Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 30. aug 2017, 11:17

Hvorfor et det så de får kæmpe underskud år efter år? Det er muligt, der er fremgang på nogle parametre, men hvad er det værd, hvis det har kostet 400 mio. at skabe platformen? Gamen, du hoppede i med begge ben da Troels Bech løj om deres nærmest ikke-eksisterende budget. Jeg sagde dengang: vent at se deres årsresultat. Nu får vi deres egen forventning og alle normalt tænkende mennesker kunne regne ud at man ikke kan hente klassespillere uden at betale en betydelig regning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2017, 11:23

Gamen skrev:
KJ skrev:Op til -32 mio. forventer BIF i underskud for 2017. Kan vi én gang for alle aflive myten om Troels Bechs fantastiske købmandskab, begrænsede transferbudget og at alle spillere vil til Vestegnen på grund af fansene og Kim Vilfort-loungen? Brøndby overbyder alle og accepterer det ene giganttab efter det andet. Jan Bech poster bare flere penge i hullet - nu 24 mio. kr.
Du kan starte med at læse deres regnskab, der byder på fremgang på stort set alle væsentlige nøgletal.
Samtidig en relativt konservativ budgettering med en 5. plads.
De mangler at vise at de kan holde et budget, før det giver nogen som helst værdi at læse deres regnskab, når man skal vurdere dem.

Det er da muligt de kan gøre det næste gang, men historien viser indtil videre ikke at det har kunnet holde. Sportsligt kan de stadig nå at blive farlige, men kun fordi de har et sikkerhedsnet under sig, uanset hvordan det går økonomisk. Det har ikke ændret sig med regnskabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 11:27

Buzz Killington skrev: ?

At der har været fremgang i år ændrer da ikke på at de stadig ikke kan få det til at hænge sammen økonomisk, eller at de igen igen kalkulerer med at få tilført penge udefra, og ikke kunne overleve uden.
De fravælger regnskabsplus for at tilvælge sportsligt momentum. Og det kan jeg sagtens forstå i en sæson hvor FCK halter. Det er Brøndbys største chance for at komme i nærheden af et mesterskab i et årti.

Omsætningen på sponsorsiden steget med godt 30 %. Omsætningen på tilskuersiden steget med 30 %. Man har sat penge af til nye træningsfaciliteter, forbedrede forhold for fansene.
Der er da tale om et ganske pænt regnskab, når man ovenikøbet budgetterer relativt konservativt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 11:37

KJ skrev:Hvorfor et det så de får kæmpe underskud år efter år? Det er muligt, der er fremgang på nogle parametre, men hvad er det værd, hvis det har kostet 400 mio. at skabe platformen? Gamen, du hoppede i med begge ben da Troels Bech løj om deres nærmest ikke-eksisterende budget. Jeg sagde dengang: vent at se deres årsresultat. Nu får vi deres egen forventning og alle normalt tænkende mennesker kunne regne ud at man ikke kan hente klassespillere uden at betale en betydelig regning.
Okay, Emil.

30 % fremgang på sponsorsiden og 30 % fremgang når det kommer til TV og entre-indtægter er ikke nogen ubetydelig millionindtægt, når vi taler den størrelsesorden som halvårsrapporten angiver. De har fravalgt at sælge spillere for 20+ mio. - hvilket de sagtens kunne have gjort i de sidste par uger. Så havde du ikke haft meget at sige.

Dit debatniveau er ikke hævet synderligt siden sidst, så jeg fortsætter med at have dig på den sorte liste.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 30. aug 2017, 11:44

Hvem er Emil? Og hvordan skulle spillersalg for 18 mio. kr. kunne have reddet regnskabet?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Frygah » 30. aug 2017, 11:46

KJ skrev:Hvorfor et det så de får kæmpe underskud år efter år? Det er muligt, der er fremgang på nogle parametre, men hvad er det værd, hvis det har kostet 400 mio. at skabe platformen? Gamen, du hoppede i med begge ben da Troels Bech løj om deres nærmest ikke-eksisterende budget. Jeg sagde dengang: vent at se deres årsresultat. Nu får vi deres egen forventning og alle normalt tænkende mennesker kunne regne ud at man ikke kan hente klassespillere uden at betale en betydelig regning.
Mener du så også at AaB ikke skulle have investeret i Duncan, Lumb m.m., med lån fra eksterne sponsorer for at forsøge at overleve? Vi var ikke specielt meget bedre end BIF er i dag, da vi foretog det nummer.

AaB lavede en kalkyle med hvad var de sportslige gevinster kontra de økonomiske udgifter i den givne situation. Det suspenderede ikke den langsigtede plan om økonomisk ansvarlighed, selvom historikken ellers kunne lokke en til at tro det. Det er det samme BIF gør nu, i min verden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 30. aug 2017, 11:55

Det er umuligt at konkurrere med BIF når de uden at fortrække en mine bare brænder 300-400 mio. af. Synes ikke engang deres trup er fantastisk, og når de ikke kunne slå Hajduk Split ud bliver de sendt ud på røv og albuer når de skal møde Zilina, Vardar, Qarabag, Apoel...

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 30. aug 2017, 12:05

Transfertråden?
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 30. aug 2017, 12:26

Jeg skrev i går på Twitter, at AaB var ude efter Kasper Kusk. Parterne var langt, der manglede egentlig bare spillerens underskrift, da Kusk slog bak og valgte at blive i FCK. Det er i hvert fald den udlægning, jeg er stødt på.
Øv :thumbsdown:
http://nordicbetblog.dk/transfer-talk-f ... lus-loese/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 30. aug 2017, 12:33

De Fem skrev:
Jeg skrev i går på Twitter, at AaB var ude efter Kasper Kusk. Parterne var langt, der manglede egentlig bare spillerens underskrift, da Kusk slog bak og valgte at blive i FCK. Det er i hvert fald den udlægning, jeg er stødt på.
Øv :thumbsdown:
http://nordicbetblog.dk/transfer-talk-f ... lus-loese/
Hvis sandt, er det endnu en rids i lakken på Kusks eftermæle i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 30. aug 2017, 12:35

Hanga skrev:
De Fem skrev:
Jeg skrev i går på Twitter, at AaB var ude efter Kasper Kusk. Parterne var langt, der manglede egentlig bare spillerens underskrift, da Kusk slog bak og valgte at blive i FCK. Det er i hvert fald den udlægning, jeg er stødt på.
Øv :thumbsdown:
http://nordicbetblog.dk/transfer-talk-f ... lus-loese/
Hvis sandt, er det endnu en ris i lakken på Kusks eftermæle i AaB.
Billede

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af gravballe » 30. aug 2017, 12:37

Lad ham blive der ovre, det virker ikke som om han brænder for at komme hjem, og det kan let ende med han ikke levere det vi ved han kan.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2017, 12:39

Hanga skrev:
De Fem skrev:
Jeg skrev i går på Twitter, at AaB var ude efter Kasper Kusk. Parterne var langt, der manglede egentlig bare spillerens underskrift, da Kusk slog bak og valgte at blive i FCK. Det er i hvert fald den udlægning, jeg er stødt på.
Øv :thumbsdown:
http://nordicbetblog.dk/transfer-talk-f ... lus-loese/
Hvis sandt, er det endnu en rids i lakken på Kusks eftermæle i AaB.
Rolig nu - det er en rygtebørs - med forbehold. Så dit "hvis" er meget stort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 30. aug 2017, 12:47

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
De Fem skrev:
Jeg skrev i går på Twitter, at AaB var ude efter Kasper Kusk. Parterne var langt, der manglede egentlig bare spillerens underskrift, da Kusk slog bak og valgte at blive i FCK. Det er i hvert fald den udlægning, jeg er stødt på.
Øv :thumbsdown:
http://nordicbetblog.dk/transfer-talk-f ... lus-loese/
Hvis sandt, er det endnu en rids i lakken på Kusks eftermæle i AaB.
Rolig nu - det er en rygtebørs - med forbehold. Så dit "hvis" er meget stort.
Jeg er helt rolig, og skriver jo netop, at det er forbeholdt at det er sandt.
Hvis det er, synes jeg det er lidt skuffende at Kusk fravælger os (igen) efter at have ført forhandlingerne så langt som der skrives.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 12:51

Hanga skrev: Hvis sandt, er det endnu en rids i lakken på Kusks eftermæle i AaB.
Rolig nu. Jeg ved at han vil hjem - ikke for enhver pris, men gerne. Jeg tror stadig på, at den kan komme som en sidste-minuts transfer. Og kommer den, så vil det overstråle alt andet vi har foretaget os i dette vindue.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 30. aug 2017, 12:55

Det må man håbe. Jeg tror dog også, at det er enten Kusk eller ingenting. Han er simpelthen bare en spiller, som man SKAL forsøge at hente, når muligheden åbner sig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 30. aug 2017, 13:08

Klaus Egelund teaser om transfernyt fra AaB på eb.dk om lidt..

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 30. aug 2017, 13:09

BoT skrev:Klaus Egelund teaser om transfernyt fra AaB på eb.dk om lidt..
Det er ikke om Kusk - så havde det heddet transfernyt fra FCK.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 30. aug 2017, 13:10

Nicolai Larsen på vej væk..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af le Cid » 30. aug 2017, 13:14

BoT skrev:Nicolai Larsen på vej væk..
FCN - Tjah, han er vel en københavnerdreng... Og interessen fra udlandet var nok begrænset.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Låst