Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Pollack2 » 11. sep 2017, 00:47

Det ligner lidt af en skæbnekamp i morgen: Vinder vi, kravler vi lidt op i tabellen og kan spille nogenlunde frit mod BIF ugen efter (altså tåle at tabe). Taber vi, hænger vi virkelig i dyndet og BIF kampen ligner en uoverkommelig opgave, som blot sender os endnu længere ind i mørket. Hvor man dog håber, at pokal comebacket har givet bare lidt selvtillid og optimisme.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af aaballday » 11. sep 2017, 07:56

Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af white splash » 11. sep 2017, 08:50

aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Risgård på kanten... :thumbsdown:
1 2 3 Jimmy er en mur!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af martinaalborg » 11. sep 2017, 08:51

white splash skrev:
aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Risgård på kanten... :thumbsdown:
Pohl i angrebet :thumbsdown:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 11. sep 2017, 08:54

martinaalborg skrev:
white splash skrev:
aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Risgård på kanten... :thumbsdown:
Pohl i angrebet :thumbsdown:
Nu fik han (Pohl) scoret sidst og bød derudover ind med 2 assist. Så er det ikke tidspunktet at bænke ham - den lille glød der opstår efter en fin præstation skal der da pustes til og så kan det være det kommer.

Jeg er lidt træt af at Okore åbenbart ikke er klar til en start endnu. Havde nu gerne set han fik lidt minutter i benene inden BIF kampen, hvor der bliver rigeligt at se til.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Hanga » 11. sep 2017, 09:00

aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Dejligt at vi holder fast i 2 angribere, og jeg synes Pohl og Safranko supplerer hinanden fint som typer.
Jeg havde meget gerne set Ris centralt og så Rolim på kanten. Synes det var ret tydeligt mod Viborg, hvor meget vi har savnet Ris som 8'er, der støder til i feltet. Nu bliver det igen med to 6'er typer centralt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 11. sep 2017, 09:00

Med en sejr i aften kravler vi op på en 10. plads med kun 4 point op til 6. pladsen.
Det er sku da meget godt, når vi tager vores horrible start på sæsonen i betragtning....

Alle mand afsted. Vi SKAL vinde i aften.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Yankee » 11. sep 2017, 09:06

Det er ikke en kamp, hvor vi skal spille med to 6'ere. Vi skal ud og lægge maksimalt pres på Silkeborg og det kan sagtens foregå med en 6'er og en 8'er centralt. Selvom det var på en ualmindeligt billig baggrund skal vi udnytte den selvtillid, vi fik skabt i overtiden i torsdags.



Rolim bør være lige så klar som Flores, der stadig har lidt jetlag. Det er ikke med min gode vilje at jeg har Børsting og Pohl fra start, men Thellufsen og Sylvestr har vel været lige så dårlige.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BoT » 11. sep 2017, 09:23

Det ser ud til, at MW ikke tør gå "all in". Og jeg kan faktisk godt forstå ham. Silkeborg har i Robert Skov en af ligaen bedste kontraspillere, og med Lesniak og Risgård centralt på midten, vil der potentielt blive masser af plads imellem vores kæder at løbe i. Og selvom debatsiden skriger på, at vi tør spille offensivt, at den jo heller ikke for lille til at svine spillere og trænere til dagen efter, hvis vi inkasserer 2-3 kontramål og ender med at tabe.

Det her er en kamp, som vi skal kontrollere både offensivt og defensivt, og hvor vi absolut har meget at tabe også. Derfor synes jeg, det er fornuftigt med MC centralt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 11. sep 2017, 09:29

aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Meget overraskende at Okore ikke er på banen, hvis han er klar (og det er han vel). MEGET overraskende, endda. Jeg havde godt nok troet, man var fuldstændig firkantet omkring at spille ham i form med 1.holdskampe, og herunder acceptere, at det måtte tage noget tid. Jeg synes også, det lød som om, man havde lovet ham noget i den retning...
I lidt mindre omfang overraskende (for han nyder åbenbart trænerteamets ubetingede tillid) er det, at MC får møwet sig ind på en central plads i stedet for Risgård. Jeg havde troet, midbanen ville hedde:
Flores - Lesniak - Risgård - Børsting
Nå, men Nordjyske kan jo tage fejl. Jeg håber det også. Jeg ser ikke MC som en hjørnesten på AaB's hold endnu, selv om han er god på høje bolde i defensiven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 11. sep 2017, 09:31

BoT skrev:Det ser ud til, at MW ikke tør gå "all in". Og jeg kan faktisk godt forstå ham. Silkeborg har i Robert Skov en af ligaen bedste kontraspillere, og med Lesniak og Risgård centralt på midten, vil der potentielt blive masser af plads imellem vores kæder at løbe i. Og selvom debatsiden skriger på, at vi tør spille offensivt, at den jo heller ikke for lille til at svine spillere og trænere til dagen efter, hvis vi inkasserer 2-3 kontramål og ender med at tabe.

Det her er en kamp, som vi skal kontrollere både offensivt og defensivt, og hvor vi absolut har meget at tabe også. Derfor synes jeg, det er fornuftigt med MC centralt.
Men MC løber vel ikke ligefrem Robert Skov op? Okay, det er jeg med på, det gør Risgård heller ikke...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 11. sep 2017, 09:34

AK48hamas skrev:Kampen staar og falder med om Robert Skov rammer sit top-niveau
Arrrrhhhhhh... rolig nu. Bevares, han er god, men ikke god, at han ene mand kan slå os, selvom vi har været i en forfærdelig forfatning længe.

Forhåbentlig gav kampen mod Viborg også vores spillere lidt gejst og tro på tingene. Da de endelig fik scoret, gik der jo nærmest ketchupeffekt i den, og det har forhåbentlig givet vores offensiv (og især Pohl) et skud tiltrængt selvtillid.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af De Fem » 11. sep 2017, 09:35

Risgård udtaler, at de er klar fordi de har fået hold weekend. Det er heller ikke nemt at være sportsjournalist.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 11. sep 2017, 09:45

Kan ikke lide, at Risgård er kant. Han skal ind ved siden af Lesniak og så må vi køre med Rolim eller Thellufsen derude. Det er misbrug af god fodboldspiller at bruge Risgård på kanten.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 11. sep 2017, 09:51

Jakobsen skrev:Kan ikke lide, at Risgård er kant. Han skal ind ved siden af Lesniak og så må vi køre med Rolim eller Thellufsen derude. Det er misbrug af god fodboldspiller at bruge Risgård på kanten.
Det kan måske også være mere end 4-5-1 med Risgård foran Lesniak/MC, og så Pohl mere på kanten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BoT » 11. sep 2017, 09:57

Funky skrev:
BoT skrev:Det ser ud til, at MW ikke tør gå "all in". Og jeg kan faktisk godt forstå ham. Silkeborg har i Robert Skov en af ligaen bedste kontraspillere, og med Lesniak og Risgård centralt på midten, vil der potentielt blive masser af plads imellem vores kæder at løbe i. Og selvom debatsiden skriger på, at vi tør spille offensivt, at den jo heller ikke for lille til at svine spillere og trænere til dagen efter, hvis vi inkasserer 2-3 kontramål og ender med at tabe.

Det her er en kamp, som vi skal kontrollere både offensivt og defensivt, og hvor vi absolut har meget at tabe også. Derfor synes jeg, det er fornuftigt med MC centralt.
Men MC løber vel ikke ligefrem Robert Skov op? Okay, det er jeg med på, det gør Risgård heller ikke...
Nej, men han lægger sig og skærmer det område, som Robert Skov ville kunne løbe i. Hele pointen er, at vi ikke skal løbe om kap med Robert Skov, men sørge for, at der ikke er plads til ham at løbe på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 11. sep 2017, 10:10

BoT skrev:
Funky skrev:
BoT skrev:Det ser ud til, at MW ikke tør gå "all in". Og jeg kan faktisk godt forstå ham. Silkeborg har i Robert Skov en af ligaen bedste kontraspillere, og med Lesniak og Risgård centralt på midten, vil der potentielt blive masser af plads imellem vores kæder at løbe i. Og selvom debatsiden skriger på, at vi tør spille offensivt, at den jo heller ikke for lille til at svine spillere og trænere til dagen efter, hvis vi inkasserer 2-3 kontramål og ender med at tabe.

Det her er en kamp, som vi skal kontrollere både offensivt og defensivt, og hvor vi absolut har meget at tabe også. Derfor synes jeg, det er fornuftigt med MC centralt.
Men MC løber vel ikke ligefrem Robert Skov op? Okay, det er jeg med på, det gør Risgård heller ikke...
Nej, men han lægger sig og skærmer det område, som Robert Skov ville kunne løbe i. Hele pointen er, at vi ikke skal løbe om kap med Robert Skov, men sørge for, at der ikke er plads til ham at løbe på.
...men er han go' nok til det...?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2017, 10:17

BoT skrev:Det ser ud til, at MW ikke tør gå "all in". Og jeg kan faktisk godt forstå ham. Silkeborg har i Robert Skov en af ligaen bedste kontraspillere, og med Lesniak og Risgård centralt på midten, vil der potentielt blive masser af plads imellem vores kæder at løbe i. Og selvom debatsiden skriger på, at vi tør spille offensivt, at den jo heller ikke for lille til at svine spillere og trænere til dagen efter, hvis vi inkasserer 2-3 kontramål og ender med at tabe.

Det her er en kamp, som vi skal kontrollere både offensivt og defensivt, og hvor vi absolut har meget at tabe også. Derfor synes jeg, det er fornuftigt med MC centralt.
Det er vel fair nok, bortset fra at jeg så synes man helt skulle bænke Risgaard, hvis ikke han kan spille hvor han er bedst. På fløjen er han i bedste fald gennemsnitlig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af troelsh » 11. sep 2017, 11:10

aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Går ud fra Pallesen og Ahlmann bytter plads :thumbsup:

For pokker hvor er jeg træt af at se Risgård som en nødløsning til forskellige positioner hvor han ikke rigtig er god, han har efterhånden overtaget Patrick's rolle på holdet..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 11. sep 2017, 11:30

troelsh skrev:
aaballday skrev:Nordjyske bud på start11

Rinne
Ahlmann Pedersen Blåbjerg Pallesen
Flores Christensen Lesniak Risgård
Pohl Safranko
Går ud fra Pallesen og Ahlmann bytter plads :thumbsup:

For pokker hvor er jeg træt af at se Risgård som en nødløsning til forskellige positioner hvor han ikke rigtig er god, han har efterhånden overtaget Patrick's rolle på holdet..
Igen: Det kan vel også tænkes, at han spiller centralt i noget, der mere minder om 4-5-1 (eller 4-3-3 :o )
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar