Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af AK48hamas » 27. aug 2017, 01:28

Synes vi sad fuldstændigt på første halvleg hvor specielt Pallesen og midtbanen gjorde det virkelig godt. I anden halvleg havde vi en del flere boldtab som ville være blevet straffet af bedre kontra hold end AGF. Håber Okore snart kommer tilbage for Blaabjerg laver så mange fejl i opspillet og sin positionering.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Sønderhof » 27. aug 2017, 06:20

Jeg synes vi spiller som en sæk kartofler!

Wieghorsts tilgang, hvor det i første omgang drejer sig om at lukke af for modstanderne, var den primære årsag til vi fyrede Lars Søndergaard.

Der er mange som gerne vil se Rolim få en stor rolle. Han er en udviklingsspillere, og jeg har ingen forventninger om det er ham der bliver nøglen til at vi begynder at score mål. Nu har han siddet ude med en skade, men tror ikke han får mange starter på denne side af nytår.

Vi havde alle forudsætninger i kampen i går for at få en sejr. Men vi har ingen spillere der kan tage initiativet og skabe de chancer der skal til for at score mål. Vi har nul store målschancer i går! Nul.

Lige et spørgsmål til sidst: Hvorfor helvede dømmes der ikke straffe til KP på vores første hjørnespark? Der kommer en høj bold til bageste område, hvor KP og Guira er de enste spillere i nærheden, altså har dommeren perfekt udsyn. KP bakker og hopper op. Guira har ryggen til bold og mål, og sætter to strakte hænder i brystet på KP. Jeg fatter det ikke. Var det noget der blev talt om i nedtakten?

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Remark » 27. aug 2017, 08:23

Pohl har en chance i kampe, der skal give mål. Og sådan er det jo hver gang.

Jeg håber det vender i løbet af de næste fire kampe indtil landsholdspausen. Ellers må der skiftes ud på trænerposten. Vi har Silkeborg og Lyngby hjemme, Brøndby og FCM ude. I min verden kan vi ikke leve med 2 uafgjorte og 2 nederlag, som vel forekommer det mest sandsynlige lige nu. Så jeg synes virkelig, at presset på Wieghorst bør være stort. Han har i modsætning til Søndergaard fået en lang række forstærkninger, og det er hans opgave at få dem til at levere - det kan ikke passe, at det skal være en Sønderjyske-specialitet at udskifte et halvt hold og alligevel lave resultater

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Brent » 27. aug 2017, 08:36

Wieghorst er ikke manden der får vendt det her. Vi er jo et hold helt uden offensivt spilkoncept. Ligeså snart vi nærmer os modstanderens straffesparksfelt bliver der taget forkerte beslutninger. Der er ingen løb omkring boldholderen, der sker intet, det er jammerligt som tilskuer at se til, det er en pinsel t se AaB spille for tiden... jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg savner Lars Søndergaard
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Brent » 27. aug 2017, 08:40

Vælger bestyrelsen at beholde det nuærende sportslige setup, kan de ligeså godt påbegynde arbejdet med at finde sponsorer til NordicBet ligaen
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Yankee » 27. aug 2017, 09:14

Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af 9520AaB » 27. aug 2017, 09:32

Synes egentlig vi var ok i går. Vi mangler stadig mål, håber det kommer med Safrenko, som jeg i perioder syntes mindede om Rade Prica i hans første kampe.
En anden ting, vi hyler når MC og Wurtz spiller samtidig, og sætter Risgård op som hængende. Hold kæft det må være træls at være GF fan, Daniel A, Amini, Guira, Spellmann på banen samtidig er da i mine øjne mindst 2 centrale midtbanespillere for meget. Ved godt de spillede andre pladser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Funky » 27. aug 2017, 09:55

Wieghorst vil gerne spille 4-4-2, baseret på hvad han så mod AGF.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wieg ... formation/
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Hanga » 27. aug 2017, 10:43

Sønderhof skrev:Jeg synes vi spiller som en sæk kartofler!

Wieghorsts tilgang, hvor det i første omgang drejer sig om at lukke af for modstanderne, var den primære årsag til vi fyrede Lars Søndergaard.

Der er mange som gerne vil se Rolim få en stor rolle. Han er en udviklingsspillere, og jeg har ingen forventninger om det er ham der bliver nøglen til at vi begynder at score mål. Nu har han siddet ude med en skade, men tror ikke han får mange starter på denne side af nytår.

Vi havde alle forudsætninger i kampen i går for at få en sejr. Men vi har ingen spillere der kan tage initiativet og skabe de chancer der skal til for at score mål. Vi har nul store målschancer i går! Nul.
Jeg er helt enig. Frustrationen blev ikke mindre da jeg kom hjem igår sent om aftenen, og kunne se Pohl udtale at det var den bedste kamp i sæsonen. Sikke en vindermentalitet...

Ja vi dominerer AGF i størstedelen af kampen, som Yankee er inde på, men vi slår ikke kapital af det. Vi skaber igen igen utroligt få chancer. Vi spiller til siden eller bagud hele tiden, vi lykke sjældent med at finde en spiller i dydben, og når vi endelig har fået sat et angreb op, er AGF kommet på plads i feltet og vi har for få med derinde.

Vi er forsigtige, passive og stationære. Det er muligt at det har været det rigtige at få lukket af i defensiven først, for at få stabiliseret holdet, men vi er også snart nød til at skabe nogle flere chancer og vinde nogle kampe. Jeg savner offensive løb i dybden, især fra vores kanter. Flores er storslem til at trække tilbage i banen i stedet for at søge fremad - det er muligvis taktisk bestemt af MW, så Flores skal dække af når Pallesen går frem. Det du'er bare ikke at alle vores midtbanespillere spiller 6'ere. Jeg savner at begge backs tør gå med frem så der er bredde på bagerste stolpe også. Jeg savner aggressivitet og instinkt i feltet, når vi endelig er kommet derop. Og så savner jeg selvfølgelig bare generel mere kvalitet i hvad vi foretager os på den sidste tredjedel. Pallesen var vores MOM igår, for alt offensivt løb gennem ham på højreflanken, men indlæggene sad aldrig i skabet.

3 sejre i 20 superligakampe og et pointgennemsnit på 0,80 er resultatet for Wieghorst siden ansættelsen. Det er katastrofalt dårligt og sæddet bør være i brand på nuværende tidspunk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af troelsh » 27. aug 2017, 10:48

Yankee skrev:Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.
Kunne ikke være mere enig.
Vi har fundet et solidt fundament, Lesniak og MC virker som fremtidens centralemidtbane konstellation, men der mangler i den grad fart og dynamik på kanterne, Flores er en glimrende boldspiller udentvivl, men han er ikke ligefrem typen der udfordrer sin direkte modstander, og driver bolden frem som Kusk eller Thomsen gjorde det.

Jeg håber virkelig der kommer en kantspiller ind med de fornødne kvaliteter, en billig mulighed er Masango men ham er der naturligvis delte meninger om :)

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Nitten » 27. aug 2017, 10:50

Var der en forklaring fra trænerteamet på indskiftning af Børsting langt inde i overtiden ?

Var det for at trække tid eller var der et reelt håb om at Børsting skulle gøre en forskel i de sidste 30 sekunde ?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Funky » 27. aug 2017, 10:55

troelsh skrev:
Yankee skrev:Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.
Kunne ikke være mere enig.
Vi har fundet et solidt fundament, Lesniak og MC virker som fremtidens centralemidtbane konstellation, men der mangler i den grad fart og dynamik på kanterne, Flores er en glimrende boldspiller udentvivl, men han er ikke ligefrem typen der udfordrer sin direkte modstander, og driver bolden frem som Kusk eller Thomsen gjorde det.

Jeg håber virkelig der kommer en kantspiller ind med de fornødne kvaliteter, en billig mulighed er Masango men ham er der naturligvis delte meninger om :)
Igen: Problemet er altså også, at Ahlmann ikke er i nærheden af den offensive kvalitet, som han udviste før sin skade, og som bragte ham ind i landsholdsvarmen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Hanga » 27. aug 2017, 10:58

Nitten skrev:Var der en forklaring fra trænerteamet på indskiftning af Børsting langt inde i overtiden ?

Var det for at trække tid eller var der et reelt håb om at Børsting skulle gøre en forskel i de sidste 30 sekunde ?
Uha den havde jeg helt glemt. Ja den savner jeg også svar på. Det virkede decideret latterligt at lave den indskiftning når vi jagtede en sejr.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af troelsh » 27. aug 2017, 11:06

Funky skrev:
troelsh skrev:
Yankee skrev:Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.
Kunne ikke være mere enig.
Vi har fundet et solidt fundament, Lesniak og MC virker som fremtidens centralemidtbane konstellation, men der mangler i den grad fart og dynamik på kanterne, Flores er en glimrende boldspiller udentvivl, men han er ikke ligefrem typen der udfordrer sin direkte modstander, og driver bolden frem som Kusk eller Thomsen gjorde det.

Jeg håber virkelig der kommer en kantspiller ind med de fornødne kvaliteter, en billig mulighed er Masango men ham er der naturligvis delte meninger om :)
Igen: Problemet er altså også, at Ahlmann ikke er i nærheden af den offensive kvalitet, som han udviste før sin skade, og som bragte ham ind i landsholdsvarmen.
Det er han ikke, men jeg syntes dog stadig han er en ganske habil Superliga back, og han er bestemt ikke den primære årsag til vores offensiv er så ufarlig som den er

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Funky » 27. aug 2017, 11:16

troelsh skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:
Yankee skrev:Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.
Kunne ikke være mere enig.
Vi har fundet et solidt fundament, Lesniak og MC virker som fremtidens centralemidtbane konstellation, men der mangler i den grad fart og dynamik på kanterne, Flores er en glimrende boldspiller udentvivl, men han er ikke ligefrem typen der udfordrer sin direkte modstander, og driver bolden frem som Kusk eller Thomsen gjorde det.

Jeg håber virkelig der kommer en kantspiller ind med de fornødne kvaliteter, en billig mulighed er Masango men ham er der naturligvis delte meninger om :)
Igen: Problemet er altså også, at Ahlmann ikke er i nærheden af den offensive kvalitet, som han udviste før sin skade, og som bragte ham ind i landsholdsvarmen.
Det er han ikke, men jeg syntes dog stadig han er en ganske habil Superliga back, og han er bestemt ikke den primære årsag til vores offensiv er så ufarlig som den er
Jeg tror ikke, man kan pinpointe én 'primær årsag'. Det er bare en del af billedet, at vi slet ikke får den offensive punch fra venstresiden, som vi gjorde, da Ahlmann var på toppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 27. aug 2017, 11:51

En ting er spillet på banen, noget andet er, hvordan man tænker for at få spillet til at fungere. Og der ser det desværre ud til at bullshitfaktoren fra Gaarde forplanter sig på holdet:

Blåbjerg udtaler efter i går: "Når vi får den første sejr, skal der nok komme flere. Der er så megen kvalitet i det her hold, at vi bare lige mangler det sidste rygstød."

Jeg læser fine analyser herinde, hvor man kommer med konstruktive forslag til, hvordan spillet kan forbedres, men hver gang en fra AaB udtaler sig, så er det de samme floskler og en handlingslammet tiltro til, at den første sejr, som ved et trylleslag, nok skal ændre alt. Når man ser på (og igen og igen græmmes over) spillet, så er det så himmelråbende naivt, at det burde få direktionen til kraftigt at overveje, om den sportslige ledelse har en egentlig plan med det de foretager sig.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kasper » 27. aug 2017, 11:52

Det er simpelthen ufatteligt at vi er overhovedet ikke er giftige. Vi møder et tandløst AGF hold uden angribere og formår intet. Indskiftningen af Børsting er symbolet på at vi er nået bunden (forhåbentlig, ellers ender det her helt galt), når vi går efter 0-0 på hjemmebane. Vi vil ikke vinde, det er klamt at se på.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kenneth K » 27. aug 2017, 11:56

Det var satme godt, at Superligaen blev udvidet, og at der nu kun er én direkte nedrykker...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2017, 12:23

Pollack2 skrev:En ting er spillet på banen, noget andet er, hvordan man tænker for at få spillet til at fungere. Og der ser det desværre ud til at bullshitfaktoren fra Gaarde forplanter sig på holdet:

Blåbjerg udtaler efter i går: "Når vi får den første sejr, skal der nok komme flere. Der er så megen kvalitet i det her hold, at vi bare lige mangler det sidste rygstød."

Jeg læser fine analyser herinde, hvor man kommer med konstruktive forslag til, hvordan spillet kan forbedres, men hver gang en fra AaB udtaler sig, så er det de samme floskler og en handlingslammet tiltro til, at den første sejr, som ved et trylleslag, nok skal ændre alt. Når man ser på (og igen og igen græmmes over) spillet, så er det så himmelråbende naivt, at det burde få direktionen til kraftigt at overveje, om den sportslige ledelse har en egentlig plan med det de foretager sig.
Hold op hvor er jeg enig!
Det er nemlig skræmmende at man ikke har vundet i 20 kampe i træk og stadig bilder sig selv ind, at man er gode nok. Næsten alt har vist at det er man ikke!
Fair nok, hvis det var et øjebliksbillede og at man havde været uheldige i 4-5 kampe.
Men det her har stået på i 1 sæson nu! Vi har været pisse heldige med hvonår krisen startede!
Jeg er enig i at vi er på rette vej, ved ikke at ha tabt i 4 kampe. Men vi bliver altså ikke pludselig 50% bedre fordi vi vinder en kamp.
Der skal et par kvalitets spillere mere ind. Og så skal der arbejdes stenhårdt. Så tror jeg til gengæld også vi kan vende det stille og roligt.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Breezer » 27. aug 2017, 12:26

Jeg forstår ikke der bliver skreget så meget dommedag efter kampen i går. Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, samt øvrige kommentarer tyder det klart på at vi har en hel del pile der peger op for tiden. Lesniak og Flores bliver bedre for hver kamp, og vi får bragt to angribere i spil. Det er tydeligt der så småt kommer lidt selvtillid på grund af vi ikke lukker mål ind de sidste kampe. Det selvtillidsboost der så vil komme med en sejr, som Blåbjerg mm. nævner, vil frigøre med energi og mod.

Jeg synes vi mangler en kant, men fik vi det har vi et potentielt klassehold. Det er meget længe siden jeg har følt vi har taget skridt i den rigtige retning som vi gør nu.

Besvar