Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2017, 22:12

Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
også selvom han var en af de mange AaB'ere med den latterlige mening, at græsset er grønnere på Fyn
Jeg synes ikke rigtigt det er noget man kan kritisere Helenius for. Han var en færdig mand i AaB, og OB (der har vist sig villige til at satse de sidste par år) ville gerne have ham. Det kan jeg ærlig talt ikke have ondt i røven over. Der er trodsalt mere ide i OB end Silkeborg.
Jeg synes han var ret hurtig til at brokke sig over manglende spilletid. Når man konsekvent mister bolden og ikke er antydningen af målfarlig bør man ikke brokke sig over at stå bag ligaens mest scorende angrebsduo (Spalvis og Ene). Tænk hvis han var blevet og kæmpet for det - så kunne han måske have genetableret sig i foråret 2016 da Spalvis meldte sig ud fremfor at flygte til Tyskland. I stedet skulle vi høre en masse om hvor ked af Helenius var af at stå berettiget i skyggen. Derudover var der hele smiley affæren da Søndergaard blev fyrret og alt den uro der var om Helenius i hele hans tid efter han kom tilbage. Det er som om det hele tiden var AaBs skyld selvom det var tydeligt, at Helenius ikke længere var en god spiller. Derfor har jeg ikke det store til overs for ham.
Men nu brokkede du dig ret specifikt over at han valgte at tage til OB efterfølgende, og det synes jeg ikke man kan klandre ham for. Havde han nu slået igennem i AaB og såsnart kontrakten udløb var smuttet til Odense, så kunne der være en pointe. Men alternativet til OB var jo ikke AaB. Alternativet var Silkeborg eller værre, og her kan jeg da godt forstå man vil spille under en træner der tror på en, og en klub der har viljen og midlerne til at investere i truppen.
At det så ikke går så skide godt på fyn, og man (ifølge flere af spillerne) istedet skulle investere i faciliteter fremfor middelmådige superligaspillere, er så en anden sag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2017, 18:04

Godt nok ikke den store forskel der er på Hobro IKs og Brøndby IFs spilledragter. Mærkeligt at dommeren accepterer det, jeg kan godt huske dengang da vi måtte købe hvide t shirts i Farums souvenirbod fordi dommeren ikke ville acceptere vores udebanetrøje.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 24. sep 2017, 19:34

Brøndby får jo nærmest Pohl til at se superskarp ud. Nøj, hvor er de ringe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 24. sep 2017, 23:02

Pastorius skrev:Brøndby får jo nærmest Pohl til at se superskarp ud. Nøj, hvor er de ringe.
17 mål og 18 point, rækker til en delt andenplads i den danske Superliga.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. sep 2017, 23:44

NIN skrev:
Pastorius skrev:Brøndby får jo nærmest Pohl til at se superskarp ud. Nøj, hvor er de ringe.
17 mål og 18 point, rækker til en delt andenplads i den danske Superliga.
Sidste 5 kampe:

Brøndby 8 point målscore 5-4

AaB 9 point målscore 5-2

- Når vi nu tager med i betragtning at AaB ikke ligefrem kører på skinner, selv om vi er på vej... så kan man da i hvert fald ikke sige det kører på skinner for Brøndby, som var heldige med at få en sejr med fra Hobro i dag. Jeg synes de har fået en del flere point end spillet og skarpheden har berettiget dem til i den seneste tid.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 25. sep 2017, 11:31

Jesper Schmidt skrev:
NIN skrev:
Pastorius skrev:Brøndby får jo nærmest Pohl til at se superskarp ud. Nøj, hvor er de ringe.
17 mål og 18 point, rækker til en delt andenplads i den danske Superliga.
Sidste 5 kampe:

Brøndby 8 point målscore 5-4

AaB 9 point målscore 5-2

- Når vi nu tager med i betragtning at AaB ikke ligefrem kører på skinner, selv om vi er på vej... så kan man da i hvert fald ikke sige det kører på skinner for Brøndby, som var heldige med at få en sejr med fra Hobro i dag. Jeg synes de har fået en del flere point end spillet og skarpheden har berettiget dem til i den seneste tid.
Ja øjebliksbilleder er en herlig ting. Vi må kigge på det igen, efter FCM kampen.

Der er en del der mener det var på den anden side af held, at Lyngby ikke kunne score på deres chancer i en halvleg hvor vi smed al initiativ.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2017, 16:13

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
NIN skrev:
Pastorius skrev:Brøndby får jo nærmest Pohl til at se superskarp ud. Nøj, hvor er de ringe.
17 mål og 18 point, rækker til en delt andenplads i den danske Superliga.
Sidste 5 kampe:

Brøndby 8 point målscore 5-4

AaB 9 point målscore 5-2

- Når vi nu tager med i betragtning at AaB ikke ligefrem kører på skinner, selv om vi er på vej... så kan man da i hvert fald ikke sige det kører på skinner for Brøndby, som var heldige med at få en sejr med fra Hobro i dag. Jeg synes de har fået en del flere point end spillet og skarpheden har berettiget dem til i den seneste tid.
Ja øjebliksbilleder er en herlig ting. Vi må kigge på det igen, efter FCM kampen.

Der er en del der mener det var på den anden side af held, at Lyngby ikke kunne score på deres chancer i en halvleg hvor vi smed al initiativ.
Jeg brugte bare AaB som en målestok vi kan forholde os til. Det var Brøndbys pointhøst og målscore i forhold til AaB's jeg synes er interessant, specielt med tanke på at de lige så godt kunne have tabt til Hobro.

Hvad angår Lyngby kampen, så havde de i mine øjne 'en chance som de var meget uheldige med ikke at score på, men så var de til gengæld mindst lige så heldige med at få straffesparket. Jeg så en kamp hvor AaB helt unødvendigt smed initiativet, og gjorde en sikker føring til en meget lidt sikker føring. Men jeg så ikke en kamp vi var ved at tabe, og vi havde vel lige så store chancer for at score til 3-0 og 4-0 i 1. halvleg, som Lyngby havde i 2. halvleg. Mindst.

Vi kan sagtens kigge på det igen efter FCM kampen, jeg tror vi får point med hjem dernede fra, men min pointe var som sagt at Brøndby ikke er særlig gode. Her og nu.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2017, 15:29

Jeg noterede mig lige, da jeg så kampprogrammet på nedenstående link, at forårssæsonen superligaen rykkes en uge tættere på nytår i forhold til sidste sæson, med start allerede 9. februar.

Vi må sgu da håbe der ikke bliver vinter...

https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... -december/

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 27. sep 2017, 17:43

Der skrives historie på søndag når Superligaens første 'El plastico' afvikles. Silkeborg IF og Farum mødes i granutlat slaget på Jysk Park :S

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 29. sep 2017, 23:24

Så tabte FC Randers igen. Kuhn må være blandt kandidaterne som ny træner hvis Gravgaard vælger at udskifte Olafur Kristjansson i landsholds pausen

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af le Cid » 30. sep 2017, 00:49

frederikshavneren skrev:Så tabte FC Randers igen. Kuhn må være blandt kandidaterne som ny træner hvis når Gravgaard vælger at udskifte Olafur Kristjansson i landsholds pausen
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2017, 08:02

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Så tabte FC Randers igen. Kuhn må være blandt kandidaterne som ny træner hvis når Gravgaard vælger at udskifte Olafur Kristjansson i landsholds pausen
Gravgaard bliver vel skiftet i samme ombæring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2017, 08:46

David Nielsen til AGF.
Bienvenu Bassogog!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af 9000AA » 30. sep 2017, 08:58

Det kan kun være en fordel for os at der pt er så meget uro i Randers, Lyngby, og Århus.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 30. sep 2017, 09:06

astonvilla skrev:David Nielsen til AGF.
Det er en rigtig dygtig træner AGF har formået at hente. Spillermaterialet er ikke prangende men hvis de ellers formår at have tålmodighed tror jeg at David kan føre århusianerne mod toppen af suppen.

Lyngby BK ligner et hold som får det svært såvel sportsligt som økonomisk. Kuhn bliver helt sikkert et af de emner som bliver bragt i spil til cheftræner posten i Lyngby BK

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af limey » 30. sep 2017, 09:59

frederikshavneren skrev: [....]men hvis de ellers formår at have tålmodighed [...]
Du er med på, at det er AGF det handler om? ;-)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af dyhrmaN » 30. sep 2017, 10:51

limey skrev:
frederikshavneren skrev: [....]men hvis de ellers formår at have tålmodighed [...]
Du er med på, at det er AGF det handler om? ;-)
Når man læser AGF fansenes kommentarer omkring dette, er der meget delte meninger. Den ene del argumenterer for at Glenn ikke har haf tid nok til at implementere sin stil, den anden del for, at der ikke er nogen fremgang at spore i spillet.
David Nielsen er en interessant træner, men modsat tror jeg ikke, han flytter AGF mere end Glenn gør. Han kan selvfølgelig på den korte bane få nogen møfferi og vildskab ind og det kan give et par resultater. Når den effekt er aftaget eller læst, kan jeg ikke se, hvordan han skulle gøre det bedre end Glenn gør det.
Jeg er simpelthen så glad for, at jeg ikke er AGF fan, og nu skal opleve træner nummer 439 på 20 år og undskylde mig med endnu en opbygningsfase, mens man leder efter de rigtige spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 30. sep 2017, 12:14

Ligeså meget som jeg ringeagter Glen, lige så lidt forstår jeg denne fyring. Tidspunktet før pausen var sikkert fornugtigt nok, når det nu skulle være, og man var vel bange for at David Nielsen ville få tilbud fra Randers inden længe, hvorfor man slog til nu.

Men, AGF ligger på en, for dem, fornuftig position i forhold til spillermaterialet. De sluttede altså på en 12-plads sidste år. Der har været tydelig fremgang. I ligaen er der kun 2 hold foran, der har ringere spillertrupper, hold som formentlig ikke holder hele vejen hjem. Med alt det kaos og instabilitet der har været i AGF i mange år, ser holdet faktisk ok kørende ud på banen, og specielt det offensive spil flyder ganske fint til tider, nogenlunde i overensstemmelse med Glens koncept og aggresive spillestil. Flere af nyindkøbene, som ellers var meget rustne, er også begyndt at se fornuftige ud, og leverer på banen. Der er ingen tegn på krise.

Men, nu har man så valgt at trykke på knappen endnu engang, og skifter til en ny træner, med et nyt koncept, der igen skal en masse bruge energi på at overbevise Aarhus om at tage den roligt mens omgivelser skriger på success. Tror man virkelig det bliver bedre denne gang? David er ikke en større trænerprofil end Glen var da man hentede ham, eller Wieghorst da man hentede ham. Hvad skulle begrundelsen være for at han har hvad der skal til for at bare nogenlunde opretholde det nuværende niveau?

Jeg fatter det simpelthen ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 30. sep 2017, 12:28

Buzz Killington skrev:Ligeså meget som jeg ringeagter Glen, lige så lidt forstår jeg denne fyring. Tidspunktet før pausen var sikkert fornugtigt nok, når det nu skulle være, og man var vel bange for at David Nielsen ville få tilbud fra Randers inden længe, hvorfor man slog til nu.

Men, AGF ligger på en, for dem, fornuftig position i forhold til spillermaterialet. De sluttede altså på en 12-plads sidste år. Der har været tydelig fremgang. I ligaen er der kun 2 hold foran, der har ringere spillertrupper, hold som formentlig ikke holder hele vejen hjem. Med alt det kaos og instabilitet der har været i AGF i mange år, ser holdet faktisk ok kørende ud på banen, og specielt det offensive spil flyder ganske fint til tider, nogenlunde i overensstemmelse med Glens koncept og aggresive spillestil. Flere af nyindkøbene, som ellers var meget rustne, er også begyndt at se fornuftige ud, og leverer på banen. Der er ingen tegn på krise.

Men, nu har man så valgt at trykke på knappen endnu engang, og skifter til en ny træner, med et nyt koncept, der igen skal en masse bruge energi på at overbevise Aarhus om at tage den roligt mens omgivelser skriger på success. Tror man virkelig det bliver bedre denne gang? David er ikke en større trænerprofil end Glen var da man hentede ham, eller Wieghorst da man hentede ham. Hvad skulle begrundelsen være for at han har hvad der skal til for at bare nogenlunde opretholde det nuværende niveau?

Jeg fatter det simpelthen ikke.
Det er fantastisk jeg elsker det. Ni millioner i underskud. Budgetteret med en Top Seks placering. Fyring af Guld-Glen-jeg-er-større-end-FCM. Der er ikke andet end tegn på krise.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Nicorisa » 30. sep 2017, 14:29

Buzz Killington skrev:Ligeså meget som jeg ringeagter Glen, lige så lidt forstår jeg denne fyring. Tidspunktet før pausen var sikkert fornugtigt nok, når det nu skulle være, og man var vel bange for at David Nielsen ville få tilbud fra Randers inden længe, hvorfor man slog til nu.

Men, AGF ligger på en, for dem, fornuftig position i forhold til spillermaterialet. De sluttede altså på en 12-plads sidste år. Der har været tydelig fremgang. I ligaen er der kun 2 hold foran, der har ringere spillertrupper, hold som formentlig ikke holder hele vejen hjem. Med alt det kaos og instabilitet der har været i AGF i mange år, ser holdet faktisk ok kørende ud på banen, og specielt det offensive spil flyder ganske fint til tider, nogenlunde i overensstemmelse med Glens koncept og aggresive spillestil. Flere af nyindkøbene, som ellers var meget rustne, er også begyndt at se fornuftige ud, og leverer på banen. Der er ingen tegn på krise.

Men, nu har man så valgt at trykke på knappen endnu engang, og skifter til en ny træner, med et nyt koncept, der igen skal en masse bruge energi på at overbevise Aarhus om at tage den roligt mens omgivelser skriger på success. Tror man virkelig det bliver bedre denne gang? David er ikke en større trænerprofil end Glen var da man hentede ham, eller Wieghorst da man hentede ham. Hvad skulle begrundelsen være for at han har hvad der skal til for at bare nogenlunde opretholde det nuværende niveau?

Jeg fatter det simpelthen ikke.
Jeg er helt enig - især med baggrund i det faktum at spillertruppen angiveligt er dybt uenige i beslutningen/ikke taget med på råd. Det er ikke ligefrem noget der fordrer den spillemæssige stabilitet, som ledelsen efterlyser og blandt andet begrunder fyringen med.

Jeg mener, at AGF-ledelsen naivt overvurderer David Nielsens evner og jeg tror faktisk, at netop denne beslutning er det, der rent faktisk kommer til at koste klubben top6 i denne sæson. Inden fyring så jeg et AGF-hold, hvis topniveau var til top6, hvilket sejre over Brøndby og Nordsjælland også vidner om. Glen og truppen var på rette vej og ro/stabilitet var nøglen. Dette er nu tabt.

- og 'Galehus'-prædikatet er genoplivet!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar