Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 5. sep 2017, 16:51

Tyskeren skrev:Priske vil være en god signing... God til dødbolde og en indpisker! Vi har dødkedelige Jacob Friis som virker som en klods om benet...
Sig mig, hvad baserer du og din vurdering af Friis på?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2017, 18:26

Tyskeren skrev:Priske vil være en god signing... God til dødbolde og en indpisker! Vi har dødkedelige Jacob Friis som virker som en klods om benet...
At han er kedelig (og lidt dårlig til at kommunikere) er ikke nødvendigvis ensbetydende med at han ikke er kompetent. Jeg kender ikke Priske som assistent godt nok til at vurdere og han ville gøre en positiv forskel i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 11. apr 2018, 16:21

Ved sgu ikke om det er den rigtige tråd at poste følgende i, men here goes:
Har netop læst at vores tidligere U/17 træner og nuværende assistent i FCM, Lars Knudsen, er blevet headhuntet til jobbet som U/18-U/20 landsholdstræner. Nogen der har videre kendskab til ham? Kunne han være en mand som på sigt kunne være et emne for os som assistent eller muligvis endda cheftræner? Han er jo nordjyde og en mangeårig fortid i AaB. Hvad jeg umiddelbart har kunne læse mig frem til, så har de været meget tilfredse med ham i det midtjyske. Også flot at blive tildelt landstrænerjob på U/18-U/20 niveau

seamann

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af seamann » 11. apr 2018, 20:44

Hvor lang kontrakt har Thomasberg i Hobro? Det virker som om han har skabt en sammentømret enhed (af en dårligere trup end AaB's).

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 11. apr 2018, 21:34

seamann skrev:Hvor lang kontrakt har Thomasberg i Hobro? Det virker som om han har skabt en sammentømret enhed (af en dårligere trup end AaB's).
Thomasberg er en dygtig håndværker men tvivler på han har evnerne til en større klub. Jeg ville foretrække en anden. Alle er dog at foretrække fremfor Wieghorst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 12. apr 2018, 08:54

FlemmingG skrev:Ved sgu ikke om det er den rigtige tråd at poste følgende i, men here goes:
Har netop læst at vores tidligere U/17 træner og nuværende assistent i FCM, Lars Knudsen, er blevet headhuntet til jobbet som U/18-U/20 landsholdstræner. Nogen der har videre kendskab til ham? Kunne han være en mand som på sigt kunne være et emne for os som assistent eller muligvis endda cheftræner? Han er jo nordjyde og en mangeårig fortid i AaB. Hvad jeg umiddelbart har kunne læse mig frem til, så har de været meget tilfredse med ham i det midtjyske. Også flot at blive tildelt landstrænerjob på U/18-U/20 niveau
Jeg har ikke indgående kendskab til Lars Knudsen, men det er i hvert fald brandærgerligt at vi ikke har beholdt og bygget videre på de ekstremt stærke kræfter der var i klubben for 4-6 år siden. Dengang var der en del snak om at man ikke kunne gå fra assistent til cheftræner og ikke kunne gå fra talentchef til sportsdirektør, men som jeg også mente dengang, så havde Allan Kuhn+Jacob F. Larsen været et langt bedre, mere moderne og mere dynamisk makkerpar end det vi endte med.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af PeterS » 12. apr 2018, 09:18

Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 11:58

PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af martinaalborg » 12. apr 2018, 12:11

BassogogsVen skrev:
PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
Tror ikke Michelsen vil være assistent...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 12:53

martinaalborg skrev:
BassogogsVen skrev:
PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
Tror ikke Michelsen vil være assistent...
Tænker en art makkerpar - omend jeg principielt ikke er fan af to cheftrænere.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 12. apr 2018, 13:30

BassogogsVen skrev:
martinaalborg skrev:
BassogogsVen skrev:
PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
Tror ikke Michelsen vil være assistent...
Tænker en art makkerpar - omend jeg principielt ikke er fan af to cheftrænere.
Har det nogensinde virket? Jeg kan ikke huske, at det har været en succes med sidestillede trænere nogensinde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af BassogogsVen » 12. apr 2018, 14:26

Jakobsen skrev:
BassogogsVen skrev:
martinaalborg skrev:
BassogogsVen skrev:
PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
Tror ikke Michelsen vil være assistent...
Tænker en art makkerpar - omend jeg principielt ikke er fan af to cheftrænere.
Har det nogensinde virket? Jeg kan ikke huske, at det har været en succes med sidestillede trænere nogensinde.
Heller ikke jeg. Også derfor, jeg principielt ikke er fan af det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. apr 2018, 06:03

BassogogsVen skrev:
Jakobsen skrev:
BassogogsVen skrev:
martinaalborg skrev:
BassogogsVen skrev:
PeterS skrev:Jakob Michelsen går også ledig og kunne måske være en mulighed.
Kuhn og Michelsen sammen?
Tror ikke Michelsen vil være assistent...
Tænker en art makkerpar - omend jeg principielt ikke er fan af to cheftrænere.
Har det nogensinde virket? Jeg kan ikke huske, at det har været en succes med sidestillede trænere nogensinde.
Heller ikke jeg. Også derfor, jeg principielt ikke er fan af det.
Prøv at google AIK Stockholm omkring 1997. De havde to trænere. Kan ikke huske om de sammen var en succes men de blev det så sandelig hver især senere. I AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af CphAab » 13. apr 2018, 10:16

Det er godt nok utroligt så mange herinde der er forblindet af Kuhn.. jeg er ret overrasket.

Manden er bare fundet for let alle steder han nogensinde har været,
Han fik ikke jobbet i AaB, han røg ud i FCM, han røg ud på røven i malmø, fans, spillere, deres mødre, selv pølsemanden var med til at smide Kuhn ud.
Men her vil folk elske at have ham. fatter jeg ikke, manden har jo tydeligvis ikke kvaliteterne til at være chef træner.. som hygge onkel og assistent jo måske.

Håber da i det mindste bestyrelsen i AaB er kloge nok til at kigge på hans historik fremfor at kigge på han kender klubben.
Søndergaard kendte også klubben.

Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 13. apr 2018, 10:23

CphAab skrev:Det er godt nok utroligt så mange herinde der er forblindet af Kuhn.. jeg er ret overrasket.

Manden er bare fundet for let alle steder han nogensinde har været,
Han fik ikke jobbet i AaB, han røg ud i FCM, han røg ud på røven i malmø, fans, spillere, deres mødre, selv pølsemanden var med til at smide Kuhn ud.
Men her vil folk elske at have ham. fatter jeg ikke, manden har jo tydeligvis ikke kvaliteterne til at være chef træner.. som hygge onkel og assistent jo måske.

Håber da i det mindste bestyrelsen i AaB er kloge nok til at kigge på hans historik fremfor at kigge på han kender klubben.
Søndergaard kendte også klubben.

Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
- Du siger Kuhn røg ud i FCM
Sandheden er jo nærmere, at han gik selv. Det beskriver han bl.a. meget godt i dette fremragende interview https://www.dr.dk/radio/special-radio/i ... allan-kuhn
Han nævner selv, at det var det familiemæssige og noget i klubben der gjorde han ikke ville blive i FCM.
- han røg ud på røven i malmø, fans, spillere, deres mødre, selv pølsemanden var med til at smide Kuhn ud.
Det er nu ikke det indtryk jeg har. Kuhn snakker en del om det i interviewet jeg har linket til og derudover har jeg en svensk kollega der er Malmö fan som ikke har nogen specielt negative følelser omkring Kuhn.

Derudover skal vi ikke glemme, at trænere ligesom spillere udvikler sig over tid. Den Pehrsson der startede i AaB i 2009 var ikke god nok til os og ej heller god nok til Malmö dengang. I dag har Pehrsson fin succes i Malmö og præsterer i en klub der er væsentlig større end AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2018, 10:24

CphAab skrev:
Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
Det er to ud af tre til Kuhn - som samtidig er til at betale og som (sikkert) er til at få fat på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brodernumsi » 13. apr 2018, 10:38

Pastorius skrev:
CphAab skrev:
Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
Det er to ud af tre til Kuhn - som samtidig er til at betale og som (sikkert) er til at få fat på.
Sad lige og tænkte det samme...
Du har jo stort set lige beskrevet Kuhn.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af CphAab » 13. apr 2018, 10:53

Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
CphAab skrev:
Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
Det er to ud af tre til Kuhn - som samtidig er til at betale og som (sikkert) er til at få fat på.
Sad lige og tænkte det samme...
Du har jo stort set lige beskrevet Kuhn.
Ahhhhhhhhh guys.. hvad er hans succes?
At han vandt guld med en klub der var sikre på at vinde det? og alligevel var han så ringe de smed ham ud. Du skal dælme have problemer for at blive fyret i en klub du vinder guld med.

Han har prøvet at lege cheftræner i sammenlagt 2 år i 2 forskellige klubber.
Hvis ikke vi lige regner hans 3 måneder i AaB med.

FCM
Han sagde op i FCM og fortalte om han ville prioritere familien.
Virkeligheden er dog også han lige havde tabt 5 kampe i streg, blandt andet til oprykkerne fra Lyngby.
De havde haft en elendig og skuffende sæson, og han sad på ligaens aller varmeste sæde.
Så spørgsmålet er om han havde fået lov at sidde mange runder mere.


Malmø
i Malmø smed de ham ud og spillerne have efterfølgende svinet ham til og kaldt ham elendig. Det var spillerne der forlangte han blev fyret. Du kan finde mange Malmø spillere det efterfølgende udtaler sig om Kuhn og ingen har gode ting at sige.
Ingen i klubben, assistent, spiller har været ude og forsvare Kuhn, alle var rørende enige om han var så dårlig en træner han måtte ud øjeblikketligt.


Han er nu gået 18mdr uden job selvom han sidste år sagde han i 2017 ville blive ny cheftræner et sted.
18 måneder uden nogen har givet ham et godt tilbud.


Hvad er det lige hans succes er præcis?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2018, 11:06

CphAab skrev:
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
CphAab skrev:
Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
Det er to ud af tre til Kuhn - som samtidig er til at betale og som (sikkert) er til at få fat på.
Sad lige og tænkte det samme...
Du har jo stort set lige beskrevet Kuhn.

