Jesper Schmidt skrev:Gnu skrev:Funky skrev:Gnu skrev:Funky skrev:Gnu skrev:Min pointe er sådan set bare, at man ikke skal blive overrasket, hvis der tager lang tid for en 22-årig slovak at spille sig varm. Har vi råd til det?
At han er 22 er ikke noget skudsikkert argument for, at han får svært ved at levere fra start, men okay, selvfølgelig forestiller alle sig nok at han er (endnu) bedre som 27-årig. Og hvis ham her Safrano er af god nok kvalitet, så ligger det da slet ikke i kortene at han alligevel skal være et svagere supplement end Festersen, som ikke kan spille sig på hold i OB - bare fordi han er ung. Alderen plagede heller ikke Spalvis (før han til sidst var på vej væk, og hvem siger egentlig, at det havde så meget med alder at gøre...).
Med Spalvis havde vi jo lige præcis tiden på vores side til stille og roligt at køre ham ind. Først på ungdomsholdet og siden med indhop. Ham her er pisket til at levere fra dag ét, og det er sgu ikke optimalt med en ung mand fra en fremmed liga.
Men Spalvis var vel ikke nær så færdiguddannet en spiller som Safrano, som kommer fra en klub hvor han var integreret på 1.holdet. Han er vel netop længere i sin karriere end Spalvis var.
Det ved vi jo ikke noget om. Mennesker udvikler sig jo forskelligt og omstændighederne er jo ikke ens. Spalvis havde den fordel, at han blev ført langsomt ind på holdet frem for at blive kastet direkte i ilden på et hold, der spiller dårligt.
Spalvis var 19 og uden senior erfaring, det er altså ikke nogen særlig god sammenligning. Derudover så er de jo det samme for samtlige spillere vi henter - at de bliver kastet ind på et hold som ikke fungerer. Det kan være lige så stor en hæmsko for en erfaren og ældre spiller som for en ung spiller, måske er det endda nemmere for en uimponeret ung gut. Iøvrigt har vores nye unge ven jo masser af erfaring med voksen fodbold, i et miljø som ganske givet er noget hårdere end herhjemme.
Jeg ved ikke helt, hvad det er for spillere, som folk herinde forestiller sig, at AaB kan hente. Og jeg kan slet ikke forstå, at man ikke kan se, at det vil være de samme udfordringer, der vil møde enhver ny spiller. AaB spiller ganske enkelt ikke ret godt, og det vil en ny spiller skulle forholde sig til, uanset om der er tale om Pavol Safranko eller en af de utallige angribere, der er blevet bragt i spil (her på sitet) som løsning på angrebsproblemet. Safranko må formodes, at være blevet oplyst om AaB's problemer, ellers har hans samtaler med Lesniak vist været spildt, så jeg tillader mig at tro - og håbe - at han er indstillet på, at der skal kæmpes til man smager blod for hvert eneste point, og hvis han tror, at han kan bruge AaB som springbræt til en karriere i Premier League, ja så må han jo selv tro på, at han kan blive en succes. Så lad os for pokker da håbe, at han får ret.