DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. sep 2017, 23:55

aaballday skrev:Både Rolim og Okore træner fuldt med i dag. Pølsen stadig ukampdygtig.
Hvad med Abildgaard og MC? De kan vel godt se lidt skidt ud med centrale midtbanespillere til den kamp, hvis Lesniak ikke kan spille, og de to stadig er skadede... hvilket jeg ikke rigtigt har set noget update på.

Ellers er det vel Risgård og måske PK eller Børsting.

Iøvrigt rigtigt godt at høre Okore og Rolim er på fuld belastning, vi skal have de nyindkøb i kamp hurtigst muligt allesammen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Søgaard » 6. sep 2017, 09:35

Jesper Schmidt skrev:
aaballday skrev:Både Rolim og Okore træner fuldt med i dag. Pølsen stadig ukampdygtig.
Hvad med Abildgaard og MC? De kan vel godt se lidt skidt ud med centrale midtbanespillere til den kamp, hvis Lesniak ikke kan spille, og de to stadig er skadede... hvilket jeg ikke rigtigt har set noget update på.

Ellers er det vel Risgård og måske PK eller Børsting.

Iøvrigt rigtigt godt at høre Okore og Rolim er på fuld belastning, vi skal have de nyindkøb i kamp hurtigst muligt allesammen.
MC sad på tribunen til U21-kampen - skulle han være skadet? Ellers så burde han kunne spille.
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 11:46



Vi stiller op således i morgen medmindre Lesniak når tilbage og er klar til kamp, hvilket jeg ikke tror.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 6. sep 2017, 12:07

Vigtig kamp, som kan øge presset på Wieghorst markant ved exit.

Jeg er spændt på hvordan vi griber den an - særligt nu hvor Viborg ser ud til at sejle relativt meget under Steffen Højer og Ralf Pedersen. I min optik er det et hold vi bør slå, også selvom vi mangler 2-3 profiler.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BoT » 6. sep 2017, 12:13

Martino skrev:

Vi stiller op således i morgen medmindre Lesniak når tilbage og er klar til kamp, hvilket jeg ikke tror.
Det er jo et hold, der ikke er langt fra idealopstillingen. Bør udmønte sig i avancement - man kunne vel også forestille sig, at Viborg har nok at se til med at stabilisere sig i 1. division, og derfor sparer spillere? De har trods alt en ret vigtig kamp mod Skive søndag.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 12:14

BoT skrev:
Martino skrev:

Vi stiller op således i morgen medmindre Lesniak når tilbage og er klar til kamp, hvilket jeg ikke tror.
Det er jo et hold, der ikke er langt fra idealopstillingen. Bør udmønte sig i avancement - man kunne vel også forestille sig, at Viborg har nok at se til med at stabilisere sig i 1. division, og derfor sparer spillere? De har trods alt en ret vigtig kamp mod Skive søndag.
Tænkte det samme. De skal have stoppet deres dårlige start i 1.div hvis de vil tilbage til superligaen.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2017, 15:38

Truppen der bl.a. er med Okore og Rolim er udtaget: https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... viborg-ff/

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 15:54

frederikshavneren skrev:Truppen der bl.a. er med Okore og Rolim er udtaget: https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... viborg-ff/
Så er jeg spændt på om opstillingen jeg så til dagens træning holder, eller om lesniak erstatter enten MC eller Risgård 1 til 1, eller om Sylvestr ryger på bænken og Risgård skubbes frem. Måske Lesniak trænger til en pause og kan bringes i spil i 2.halvleg.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af troelsh » 6. sep 2017, 16:07

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Truppen der bl.a. er med Okore og Rolim er udtaget: https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... viborg-ff/
Så er jeg spændt på om opstillingen jeg så til dagens træning holder, eller om lesniak erstatter enten MC eller Risgård 1 til 1, eller om Sylvestr ryger på bænken og Risgård skubbes frem. Måske Lesniak trænger til en pause og kan bringes i spil i 2.halvleg.
Ved du hvordan det ser ud med Ramkilde's skadessituation?

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 6. sep 2017, 16:08

Martino skrev: Så er jeg spændt på om opstillingen jeg så til dagens træning holder, eller om lesniak erstatter enten MC eller Risgård 1 til 1, eller om Sylvestr ryger på bænken og Risgård skubbes frem. Måske Lesniak trænger til en pause og kan bringes i spil i 2.halvleg.
Jeppe Grønning skulle heldigvis være utroligt dårligt spillende her i den første del af turneringen, så måske vi ikke behøver duelspilleren i MC, og kan nøjes med to dygtige boldspillere i Risgård og Lesniak.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 16:30

troelsh skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:Truppen der bl.a. er med Okore og Rolim er udtaget: https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... viborg-ff/
Så er jeg spændt på om opstillingen jeg så til dagens træning holder, eller om lesniak erstatter enten MC eller Risgård 1 til 1, eller om Sylvestr ryger på bænken og Risgård skubbes frem. Måske Lesniak trænger til en pause og kan bringes i spil i 2.halvleg.
Ved du hvordan det ser ud med Ramkilde's skadessituation?
Han trænede med noget af tiden idag, og lidt med fys så mon ikke det lysner for ham.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 16:33

Gamen skrev:
Martino skrev: Så er jeg spændt på om opstillingen jeg så til dagens træning holder, eller om lesniak erstatter enten MC eller Risgård 1 til 1, eller om Sylvestr ryger på bænken og Risgård skubbes frem. Måske Lesniak trænger til en pause og kan bringes i spil i 2.halvleg.
Jeppe Grønning skulle heldigvis være utroligt dårligt spillende her i den første del af turneringen, så måske vi ikke behøver duelspilleren i MC, og kan nøjes med to dygtige boldspillere i Risgård og Lesniak.
Jeg synes jo MC er en bedre boldspiller end du gør ham til, men det er rigtigt at han er stærk specielt i hovedstødsduellerne. Men svært at vurdere hvilken fysisk tilstand Lesniak kommer tilbage i(han trænede ikke med idag), men Lesniak er en bedre spiller på bolden.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 6. sep 2017, 16:40

Martino skrev: Jeg synes jo MC er en bedre boldspiller end du gør ham til, men det er rigtigt at han er stærk specielt i hovedstødsduellerne. Men svært at vurdere hvilken fysisk tilstand Lesniak kommer tilbage i(han trænede ikke med idag), men Lesniak er en bedre spiller på bolden.
Ser det som lidt vigtigere at vi får Lesniak spillet ind som 6'er, og så får ham til at spille med en reel 8'er type som Risgård. End at vi igen skal til at spille med to 6'ere, hvor han så er nødt til at gå med frem. Men okay, det afhænger jo også helt og holdent af om Wiggo fortsætter med 4-4-2, eller går tilbage til den ikke-chanceskabende 4-4-1-1

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 6. sep 2017, 17:23

Gamen skrev:
Martino skrev: Jeg synes jo MC er en bedre boldspiller end du gør ham til, men det er rigtigt at han er stærk specielt i hovedstødsduellerne. Men svært at vurdere hvilken fysisk tilstand Lesniak kommer tilbage i(han trænede ikke med idag), men Lesniak er en bedre spiller på bolden.
Ser det som lidt vigtigere at vi får Lesniak spillet ind som 6'er, og så får ham til at spille med en reel 8'er type som Risgård. End at vi igen skal til at spille med to 6'ere, hvor han så er nødt til at gå med frem. Men okay, det afhænger jo også helt og holdent af om Wiggo fortsætter med 4-4-2, eller går tilbage til den ikke-chanceskabende 4-4-1-1
Ja, det vil være optimalt. Hvis Risgård stadig har fysik til den 8er rolle i en 442. Det håber jeg. Tager i hvertfald til Viborg i morgen, med en formodning om at AaB vil spille offensiv fodbold.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BoT » 7. sep 2017, 09:53

Gamen skrev:
Martino skrev: Jeg synes jo MC er en bedre boldspiller end du gør ham til, men det er rigtigt at han er stærk specielt i hovedstødsduellerne. Men svært at vurdere hvilken fysisk tilstand Lesniak kommer tilbage i(han trænede ikke med idag), men Lesniak er en bedre spiller på bolden.
Ser det som lidt vigtigere at vi får Lesniak spillet ind som 6'er, og så får ham til at spille med en reel 8'er type som Risgård. End at vi igen skal til at spille med to 6'ere, hvor han så er nødt til at gå med frem. Men okay, det afhænger jo også helt og holdent af om Wiggo fortsætter med 4-4-2, eller går tilbage til den ikke-chanceskabende 4-4-1-1
Problemet med Lesniak som 6'er er, at han simpelthen løber for meget. Dermed er han i langt ringere grad i stand til at agere restforsvar, hvilket vil gøre det meget risikabelt at angribe højt med vores backs. Faktisk vil jeg mene, at han som type ville passe bedre ind i et system, som det Brøndby spiller, hvor der ligger en decideret 6'er i Christian Nørgaard, og der så er to meget bevægelige centrale midtbanespillere foran.

Hos os ville han passe bedre i en 4-3-3. Han er mere en Delaney, end en William Kvist. Og lige meget hvad, pøblen siger, står William Kvist-typerne altså allerøverst på langt de fleste træneres holdkort.

Men Viborg-kampen bliver meget interessant i forhold til at finde ud af, hvor risikovillig Wieghorst er på den centrale midt. Jeg gætter dog på, at han er konservativ og stiller med MC - og så enten Risgård eller Lesniak. På den anden side er Viborg en modstander, hvor man måske nok kunne teste Risgård-Lesniak-kombien af.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Raiman » 7. sep 2017, 10:13

Nordjyskes bud på opstillingen er følgende:

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - MC - Risgård - Thellufsen
Sylvestr - Safranko

Velbekomme siger jeg bare :cool: :aabfan:

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 7. sep 2017, 10:16

Raiman skrev:Nordjyskes bud på opstillingen er følgende:

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - MC - Risgård - Thellufsen
Sylvestr - Safranko

Velbekomme siger jeg bare :cool: :aabfan:
Det er ikke ligefrem fordi vores kantspillere emmer af kvalitet. I det mindste 4-4-2.
Noget af en bet for Pohl at Sylvestr er foretrukket, når han nu er fortid om 3 måneder.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 7. sep 2017, 10:24

Raiman skrev:Nordjyskes bud på opstillingen er følgende:

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - MC - Risgård - Thellufsen
Sylvestr - Safranko

Velbekomme siger jeg bare :cool: :aabfan:
Jep, præcis som jeg skrev igår længere oppe i tråden ;)

Det burde være nok til at slå Viborg, men Børsting bliver jeg aldrig fan af, selvom han måske vil komme bedre til sin ret mod et 1.div hold.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BoT » 7. sep 2017, 10:42

Gamen skrev:
Raiman skrev:Nordjyskes bud på opstillingen er følgende:

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - MC - Risgård - Thellufsen
Sylvestr - Safranko

Velbekomme siger jeg bare :cool: :aabfan:
Det er ikke ligefrem fordi vores kantspillere emmer af kvalitet. I det mindste 4-4-2.
Noget af en bet for Pohl at Sylvestr er foretrukket, når han nu er fortid om 3 måneder.
Pohl kan måske have godt af en mental pause fra det efterhånden øgede scoringspres, der ligger på ham. Det kan nogle gange være lettere at komme ind fra bænken og så måske være heldig at putte en ind til sidst.

Jeg tænker, opstillingen lugter af, at vi kommer til at spille mere direkte med bolde frem mod vores angribere og pres på 2. boldene. Det bliver ikke denne midtbane, der kombinerer eller løber sig igennem et forsvar...

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 7. sep 2017, 10:44

BoT skrev: Pohl kan måske have godt af en mental pause fra det efterhånden øgede scoringspres, der ligger på ham. Det kan nogle gange være lettere at komme ind fra bænken og så måske være heldig at putte en ind til sidst.
Scoringspresset hvilede jo først og fremmest på ham som ene frontløber - tydeligt at se hvor lettet han var efter sidste kamp, over at alt ikke var afhængigt af ham. Jeg kunne godt tænke mig, at vi prøvede at få spillet Pohl og Safranko sammen, i stedet for at bruge en mand som er færdig i AaB.

Besvar