Hold dog op.. hvad er hans succes? At han vandt guld med en klub der var sikre på at vinde det? Og alligevel var han så ringe de smed ham ud. Du skal dælme have problemer for at blive fyret i en klub du vinder guld med.

Han sagde op i FCM efter at have kæmpe skuffet og tabt 5 kampe i streg, hvor mange runder tror i han havde igen. De havde deres ringeste sæson nogensinde under ham.
Så kan han snakke om familie alt det han vil, han sad på ligaens aller varmeste sæde.

i Malmø smed de ham ud og spillerne have efterfølgende svinet ham til og kaldt ham elendig. Det var spillerne der forlangte han blev fyret. Du kan finde mange Malmø spillere det efterfølgende udtaler sig om Kuhn og ingen har gode ting at sige.

Han er nu gået 18mdr uden job selvom han sidste år sagde han i 2017 ville være chef træner inden årets udgang.

Alt i alt har han prøvet at været chef træner i 2 år samlet
I 2 klubber og det ene sted fyrede de ham efter kort tid og det andet sted nåede de det ikke før han selv sagde op.

Hvad er det lige hans succes er præcis?
Hvis det e success så er Morten Wieghorst en legende træner.
Hans pointsnit i FCM var noget højere end det Wieghorst har i AaB. Hans pointsnit i AaB er over 2. https://www.superstats.dk/tranere/traner-alltime?id=95
Han har været med til - sammen med Hamrén - at bygge AaB op fra ingenting i 2004, til bronce -> guld og succes i Europa.

Han har alt det vi savner, og hans mangler må man kunne kompensere for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af CphAab » 13. apr 2018, 11:13

Pastorius skrev:
CphAab skrev:
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
CphAab skrev:
Hvad med vi prøver at få en rigtig træner?, en der har prøvet at vinde ting, en der har haft succes i en årerække i en klub, og som ikke fyres hvert halve år. Hvad med sådan en?
Det er to ud af tre til Kuhn - som samtidig er til at betale og som (sikkert) er til at få fat på.
Sad lige og tænkte det samme...
Du har jo stort set lige beskrevet Kuhn.

Hold dog op.. hvad er hans succes? At han vandt guld med en klub der var sikre på at vinde det? Og alligevel var han så ringe de smed ham ud. Du skal dælme have problemer for at blive fyret i en klub du vinder guld med.

Han sagde op i FCM efter at have kæmpe skuffet og tabt 5 kampe i streg, hvor mange runder tror i han havde igen. De havde deres ringeste sæson nogensinde under ham.
Så kan han snakke om familie alt det han vil, han sad på ligaens aller varmeste sæde.

i Malmø smed de ham ud og spillerne have efterfølgende svinet ham til og kaldt ham elendig. Det var spillerne der forlangte han blev fyret. Du kan finde mange Malmø spillere det efterfølgende udtaler sig om Kuhn og ingen har gode ting at sige.

Han er nu gået 18mdr uden job selvom han sidste år sagde han i 2017 ville være chef træner inden årets udgang.

Alt i alt har han prøvet at været chef træner i 2 år samlet
I 2 klubber og det ene sted fyrede de ham efter kort tid og det andet sted nåede de det ikke før han selv sagde op.

Hvad er det lige hans succes er præcis?
Hvis det e success så er Morten Wieghorst en legende træner.
Hans pointsnit i FCM var noget højere end det Wieghorst har i AaB. Hans pointsnit i AaB er over 2. https://www.superstats.dk/tranere/traner-alltime?id=95
Han har været med til - sammen med Hamrén - at bygge AaB op fra ingenting i 2004, til bronce -> guld og succes i Europa.

Han har alt det vi savner, og hans mangler må man kunne kompensere for.

Først og fremmest ved jeg ikke hvad du sammenligner med WIeghorst for.
Wieghorst har gjort det forfærdeligt og vi er nok alle enige om han skal ud, desuden har Kuhn vel et meget bedre hold i FCM.
så det kan man vel ikke bruge til ret meget.


Fedt at give Kuhn en masse kredit for tiden med Hamren.
Hvis du ved noget som helst om Hamren og spillerne, eller har set interviews og hørt historier fra dengang, så ville du også vide at Hamren var kongen, han tog beslutningerne, og styrede alt med en jernhånd omkring holdet.

Så at give kuhn kredit for det.. er simpelthen så søgt.
Desuden hvis vi skal til at give Kuhn kredit for sine år som assistenttræner så understøtter det bare min pointe.
Der hvor Kuhn har det bedst, og der hvor vi har det bedst med ham, er som assistent.

Og ift. at kompensere for hans mangler, er problemet jo netop det er kernen ved at være chef træner han mangler.
Det er den langsigtede plan, det taktiske overblik, hvad retning man vil præge spillet.
Det er de ting han får skæld ud over ikke at kunne.

Han får ros for mandskabs pleje.. for at være en god ven til spillerne, for sine standard situationer.
Men det er jo ikke det en cheftræner skal være god til.

Låst