AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 10. sep 2017, 19:29

Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
doukas skrev:Tillykke til Thomsen med hans første mål i FCK-trøjen.
Fatter slet ikke at Ståle bruger ham som back. Jeg ville godt nok være træt af min situation, hvis jeg var Mads roerslev
Tjaeh nu kender vi jo ikke Mads Roerslevs niveau på backen. Kan vel sagtens tænkes han ikke er Superliga-klar og med en rusten Høgli og Ankersen ude er Thomsen nok bedste bud. Forstår egentligt godt Ståle ikke lige smider en ungdomsspiller ind mod FCM som et af de formodede tophold. At det så er et spild af god fodbolspiller med Thomsen på backen er en anden sag. Det der taler for er nok, at Thomsen er mere diciplineret defensivt end de øvrige kantspillere og at de gerne vil spille med en bevægelig back. Derudover har man også leget med tanken om Thomsen som back i AaB - mener bl.a. han blev prøvet i nogle pre-season kampe.
Thomsen er en elendig forsvarsspiller, og derfor blev det også droppet i AaB. Han løber og er god til at presse i en zone, men han kan ikke holde en mand.
Hvis det er planen han skal spille der, så får han flere splinter i røven end Kusk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kristian » 10. sep 2017, 19:37

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
doukas skrev:Tillykke til Thomsen med hans første mål i FCK-trøjen.
Fatter slet ikke at Ståle bruger ham som back. Jeg ville godt nok være træt af min situation, hvis jeg var Mads roerslev
Tjaeh nu kender vi jo ikke Mads Roerslevs niveau på backen. Kan vel sagtens tænkes han ikke er Superliga-klar og med en rusten Høgli og Ankersen ude er Thomsen nok bedste bud. Forstår egentligt godt Ståle ikke lige smider en ungdomsspiller ind mod FCM som et af de formodede tophold. At det så er et spild af god fodbolspiller med Thomsen på backen er en anden sag. Det der taler for er nok, at Thomsen er mere diciplineret defensivt end de øvrige kantspillere og at de gerne vil spille med en bevægelig back. Derudover har man også leget med tanken om Thomsen som back i AaB - mener bl.a. han blev prøvet i nogle pre-season kampe.
Thomsen er en elendig forsvarsspiller, og derfor blev det også droppet i AaB. Han løber og er god til at presse i en zone, men han kan ikke holde en mand.
Hvis det er planen han skal spille der, så får han flere splinter i røven end Kusk.
Ståle ødelægger Thomsen..men pengene trak jo..

Sørgeligt spild af godt talent
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 10. sep 2017, 19:47

Verbic og Falk er nok det foretrukne valg på kanten. Det kan selvfølgelig være til vores fordel, hvis vi kan få Kusk til kanten og Thomsen til den centrale midtbane som Risgaard afløser. Thomsen spiller næppe backen når Ankersen kommer tilbage, og der hentes formegentlig en ny back, når Høgli skal til Norge til vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 10. sep 2017, 20:17

jonas386 skrev:Verbic og Falk er nok det foretrukne valg på kanten. Det kan selvfølgelig være til vores fordel, hvis vi kan få Kusk til kanten og Thomsen til den centrale midtbane som Risgaard afløser. Thomsen spiller næppe backen når Ankersen kommer tilbage, og der hentes formegentlig en ny back, når Høgli skal til Norge til vinter.
Jeg mindes ikke en eneste god kamp fra Thomsen på den centrale i AaB, og jeg tvivler på han bliver bedre rustet til pladsen af at rende rundt og spille back i FCK.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 10. sep 2017, 20:44

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Verbic og Falk er nok det foretrukne valg på kanten. Det kan selvfølgelig være til vores fordel, hvis vi kan få Kusk til kanten og Thomsen til den centrale midtbane som Risgaard afløser. Thomsen spiller næppe backen når Ankersen kommer tilbage, og der hentes formegentlig en ny back, når Høgli skal til Norge til vinter.
Jeg mindes ikke en eneste god kamp fra Thomsen på den centrale i AaB, og jeg tvivler på han bliver bedre rustet til pladsen af at rende rundt og spille back i FCK.
Jeg mindes ærlig talt heller ikke mange kampe hvor Thomsen har spillet den centrale midtbane for os. Men det handler også om, at han formegentlig er blevet en klogere fodboldspiller af at være blevet de par år ældre. Og vi spiller vel heller ikke på præcis samme måde under Wieghorst som under Kent Nielsen og ambitionen, for taktikken, er heller ikke nødvendigvis den samme. Gladbach var på et tidspunkt ret interesserede i Thomsen, og de så ham netop som 8'er, hvilket jeg egentlig også tror var pointen i AaB. Man lod ham dog starte på kanten, er mit indtryk, for at give ham tiden til at udvikle sig, men til sidst spillede han bare så godt på den placering, at det gav dårligt mening at forsøge ham andre steder, og så var Risgaard også rimeligt succesfuld på pladsen.
Uden nogen yderligere sammenligning, så er Christian Eriksen også begyndt at shine på landsholdet under Hareide, selvom han før det vel har spillet omkring 50 landskampe uden for alvor at brænde igennem over længere perioder. Det har selvfølgelig noget med taktikken at gøre, men også at han er blevet ældre og blevet en dygtigere fodboldspiller. Det kunne da også fint være tilfældet med Thomsen, selvom han da rigtigt nok ikke har fået meget spilletid siden vi så ham sidst. Skulle vi afhænde Flores til sommer (det kan der jo være mange grunde til), så er pladsen på venstrekanten selvfølgelig ledig, og han kan da fint tage den igen. Men ellers kunne jeg godt se ham centralt ved siden af en aggressiv 6'er som Lesniak.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 12. sep 2017, 13:27

Kuhn sættes i forbindelse med Örgryte. Umiddelbart er det vel en hylde for lavt. Selvom vi nu har skrabet et par sejre hjem så ser jeg sgu stadig erne Kuhn indlemmet i staben.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vensk-klub
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. sep 2017, 18:19

Jakobsen skrev:Kuhn sættes i forbindelse med Örgryte. Umiddelbart er det vel en hylde for lavt. Selvom vi nu har skrabet et par sejre hjem så ser jeg sgu stadig erne Kuhn indlemmet i staben.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vensk-klub
Det ville være et logisk skifte synes jeg. Så vidt jeg husker har Kuhn spillet for dem, og Hamren var træner der. En svensk klub som plejer blande sig i den bedste liga, men som er nede pt... Jeg synes det ville være et fint valg for Kuhn, med masser af muligheder for at påvirke tingene præcist som han vil have det, og få den cheftræner han har i maven prøvet ordentligt af en gang for alle.

Jeg så ham da også allerhelst i AaB, men tvivler på det er aktuelt i øjeblikket, og jeg vil ærlig talt hade at se ham i en anden dansk klub.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af astonvilla » 15. sep 2017, 20:11

Sloth er også ude af holdet i Silkeborg.
Bienvenu Bassogog!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 16. sep 2017, 23:08

astonvilla skrev:Sloth er også ude af holdet i Silkeborg.
Glæder mig til et interview hvor han sviner klubben. Evt. kan TV3 genbruge det gamle interview og så dubbe det nye klubnavn over.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2017, 19:16

Nicolai Oppen Larsen vogter bænken for FCN i aftenens opgør mod AGF.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 20. sep 2017, 14:11

Græsset er hvis nærmere mere vissent end grønnere på Fyn.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lt/6833024
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 20. sep 2017, 14:25

Jakobsen skrev:Græsset er hvis nærmere mere vissent end grønnere på Fyn.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lt/6833024
KEP skrev:- Tror du, at spillere fravælger OB på grund af forholdene?

- Jeg undrede mig over, at jeg ikke fik en rundvisning, da jeg kom til klubben, men det gav ret god mening, at jeg først så forholdene, efter jeg havde skrevet under, siger Kenneth Emil Petersen med et grin og tilføjer:

- Det havde nu ikke haft nogen indflydelse som sådan, Jeg kunne godt se skriften på væggen i AaB, og jeg synes også, OB har noget at byde på, men hvis jeg kun gik efter forholdene, var jeg blevet i AaB. Vi sidder i et omklædningsrum, hvor der ikke engang er udluftning. Det er simpelthen så pinlige forhold, og det er ærgerligt for en traditionsrig klub som OB.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 20. sep 2017, 16:04

Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af aaballday » 20. sep 2017, 16:26

raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 20. sep 2017, 19:52

aaballday skrev:
raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke
Som jeg husker det tilbød AaB to år og OB tre år, til flere penge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. sep 2017, 20:23

De Fem skrev:
aaballday skrev:
raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke
Som jeg husker det tilbød AaB to år og OB tre år, til flere penge.
AaB trak den i langdrag og da de endelig var klar med et tilbud var KEP i gang med at undersøge andre muligheder. Han tolkede det som at AaB ikke var voldsomt interesserede i ham men havde de givet ham samme tilbud et par måneder tidligere havde han skrevet under.
Men der er ikke nogen der har gjort noget forkert og ingen bad feelings imellem dem. Alt er foregået efter bogen hvis man kan bruge det udtryk...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 20. sep 2017, 20:50

Grønning på tavlen for Hobro med tre kasser mod vores gamle plageånd fra Slagelse der nu har hjemme i Danmarksserien.
Derudover har Kusken lavet en enkelt kasse mod Skive.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 20. sep 2017, 21:20

De Fem skrev:
aaballday skrev:
raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke
Som jeg husker det tilbød AaB to år og OB tre år, til flere penge.
Man kan vel også tolke det som at KEP kunne se at et klassehold var under afvikling, og at man i klubben ikke var dygtig nok til at få et nyt stablet på benene!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 20. sep 2017, 21:32

Sønderhof skrev:
De Fem skrev:
aaballday skrev:
raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke
Som jeg husker det tilbød AaB to år og OB tre år, til flere penge.
Man kan vel også tolke det som at KEP kunne se at et klassehold var under afvikling, og at man i klubben ikke var dygtig nok til at få et nyt stablet på benene!
Se Køllens fine svar ovenfor. Det handlede om timing og penge.

Motivforskning på afstand kaster meget sjældent noget nyttigt af sig.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 20. sep 2017, 21:48

De Fem skrev:
Sønderhof skrev:
De Fem skrev:
aaballday skrev:
raekkeettre skrev:Jeg faldt meget mere over den kommentar som KEP har..."At han havde set skriften på væggen i AaB, så derfor var han skiftede alligevel.." - Hvad er det han har set, siden han bare ville væk???
Skriften på væggen: AaB så ingen fremtid i ham. Tilbød 1 års forlængelse, KEP ville have to. Længere er den ikke
Som jeg husker det tilbød AaB to år og OB tre år, til flere penge.
Man kan vel også tolke det som at KEP kunne se at et klassehold var under afvikling, og at man i klubben ikke var dygtig nok til at få et nyt stablet på benene!
Se Køllens fine svar ovenfor. Det handlede om timing og penge.

Motivforskning på afstand kaster meget sjældent noget nyttigt af sig.
Jeg tror, egentligt også at Køllens tolkning er korrekt, men samtidig skal man ikke negligere, at man som ambitiøs fodboldspiller i AaB har været ligeså frustreret, over laissez faire tilgang ledelsen har haft til at videreføre et mesterhold, som vi fans har.

Besvar