Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Legum Magister » 21. aug 2017, 20:43

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev: Min pointe er sådan set bare, at man ikke skal blive overrasket, hvis der tager lang tid for en 22-årig slovak at spille sig varm. Har vi råd til det?
At han er 22 er ikke noget skudsikkert argument for, at han får svært ved at levere fra start, men okay, selvfølgelig forestiller alle sig nok at han er (endnu) bedre som 27-årig. Og hvis ham her Safrano er af god nok kvalitet, så ligger det da slet ikke i kortene at han alligevel skal være et svagere supplement end Festersen, som ikke kan spille sig på hold i OB - bare fordi han er ung. Alderen plagede heller ikke Spalvis (før han til sidst var på vej væk, og hvem siger egentlig, at det havde så meget med alder at gøre...).
Med Spalvis havde vi jo lige præcis tiden på vores side til stille og roligt at køre ham ind. Først på ungdomsholdet og siden med indhop. Ham her er pisket til at levere fra dag ét, og det er sgu ikke optimalt med en ung mand fra en fremmed liga.
Men Spalvis var vel ikke nær så færdiguddannet en spiller som Safrano, som kommer fra en klub hvor han var integreret på 1.holdet. Han er vel netop længere i sin karriere end Spalvis var.
Det ved vi jo ikke noget om. Mennesker udvikler sig jo forskelligt og omstændighederne er jo ikke ens. Spalvis havde den fordel, at han blev ført langsomt ind på holdet frem for at blive kastet direkte i ilden på et hold, der spiller dårligt.
Spalvis var 19 og uden senior erfaring, det er altså ikke nogen særlig god sammenligning. Derudover så er de jo det samme for samtlige spillere vi henter - at de bliver kastet ind på et hold som ikke fungerer. Det kan være lige så stor en hæmsko for en erfaren og ældre spiller som for en ung spiller, måske er det endda nemmere for en uimponeret ung gut. Iøvrigt har vores nye unge ven jo masser af erfaring med voksen fodbold, i et miljø som ganske givet er noget hårdere end herhjemme.
Jeg ved ikke helt, hvad det er for spillere, som folk herinde forestiller sig, at AaB kan hente. Og jeg kan slet ikke forstå, at man ikke kan se, at det vil være de samme udfordringer, der vil møde enhver ny spiller. AaB spiller ganske enkelt ikke ret godt, og det vil en ny spiller skulle forholde sig til, uanset om der er tale om Pavol Safranko eller en af de utallige angribere, der er blevet bragt i spil (her på sitet) som løsning på angrebsproblemet. Safranko må formodes, at være blevet oplyst om AaB's problemer, ellers har hans samtaler med Lesniak vist været spildt, så jeg tillader mig at tro - og håbe - at han er indstillet på, at der skal kæmpes til man smager blod for hvert eneste point, og hvis han tror, at han kan bruge AaB som springbræt til en karriere i Premier League, ja så må han jo selv tro på, at han kan blive en succes. Så lad os for pokker da håbe, at han får ret.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2017, 20:53

Jeg er sgu positiv stemt over for Safranko. Dejligt at vi med ham får flere strenge at spille på i offensiven, og nu har vores dygtige offensive backs en angriber at sigte efter i feltet. Desuden kan Safranko skabe mere plads til vores andre offensiv-spillere.
Jeg håber at se ham fra start imod Agf, hvor hans vigtigste opgave bliver at lægge pres på deres bagkæde med sine løb, fysik samt holde i bolden og lægge den af så vi kan skubbe spillet længere frem på banen. Vi har manglet en type som ham.

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Pavol Safranko

Indlæg af benz » 21. aug 2017, 22:11

Forza skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Gaarde6 skrev:
BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2017, 22:22

BoT skrev:Ud fra artiklen på aabsport.dk virker det i hvert fald som om, det er en spiller, vi har gjort os nøje overvejelser omkring. Man kan vel også forestille sig, at Lesniak har kunnet give sit besyv med, hvilket også er betryggende.

Han beskrives som fysisk stærk og en faktor ved dødbolde. Det hele lyder lovende. Og med to slovak-makkere, burde han kunne falde hurtigt til.
Vi er simpelthen ved at blive "Hele Slovakiets hold" :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. aug 2017, 23:43

benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Gaarde6 skrev:
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).
Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2017, 23:48

Dalbjerg skrev:Festersen....


Aaaarhmen, så stopper troværdigheden...

Festersen er en mand man henter på fri transfer til billig løn, således at bænken gøres bredere...

Man henter da ikke en lille hurtig spiller, når man allerede har den type angriber..

Fair nok at man er utilfreds, men man må bede om lidt mere kvalitet i argumentationen..

Jeg synes (som tidligere nævnt) at Gaarde gør det helt rigtige i øjeblikket: Vælger noget solidt leverpostej (Pallesen), en god bøf som butikken har valgt at sætte ned grundet manglende salg (Okore), og så har man hentet en anmelderrost rødvin til budget pris (Lesniak) samt en dyr anmelderrost rødvin, som dog er lidt ung, og derfor måske har brug for lidt iltning før den er yderst drikkebar (Safranko), og så har man til sidst lige nuppet en billig lottokupon oppe ved kassen (Rolim), fordi man hørte at der var en høj jackpotpulje..

Det var i hvert fald bedre end de sidste vinduer, hvor man valgte at købe nogle dyre "mystik-bokse" med nogle ukendt fødevarer, for så at opdage, at det var veganer-bokse at vi havde fået..

Og så skal jeg nok stoppe med mad-analogierne :oops:

Edit: Bestem selv hvad Rinne er.. Måske et stykke lækker chokolade til nedsat pris, selvom man havde en plade kogechokolade hjemme i skabet, som man egentlig havde lovet sig selv at nøjes med..
Du kandiderer hermed til Debatsidens ukronede metaforkonge. Det grænser til lyrik det her :-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2017, 23:56

Pastorius skrev:
Dalbjerg skrev:Hvor er det dejligt positivt at komme ind og læse sådan en tråd her!!
Prøv at kigge forbi efter GF-kampen når han har brændt en 4-5 chancer i Pohl-klassen :)
Well, hvis vi rent faktisk kommer til en 4-5 chancer, vil jeg i sig selv betragte dette som en lille sejr. Så er vi kommet længere, end vi har været i flere år :-)

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Eagledrop » 22. aug 2017, 09:01

Dalbjerg skrev:Festersen....


Aaaarhmen, så stopper troværdigheden...

Festersen er en mand man henter på fri transfer til billig løn, således at bænken gøres bredere...

Man henter da ikke en lille hurtig spiller, når man allerede har den type angriber..

Fair nok at man er utilfreds, men man må bede om lidt mere kvalitet i argumentationen..

Jeg synes (som tidligere nævnt) at Gaarde gør det helt rigtige i øjeblikket: Vælger noget solidt leverpostej (Pallesen), en god bøf som butikken har valgt at sætte ned grundet manglende salg (Okore), og så har man hentet en anmelderrost rødvin til budget pris (Lesniak) samt en dyr anmelderrost rødvin, som dog er lidt ung, og derfor måske har brug for lidt iltning før den er yderst drikkebar (Safranko), og så har man til sidst lige nuppet en billig lottokupon oppe ved kassen (Rolim), fordi man hørte at der var en høj jackpotpulje..

Det var i hvert fald bedre end de sidste vinduer, hvor man valgte at købe nogle dyre "mystik-bokse" med nogle ukendt fødevarer, for så at opdage, at det var veganer-bokse at vi havde fået..

Og så skal jeg nok stoppe med mad-analogierne :oops:

Edit: Bestem selv hvad Rinne er.. Måske et stykke lækker chokolade til nedsat pris, selvom man havde en plade kogechokolade hjemme i skabet, som man egentlig havde lovet sig selv at nøjes med..
Sådan shopper jeg også! Hvem gider salat når man kan få bøffer og rødvin, og måske lidt chokolade! Optur over det her svar. Lad os håbe de så også leverer.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Dalbjerg » 22. aug 2017, 09:48

Pastorius skrev:
Dalbjerg skrev:Hvor er det dejligt positivt at komme ind og læse sådan en tråd her!!
Prøv at kigge forbi efter GF-kampen når han har brændt en 4-5 chancer i Pohl-klassen :)
Så må folk i det mindste respektere, at han kom frem til 4-5 chancer efter sin indskiftning i det 77. minut..

Men ja, der sidder selvfølgelig nogle på spring, som nærmest glæder sig til at kunne bruge flere tynde argumenter mod alt og alle omkring klubben..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Dalbjerg » 22. aug 2017, 09:58

Eagledrop skrev:
Dalbjerg skrev:Festersen....


Aaaarhmen, så stopper troværdigheden...

Festersen er en mand man henter på fri transfer til billig løn, således at bænken gøres bredere...

Man henter da ikke en lille hurtig spiller, når man allerede har den type angriber..

Fair nok at man er utilfreds, men man må bede om lidt mere kvalitet i argumentationen..

Jeg synes (som tidligere nævnt) at Gaarde gør det helt rigtige i øjeblikket: Vælger noget solidt leverpostej (Pallesen), en god bøf som butikken har valgt at sætte ned grundet manglende salg (Okore), og så har man hentet en anmelderrost rødvin til budget pris (Lesniak) samt en dyr anmelderrost rødvin, som dog er lidt ung, og derfor måske har brug for lidt iltning før den er yderst drikkebar (Safranko), og så har man til sidst lige nuppet en billig lottokupon oppe ved kassen (Rolim), fordi man hørte at der var en høj jackpotpulje..

Det var i hvert fald bedre end de sidste vinduer, hvor man valgte at købe nogle dyre "mystik-bokse" med nogle ukendt fødevarer, for så at opdage, at det var veganer-bokse at vi havde fået..

Og så skal jeg nok stoppe med mad-analogierne :oops:

Edit: Bestem selv hvad Rinne er.. Måske et stykke lækker chokolade til nedsat pris, selvom man havde en plade kogechokolade hjemme i skabet, som man egentlig havde lovet sig selv at nøjes med..
Sådan shopper jeg også! Hvem gider salat når man kan få bøffer og rødvin, og måske lidt chokolade! Optur over det her svar. Lad os håbe de så også leverer.
Problemet er bare, når man så glemmer at hustruen også havde sagt at man skulle have mælk, æg og smør med hjem :oops: :S ;)

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 22. aug 2017, 11:26

Jesper Schmidt skrev: Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Prica spillede så netop heller ikke angriber i lange perioder af sin tid i Hansa, men kantspiller. Det var en af de primære årsager til at han skiftede til AaB - at han fik lov til at sætte sig på angriberpladsen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. aug 2017, 15:47

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Prica spillede så netop heller ikke angriber i lange perioder af sin tid i Hansa, men kantspiller. Det var en af de primære årsager til at han skiftede til AaB - at han fik lov til at sætte sig på angriberpladsen.
True, men det gør ham jo ikke til noget mere sikkert køb som frontangriber, og det var først i AaB tiden han for første gang "bombede". En enkelt sæson for Helsingborg med to-cifret antal mål (12) er jo ikke imponerende stats.

Prica viste sig at være det måske bedste køb nogensinde, men at nævne ham som en modsætning til et indkøb hvor man tager en chance, mener jeg er lodret forkert.

Først og fremmest drejer det sig jo dog om hvor godt man har scoutet spillerne... alt det som vi ikke har forudsætninger for at se. Forhåbentlig har man set rigtigt med Safranko, vi har næsten ikke råd til det modsatte, især hvis der ikke kommer flere ind til offensiven.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Pavol Safranko

Indlæg af N » 22. aug 2017, 15:53

Jesper Schmidt skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).
Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Præcis med Prica, han bliver sjovt nok altid kun husket som et succeseksemplar, men så vidt jeg husker, så scorede han i efterårssæsonen 2006 i de 4 første kampe og så gik der omkring 14 spillerunder uden mål. Der er ingen garantier for mål når vi snakker angribere, og hvis der var, er den eneste garanti at vi ikke har råd til dem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Pavol Safranko

Indlæg af gravballe » 22. aug 2017, 16:56

N skrev:
Jesper Schmidt skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).
Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Præcis med Prica, han bliver sjovt nok altid kun husket som et succeseksemplar, men så vidt jeg husker, så scorede han i efterårssæsonen 2006 i de 4 første kampe og så gik der omkring 14 spillerunder uden mål. Der er ingen garantier for mål når vi snakker angribere, og hvis der var, er den eneste garanti at vi ikke har råd til dem.
Jep og jeg kan huske at han stadig spillede godt i de kampe, men det var konstant stolpe ud. Kan også huske at en del her inde var ret så kritiske omkring ham til sidst. Året efter var alt glemt, og alle her inde var vilde med ham...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. aug 2017, 17:23

gravballe skrev:
N skrev:
Jesper Schmidt skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).
Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Præcis med Prica, han bliver sjovt nok altid kun husket som et succeseksemplar, men så vidt jeg husker, så scorede han i efterårssæsonen 2006 i de 4 første kampe og så gik der omkring 14 spillerunder uden mål. Der er ingen garantier for mål når vi snakker angribere, og hvis der var, er den eneste garanti at vi ikke har råd til dem.
Jep og jeg kan huske at han stadig spillede godt i de kampe, men det var konstant stolpe ud. Kan også huske at en del her inde var ret så kritiske omkring ham til sidst. Året efter var alt glemt, og alle her inde var vilde med ham...
Prica var fantastisk for os, og det jeg har skrevet er naturligvis ikke for på nogen måde at nedgøre ham. Hans betydning for opblomstringen i 07-08 kan på ingen måde overvurderes.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamling » 22. aug 2017, 17:38

God ide med hele Slovakiets hold, når nu Nordjyderne ikke gider se på AaB mere alligevel. Så skal vi bare forlænge med Sylvestr og hente 2 mere derfra i vintervinduet :-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Pavol Safranko

Indlæg af benz » 22. aug 2017, 18:36

Jesper Schmidt skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
Forza skrev:
benz skrev:
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Har de ikke gjort det hver gang de henter en spiller? I så fald må man konkludere de desværre ikke er særligt gode til det.
Det er jeg sådan set enig i. Min pointe er blot at deres baggrund for at vurdere ham er væsentligt bedre end dit, hvorfor jeg ikke forstår du er 100% sikker på han ikke løser angriberproblemet. AaB vil aldrig kunne hente en sikker målscorer.

Enten henter vi en med et uforløst potentiale eller også får vi en der er gået i stå i en klub. Sådan har det altid været.
Dette er en "lottokupon" efter min mening. Ikke et køb som Prica, Strandli eller Søren Frederiksen (ham der ikke spiller mere).
Prica var da i den grad en lottokupon da vi købte ham, i hvert fald som målscorer. Han kom fra 4 sæsoner i Hansa Rostock med hhv. 7,3,7 og 5 mål pr. sæson. Rades karriere blev først for alvor skabt i AaB. Jeg husker iøvrigt også at debatsiden IKKE var positiv da han blev hentet, sådan er der så meget...

Strandli eller Frede tvivler jeg på at vi ville kunne hente i dag, hvis de spillede nu.
Okay gode pointer. Vil mene en svensker der tidligere har vist højt niveau ikke er en lottokupon sammenlignet med en slovak, men okay. De nye spillere skal selvfølgelig have chancen, men er stærkt skeptisk. Vi må se.. bliver spændende mod AGF.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Munken83 » 7. sep 2017, 21:50

Han virker som en kraftfuld spiller der fylder godt på banen.
Efter idag mod Viborg, mangler han bare at blive spillet ordentligt ind på holdet, så tror jeg på han kan blive en ny Rade Prica ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2017, 22:44

Munken83 skrev:Han virker som en kraftfuld spiller der fylder godt på banen.
Efter idag mod Viborg, mangler han bare at blive spillet ordentligt ind på holdet, så tror jeg på han kan blive en ny Rade Prica ;)
Der tegner sig et billede af at han er en angriber lige efter mit hoved, jeg synes godt nok han ser spændende ud. Glimrende teknik, masser af power og arbejdsvilje, dygtig til at være i feltet i de rigtige situationer, og ikke mindst en hårdhed som jeg synes vi har manglet siden Spalvis, som tildels også havde det.

Han bliver god for os, jeg tror han er et scoop.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 8. sep 2017, 07:54

Men igen - giv nu manden tid og lad være med at døm ham hverken den ene eller den anden vej efter to fucking kampe.

Besvar