AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Danni » 22. jun 2017, 18:00

[lineup-4-3-3][/lineup-4-3-3]
McMark skrev:
De Fem skrev:
seamann skrev:
Jakobsen skrev:
Funky skrev:Det dér U21-landshold bliver da pillet totalt fra hinanden nu. Ham Bangsgaard bliver jo pisket rundt i manegen af tyskerne. De unge mennesker er jo grydeklare til senior-landsholdet. Bravo.
Lodtrækningen gjorde jo, at det her bare var den mest uinteressante U/21 slutrunde fra et dansk perspektiv. Et hold med Blåbjerg og Børsting som en del af idealopstillingen har logisk nok ikke en kinamands chance mod Italien og Tyskland. I det hele taget ser jeg ikke mange kommende A-landsholdsspillere på DBU holdet.
Negativiteten er overvældende. Husk at det blot er underholdning.
Og det faktum at DK kan spille sig blandt de 12 bedste er ganske okay, især holdets kvalitet taget i betragtning. Sisto, PE Højbjerg, Fischer, Dolberg og andre havde pyntet, men de gad eller måtte ikke.
Og Tyskland kunne have taget Benjamin Henrichs, Julian Brandt, Timo Werner, Niklas Süle, Joshua Kimmich, Leon Goretzka, Matthias Ginter og Emre Can med... Så vi havde sgu nok tabt alligevel :o
Det her hold kunne have gjort det meget godt mod de fleste:
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 06:54

Flores hamrer den beslutsomt op i krydset mod Bolivia!

https://streamable.com/0r1p2
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af troelsh » 1. sep 2017, 08:11

Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2017, 08:20

troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2017, 08:20

troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Ja for pokker. 5 mål i de sidste 6 landskampe er vildt. Det må Wieghorst kunne forløse i suppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Breezer » 1. sep 2017, 16:05

Pastorius skrev:
troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Enig, det er fint og kynisk sparket ind. Det er bare en chance alle med Superliga niveau skal sparke ind.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Danni » 1. sep 2017, 16:16

Breezer skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Enig, det er fint og kynisk sparket ind. Det er bare en chance alle med Superliga niveau skal sparke ind.
Hallo. Den tæmning bag om støttebenet og en vrist op i krogen uden for feltet. Jeg tror ganske bestemt ikke, vi har samme syn på superliganiveau. Ikke engang alle i La Liga kan gøre det der.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af troelsh » 1. sep 2017, 16:30

Danni skrev:
Breezer skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Enig, det er fint og kynisk sparket ind. Det er bare en chance alle med Superliga niveau skal sparke ind.
Hallo. Den tæmning bag om støttebenet og en vrist op i krogen uden for feltet. Jeg tror ganske bestemt ikke, vi har samme syn på superliganiveau. Ikke engang alle i La Liga kan gøre det der.
Haha jeg tror nu også i overvurderer det tekniske niveau i superligaen hvis alle med superliga niveau skal kunne sparke den ind.
Flores er dygtig, og han er bliver bedre og bedre for os uden tvivl, men når han spiller for Peru er han rigtig god, så jeg tror stadig der er et uforløst potentiale.
Han mangler nogle flere kreative "legekammerater" i vores trup, også er den mere disciplinerede skandinaviske spillestil nok stadig under tilvænning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2017, 21:05

Danni skrev:
Breezer skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Enig, det er fint og kynisk sparket ind. Det er bare en chance alle med Superliga niveau skal sparke ind.
Hallo. Den tæmning bag om støttebenet og en vrist op i krogen uden for feltet. Jeg tror ganske bestemt ikke, vi har samme syn på superliganiveau. Ikke engang alle i La Liga kan gøre det der.
Nej, det er en fin aktion - tror bare slet ikke det havde været godt nok til at komme fri af et superligaforsvar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Funky » 2. sep 2017, 00:00

Pastorius skrev:
Danni skrev:
Breezer skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:Flot banket ind af Flores, han gør det virkelig godt på landsholdet. Det passer ham tydeligvis godt at være i en mere fri offensiv rolle, og uden lige så mange defensive pligter som hos os
Jeg tror det ville passe alle offensivspillere fint at få en bold på kanten af feltet, uden en forsvarer i nærheden. Det er godt sparket ind, men det er også tydeligt at der er forskel på dansk og sydamerikansk fodbold.
Enig, det er fint og kynisk sparket ind. Det er bare en chance alle med Superliga niveau skal sparke ind.
Hallo. Den tæmning bag om støttebenet og en vrist op i krogen uden for feltet. Jeg tror ganske bestemt ikke, vi har samme syn på superliganiveau. Ikke engang alle i La Liga kan gøre det der.
Nej, det er en fin aktion - tror bare slet ikke det havde været godt nok til at komme fri af et superligaforsvar.
Heller ikke vores?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Klaus » 6. sep 2017, 22:39

Tænk hvis Flores begynder at banke dem ind i samme tempo for os som han gør for landsholdet. Nu ligner det lige pludselig at Peru bliver VM-deltager. Han ligner en vaske ægte guldfugl, som kan blive mange penge værd for os. I den ideelle verden skulle vi så gerne have glæde af ham på højeste niveau i en enkel sæson, og det må meget gerne blive denne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 6. sep 2017, 23:29

Klaus skrev:Tænk hvis Flores begynder at banke dem ind i samme tempo for os som han gør for landsholdet. Nu ligner det lige pludselig at Peru bliver VM-deltager. Han ligner en vaske ægte guldfugl, som kan blive mange penge værd for os. I den ideelle verden skulle vi så gerne have glæde af ham på højeste niveau i en enkel sæson, og det må meget gerne blive denne.
Næsten uanset hvordan han gør det for os i denne sæson, så vil en succesfuld kvalifikation og en bare nogenlunde VM kampagne, såfremt de når så langt, banke prisen gevaldigt i vejret. Bassogog er selvfølgelig ikke ligefrem et typisk eksempel, men det viser ihvertfald at præstationer i superligaen ikke er det primære udgangspunkt for en købende klub. Flores har derudover den fordel at han snakker spansk. Selvom pengene ikke er de største her, så kan man se, at Celta lige har betalt i omegnen af 100 millioner for Emre Mor, der ikke har vist det store siden han blev købt af Dortmund. Det er ikke ligefrem PL økonomier vi snakker, men købekraften er ganske pæn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. sep 2017, 23:38

jonas386 skrev:
Klaus skrev:Tænk hvis Flores begynder at banke dem ind i samme tempo for os som han gør for landsholdet. Nu ligner det lige pludselig at Peru bliver VM-deltager. Han ligner en vaske ægte guldfugl, som kan blive mange penge værd for os. I den ideelle verden skulle vi så gerne have glæde af ham på højeste niveau i en enkel sæson, og det må meget gerne blive denne.
Næsten uanset hvordan han gør det for os i denne sæson, så vil en succesfuld kvalifikation og en bare nogenlunde VM kampagne, såfremt de når så langt, banke prisen gevaldigt i vejret. Bassogog er selvfølgelig ikke ligefrem et typisk eksempel, men det viser ihvertfald at præstationer i superligaen ikke er det primære udgangspunkt for en købende klub. Flores har derudover den fordel at han snakker spansk. Selvom pengene ikke er de største her, så kan man se, at Celta lige har betalt i omegnen af 100 millioner for Emre Mor, der ikke har vist det store siden han blev købt af Dortmund. Det er ikke ligefrem PL økonomier vi snakker, men købekraften er ganske pæn.
Det er fint at Flores kan blive en masse penge værd, ved at spille godt på sit landshold. Men vi skal altså have noget ud af så dygtig en spiller, rent sportsligt. Vi har en forholdsvis lang kontrakt med Flores, og har råd til at se tiden an med masser af den trefarvede i maven. Selvfølgelig forudsat vi stadig ser ham blive bedre og bedre for os... men jeg vil godt nok blive skuffet hvis vi ikke formår at få udfriet potentialet i en spiller som Flores, vi kan jo se det er der.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af jonas386 » 7. sep 2017, 00:47

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Klaus skrev:Tænk hvis Flores begynder at banke dem ind i samme tempo for os som han gør for landsholdet. Nu ligner det lige pludselig at Peru bliver VM-deltager. Han ligner en vaske ægte guldfugl, som kan blive mange penge værd for os. I den ideelle verden skulle vi så gerne have glæde af ham på højeste niveau i en enkel sæson, og det må meget gerne blive denne.
Næsten uanset hvordan han gør det for os i denne sæson, så vil en succesfuld kvalifikation og en bare nogenlunde VM kampagne, såfremt de når så langt, banke prisen gevaldigt i vejret. Bassogog er selvfølgelig ikke ligefrem et typisk eksempel, men det viser ihvertfald at præstationer i superligaen ikke er det primære udgangspunkt for en købende klub. Flores har derudover den fordel at han snakker spansk. Selvom pengene ikke er de største her, så kan man se, at Celta lige har betalt i omegnen af 100 millioner for Emre Mor, der ikke har vist det store siden han blev købt af Dortmund. Det er ikke ligefrem PL økonomier vi snakker, men købekraften er ganske pæn.
Det er fint at Flores kan blive en masse penge værd, ved at spille godt på sit landshold. Men vi skal altså have noget ud af så dygtig en spiller, rent sportsligt. Vi har en forholdsvis lang kontrakt med Flores, og har råd til at se tiden an med masser af den trefarvede i maven. Selvfølgelig forudsat vi stadig ser ham blive bedre og bedre for os... men jeg vil godt nok blive skuffet hvis vi ikke formår at få udfriet potentialet i en spiller som Flores, vi kan jo se det er der.
Jeg er helt enig. Det var udelukkende ift en eventuel salgspris.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af doukas » 5. okt 2017, 20:32

Fuld spilletid til Lesniak imod Island U21.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 5. okt 2017, 21:48

Dalsgaard i startopstillingen for DBU og med assist til Eriksen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af De Fem » 5. okt 2017, 22:14

Jakobsen skrev:Dalsgaard i startopstillingen for DBU og med assist til Eriksen.
Manden tæsker rundt for at få det forsvar til at hænge sammen. Han er som skabt til røver og indianer fodbold.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 8. okt 2017, 00:26

Både GIlli og Hallur spillede for Færøerne i aftenens 0-0 skuffelse mod Letland. Imponerende at de begge har gjort det godt på klubplan siden de smuttede. Ærgrer mig sgu, at vi aldrig fik den gode wing eller wingback ud af GIlli jeg er sikker på vi kunne have fået. Han var altså spændende selvom det måske mere rakte til en merre offensiv plads en den back-plads AaB ville/kunne give ham. At vi måtte sende Hallur videre er mere forståeligt - med Würtz og Risgård på det niveau de havde gang var der svært at give ham spilletid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af PeterS » 9. okt 2017, 10:33

Jakobsen skrev:Både GIlli og Hallur spillede for Færøerne i aftenens 0-0 skuffelse mod Letland. Imponerende at de begge har gjort det godt på klubplan siden de smuttede. Ærgrer mig sgu, at vi aldrig fik den gode wing eller wingback ud af GIlli jeg er sikker på vi kunne have fået. Han var altså spændende selvom det måske mere rakte til en merre offensiv plads en den back-plads AaB ville/kunne give ham. At vi måtte sende Hallur videre er mere forståeligt - med Würtz og Risgård på det niveau de havde gang var der svært at give ham spilletid.
I Bergen spiller han oftest på en af de 3 forreste pladser, mon ikke Gilli ser sig som andet end back.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 10. okt 2017, 09:25

Nu var jeg i Bergen i forbindelse med cykel-VM og kom forbi deres stadion. Her hang der et stort billede af Rudolph Austin fordi han er en del af deres "hall of fame"-startellever. Det siger alt om niveauet i den klub.

Besvar