Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Martino » 19. sep 2017, 21:05

jonas386 skrev:
jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:
brantdk skrev: Middelfart normalt streamer alle deres kampe men vi har fået at ved fra DBU at det er ikke tilladt. Det er kun DBU eller Viasat som må sende pokal kampe
Det er godt nok dumt. Jeg kunne forstå det hvis Viasat/DBU alligevel sendte kampen, men når de alligevel ikke gider sende den, så virker det jo bare arrogant at klubberne ikke selv må streame den.

Hvorfor prøver de decideret at ødelægge deres eget produkt?
Jeg kunne så til dels forstå det, hvis Viasat viste en anden kamp kl 16.30, men det er jo ikke tilfældet.
Røvere...
Enig, det kunne være en anden forklaring.
Det er dog decideret dårlig stil fra DBUs/Viasats side. Hvad mener de helt præcis de taber på det, udover at flere har muligheden for at følge med i pokalen?
Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 19. sep 2017, 21:22

Jeg kan da se DBU livestreamede Silkeborg i dag og FCM i morgen. Dårlig stil de ikke viser AaB så.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2017, 21:23

Martino skrev:
jonas386 skrev:
jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:
brantdk skrev: Middelfart normalt streamer alle deres kampe men vi har fået at ved fra DBU at det er ikke tilladt. Det er kun DBU eller Viasat som må sende pokal kampe
Det er godt nok dumt. Jeg kunne forstå det hvis Viasat/DBU alligevel sendte kampen, men når de alligevel ikke gider sende den, så virker det jo bare arrogant at klubberne ikke selv må streame den.

Hvorfor prøver de decideret at ødelægge deres eget produkt?
Jeg kunne så til dels forstå det, hvis Viasat viste en anden kamp kl 16.30, men det er jo ikke tilfældet.
Røvere...
Enig, det kunne være en anden forklaring.
Det er dog decideret dårlig stil fra DBUs/Viasats side. Hvad mener de helt præcis de taber på det, udover at flere har muligheden for at følge med i pokalen?
Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Folk burde måske høre ham/DBU på Twitter?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Kristian » 19. sep 2017, 21:23

Kokkefar skrev:Jeg kan da se DBU livestreamede Silkeborg i dag og FCM i morgen. Dårlig stil de ikke viser AaB så.
Det er helt godnat og de ødelægger sq produktet mere og mere..
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. sep 2017, 22:05

Kristian skrev:
Kokkefar skrev:Jeg kan da se DBU livestreamede Silkeborg i dag og FCM i morgen. Dårlig stil de ikke viser AaB så.
Det er helt godnat og de ødelægger sq produktet mere og mere..
Enig, det er skræmmende at ingen i dansk fodbold tilsyneladende kan finde ud af at udvikle produktet frem for at afvikle. Jeg synes det er fint at DBU er begyndt at streame pokalkampe, ligesom det er fantastisk at klubber i de lavere divisioner gør det til daglig, men så skal man da for fanden streame det hele, særligt når det er superligahold. Man skal iøvrigt måske også lige tænke over at få lavet sådan at almindelige mennesker har en chance for at finde de pokalstreams.

I det hele taget er det vel sådan at der er dansk fodbold er nogle organisationer (læs: divisionsforeningen og DBU) som favner alle divisionsklubberne herhjemme. Det burde ikke være en tanke som er totalt vanvittig i de tider vi lever i, at lave en eller anden form for samling af danske fodboldstreams, så man rent faktisk kan udnytte det en smule at klubber streamer deres kampe, og at andre end klubbens fans måske kunne finde på at følge den pågældende klub på den måde. Hvis det blev rigtigt vildt kunne man endda tænke den helt vilde tanke at en app med danske fodboldstreams kunne være en måde at være ung med de unge. Vi ved, eller det gør mange af os vel i hvert fald, at det ikke varer længe før flow tv ikke er relevant mere, og dansk fodbold kunne gøre sig selv en meget stor tjeneste ved at begynde på at tage streaming meget mere seriøst end man gør, som helhed.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 19. sep 2017, 22:15

Det ser i øvrigt ikke ud til at Viasat har rettighederne til at vise kampen. Så må det være DBU der fejler.

brantdk
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. sep 2017, 20:05

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af brantdk » 19. sep 2017, 22:18

Alle 2 div. må stream deres kampe..blot ikke pokalen
https://mycujoo.tv/

Hvis du går i explore - Denmark, kan man se at alle 2 div og nogen dame hold streamer deres kampe

brantdk
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. sep 2017, 20:05

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af brantdk » 19. sep 2017, 22:20

Kokkefar skrev:Det ser i øvrigt ikke ud til at Viasat har rettighederne til at vise kampen. Så må det være DBU der fejler.
Så må du få fat i DBU..jeg er klar til at stream kampen men skal har lov først

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 19. sep 2017, 22:22

Jeg kan i øvrigt se, at Safranko ikke er udtaget, men han står ikke listet som skadet. Er der meldt noget ud om ham?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af PeterS » 20. sep 2017, 09:13

brantdk skrev:
Så må du få fat i DBU..jeg er klar til at stream kampen men skal har lov først
Jeg har kontaktet både VIasat og DBU. Viasat med samme svar til mig, som øvrige brugere har erfaret, at de ikke har rettighederne.

EDIT: DBU har svaret de vil vende tilbage snarest.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. sep 2017, 09:43

Martino skrev:
jonas386 skrev:
jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:
brantdk skrev: Middelfart normalt streamer alle deres kampe men vi har fået at ved fra DBU at det er ikke tilladt. Det er kun DBU eller Viasat som må sende pokal kampe
Det er godt nok dumt. Jeg kunne forstå det hvis Viasat/DBU alligevel sendte kampen, men når de alligevel ikke gider sende den, så virker det jo bare arrogant at klubberne ikke selv må streame den.

Hvorfor prøver de decideret at ødelægge deres eget produkt?
Jeg kunne så til dels forstå det, hvis Viasat viste en anden kamp kl 16.30, men det er jo ikke tilfældet.
Røvere...
Enig, det kunne være en anden forklaring.
Det er dog decideret dårlig stil fra DBUs/Viasats side. Hvad mener de helt præcis de taber på det, udover at flere har muligheden for at følge med i pokalen?
Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Hvorfor er Flemming Fjeldgaard en klovn? Jeg har altid syntes han var en fremragende sportssjournalist, specielt da han som sportsredaktør på Berlingske ofte var gæst på FOdboldFM og Fodboldmagasinet i for 5-6 år siden da Podcastene var nyfødte. Jeg synes han er ualmindelig fornuftig at høre på. Men dermed ikke være sagt at en ansættelse i Viasat ikke kan få det værste københavneri frem i folk (selvom han er fra Silkeborg).

Jeg er nysgerrig på hvad det er der gør ham til en klovn. Jeg har muligvis misset et eller andet...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af jernskjorten » 20. sep 2017, 09:55

Køllen I Møllen skrev:
Martino skrev: Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Hvorfor er Flemming Fjeldgaard en klovn? Jeg har altid syntes han var en fremragende sportssjournalist, specielt da han som sportsredaktør på Berlingske ofte var gæst på FOdboldFM og Fodboldmagasinet i for 5-6 år siden da Podcastene var nyfødte. Jeg synes han er ualmindelig fornuftig at høre på. Men dermed ikke være sagt at en ansættelse i Viasat ikke kan få det værste københavneri frem i folk (selvom han er fra Silkeborg).

Jeg er nysgerrig på hvad det er der gør ham til en klovn. Jeg har muligvis misset et eller andet...
Fjeldgaard har også altid haft en stor stjerne hos mig, men jeg synes godt nok, at han har skiftet stil, efter han er kommet til MTG. Han har i enkelte tilfælde fremstået arrogant og nedladende over de klager de fik over de mange boksereklamer, som prægede viasat-transmissionerne op til den seneste Mayweather-kamp. Kritikken af viasats tilgang til dækningen af Superligaen, har han også haft svært ved at acceptere, herunder at rigtig mange fremhæver Discoverys dækning som bedre og knap så "poppet".

Hvis ikke du har hørt den, kan du høre Medianos pressbox-podcast, hvor Peter Bruchmann krydser klinger med Fjeldgaard om viasats dækning.
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/8/2 ... -kritikken

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af jernskjorten » 20. sep 2017, 09:57

PeterS skrev:
brantdk skrev:
Så må du få fat i DBU..jeg er klar til at stream kampen men skal har lov først
Jeg har kontaktet både VIasat og DBU. Viasat med samme svar til mig, som øvrige brugere har erfaret, at de ikke har rettighederne.

EDIT: DBU har svaret de vil vende tilbage snarest.
Interessant hvad DBU finder ud af. Hvis ikke de har indtægter på deres egen streaming, kan jeg simpelthen ikke se, hvad der skulle forhindre dem i at tillade, at Middelfart streamer kampen.
Kolliderer en streaming med en anden kamp, hvor de har solgt rettighederne, er det en helt anden snak.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af PeterS » 20. sep 2017, 10:05

jernskjorten skrev:
PeterS skrev:
brantdk skrev:
Så må du få fat i DBU..jeg er klar til at stream kampen men skal har lov først
Jeg har kontaktet både VIasat og DBU. Viasat med samme svar til mig, som øvrige brugere har erfaret, at de ikke har rettighederne.

EDIT: DBU har svaret de vil vende tilbage snarest.
Interessant hvad DBU finder ud af. Hvis ikke de har indtægter på deres egen streaming, kan jeg simpelthen ikke se, hvad der skulle forhindre dem i at tillade, at Middelfart streamer kampen.
Kolliderer en streaming med en anden kamp, hvor de har solgt rettighederne, er det en helt anden snak.

Fik dette svar - Så det er tilbage til Viasat.
Hej igen Peter. Vi ejer desværre ikke rettighederne til kampen. Viasat har rettighederne. Derfor er det dem, der må træffe beslutningen. Men som udgangspunkt er opgøret hverken valgt til TV eller live-stream og må ikke sendes. Mvh. Alexander, DBU.
Hvis ingen sender den, og ingen tjener på det at streame, har jeg meget svært ved ideen i at klubberne ikke selv må bestemme.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af le Cid » 20. sep 2017, 10:16

Kokkefar skrev:Jeg kan i øvrigt se, at Safranko ikke er udtaget, men han står ikke listet som skadet. Er der meldt noget ud om ham?
Det er vist ret åbenlyst, at han fik en fiber i baglåret i kampen på Incestegnen i søndags, hvis man kigger på tv-billederne.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 20. sep 2017, 10:35

le Cid skrev:
Kokkefar skrev:Jeg kan i øvrigt se, at Safranko ikke er udtaget, men han står ikke listet som skadet. Er der meldt noget ud om ham?
Det er vist ret åbenlyst, at han fik en fiber i baglåret i kampen på Incestegnen i søndags, hvis man kigger på tv-billederne.
Men hvorfor fremgår han så ikke af nogle skadeslister?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. sep 2017, 10:36

jernskjorten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Martino skrev: Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Hvorfor er Flemming Fjeldgaard en klovn? Jeg har altid syntes han var en fremragende sportssjournalist, specielt da han som sportsredaktør på Berlingske ofte var gæst på FOdboldFM og Fodboldmagasinet i for 5-6 år siden da Podcastene var nyfødte. Jeg synes han er ualmindelig fornuftig at høre på. Men dermed ikke være sagt at en ansættelse i Viasat ikke kan få det værste københavneri frem i folk (selvom han er fra Silkeborg).

Jeg er nysgerrig på hvad det er der gør ham til en klovn. Jeg har muligvis misset et eller andet...
Fjeldgaard har også altid haft en stor stjerne hos mig, men jeg synes godt nok, at han har skiftet stil, efter han er kommet til MTG. Han har i enkelte tilfælde fremstået arrogant og nedladende over de klager de fik over de mange boksereklamer, som prægede viasat-transmissionerne op til den seneste Mayweather-kamp. Kritikken af viasats tilgang til dækningen af Superligaen, har han også haft svært ved at acceptere, herunder at rigtig mange fremhæver Discoverys dækning som bedre og knap så "poppet".

Hvis ikke du har hørt den, kan du høre Medianos pressbox-podcast, hvor Peter Bruchmann krydser klinger med Fjeldgaard om viasats dækning.
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/8/2 ... -kritikken
Tak for det.
Jeg ser ikke Viasat og da slet ikke boksning så slt det der er gået mig forbi :)
Janteloven eksisterer IKKE!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af aaballday » 20. sep 2017, 10:51

VI må nok bare se sandheden i øjnene:

Middelfart mod AaB en onsdag kl. 16.30 er altså ikke en vild seermagnet - Det kræver mandskab, tid, udstyr = En del penge, som Viasat skal tjene nogenlunde ind igen ved seere og dermed reklameindtægter.

--> Og der har hverken Middelfart eller AaB nok seere til at udfylde det.

Brøndbys kamp derimod bliver vist om aftenen, hvor der er fleres seere generelt OG så må vi bare erkende (selvom det er svært for mange herinde), at BIF ALTID har flest seere og derfor kan det betale sig for Viasat at sætte det (ret) store produktionsapparat i gang.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af le Cid » 20. sep 2017, 10:52

Kokkefar skrev:
le Cid skrev:
Kokkefar skrev:Jeg kan i øvrigt se, at Safranko ikke er udtaget, men han står ikke listet som skadet. Er der meldt noget ud om ham?
Det er vist ret åbenlyst, at han fik en fiber i baglåret i kampen på Incestegnen i søndags, hvis man kigger på tv-billederne.
Men hvorfor fremgår han så ikke af nogle skadeslister?
Har AaB nogensinde været gode til at give den slags information?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af doukas » 20. sep 2017, 10:57

jernskjorten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Martino skrev: Tjaa, hvis Flemming Fjeldgaard fra Viasat har noget at sige, kan man forestille sig mange ting - han er simpelthen en klovn.
Hvorfor er Flemming Fjeldgaard en klovn? Jeg har altid syntes han var en fremragende sportssjournalist, specielt da han som sportsredaktør på Berlingske ofte var gæst på FOdboldFM og Fodboldmagasinet i for 5-6 år siden da Podcastene var nyfødte. Jeg synes han er ualmindelig fornuftig at høre på. Men dermed ikke være sagt at en ansættelse i Viasat ikke kan få det værste københavneri frem i folk (selvom han er fra Silkeborg).

Jeg er nysgerrig på hvad det er der gør ham til en klovn. Jeg har muligvis misset et eller andet...
Fjeldgaard har også altid haft en stor stjerne hos mig, men jeg synes godt nok, at han har skiftet stil, efter han er kommet til MTG. Han har i enkelte tilfælde fremstået arrogant og nedladende over de klager de fik over de mange boksereklamer, som prægede viasat-transmissionerne op til den seneste Mayweather-kamp. Kritikken af viasats tilgang til dækningen af Superligaen, har han også haft svært ved at acceptere, herunder at rigtig mange fremhæver Discoverys dækning som bedre og knap så "poppet".

Hvis ikke du har hørt den, kan du høre Medianos pressbox-podcast, hvor Peter Bruchmann krydser klinger med Fjeldgaard om viasats dækning.
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/8/2 ... -kritikken
Var han ikke også ude i en lang søforklaring omkring relevansen i det der "Fodboldfruer"?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar