Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. aug 2017, 22:40

jonas386 skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev: Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
Ja, og det har vi gjort længe og vedholdende. Jeg tror dog tidligst, at et evt. skifte kan ske til vinter. Jeg tvivler på at Ståle slipper ham nu, og så må tiden så vise om vi stadig er forrest i køen til den tid.

På den led er det positivt, at vores unge spillere har et så godt indtryk af AaB-tiden. Lucas Andersen var vi også millimeter fra at hente inden skiftet til Grasshoppers, men måtte se os slået i 11. time, på en løn vi langtfra kunne være med på.

Jeg må indrømme at jeg synes det næsten bliver for meget af det gode med Kusk. Så skal det hvertfald også betyde et farvel til Meillinger og måske Sylvestr, selvom han selvfølgelig senest er væk til Januar.

Har du nogen ide om hvilken økonomi vi har forsøgt at smide i en sådan aftale? Og hvad skete der med Malmö/Brügge(?)?
Meilinger og Sylvestr er jo færdige, uanset om vi kommer af med dem i dette vindue eller ej, og bliver kun brugt i absolut nødstilfælde. Derfor er vi ikke bare profilmæssigt, men også rent talmæssigt i underskud på kanterne. Flores, Thellufsen og Børsting er mindst 1 for lidt, selv om jeg godt ved Rolim også kan spille der, men jeg tillader mig at tro på han er god nok til at han sætter sig på 10eren.

Jeg håber vi strækker os meget langt for at få Kusk, også selv om det skulle betyde at vi må vente til vinterens vindue og sige at der så ikke kommer flere ind nu. Vi har sgu brug for noget mere Aalborg hår, for dem som spiller nu er der ikke mange tilbage af i startopstillingen når denne sæson går på hæld.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 20. aug 2017, 23:01

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev: Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
Ja, og det har vi gjort længe og vedholdende. Jeg tror dog tidligst, at et evt. skifte kan ske til vinter. Jeg tvivler på at Ståle slipper ham nu, og så må tiden så vise om vi stadig er forrest i køen til den tid.

På den led er det positivt, at vores unge spillere har et så godt indtryk af AaB-tiden. Lucas Andersen var vi også millimeter fra at hente inden skiftet til Grasshoppers, men måtte se os slået i 11. time, på en løn vi langtfra kunne være med på.

Jeg må indrømme at jeg synes det næsten bliver for meget af det gode med Kusk. Så skal det hvertfald også betyde et farvel til Meillinger og måske Sylvestr, selvom han selvfølgelig senest er væk til Januar.

Har du nogen ide om hvilken økonomi vi har forsøgt at smide i en sådan aftale? Og hvad skete der med Malmö/Brügge(?)?
Meilinger og Sylvestr er jo færdige, uanset om vi kommer af med dem i dette vindue eller ej, og bliver kun brugt i absolut nødstilfælde. Derfor er vi ikke bare profilmæssigt, men også rent talmæssigt i underskud på kanterne. Flores, Thellufsen og Børsting er mindst 1 for lidt, selv om jeg godt ved Rolim også kan spille der, men jeg tillader mig at tro på han er god nok til at han sætter sig på 10eren.

Jeg håber vi strækker os meget langt for at få Kusk, også selv om det skulle betyde at vi må vente til vinterens vindue og sige at der så ikke kommer flere ind nu. Vi har sgu brug for noget mere Aalborg hår, for dem som spiller nu er der ikke mange tilbage af i startopstillingen når denne sæson går på hæld.
Jeg er helt enig. Wieghorst har i sine startopstillingen samt udskiftninger tydeligt givet udtryk for at de ikke er i hans planer fremadrettet.

Jeg håber også man strækker sig efter Kusk. Han ville være en gave til vores måde at spille på og Ståle kan tydeligvis ikke leve med hans defensive mangler. Jeg synes faktisk han er den skarpeste af deres kanter og jeg fatter ikke at han ikke spiller mere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2017, 00:09

Nu fik jeg læst om Safranko på hans klubs hjemmeside, og der står der om ham, at han er en targetangriber, hvilket jeg er glad for. Håber han kan holde fast i bolden.
Vi henter ham for hans potentiale, men han havde faktisk et fint u21 EM med en scoring imod Polen bl.a., og ser ud til at have fine evner i boksen - i modsætning til Sylvestr. Jeg tror at Safranko bliver en succes.
Mon ikke vi får endnu en offensivspiller. Det ville være praktisk med en spiller, som kan spille alle de forreste pladser.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2017, 00:09

Nu fik jeg læst om Safranko på hans klubs hjemmeside, og der står der om ham, at han er en targetangriber, hvilket jeg er glad for. Håber han kan holde fast i bolden.
Vi henter ham for hans potentiale, men han havde faktisk et fint u21 EM med en scoring imod Polen bl.a., og ser ud til at have fine evner i boksen - i modsætning til Sylvestr. Jeg tror at Safranko bliver en succes.
Mon ikke vi får endnu en offensivspiller. Det ville være praktisk med en spiller, som kan spille alle de forreste pladser.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 21. aug 2017, 00:31

FIDEL skrev:Nu fik jeg læst om Safranko på hans klubs hjemmeside, og der står der om ham, at han er en targetangriber, hvilket jeg er glad for. Håber han kan holde fast i bolden.
Vi henter ham for hans potentiale, men han havde faktisk et fint u21 EM med en scoring imod Polen bl.a., og ser ud til at have fine evner i boksen - i modsætning til Sylvestr. Jeg tror at Safranko bliver en succes.
Mon ikke vi får endnu en offensivspiller. Det ville være praktisk med en spiller, som kan spille alle de forreste pladser.
Det lyder godt. Det er lige den type vi mangler oppe foran.

Lidt sjovt de allerede har annonceret hans afgang inden AaB har offentliggjort handlen. Hvis ikke den bliver annonceret mandag så vil det undre mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 21. aug 2017, 01:16

Forza skrev:
FIDEL skrev:Nu fik jeg læst om Safranko på hans klubs hjemmeside, og der står der om ham, at han er en targetangriber, hvilket jeg er glad for. Håber han kan holde fast i bolden.
Vi henter ham for hans potentiale, men han havde faktisk et fint u21 EM med en scoring imod Polen bl.a., og ser ud til at have fine evner i boksen - i modsætning til Sylvestr. Jeg tror at Safranko bliver en succes.
Mon ikke vi får endnu en offensivspiller. Det ville være praktisk med en spiller, som kan spille alle de forreste pladser.
Det lyder godt. Det er lige den type vi mangler oppe foran.

Lidt sjovt de allerede har annonceret hans afgang inden AaB har offentliggjort handlen. Hvis ikke den bliver annonceret mandag så vil det undre mig.
Det samme skete vel med både Lesniak og Flores. Han bliver præsenteret i morgen.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Danni » 21. aug 2017, 05:11

Forza skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev: Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
Ja, og det har vi gjort længe og vedholdende. Jeg tror dog tidligst, at et evt. skifte kan ske til vinter. Jeg tvivler på at Ståle slipper ham nu, og så må tiden så vise om vi stadig er forrest i køen til den tid.

På den led er det positivt, at vores unge spillere har et så godt indtryk af AaB-tiden. Lucas Andersen var vi også millimeter fra at hente inden skiftet til Grasshoppers, men måtte se os slået i 11. time, på en løn vi langtfra kunne være med på.

Jeg må indrømme at jeg synes det næsten bliver for meget af det gode med Kusk. Så skal det hvertfald også betyde et farvel til Meillinger og måske Sylvestr, selvom han selvfølgelig senest er væk til Januar.

Har du nogen ide om hvilken økonomi vi har forsøgt at smide i en sådan aftale? Og hvad skete der med Malmö/Brügge(?)?
Meilinger og Sylvestr er jo færdige, uanset om vi kommer af med dem i dette vindue eller ej, og bliver kun brugt i absolut nødstilfælde. Derfor er vi ikke bare profilmæssigt, men også rent talmæssigt i underskud på kanterne. Flores, Thellufsen og Børsting er mindst 1 for lidt, selv om jeg godt ved Rolim også kan spille der, men jeg tillader mig at tro på han er god nok til at han sætter sig på 10eren.

Jeg håber vi strækker os meget langt for at få Kusk, også selv om det skulle betyde at vi må vente til vinterens vindue og sige at der så ikke kommer flere ind nu. Vi har sgu brug for noget mere Aalborg hår, for dem som spiller nu er der ikke mange tilbage af i startopstillingen når denne sæson går på hæld.
Jeg er helt enig. Wieghorst har i sine startopstillingen samt udskiftninger tydeligt givet udtryk for at de ikke er i hans planer fremadrettet.

Jeg håber også man strækker sig efter Kusk. Han ville være en gave til vores måde at spille på og Ståle kan tydeligvis ikke leve med hans defensive mangler. Jeg synes faktisk han er den skarpeste af deres kanter og jeg fatter ikke at han ikke spiller mere.
Jeg tror ikke, vi har en chance for at hente Kusk. I København taler de om, deres trup skal være endnu stærkere og selvom han ikke spiller hver gang, er han en unik spiller selv for dem. Han er jo den eneste de har af den type spillere, og han er rigtig god for dem til at åbne forsvar.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 21. aug 2017, 05:43

Kusk får ikke noget spilletid i Europa uanset om det bliver chl eller Europa league, der er han simpelthen bagerst i køen i forhold til spillere som toutouh, verbic, thomsen, amankwaa og nu også falk der er på vej tilbage.
Men jeg tror Ståle er yderst tilfreds med at have ham som en "luksusbreddespiller" han kan bruge i ligaen og pokalen i et stramt kampprogram, derfor bliver han meget svær at hente.

Ikke desto mindre, syntes jeg ikke vi skal vente på kusk, tænk over det, ingen af vores nuværende kantspillere har fart nok til at udfordre en mod en, det gør at vores offensiv bliver en gang boldflytteri, og utrolig nemt at forsvare sig imod for vores modstandere, der bare står og venter på vi laver en fejl i vores boldflytteri.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af alithebeast » 21. aug 2017, 07:05

troelsh skrev: Ikke desto mindre, syntes jeg ikke vi skal vente på kusk, tænk over det, ingen af vores nuværende kantspillere har fart nok til at udfordre en mod en, det gør at vores offensiv bliver en gang boldflytteri, og utrolig nemt at forsvare sig imod for vores modstandere, der bare står og venter på vi laver en fejl i vores boldflytteri.
Der er en kamp tilbage inden vinduet lukker, så hvis man vurderer, at Kusk er realistisk i her i slutningen af vinduet, så giver det god mening at vente. Hvis man først kan hente Kusk til vinter eller næste sommer, så bør man finde en anden.
Hader København!


san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 21. aug 2017, 08:49

og de r blev ikke skrevet noget om at vinduet var lukket , spændende ;-)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2017, 08:51

Hørte også ad omveje at Gaarde havde nævnt, at han håbede at få de angribere han gerne ville have, inden vinduet lukkede.

Det kunne måske betyde exit Sylvestr, og en anden erfaren angriber ind i stedet.

Jeg tror stadig på, at ham her har været i spil længe, og at man satser på en sidste minuts-signing, hvis det er til at finde. Jeg kan ikke forestille mig at man bruger Sylvestr særligt meget det sidste halve år af hans kontrakt. Og der er i øvrigt heller ingen fremtid i en spiller der alligevel er på vej væk.

Allerhelst kunne jeg dog godt tænke mig en all-rounder i offensiven, der kan dække angreb + kanter. Vi mangler virkelig noget på kant-positionerne.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2017, 09:00

san skrev:og de r blev ikke skrevet noget om at vinduet var lukket , spændende ;-)
Så havde han også fået tæsk med en krøllet bøllehat, hvis han sagde det!

Håber stadig på at Meilinger og Sylvstr kan komme væk. De bidrager ikke med noget som helst. Det kunne løsne lidt løn kroner.
Men hvem pokker vil have dem :-(

En styrmand til forsvaret mangler vi endnu.
En hurtig kant spiller mangler vi også.
Og så synes jeg faktisk ikke vi behøver at gå efter endnu en angriber. Tror stadig Wieghorst vil spille med en 10'er sammen med en angriber.
Og det må vel være det Rolim er købt ind til? Kunne også sagtens se Flores indtage den rolle.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 21. aug 2017, 09:04

Det er oplagt at der skal afhændes et par spillere, men meget positivt at vi køber ind først. Generelt er det svært at sætte mange fingre på dette transfervindue ift. størrelsen af investeringerne - så må vi bare håbe man har gjort sit forarbejde ordentligt.

Afgangssiden må tælle et par stykker af følgende:
Nicolai Larsen
Robert Kakeeto
Oliver Abildgaard
Marco Meilinger
Jakub Sylvestr

Og måske en udlejning eller to:
Jannik Pohl
Frederik Børsting
Bardhec Bytyqi

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 21. aug 2017, 09:32

Gamen skrev: Allerhelst kunne jeg dog godt tænke mig en all-rounder i offensiven, der kan dække angreb + kanter. Vi mangler virkelig noget på kant-positionerne.
Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2017, 09:37

BoT skrev: Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.
Hvis han er i form til det... jo, sikkert.

Dét gør vi også, og uagtet hvad folk mener herinde så synes jeg ikke vi skal splitte endnu en ung spiller ad, ved at kaste ham for løverne for tidligt. Ingen aner desuden om Lyngø er i nærheden af noget der ligner Superliga-niveau - han kan ligeså godt være en ny Morten Rokkedal.
I vores situation skal vi slet ikke til at eksperimentere på den position - ikke når holdet i forvejen er så dårligt præsterende som tilfældet er.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 21. aug 2017, 09:40

BoT skrev:
Gamen skrev: Allerhelst kunne jeg dog godt tænke mig en all-rounder i offensiven, der kan dække angreb + kanter. Vi mangler virkelig noget på kant-positionerne.
Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.
Begrænset OK kamp i Horsens for vores forsvar, vil jeg sige. De fik 2 meget store hovedstødschancer i 2. halvleg; 1 hvor deres mand får lov at stå helt fri, 1 hvor KP totalt mistimer et indgreb. Jeg er med andre ord enig. En forsvarer mere ville ikke gøre noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 21. aug 2017, 09:43

Randers vil nu have 200.000 euro for Massango. De skulle nok havde taget de 500.000 euro AaB bød tidligere. Synes Gaarde skal byde 50.000 euro og så det lækket til en lokal journalist dernede. Ikke for at købe ham, men for at prikke til Gravgaard.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... on-masango

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 21. aug 2017, 09:47

De Fem skrev:Randers vil nu have 200.000 euro for Massango. De skulle nok havde taget de 500.000 euro AaB bød tidligere. Synes Gaarde skal byde 50.000 euro og så det lækket til en lokal journalist dernede. Ikke for at købe ham, men for at prikke til Gravgaard.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... on-masango
Det kunne faktisk være ret sjovt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 21. aug 2017, 09:48

Gamen skrev:
BoT skrev: Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.
Hvis han er i form til det... jo, sikkert.

Dét gør vi også, og uagtet hvad folk mener herinde så synes jeg ikke vi skal splitte endnu en ung spiller ad, ved at kaste ham for løverne for tidligt. Ingen aner desuden om Lyngø er i nærheden af noget der ligner Superliga-niveau - han kan ligeså godt være en ny Morten Rokkedal.
I vores situation skal vi slet ikke til at eksperimentere på den position - ikke når holdet i forvejen er så dårligt præsterende som tilfældet er.
Er enig i at vi ikke skal risikere for meget med de unge spillere i deres første sæson, men han kan så meget mere end Rokkedal - Lyngø that is. Tror dog der kommer en forsvarspiller ind. Specielt med Okores historik i tankerne.
Jeg savner Winsnes

Låst