Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 12. sep 2017, 19:38

Søndag aften venter Brøndby IF på udebane, det er naturligvis en svær kamp men det er også en kamp vi kan vinde hvis vi rammer niveau.
Brøndby IF er et utrolig nemt hold at analysere, at håndtere deres overfalds fodbold er straks sværere.

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - MC - Lesniak - Meilinger
Pohl - Safranko

Jeg ved ikke status på Risgård og MC

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Nitten » 12. sep 2017, 20:11

frederikshavneren skrev:Søndag aften venter Brøndby IF på udebane, det er naturligvis en svær kamp men det er også en kamp vi kan vinde hvis vi rammer niveau.
Brøndby IF er et utrolig nemt hold at analysere, at håndtere deres overfalds fodbold er straks sværere.

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - MC - Lesniak - Meilinger
Pohl - Safranko

Jeg ved ikke status på Risgård og MC
Hov du bænker jo vores topscorer med den opstilling.
Desuden var MC utrolig ringe mod sif så han må en tur på bænken.
Og så tror jeg ikke på meilinger i en start 11.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2017, 20:47

Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 12. sep 2017, 21:04

FlæskeFrank skrev:Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
Ja det tror jeg også. Den største fare er nok, at vores unge hold ikke kan håndtere kulissen i Brøndby, men hvis holdet ikke lader sig intimidere kan vi sagtens få tre point med. Kan Pohl nu for pokker bare score så skal det nok gå. Brøndbys bagrum må være guf for ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af sulakvelidze » 12. sep 2017, 21:18

FlæskeFrank skrev:Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
Jeg ville frygtelig gerne dele din optimisme, men jeg har altså svært ved at se vores defensiv stå imod Brøndbys pres. De skaber mange flere chancer end os og har ikke uden grund scoret dobbelt så mange mål.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske en kamp mod Brøndby, jeg har været så sikker på AaB-nederlag i som denne. Vi skal tilbage til 80'erne, da Brøndby havde Schmeichel og var suveræne i Danmark for at finde noget, der matcher min pessimisme inden denne kamp.

Men jeg tager selvfølgelig helst fejl.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 12. sep 2017, 21:21

Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
Ja det tror jeg også. Den største fare er nok, at vores unge hold ikke kan håndtere kulissen i Brøndby, men hvis holdet ikke lader sig intimidere kan vi sagtens få tre point med. Kan Pohl nu for pokker bare score så skal det nok gå. Brøndbys bagrum må være guf for ham.
Jeg er mest bekymret for midtbanen. Lesniak skal nok gøre sit til at spille os ud af presset, men hvis hverken Ris eller MC er klar, kan det godt blive et problem. Kakeeto var fornuftig i sidste kamp, men han er stadig et meget stort spørgsmålstegn. Har han fysikken? Er han klar til tempoet? Er afleveringspræcisionen god nok? Brøndbys presspil er dog, ligesom sidste sæson, ved at fise en lille smule ud her nogle runder inde i sæsonen, og de virker fysisk udfordret, så det kan være vores redning. Deres angribere er sgu heller ikke alt for skarpe, og jeg får mere og mere tillid til KP og Blåbjerg (og Ahlmann og Palle).

Alligevel, det bliver meget svært.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2017, 21:23

sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
Jeg ville frygtelig gerne dele din optimisme, men jeg har altså svært ved at se vores defensiv stå imod Brøndbys pres. De skaber mange flere chancer end os og har ikke uden grund scoret dobbelt så mange mål.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske en kamp mod Brøndby, jeg har været så sikker på AaB-nederlag i som denne. Vi skal tilbage til 80'erne, da Brøndby havde Schmeichel og var suveræne i Danmark for at finde noget, der matcher min pessimisme inden denne kamp.

Men jeg tager selvfølgelig helst fejl.
Jeg er helt på linje med dig, men ikke desto mindre skal vi have point og helst en sejr. Kan vores midtbane spille udenom deres pres har vi en chance. Spiller vi ligeså langsomt som vi har gjort i andre kampe - lige nøjagtig på midtbanen - så bliver vi fuldstændig mast.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2017, 23:02

sulakvelidze skrev:De skaber mange flere chancer end os og har ikke uden grund scoret dobbelt så mange mål.
Altså de har i de sidste 5 superligakampe(FCK, Randers, AGF, Horsens og OB ) scoret 4 mål

Vi har i vores sidste fem superligakampe scoret 3 mål, så forskellen er måske ikke så vanvittig stor, særligt når man tænker på, at vi ikke har haft meget medvind på cykelstierne.

Nu så jeg faktisk deres kamp mod OB live i søndags og det var ikke et hold, som skræmte mig. Deres overfaldsfodbold er læst af modstanderne og deres træner har indtil videre ikke fundet en plan B, når overfaldsfodbolden ikke virker.
- FlæskeFrank

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Nitten » 13. sep 2017, 08:28

FlæskeFrank skrev:
sulakvelidze skrev:De skaber mange flere chancer end os og har ikke uden grund scoret dobbelt så mange mål.
Altså de har i de sidste 5 superligakampe(FCK, Randers, AGF, Horsens og OB ) scoret 4 mål

Vi har i vores sidste fem superligakampe scoret 3 mål, så forskellen er måske ikke så vanvittig stor, særligt når man tænker på, at vi ikke har haft meget medvind på cykelstierne.

Nu så jeg faktisk deres kamp mod OB live i søndags og det var ikke et hold, som skræmte mig. Deres overfaldsfodbold er læst af modstanderne og deres træner har indtil videre ikke fundet en plan B, når overfaldsfodbolden ikke virker.

Det ligegyldigt om andre trænere har læst BIF. Det vigtige for os er om Wieghorst har

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Yankee » 13. sep 2017, 08:50

Jeg tror Brøndby står ganske udmærket til os. Vi har i de seneste kampe være gode til at lukke ned for omstillinger og stå meget kompakt, hvilket også er nøglen ude mod Brøndby. De truer ikke ret meget over kanten - især ikke i vores højre side, hvor vi ellers har nogle svagheder.

Nøglen bliver at stå kompakt og ikke give dem plads mellem kæderne. Vi kommer til at blive presset tilbage og vi må leve med at deres stoppere fører bolden frem midt på banen. Til gengæld skal begge vores kanter være meget aggressive i presset så de ikke får lov at slå for mange tidlige indlæg, hvor vi tit har haft problemer mod Brøndby.

Vi skal have frustreret Brøndby og tage tempo ud af kampen. De lever af at skabe kaotiske kampbilleder, hvor modstanderen taber dueller, bliver presset tilbage og bliver stresset til at begå fejl. Derfor skal vi holde hovedet koldt, til tider køre bolden forsigtigt rundt og tage os god tid på indkast og målspark. Hvis vi tilmed kan lokke dem til at lave nogle hasarderede tacklinger og lignende er det ikke urealistisk at de kunne trække et rødt kort.

Jeg er meget optimistisk og tipper 1-1.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2017, 09:21

Har Okore nogensinde spillet en def midt?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af le Cid » 13. sep 2017, 09:42

Poker-One-Kenobi skrev:Har Okore nogensinde spillet en def midt?
Aner det ikke, men det skal han heller ikke. Han SKAL være vores forsvarsgeneral. Der er han købt ind til, og det er der vi har mest brug for ham!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 13. sep 2017, 10:16

le Cid skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Har Okore nogensinde spillet en def midt?
Aner det ikke, men det skal han heller ikke. Han SKAL være vores forsvarsgeneral. Der er han købt ind til, og det er der vi har mest brug for ham!
For slet ikke at snakke om, hvordan han i nogle kampe har tonset rundt med hovedet under armen i mærkværdige forsøg på at bryde bolde, der ret beset ikke har været særligt farlige; og i hvert fald slet ikke kaldt på at det har været nødvendigt at gå så offensivt frem i dem... det kunne få rimelig grimme konsekvenser på en defensiv midtbane, hvor det ville være nemt at spille rundt om, fordi der også ville være pasningsmuligheder for modstanderen i rummet bag ham. På en defensiv midtbane er man virkelig nødt til at have hovedet med sig, og en idé om alt hvad der foregår omkring én. Dét overskud har Okore ikke ligefrem signaleret indtil videre i AaB.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Klaus » 13. sep 2017, 11:19

Gad vide om man kunne forestille sig Kaketo få chancen fra start. Jeg er lidt splittet. Mod Silkeborg var han klart bedre end Magnus Christensen, men kan han holde til et mange gange større pres??? Jeg håber også, at Risgaard bliver klar. Der er brug for rutine på midtbanen og spillere, der kan holde lidt fast på bolden. Personligt så jeg også hellere Blåbjerg end Kasper fra start sammen med Okore, men de er meget lige......

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamling » 13. sep 2017, 11:49

Kakeeto spillede en hæderlig halvleg mod sif og en ok kamp mod Nørresundby i pokalen i foråret, men har derudover ikke vist noget overhovedet. Hans boldomgang er simpelthen for langsom til at han kan være et startemne mod Brøndby. Så hellere PK eller Abildgård sammen med Lesniak (såfremt MC og Risgård ikke er klar). Et friskt bud kunne også være Rolim, der angiveligt også kan spille derinde.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2017, 13:32

Min oplevelse med Abildgaard er, at det kan blive lidt for hektisk. Og der er ikke brug for mod Brøndby. Ikke at de to nævnte alternativer er bedre
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2017, 13:34

FlæskeFrank skrev:Min oplevelse med Abildgaard er, at det kan blive lidt for hektisk. Og der er ikke brug for mod Brøndby. Ikke at de to nævnte alternativer er bedre
Abildgaard er vel også skadet, ikke?

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamling » 13. sep 2017, 13:49

Både Abildgård og pk spillede i reserveholdskampen mod Randers og selv om de ikke er perfekte ser jeg hellere en af dem i motorrummet mod brøndby sammen med Lesniak, fordi det simpelthen er nødvendigt med en hurtigere boldomgang og større kølighed end den kakeeto efter min mening er i besiddelse af.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af raekkeettre » 13. sep 2017, 15:30

Jeg synes helt klart vi skal stille op med "kun" en defensiv midt - Vi vil blive presset - og de spiller mega direkte, men hvis vi har boldspillere på midten til at spille igennem deres press og ikke tænke så meget på det defensive spil her...

Rinne
Pallesen - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Lesniak
Thellufsen - Risgaard - Rolim - Flores
Safranko

Jeg tror det vil give os muligheder for det kombinations spil vi skal have for at komme ud af presset, og så ved 3. - 4. bold kan vi spille Safranko der skal smide den videre til en af kanterne der kan komme i løb....

2-1 AaB!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2017, 15:50

Gamling skrev:Både Abildgård og pk spillede i reserveholdskampen mod Randers og selv om de ikke er perfekte ser jeg hellere en af dem i motorrummet mod brøndby sammen med Lesniak, fordi det simpelthen er nødvendigt med en hurtigere boldomgang og større kølighed end den kakeeto efter min mening er i besiddelse af.
Men det er så også Abildgaards første halve kamp i lang tid, og PK har ikke spillet superliga i et halvt års tid. Jeg har svært ved at tro de er i spil til en startplads mod så stærk en modstander. Jeg krydser fingre for at MC eller Risgård er spilleklar, ellers tror jeg næsten kun det kan blive Kakeeto, medmindre vi skifter over til en 3-5-2 eksempelvis... det tror jeg faktisk også kan være en mulighed.

Besvar