Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Mr. Larsen » 27. aug 2017, 19:21

Jakobsen skrev:
Mr. Larsen skrev:Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
Behøves hvis ikke gentage, hvad jeg synes om Gaarde, men jeg synes ikke en fyrring giver mening lige nu. Vi har fem dage tilbage af vinduet og hvordan skulle man nå både at finde en ny sportsdirektør og så hente de sidste nødvendige spilelre i tide. Det giver ganske enkelt bedst mening at lade Gaarde gøre vinduet færdig lige nu. Gaarde bør dog overveje Wieghorsts stilling selvom det vil være en ridse i lakken. Søndergaard indså holdets svaghed og præsterede derefter at krige en masse point hjem og fik et par sejre samtidig med der blev sat prop. Wieghorst har vist, at han nu har fået sat prop i men det er intet værd, hvis vi ikke begynder at vinde kampe meget snart. I vores nuværende situation bliver seks point imod Silkeborg og Lyngby et must og vi skal også meget gerne have point med fra Brøndby.
Men hvor længe tør bestyrelsen vente??

Vi kommer længere og længere ned i skidtet fra hver kamp vi ikke vinder, jeg er helt enig med dig i at timingen stinker, men det bestemt på tide og kigge efter alternativer til begge stillinger, ingen af dem har leveret op til deres del mål (top 6).
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2017, 19:50

Mr. Larsen skrev:
Jakobsen skrev:
Mr. Larsen skrev:Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
Behøves hvis ikke gentage, hvad jeg synes om Gaarde, men jeg synes ikke en fyrring giver mening lige nu. Vi har fem dage tilbage af vinduet og hvordan skulle man nå både at finde en ny sportsdirektør og så hente de sidste nødvendige spilelre i tide. Det giver ganske enkelt bedst mening at lade Gaarde gøre vinduet færdig lige nu. Gaarde bør dog overveje Wieghorsts stilling selvom det vil være en ridse i lakken. Søndergaard indså holdets svaghed og præsterede derefter at krige en masse point hjem og fik et par sejre samtidig med der blev sat prop. Wieghorst har vist, at han nu har fået sat prop i men det er intet værd, hvis vi ikke begynder at vinde kampe meget snart. I vores nuværende situation bliver seks point imod Silkeborg og Lyngby et must og vi skal også meget gerne have point med fra Brøndby.
Men hvor længe tør bestyrelsen vente??

Vi kommer længere og længere ned i skidtet fra hver kamp vi ikke vinder, jeg er helt enig med dig i at timingen stinker, men det bestemt på tide og kigge efter alternativer til begge stillinger, ingen af dem har leveret op til deres del mål (top 6).
Jeg er splittet med Wieghorst. Vi skal virkelig ikke være sådan en klub der fyrer trænere efter 9 måneder, men det kan selvfølgelig være så grelt at det er nødvendigt. Det er super bekymrende, at han ikke får hevet nogle sejre i land og der ikke er megen fremgang i præstationerne. Nu er proppen i det mindste sat i, men vi skal altså snart have nogle sejre. Det var lidt bedre igår, men det er jo stadig ikke godt. Jeg tænker dog om man kan løse det på andre måder end en trænerfyrring. Har vi f.eks. fundet den rigtige assistent til Wieghorst? I mine øjne ville en Kuhn type virkelig kunne flytte noget ifht. at skabe noget gejst og frigjorthed blandt de her spillere - det synes jeg desværre slet ikke vi ser. I stedet har vi bare fået den interne forfremmelse af Jacob Friis som jeg ikke forstår hvad laver omkring 1. holdet og min alltime yndlingsspiller Augu, som ikke har bevist sig som træner. Jeg så gerne man fandt en bedre assistent der komplementerer Wieghorst. Jeg ville ønske mig Kuhn, men det vil Wieghorst nok ikke. Jeg ville personligt ikke føle mig sikker i hans sted, hvis jeg fik en potentiel efterfølger som assistent.

Gaardes track record er bare ringe. Det har sejlet med trænerstaben hvor næsten alt er skiftet ud på to år og på spillerfonten har det udover Bassogog været skidt fra sommeren 2014 til vinteren 2017. Nu må vi så se med de nye indkøb om de kan løse det for os, men uagtet han gør et par gode kup nu er han stadig dumpet på den lange bane. Har han noget godt i ærmet bør man dog lade ham arbejde færdig og få lukket en handel eller to.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Mr. Larsen » 27. aug 2017, 19:54

Jeg er sgu varm på tanken om Kuhn, men det skal være i cheftræner rollen ikke assistent, sidstenævnte tror jeg heller ikke interessant for ham længere.

Men han kune sagtens være typen som kan banke noget gejst ind i spillerne, og han er ikke bleg for at spille mindre pænt hvis det gir resultater, så jo endelig Kuhn der er nærmeste ikke noget bedre bud på papiret, også er han jo ledig !!
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2017, 20:51

Mr. Larsen skrev:Jeg er sgu varm på tanken om Kuhn, men det skal være i cheftræner rollen ikke assistent, sidstenævnte tror jeg heller ikke interessant for ham længere.

Men han kune sagtens være typen som kan banke noget gejst ind i spillerne, og han er ikke bleg for at spille mindre pænt hvis det gir resultater, så jo endelig Kuhn der er nærmeste ikke noget bedre bud på papiret, også er han jo ledig !!
Og han kender AaB ud og ind og ved derved hvordan man skaber succes her og er rigtig god til de unge spillere. Derfor synes jeg også, at Kuhn strategisk er den rigtige mand vi kan satse på udover en brandslukkeropgave. Derudover kan den med for tæt på spillerne efterhånden ikke være et stort issue. I den nuværende trup er det kun dem markeret med rødt nedenfor der har spillet under ham og han kommer ind med friske øjne efter at have været væk fra AaB i halvandet år. Derudover tror jeg egentlig alle de markerede kan indordne sig under Kuhn.

Nicolai Larsen
Patrick Kristensen
Jakob Ahlmann
Jakob Blåbjerg

Jores Okore
Kristoffer Pallesen
Rasmus Würtz
Jannik Pohl

Edison Flores
Jakub Sylvestr
Pavol Safranko
Magnus Christensen
Rasmus Thellufsen
Marco Ramkilde
Marco Meilinger
Kasper Risgård
Michael Lansing
Filip Lesniak
Nikolaj Lyngø
Frederik Børsting
Rober Kakeeto
Oliver Abildgaard

Mathias Andersen
Kasper Pedersen
Bardhec Bytyqi
Yann Rolim
Jacob Rinne
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af AK48hamas » 27. aug 2017, 23:03

Nitten skrev:Var der en forklaring fra trænerteamet på indskiftning af Børsting langt inde i overtiden ?

Var det for at trække tid eller var der et reelt håb om at Børsting skulle gøre en forskel i de sidste 30 sekunde ?
Jeg forstaar 100% den indskiftning! Vores hold har brug for arbejdsro. Overvej hvis vi havde smidt sejren i overtiden? saa fint at han sikrer os det ene point i vores nuvaerende situation.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 23:19

AK48hamas skrev:
Nitten skrev:Var der en forklaring fra trænerteamet på indskiftning af Børsting langt inde i overtiden ?

Var det for at trække tid eller var der et reelt håb om at Børsting skulle gøre en forskel i de sidste 30 sekunde ?
Jeg forstaar 100% den indskiftning! Vores hold har brug for arbejdsro. Overvej hvis vi havde smidt sejren i overtiden? saa fint at han sikrer os det ene point i vores nuvaerende situation.
Nu kan jeg ikke lige huske hvor mange spilstop der var mod slutningen, men det kunne jo være han skulle have været inde tidligere, og det kunne også være man skulle fokusere på at en spiller blev skiftet UD. Det kunne jo være at Flores var småskadet og havde bedt om at komme ud, hvor uhørt og konspirationsagtig den teori så end måtte være.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Gamen » 27. aug 2017, 23:35

Jesper Schmidt skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske hvor mange spilstop der var mod slutningen, men det kunne jo være han skulle have været inde tidligere, og det kunne også være man skulle fokusere på at en spiller blev skiftet UD. Det kunne jo være at Flores var småskadet og havde bedt om at komme ud, hvor uhørt og konspirationsagtig den teori så end måtte være.
Han blev først bedt om at smide overtrækstrøjen 1 minut inde i overtiden. Enig i at det var en fuldstændig ligegyldig udskiftning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 23:49

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske hvor mange spilstop der var mod slutningen, men det kunne jo være han skulle have været inde tidligere, og det kunne også være man skulle fokusere på at en spiller blev skiftet UD. Det kunne jo være at Flores var småskadet og havde bedt om at komme ud, hvor uhørt og konspirationsagtig den teori så end måtte være.
Han blev først bedt om at smide overtrækstrøjen 1 minut inde i overtiden. Enig i at det var en fuldstændig ligegyldig udskiftning.
Det var det jo ikke hvis Flores havde bedt om at komme ud. Det virker som en noget mere logisk forklaring end at det skulle være for at trække tiden.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2017, 00:34

AK48hamas skrev:
Nitten skrev:Var der en forklaring fra trænerteamet på indskiftning af Børsting langt inde i overtiden ?

Var det for at trække tid eller var der et reelt håb om at Børsting skulle gøre en forskel i de sidste 30 sekunde ?
Jeg forstaar 100% den indskiftning! Vores hold har brug for arbejdsro. Overvej hvis vi havde smidt sejren i overtiden? saa fint at han sikrer os det ene point i vores nuvaerende situation.
Tænkte lige præcis det samme. Husker, at jeg udbrød efter 93 minutters spil, at AaB altså taber den her kamp, hvis ikke Børsting sendes i spil.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2017, 11:14

AGF spillede godt - som de fleste andre hold forresten - godt nok ekstremt defensivt mod os. Begge backs havde tydeæligvis fået instruks på at blive hjemme, og selv når vi formåede at vende spillet, oftest med Flores som primus motor, så var vi næsten konstant overmatchet talmæssigt, hvor AGF mindst havde 2 mand flere end vores. De søgte tydeligvis at hive en enkelt pind hjem på et kontrastød, som så mange andre hold har gjort det tidligere. Heldigvis sidder vores forsvarsspil nogenlunde i skabet, og heldigvis giver midtbanen ingen bolde væk længere, da vi formår at spille bolden udenom deres pres. Det er i høj grad er Lesniaks og MCs fortjeneste. Vi mangler stadig en dåseåbnertype der kan bryde gennem et etableret forsvar, men det problem havde vi sådan set også i mesterskabssæsonen, bedst illustreret mod FCV-kampene.

Jeg tror pointen i det ovenstående er at den slags kampe som vi spillede mod AGF, mod et defensivt indstillet hold, med et godt kompakt forsvar som har holdt nullet de sidste tre kampe i streg, ikke er nogen falliterklæring fra vores side. Vi formåede at spille det spil Wieghorst ønsker, og vi dominerede dem fra start til slut, og skabte et fornuftigt antal chancer. Nu har vi landskampspause, og tid til at spille Safranko, Rolim og evt. en anden ny spiller ind på holdet. Samtidig er Okore måske også klar. Så er vi klar til at pule Silkeborg når de kommer på besøg. Jeg mindes ikke at have set så positiv på vores spil og næste kampe under Wieghorst.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Gamen » 28. aug 2017, 11:20

Buzz Killington skrev: Vi formåede at spille det spil Wieghorst ønsker, og vi dominerede dem fra start til slut, og skabte et fornuftigt antal chancer.
Hvad for nogle chancer? Vi har to chancer i hele kampen, og tvinger kun Jovanovic til én kvalificeret redning udover et lidt halvslapt langskud fra Flores.
Det var ligeså tamt offensivt som i stort set alle andre kampe denne sæson.
Hvis det er det spil Wieghorst vil spille, så forstår jeg godt at folk ikke gider komme på stadion.

Det var nu engang AGF der var tættest på sejren med Ankersens skud på stangen.

Okore fortalte i øvrigt til enkelte sponsorer inden kampen, at hans skader oftest skyldes en enorm ivrighed for at komme tilbage efter at have været ude.
Han var i øvrigt relativt imponeret over Safrankos træningspas, og var vild med Aalborg - særligt at man lynhurtigt kunne komme rundt til alting. Havde givet et yderst sympatisk indtryk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2017, 11:37

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Vi formåede at spille det spil Wieghorst ønsker, og vi dominerede dem fra start til slut, og skabte et fornuftigt antal chancer.
Hvad for nogle chancer? Vi har to chancer i hele kampen, og tvinger kun Jovanovic til én kvalificeret redning udover et lidt halvslapt langskud fra Flores.
Det var ligeså tamt offensivt som i stort set alle andre kampe denne sæson.
Hvis det er det spil Wieghorst vil spille, så forstår jeg godt at folk ikke gider komme på stadion.

Det var nu engang AGF der var tættest på sejren med Ankersens skud på stangen.
Overhovedet ikke enig i det markerede. Vi formåede at fastholde vores overtag, og spille os igennem til muligheder, på trods af et ekstremt kompakt AGF hold. Store fremskridt i forhold til tidligere.

Angående "et fornuftigt antal chancer", så mener jeg ikke vi skaber tilstrækkeligt, men at vi ud fra forudsætningerne mod et kompakt forsvar, skaber noget mere end vi plejer. Og angående hvad jeg mener med chancer, så henviser jeg ikke decideret til skud på mål og/eller redninger, men blot til farlige situationer, som (frit fra hukommelsen) Kasper P's hovedstød efter hjørne, Pohl's hovedstød, Pohl's helkikser på en helflugter, Risgårds frispark, og måske Risgårds afslutning der burde være sendt videre til Safranko i fri position (den sidste er lidt søgt).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af BassogogsVen » 28. aug 2017, 14:27

Gamen skrev:(...) og var vild med Aalborg
Og damer! Aalborgs damer er i en klasse for sig!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 28. aug 2017, 14:50

Buzz Killington skrev:AGF spillede godt - som de fleste andre hold forresten - godt nok ekstremt defensivt mod os. Begge backs havde tydeæligvis fået instruks på at blive hjemme, og selv når vi formåede at vende spillet, oftest med Flores som primus motor, så var vi næsten konstant overmatchet talmæssigt, hvor AGF mindst havde 2 mand flere end vores. De søgte tydeligvis at hive en enkelt pind hjem på et kontrastød, som så mange andre hold har gjort det tidligere. Heldigvis sidder vores forsvarsspil nogenlunde i skabet, og heldigvis giver midtbanen ingen bolde væk længere, da vi formår at spille bolden udenom deres pres. Det er i høj grad er Lesniaks og MCs fortjeneste. Vi mangler stadig en dåseåbnertype der kan bryde gennem et etableret forsvar, men det problem havde vi sådan set også i mesterskabssæsonen, bedst illustreret mod FCV-kampene.

Jeg tror pointen i det ovenstående er at den slags kampe som vi spillede mod AGF, mod et defensivt indstillet hold, med et godt kompakt forsvar som har holdt nullet de sidste tre kampe i streg, ikke er nogen falliterklæring fra vores side. Vi formåede at spille det spil Wieghorst ønsker, og vi dominerede dem fra start til slut, og skabte et fornuftigt antal chancer. Nu har vi landskampspause, og tid til at spille Safranko, Rolim og evt. en anden ny spiller ind på holdet. Samtidig er Okore måske også klar. Så er vi klar til at pule Silkeborg når de kommer på besøg. Jeg mindes ikke at have set så positiv på vores spil og næste kampe under Wieghorst.
Alligevel var det Agf der havde kampens største chancer, dels stolpeskuddet og friløberen hvor KP mistimer en lang bold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2017, 22:42

frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:AGF spillede godt - som de fleste andre hold forresten - godt nok ekstremt defensivt mod os. Begge backs havde tydeæligvis fået instruks på at blive hjemme, og selv når vi formåede at vende spillet, oftest med Flores som primus motor, så var vi næsten konstant overmatchet talmæssigt, hvor AGF mindst havde 2 mand flere end vores. De søgte tydeligvis at hive en enkelt pind hjem på et kontrastød, som så mange andre hold har gjort det tidligere. Heldigvis sidder vores forsvarsspil nogenlunde i skabet, og heldigvis giver midtbanen ingen bolde væk længere, da vi formår at spille bolden udenom deres pres. Det er i høj grad er Lesniaks og MCs fortjeneste. Vi mangler stadig en dåseåbnertype der kan bryde gennem et etableret forsvar, men det problem havde vi sådan set også i mesterskabssæsonen, bedst illustreret mod FCV-kampene.

Jeg tror pointen i det ovenstående er at den slags kampe som vi spillede mod AGF, mod et defensivt indstillet hold, med et godt kompakt forsvar som har holdt nullet de sidste tre kampe i streg, ikke er nogen falliterklæring fra vores side. Vi formåede at spille det spil Wieghorst ønsker, og vi dominerede dem fra start til slut, og skabte et fornuftigt antal chancer. Nu har vi landskampspause, og tid til at spille Safranko, Rolim og evt. en anden ny spiller ind på holdet. Samtidig er Okore måske også klar. Så er vi klar til at pule Silkeborg når de kommer på besøg. Jeg mindes ikke at have set så positiv på vores spil og næste kampe under Wieghorst.
Alligevel var det Agf der havde kampens største chancer, dels stolpeskuddet og friløberen hvor KP mistimer en lang bold.
Reelt var der kun én chance i kampe; Ankersens stolpeskud.

Vi havde et behjertet frisparksforsøg fra Risgaard i slutningen af 1. halvleg. Derudover kunne Jannik Pohl have haft en rigtig stor chance, hvis han ikke havde helkikset en afslutning, og der var en tværpasning fra Safranko i 2. halvleg, der kunne være blevet farlig. Men farlige afslutninger på mål havde vi siger og skriver 0 af.

Besvar