Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af 9520AaB » 1. okt 2017, 16:57

På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 1. okt 2017, 17:02

9520AaB skrev:På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi er altså godt hjulpet hvis Pohl begynder at score flere mål. På den måde kan kampen i dag være mere værd end ingenting.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Hovedet » 1. okt 2017, 17:05

9520AaB skrev:På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er jo også helt i skoven, at vi nu i ramme alvor skal sidde og tale om nedrykning sæson efter sæson og efterhånden er glade, hvis vi kan finde et par hold i en liga på 14, der formentlig er ringere end os. Vi skal altså ikke permanent måle os mod hold som Helsingør og Lyngby.

Dog erkender jeg, at den nye struktur betyder, at nedrykning automatisk bliver et tema, hvis top 6 kikser. Og hvis vi spiller så helt hinsides enhver fatteevne ringe som i sidste forår og samtidig erkender, at dynamikken er en helt anden i nedrykningsslutspillet, hvor alle kampe er 6 points - kampe, kan vi selvfølgelig ikke eliminere den faktor. Ender vi blandt de nederste 4 hold med play off - kampe om nedrykning, er vi på vej ud i hasard, og det skal vi undgå. Det tror jeg nu også, vi gør, hvorimod top 6 for mig er et helt åbent spørgsmål. Dog er vi langt fra at spille med om interessante placeringer (top 4), og det er mit håb, at AaB til sæsonen 2018/2019 kan stille med et slagkraftigt hold - det kræver i min verden stadig indkøb i vinterpausen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 1. okt 2017, 17:07

Hovedet skrev:
9520AaB skrev:På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er jo også helt i skoven, at vi nu i ramme alvor skal sidde og tale om nedrykning sæson efter sæson og efterhånden er glade, hvis vi kan finde et par hold i en liga på 14, der formentlig er ringere end os. Vi skal altså ikke permanent måle os mod hold som Helsingør og Lyngby.

Dog erkender jeg, at den nye struktur betyder, at nedrykning automatisk bliver et tema, hvis top 6 kikser. Og hvis vi spiller så helt hinsides enhver fatteevne ringe som i sidste forår og samtidig erkender, at dynamikken er en helt anden i nedrykningsslutspillet, hvor alle kampe er 6 points - kampe, kan vi selvfølgelig ikke eliminere den faktor. Ender vi blandt de nederste 4 hold med play off - kampe om nedrykning, er vi på vej ud i hasard, og det skal vi undgå. Det tror jeg nu også, vi gør, hvorimod top 6 for mig er et helt åbent spørgsmål. Dog er vi langt fra at spille med om interessante placeringer (top 4), og det er mit håb, at AaB til sæsonen 2018/2019 kan stille med et slagkraftigt hold - det kræver i min verden stadig indkøb i vinterpausen.
Enig. Jeg vil gerne vædde en bøjet femmer på, at man går efter Kusk igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Pollack2 » 1. okt 2017, 17:18

Funky skrev:
Hovedet skrev:
9520AaB skrev:På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er jo også helt i skoven, at vi nu i ramme alvor skal sidde og tale om nedrykning sæson efter sæson og efterhånden er glade, hvis vi kan finde et par hold i en liga på 14, der formentlig er ringere end os. Vi skal altså ikke permanent måle os mod hold som Helsingør og Lyngby.

Dog erkender jeg, at den nye struktur betyder, at nedrykning automatisk bliver et tema, hvis top 6 kikser. Og hvis vi spiller så helt hinsides enhver fatteevne ringe som i sidste forår og samtidig erkender, at dynamikken er en helt anden i nedrykningsslutspillet, hvor alle kampe er 6 points - kampe, kan vi selvfølgelig ikke eliminere den faktor. Ender vi blandt de nederste 4 hold med play off - kampe om nedrykning, er vi på vej ud i hasard, og det skal vi undgå. Det tror jeg nu også, vi gør, hvorimod top 6 for mig er et helt åbent spørgsmål. Dog er vi langt fra at spille med om interessante placeringer (top 4), og det er mit håb, at AaB til sæsonen 2018/2019 kan stille med et slagkraftigt hold - det kræver i min verden stadig indkøb i vinterpausen.
Enig. Jeg vil gerne vædde en bøjet femmer på, at man går efter Kusk igen.
Jeg så noget af kampen mod Sherif, hvor Kusk fik chancen: det var noget nær katastrofalt dårligt, det som han leverede, og han er helt sikkert længere fra holdet nu. Han lignede en mand helt blottet for tiltro til egne evner - Ståle ligner alt andet end den træner, der kan forløse hans tidligere niveau. Sorry for off topic.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Hovedet » 1. okt 2017, 17:23

Funky skrev:
Hovedet skrev:
9520AaB skrev:På positivsiden i dag, er når jeg kigger stillingen efter i dag. Jeg kan faktisk ikke se de hold der ligger bagved os nu er bedre end os. Omvendt tror jeg kun på at vi kan hente Hobro og Horsens.
Top 6 kræver en del bedre spillere end vi har nu, men jeg frygter ikke nedrykning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det er jo også helt i skoven, at vi nu i ramme alvor skal sidde og tale om nedrykning sæson efter sæson og efterhånden er glade, hvis vi kan finde et par hold i en liga på 14, der formentlig er ringere end os. Vi skal altså ikke permanent måle os mod hold som Helsingør og Lyngby.

Dog erkender jeg, at den nye struktur betyder, at nedrykning automatisk bliver et tema, hvis top 6 kikser. Og hvis vi spiller så helt hinsides enhver fatteevne ringe som i sidste forår og samtidig erkender, at dynamikken er en helt anden i nedrykningsslutspillet, hvor alle kampe er 6 points - kampe, kan vi selvfølgelig ikke eliminere den faktor. Ender vi blandt de nederste 4 hold med play off - kampe om nedrykning, er vi på vej ud i hasard, og det skal vi undgå. Det tror jeg nu også, vi gør, hvorimod top 6 for mig er et helt åbent spørgsmål. Dog er vi langt fra at spille med om interessante placeringer (top 4), og det er mit håb, at AaB til sæsonen 2018/2019 kan stille med et slagkraftigt hold - det kræver i min verden stadig indkøb i vinterpausen.
Enig. Jeg vil gerne vædde en bøjet femmer på, at man går efter Kusk igen.
Jep! Det er noget i den stil, vi skal have tilført. Alene en Kusk ville groft sagt tilføre dette hold et tocifret antal point. Men problemet stikker dybere; vi har jo købt ind med arme og ben og brugt penge i stor stil i dette transfervindue, men det er stadig tvivlsomt, hvor mange problemer vi har løst; Okore er et genoptræningsprojekt, som vi har brændt nallerne på mange gange før, og jeg er ikke overbevist om, at vi ikke gør det her igen. Det stritter lidt i alle retninger, ligesom jeg heller ikke er sikker på, at vores offensive problemer er løst ved tilførslen af en lejet brasilianer ude af form og Safranko, der virker lidt som en B-løsning i slutningen af et transfervindue. Jeg ser derimod virkeligt perspektiv i Lesniak, som måske ligefrem udgør en længe imødeset erstatning for Würtz; Pallesen var måske ikke en wauw - transfer, men dog en stabil og driftssikker tilføjelse til defensiven.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Hanga » 1. okt 2017, 17:34

Tja, så kom vi ned på jorden igen. Helt som ventet blev det en svær kamp for os, og deres utroligt stærke angribere får i den grad udstillet vores forsvarsspillere. Især Sørloth gjorde hvad der passede ham, bedst illustreret ved hans klassemål, hvor han først løber fra Blåberg, tørrer ham med hælfinten, får ham til at smide sig i tackling med en lille skudfinte, inden han smadrer bolden i kassen. Helt utroligt at de kun har givet 4 mio. kr. for den mand!

Stort skulderklap herfra til Pohl der med længder var vores bedste og farligste mand, og nu så vi endelig en god afslutning fra ham. Desværre var det for sent og forgæves. Jeg vil også gerne give et skulderklap til MC for et stærkt indhop, han var langt bedre end Kakeeto.

Vi må konstatere at det her AaB hold stadig har lang vej. Vi har fået nogle udmærket spillere ind i Rinne, Pallesen, Lesniak og Safranko, men der er ingen af dem, der sådan rigtig har klasse og er meget kampafgørende (måske Rinne). Okore har potentialet, men vi ser igen i dag, at han er langt fra sit tidligere jeg. Det er især på bolden at han laver rigtig mange fejl.

Nu handler det om at komme op på hesten igen mod Helsingør og Randers, to kampe der gerne skal give sejre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Klaus » 1. okt 2017, 17:44

Jeg undrer mig over, at vi er så pæne. Jeg ved godt FCM er farlige på dødbolde, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at vi ikke laver nogle flere frispark på dem i opspillet. I hvert fald to af deres mål kunne være undgået med et lille professionelt frispark. Dommeren var vildt dårlig i dag, men det er jo ikke FCMs skyld, at han lader dem spille deres fysiske spil. Så er vi sgu nødt til at lege med. Ahlmann, lesniak og Blåbjerg har flere gange mulighed for at lave det lille nødvendige frispark, men gør det ikke.

På stadion så det ud til, at vi blev snydt for minimum et straffe og måske en udvisning på grund af hands. Samtidig forstår jeg ikke, hvordan Sparv undgår at blive smidt ud, han er jo i særklasse det største svin på en fodboldbane lige nu. Ikke at dommeren skal være en undskyldning, vi havde sgu nok tabt alligevel, men ham her var godt nok ringe....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 1. okt 2017, 18:15

Klaus skrev:Jeg undrer mig over, at vi er så pæne. Jeg ved godt FCM er farlige på dødbolde, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at vi ikke laver nogle flere frispark på dem i opspillet. I hvert fald to af deres mål kunne være undgået med et lille professionelt frispark. Dommeren var vildt dårlig i dag, men det er jo ikke FCMs skyld, at han lader dem spille deres fysiske spil. Så er vi sgu nødt til at lege med. Ahlmann, lesniak og Blåbjerg har flere gange mulighed for at lave det lille nødvendige frispark, men gør det ikke.

På stadion så det ud til, at vi blev snydt for minimum et straffe og måske en udvisning på grund af hands. Samtidig forstår jeg ikke, hvordan Sparv undgår at blive smidt ud, han er jo i særklasse det største svin på en fodboldbane lige nu. Ikke at dommeren skal være en undskyldning, vi havde sgu nok tabt alligevel, men ham her var godt nok ringe....
Hvem var dommeren?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af andreasaab89 » 1. okt 2017, 18:30

En ting at huske er også at der er spillet 11 kampe
De eneste to hold vi ikke har mødt er er to bundhold so har været klart dårligst i sæsonen hidtil

Så nok nemmere at tage en status på sæsonen efter 13 kampe
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2017, 18:38

andreasaab89 skrev:En ting at huske er også at der er spillet 11 kampe
De eneste to hold vi ikke har mødt er er to bundhold so har været klart dårligst i sæsonen hidtil

Så nok nemmere at tage en status på sæsonen efter 13 kampe
Med det efterslæb vi allerede har oparbejdet så er vi under stort pres. Helsingør skal vi kunne besejre, med tanke på vores horrible udebane statistik så ser selv en udekamp i Randers svær ud.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Brodernumsi » 1. okt 2017, 22:13

Bedømt på hans sidste par kampe, så bliver dem der mener, at Kusk vil være vore frelser, slemt skuffet. Han er langt fra det niveau, han havde hos os sidst, og ikke i nærheden af de 5 millioner værd, som han angiveligt koster.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Funky » 1. okt 2017, 22:18

Brodernumsi skrev:Bedømt på hans sidste par kampe, så bliver dem der mener, at Kusk vil være vore frelser, slemt skuffet. Han er langt fra det niveau, han havde hos os sidst, og ikke i nærheden af de 5 millioner værd, som han angiveligt koster.
Hvis han ikke kan finde motivationen til at spille for AaB, så skal han i alt fald ikke tilbage. Viser samtaler med Gaarde og Wieghorst derimod, at han er glubende sulten, så er der jo ingen grund til at tro, at han bare på magisk vis har mistet den klasse, han havde for os tidligere. Men han skal ville det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 1. okt 2017, 22:22

Funky skrev:
Brodernumsi skrev:Bedømt på hans sidste par kampe, så bliver dem der mener, at Kusk vil være vore frelser, slemt skuffet. Han er langt fra det niveau, han havde hos os sidst, og ikke i nærheden af de 5 millioner værd, som han angiveligt koster.
Hvis han ikke kan finde motivationen til at spille for AaB, så skal han i alt fald ikke tilbage. Viser samtaler med Gaarde og Wieghorst derimod, at han er glubende sulten, så er der jo ingen grund til at tro, at han bare på magisk vis har mistet den klasse, han havde for os tidligere. Men han skal ville det.
Kusks situation krydret med andre tidligere statements om hans humør, psyke, etc., begynder for mig at tyde på et billede af endnu en spiller, der ikke kan stå distancen i et professionelt konkurrencemiljø.
Ikke et ondt ord om det, for alle er forskellige, men jeg synes bare, at rigtig meget tyder på, at Kusk er sådan en type, der bare kun kan præstere, hvis alt det andet er trygt og godt - og der måske ikke er så mange rundsave på albuerne, som der helt naturligt vil være meget mere af i en klub som FCK end i AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Hovedet » 1. okt 2017, 22:55

BassogogsVen skrev:
Funky skrev:
Brodernumsi skrev:Bedømt på hans sidste par kampe, så bliver dem der mener, at Kusk vil være vore frelser, slemt skuffet. Han er langt fra det niveau, han havde hos os sidst, og ikke i nærheden af de 5 millioner værd, som han angiveligt koster.
Hvis han ikke kan finde motivationen til at spille for AaB, så skal han i alt fald ikke tilbage. Viser samtaler med Gaarde og Wieghorst derimod, at han er glubende sulten, så er der jo ingen grund til at tro, at han bare på magisk vis har mistet den klasse, han havde for os tidligere. Men han skal ville det.
Kusks situation krydret med andre tidligere statements om hans humør, psyke, etc., begynder for mig at tyde på et billede af endnu en spiller, der ikke kan stå distancen i et professionelt konkurrencemiljø.
Ikke et ondt ord om det, for alle er forskellige, men jeg synes bare, at rigtig meget tyder på, at Kusk er sådan en type, der bare kun kan præstere, hvis alt det andet er trygt og godt - og der måske ikke er så mange rundsave på albuerne, som der helt naturligt vil være meget mere af i en klub som FCK end i AaB.
Nu var Kusk ganske vist ringe i kampen mod Sheriff, som jeg pinte og plagede mig igennem. Det var så også en kamp, hvor FCK var ikke-eksisterende offensivt set, og generelt har Kusk jo netop vist niveau i de kampe, hvor han har fået chancen. Dertil kommer, at han ikke er et genoptræningsprojekt og ikke lader af skader. Vigtigt er det i min verden, at vi kun erhverver spillere, der har niveauet og kan vise det fra første dag. Vi har haft alt for mange projekter siden mesterskabet.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Patmand » 2. okt 2017, 01:17

Gamling skrev:Uanset hvem vi stiller op med i motorrummet så er der dømt sikkert nederlag - som mod BØF og F(U)CK !
Du fik dessværre ret :(

Jeg havde modsat dig troen på vi havde en chance for point.
Fuck, jeg tror jeg æder en bøf for at komme ovenpå.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Patmand » 2. okt 2017, 01:34

mich1596 skrev:
BassogogsVen skrev:FCM har jo på alle parametre overhalet AaB siden 2014. Et markant bedre fodboldhold, og det bliver bare på alle måder udstillet i dag. Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Glimrende mål af Pohl! Det er netop den slags han har så mange chancer til altid, så lærer han at sætte dem der ind fast, kommer han til at score mange.
Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Nope det er meget interessant......Vi ejer os selv. FCM er for nuværende en klub der er ejet. Så med de to organisationsforhold bliver det nok en meget spøjs en af slagsen.
Det giver jo slet ingen mening det du skriver. Både AaB og FCM's professionelle afdelinger er aktieselskaber og derfor naturligvis ejet af en eller flere aktionærer.
Der er ikke noget med at AaB A/S "ejer sig selv".

Jeg forstår ikke dit brug af organisationsforhold. Jeg syntes ellers i al beskedenhed, at jeg har en kreativ hjerne.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Spanky » 2. okt 2017, 07:13

Patmand skrev:
mich1596 skrev:
BassogogsVen skrev:FCM har jo på alle parametre overhalet AaB siden 2014. Et markant bedre fodboldhold, og det bliver bare på alle måder udstillet i dag. Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Glimrende mål af Pohl! Det er netop den slags han har så mange chancer til altid, så lærer han at sætte dem der ind fast, kommer han til at score mange.
Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Nope det er meget interessant......Vi ejer os selv. FCM er for nuværende en klub der er ejet. Så med de to organisationsforhold bliver det nok en meget spøjs en af slagsen.
Det giver jo slet ingen mening det du skriver. Både AaB og FCM's professionelle afdelinger er aktieselskaber og derfor naturligvis ejet af en eller flere aktionærer.
Der er ikke noget med at AaB A/S "ejer sig selv".

Jeg forstår ikke dit brug af organisationsforhold. Jeg syntes ellers i al beskedenhed, at jeg har en kreativ hjerne.
Du har ret. Det jeg tror Mich hentyder til er, at fcm i to omgang er blevet reddet af udenlandske rigmænd. Rigmænd som er den eneste grund til der bliver spillet superligabold på Heden. Sålænge disse rigmænd har interessen og dækket et hvert overforbrug ind, så ser det fantastisk ud. Men mister de interessen er klubben fuldstændig fucked medmindre de prostituere sig overfor en tredje rigmand. Hvis ikke der står en ny mand klar med muldvarpen fuld af guld er de færdige. Det er en struktur med en meget høj risiko og i øjeblikket bliver de belønnet for at løbe den risiko. Jeg tænker strukturen passer meget godt sammen med en klub uden traditioner, uden værdier og uden en lang historie. Men jeg håber da virkelig, at hele projektet med tiden bliver sendt i afgrunden.

Ovenstående betyder, at de har et vanvittigt godt superligahold og vandt fortjent i går. Der er ikke en eneste AaB'er som kan komme på hold i Herning for tiden - de er stærkt besat over hele linjen.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 2. okt 2017, 07:32

Spanky skrev:
Patmand skrev:
mich1596 skrev:
BassogogsVen skrev:FCM har jo på alle parametre overhalet AaB siden 2014. Et markant bedre fodboldhold, og det bliver bare på alle måder udstillet i dag. Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Glimrende mål af Pohl! Det er netop den slags han har så mange chancer til altid, så lærer han at sætte dem der ind fast, kommer han til at score mange.
Og årsagerne er jo ikke uinteressante at diskutere.

Nope det er meget interessant......Vi ejer os selv. FCM er for nuværende en klub der er ejet. Så med de to organisationsforhold bliver det nok en meget spøjs en af slagsen.
Det giver jo slet ingen mening det du skriver. Både AaB og FCM's professionelle afdelinger er aktieselskaber og derfor naturligvis ejet af en eller flere aktionærer.
Der er ikke noget med at AaB A/S "ejer sig selv".

Jeg forstår ikke dit brug af organisationsforhold. Jeg syntes ellers i al beskedenhed, at jeg har en kreativ hjerne.
Du har ret. Det jeg tror Mich hentyder til er, at fcm i to omgang er blevet reddet af udenlandske rigmænd. Rigmænd som er den eneste grund til der bliver spillet superligabold på Heden. Sålænge disse rigmænd har interessen og dækket et hvert overforbrug ind, så ser det fantastisk ud. Men mister de interessen er klubben fuldstændig fucked medmindre de prostituere sig overfor en tredje rigmand. Hvis ikke der står en ny mand klar med muldvarpen fuld af guld er de færdige. Det er en struktur med en meget høj risiko og i øjeblikket bliver de belønnet for at løbe den risiko. Jeg tænker strukturen passer meget godt sammen med en klub uden traditioner, uden værdier og uden en lang historie. Men jeg håber da virkelig, at hele projektet med tiden bliver sendt i afgrunden.

Ovenstående betyder, at de har et vanvittigt godt superligahold og vandt fortjent i går. Der er ikke en eneste AaB'er som kan komme på hold i Herning for tiden - de er stærkt besat over hele linjen.
Enig - det er high risk high return. Og det AaB har hentet dette vindue er så langt, som vi kan og vil strække os i den retning.

Jeg bliver i hvert fald overrasket, hvis vi bruger yderligere 25 mio. Kr. Over de næste to vinduer. Hvis vi gør det, bliver det i hvert fald sidste gang i flere år, at vi spenderer så meget.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 01.10.2017

Indlæg af Yankee » 2. okt 2017, 09:16

I går taber vi altså også kampen på taktikbrættet. Ja, FCM er bedre end os, men så er det netop også uklogt at spille 3-5-2 og fremprovokere så mange defensive 1-mod-1-situationer. Vi kommer hele tiden til at forsvare 3-mod-3 eller 5-mod-5 - især fordi Kakeeto spillede en dårlig kamp som den holdende midtbanespiller og slet ikke fik beskyttet forsvaret. Et godt eksempel er jo 2-0-målet hvor Blåbjerg ganske vist bliver tørret, men også er alt for alene med modspilleren på kanten af det lille felt fordi Ahlmann som wingback er fanget langt oppe af banen og de andre stoppere er travlt beskæftiget af Hassan og Onuachu.

Det, vi lykkedes med mod FCK og Brøndby, var netop at være stærke kollektivt og bakke hinanden op i situationerne. Det er lige nu vores eneste chance mod de bedste hold, der er så meget bedre end os spiller for spiller.

Besvar