Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 21. sep 2017, 11:59

Det kan siges meget præcist, det er en kamp der skal vindes!

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Lesniak - Kakeeto - Thellufsen
Pohl
Safranko

I skrivende stund er det usikkert om bl.a. MC, Risgård og Safranko bliver klar til kampen.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af white splash » 21. sep 2017, 12:02

frederikshavneren skrev:Det kan siges meget præcist, det er en kamp der skal vindes!

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Lesniak - Kakeeto - Thellufsen
Pohl
Safranko

I skrivende stund er det usikkert om bl.a. MC, Risgård og Safranko bliver klar til kampen.
Ret enig mht. opstillingen. Tror dog hellere jeg vil have Børsting ind i stedet for Theluf.
1 2 3 Jimmy er en mur!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af dyhrmaN » 21. sep 2017, 12:55

Jeg tror ikke, at Safranko er med. Det lød som om, jan ville være ude i 3-4 uger

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 21. sep 2017, 13:00

white splash skrev:
frederikshavneren skrev:Det kan siges meget præcist, det er en kamp der skal vindes!

Rinne
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Lesniak - Kakeeto - Thellufsen
Pohl
Safranko

I skrivende stund er det usikkert om bl.a. MC, Risgård og Safranko bliver klar til kampen.
Ret enig mht. opstillingen. Tror dog hellere jeg vil have Børsting ind i stedet for Theluf.
Også enig - jeg vil dog hellere have Rolim i stedet for Børsting.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 21. sep 2017, 13:06

dyhrmaN skrev:Jeg tror ikke, at Safranko er med. Det lød som om, jan ville være ude i 3-4 uger
Jan Safranko. Det lyder også mere slovakisk!

Spøg til side, enig i førstnævnte opstilling. Skidt med skaderne rundt omkring, men nu får vi testet bredden.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Maglau » 21. sep 2017, 13:38

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg tror ikke, at Safranko er med. Det lød som om, jan ville være ude i 3-4 uger
Jan Safranko. Det lyder også mere slovakisk!

Spøg til side, enig i førstnævnte opstilling. Skidt med skaderne rundt omkring, men nu får vi testet bredden.

tror på

Rinne
Pallesen -Okore-KP-Ahlman
Lesniak-Kakeeto
Flores-Børsting-Thellufsen
Pohl

Har godt nok ikke meget fidus til Thellufsen men har også svært ved at se hvad alternativet er
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2017, 13:49

Lyngby ser ud til så småt at have kommet sig over de europæiske tømmermænd. Det havde været sjovere at møde dem for 5-6 kampe siden. De har ligesom os haft stor fokus på at få lukket forsvarshullerne. Vi får ikke nemt ved at score.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af seamann » 21. sep 2017, 14:19

dyhrmaN skrev:Jeg tror ikke, at Safranko er med. Det lød som om, jan ville være ude i 3-4 uger
Hvor lød det at han vil være ude i 3-4 uger?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af 9000AaB » 21. sep 2017, 14:28

Maglau skrev:
Gamen skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg tror ikke, at Safranko er med. Det lød som om, jan ville være ude i 3-4 uger
Jan Safranko. Det lyder også mere slovakisk!

Spøg til side, enig i førstnævnte opstilling. Skidt med skaderne rundt omkring, men nu får vi testet bredden.

tror på

Rinne
Pallesen -Okore-KP-Ahlman
Lesniak-Kakeeto
Flores-Børsting-Thellufsen
Pohl

Har godt nok ikke meget fidus til Thellufsen men har også svært ved at se hvad alternativet er
Er Safranko skadet ville jeg nu helst spille med Rolim istedet for Thellufsen;
Rinne
Pallesen -Okore-KP-Ahlman
Lesniak-Kakeeto
Flores-Børsting-Rolim
Pohl

Er Safranko ikke skadet så jeg hellere vi spillede spledes;
Rinne
Pallesen - Okore- KP/Blåbjerg - Ahlman
Flores - Lesniak - Kakeeto - Børsting/Rolim
Pohl - Safranko

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af troelsh » 21. sep 2017, 14:42

Jeg ville nu ikke have noget imod vi forsøgte os med en 3-5-2 igen, er Safranko klar skal han selvfølgelig spille

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Kakeeto - Flores - Lesniak - Ahlmann
Pohl - Børsing

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af PeterS » 21. sep 2017, 14:57

troelsh skrev:Jeg ville nu ikke have noget imod vi forsøgte os med en 3-5-2 igen, er Safranko klar skal han selvfølgelig spille

Rinne
KP - Okore - Blåbjerg
Pallesen - Kakeeto - Flores - Lesniak - Ahlmann
Pohl - Børsing
Jeg synes også det bliver spændende og se om den taktik kommer i brug igen. På en eller anden måde passer den bare godt, især med vores centrale midtbanespillere synes jeg.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 21. sep 2017, 15:07

Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af seamann » 21. sep 2017, 15:20

Gamen skrev:Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.
Helt enig. En hjemmekamp mod Lyngby er ikke til at spille med 5 forsvarsspillere (medmindre vi satser på en uafgjort igen :P )

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Hovedet » 21. sep 2017, 15:23

Den her kamp stinker simpelthen langt væk af 0-0. Kan næsten ikke se et andet muligt udkomme. I en vild verden måske 1-1.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Maglau » 21. sep 2017, 15:35

Gamen skrev:Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.

Jeg er ikke vildt begejstret for en 3-5-2 mod modstandere vi SKAL slå. Ikke pga af taktikken men mere spillerne vi har. Hvis wingbacks er de samme backs som bruges i 442 og der er en ekstra midterforsvar bliver det for defensivt. Ja Pallesen og Ahlman er forholdsvis gode offensivt men ikke til at agere kantspillere.
Hvis man ser på hold ude i verden der har succes med 352 så er mange wingbacks omskolede angribere/kant f.eks Chelsea, de satte en angriber/kant i Victor Moses ned som wingback svagere defensivt end en normal back men det opvejede hans bedre offensive kvaliteter og bagude var der en ekstra mf til at dække af. Senest har de forsøgt at købe Oxlade-Chamberlain til samme formål.

Hvis vores wingback hed eks Børsing og Nikolaj Thomsen så var egentlig meget tilhænger 3-5-2 i alle kampe, men en traditionel fireback kæde tilsat en ekstra midterforvar - det bliver sgu for defensivt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Maglau » 21. sep 2017, 15:42

Hovedet skrev:Den her kamp stinker simpelthen langt væk af 0-0. Kan næsten ikke se et andet muligt udkomme. I en vild verden måske 1-1.
Det første har du ret i - men forstår ikke at det næstmest sandsynlige så er 1-1.
Hvis 0-0 er det mest sandsynlige fordi begge hold er dårlige til at score mål - det forstår jeg. Men hvorfor er 1-1 hvor begge hold scorer så mere sandsynligt end 1-0 eller 0-1 hvor kun et af holdene overgår sig selv og scorer.
Men jeg har heller aldrig været god til statistik eller spil på resultater
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af troelsh » 21. sep 2017, 15:42

seamann skrev:
Gamen skrev:Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.
Helt enig. En hjemmekamp mod Lyngby er ikke til at spille med 5 forsvarsspillere (medmindre vi satser på en uafgjort igen :P )
Afhængig af hvor langt fremme på banen Ahlmann og Pallesen befinder sig, kan en 3-5-2 vel give to vidt forskellige udtryk.

Det virkede bare som et system der passede vores spillere rigtig godt og i særdeleshed Okore, Gamen har selvfølgelig en pointe i det bliver en helt anden kamp end mod Brøndby, så om systemet vil fungere ligeså godt i en kamp hvor vi skal tage initiativet er ikke sikkert, men jeg kunne godt tænke mig at se det afprøvet.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Sønderhof » 21. sep 2017, 15:57

Maglau skrev:
Gamen skrev:Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.

Jeg er ikke vildt begejstret for en 3-5-2 mod modstandere vi SKAL slå. Ikke pga af taktikken men mere spillerne vi har. Hvis wingbacks er de samme backs som bruges i 442 og der er en ekstra midterforsvar bliver det for defensivt. Ja Pallesen og Ahlman er forholdsvis gode offensivt men ikke til at agere kantspillere.
Hvis man ser på hold ude i verden der har succes med 352 så er mange wingbacks omskolede angribere/kant f.eks Chelsea, de satte en angriber/kant i Victor Moses ned som wingback svagere defensivt end en normal back men det opvejede hans bedre offensive kvaliteter og bagude var der en ekstra mf til at dække af. Senest har de forsøgt at købe Oxlade-Chamberlain til samme formål.

Hvis vores wingback hed eks Børsing og Nikolaj Thomsen så var egentlig meget tilhænger 3-5-2 i alle kampe, men en traditionel fireback kæde tilsat en ekstra midterforvar - det bliver sgu for defensivt.
Jeg er for så vidt enig i dine dispositioner. Pallesen især, har i den grad sine forcer i det offensive. Han er oprindeligt angriber/kant. Blev omskolet af Michelsen i Hobro. Ahlmann var vel også offensiv midt i ungdomsårene(?). Jeg synes han er den af vores spillere med mest flair og spilforståelse. Tilsat en god pasningsfod. Tidligere var han også en af de stærkeste offensivt i ligaen. Jeg har stadig håbet om han kan vende tilbage til lignede niveau jo flere kampe han får.

Alt dette tilsat at vi er pisse ringe besat på kantpositioner, gør at det giver god mening at spille med wingbacks. Hvorfra skal tempoet i spillet ellers komme? Rolim og Flores er ikke typerne der runder backs med bolden. Til gengæld tror jeg netop de kommer til deres ret, hvis modstanderne skal forholde sig til den trussel Pallesen og Ahlmann udgør ved altid at gøre banen bred. Thellufsen og Børsting er mere kantspillere, men synes ikke de gør os farlige nok.

Det er komplet ligegyldig om formationen hedder 442 eller 352, bare vi tør stå højt og tror på vi kan nedbryde modstanderne. Det mener jeg vi har bedre muligheder for ved at give Pallesen og Ahlmann frie tøjler til at piske frem og tilbage.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2017, 16:05

Hovedet skrev:Den her kamp stinker simpelthen langt væk af 0-0. Kan næsten ikke se et andet muligt udkomme. I en vild verden måske 1-1.
Jeg synes da ikke man kan sige så meget andet, end at vores formkurve har været stødt stigende, og jeg forventer helt klart en sejr.
Ser man på stats er der ikke mange mål i vores kampe, men tager vi pokalkampene med har vi 9-3 i målscore i vores seneste 8 kampe, uden vi synes vi rigtig har fået hul på bylden.

Vi skal både forvente og have en sejr over Lyngby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. sep 2017, 16:07

troelsh skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:Det lød til at Wieghorst primært ville gøre brug af den i kampe, hvor modstanderne skulle lukkes ned og rummene på vores halvdel overbefolkes.
Svært at vide hvordan den fungerer i en kamp, hvor vi skal tage initiativ og være boldførende. Umiddelbart så det ud til at vi kom til at mangle spilstationer fremme i banen.

Tror helt klart Wieghorst vender tilbage til sit udgangspunkt.
Helt enig. En hjemmekamp mod Lyngby er ikke til at spille med 5 forsvarsspillere (medmindre vi satser på en uafgjort igen :P )
Afhængig af hvor langt fremme på banen Ahlmann og Pallesen befinder sig, kan en 3-5-2 vel give to vidt forskellige udtryk.

Det virkede bare som et system der passede vores spillere rigtig godt og i særdeleshed Okore, Gamen har selvfølgelig en pointe i det bliver en helt anden kamp end mod Brøndby, så om systemet vil fungere ligeså godt i en kamp hvor vi skal tage initiativet er ikke sikkert, men jeg kunne godt tænke mig at se det afprøvet.

Jeg er enig, det så altså ud til at give rigtigt meget tryghed, og er nok ikke den dummeste opstilling for at spille Okore i form, samtidig med vi får lidt mere fylde ind på den centrale midt, hvor vi jo ikke skal glemme at vi har to unge knægte løbende lige nu, som ikke har spillet meget mere end en håndfuld AaB kampe hver. For mig er det intet problem hvis vi garderer lidt ekstra, nu hvor vi ikke rigtigt har nogen spillere som kan score. Der er langt større chancer for at vi kan vinde en kamp 1-0 end 3-2 i øjeblikket, ligegyldigt i hvilken formation og med hvilke spillere vi stiller op.

Derudover vil jeg egentlig også godt se den formation i en kamp hvor vi har meget boldbesiddelse, specielt for at se hvordan det påvirker vores spil at have en ekstra mand i bagkæden når bolden skal spilles frem, og vi ikke behøver trække de to centrale helt så langt tilbage når spillet skal sættes.

Så mit bud bliver en 3-5-2, som næsten giver sig selv, hvis Safranko som forventet er ude: Flores, Børsting og Pohl på de 3 offensive pladser.

Besvar