede kampen lidt mere tilbagetrukket, som idag, og forsøge at lokke Hobro frem. (Til publikums store utilfredshed)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Frygah » 7. aug 2017, 00:27

Alpa Chino skrev:[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]
Jakobsen skrev:
Kristian skrev:
Mr. Larsen skrev:
Alpa Chino skrev:
Dalbjerg skrev:
Bare?? Bare?

Vi skal godt nok passe på i næste runde, og jeg sidder lidt og frygter det.. Fordi tab den kamp, og så er vi i problem er..
Med det spil vi viser idag, kan vi sgu godt slå Hobro.
Det kræver vi kan score.... desuden har Hobro 3 gange så mange point som os so far, jeg har svært ved at se vi er bedre end dem i noget som helst for tiden....
Vi er inde i en meget svær periode og efter 0-0 i odense, så lukker du sådan en gang lort ud.

Det er virkelig ikke seriøst.

Vi er enige i at vi ikke kan score, men vi er et "far better" hold end Hobro.
Vi bør være markant bedre end Hobro, men det mener jeg egentlig ikke vi er pt. At sige at mange Hobro spillere vil kunne forsærke os vil omvendt være forkert fordi mange af dem er fornuftige spillere, men ikke typer der passer til AaB. Typer som Justesen og Minor skal nok spise Pohl til morgenmad, men i vores system ville de omvendt være tæt på værdiløse. Pt. vil jeg vurdere det som helt åbent, hvem der vinder den kamp. Der skal sættes alt ind på at vise, hvem der er storebror i Nordjylland, men det er langt fra givet vi vinder. Og at sige vi er far better end et hold der pt. er fem point foran os det er jo bare useriøst. Det ændrer sig forhåbentlig over sæsonen, men vi kan ikke komme uden om at Hobro har set mere robuste ud en os og har hunget bedre sammen, hvis man ser over alle de fire første kampe.
Justesen og Minor spiser kun Pohl til morgenmad, hvis vi spiller høje bolde op på ham til duelspil. Hvis vi tilgengæld smider boldene hen over hovedet på forsvaret og får Pohl i løbedueller mod Justesen og Minor, så er det dem der bliver spist til morgenmad. Derudover tror jeg ikke at de kan tage bolden fra Flores.

Vi skal sætte alt ind for at vinde kampen, men samtidig ikke gå i saksen som mod SønderjyskE. Jeg kunne godt forestille sig at vi startede kampen lidt mere tilbagetrukket, som idag, og forsøge at lokke Hobro frem. (Til publikums store utilfredshed)
Enig. Det samme ville Pohl kunne have gjort idag, hvis han havde fået nogle bolde at arbejde med i dyben. MEn manden får jo intet at arbejde med? Enten bliver de banket op til OB's keeper, eller også ryger de HELT ud til hjørneflaget, hvor Pohl så står alene med 2 mand, og skal prøve fucking Rasmus Würtz i feltet. Det lykkedes da også en enkelt gang, dog med en trist afslutning fra anføreren.

Jeg er med på Pohl ikke er god nok endnu. Jeg er med på at han, udover at brænde for meget, har andre mangler. Men vi gør det fandme godt nok heller ikke let for ham på den måde vi spiller på idag. Nul backup fra Risgård, lange bolde ud til hjørneflagene, uden der kommer støtte fra vores midtbane whatsoever. Såfremt vi får en angriber i stedet for Pohl der kan vinde duellerne mod Minor, Justense, KEP, Tingager og lignende typer, så skal vedkommende jo være verdensmester i at holde på bolden, for vi er godt nok uendelig langsomme til at komme med frem.

Og så er tiden nok desværre ved at være løbet fra Würtz. Kaptajnen er godt nok ikke god for vores spil med bolden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Martino » 7. aug 2017, 06:36

Frygah skrev:
Alpa Chino skrev:[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]
Jakobsen skrev:
Kristian skrev:
Mr. Larsen skrev:
Alpa Chino skrev:
Med det spil vi viser idag, kan vi sgu godt slå Hobro.
Det kræver vi kan score.... desuden har Hobro 3 gange så mange point som os so far, jeg har svært ved at se vi er bedre end dem i noget som helst for tiden....
Vi er inde i en meget svær periode og efter 0-0 i odense, så lukker du sådan en gang lort ud.

Det er virkelig ikke seriøst.

Vi er enige i at vi ikke kan score, men vi er et "far better" hold end Hobro.
Vi bør være markant bedre end Hobro, men det mener jeg egentlig ikke vi er pt. At sige at mange Hobro spillere vil kunne forsærke os vil omvendt være forkert fordi mange af dem er fornuftige spillere, men ikke typer der passer til AaB. Typer som Justesen og Minor skal nok spise Pohl til morgenmad, men i vores system ville de omvendt være tæt på værdiløse. Pt. vil jeg vurdere det som helt åbent, hvem der vinder den kamp. Der skal sættes alt ind på at vise, hvem der er storebror i Nordjylland, men det er langt fra givet vi vinder. Og at sige vi er far better end et hold der pt. er fem point foran os det er jo bare useriøst. Det ændrer sig forhåbentlig over sæsonen, men vi kan ikke komme uden om at Hobro har set mere robuste ud en os og har hunget bedre sammen, hvis man ser over alle de fire første kampe.
Justesen og Minor spiser kun Pohl til morgenmad, hvis vi spiller høje bolde op på ham til duelspil. Hvis vi tilgengæld smider boldene hen over hovedet på forsvaret og får Pohl i løbedueller mod Justesen og Minor, så er det dem der bliver spist til morgenmad. Derudover tror jeg ikke at de kan tage bolden fra Flores.

Vi skal sætte alt ind for at vinde kampen, men samtidig ikke gå i saksen som mod SønderjyskE. Jeg kunne godt forestille sig at vi startede kampen lidt mere tilbagetrukket, som idag, og forsøge at lokke Hobro frem. (Til publikums store utilfredshed)
Enig. Det samme ville Pohl kunne have gjort idag, hvis han havde fået nogle bolde at arbejde med i dyben. MEn manden får jo intet at arbejde med? Enten bliver de banket op til OB's keeper, eller også ryger de HELT ud til hjørneflaget, hvor Pohl så står alene med 2 mand, og skal prøve fucking Rasmus Würtz i feltet. Det lykkedes da også en enkelt gang, dog med en trist afslutning fra anføreren.

Jeg er med på Pohl ikke er god nok endnu. Jeg er med på at han, udover at brænde for meget, har andre mangler. Men vi gør det fandme godt nok heller ikke let for ham på den måde vi spiller på idag. Nul backup fra Risgård, lange bolde ud til hjørneflagene, uden der kommer støtte fra vores midtbane whatsoever. Såfremt vi får en angriber i stedet for Pohl der kan vinde duellerne mod Minor, Justense, KEP, Tingager og lignende typer, så skal vedkommende jo være verdensmester i at holde på bolden, for vi er godt nok uendelig langsomme til at komme med frem.

Og så er tiden nok desværre ved at være løbet fra Würtz. Kaptajnen er godt nok ikke god for vores spil med bolden.
Sådan ser jeg også på det. Af samme grund skrev jeg at jeg ikke synes Pohl er så dårlig som folk vil gøre ham til. Jeg ville også ændre på konstellationen omkring midtbanen og den hængende angriber.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Yankee » 7. aug 2017, 08:49

FIDEL skrev:
abbifar skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg syntes det er lidt tidligt okore skal ud og kritisere offensiven

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ok ... -kvalitet/

Ja den er ikke god. Men vi har stadig lukket 8 mål ind i 4 kampe , så der før den statistik er forbedret kraftigt syntes jeg ikke det klæder at lange ud efter offensiven , selvom enhver idiot kan se vi mangler en angriber

Det er en enorm afbalancering gaarde skal lave pt. Skal han vente og vente og få så god en angriber som muligt eller skal have slå til NU så vi reelt har mulighed for point de næste 3 kampe
Tværtimod synes jeg det er forfriskende med en spiller der tør vise han har ambitioner, og som tør sætte fingeren på det ømme punkt... det bliver sgu lidt for meget leverpostej ellers. Bare se Pohl efter kampen, han er sgu ikke meget skarpere foran end mikrofon end foran et mål.
Enig. Det er fanme på tide der bliver rusket op i den middelmådige mentalitet i klubben..! Kom nu altså. Sport handler om at vinde med alle de kneb man kan slippe afsted med.
Enig - men det er ikke særlig sundt for Pohl at han skal trækkes igennem mudderpølen fordi man har givet ham et alt, alt for stort ansvar. Han er jo på ingen måde klar til at være alene-førsteangriber i en klub med topambitioner, men det er den opgave, han er blevet stillet og det risikerer desværre at knække en ellers meget talentfuld angriber. Lige nu er han syndebuk for vores dårlige pointhøst, hvilket måske objektivt set er korrekt, men hvilket bestemt ikke er fair. Han gør sit bedste og leverer 120% hver gang, men han bliver stillet en urimeligt svær opgave for en spiller på hans alder med hans egenskaber.

Besvar