Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Klaus » 12. sep 2017, 18:09

Kristian skrev:Fake news!!!

Pohl blev matchvinder i går og sikrede AaB 3 point..
Og stadigvæk skal han diskuteres dagen efter for hans uduelighed foran mål.

Ja AaB fans kan altid finde noget negativt :cool:
Hold nu op. Pohl scorede på straffe, men han havde altså 2-3 store muligheder i åbent spil, han misbrugte. Der er ikke nogen her, der ikke af hele hjertet ønsker Pohl al mulig succes. Men omvendt er det da også forståeligt, at man sætter spørgsmålstegn ved ham, ikke bare når man ser statistisk på det, men nok så meget, når man ser antallet af misbrugte chancer i kampene. At han så er god til at komme til chancerne og laver en masse ravage i modstandernes felt er skam rigtig nok. Men som angriber må han finde sig i også at blive bedømt på effektiviteten i form af scoringer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. sep 2017, 18:35

Klaus skrev:
Kristian skrev:Fake news!!!

Pohl blev matchvinder i går og sikrede AaB 3 point..
Og stadigvæk skal han diskuteres dagen efter for hans uduelighed foran mål.

Ja AaB fans kan altid finde noget negativt :cool:
Hold nu op. Pohl scorede på straffe, men han havde altså 2-3 store muligheder i åbent spil, han misbrugte. Der er ikke nogen her, der ikke af hele hjertet ønsker Pohl al mulig succes. Men omvendt er det da også forståeligt, at man sætter spørgsmålstegn ved ham, ikke bare når man ser statistisk på det, men nok så meget, når man ser antallet af misbrugte chancer i kampene. At han så er god til at komme til chancerne og laver en masse ravage i modstandernes felt er skam rigtig nok. Men som angriber må han finde sig i også at blive bedømt på effektiviteten i form af scoringer.
Pohl skaffede selv straffesparket, og var med i stort set alle vore chancer i 2. halvleg. Han var kampafgørende, matchvinder og i mine øjne en af de bedste. Det ER sgu da fantastisk at al snak herinde efterfølgende skal gå på de brændte chancer. Jeg har svært ved at forestille mig vi havde vundet kampen i går uden Pohl.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. sep 2017, 18:38

Dunkel skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.
Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Nu foreslog jeg godt nok selv tanken om en angrebstræner, men der er satme ikke nogen som ringer efter Flemming Povlsen!

Søren Larsen lyder som et bedre valg, og han daffer vel stadig rundt ude i Ikea.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Freddie » 12. sep 2017, 19:58

Patmand skrev:
Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
Den virkelighed Gamen fabrikerer er, at han snakker om at Pohl har spillet 40 kampe for AaB. Han har så spillet 43, men det kan man selvfølgelig ikke regne med, at en af de flittigste debattører gider kontrollere.
Dermed anerkender han, at pokalkampe er en del af den historie, han gerne vil sælge, men da han fandt ud af det, ændrede han kurs. Pokalkampe tæller pludselig ikke, og kun mål i åbent spil.
Når pokalkampe ikke tæller, falder kamptal, og så faldt hans tåbelige påstand fra starten alligevel. Altså fabrikerede han en statistik, der kun havde til formål at nedgøre Pohl, og det reagerede jeg på. Helt præcis har Jannik Pohl spillet 2.350 minutter og scoret 8 mål uden restriktioner, og det giver lidt under 300 minutter pr. mål, eller 1 i hver tredje kamp sådan cirka. Så ifølge mig tæller alle målene selvfølgelig. Vi vil vel gerne ha' at Jannik scorer mod Middelfart i næste pokalkamp, eller er vi komplet ligeglade med det?

Among
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 1. sep 2009, 13:44

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Among » 12. sep 2017, 20:15

Pohl må vel vise udmærket angriberinstinkt/træfsikkerhed til træning, siden han har fået så mange startpladser. Wieghorst må vel tro på, at der kommer hul på bylden på et tidspunkt. Er der nogen, der ved, om han bliver anset som en god afslutter på træningsbanen?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kristian » 12. sep 2017, 20:23

Klaus skrev:
Kristian skrev:Fake news!!!

Pohl blev matchvinder i går og sikrede AaB 3 point..
Og stadigvæk skal han diskuteres dagen efter for hans uduelighed foran mål.

Ja AaB fans kan altid finde noget negativt :cool:
Hold nu op. Pohl scorede på straffe, men han havde altså 2-3 store muligheder i åbent spil, han misbrugte. Der er ikke nogen her, der ikke af hele hjertet ønsker Pohl al mulig succes. Men omvendt er det da også forståeligt, at man sætter spørgsmålstegn ved ham, ikke bare når man ser statistisk på det, men nok så meget, når man ser antallet af misbrugte chancer i kampene. At han så er god til at komme til chancerne og laver en masse ravage i modstandernes felt er skam rigtig nok. Men som angriber må han finde sig i også at blive bedømt på effektiviteten i form af scoringer.
Nej jeg vil ikke holde op..det er sq åndsvagt at vi konstant skal diskutere hans evner. Selv når han er kampafgørende og han sikrede os de 3 point.

Fair nok man vil bedømme ham, men det bliver lidt som en hetz mod ham, selv når han er matchvinder for en kamp.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Klaus » 12. sep 2017, 20:33

Freddie skrev: Helt præcis har Jannik Pohl spillet 2.350 minutter og scoret 8 mål uden restriktioner, og det giver lidt under 300 minutter pr. mål, eller 1 i hver tredje kamp sådan cirka. Så ifølge mig tæller alle målene selvfølgelig. Vi vil vel gerne ha' at Jannik scorer mod Middelfart i næste pokalkamp, eller er vi komplet ligeglade med det?
Jeg har ikke styr på Pohls statistik. Men jeg ser alle AaBs kampe, og jeg synes, han brænder alt for meget, og har en stor del af skylden for de alt for få mål vi har lavet i dette kalenderår. Jeg kan godt li' ham som type. Han er pågående og leverer altid en 100% indsats, men det ændrer altså ikke på, at han har brændt helt vildt mange chancer. Han scorer mod Viborg men brænder i hvert fald 2 100% chancer. I går tilkæmper han sig et straffespark og scorer, men igen brænder han 3 store chancer 1 gang flugter han forbi fra straffepletten, en anden gang får han ikke afsluttet da han er fri i feltet, og en gang overser han en helt fri holdkammerat i oplagt scoringsposition. Det er jo ikke i sig selv nogen katastrofe, for jeg synes også han spillede fornuftigt i går. Problemet er, når det er noget, man synes, man oplever igen og igen. En angriber skal kunne finde vejen til nettet, især på et hold der måske ikke skaber oceaner af chancer.

Der er ikke noget, jeg hellere vil end at Pohl lykkes. Men jeg synes altså diskussionen om hans plads på holdet er helt berettiget....

PS: Så blev jeg alligevel nysgerrig. De 8 mål du nævner, skyldes jo dels scoringer på straffe og dels mål mod yderst overkommelige modstandere som fx Lystrup IF. Ikke for at nedgøre pokalturneringens første runder, men der er nu forskel på modstandernes kvalitet om de spiller i superligaen eller i danmarksserien.

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Dunkel » 12. sep 2017, 20:42

Jesper Schmidt skrev:
Dunkel skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.
Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Nu foreslog jeg godt nok selv tanken om en angrebstræner, men der er satme ikke nogen som ringer efter Flemming Povlsen!

Søren Larsen lyder som et bedre valg, og han daffer vel stadig rundt ude i Ikea.
Søren Larsen vil også være mit første valg af de to. Men ud fra hvad jeg har hørt, så har Flemming Povlsen været utrolig populær blandt spillerne i de klubber, han har været i. Så meget, at da han blev fyret i OB tilbød spillerne at betale hans løn, fordi de var kede af at miste hans energi, evner og gode humør til træning.

Og han har trods alt et par meritter i bæltet og prøvet at være på øverste hylde, så helt inkompetent kan han næppe være.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2017, 20:44

Morten Duncan spillede sine første 30 superligakampe med 6 mål til følge. Herefter kom en sæson med 26 kampe og fire mål.

Slap nu af med den statistik.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Patmand » 12. sep 2017, 21:23

Danni skrev:
Patmand skrev:
Freddie skrev:
Gamen skrev:
Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
^^^^^^^^^^^^^^^^^ WARNING: FAKE FACTS ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
De to mål han har lavet på straffe, som også begge er begået mod ham selv, er det ikke mål eller laver du også "fake facts"?
Jeg skriver helt tydeligt "mål i åbent spil" så jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Jeg ved ikke hvad du vurderer er en angribers vigtigste egenskaber. For mig er det spillerens evne til at komme frem til afslutninger på mål og dernæst at omsætte de afslutninger til mål. Hvordan ser på det?

Pohl kommer frem til afslutninger. Det hjælper bare ikke ret meget hvis ikke han kan omsætte det til mål. Det syntes jeg ikke Pohl kan og det syntes jeg statistikken i den grad understøtter. Er du uenig?

Om Pohl er en habil straffesparksskytte syntes jeg er ganske sekundært for en angriber.

Jeg ved ikke om du ikke fangede ironien i, at Freddie ønsker at udelade en række kampe fra statistikken. Problemet var bare at så forsvandt det ene af de to mål som Pohl har scoret i åbent spil, og så går statistikken fra at være pivringe til decideret rystende elendig.
Freddie fjernede de minutter/kampe hvor Pohl var kommet ind til sidst i kampene, men han regnede stadig målene med! Det er da "fake facts" eller manipulation med statistik?

Jeg kan i øvrigt ikke forstå vi ikke ser udelukkende på ligakampe. Det er mod modstandere på et sammenligneligt niveau. Jeg er ligeglad med om Pohl kan score mod et 2. divisionshold, i en U-19 landskamp eller mod et sammensat hold fra Saltum/Løgstør i en sommerkamp.
Det er også stats fra ligakampe der rapporteres om når vi taler angribere fra større ligaer. At medtage lavere rangerende kampe blot for pynte på Pohls elendige statistik - det er børnehaveniveau, alternativt igen et forsøg på manipulation.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2017, 21:43

Patmand skrev:
Danni skrev:
Patmand skrev:
Freddie skrev:
Gamen skrev:
Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
^^^^^^^^^^^^^^^^^ WARNING: FAKE FACTS ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
De to mål han har lavet på straffe, som også begge er begået mod ham selv, er det ikke mål eller laver du også "fake facts"?
Jeg skriver helt tydeligt "mål i åbent spil" så jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Jeg ved ikke hvad du vurderer er en angribers vigtigste egenskaber. For mig er det spillerens evne til at komme frem til afslutninger på mål og dernæst at omsætte de afslutninger til mål. Hvordan ser på det?

Pohl kommer frem til afslutninger. Det hjælper bare ikke ret meget hvis ikke han kan omsætte det til mål. Det syntes jeg ikke Pohl kan og det syntes jeg statistikken i den grad understøtter. Er du uenig?

Om Pohl er en habil straffesparksskytte syntes jeg er ganske sekundært for en angriber.

Jeg ved ikke om du ikke fangede ironien i, at Freddie ønsker at udelade en række kampe fra statistikken. Problemet var bare at så forsvandt det ene af de to mål som Pohl har scoret i åbent spil, og så går statistikken fra at være pivringe til decideret rystende elendig.
Freddie fjernede de minutter/kampe hvor Pohl var kommet ind til sidst i kampene, men han regnede stadig målene med! Det er da "fake facts" eller manipulation med statistik?

Jeg kan i øvrigt ikke forstå vi ikke ser udelukkende på ligakampe. Det er mod modstandere på et sammenligneligt niveau. Jeg er ligeglad med om Pohl kan score mod et 2. divisionshold, i en U-19 landskamp eller mod et sammensat hold fra Saltum/Løgstør i en sommerkamp.
Det er også stats fra ligakampe der rapporteres om når vi taler angribere fra større ligaer. At medtage lavere rangerende kampe blot for pynte på Pohls elendige statistik - det er børnehaveniveau alternativt igen et forsøg på manipulation.
Det er for tyndt en diskussion - igen.

Pohls straffespark er netop udtryk for at der faktisk er noget han er god til - udover at score i åbent spil. Han har selv trukket dem.
I en kamp som den på søndag bliver det altafgørende at vi kan holde Brøndby bagkæde fra at stå alt for højt. Dér bliver Pohl helt afgørende. Han kan egenhændigtlave nok dybdeløb til at holde dem fra at støde alt for langt op. Uanset hvor uskarp han har været, er jeg sikker på at Brøndby ikke bare lade ham få friløbere mod mål.

Pohl scorer alt for lidt - det er rigtigt - men det betyder ikke at han ikke giver værdi. Dét gør han. Jeg er overbevist om at han er starter resten af efterårssæsonen - og enig i at det er rigtigt. Får han så styr over nogle af hans mest overtænkte aktioner, så bliver han mere end giftig for os, men selv uden det bringer han værdi.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gnu » 12. sep 2017, 21:49

Freddie skrev:
Patmand skrev:
Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
Den virkelighed Gamen fabrikerer er, at han snakker om at Pohl har spillet 40 kampe for AaB. Han har så spillet 43, men det kan man selvfølgelig ikke regne med, at en af de flittigste debattører gider kontrollere.
Dermed anerkender han, at pokalkampe er en del af den historie, han gerne vil sælge, men da han fandt ud af det, ændrede han kurs. Pokalkampe tæller pludselig ikke, og kun mål i åbent spil.
Når pokalkampe ikke tæller, falder kamptal, og så faldt hans tåbelige påstand fra starten alligevel. Altså fabrikerede han en statistik, der kun havde til formål at nedgøre Pohl, og det reagerede jeg på. Helt præcis har Jannik Pohl spillet 2.350 minutter og scoret 8 mål uden restriktioner, og det giver lidt under 300 minutter pr. mål, eller 1 i hver tredje kamp sådan cirka. Så ifølge mig tæller alle målene selvfølgelig. Vi vil vel gerne ha' at Jannik scorer mod Middelfart i næste pokalkamp, eller er vi komplet ligeglade med det?
Siden du er så glad for statistik, hvorfor bruger du så ikke den til at kræve Sylvestr i startopstillingen? Han bruger kun ca. 200 minutter pr. Superliga-mål, så han må jo være en klasseangriber hvis vi følger din logik. Vi kan også pille de kampe ud, hvor han ikke har fået "reel spilletid" og så er hans statistik endnu bedre.

Sylvestr i startelveren nu! Stik ham en kontraktforlængelse på fem år!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af KJ » 12. sep 2017, 22:18

Det er en industri, ledet af Gamen, at være negativ omkring AaB. Alle andre klubber i verden gør alt bedre end AaB. Faktum. Få det nu dårligt!!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2017, 23:10

KJ skrev:Det er en industri, ledet af Gamen, at være negativ omkring AaB. Alle andre klubber i verden gør alt bedre end AaB. Faktum. Få det nu dårligt!!!!
Der er hvertfald en tendens til at se alle andre klubber i et voldsomt positivt lys, eksempelvis AGF eller Randers, selvom de faktisk ikke er meget bedre kørende end os. Folk var jo nærmest ved at kræve Gaarde korsfæstet fordi vi ikke havde været foran AGF angående spillere som Jakob Ankersen, Tobias Sana eller Pierre Kanstrup eller Andre Riel. Vi er dog, påtrods af vores mildest talt elendige start, stadig placeret foran AGF. Det er muligvis ikke fordi vi selv gør det skidegodt for tiden, men det indikerer hvertfald at det ikke nødvendigvis kører meget bedre end de klubber som folk ofte, af uransagelige årsager, skuler misundeligt imod.

Vi kan iøvrigt sagtens smide OB, SønderjyskE, Randers eller Lyngby i samme kategori.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 12. sep 2017, 23:11

Jeg har nok bare mistet overblikket, men hvorfor diskuterer vi Pohl? Han har scoret 2 mål og lavet 2 assists i de sidste to kampe. Videre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 12. sep 2017, 23:12

Freddie skrev:
Patmand skrev:
Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
Den virkelighed Gamen fabrikerer er, at han snakker om at Pohl har spillet 40 kampe for AaB. Han har så spillet 43, men det kan man selvfølgelig ikke regne med, at en af de flittigste debattører gider kontrollere.
Dermed anerkender han, at pokalkampe er en del af den historie, han gerne vil sælge, men da han fandt ud af det, ændrede han kurs. Pokalkampe tæller pludselig ikke, og kun mål i åbent spil.
Når pokalkampe ikke tæller, falder kamptal, og så faldt hans tåbelige påstand fra starten alligevel. Altså fabrikerede han en statistik, der kun havde til formål at nedgøre Pohl, og det reagerede jeg på. Helt præcis har Jannik Pohl spillet 2.350 minutter og scoret 8 mål uden restriktioner, og det giver lidt under 300 minutter pr. mål, eller 1 i hver tredje kamp sådan cirka. Så ifølge mig tæller alle målene selvfølgelig. Vi vil vel gerne ha' at Jannik scorer mod Middelfart i næste pokalkamp, eller er vi komplet ligeglade med det?
Du kan ikke kun holde dig til statistik og så tweake den til din agenda. Kigger vi på Pohls præstation kan vi vel dele det sådan her op;

- Arbejdsindsats: 12
Han knokler som en gal hvilket er med til at stresse modstanderne. Vi ser ingen dårlig mentalitet når det går skidt og Pohl er der samtlige 90 minutter.
Spillemæssig præstation: 7
Man kan godt se hvad det er Pohl er god til og hvorfor han kan blive et monster. Han tager mange gode løb de rigtige steder hen og han formår at bruge fysik og bevægelighed rigtigt. Han kommer frem til mange chancer og det er positivt. Timingen er dog stadig ikke altid helt god og det trækker ned at hans timing og beslutsomhed stadig har mangler.
Afslutninger i åbent spil og målscoring: 00
Den er pt. dumpet. Han har haft 15 afslutninger i åbent spil i denne sæson og ikke scoret på en eneste endnu. Uanset hvordan du vender det er det en af Pohls fornemmeste opgaver er nu en gang at score mål i åbent spil. Derudover tæller den manglende timing ind i og med, at en del situationer der kunne være endt ud i store chancer mislykkes.
Ifht. skudstatistikken har jeg kigget på indeværende Superligasæson.
http://www.superliga.dk/spiller/jannik- ... on=2017-18
Straffespark: 7
Han har scoret på to straffe i Superligaen - det ene bedre end det andet.

Du kan altså ikke komme uden om, at Pohl har store udfordringer med at blive målfarlig og at målscoringen er skuffende udover straffespark. At score på straffe og i åbent spil er to helt forskellige ting. Würtz var f.eks. vores straffekonge i gamle dage, men derfor satte vi ham ikke op i angrebet.

Kigger vi på den pokalstatistik du hiver frem med fire mål er det i øvrigt værd at tage med, at de er faldet hhv. mod Nørresundby fra Jyllandsserien, to kasser mod Lystrup fra Danmarksserien og så et mål mod Viborg (næstsidst i 1. division) hvor det var næsten umuligt ikke at score på chancen. Det er altså modstandere på et meget lavere niveau end AaB, hvor Pohl bare skal være meget bedre end dem. Jeg er sådan set mere interesseret i statistikken mod de hold vi skal måle os med til dagligt. Lad os nu sige, at vi møder et Serie 1 hold der sensationelt er kommet langt i pokalen og at Pohl laver 10 mål så vil det hele pludselig se voldsomt prangende ud på papiret uden at være det. Selvfølgelig vil målene tælle i statistikken, men man må også se på 1) hvordan de er lavet og 2) hvilket niveau modstanderne kommer fra.

Jeg skriver ikke det her for at bashe Pohl. Jeg kan skide godt lide Pohl som type og jeg tror på han kan blive vildt god for os. Men det nytter altså ikke at du negligerer et helt åbenlyst problem i bedste komiske Ali stil.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Gamen » 13. sep 2017, 00:11

KJ skrev:Det er en industri, ledet af Gamen, at være negativ omkring AaB. Alle andre klubber i verden gør alt bedre end AaB. Faktum. Få det nu dårligt!!!!
Emil KJ, grow up.
Hvis ikke man må være kritisk overfor et hold som har 2 sejre i de seneste 19 ligakampe, og sigter efter top 6, hvornår så?
Vi har spillet som en pose nødder i halvandet år, og så skal man polere 7-tallet i vildskab efter én sejr mod et for øjeblikket patetisk Silkeborg-hold?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kristian » 13. sep 2017, 01:03

Gamen skrev:
KJ skrev:Det er en industri, ledet af Gamen, at være negativ omkring AaB. Alle andre klubber i verden gør alt bedre end AaB. Faktum. Få det nu dårligt!!!!
Emil KJ, grow up.
Hvis ikke man må være kritisk overfor et hold som har 2 sejre i de seneste 19 ligakampe, og sigter efter top 6, hvornår så?
Vi har spillet som en pose nødder i halvandet år, og så skal man polere 7-tallet i vildskab efter én sejr mod et for øjeblikket patetisk Silkeborg-hold?
Jow, mem behøver du pointere det konstant?

Der er altså også positive takter og fremgang at spore for tiden, man kan drøfte.

En fin sejr over Silkeborg og man sidder herinde og kvæler rundt i statistikker og negative sider efter den forløsende sejr.

Næste gang vi vinder hedder den 3/20 og kampen efter 4/21. Vil du så blive ved i det spor?
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kunji » 13. sep 2017, 07:23

Gamen skrev:
KJ skrev:Det er en industri, ledet af Gamen, at være negativ omkring AaB. Alle andre klubber i verden gør alt bedre end AaB. Faktum. Få det nu dårligt!!!!
Emil KJ, grow up.
Hvis ikke man må være kritisk overfor et hold som har 2 sejre i de seneste 19 ligakampe, og sigter efter top 6, hvornår så?
Vi har spillet som en pose nødder i halvandet år, og så skal man polere 7-tallet i vildskab efter én sejr mod et for øjeblikket patetisk Silkeborg-hold?
Det er ikke emilkj. Han hedder sjovt nok emilkj herinde og har ikke været aktiv siden januar.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 13. sep 2017, 16:28

Freddie skrev:Den virkelighed Gamen fabrikerer er, at han snakker om at Pohl har spillet 40 kampe for AaB. Han har så spillet 43, men det kan man selvfølgelig ikke regne med, at en af de flittigste debattører gider kontrollere.
Dermed anerkender han, at pokalkampe er en del af den historie, han gerne vil sælge, men da han fandt ud af det, ændrede han kurs. Pokalkampe tæller pludselig ikke, og kun mål i åbent spil.
Når pokalkampe ikke tæller, falder kamptal, og så faldt hans tåbelige påstand fra starten alligevel. Altså fabrikerede han en statistik, der kun havde til formål at nedgøre Pohl, og det reagerede jeg på. Helt præcis har Jannik Pohl spillet 2.350 minutter og scoret 8 mål uden restriktioner, og det giver lidt under 300 minutter pr. mål, eller 1 i hver tredje kamp sådan cirka. Så ifølge mig tæller alle målene selvfølgelig. Vi vil vel gerne ha' at Jannik scorer mod Middelfart i næste pokalkamp, eller er vi komplet ligeglade med det?
Har du overvejet at søge ansættelse i FCM med din meget alternative måde at bruge tal på?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar