Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 10:54

Er der nogen der kender status på Ramkilde? Nu kan jeg se han ikke er med i træningskampen i Randers idag, som jeg overvejer at tage ind at se.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 11:50

Frygah skrev:Er der nogen der kender status på Ramkilde? Nu kan jeg se han ikke er med i træningskampen i Randers idag, som jeg overvejer at tage ind at se.
Kender ikke status på Ramkilde, men vil være yderst taknemlig for dit syn på kampen hvis du ser den.

Der er mange spændende ting:

Okore - ser han klar ud?
Kakeeto - kan han følge op på det stærke præstation i går?
Rolim - d.o. selvom det var kort tid?
Bytyqu - fortsætter han med at imponere - og banker han på til en superliga-kamp snart?
PK - ligner han en der snart slår Pallesen af på backen?
Williams - vores ny ven i mål, hvad er han for én?
osv.

Opstilling:

Tamati Williams
Patrick Kristensen, Nikolaj Lyngø, Jores Okore, Bardhec Bytyqi
Marco Meilinger, Robert Kakeeto, Emil Lagergaard (Danmarksserien), Wessam Abou Ali (U/19 Liga)
Yann Rolim, Jakub Sylvestr

(Abildgård er med på bænken)
Bienvenu Bassogog!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 11:52

Lykkes det mig at snige mig derud, giver jeg selvfølgelig mine betragtninger omkring spillerne og holdet, det er klart.

Havde ellers lige håbet at se Ramkilde, som lyder til at være talentfuld.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Kenneth K » 12. sep 2017, 12:35

Hvordan går det i øvrigt med Wessam Abou Ali? Udvikler han sig stadig på en måde, hvor man kan tillade sig at forvente sig en potentiel profil på vores Superliga-hold? Han fylder 19 til januar, så jeg havde personligt håbet (og lidt naivt troet), at han allerede nu kunne have været inde omkring førsteholdets bænk.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 13:53

Jeg prøver efter bedste evne at opdatere, men ellers bliver det gennemgang når jeg kommer hjem. Tænker også AaB Twitter er klar idag.

Ali er i hvert fald med fra start, så holder øje med ham sammen med Okore, Rolim og de andre relevante
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 14:20

Første kvarter, og ikke en ret god kamp. Der er mange kampe på en kompakt midtbane, og så nogle lidt lange, løse bolde.

Ali er startet skidt, han er angriber med Sylvestr, men er for nem at dække op og virker ikke til at være en stærk opspilsstation. Så heller ikke nemme bolde han får at arbejde med.

Det er tydeligt vi praktiserer det samme som førsteholdet og som vi havde succes med tidligere, med kanten der bevæger sig ind i banen og giver plads til vores backs. Her har Bytyqi gjort det rigtig godt med god teknik og spil. Paddy spiller ren defensiv back.

Rolim har haft en friløber der skulle være mål på. Men ellers savner jeg lidt mere direkte spil. Meilinger får en bold hvor han er retvendt mod deres forsvar, men tør ikke spille en af de 3 mulighed til folk i dybden. I stedet for stopper han og spiller den tilbage til en back. Præcis samme udfordring som vores Superliga har
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 14:51

Halvlegsstatus

Ali er kommet bedre med, men stadig lidt for usynlig.

Vi havde 25 gode minutter midt i første, men Bytyqi ud med skade er et handicap! Lignede mest et slag, og jeg ser ham som et fornuftigt alternativ til Ahlmann.

Rolim er god. Rigtig god! Mangler lige det sidste for at have scoret 2 mål, men hans aktioner er rigtig gode. Eneste minus er faktisk han slet ikke får bolden nok. Her synes jeg vores spillestil giver udfordringer. Man tør ikke slår den diagonale bold når chancen byder sig, for han har masser af plads.

Okore er også super stabil, og det er i Lyngø + den nye backs side der er problemer. Men når vi spiller bolden hurtigt rundt kan Randers ikke følge med, og når de har bolden er det en flok tonsere. Kakeeto har været lidt en blanding, og hans makker på midten (Langager?) kan også godt mærke han slås med Kitchen derinde.

Sylvestr gør det fint, men uskarp og lidt for mange fejl
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 15:10

1-0 ved Sylvestr, som han også skyldte efter at have brændt et par store chancer, hvor han skulle spille Ali helt blank.

Okore lavede forarbejdet efter er hjørne ved at holde på bolden i deres felt. De kunne ikke komme ind på kroppen af ham, ret godt lavet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Frygah » 12. sep 2017, 16:07

Hurtig afrunding efter kampen:

Overordnet set en rodet kamp, som bærer præg af flere udenlandske spillere, kombineret med ungdomsspillere på begge hold. Vi var bedst i 25 minutter af første halvleg, og ellers var det nok nogenlunde lige. Vi forsøgte at spille og kombinere, Randers var mere fysik og direkte. Nogle spillerbetragtninger, som selvfølgelig skal tages med et gran salt jævnfør det jo ikke var superliganiveau:

Bytyqi: Udgik efter ca. 30 minutter, var tæt på banens bedste indtil da. Fungerede rigtig godt sammen med Rolim. Blev skiftet ud p.g.a. hvad der lignede et slag, og altså ikke noget længerevarende. Mathias Andersen der afløste ham havde det svært, og der var slet ikke samme tryk efter udskiftningen.

Rolim: Spillede 55-60 minutter som venstre fløj. Gjorde det som beskrevet tidligere rigtig godt, er stærk i kombinationsspillet og evnen til at rykke forbi en mand. Fik ikke bolden nær så meget som han egentlig burde, og selvom han var fløj så kunne man godt se hvorfor han spiller en rigtig god 10'er position også. Blev skiftet ud til fordel for Mikkel Kaufmann der gik på toppen, og såWessam røg ned på venstre fløj. Kaufmann gjorde ikke det store væsen af sig, men så ud til at være rimelig hurtig, med en god fysik. En mindre version af Pohl.

Okore: Brølstærk, god i opspillet, ophavsmanden til scoringen. Spillede en 50-55 minutter, før han (planlagt, tror jeg) gik ud og blev erstattet af Mathias Ross, der kom ind og gjorde det fint sammen med Lyngø i midterforsvaret.

Paddy: God defensiv, meget lidt med i offensiven. Lod til at være en planlagt del af spillet. Redder røven på de unge forsvarer med sin hurtig og sweeper-evner. Kan ud fra dagens kamp godt ses som en god all-round reserve, men bør ikke kunne slå Pallesen af.

Wessam: Havde det svært i starten som angriber sammen med Sylvestr, og kunne ikke få taget bolden til sig. Det blev bedre, men aldrig helt godt. Man kan se han kan nogle ting, men det bliver lidt for meget Bruhn, hvor det bliver til et godt drev med bolden, men blive tacklet, skubbet væk eller mister fodfæste og dermed bolden. Lidt bedre på fløjen til sidst.

Meilinger og Sylvestr gjorde det begge fint. Man kan godt se de har mere niveau end de fleste af de unge gutter endnu, men også de laver nogle mærkelige ting indimellem. Men indstillingen synes jeg var i orden, de lignede nogle der gad, og kæmpede for det. Sylvestr scorer 1, men træffer nogle halvdårlige valg når han skyder på mål i stedet for at spille sin angrebsmakker totalt blank foran kassen.

Kakeeto var op og ned. Jeg så ikke kampen mod Silkeborg, men jeg synes ikke han var så skarp i sine pasninger i dag. Hans makker Emil Lagergaard havde det også svært over for Perry Kitchen på midtbanen, men begge kæmpede fornuftigt, og blev begge skiftet ud i pausen med henholdsvis Abildgaard og Mathias Johannesen. Begge gjorde det fint. Abildgaard er i min verden ud fra dagens kamp ikke afskrevet endnu. Han har noget fysik, tør tage ansvar, kæmper og går forrest. Om det kan holde hele vejen ved jeg ikke. Mathias Johannesen har en rigtig fin boldbehandling, men svært at sige hvad han kan drive det til. Mod Randers er der meget pres på midtbanen, og han kom nogle gange til kort med sine bolde fremad.

Tamati Williams på mål var solid, tog det han skulle med et par gode redninger, råbte og hjalp sit forsvar. Han er fin.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 12. sep 2017, 18:06

Frygah skrev:Hurtig afrunding efter kampen:

Overordnet set en rodet kamp, som bærer præg af flere udenlandske spillere, kombineret med ungdomsspillere på begge hold. Vi var bedst i 25 minutter af første halvleg, og ellers var det nok nogenlunde lige. Vi forsøgte at spille og kombinere, Randers var mere fysik og direkte. Nogle spillerbetragtninger, som selvfølgelig skal tages med et gran salt jævnfør det jo ikke var superliganiveau:

Bytyqi: Udgik efter ca. 30 minutter, var tæt på banens bedste indtil da. Fungerede rigtig godt sammen med Rolim. Blev skiftet ud p.g.a. hvad der lignede et slag, og altså ikke noget længerevarende. Mathias Andersen der afløste ham havde det svært, og der var slet ikke samme tryk efter udskiftningen.

Rolim: Spillede 55-60 minutter som venstre fløj. Gjorde det som beskrevet tidligere rigtig godt, er stærk i kombinationsspillet og evnen til at rykke forbi en mand. Fik ikke bolden nær så meget som han egentlig burde, og selvom han var fløj så kunne man godt se hvorfor han spiller en rigtig god 10'er position også. Blev skiftet ud til fordel for Mikkel Kaufmann der gik på toppen, og såWessam røg ned på venstre fløj. Kaufmann gjorde ikke det store væsen af sig, men så ud til at være rimelig hurtig, med en god fysik. En mindre version af Pohl.

Okore: Brølstærk, god i opspillet, ophavsmanden til scoringen. Spillede en 50-55 minutter, før han (planlagt, tror jeg) gik ud og blev erstattet af Mathias Ross, der kom ind og gjorde det fint sammen med Lyngø i midterforsvaret.

Paddy: God defensiv, meget lidt med i offensiven. Lod til at være en planlagt del af spillet. Redder røven på de unge forsvarer med sin hurtig og sweeper-evner. Kan ud fra dagens kamp godt ses som en god all-round reserve, men bør ikke kunne slå Pallesen af.

Wessam: Havde det svært i starten som angriber sammen med Sylvestr, og kunne ikke få taget bolden til sig. Det blev bedre, men aldrig helt godt. Man kan se han kan nogle ting, men det bliver lidt for meget Bruhn, hvor det bliver til et godt drev med bolden, men blive tacklet, skubbet væk eller mister fodfæste og dermed bolden. Lidt bedre på fløjen til sidst.

Meilinger og Sylvestr gjorde det begge fint. Man kan godt se de har mere niveau end de fleste af de unge gutter endnu, men også de laver nogle mærkelige ting indimellem. Men indstillingen synes jeg var i orden, de lignede nogle der gad, og kæmpede for det. Sylvestr scorer 1, men træffer nogle halvdårlige valg når han skyder på mål i stedet for at spille sin angrebsmakker totalt blank foran kassen.

Kakeeto var op og ned. Jeg så ikke kampen mod Silkeborg, men jeg synes ikke han var så skarp i sine pasninger i dag. Hans makker Emil Lagergaard havde det også svært over for Perry Kitchen på midtbanen, men begge kæmpede fornuftigt, og blev begge skiftet ud i pausen med henholdsvis Abildgaard og Mathias Johannesen. Begge gjorde det fint. Abildgaard er i min verden ud fra dagens kamp ikke afskrevet endnu. Han har noget fysik, tør tage ansvar, kæmper og går forrest. Om det kan holde hele vejen ved jeg ikke. Mathias Johannesen har en rigtig fin boldbehandling, men svært at sige hvad han kan drive det til. Mod Randers er der meget pres på midtbanen, og han kom nogle gange til kort med sine bolde fremad.

Tamati Williams på mål var solid, tog det han skulle med et par gode redninger, råbte og hjalp sit forsvar. Han er fin.
Fremragende opsummering frygah!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 18:10

Frygah skrev:Hurtig afrunding efter kampen:

Overordnet set en rodet kamp, som bærer præg af flere udenlandske spillere, kombineret med ungdomsspillere på begge hold. Vi var bedst i 25 minutter af første halvleg, og ellers var det nok nogenlunde lige. Vi forsøgte at spille og kombinere, Randers var mere fysik og direkte. Nogle spillerbetragtninger, som selvfølgelig skal tages med et gran salt jævnfør det jo ikke var superliganiveau:

Bytyqi: Udgik efter ca. 30 minutter, var tæt på banens bedste indtil da. Fungerede rigtig godt sammen med Rolim. Blev skiftet ud p.g.a. hvad der lignede et slag, og altså ikke noget længerevarende. Mathias Andersen der afløste ham havde det svært, og der var slet ikke samme tryk efter udskiftningen.

Rolim: Spillede 55-60 minutter som venstre fløj. Gjorde det som beskrevet tidligere rigtig godt, er stærk i kombinationsspillet og evnen til at rykke forbi en mand. Fik ikke bolden nær så meget som han egentlig burde, og selvom han var fløj så kunne man godt se hvorfor han spiller en rigtig god 10'er position også. Blev skiftet ud til fordel for Mikkel Kaufmann der gik på toppen, og såWessam røg ned på venstre fløj. Kaufmann gjorde ikke det store væsen af sig, men så ud til at være rimelig hurtig, med en god fysik. En mindre version af Pohl.

Okore: Brølstærk, god i opspillet, ophavsmanden til scoringen. Spillede en 50-55 minutter, før han (planlagt, tror jeg) gik ud og blev erstattet af Mathias Ross, der kom ind og gjorde det fint sammen med Lyngø i midterforsvaret.

Paddy: God defensiv, meget lidt med i offensiven. Lod til at være en planlagt del af spillet. Redder røven på de unge forsvarer med sin hurtig og sweeper-evner. Kan ud fra dagens kamp godt ses som en god all-round reserve, men bør ikke kunne slå Pallesen af.

Wessam: Havde det svært i starten som angriber sammen med Sylvestr, og kunne ikke få taget bolden til sig. Det blev bedre, men aldrig helt godt. Man kan se han kan nogle ting, men det bliver lidt for meget Bruhn, hvor det bliver til et godt drev med bolden, men blive tacklet, skubbet væk eller mister fodfæste og dermed bolden. Lidt bedre på fløjen til sidst.

Meilinger og Sylvestr gjorde det begge fint. Man kan godt se de har mere niveau end de fleste af de unge gutter endnu, men også de laver nogle mærkelige ting indimellem. Men indstillingen synes jeg var i orden, de lignede nogle der gad, og kæmpede for det. Sylvestr scorer 1, men træffer nogle halvdårlige valg når han skyder på mål i stedet for at spille sin angrebsmakker totalt blank foran kassen.

Kakeeto var op og ned. Jeg så ikke kampen mod Silkeborg, men jeg synes ikke han var så skarp i sine pasninger i dag. Hans makker Emil Lagergaard havde det også svært over for Perry Kitchen på midtbanen, men begge kæmpede fornuftigt, og blev begge skiftet ud i pausen med henholdsvis Abildgaard og Mathias Johannesen. Begge gjorde det fint. Abildgaard er i min verden ud fra dagens kamp ikke afskrevet endnu. Han har noget fysik, tør tage ansvar, kæmper og går forrest. Om det kan holde hele vejen ved jeg ikke. Mathias Johannesen har en rigtig fin boldbehandling, men svært at sige hvad han kan drive det til. Mod Randers er der meget pres på midtbanen, og han kom nogle gange til kort med sine bolde fremad.

Tamati Williams på mål var solid, tog det han skulle med et par gode redninger, råbte og hjalp sit forsvar. Han er fin.
Tak!!!!
Bienvenu Bassogog!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 25. sep 2017, 10:39

https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... o-kl-1400/

Nogle som tager til Hobro? Kan desværre ikke selv idag. Iøvrigt flot at Jonathan Stæhr er med på bænken - han har virkelig udviklet sig meget det seneste år, efter han har fået noget mere fysik. Han kom ret sent til AaB, fra KFUM så vidt jeg husker. Kunne godt blive en dark horse i forhold til hvem der bliver rykket op næste sommer, selvom andre umiddelbart har været mere åbenlyse.
Jeg savner Winsnes

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af aaballday » 25. sep 2017, 16:41

Martino skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... o-kl-1400/

Nogle som tager til Hobro? Kan desværre ikke selv idag. Iøvrigt flot at Jonathan Stæhr er med på bænken - han har virkelig udviklet sig meget det seneste år, efter han har fået noget mere fysik. Han kom ret sent til AaB, fra KFUM så vidt jeg husker. Kunne godt blive en dark horse i forhold til hvem der bliver rykket op næste sommer, selvom andre umiddelbart har været mere åbenlyse.
AaB vandt 2-1

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Pastorius » 16. okt 2017, 17:28

Det er jo nok helt malplaceret at poste en positiv nyhed på debatsiden - man alligevel:

https://aabsport.dk/nyheder/2017/oktobe ... anders-fc/
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 16. okt 2017, 18:21

:cheers:
Pastorius skrev:Det er jo nok helt malplaceret at poste en positiv nyhed på debatsiden - man alligevel:

https://aabsport.dk/nyheder/2017/oktobe ... anders-fc/
Rolim fra start og med Maradona takter. Lad os håbe Wieggo ser med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af KJ » 16. okt 2017, 19:23

Typisk med et hav af brændte chancer. Det falder tilbage på Gaarde. Vi balancerer på kanten af afgrunden. Rolim er en doven lykkeridder, som lever af cowboytoast fra kantinen på Hornevej. Faktum.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 16. okt 2017, 20:39

Buzz Killington skrev::cheers:
Pastorius skrev:Det er jo nok helt malplaceret at poste en positiv nyhed på debatsiden - man alligevel:

https://aabsport.dk/nyheder/2017/oktobe ... anders-fc/
Rolim fra start og med Maradona takter. Lad os håbe Wieggo ser med.
Han må for min skyld gerne se at blive helt fit og overtage Børstings plads.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Mogens » 16. okt 2017, 22:25

Et jævnt stærkt AaB-hold i dag. Lad os i øvrigt bare håbe, at dette var en god generalprøve før "premieren" i næste spillerunde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af PeterS » 6. nov 2017, 15:57

3 mål af Sylvestr og et af meillinger

https://aabsport.dk/nyheder/2017/novemb ... holdssejr/

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2017, 16:51

Nogen der kan berette om Kelvin Yeaboahs indsats idag???

Besvar