Nicolai Larsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Remark » 31. aug 2017, 10:22

Tak til Nicolai. Husker stadig med bæven hans første kamp i Brøndby tilbage i 2011, men han løftede sig flot og stabilt og var en super målmand i 13/14 og 14/15 sæsonen. Siden da har det været jævnt med gode og dårlige dage, så et klubskifte er helt i orden.

Jeg vil sætte ham på tredjepladsen over de bedste AaB-keepere i Superligaen.

1. Jimmy
2. Karim

Hvad mon vi har fået for ham?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Sauer » 31. aug 2017, 10:25

AaB må have stor tillid til, at Rinne kan gå ind og løfte opgaven bedre end Larsen. Ellers forstår jeg ikke helt salget. Undrer mig derfor også lidt, at Nicolai har været foretrukket i de seneste par kampe, hvor Rinne har været tilgængelig.

Alt godt til Nicolai - han har på alle måder været en god mand for AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2017, 10:53

Sauer skrev:AaB må have stor tillid til, at Rinne kan gå ind og løfte opgaven bedre end Larsen. Ellers forstår jeg ikke helt salget. Undrer mig derfor også lidt, at Nicolai har været foretrukket i de seneste par kampe, hvor Rinne har været tilgængelig.

Alt godt til Nicolai - han har på alle måder været en god mand for AaB.
Rinne har jo været helt ny i klubben, så man har vel givet ham lidt tid til at tilpasse sig, og søgt så meget kontinuitet i forsvaret som muligt. Selvom Rinne måske er bedre end Nikolaj (det vil vise sig), og bedre med fødderne og dermed en spiller efter Wieghorsts hovede, så har det ikke lige været tiden til at satse i forsvaret.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 15:39

Buzz Killington skrev:
Sauer skrev:AaB må have stor tillid til, at Rinne kan gå ind og løfte opgaven bedre end Larsen. Ellers forstår jeg ikke helt salget. Undrer mig derfor også lidt, at Nicolai har været foretrukket i de seneste par kampe, hvor Rinne har været tilgængelig.

Alt godt til Nicolai - han har på alle måder været en god mand for AaB.
Rinne har jo været helt ny i klubben, så man har vel givet ham lidt tid til at tilpasse sig, og søgt så meget kontinuitet i forsvaret som muligt. Selvom Rinne måske er bedre end Nikolaj (det vil vise sig), og bedre med fødderne og dermed en spiller efter Wieghorsts hovede, så har det ikke lige været tiden til at satse i forsvaret.
Larsen har altså også været god i de seneste kampe, så han har vel heller ikke været nem at sætte af. Derudover stod man jo i en situation hvor man også helst skulle tjene mest muligt på at sælge ham, der havde en bænkning nok ikke hjulpet.

Jeg ærgrer mig over han ikke kom til udlandet, så havde det været meget nemmere at love ham alt godt fremover, men det er nu alligevel det han fortjener at få med i afskedsgave.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Sauer » 31. aug 2017, 15:50

Han har netop været god indtil videre i denne sæson, hvorfor jeg regner med, at man ser noget særligt i Rinne, når man nu alligevel lader Larsen gå.

Kunne dog stadig se idéen i allerede at have givet Rinne spilletid, hvis man var sikker på, at Larsen skulle væk. Men det har man nok ikke været.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 15:55

Sauer skrev:Han har netop været god indtil videre i denne sæson, hvorfor jeg regner med, at man ser noget særligt i Rinne, når man nu alligevel lader Larsen gå.

Kunne dog stadig se idéen i allerede at have givet Rinne spilletid, hvis man var sikker på, at Larsen skulle væk. Men det har man nok ikke været.
Men om man gav ham spilletid for 2-3 runder siden eller nu gør vel ikke den store forskel, med tanke på at Larsen alligevel var på vej væk (ellers havde vi ikke købt Rinne)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Sauer » 31. aug 2017, 17:14

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:Han har netop været god indtil videre i denne sæson, hvorfor jeg regner med, at man ser noget særligt i Rinne, når man nu alligevel lader Larsen gå.

Kunne dog stadig se idéen i allerede at have givet Rinne spilletid, hvis man var sikker på, at Larsen skulle væk. Men det har man nok ikke været.
Men om man gav ham spilletid for 2-3 runder siden eller nu gør vel ikke den store forskel, med tanke på at Larsen alligevel var på vej væk (ellers havde vi ikke købt Rinne)
Både Rinne og forsvaret kunne sikkert ha' godt af at lære hinanden at kende i kamp. Men det får de jo lejlighed til nu. Er med på at Larsen har været svær at sætte af. Men når man tror så meget på Rinne, kunne det også give mening at spille ham ind på holdet så tidligt som muligt.

Mit oprindelige indlæg gik egentlig mest bare på, at Gaarde og Wieghorst må have stor tiltro til Rinne, når de lader Larsen gå.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 17:24

Sauer skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:Han har netop været god indtil videre i denne sæson, hvorfor jeg regner med, at man ser noget særligt i Rinne, når man nu alligevel lader Larsen gå.

Kunne dog stadig se idéen i allerede at have givet Rinne spilletid, hvis man var sikker på, at Larsen skulle væk. Men det har man nok ikke været.
Men om man gav ham spilletid for 2-3 runder siden eller nu gør vel ikke den store forskel, med tanke på at Larsen alligevel var på vej væk (ellers havde vi ikke købt Rinne)
Både Rinne og forsvaret kunne sikkert ha' godt af at lære hinanden at kende i kamp. Men det får de jo lejlighed til nu. Er med på at Larsen har været svær at sætte af. Men når man tror så meget på Rinne, kunne det også give mening at spille ham ind på holdet så tidligt som muligt.

Mit oprindelige indlæg gik egentlig mest bare på, at Gaarde og Wieghorst må have stor tiltro til Rinne, når de lader Larsen gå.
Jeg tænker bare at hvis man skulle have sat Rinne i kamp tidligere, så havde det jo også været i en betydende kap, eller kampe. Nu får man god tid til at træne med visheden om at det er ham der skal stå, og en "gratis" pokalkamp som hans første optræden. Altså, jeg synes det er noget nær perfekt timing, når nu det skal være mens sæsonen er igang vi skifter keeper.

Jeg tror da også de har stor tiltro til ham, men modsat hvad der blev sagt ved hans præsentation, så har det jo hele tiden været meningen at han skulle afløse Larsen i dette vindue, ellers havde man da blot hentet en decideret reserve for Larsen til at afløse Lansing mens han er skadet - som man nu har gjort.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af AalBoyeBK » 31. aug 2017, 17:30

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Munken83 » 31. aug 2017, 17:39

AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.
AaB solgte torsdag målmand Nicolai Larsen til FC Nordsjælland for en pris, som NORDJYSKE vurderer til at ligge i omegnen af tre millioner kroner, mens man transferfrit hentede newzealænderen Tamati Williams ind som reservemålmand for Jacob Rinne efteråret ud.

3 eller 4 mio, så er det et ret godt salg og kan så godt forstå at, AaB slår til.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af AalBoyeBK » 31. aug 2017, 17:43

Munken83 skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.
AaB solgte torsdag målmand Nicolai Larsen til FC Nordsjælland for en pris, som NORDJYSKE vurderer til at ligge i omegnen af tre millioner kroner, mens man transferfrit hentede newzealænderen Tamati Williams ind som reservemålmand for Jacob Rinne efteråret ud.

3 eller 4 mio, så er det et ret godt salg og kan så godt forstå at, AaB slår til.
Det er blevet ændret fra jeg skrev mit indlæg til du skrev dit, kan jeg se. Lidt mere forståeligt, men en fornuftig pris.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Forza » 31. aug 2017, 17:43

Munken83 skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.
AaB solgte torsdag målmand Nicolai Larsen til FC Nordsjælland for en pris, som NORDJYSKE vurderer til at ligge i omegnen af tre millioner kroner, mens man transferfrit hentede newzealænderen Tamati Williams ind som reservemålmand for Jacob Rinne efteråret ud.

3 eller 4 mio, så er det et ret godt salg og kan så godt forstå at, AaB slår til.
De rettede lige deres tastefejl. Prisen er 3 mio. Klassesalg for en spiller det var demotiveret, væk senest til sommer og formentlig alligevel reserve efter Rinne.

Vi hentede Rinne for 3,5 mio. En målmand vi har haft kig på siden han var i Sverige. Det er godt handlet af Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2017, 17:47

Forza skrev:
Munken83 skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.
AaB solgte torsdag målmand Nicolai Larsen til FC Nordsjælland for en pris, som NORDJYSKE vurderer til at ligge i omegnen af tre millioner kroner, mens man transferfrit hentede newzealænderen Tamati Williams ind som reservemålmand for Jacob Rinne efteråret ud.

3 eller 4 mio, så er det et ret godt salg og kan så godt forstå at, AaB slår til.
De rettede lige deres tastefejl. Prisen er 3 mio. Klassesalg for en spiller det var demotiveret, væk senest til sommer og formentlig alligevel reserve efter Rinne.

Vi hentede Rinne for 3,5 mio. En målmand vi har haft kig på siden han var i Sverige. Det er godt handlet af Gaarde.
Enig, det er godt nok et godt salg. Om købet af Rinne er lige så godt vil tiden vise.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Sauer » 31. aug 2017, 17:52

Forza skrev:
Munken83 skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 8fbf44d95f

Nordjyske skriver at vi fik 4(!) millioner for Larsen. Det er jo et fuldstændig vanvittigt godt salg, hvis det er sandt. Havde end ikke troet vi fik 1.
AaB solgte torsdag målmand Nicolai Larsen til FC Nordsjælland for en pris, som NORDJYSKE vurderer til at ligge i omegnen af tre millioner kroner, mens man transferfrit hentede newzealænderen Tamati Williams ind som reservemålmand for Jacob Rinne efteråret ud.

3 eller 4 mio, så er det et ret godt salg og kan så godt forstå at, AaB slår til.
De rettede lige deres tastefejl. Prisen er 3 mio. Klassesalg for en spiller det var demotiveret, væk senest til sommer og formentlig alligevel reserve efter Rinne.

Vi hentede Rinne for 3,5 mio. En målmand vi har haft kig på siden han var i Sverige. Det er godt handlet af Gaarde.
Flot solgt, hvis det er rigtigt. Havde troet, at vi max kunne få omkring 1 mio. for Larsen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2017, 17:57

"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af MrBangDK » 31. aug 2017, 18:00

Pastorius skrev:"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - på debatsiden er det den absolutte sandhed!
Ska' vi hak'?

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af AalBoyeBK » 31. aug 2017, 18:05

MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - på debatsiden er det den absolutte sandhed!
Hmm, tror i virkelig de begiver sig ud i den slags gætterier? Mit indtryk af Nordjyske er at de er ret påpasselige med den slags, men det kan selvfølgelig sagtens læses på den måde i gør det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2017, 19:45

AalBoyeBK skrev:
MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - på debatsiden er det den absolutte sandhed!
Hmm, tror i virkelig de begiver sig ud i den slags gætterier? Mit indtryk af Nordjyske er at de er ret påpasselige med den slags, men det kan selvfølgelig sagtens læses på den måde i gør det.
Jeg er nok belastet af at jeg læser en hel del kontrakt og kan blive bundet op på ikke at have styr over detaljerne. Derfor læser jeg lige nøjagtig det der står i sådan et tilfælde, og intet andet.

Jeg ville formode at Nordjyske ville have skrevet "Ifølge avisens oplysninger..." eller lign, hvis de havde haft en god kilde eller to på det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af BassogogsVen » 31. aug 2017, 19:47

Pastorius skrev:
AalBoyeBK skrev:
MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - på debatsiden er det den absolutte sandhed!
Hmm, tror i virkelig de begiver sig ud i den slags gætterier? Mit indtryk af Nordjyske er at de er ret påpasselige med den slags, men det kan selvfølgelig sagtens læses på den måde i gør det.
Jeg er nok belastet af at jeg læser en hel del kontrakt og kan blive bundet op på ikke at have styr over detaljerne. Derfor læser jeg lige nøjagtig det der står i sådan et tilfælde, og intet andet.

Jeg ville formode at Nordjyske ville have skrevet "Ifølge avisens oplysninger..." eller lign, hvis de havde haft en god kilde eller to på det.
Nordjyske løber ikke med rygter. Det er en fast politik, de har. Også derfor man ofte synes, de er lidt stille omkring AaB, men de skriver ikke noget, der ikke er solid knowledge.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolai Larsen

Indlæg af Forza » 31. aug 2017, 21:12

Pastorius skrev:
AalBoyeBK skrev:
MrBangDK skrev:
Pastorius skrev:"Nordjyske vurderer" betyder vel bare det er deres gæt på prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - på debatsiden er det den absolutte sandhed!
Hmm, tror i virkelig de begiver sig ud i den slags gætterier? Mit indtryk af Nordjyske er at de er ret påpasselige med den slags, men det kan selvfølgelig sagtens læses på den måde i gør det.
Jeg er nok belastet af at jeg læser en hel del kontrakt og kan blive bundet op på ikke at have styr over detaljerne. Derfor læser jeg lige nøjagtig det der står i sådan et tilfælde, og intet andet.

Jeg ville formode at Nordjyske ville have skrevet "Ifølge avisens oplysninger..." eller lign, hvis de havde haft en god kilde eller to på det.
Claus Jensen fra nordjyske bekræfter på Twitter at prisen er baseret på flere kilder fra klubben. Det kan vi vist godt stole på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar