DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Uldahl » 7. sep 2017, 23:49

Hold da helt op for en kamp jeg gik glip af. Jeg var løbet tør for Gin til mine sundowners og måtte ind til storbyen efter nye forsyninger. Men med det resultat skal jeg måske glippe flere kampe. :aabfan:

Endelig kom der hold på bylden, og Pohl fik scoret, håber det sætter ham igang. Og der er tanket selvtillid til ham og hele holdet. Det bliver spændende på Mandag. :cheers:

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Simon » 7. sep 2017, 23:54

AK48hamas skrev:Hvordan Sylvestr kan faa lov til at sparke det straffe det fatter jeg simpelthen ikke.

Viborg spillede med 10 mand i hele den forlaengede spilletid. Jeg er ked af at sige det, men jeg er overhovedet ikke imponeret. Haaber virkelig det her giver noget selvtillid til drengene.
Forstår heller ikke at Sylvestr er manden der skal sparke den der!!
Synes at Risgård virker mere oplagt!
Dejligt at drengene ENDELIG får den sejr, trods at det måske at på en billig bagggrund, da Viborg på det tidspunkt, mere eller mindre, spiller med 10 mand pga. en mand der løber rundt med krampe
Håber dog på at spillerne kan bruge denne kamp, til at give dem et boost i superligaen og give dem dem nogle sejre i bedste række.
DEJLIG KAMP!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Funky » 8. sep 2017, 00:02

Simon skrev:
AK48hamas skrev:Hvordan Sylvestr kan faa lov til at sparke det straffe det fatter jeg simpelthen ikke.

Viborg spillede med 10 mand i hele den forlaengede spilletid. Jeg er ked af at sige det, men jeg er overhovedet ikke imponeret. Haaber virkelig det her giver noget selvtillid til drengene.
Forstår heller ikke at Sylvestr er manden der skal sparke den der!!
Synes at Risgård virker mere oplagt!
Dejligt at drengene ENDELIG får den sejr, trods at det måske at på en billig bagggrund, da Viborg på det tidspunkt, mere eller mindre, spiller med 10 mand pga. en mand der løber rundt med krampe
Håber dog på at spillerne kan bruge denne kamp, til at give dem et boost i superligaen og give dem dem nogle sejre i bedste række.
DEJLIG KAMP!!
Det er bestemt ikke altid, at 10 mand mod 11 falder sammen. Men det gjorde Viborg, dels selvfølgelig på moralen, men de var altså også blevet sat under et hårdt pres det meste af kampen, og blevet tvunget til at løbe meget efter bolden. Det var AaB's fortjeneste. Ingen grund til at få det til at lyde som en foræring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Lindmark » 8. sep 2017, 06:00

Jakobsen skrev:Denne video er absolut et kig værd. Fantastiske billeder

https://www.facebook.com/aabfodbold/vid ... 983056272/
"København, København, Aalborg kommer ..." :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BoT » 8. sep 2017, 09:02

På nær de første 10 minutter en fin kamp, hvor vi dominerer totalt. Havde vi haft mål-marginalerne på vores side tidligere, havde vi jo ført 2-1 ved pausen og 4-1 efter 90 minutter.

Men mål ender jo altid med at definere indsatsen, så så længe vi ikke scorer, mener debatsiden jo, at vi spiller elendigt.

Der er ingen tvivl om, at truppen rummer rigtig meget kvalitet og talent. Vores problem har bare været, at stort set ingen har spillet op til deres retmæssige niveau. Det gjorde nogle i går - lad os håbe, det er et forvarsel. For Pohl, Flores, Lesniak, Rolim og Safranko ser altså spændende ud!!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af troelsh » 8. sep 2017, 09:14

AK48hamas skrev:Hvordan Sylvestr kan faa lov til at sparke det straffe det fatter jeg simpelthen ikke.

Viborg spillede med 10 mand i hele den forlaengede spilletid. Jeg er ked af at sige det, men jeg er overhovedet ikke imponeret. Haaber virkelig det her giver noget selvtillid til drengene.
Jeg er heller ikke overbevist om at skuden er vendt endnu, men kampen giver alligevel grund til optimisme da vi egentlig spillede en god kamp i 80 minutter af den ordinære spilletid, men hvorfor vi først lige skal bagud før vi begynder at spille fodbold undrer mig.

Rolim kan noget af det vi mangler offensivt, men han arbejder godt nok ikke meget defensivt, Ahlmann slog ud med armene et par gange fordi hans tilbageløb var stort set ikke eksisterende selvom han havde friske ben.

Jeg er spændt på hvad MW mener er vores idealopstilling, jeg kunne godt tænke mig at se os i en Barca agtig 4-3-3, jeg syntes vi har spillerne til denne opstilling:

Rinne
Palle - KP - Okore - Ahlmann
Lesniak - MC - Risgård
Flores - Safranko - Rolim

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Martino » 8. sep 2017, 09:15

BoT skrev:På nær de første 10 minutter en fin kamp, hvor vi dominerer totalt. Havde vi haft mål-marginalerne på vores side tidligere, havde vi jo ført 2-1 ved pausen og 4-1 efter 90 minutter.

Men mål ender jo altid med at definere indsatsen, så så længe vi ikke scorer, mener debatsiden jo, at vi spiller elendigt.

Der er ingen tvivl om, at truppen rummer rigtig meget kvalitet og talent. Vores problem har bare været, at stort set ingen har spillet op til deres retmæssige niveau. Det gjorde nogle i går - lad os håbe, det er et forvarsel. For Pohl, Flores, Lesniak, Rolim og Safranko ser altså spændende ud!!
Og Rolim ender vel med at lave to assists udover målet.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Hanga » 8. sep 2017, 09:16

BoT skrev:På nær de første 10 minutter en fin kamp, hvor vi dominerer totalt. Havde vi haft mål-marginalerne på vores side tidligere, havde vi jo ført 2-1 ved pausen og 4-1 efter 90 minutter.

Men mål ender jo altid med at definere indsatsen, så så længe vi ikke scorer, mener debatsiden jo, at vi spiller elendigt.

Der er ingen tvivl om, at truppen rummer rigtig meget kvalitet og talent. Vores problem har bare været, at stort set ingen har spillet op til deres retmæssige niveau. Det gjorde nogle i går - lad os håbe, det er et forvarsel. For Pohl, Flores, Lesniak, Rolim og Safranko ser altså spændende ud!!
Super dejligt med en sejr, forhåbentlig kan det give et boost til holdet, så vi kan komme igang i ligaen mod Silkeborg også.

Med i betragtningen af kampen igår, er vi dog nød til også at forholde os til modstanderens niveau. Vi så i perioder gode og velspillende ud igår, men det var altså også et dårligt 1. div hold vi møder. Og så er vores manglende kvalitet foran mål altså et reel tema, og ikke kun et spørgsmål om marginaler. Faktum er at vi er 30 sekunder fra at ryge ud på den baggrund. Forhåbentlig løsner de 5 mål lidt op for vores spillere i afslutningsøjeblikket, jeg er dog tvivlende, for ingen af vores "gamle" spillere har på noget tidspunkt lignet effektive afsluttere.

Safranko - jeg kan ikke give en vurdering af manden endnu. Ser ud til at have en god fysik og en fin arbejdsvilje, men han er ikke kommet til mange afslutninger. Forhåbentlig blot et spørgsmål om at blive spillet ind. Vi havde eftersigende trænet indlæg til kampen igår, men det var ikke rigtig til at se, for de ramte stort set aldrig manden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BoT » 8. sep 2017, 09:26

Hanga skrev: Super dejligt med en sejr, forhåbentlig kan det give et boost til holdet, så vi kan komme igang i ligaen mod Silkeborg også.

Med i betragtningen af kampen igår, er vi dog nød til også at forholde os til modstanderens niveau. Vi så i perioder gode og velspillende ud igår, men det var altså også et dårligt 1. div hold vi møder. Og så er vores manglende kvalitet foran mål altså et reel tema, og ikke kun et spørgsmål om marginaler. Faktum er at vi er 30 sekunder fra at ryge ud på den baggrund. Forhåbentlig løsner de 5 mål lidt op for vores spillere i afslutningsøjeblikket, jeg er dog tvivlende, for ingen af vores "gamle" spillere har på noget tidspunkt lignet effektive afsluttere.

Safranko - jeg kan ikke give en vurdering af manden endnu. Ser ud til at have en god fysik og en fin arbejdsvilje, men han er ikke kommet til mange afslutninger. Forhåbentlig blot et spørgsmål om at blive spillet ind. Vi havde eftersigende trænet indlæg til kampen igår, men det var ikke rigtig til at se, for de ramte stort set aldrig manden.
Ja, vi spillede mod en ringere modstander, men vi må også huske, at deres målmand altså stod sit livs kamp - og at vores afslutninger faktisk var udmærket. Det er jo klassisk for et hold i krise som vores, at man lige overplacerer et skud en smule, eller lige tøver med at trykke af. Det har vi virkelig set med Pohl.

Men stadigvæk: Eksamen er på mandag. Vi virker dog godt forberedt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2017, 09:47

BoT skrev: Men stadigvæk: Eksamen er på mandag. Vi virker dog godt forberedt!
Med den start vi har fået er eksamen ikke kun på mandag. Det er vel nærmest bare en indledende stopprøve. 3 sejre i træk eller 4 ud af 5, så vil jeg godt begynde at tale om at vi har vendt skuden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 8. sep 2017, 10:04

Pastorius skrev: Med den start vi har fået er eksamen ikke kun på mandag. Det er vel nærmest bare en indledende stopprøve. 3 sejre i træk eller 4 ud af 5, så vil jeg godt begynde at tale om at vi har vendt skuden.
Enig!

Vi står altså stadig med 1 sejr i nu 17 kampe. Så at kunne få 2-3 sejre i træk er lige nu en vanskelig opgave i sig selv.

Nu slår vi så et meget mediokert 1. divisions-hold, og halleluja for det, men vi var 25 sekunder fra at ryge ud - igen pga. manglende skarphed.
At Viborg falder totalt sammen i forlænget spilletid var en gave til os. Vi formåede at spille deres unge back Trier fuldstændig ned under græstæppet - katastrofal kamp af ham.

Dejlig sejr, og dejlig fejring! Videre.

Nu skal vi slå Silkeborg, og forhåbentlig ser vi så nogle spillere der løsner tøjlerne lidt.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Nitten » 8. sep 2017, 10:13

Martino skrev:
BoT skrev:På nær de første 10 minutter en fin kamp, hvor vi dominerer totalt. Havde vi haft mål-marginalerne på vores side tidligere, havde vi jo ført 2-1 ved pausen og 4-1 efter 90 minutter.

Men mål ender jo altid med at definere indsatsen, så så længe vi ikke scorer, mener debatsiden jo, at vi spiller elendigt.

Der er ingen tvivl om, at truppen rummer rigtig meget kvalitet og talent. Vores problem har bare været, at stort set ingen har spillet op til deres retmæssige niveau. Det gjorde nogle i går - lad os håbe, det er et forvarsel. For Pohl, Flores, Lesniak, Rolim og Safranko ser altså spændende ud!!
Og Rolim ender vel med at lave to assists udover målet.
Ligesom Pohl laver to assists og et mål :thumbsup:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af hje1980 » 8. sep 2017, 10:37

troelsh skrev:
AK48hamas skrev:Hvordan Sylvestr kan faa lov til at sparke det straffe det fatter jeg simpelthen ikke.

Viborg spillede med 10 mand i hele den forlaengede spilletid. Jeg er ked af at sige det, men jeg er overhovedet ikke imponeret. Haaber virkelig det her giver noget selvtillid til drengene.
Jeg er heller ikke overbevist om at skuden er vendt endnu, men kampen giver alligevel grund til optimisme da vi egentlig spillede en god kamp i 80 minutter af den ordinære spilletid, men hvorfor vi først lige skal bagud før vi begynder at spille fodbold undrer mig.

Rolim kan noget af det vi mangler offensivt, men han arbejder godt nok ikke meget defensivt, Ahlmann slog ud med armene et par gange fordi hans tilbageløb var stort set ikke eksisterende selvom han havde friske ben.

Jeg er spændt på hvad MW mener er vores idealopstilling, jeg kunne godt tænke mig at se os i en Barca agtig 4-3-3, jeg syntes vi har spillerne til denne opstilling:

Rinne
Palle - KP - Okore - Ahlmann
Lesniak - MC - Risgård
Flores - Safranko - Rolim
Altså bare spille bolden rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og ingen plan B har... skal der spilles 4-3-3, skal det være som Real, hvor man går mere direkte på målet... yes sir

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af troelsh » 8. sep 2017, 10:45

hje1980 skrev:
troelsh skrev:
AK48hamas skrev:Hvordan Sylvestr kan faa lov til at sparke det straffe det fatter jeg simpelthen ikke.

Viborg spillede med 10 mand i hele den forlaengede spilletid. Jeg er ked af at sige det, men jeg er overhovedet ikke imponeret. Haaber virkelig det her giver noget selvtillid til drengene.
Jeg er heller ikke overbevist om at skuden er vendt endnu, men kampen giver alligevel grund til optimisme da vi egentlig spillede en god kamp i 80 minutter af den ordinære spilletid, men hvorfor vi først lige skal bagud før vi begynder at spille fodbold undrer mig.

Rolim kan noget af det vi mangler offensivt, men han arbejder godt nok ikke meget defensivt, Ahlmann slog ud med armene et par gange fordi hans tilbageløb var stort set ikke eksisterende selvom han havde friske ben.

Jeg er spændt på hvad MW mener er vores idealopstilling, jeg kunne godt tænke mig at se os i en Barca agtig 4-3-3, jeg syntes vi har spillerne til denne opstilling:

Rinne
Palle - KP - Okore - Ahlmann
Lesniak - MC - Risgård
Flores - Safranko - Rolim
Altså bare spille bolden rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og ingen plan B har... skal der spilles 4-3-3, skal det være som Real, hvor man går mere direkte på målet... yes sir
Okay så lad gå, vi skal spille som Real og ikke Barca :thumbsup:

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 8. sep 2017, 10:50

Jeg synes, at det er svært at se... Rolims frisparksudligning, bliver den rettet af, eller knækker den bare urimelig hårdt i luften?

Gamen

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Gamen » 8. sep 2017, 10:54

Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er svært at se... Rolims frisparksudligning, bliver den rettet af, eller knækker den bare urimelig hårdt i luften?
Den brækker i luften. Dårligt keeper-arbejde, der var et kæmpe hul ved siden af muren. Men godt banket ind, og vigtigt for Rolim!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af martinaalborg » 8. sep 2017, 10:55

Nitten skrev:
Martino skrev:
BoT skrev:På nær de første 10 minutter en fin kamp, hvor vi dominerer totalt. Havde vi haft mål-marginalerne på vores side tidligere, havde vi jo ført 2-1 ved pausen og 4-1 efter 90 minutter.

Men mål ender jo altid med at definere indsatsen, så så længe vi ikke scorer, mener debatsiden jo, at vi spiller elendigt.

Der er ingen tvivl om, at truppen rummer rigtig meget kvalitet og talent. Vores problem har bare været, at stort set ingen har spillet op til deres retmæssige niveau. Det gjorde nogle i går - lad os håbe, det er et forvarsel. For Pohl, Flores, Lesniak, Rolim og Safranko ser altså spændende ud!!
Og Rolim ender vel med at lave to assists udover målet.
Ligesom Pohl laver to assists og et mål :thumbsup:
- og brænder 2-3 han SKAL afslutte MEGET bedre på....
Han er IKKE en del af min start 11-er

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af Pastorius » 8. sep 2017, 10:58

Gamen skrev:
Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er svært at se... Rolims frisparksudligning, bliver den rettet af, eller knækker den bare urimelig hårdt i luften?
Den brækker i luften. Dårligt keeper-arbejde, der var et kæmpe hul ved siden af muren. Men godt banket ind, og vigtigt for Rolim!
Uanset hvordan muren var placeret, så er det et fremragende spark, med en teknik vi ikke har set lignende ret ofte i superligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 8. sep 2017, 11:01

Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er svært at se... Rolims frisparksudligning, bliver den rettet af, eller knækker den bare urimelig hårdt i luften?
Den knækker på en vild måde. Sindssygt spark, også hvis man lægger mærke til, hvordan han rammer bolden med foden.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Viborg FF - AaB, 07.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. sep 2017, 11:04

Gamen skrev:
Kenneth K skrev:Jeg synes, at det er svært at se... Rolims frisparksudligning, bliver den rettet af, eller knækker den bare urimelig hårdt i luften?
Den brækker i luften. Dårligt keeper-arbejde, der var et kæmpe hul ved siden af muren. Men godt banket ind, og vigtigt for Rolim!
Frit fra hukommelsen så var sidste gang vi scorede på et direkte frispark Kusks mål på Aalborg Stadion mod Viborg FF i december ´13.

Besvar