Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 19:41

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er uenig, og kan overhovedet ikke se tegn på at man hælder spillerne for tidligt ind. I løbet af det sidste år har de unge spillet store roller, ikke alle som profiler, men det er heller ikke det som bør være forventet er deres roller, som nye seniorspillere. Det er de erfarne spillere som skal være dygtige nok til at kunne løfte holdet, og det har været vores problem længe at det ikke har været tilfældet.

Jeg er nysgerrig - kan det mon en dag lykkes at se et indlæg fra din side, hvor du nævner Magnus Christensen, uden at gentage dit ensporede syn på hans spil? Det er jo efterhånden en decideret hetz, ligesom du kørte på Abildgaard før ham. Jeg forstår simpelthen ikke motivationen for det, og jeg kan iøvrigt slet ikke forstå du så ikke i langt højere grad har fokus på hvor negativ indflydelse Würtz har haft på vores offensive spil i det sidste års tid, og hvor lidt han ofte fylder defensivt, hvor Magnus stort set i hver eneste kamp de har haft sammen ligger højere på bolderobringer i statistikken, som du ynder at hylde når det gælder skud på mål.
Jeg noterede mig vist også, at det var på de forkerte tidspunkter. Der er ingen grund til at give unge spillere så meget ansvar på et dårligt spillende fodboldhold, som det har været tilfældet det seneste år. Det splitter dem ad.
Oliver Abildgaard, som flere herinde udskreg til at være et nyt midtbanehåb efter få kampe, var nede som 5. valg under et år senere. Har to år tilbage af kontrakten, men ligner ikke en spiller med en fremtid i AaB.

Det er da ikke specielt ensporet, når det er den måde han spiller på. Det er da derfor man har købt en helt anden type til at erstatte ham i startopstillingen.
Jeg har også været efter Rasmus Würtz, som er faldet ekstremt meget i niveau, og mener i øvrigt heller ikke at man nødvendigvis skal forlænge med ham når kontrakten udløber. Men vi har stadig problemer med at spille uden ham...
Det tror jeg efterhånden er gået op for alle herinde at du mener om MC, for du kan ikke nævne hans navn uden at få det smidt ind i indlægget.

MC's spilletid i det sidste års tid er efter min mening en investering i fremtiden, og selv om han går Lesniak går direkte ind på MC's plads efter en halvskidt præstation af ham, så tror jeg langt fra at vi har set ham for sidste gang i startopstillingen i år. Lesniak er efter min opfattelse langt mere Risgårds afløser, og jeg kan sagtens forestille mig at MC på sigt er afløseren for Würtz. At vi har spillet skidt uden Würtz tror jeg skyldes to ting: At alle siger at det aldrig bliver godt, og at vi ikke har haft andre ledere og har løbet rundt som hovedløse høns uden anføreren... endnu mere end når han er med.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 11. aug 2017, 09:53

Gnu skrev:
Den her dækker 26 kampe.
http://www.bold.dk/fodbold/danmark/supe ... 2016-2017/
Aha, men hvor vil hen med det? Udover at så ser det ikke helt så slemt ud, når Pohl kun har scoret én gang på en sæson, når man kun tæller grundspillet.[/quote]

Jeg vil såmænd bare gøre opmærksom på, at nogle af de mest eftertragtede spillere, i sidste sæson skulle bruge 3 kampe for at score et mål i grundspillet. Man skal aldrig sige aldrig, men ud fra det, er det meget lotteri, at finde en angriber, der bare smadrer dem ind fra alle kanter. Det dokumenterer også, at når smarte TV-kommentatorer snakker om 100 % chancer, så er det måske mere 15 % chancer. Men du har ret. Når man har den viden, og ellers vil bruge den, kan man måske bedre forstå, hvis der er en ung angriber, der ikke lige har tur i den, og der er i hvert fald ingen grund til at hetze en angriber, der lige har manglet den sidste tur, men som gør det meste rigtigt.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 11. aug 2017, 10:30

Freddie skrev:
Gnu skrev:
Den her dækker 26 kampe.
http://www.bold.dk/fodbold/danmark/supe ... 2016-2017/
Aha, men hvor vil hen med det? Udover at så ser det ikke helt så slemt ud, når Pohl kun har scoret én gang på en sæson, når man kun tæller grundspillet.
Jeg vil såmænd bare gøre opmærksom på, at nogle af de mest eftertragtede spillere i sidste sæson, skulle bruge 3 kampe for at score et mål i grundspillet. Man skal aldrig sige aldrig, men ud fra det, er det meget lotteri, at finde en angriber, der bare smadrer dem ind fra alle kanter. Det dokumenterer også, at når smarte TV-kommentatorer snakker om 100 % chancer, så er det måske mere 15 % chancer. Men du har ret. Når man har den viden, og ellers vil bruge den, kan man måske bedre forstå, hvis der er en ung angriber, der ikke lige har tur i den, og der er i hvert fald ingen grund til at hetze en angriber, der lige har manglet den sidste tur, men som gør det meste rigtigt.[/quote]

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gnu » 11. aug 2017, 16:59

Hvem hetzer?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar