Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2017, 10:23

Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Alder er ævl pt. Superligaen føres af mælketænder. Så indtil videre er det ikke et problem.

Hierarki og strukturelle problemer kan derimod være en udfordring.

Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Selvfølgelig er alder ikke det hele for det handler også om personlighed osv. Men vi mangler altså nogen der går forrest udover Würtz og Risgård. Jeg ser heller ikke folk udnævne Safranko til et flop, men med de strukturelle problemer vi har er det ikke en 22 årig slovak vi lang.
Så alder betyder noget om man går forrest og er en god leder...?
Fair nok... men hvor gammel skal man så være for at være en god leder og går forrest?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 10:39

hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Alder er ævl pt. Superligaen føres af mælketænder. Så indtil videre er det ikke et problem.

Hierarki og strukturelle problemer kan derimod være en udfordring.

Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Selvfølgelig er alder ikke det hele for det handler også om personlighed osv. Men vi mangler altså nogen der går forrest udover Würtz og Risgård. Jeg ser heller ikke folk udnævne Safranko til et flop, men med de strukturelle problemer vi har er det ikke en 22 årig slovak vi lang.
Så alder betyder noget om man går forrest og er en god leder...?
Fair nok... men hvor gammel skal man så være for at være en god leder og går forrest?
Kultur og integration er et andet vigtigt parameter. Søndergaard sagde det egentlig meget godt i Fodbold FM igår. Til at starte med vil du gerne have nogle danskere som ved hvordan man spiller i Danmark og kan gå direkte ind på holdet. Kan man ikke få det er det næstbedste skandinaver da de også relativt let kan integreres og derefter kigger man udenfor skandinavien. Jeg vil ikke sætte et specifikt tal på, men at spillere der er tidligt i deres udvikling og derudover skal integreres er dem der går ind og går forrest på vores hold er simpelthen for naivt. Og nævn derudover bare én klub der har haft succes med en indkøbsstrategi vi kører med i øjeblikket. Det nytter altså ikke at købe en masse spillere som ikke bidrager til at løse de hierakiske og strukturelle vi har haft på holdet de sidste 2-3 år. De her transfers bidrager kun til at gøre disse problemer endnu større når vi ikke har en stærk nok stamme til at kunne vente på en flok udenlandske talenter skal integreres.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 22. aug 2017, 10:47

Remark skrev:
Gaarde6 skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.
Kvaliteten af truppen er til top 6. Potentialet er slet ikke forløst, men lad os nu se om det ikke rykker meget snart
Jeg er lodret uenig.
Vores trup er bedre end den præsterer p.t
Men ser os ikke stærke nok til at være fast top 6 hold.
Vi har et par store huller i truppen, som vil gøre det svært at holde nullet og svært at skabe chancerne.
præcis som det har været tilfældet det sidste års tid. HÅBER Yann kan være spilleren, som kan spille kanten og give os værktøjet, til at skabe chancerne. Er han ikke tiltænkt den rolle, kommer vi til at mangle en kant.
Forsvaret skal bare forstærkes! længere er den simpelthen ikke.
Modtanderne skaber uhyggelig mange chancer på os og vi mangler så meget en leder i midterforsvaret. Selv en KEP ville pynte helt vamvittigt på vores hold.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 22. aug 2017, 10:55

Gaarde6 skrev:
Remark skrev:
Gaarde6 skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.
Kvaliteten af truppen er til top 6. Potentialet er slet ikke forløst, men lad os nu se om det ikke rykker meget snart
Jeg er lodret uenig.
Vores trup er bedre end den præsterer p.t
Men ser os ikke stærke nok til at være fast top 6 hold.
Vi har et par store huller i truppen, som vil gøre det svært at holde nullet og svært at skabe chancerne.
præcis som det har været tilfældet det sidste års tid. HÅBER Yann kan være spilleren, som kan spille kanten og give os værktøjet, til at skabe chancerne. Er han ikke tiltænkt den rolle, kommer vi til at mangle en kant.
Forsvaret skal bare forstærkes! længere er den simpelthen ikke.
Modtanderne skaber uhyggelig mange chancer på os og vi mangler så meget en leder i midterforsvaret. Selv en KEP ville pynte helt vamvittigt på vores hold.
Vi er ekstremt hæmmet af en komplet mangel på selvtillid, og tro på egne evner. Vores spil bliver så ineffektivt og passivt fordi vi ikke tør udfordre den direkte modstander. Derfor er der klart et uforløst potentiale, som kommer gennem øget fart og kreativitet. Noget som først kommer når vi har fået troen på os selv tilbage.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 22. aug 2017, 11:22

hje1980 skrev:En ny midterforsvare... jeg kunne godt se MC blive omskolet. Han er teknisk dygtigt, hovedstødsstærk og forudseende i sit spil... kunne godt se ham kunne blive god dernede.
Det der omskolingsshow skal snart til at stoppe... Man kan altså ikke bare omskole hver og en af spillerne, bare fordi man kan gøre det i Football Manager.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 22. aug 2017, 12:41

Det er umuligt at vurdere hvor stærk den nuværende trup kan blive, men opgaven er meget stor.

Truppen uden indkøb har over den seneste lange periode ligget stabilt på et pointsnit omkring 1,0-1,1 - i denne sæson noget lavere. En top-6-placering vil typisk kræve et snit på 1,3-1,4. På sigt skal sommerens indkøb altså løfte holdet ca. 30% hvis vi skal være et top-6-hold. Det er selvfølgelig lidt abstrakt at forholde sig til, men virker ikke helt umuligt. Det er vel ikke helt skævt at sommerens indkøb øger vores afskrivninger og lønninger (vores "budget") med omkring 30%, så jeg synes man må sige at AaB har sat handling bag ordene i forhold til at investere i den lidt mere langsigtede sportslige udvikling.

Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 22. aug 2017, 12:45

FlæskeFrank skrev: Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Fordi det passer i det narrativ, som mandagstrænerne herinde ynder at udbrede ved enhver lejlighed: Gaarde er uduelig, Wieghorst er håbløs, KP, Blåbjerg, Børsting og MC er boldmongoler, Ahlmann og Larsen når aldrig deres gamle niveau, Würtz og Risgård er for gamle, Pallesen savner klasse, Okore savner form, Pohl savner målinstinkt, Thellufsen savner stabilitet og Flores savner Peru. Og så er Lesniak og Safranko selvklart uprøvede lykkeriddere...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 12:47

Yankee skrev:Det er umuligt at vurdere hvor stærk den nuværende trup kan blive, men opgaven er meget stor.

Truppen uden indkøb har over den seneste lange periode ligget stabilt på et pointsnit omkring 1,0-1,1 - i denne sæson noget lavere. En top-6-placering vil typisk kræve et snit på 1,3-1,4. På sigt skal sommerens indkøb altså løfte holdet ca. 30% hvis vi skal være et top-6-hold. Det er selvfølgelig lidt abstrakt at forholde sig til, men virker ikke helt umuligt. Det er vel ikke helt skævt at sommerens indkøb øger vores afskrivninger og lønninger (vores "budget") med omkring 30%, så jeg synes man må sige at AaB har sat handling bag ordene i forhold til at investere i den lidt mere langsigtede sportslige udvikling.

Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Det er jo ikke nok bare at sige at en 30% dyrere trup er 30% bedre. Rekrutteringsmæssigt hænger det slet ikke sammen med så mange unge ikke-skandvinaviske spillere der skal integeres på et hold der i forvejen ikke fungerer. Jeg frygter desværre at random udlændinge smidt ind i vores trup på må og få nærmere vil bidrage til vores strukturelle problemer fremfor at løse dem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2017, 12:50

Gamen skrev:
hje1980 skrev:En ny midterforsvare... jeg kunne godt se MC blive omskolet. Han er teknisk dygtigt, hovedstødsstærk og forudseende i sit spil... kunne godt se ham kunne blive god dernede.
Det der omskolingsshow skal snart til at stoppe... Man kan altså ikke bare omskole hver og en af spillerne, bare fordi man kan gøre det i Football Manager.
Hver og en....? hvem ellers er nævnt og synes han kompetencerne til at kunne spille i centerforsvaret.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 22. aug 2017, 12:50

Jakobsen skrev: Det er jo ikke nok bare at sige at en 30% dyrere trup er 30% bedre. Rekrutteringsmæssigt hænger det slet ikke sammen med så mange unge ikke-skandvinaviske spillere der skal integeres på et hold der i forvejen ikke fungerer. Jeg frygter desværre at random udlændinge smidt ind i vores trup på må og få nærmere vil bidrage til vores strukturelle problemer fremfor at løse dem.
Nej, det var heller ikke min hensigt. Lige nu er det eneste, vi kan forholde os til, at AaB har foretaget en meget massiv investering i spillertruppen, som måske godt kan siges at modsvare det sportslige gap, men prøver at indhente. Det synes jeg man bør erkende og rose.

De variable er selvfølgelig dels vores evne til at forvalte denne investering samt vores evne og vilje til at fastholde investeringsniveauet over de næste par sæsoner.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 22. aug 2017, 12:53

Gaarde6 skrev:
Remark skrev:
Gaarde6 skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.
Kvaliteten af truppen er til top 6. Potentialet er slet ikke forløst, men lad os nu se om det ikke rykker meget snart
Jeg er lodret uenig.
Vores trup er bedre end den præsterer p.t
Men ser os ikke stærke nok til at være fast top 6 hold.
Vi har et par store huller i truppen, som vil gøre det svært at holde nullet og svært at skabe chancerne.
præcis som det har været tilfældet det sidste års tid. HÅBER Yann kan være spilleren, som kan spille kanten og give os værktøjet, til at skabe chancerne. Er han ikke tiltænkt den rolle, kommer vi til at mangle en kant.
Forsvaret skal bare forstærkes! længere er den simpelthen ikke.
Modtanderne skaber uhyggelig mange chancer på os og vi mangler så meget en leder i midterforsvaret. Selv en KEP ville pynte helt vamvittigt på vores hold.
Jeg synes også vi har et par huller, men jeg vil ikke give dig ret i at modstanderne skaber uhyggeligt mange chancer imod os. Det er vel egentlig kun imod Sønderjyske, FCN og Hobro, at man kan sige det defensivt ikke var iorden. Men kampene imod FCK, OB og Horsens var jo godkendt defensivt. Holdet mangler stadig at finde balancen på en farlig offensiv og solid defensiv.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 12:55

Legum Magister skrev:
FlæskeFrank skrev: Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Fordi det passer i det narrativ, som mandagstrænerne herinde ynder at udbrede ved enhver lejlighed: Gaarde er uduelig, Wieghorst er håbløs, KP, Blåbjerg, Børsting og MC er boldmongoler, Ahlmann og Larsen når aldrig deres gamle niveau, Würtz og Risgård er for gamle, Pallesen savner klasse, Okore savner form, Pohl savner målinstinkt, Thellufsen savner stabilitet og Flores savner Peru. Og så er Lesniak og Safranko selvklart uprøvede lykkeriddere...
Jamen Gaarde har jo også bare en track record der er UG med hans transfers og vores nye drømmetræner har jo løftet pointsnittet gevaldigt i 2017. Kasper P og Blåbjerg har jo nærmest ikke tabt en fysisk duel eller lavet en opdækningsfejl i hele 2017 i mens Nicolai Larsen har spillet på et niveau der burde fortrænge i hvert fald Rønnow fra landsholdet. Thellufsen har shinet i hver eneste kamp og er virkelig den spiller der har bidraget med den fart og kreativtitet han mangler og han ruller det ene fænomenale angreb efter det andet ud af ærmet for tiden. Alt i mens har Risgård stadig Superligaens bedste vendinger og kommer i boksen hver gang og Würtz's spil stadig er lige så høj klasse som antallet af gule kort. Pohl har vist hans killerinstinkt og scorer på alt hvad der rør sig og det er egentlig også utroligt, at Hareide ikke også har taget ham med.
Yankee skrev:Nej, det var heller ikke min hensigt. Lige nu er det eneste, vi kan forholde os til, at AaB har foretaget en meget massiv investering i spillertruppen, som måske godt kan siges at modsvare det sportslige gap, men prøver at indhente. Det synes jeg man bør erkende og rose.

De variable er selvfølgelig dels vores evne til at forvalte denne investering samt vores evne og vilje til at fastholde investeringsniveauet over de næste par sæsoner.
Enig man må selvfølgelig tage hatten af for, at man gør noget langt om længe og sådan set også antallet af tilgange. Man gør det rigtige i at addressere alle de huller der har været i truppen, men jeg er bare alvorligt bange for at det man gør ikke er det rigtige. Vi så sidste, at det bestemt ikke var lykken at løse vores problemer med en masse ikke skandinaviske spillere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 22. aug 2017, 13:23

Jakobsen skrev:
Legum Magister skrev:
FlæskeFrank skrev: Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Fordi det passer i det narrativ, som mandagstrænerne herinde ynder at udbrede ved enhver lejlighed: Gaarde er uduelig, Wieghorst er håbløs, KP, Blåbjerg, Børsting og MC er boldmongoler, Ahlmann og Larsen når aldrig deres gamle niveau, Würtz og Risgård er for gamle, Pallesen savner klasse, Okore savner form, Pohl savner målinstinkt, Thellufsen savner stabilitet og Flores savner Peru. Og så er Lesniak og Safranko selvklart uprøvede lykkeriddere...
Jamen Gaarde har jo også bare en track record der er UG med hans transfers og vores nye drømmetræner har jo løftet pointsnittet gevaldigt i 2017. Kasper P og Blåbjerg har jo nærmest ikke tabt en fysisk duel eller lavet en opdækningsfejl i hele 2017 i mens Nicolai Larsen har spillet på et niveau der burde fortrænge i hvert fald Rønnow fra landsholdet. Thellufsen har shinet i hver eneste kamp og er virkelig den spiller der har bidraget med den fart og kreativtitet han mangler og han ruller det ene fænomenale angreb efter det andet ud af ærmet for tiden. Alt i mens har Risgård stadig Superligaens bedste vendinger og kommer i boksen hver gang og Würtz's spil stadig er lige så høj klasse som antallet af gule kort. Pohl har vist hans killerinstinkt og scorer på alt hvad der rør sig og det er egentlig også utroligt, at Hareide ikke også har taget ham med.
Perspektiv er en vidunderlig ting. Fordi nogle af AaB's spillere ikke leverer på højeste niveau, må de nyindkøbte jo nødvendigvis være fra samme skuffende skuffe. Fordi nogle af de tidligere transfers har vist sig at være uden den ønskede værdi, ja så må alle efterfølgende transfers nødvendigvis være ligeså værdiløse. Når man med det samme kan konstatere, at vinduet har været en fiasko - uden hensyntagen til, at klubben tydeligvis befinder sig i en genopbygning og uden hensyntagen til, at det nødvendigvis tager tid at spille så mange nye spillere ind på holdet - ja, så bliver det altså en anelse trættende, særligt når det gentages ad nauseam i indlæg efter indlæg. Og når man afskriver Safranko inden han overhovedet har været i kamp for første holdet, ja så bliver det ikke mindre trættende. Og når man ikke kan anerkende, at en spiller som Lesniak er en markant styrkelse af midtbanen, hvilket klubben og Gaarde burde krediteres for, ja så smager det af, at man har sin forudindfattede holdning, som virkeligheden fandme ikke skal komme og gøre indtryk på, for man er frustreret, og det skal resten af verden have at vide.

Det er muligt at det tjener et eller andet formål, at gentage disse frustrationer - måske har man haft en dårlig dag på arbejdet, måske har kæresten PMS, måske er ungerne umulige, måske har hunden ædt fjernbetjeningen; men kunne der så ikke oprettes en tråd til disse evindelige gentagelser?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af raekkeettre » 22. aug 2017, 13:29

Legum Magister skrev:
FlæskeFrank skrev: Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Fordi det passer i det narrativ, som mandagstrænerne herinde ynder at udbrede ved enhver lejlighed: Gaarde er uduelig, Wieghorst er håbløs, KP, Blåbjerg, Børsting og MC er boldmongoler, Ahlmann og Larsen når aldrig deres gamle niveau, Würtz og Risgård er for gamle, Pallesen savner klasse, Okore savner form, Pohl savner målinstinkt, Thellufsen savner stabilitet og Flores savner Peru. Og så er Lesniak og Safranko selvklart uprøvede lykkeriddere...
Det er fandme godt skrevet!!! :thumbsup:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gnu » 22. aug 2017, 14:28

Yankee skrev:Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Jeg tror du har helt ret her. Og det er efter min mening fuldstændig urealistisk at tro, at et hold, som har vundet tre superligakampe i hele 2017, løfter sig så meget de næste 20 kampe.

Den står på nedrykningsspil igen i denne sæson, og så må vi bare håbe, at vi kan undgå de helt grimme playoff-kampen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 22. aug 2017, 14:31

Gnu skrev:
Yankee skrev:Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Jeg tror du har helt ret her. Og det er efter min mening fuldstændig urealistisk at tro, at et hold, som har vundet tre superligakampe i hele 2017, løfter sig så meget de næste 20 kampe.

Den står på nedrykningsspil igen i denne sæson, og så må vi bare håbe, at vi kan undgå de helt grimme playoff-kampen.
Præcis. Det vigtige er at være bedre en ligaens dårligste hold. Bedste kandidat er vel Helsingør, der snart er plukket helt tør.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 14:40

De Fem skrev:
Gnu skrev:
Yankee skrev:Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Jeg tror du har helt ret her. Og det er efter min mening fuldstændig urealistisk at tro, at et hold, som har vundet tre superligakampe i hele 2017, løfter sig så meget de næste 20 kampe.

Den står på nedrykningsspil igen i denne sæson, og så må vi bare håbe, at vi kan undgå de helt grimme playoff-kampen.
Præcis. Det vigtige er at være bedre en ligaens dårligste hold. Bedste kandidat er vel Helsingør, der snart er plukket helt tør.
Men det er jo bare slet ikke her AaB skal være og da ikke for anden sæson i træk. Og så er vi tilbage ved humlen - vi mangler indkøb der kan løfte os fra middelmådigheden i stedet for endnu flere talenter fra øst og vest. Nu risikerer vi at spilde endnu et år fordi holdet er blevet fyldt op med en masse udvikligsnprojekter fremfor at gå ud at hente den kvalitet holdet har manglet siden starten på 2016. Når FCM kan hente Sørloth eller Brøndby kan hente Tibbling uden at springe banken bør vi altså også kunne finde bedre end alle disse projekter. Det er lidt ligesom når man staffer IT projekter med en masse indere fordi det skal være billigt og det så alligevel bliver hundedyrt når leverancerne fejler og man ender med at trække alt for store veklser på sit lokale core team fordi de skal trække læsset både for dem selv og for den fejlsalgne outsourcing.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. aug 2017, 14:42

raekkeettre skrev:
Legum Magister skrev:
FlæskeFrank skrev: Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Fordi det passer i det narrativ, som mandagstrænerne herinde ynder at udbrede ved enhver lejlighed: Gaarde er uduelig, Wieghorst er håbløs, KP, Blåbjerg, Børsting og MC er boldmongoler, Ahlmann og Larsen når aldrig deres gamle niveau, Würtz og Risgård er for gamle, Pallesen savner klasse, Okore savner form, Pohl savner målinstinkt, Thellufsen savner stabilitet og Flores savner Peru. Og så er Lesniak og Safranko selvklart uprøvede lykkeriddere...
Det er fandme godt skrevet!!! :thumbsup:
Enig..!!...Ville bare ønske den bidende sarkasme ikke lå så forbandet tæt op ad virkeligheden. :thumbsdown:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 22. aug 2017, 14:44

Jakobsen skrev:
De Fem skrev:
Gnu skrev:
Yankee skrev:Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Jeg tror du har helt ret her. Og det er efter min mening fuldstændig urealistisk at tro, at et hold, som har vundet tre superligakampe i hele 2017, løfter sig så meget de næste 20 kampe.

Den står på nedrykningsspil igen i denne sæson, og så må vi bare håbe, at vi kan undgå de helt grimme playoff-kampen.
Præcis. Det vigtige er at være bedre en ligaens dårligste hold. Bedste kandidat er vel Helsingør, der snart er plukket helt tør.
Men det er jo bare slet ikke her AaB skal være og da ikke for anden sæson i træk. Og så er vi tilbage ved humlen - vi mangler indkøb der kan løfte os fra middelmådigheden i stedet for endnu flere talenter fra øst og vest. Nu risikerer vi at spilde endnu et år fordi holdet er blevet fyldt op med en masse udvikligsnprojekter fremfor at gå ud at hente den kvalitet holdet har manglet siden starten på 2016. Når FCM kan hente Sørloth eller Brøndby kan hente Tibbling uden at springe banken bør vi altså også kunne finde bedre end alle disse projekter. Det er lidt ligesom når man staffer IT projekter med en masse indere fordi det skal være billigt og det så alligevel bliver hundedyrt når leverancerne fejler og man ender med at trække alt for store veklser på sit lokale core team fordi de skal trække læsset både for dem selv og for den fejlsalgne outsourcing.
Jamen det kan vi da hurtigt blive enige om (minus det med IT, aner intet om det). Tror man forsøger alt hvad man kan og så må vi håbe at spillerne der er hentet ikke er indere. Billige har de hvert fald ikke været.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 22. aug 2017, 14:58

Gnu skrev:
Yankee skrev:Det bliver nok mere problematisk at komme i top-6 i denne sæson - og endnu mere at leve op til målsætningen om at placere sig i toppen. Ligaen er lidt mere polariseret i denne sæson, så top-6 vil formentlig kræve mindst 35 point. Det vil sige at vi skal lave 31 point i de sidste 20 kampe - eller et snit lige over 1,5. Det vil kræve en mindre forvandling af det nuværende hold hvis vi skal til at høste point i det tempo. Hvis vi skal placere os i toppen kræver det et pointsnit omkring 1,8 i resten af sæsonen og det vil slet og ret kræve et mirakel.
Jeg tror du har helt ret her. Og det er efter min mening fuldstændig urealistisk at tro, at et hold, som har vundet tre superligakampe i hele 2017, løfter sig så meget de næste 20 kampe.

Den står på nedrykningsspil igen i denne sæson, og så må vi bare håbe, at vi kan undgå de helt grimme playoff-kampen.
Jeg er enig med jer begge.
Men det er vores sportsdirektør ikke. Han siger jo hele tiden at målsætningen er top 6 og holdet er godt nok.
Hælder noget mere til jer end til Gaarde!

Låst