Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Legum Magister » 24. sep 2017, 22:31

Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:
troelsh skrev:
OmkringAarhus skrev:
Lindmark skrev:
dyhrmaN skrev:det der mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm-målscorer lyder virkeligt kavt!
Ja, det var især helt godnat ved 3-0, men i det hele taget burde stadionspeakeren skrue lidt ned for Hede-charmen...

Dog positivt at der nu går lidt længere tid - til spontan jubel - imellem selve målene og opråb af målscorerne.

... og hvor er det fedt at det er sådan en ting vi kan brokke os over efter en ganske sikker hjemmesejr over sidste sæsons nr. 3.
Enig. Lad os bare tage Ikast-stilen med os videre, hvis bare det giver en sejr i Ikast næste runde. Det tror jeg efterhånden på, selv om det bliver svært. I øvrigt utroligt hvad der et sket med Kakeeto de sidste to uger.
Ikke for at smide malurt i bægret, men jeg tror det bliver en meget svær kamp, mod et hold der står dårligt til os, de spiller på fysik og lange bolde efter de to store oppe foran, som Lyngby i 2.halveg.
Men måske hjælper det med en Okore i forsvaret
Jeg er enig, der er stor kvalitetsforskel på Lyngby (i deres nuværende forfatning) og FCM. Sørloth, Onuachu og Poulsen har kvaliteterne til at gøre ondt på AaB. Jeg er lidt spændt på, hvordan Wieghorst vil gribe forsvaret an, om han vil holde fast i firebackkæden, eller om han vil gå tilbage til opstillingen vi så mod Brøndby. Under alle omstændigheder vil vi have brug for at holde intensiteten i hele kampen, og ikke - som i dagens kamp - dale i niveau som kampen skred frem.

Det ville være skønt med point i Herning, så AaB kan tage noget positivt med til de 4 vigtige kampe, der kommer inden FCM igen er modstanderen. Som superligaen arter sig netop nu, er der bestemt mulighed for, at AaB kan klatre opad i tabellen, men det vil kræve, at man kan få noget nær fuldt udbytte af kampene mod Helsingør, Randers, OB og Hobro. Det burde ikke være umuligt, omvendt kan det også ende med 4 uafgjorte, eller det der er værre.

Og så kunne det jo være, at FCM løber ind i et par karantæner, når de sender AGF et skridt nærmere mod nedrykning i morgen - håbet er som bekendt eviggrønt.
Jeg synes egentlig vores dyk virker mere mentalt end noget som helst andet. Hvor kunne det være fedt at se noget dræberinstinkt, når vi kommer foran, i stedet for vi bliver forsigtige og trækker os lidt tilbage. Lyngby var på hælene og de skulle have haft kniven.
Det tror jeg bestemt, at du kan have ret i. Der er i hvert fald ingen grund til, at spillerne skulle være fysisk kørt i bund efter 1. halvleg. Måske er det bare et bundholds lod, at man bliver bange for at smide en føring, og derfor lader nerver m.v. hæmme ens spil. Under alle omstændigheder burde Lyngby ikke have fået så meget plads, som de endte med at få. Og straffesparket, tjae... Skal vi ikke bare være lykkelige for, at det ikke fik betydning for udfaldet af kampen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 24. sep 2017, 22:48

Glimrende 1. halvleg, hvor der igen var fremgang i spillet. Safranko kommer med noget af det vi har manglet og han ligner en gut med rigtig angriber-attitude. For pokker, hvor er det frustrende at Pohl ikke får puttet den ind. Han har altså rigtig mange værktøjer til at blive en vanvittig god angriber. Og så kan jeg altså godt lide han bliver ved og ved selvom han brænder chancerne. Rinne er et kongekøb og det kan Gaarde ikke få nok ros for. Forbedringen på målmandsposten er til at tage at føle på.

Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand. Dog lidt skuffende, at Okore ikke har tilspilelt sig en plads. Jeg havde egentlig gerne set man satte ham ind i stedet for Blåbberen da Lyngby smed Ojo på banen. På den anden side synes jeg egentlig forsvaret holdt ret godt stand udover de to store Lyngby-chancer.

Wieghorsts indstilling skuffer tilgengæld fælt idag. Magnus, Kakeeto, Lesniak og Abildgaard på én gang er godt nok defensivt. Jeg havde egentlig gerne set Yann var kommet ind så vi havde en bedre spiller til omstillingerne og en spiller der kunne noget på egen hånd. Derudover havde jeg nok holdt Pohl inde i stedet for Safranko da Pohl i det kampbillede vi havde i anden halvleg bedre havde kunnet true Lyngby på kontra. Dog skal Magnus have stor kredit for at sætte Sylvestr op til assisten og derefter løb i feltet og score. Det næsten der skal arbejde med er, at vi ikke falder så dybt ned på egen bane når vi førrer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Funky » 24. sep 2017, 22:57

Jakobsen skrev:Glimrende 1. halvleg, hvor der igen var fremgang i spillet. Safranko kommer med noget af det vi har manglet og han ligner en gut med rigtig angriber-attitude. For pokker, hvor er det frustrende at Pohl ikke får puttet den ind. Han har altså rigtig mange værktøjer til at blive en vanvittig god angriber. Og så kan jeg altså godt lide han bliver ved og ved selvom han brænder chancerne. Rinne er et kongekøb og det kan Gaarde ikke få nok ros for. Forbedringen på målmandsposten er til at tage at føle på.

Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand. Dog lidt skuffende, at Okore ikke har tilspilelt sig en plads. Jeg havde egentlig gerne set man satte ham ind i stedet for Blåbberen da Lyngby smed Ojo på banen. På den anden side synes jeg egentlig forsvaret holdt ret godt stand udover de to store Lyngby-chancer.

Wieghorsts indstilling skuffer tilgengæld fælt idag. Magnus, Kakeeto, Lesniak og Abildgaard på én gang er godt nok defensivt. Jeg havde egentlig gerne set Yann var kommet ind så vi havde en bedre spiller til omstillingerne og en spiller der kunne noget på egen hånd. Derudover havde jeg nok holdt Pohl inde i stedet for Safranko da Pohl i det kampbillede vi havde i anden halvleg bedre havde kunnet true Lyngby på kontra. Dog skal Magnus have stor kredit for at sætte Sylvestr op til assisten og derefter løb i feltet og score. Det næsten der skal arbejde med er, at vi ikke falder så dybt ned på egen bane når vi førrer.
Magnus, Kakeeto, Lesniak og Abildgaard på én gang lyder som stor tiltro til de unge (og Kakeeto er da ikke specielt defensiv - eller?) - og nåja, havde Wurtz eller Risgård været klar, så havde mindst en af dem nok været inde i stedet for en af de andre.

Jeg synes det hører med til evalueringen af KP og Blåb, at de begge er involverede i store foræringer til Lyngby i dag. Tidligere på sæsonen, hvor modstandernes angribere scorede på alt, og vi ikke havde Rinne i målet, så havde det nemt kostet et par mål. Nu gik den så, men i begge de situationer, jeg tænker på, tillader jeg mig at tro på, at Okore havde set bedre ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 24. sep 2017, 23:15

Jakobsen skrev:Glimrende 1. halvleg, hvor der igen var fremgang i spillet. Safranko kommer med noget af det vi har manglet og han ligner en gut med rigtig angriber-attitude. For pokker, hvor er det frustrende at Pohl ikke får puttet den ind. Han har altså rigtig mange værktøjer til at blive en vanvittig god angriber. Og så kan jeg altså godt lide han bliver ved og ved selvom han brænder chancerne. Rinne er et kongekøb og det kan Gaarde ikke få nok ros for. Forbedringen på målmandsposten er til at tage at føle på.

Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand. Dog lidt skuffende, at Okore ikke har tilspilelt sig en plads. Jeg havde egentlig gerne set man satte ham ind i stedet for Blåbberen da Lyngby smed Ojo på banen. På den anden side synes jeg egentlig forsvaret holdt ret godt stand udover de to store Lyngby-chancer.

Wieghorsts indstilling skuffer tilgengæld fælt idag. Magnus, Kakeeto, Lesniak og Abildgaard på én gang er godt nok defensivt. Jeg havde egentlig gerne set Yann var kommet ind så vi havde en bedre spiller til omstillingerne og en spiller der kunne noget på egen hånd. Derudover havde jeg nok holdt Pohl inde i stedet for Safranko da Pohl i det kampbillede vi havde i anden halvleg bedre havde kunnet true Lyngby på kontra. Dog skal Magnus have stor kredit for at sætte Sylvestr op til assisten og derefter løb i feltet og score. Det næsten der skal arbejde med er, at vi ikke falder så dybt ned på egen bane når vi førrer.
At Wieghorst ikke skiftede Okore ind, da Lyngby satte Ojo ind er også mig en gåde af de helt store. Der må være noget med den skade, som gør, at han ikke er helt klar. For han er købt som førstevalg, og enhver kan jo se, at han til enhver tid ville være et bedre valg end Blåbberen.

Og ja, alt for defensive indskiftninger. Men jeg tror sgu, at Wieghorst er lige så bange for at tabe, som spillerne er. Eller jeg håber i hvert fald, at det er derfor, for hvis det er hans "foran 2-0 på hjemmebane mod et bundhold"-filosofi, så synes jeg, det ser slemt ud.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. sep 2017, 23:35

Legum Magister skrev:
Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:
troelsh skrev:
OmkringAarhus skrev:
Lindmark skrev:
Ja, det var især helt godnat ved 3-0, men i det hele taget burde stadionspeakeren skrue lidt ned for Hede-charmen...

Dog positivt at der nu går lidt længere tid - til spontan jubel - imellem selve målene og opråb af målscorerne.

... og hvor er det fedt at det er sådan en ting vi kan brokke os over efter en ganske sikker hjemmesejr over sidste sæsons nr. 3.
Enig. Lad os bare tage Ikast-stilen med os videre, hvis bare det giver en sejr i Ikast næste runde. Det tror jeg efterhånden på, selv om det bliver svært. I øvrigt utroligt hvad der et sket med Kakeeto de sidste to uger.
Ikke for at smide malurt i bægret, men jeg tror det bliver en meget svær kamp, mod et hold der står dårligt til os, de spiller på fysik og lange bolde efter de to store oppe foran, som Lyngby i 2.halveg.
Men måske hjælper det med en Okore i forsvaret
Jeg er enig, der er stor kvalitetsforskel på Lyngby (i deres nuværende forfatning) og FCM. Sørloth, Onuachu og Poulsen har kvaliteterne til at gøre ondt på AaB. Jeg er lidt spændt på, hvordan Wieghorst vil gribe forsvaret an, om han vil holde fast i firebackkæden, eller om han vil gå tilbage til opstillingen vi så mod Brøndby. Under alle omstændigheder vil vi have brug for at holde intensiteten i hele kampen, og ikke - som i dagens kamp - dale i niveau som kampen skred frem.

Det ville være skønt med point i Herning, så AaB kan tage noget positivt med til de 4 vigtige kampe, der kommer inden FCM igen er modstanderen. Som superligaen arter sig netop nu, er der bestemt mulighed for, at AaB kan klatre opad i tabellen, men det vil kræve, at man kan få noget nær fuldt udbytte af kampene mod Helsingør, Randers, OB og Hobro. Det burde ikke være umuligt, omvendt kan det også ende med 4 uafgjorte, eller det der er værre.

Og så kunne det jo være, at FCM løber ind i et par karantæner, når de sender AGF et skridt nærmere mod nedrykning i morgen - håbet er som bekendt eviggrønt.
Jeg synes egentlig vores dyk virker mere mentalt end noget som helst andet. Hvor kunne det være fedt at se noget dræberinstinkt, når vi kommer foran, i stedet for vi bliver forsigtige og trækker os lidt tilbage. Lyngby var på hælene og de skulle have haft kniven.
Det tror jeg bestemt, at du kan have ret i. Der er i hvert fald ingen grund til, at spillerne skulle være fysisk kørt i bund efter 1. halvleg. Måske er det bare et bundholds lod, at man bliver bange for at smide en føring, og derfor lader nerver m.v. hæmme ens spil. Under alle omstændigheder burde Lyngby ikke have fået så meget plads, som de endte med at få. Og straffesparket, tjae... Skal vi ikke bare være lykkelige for, at det ikke fik betydning for udfaldet af kampen.
Jeg tror ikke spillerne decideret var kørt i bund efter 1. halvleg, men jeg synes nu det så ud til at der manglede energi som kampen skred frem. Måske har de to kampe på den sidste uge siddet i benene, og Brøndbykampen var jo i hvert fald en kraftudladning. Samtidig har de seneste mange kampe vel givet så meget tro på at man kan holde modstanderen fra at score, at spillerne har troet på at de kunne lukke ned for kampen.

Under alle omstændigheder var det med garanti ikke meningen, udfra Wieghorsts pauseinterview, og det er noget som er til at rette op på.

Jeg tror iøvrigt at Okore blev sparet i dag, fordi det er helt afgørende at alle 3 midterforsvarere er til rådighed og på toppen i næste runde, hvor jeg godt tør sætte en trillebørfuld Vejgaarddollars på at vi stiller i 3-5-2.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2017, 00:07

Det tror jeg du har ret i, Jesper. Jeg er spændt på om MW fortsætter med Kakeeto, eller om han i lige den kamp gerne vil have noget mere rutine i form af Würtz/Risgaard. Det kan selvfølgelig også være man bænker Flores og bruger en central midtbane med Lesniak/Kakeeto/Risgaard. Det kunne jeg sådan set godt se fungere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2017, 00:18

jonas386 skrev:Det tror jeg du har ret i, Jesper. Jeg er spændt på om MW fortsætter med Kakeeto, eller om han i lige den kamp gerne vil have noget mere rutine i form af Würtz/Risgaard. Det kan selvfølgelig også være man bænker Flores og bruger en central midtbane med Lesniak/Kakeeto/Risgaard. Det kunne jeg sådan set godt se fungere.
Jeg vil undre mig meget hvis Flores, Kakeeto eller Lesniak bliver bænket. Jeg tror bestemt at vi starter med de samme 11 som mod Brøndby.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2017, 01:39

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Det tror jeg du har ret i, Jesper. Jeg er spændt på om MW fortsætter med Kakeeto, eller om han i lige den kamp gerne vil have noget mere rutine i form af Würtz/Risgaard. Det kan selvfølgelig også være man bænker Flores og bruger en central midtbane med Lesniak/Kakeeto/Risgaard. Det kunne jeg sådan set godt se fungere.
Jeg vil undre mig meget hvis Flores, Kakeeto eller Lesniak bliver bænket. Jeg tror bestemt at vi starter med de samme 11 som mod Brøndby.
Det ville sådan set også være mit bud, men jeg kunne da også godt være fristet til at satse lidt på rutinen (såfremt Risgaard er klar selvfølgelig) til en kamp mod FCM. Risgaards evne til at komme i feltet kunne være ganske brugbart, fremfor enten Kakeeto eller Flores.

Jeg kan iøvrigt se at FCM (Thorup) har forsøgt sig med et nyt system, er der nogen der ved hvad det mere konkret går ud på? Hvordan adskiller det sig fra det gamle?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2017, 07:23

jonas386 skrev: Jeg kan iøvrigt se at FCM (Thorup) har forsøgt sig med et nyt system, er der nogen der ved hvad det mere konkret går ud på? Hvordan adskiller det sig fra det gamle?
Så vidt jeg har læst mig frem til, er deres nye system med et tremandsforsvar, som de spillede mod FCK i Parken. Derfor er det også helt oplagt at vi starter i en 3-5-2.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Sanchez94 » 25. sep 2017, 08:16

frederikshavneren skrev:Nu gentager jeg mig selv men fremmødet på stadion er godt nok pinligt
Med frygt for at gentage mig selv, så kom dog selv på stadion.. dit alias indikerer du bor 45-50 minutter fra stadion

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 08:20

Sanchez94 skrev:
Med frygt for at gentage mig selv, så kom dog selv på stadion.. dit alias indikerer du bor 45-50 minutter fra stadion
Han var på stadion.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Sanchez94 » 25. sep 2017, 08:22

Gamen skrev:
Sanchez94 skrev:
Med frygt for at gentage mig selv, så kom dog selv på stadion.. dit alias indikerer du bor 45-50 minutter fra stadion
Han var på stadion.
Det fandt jeg efterfølgende ud af

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 08:24

Jakobsen skrev:
Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand.
KP laver to kæmpestore fejl indenfor få minutter i 2. halvleg, der begge kunne have kostet mål. Den ene giver en friløber til George, den anden giver en halv friløber, hvor der fejlagtigt dømmes offside på midten. Det er også centerforsvaret der sejler ved Blumes kæmpechance efter få minutter. Ærgerligt vi ikke noteres for et clean-sheet, men det fortjener vi nu heller ikke på baggrund af den 2. halvleg.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af gravballe » 25. sep 2017, 08:37

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand.
KP laver to kæmpestore fejl indenfor få minutter i 2. halvleg, der begge kunne have kostet mål. Den ene giver en friløber til George, den anden giver en halv friløber, hvor der fejlagtigt dømmes offside på midten. Det er også centerforsvaret der sejler ved Blumes kæmpechance efter få minutter. Ærgerligt vi ikke noteres for et clean-sheet, men det fortjener vi nu heller ikke på baggrund af den 2. halvleg.
De er blevet klart bedre, men som Gamen skriver laver de stadig store fejl. Men mon ikke at en mere stabil og sikker målmand er skyld i vores forsvar nu virker knap så skrøbeligt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Funky » 25. sep 2017, 08:39

Gamen skrev:
Jakobsen skrev:
Jeg har givet Kasper P og Blåbjerg meget kritik, men man må give dem at de har fundet et stabilt niveau og Kasper P synes jeg faktisk begynder at bygge på og han har fået en helt anden udstråling. Jeg havde ikke troet det, men det ville egentlig ikke3 undre mig, at Kasper P kan udvikle sig til en styrmand.
KP laver to kæmpestore fejl indenfor få minutter i 2. halvleg, der begge kunne have kostet mål. Den ene giver en friløber til George, den anden giver en halv friløber, hvor der fejlagtigt dømmes offside på midten. Det er også centerforsvaret der sejler ved Blumes kæmpechance efter få minutter. Ærgerligt vi ikke noteres for et clean-sheet, men det fortjener vi nu heller ikke på baggrund af den 2. halvleg.
Begge centerforsvarere virkede shaky. Der er ingen vej uden om at få Okore ind på en fast plads.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af hje1980 » 25. sep 2017, 08:53

BassogogsVen skrev:
seamann skrev:
BassogogsVen skrev:
OmkringAarhus skrev:
seamann skrev:
BassogogsVen skrev:Glimrende første halvleg, ekstremt elendig anden halvleg. Et stort held, at vi spiller mod så ringe en modspiller, ellers var den vendt i anden halvleg. Og så har jeg simpelthen så svært ved at forstå Wieghorsts indskiftninger, så snart vi oplever noget modtryk. Det bliver så defensivt, men ikke mere sikkert. Og jeg synes han generelt har en tendens til at skifte meget defensivt ind.

Rinne er fantastisk!
Så du at Magnus dræbte kampen?
Ja ham Magnus Sidelæns er da det kedeligste drys, AaB's talentafdeling nogensinde har leveret...
Har jeg kritiseret Magnus Christensen for sit kvarter på banen i denne kamp? Eller er det bare I to, der er komplette idioter?
Nej, det var din tidligere udtalelse, der var helt og aldeles idiotisk.
Den står da vist ikke mål med denne infantile "Tøhø"-mentalitet, som I to byder ind med. Ja, Magnus Christensen scorede et mål i dag. Og var på banen i et kvarter. Det var skønt og dejligt. Men det ændrer da ikke på noget i forhold til hans generelle spillestil, hvor jeg mener, at han er alt for defensivt tænkende og ikke bidrager til offensivt spil - tværtimod.
Men at prøve med stikpiller på et generelt billede, fordi han scorer i dag, vidner i dén grad om manglende intellekt - eller manglende evne til at udøve stikpiller.
Mon ikke det skyldes han er mest tryk ved at spille den sikre aflevering når han kun er hvad 20 år... og hvis PEA siger han på sigt bliver en topspiller i AaB, så køber jeg den og stiller ikke spørgsmål ved hans annallyse.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af 9000AaB » 25. sep 2017, 09:19

Det var klasse endeligt at vinde en kamp igen.

Men læste lige denne artikel fra NS ->https://nordjyske.dk/nyheder/sport/wieg ... ce81d0a505
MW udtaler at Okore var sat på bænken fordi KP og Blåbjerg er bedre for tiden, hvilket overrasker mig lidt.....

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 09:35

hje1980 skrev:
BassogogsVen skrev:
seamann skrev:
BassogogsVen skrev:
OmkringAarhus skrev:
seamann skrev:
Så du at Magnus dræbte kampen?
Ja ham Magnus Sidelæns er da det kedeligste drys, AaB's talentafdeling nogensinde har leveret...
Har jeg kritiseret Magnus Christensen for sit kvarter på banen i denne kamp? Eller er det bare I to, der er komplette idioter?
Nej, det var din tidligere udtalelse, der var helt og aldeles idiotisk.
Den står da vist ikke mål med denne infantile "Tøhø"-mentalitet, som I to byder ind med. Ja, Magnus Christensen scorede et mål i dag. Og var på banen i et kvarter. Det var skønt og dejligt. Men det ændrer da ikke på noget i forhold til hans generelle spillestil, hvor jeg mener, at han er alt for defensivt tænkende og ikke bidrager til offensivt spil - tværtimod.
Men at prøve med stikpiller på et generelt billede, fordi han scorer i dag, vidner i dén grad om manglende intellekt - eller manglende evne til at udøve stikpiller.
Mon ikke det skyldes han er mest tryk ved at spille den sikre aflevering når han kun er hvad 20 år... og hvis PEA siger han på sigt bliver en topspiller i AaB, så køber jeg den og stiller ikke spørgsmål ved hans annallyse.
Jeg betvivler da heller ikke Poul Eriks analyse; Magnus' talent er da indlysende. Men der er altså milevid forskel på talentpleje og situationen her og nu, og det burde man sådan set være i stand til at skelne imellem. AaB har bare nu og her i denne fase ikke brug for "på sigt".
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Funky » 25. sep 2017, 09:39

BassogogsVen skrev: Jeg betvivler da heller ikke Poul Eriks analyse; Magnus' talent er da indlysende. Men der er altså milevid forskel på talentpleje og situationen her og nu, og det burde man sådan set være i stand til at skelne imellem. AaB har bare nu og her i denne fase ikke brug for "på sigt".
Pylles toptalent bliver altså overgået lige for tiden af Kakeeto - manden, de fleste havde stukket en enkeltvejs busbillet ud af Aalborg. Men det kan selvfølgelig være, Pylle har givet Kakeeto et lignende skudsmål, uden vi har hørt om det. Pointen er bare - det går måske ikke altid, som præsten præker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby BK, 24.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 25. sep 2017, 09:40

9000AaB skrev:Det var klasse endeligt at vinde en kamp igen.

Men læste lige denne artikel fra NS ->https://nordjyske.dk/nyheder/sport/wieg ... ce81d0a505
MW udtaler at Okore var sat på bænken fordi KP og Blåbjerg er bedre for tiden, hvilket overrasker mig lidt.....
Nu siger Wieghorst jo ret beset ikke, at KP og Blåbjerg er bedre. Kun at de har "gjort det rigtig godt".

Men derudover - Rinne ligger virkelig billet ind på titlen som efterårets bedste AaB'er. Gal, han er startet overbevisende!

Besvar