Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af AK48hamas » 12. sep 2017, 00:19

Funky skrev:
Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
Klaus skrev:Monstervigtig sejr i dag. Spillet i de første 20 minutter af 2. Halvleg var noget af det bedste set meget længe. Det er lidt bekymrende, at vi falder så dybt i den sidste halve time og endnu mere bekymrende, at vi ikke slår mønt af de kæmpechancer vi får på omstillinger, da Silkeborg satser hele butikken. Jeg synes plusserne i dag specielt må gå til vores forsvar, især virkede Ahlmann i fremgang. Gode indhop af både Thellufsen og ikke mindst Kaketo. Pohl kæmper som en gal, men igen i dag har han altså nogle kæmpe chancer som han brænder. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal mene om ham. Et eller andet sted dur det jo ikke med en angriber, der brænder så meget. Flores synes jeg ikke fik nok ud af det offensivt, til gengæld lukkede han fint af på sin kant. Nu venter en meget svær opgave i Brøndby. Vi kan dårligt tillade os at forvente point, men der er brug for en god indsats, der peger fremad :cool:
Er det bedre med en angriber, der kun brænder den ene chance han kommer frem til?

Pohl gør så mange ting forkert, fordi han tænker alt for meget over det. Han går selv når han skulle aflevere, afleverer når han skulle afslutte og fumler et par stykker. Til gengæld sker der en hel masse omkring ham, og i det øjeblik han slipper tøjlerne og bare spiller på instinkterne, så bliver han sgu farlig.
Jeg ville have forsvoret, at den dag skulle komme, hvor jeg skulle efterspørge en mentaltræner til et fodboldhold; men jeg er kommet til den opfattelse, at det nok er vejen frem.

Pohl gør mange ting rigtigt, og han har nogle kompetencer, som er få angribere forundt. Særligt hans timing i løbene er af en kaliber, som man ikke ser hver dag. Desværre formår han stort set at tage den forkerte beslutning hver gang der skal afsluttes, og under tiden også i forhold til, hvorvidt der skal afsluttes eller afleveres. Måske kan en mentaltræner hjælpe; for gud hvor kunne han dog være farlig, hvis blot han kunne score på et par af de muligheder han kommer frem til i løbet af en kamp.
Ifølge interviews med Pohl efter kampen taler han med AaB's mentaltræner. Dvs. AaB HAR en mentaltræner. Dagen er oprunden, fryd dig.
AaB har Martin Langagergaard som Mental coach tilknyttet. Jeg ved ikke hvor meget en mental traener kan bruges da angriberen helst skal score ud fra instinktet. De skal simpelthen goere tingene uden at taenke over det, hvor det er tydeligt at naar Pohl for en friloeber, saa taenker han scenarierne igennem 100 gange paa vej ned mod maal.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af michael_nagg » 12. sep 2017, 01:01

Kampen var i min mening på det jævne, der var ikke nogen der strålede igennem, men der var heller ikke nogen der faldt helt igennem, med undtagelse af MC. Han havde dælme en skidt dag på kontoret. Men ellers spillede testen af truppen på det jævne+ -.
Jeg synes godt man kan se de nye spillere har bragt noget positivt til holdet. Lesniak spiller godt og har indtil videre et højt bundniveau. Rolim viser gode takter, men skal lige kende holdet lidt bedre. Han skal nok blive go. Safranko viser noget fightervilje, som vi har manglet. Han bliver vores fremtidig topscorer. Og flores. Han er dælme blevet skarp defensivt.

Det jeg vil frem til det er. Som spillet har udviklet sig over de sidste 5 kampe Ca. Så er jeg slet ikke i tvivl om at vi også spiller i superligaen næste år. Det er vi simpelthen for gode til, og der er andre hold i suppen som ikke kan stå distancen. Om vi kommer i top 6.tja. Det bliver tæt løb om vi gør. Jeg tror det bliver få point som afgøre 5-6-7-8 pladsen. Og det er på de pladser vi finder AaB om et halvt år

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. sep 2017, 01:27

Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
Klaus skrev:Monstervigtig sejr i dag. Spillet i de første 20 minutter af 2. Halvleg var noget af det bedste set meget længe. Det er lidt bekymrende, at vi falder så dybt i den sidste halve time og endnu mere bekymrende, at vi ikke slår mønt af de kæmpechancer vi får på omstillinger, da Silkeborg satser hele butikken. Jeg synes plusserne i dag specielt må gå til vores forsvar, især virkede Ahlmann i fremgang. Gode indhop af både Thellufsen og ikke mindst Kaketo. Pohl kæmper som en gal, men igen i dag har han altså nogle kæmpe chancer som han brænder. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal mene om ham. Et eller andet sted dur det jo ikke med en angriber, der brænder så meget. Flores synes jeg ikke fik nok ud af det offensivt, til gengæld lukkede han fint af på sin kant. Nu venter en meget svær opgave i Brøndby. Vi kan dårligt tillade os at forvente point, men der er brug for en god indsats, der peger fremad :cool:
Er det bedre med en angriber, der kun brænder den ene chance han kommer frem til?

Pohl gør så mange ting forkert, fordi han tænker alt for meget over det. Han går selv når han skulle aflevere, afleverer når han skulle afslutte og fumler et par stykker. Til gengæld sker der en hel masse omkring ham, og i det øjeblik han slipper tøjlerne og bare spiller på instinkterne, så bliver han sgu farlig.
Jeg ville have forsvoret, at den dag skulle komme, hvor jeg skulle efterspørge en mentaltræner til et fodboldhold; men jeg er kommet til den opfattelse, at det nok er vejen frem.

Pohl gør mange ting rigtigt, og han har nogle kompetencer, som er få angribere forundt. Særligt hans timing i løbene er af en kaliber, som man ikke ser hver dag. Desværre formår han stort set at tage den forkerte beslutning hver gang der skal afsluttes, og under tiden også i forhold til, hvorvidt der skal afsluttes eller afleveres. Måske kan en mentaltræner hjælpe; for gud hvor kunne han dog være farlig, hvis blot han kunne score på et par af de muligheder han kommer frem til i løbet af en kamp.
De har vel stadig Langagergård tilknyttet?

Jeg tror ikke Pohl har brug for en mentaltræner. Han har brug for at man lader ham være i fred. Roser ham når han gør det godt, og holder sin kæft når det er knapt så godt. Han skal bare holde op med at tænke. Jeg er bange for at en mentaltræner bare får ham til at tænke mere.
Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gamen » 12. sep 2017, 02:08

Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Han har jo ikke lavet et rigtigt angribermål siden udekampen mod Odense, hvor han garner efter 1 minut. Og det er da pisseirriterende når han kan så meget andet. Men forskellen på at have en chance for at nå målsætningen, og ikke nå den, er først og fremmest mål.

Fremgår det ikke af ovenstående, så ros for at han forfølger de bolde, der nu har givet 2 straffespark fordi hans hurtighed bliver undervurderet - dét er godt lavet!

Nå, næste skridt er at få nedbrudt den forbandelse der hviler over os på udebane, hvor vi står noteret for 1 sejr i de seneste 19 udekampe. Det bliver ikke nemmere i de kommende par kampe, men vi SKAL have point i mindst én af kampene, og kombinere det med sejre mod Helsingør og Lyngby hjemme. Lad os så få lidt point på tavlen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af alithebeast » 12. sep 2017, 06:35

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Han har jo ikke lavet et rigtigt angribermål siden udekampen mod Odense, hvor han garner efter 1 minut. Og det er da pisseirriterende når han kan så meget andet. Men forskellen på at have en chance for at nå målsætningen, og ikke nå den, er først og fremmest mål.
Pohl scorede et rigtigt angribemål i åbent spil mod Viborg, så dit indlæg er faktuelt forkert. Selvom det selvfølgelig ikke var et helt reelt mål, fordi man spillede bolden ind i nettet.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. sep 2017, 07:34

Kasper P var suveræn i går. Så er det sagt...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Spanky » 12. sep 2017, 07:55

AabMaster skrev:Nogen der kan teksten til Jannik Pohl sangen? Synes den lød fed og original.
Jeg tænkte det samme - er der en som kan byde ind med teksten?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 12. sep 2017, 08:10

Spanky skrev:
AabMaster skrev:Nogen der kan teksten til Jannik Pohl sangen? Synes den lød fed og original.
Jeg tænkte det samme - er der en som kan byde ind med teksten?
ASC har postet dette på Facebook som kunne ligne en sang

"Det' Jannik Pohl
Det' Jannik Pohl
Det' Jannik Pohl
og han scorer mål
Når han dribler ned af banen
og han giver den med bananen,
så sku man tro,
han scorer nr. 2"
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kristian60 » 12. sep 2017, 08:28

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Han har jo ikke lavet et rigtigt angribermål siden udekampen mod Odense, hvor han garner efter 1 minut. Og det er da pisseirriterende når han kan så meget andet. Men forskellen på at have en chance for at nå målsætningen, og ikke nå den, er først og fremmest mål.
Men hvem vil du spille istedet? Sylvestr? Jeg kan sagtens følge din argumentation, men det er jo ikke just fordi vi har en ung simon bræmer på bænken...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 12. sep 2017, 08:35

Kristian60 skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Han har jo ikke lavet et rigtigt angribermål siden udekampen mod Odense, hvor han garner efter 1 minut. Og det er da pisseirriterende når han kan så meget andet. Men forskellen på at have en chance for at nå målsætningen, og ikke nå den, er først og fremmest mål.
Men hvem vil du spille istedet? Sylvestr? Jeg kan sagtens følge din argumentation, men det er jo ikke just fordi vi har en ung simon bræmer på bænken...
At Pohl skal forbedre sin udnyttelsesprocent er der ikke tvivl om, og for mange af hans afslutninger er bare p.t. ikke gode nok, men set over den lange, trælse stime af kampe uden sejre, hvor han har spillet, er det altså også lidt en tilfældighed, at han trods alt ikke har scoret mere. For nogle gange har det været rene tilfældigheder, som har holdt ham fra mål. Nu er han i den situation, han og alle andre har ønsket sig, at han har fået lidt medvind, holdet er i fremgang, og det er i dén situation, han over en række kampe skal vise, at han kan levere.

Og Safranko bliver bare en gevinst. Det er jo en ren Duncan, han laver ved første mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Funky » 12. sep 2017, 08:41

Køllen I Møllen skrev:Kasper P var suveræn i går. Så er det sagt...
Det så ikke super-suverænt ud ved den megachance, som SiF skabte ved 0-0, men jeg ved ikke, om det er KP, som har det største forklaringsproblem i forhold til den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 08:47

Efter at have været på Stadion i går og nu læser kamptråden her er jeg egentlig lidt overrasket over de overvejende negative toner.

Som eksempelvis (kun eksempel): "Så lykkes vi akkurat med at skrabe en superligasejr hjem. På straffespark. På hjemmebane. Mod Silkeborg. " osv. osv.

Jeg vil spørge: har alle som skriver negativt efter i går overhovedet set vores kampe det seneste år?
Det er jo et kvantespring fremad vi har foretaget os.
Jeps - det er ikke godt (endnu), men det er da skønt at vi er bedre end længe. Meget længe.

Og skønne 3 points.

Det ser godt ud med Rinne. Ud over at han ser ud til at være en rigtig stærk keeper, som er god i feltet osv. så hæftede jeg mig især ved hans igangsætninger - både udkast og med fødderne. De var hurtige og præcise - rigtig stærk.
Jeg tror på at Pohl er ved at komme i gang nu. Han giver den en skalle. Samme kan siges om Safranko - der selvom han ikke kom til det stor kæmper og løber meget, og så stod han bag målet til 1-0. Stærk med hovedet.
Lesniak er fantastisk og bliver bare bedre og bedre.
Det centrale forsvar gjorde det også fint i går, hvilket er skønt. Især KP.
Den største overraskelse var dog Kakeeto. Jeg skal blankt indrømme at jeg sad med hænderne i hovedet og mumlede gustne ting da MW skiftede ham ind. Men kæmpe indsats af Kakeeto - som tænker fremadrettet i sine vendinger - og det er noget vi har brug for om noget! Og tillykke til MW for at udvise det mod at bruge ham!

Fanme skønt! Det går fremad. De to næste hjemmekampe står på Lyngby og Helsingør - gode muligheder fro 6 point dér (får nok ikke noget med hjem fra Brøndby og fra Heden).

Eneste opstød fra i går var at jeg synes dommerpræstationen var temmelig ringe (efter vi egentlig har set forbedringer på den front på det seneste). Jeg forstår ikke hvorfor Pallesen ikke bliver liggende og snupper det straffespark efter ca. en halv time. Det var ikke smart. Forstår heller ikke Risgaards gule kort og det manglende samme til deres keeper ved straffesparket. I det hele taget var der mange dårlige kendelser (begge veje).
Bienvenu Bassogog!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af KJ » 12. sep 2017, 09:01

Enig, astonvilla.... Kampen i går var ikke meget anderledes end de seneste 4-5 stykker. Forskellen var bare, at det kun var i går, vi vandt (jaja, VFF i forlænget...). Langt de fleste kampe bliver ekstremt jævnbyrdige, og det er bundnaivt, hvis man tror, at vi kommer til at tage en række storsejre i grundspillet. Men det seneste års skuffelser på banen har sat sine spor på debatsiden....

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Freddie » 12. sep 2017, 09:20

Gamen skrev:
Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gamen » 12. sep 2017, 09:45

Freddie skrev: Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
Han har spillet i alt 34 Superliga-kampe, og lavet 2 straffesparksmål, 1 hvor den rammer ham på hoften og går ind, og så en klinisk afslutning nede i Odense. Men han har altså også haft store chancer til mindst 10-12 mere. Mig bekendt er det i Superligaen vi halter, og dér hans manglende effektivitet har kostet point, så hvad han kan mod sekundahold fra 1. og 2. division er vel ikke så væsentligt.
Det burde slet ikke være nødvendigt at pointere, at hans udnyttelsesprocent er absurd lav ifht. at han er/var førstevalg på angriberpositionen i en top 6-klub. Sammenlign lige med typer som André Riel, Kjartan Finnbogason, Pål Kirkevold, Mikael Uhre - bare lige for at nævne nogen, der har væsentlig bedre effektivitet foran mål.
Hvis ikke man kan se forskellen på de mål som f.eks. Riel eller Kirkevold laver, som ikke bare er et simpelt tap-in som i Viborg eller en straffesparksscoring, så er man vist for insisterende på at ignorere fakta.
De scorer også på friløbere, på chancer hvor de sætter 1-2 mand og afslutter fornemt, eller på dybdeløb hvor de isoleret mod en forsvarsspiller alligevel får garnet. Det har vi ikke set fra Pohl siden den afsluttende kamp i Odense forrige sæson, og det er de mål han gerne skal lave når han har de kvaliteter han har.

Safranko virker relativt tung, og mere som en egentlig link-up spiller - en type vi har savnet, men jo ikke lige én der sprinter forbi sin mand, og banker kuglen op i krogen.
Assisten ved 1-0 er klasse, og der er væsentligt mere perspektiv i ham end i Sylvestr, som må betegnes som et flop af dimensioner.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af KJ » 12. sep 2017, 09:50

Og plus at holdet ikke ligefrem har spillet champagnefodbold i de kampe, Pohl har spillet. Han har været en enmandshær i mange kampe og har skullet lave to mands arbejde.

Dem der drømte om Andre Riel kan gå ind og se AGF - Randers på nettet. Han bidrager med omtrent...ingenting.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gamen » 12. sep 2017, 09:52

astonvilla skrev:
Det ser godt ud med Rinne. Ud over at han ser ud til at være en rigtig stærk keeper, som er god i feltet osv. så hæftede jeg mig især ved hans igangsætninger - både udkast og med fødderne. De var hurtige og præcise - rigtig stærk.
Rinne er fremragende med fødderne. Dér hvor han skal stå sin prøve er ifht. at præstationerne inde på selve stregen, og indtil videre ser det godt nok ud (fraset træningskamp). Han har ikke problemer med hans præstationer med fødderne, hans udfordring både i Örebro og Gent var for ujævne præstationer på stregen. Gik fra deciderede brandkampe til at koste simple mål - dét ser dog rigtig fornuftigt ud so far, og generelt er det bare rart at se en ny målmand på posten, som både virker ambitiøs og determineret.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gamen » 12. sep 2017, 09:58

KJ skrev:
Dem der drømte om Andre Riel kan gå ind og se AGF - Randers på nettet. Han bidrager med omtrent...ingenting.
Hvilket nok også er det indtryk de fleste andre klubbers fans har af Jannik Pohl...

Riel var til gengæld fremragende for Helsingør som enmandshær på toppen. Han har gjort rigtig ondt på de fleste Superliga-forsvar her i sæsonstarten med hans evne til gode dybdeløb og kliniske afslutninger. Jeg bryder mig dog ikke om spillere som indstillings-mæssigt ikke ville passe ind i AaB, og han virker ikke som den hurtigste knallert på havnen.

Det var ambitionen at hente en kvalitetsangriber i det nyligt overståede vindue, og det lykkedes man ikke med. Man havde snøren ude efter navne som var væsentligt større end Safranko, som ikke er udpræget målscorer, men som allerede har vist sin berettigelse i startopstillingen. Mit gæt er, at det sker når man skiber Sylvestr af til vinter. Og samtidig får man så formentlig Kusk hjem - det kan ende med at blive helt godt. De sportslige perspektiver i klubben er vi nødt til at forbedre for at kunne tiltrække de gode spillere - dét er derfor sejre er så vigtige lige nu.
Særligt for Allan Gaarde, hvis fremtid afhænger af gode resultater frem mod jul, og gode præstationer fra de nye spillere.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af AabMaster » 12. sep 2017, 10:06

Jakobsen skrev:
Spanky skrev:
AabMaster skrev:Nogen der kan teksten til Jannik Pohl sangen? Synes den lød fed og original.
Jeg tænkte det samme - er der en som kan byde ind med teksten?
ASC har postet dette på Facebook som kunne ligne en sang

"Det' Jannik Pohl
Det' Jannik Pohl
Det' Jannik Pohl
og han scorer mål
Når han dribler ned af banen
og han giver den med bananen,
så sku man tro,
han scorer nr. 2"
1000 tak :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af 9000AaB » 12. sep 2017, 10:12

Er sku' glad for vi ENDELIG vandt.

Og ved godt Pohl er udskældt, men I den nye sæson har han lavet 3 mål og 3-4 assist (hvis man tager pokal med) så allerede nu har han vel lavet mere end sidste år -hvis jeg ikke husker helt forkert og det er i 9 kampe.

Derudover syntes jeg godnok at det er underligt Rolim først kommer ind så sent, han kan virkelig nogle gode ting og skaber en del chancer.
ved godt han ikke kan holde til en hel kamp endnu, men forstå ikke hvorfor han ikke kom ind da Risgård blev skiftet ud istedet for Kaketo.
Når det så er sagt overraskede Kaketo mig helt vildt. Han var rolig, stabil, rigtig god defensivt -udover en enkelt fejl- og så var han god til at sprede bolden ud - hvilket vi ikke kunne sige om Magnus i den kamp.

Alt i alt håber jeg vi ser Flores og Rolim på hver sin kant og Pohl/Ramkilde/Sylvestr og Safranko i angrebet i Brøndby.

Besvar