Fan diaglog-møde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Fan diaglog-møde

Indlæg af aaballday » 25. sep 2017, 12:12

Der er jo fan dialog-møde i aften. Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage, så håber der er nogle, der vil give lidt referater fra aftenens begivenhed. Det lyder hvert fald til der kommer en del info.

Til interesserede: Det er i aften klokken 18.00-20.30 i Advokatfirmaet.dk loungen på Aalborg Portland Park.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af MrBangDK » 25. sep 2017, 14:58

Er der mon nooooooooooooooooooooooooooogen der vil bringe stadionspeakerens akavede forsøg på at være Herning agtig op?

Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Kristian60 » 25. sep 2017, 15:10

MrBangDK skrev:Er der mon nooooooooooooooooooooooooooogen der vil bringe stadionspeakerens akavede forsøg på at være Herning agtig op?

Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!
SELV TAK!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2017, 16:09

Jeg synes også det vil være rigtig godt hvis nogen kunne bringe det med speakeren op. Han har aftjent sin værnepligt med det cirkus!
Det må simpelthen stoppe med at folk skal råbe efternavnet når holdopstillingen læses op. Der er ca 20 mennesker der råber med. Det er pinligt.

Cirkusset omkring scoringerne kender vi vist alle til og det behøver jeg vel ikke udpensle....

Få ham stoppet.
Janteloven eksisterer IKKE!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af dyhrmaN » 25. sep 2017, 16:17

en ting er at stå i klakken hvor der trods alt er lidt tryk på råbene, men da jeg så den i TV igår, blev jeg pinligt bevist om, hvor tåkrummende kavt det lyder - særligt på tv!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2017, 16:27

dyhrmaN skrev:en ting er at stå i klakken hvor der trods alt er lidt tryk på råbene, men da jeg så den i TV igår, blev jeg pinligt bevist om, hvor tåkrummende kavt det lyder - særligt på tv!
Jeg synes næsten det værste er ved udskiftningerne, er det ikke noget ret nyt at han heller ikke gider sige efternavnet der? Det lød nærmest tåkrummende på tv i går, og bliver sgu noget popsmart kunstigt lort. Hvad er der galt med at klappe spillerne ud når de har fortjent det, og lade dem lunte ud i stilhed hvis de ikke har?

I det mindste er der da nogen der er mere tåkrummende, det kan vi altid trøste os med:




Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Kokkefar » 25. sep 2017, 16:35

Jeg har ikke selv mulighed for at komme, så jeg håber der er andre der efterspørger en større elektronisk tilgængelighed. Jeg tænker her på streaming af u-19-, reserve- og træningskampe. Når en klub som Silkeborg, og derudover samtlige 2.div klubber, kan gøre det brude det simpelthen også være muligt for os. Det ville være rart for os, der ikke har mulighed for at møde op på Hornevej.

Gamen

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 16:37

Kokkefar skrev: Det ville være rart for os, der ikke har mulighed for at møde op på Hornevej.
Det er i loungen på stadion, ikke på Hornevej.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Kokkefar » 25. sep 2017, 16:38

Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Det ville være rart for os, der ikke har mulighed for at møde op på Hornevej.
Det er i loungen på stadion, ikke på Hornevej.
Er det ikke noget nyt? De plejer da at spille kampene på Hornevej. ;)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 16:51

Ja tak til at tage speakeren op. Og helt op. Kan nogen spørge, om vi kan skifte spillere ud med et tørt "Ud går med nummer 11 Bo Elvar Jørgensen, Aalborg Boilers - og ind kommer med nummer 9 Anders Sundstrup Ida Rengøring"?

Det samme ved målscoringer (når det sker). Lidt mindre Herning, lidt mere værdighed.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Klaus » 25. sep 2017, 20:16

Jeg synes, det er fint, at man råber efternavnet ved scoringer. Det giver lidt larm på alle tribuner. Ellers er jeg gevaldigt enig. Specielt omkring holdopstillingerne og udskiftninger er det tæt på pinligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2017, 20:39

Klaus skrev:Jeg synes, det er fint, at man råber efternavnet ved scoringer. Det giver lidt larm på alle tribuner. Ellers er jeg gevaldigt enig. Specielt omkring holdopstillingerne og udskiftninger er det tæt på pinligt.
Vildt. Jeg troede helt seriøst kun det var børn der synes det er fedt at råbe efternavnet :kiss:

Altså var der 50.000 tilskuere kunne det være meget sjovt. Men kunne vi evt drøfte det igen den dag vi nærmere os det tal?
Janteloven eksisterer IKKE!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 20:43

Køllen I Møllen skrev:Vildt. Jeg troede helt seriøst kun det var børn der synes det er fedt at råbe efternavnet :kiss:
Sjovt, det troede jeg også.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2017, 20:52

Jeg er meget enig i streaming-delen. Det vil i det hele taget gøre det nemmere som fan, at følge med i den udvikling AaB spillere gennemgår, og give et indtryk af de spillere vi har til rådighed. Både marginalspillerne, der spiller reservekampe, men også de kommende spillere man bør holde et vågent øje med.
Derudover synes jeg stadig det kunne være en fin ide, hvis AaB gjorde det nemmere/mere attraktivt at få folk, der ikke nødvendigvis er fra Aalborg, på stadion. Jeg har tidligere foreslået et samarbejde mellem AaB og N/T og DSB, der gør at en billet til en AaB kamp også fungerer som transport til og fra stadion. Bor man eksempelvis i Hjørring, og ikke har rejsekort eller hvad nu, så koster det gerne i omegnen af 150 kroner at komme tur/retur til stadion. Når billetten så oveni koster 100 kroner (såfremt man ikke har sæsonkort), så koster sådan en dag jo gerne 3-400 kroner alt i alt med transport, indgang og forplejning. Er man fra Frederikshavn, Hirtshals, Thisted, Sæby eller Skagen er det endnu dyrere.
Det behøver ikke nødvendigvis være gratis, men en eller anden form for rabatordning kunne være fint.

Det er selvfølgelig ikke AaBs ansvar, men det er noget der er med til at holde folk fra at komme på stadion. Det var hvertfald ofte en af grundene til at mine venner i gymnasietiden ikke gad på stadion.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Gamen » 25. sep 2017, 21:11

Speakerproblemet blev ikke taget op. Jeg overvejede egentlig at gøre det, men tænkte også lidt at når folk A: Ikke aktivt gider sende spørgsmålet ind eller B: Dukke op til mødet, så kan det ikke være mit ansvar.
Der blev dog til gengæld spurgt til mange andre ting. Streaming, Flores' kontrakt osv.
Gaarde fortalte om alle overvejelser vedr. de nye spillere, samt forløbet da man hentede dem.
Spændende. Jeg har optaget de sidste par timer af mødet som lydfil, men kan ikke helt finde ud om det er specielt lytbart.
AaB sender selv en video ud fra mødet og formentlig også et referat.

En skam at så få dukker op. 95 % af dem der dukkede op er folk der er aktive i fanmiljøet. Måske der var brugt noget grimt sprogbrug i invitationen...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2017, 21:14

Jeg ville gerne have været der, men jeg er ikke i Aalborg for tiden.
Derudover synes jeg heller ikke AaB har været voldsomt vokale omkring arrangementet. Jeg har hvertfald ikke set noget på Facebook (ikke at jeg har kigget aktivt dog).

Ideen med sådanne tiltag er fremragende, men folk skal jo også vide det er der.

Edit: Kan se der har været et opslag tidligere idag og så et den 13. September.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af seamann » 25. sep 2017, 21:55

Svært at dukke op en mandag aften når arbejdet skal passes.

Jeg var ikke klar over, at man kunne sende spm ind, ellers en fin ide.

Udover den latterlige speaker, ville jeg gerne have hørt om

1. Spilletidspunker. Det ødelægger muligheden for at se kampene på stadion, med alle de hverdags og lørdags kampe.
2. Storskærme. Det virker som 14" skærme de har sat op, hvorfor ikke nogle rigtige storskærme?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Meelsen » 25. sep 2017, 22:08

Spilletidspunkter blev nævnt og Schoors skal til møde i Divisionsforeningen på onsdag, hvor det er et punkt på dagsordenen. Der blev blandt andet nævnt at en unavngiven klub havde spurgt om muligheden for at spille alle sine kampe på en fast hverdag, udelukkende for at sikre gennemsigtighed i spilletidspunkterne.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af Klaus » 25. sep 2017, 22:40

Køllen I Møllen skrev:
Klaus skrev:Jeg synes, det er fint, at man råber efternavnet ved scoringer. Det giver lidt larm på alle tribuner. Ellers er jeg gevaldigt enig. Specielt omkring holdopstillingerne og udskiftninger er det tæt på pinligt.
Vildt. Jeg troede helt seriøst kun det var børn der synes det er fedt at råbe efternavnet :kiss:

Altså var der 50.000 tilskuere kunne det være meget sjovt. Men kunne vi evt drøfte det igen den dag vi nærmere os det tal?
Nu er jeg også vildt ungdommelig. Nej, helt seriøst skal man også passe lidt på ikke at fjerne noget af det der gør, at ungerne husker oplevelsen på stadion. Det er også de små ting de husker som fx at hele stadion råbet efternavnet på målscoren og selv det endnu mere platte "selv tak"...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Fan diaglog-møde

Indlæg af BassogogsVen » 25. sep 2017, 22:46

Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Klaus skrev:Jeg synes, det er fint, at man råber efternavnet ved scoringer. Det giver lidt larm på alle tribuner. Ellers er jeg gevaldigt enig. Specielt omkring holdopstillingerne og udskiftninger er det tæt på pinligt.
Vildt. Jeg troede helt seriøst kun det var børn der synes det er fedt at råbe efternavnet :kiss:

Altså var der 50.000 tilskuere kunne det være meget sjovt. Men kunne vi evt drøfte det igen den dag vi nærmere os det tal?
Nu er jeg også vildt ungdommelig. Nej, helt seriøst skal man også passe lidt på ikke at fjerne noget af det der gør, at ungerne husker oplevelsen på stadion. Det er også de små ting de husker som fx at hele stadion råbet efternavnet på målscoren og selv det endnu mere platte "selv tak"...
Jeg husker meget fra min tid som knægt på stadion - mennesker, stemning, bold, etc. Vi skal også passe på - uden at gøre dette til en pædagogisk debat - ikke at pakke ungerne ind i den ene mere platte underholdning end den anden. Jeg er ret sikker på, at man som knægt "konsoliderer" sig noget bedre og skaber noget mere interessante og loyalitetsskabende associationer ved fx at få løbepas på vesttribunen end at høre på en eller anden Herning-klon, der har mistet al menneskelig værdighed.
Så vil man gøre noget for sit barn for at få dem til at huske stadionoplevelserne, så gør man det bedre ved at dyrke fællesskabet, passionen, historien, fanscenen end ved at lade dem stå model til det ene platte lort efter det andet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar