Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 17. okt 2017, 23:11

Yankee skrev:
seamann skrev:
Tjah, som det så ud i Helsingørkampen var Blåbjerg bedre med bolden end Okore (bl.a. et fint ryk hele vejen op langs venstrekanten). Og nærkampene var Okore ustyrligt ringe i.
Det kan godt være han på sigt (forhåbentlig) er en klar forstærkning, men pt har han ikke niveau/form til at være starter. Alternativerne spiller pt bedre.
Lad mig bruge lidt statistik for at bakke mine pointer op:

Vundne tacklinger pr. kamp: Okore 2,3 - KP 0,5 - Blåbjerg 0,4
Bolderobringer pr. kampe: Okore 0,6 - KP 0,2 - Blåbjerg 0,4
Blokeringer pr. kamp: Okore 1,9 - KP 1,2 - Blåbjerg 0,9
Luftdueller vundet pr. kamp: Okore 1,8 - KP 2,1 - Blåbjerg 1,6
Antal sprinter pr. kamp: Okore 17,8 - KP 16,8 - Blåbjerg 14,2
Afleveringer pr. kamp: Okore 61,8 - KP 60,2 - Blåbjerg 37,0

Kort sagt er det Okore, der tager klart størstedelen af duellerne, dækker bagrum, blokerer afslutninger i feltet osv. Så er det også klart at han laver nogle flere fejl end de andre - han er simpelthen involveret i mange flere forsvarsaktioner fordi han er så ivrig og hele tiden prøver at tage ansvar for vores forsvarsspil.

Uden for eget felt er Kasper P lige så god som Okore, hvilket igen passer ret godt med hvad man ser på banen (idet luftdueller, sprinter og afleveringer typisk stammer fra høje forsvarspositioner). Dog kan Kasper P ikke sparke nær så hårdt som Okore, så hans clearinger og lange afleveringer er klart dårligere.

Jeg synes det er ret tydeligt ud fra både statistik og hvad man ser på banen, at Okore løfter utroligt meget i det centerforsvar og gør opgaven meget lettere for både Blåbjerg og KP. Okore kan og skal blive meget bedre, men det er simpelthen unfair at sige at han ikke har niveau til at være starter.
Tak for det - så kan det være, at noget af den mere useriøse kritik/forslag til forsvar kan forstumme.

Der er jo ingen tvivl om, at Okore er rusten as fuck, og at han skal spille sig op på et andet niveau (hvilket han også selv siger i interview efter kampen i søndags), men det gør han bare ikke ved at spille på reserveholdet, og som Yankee meget sobert påpeger, så er han jo meget mere aktiv i forsvarsspillet end de to andre - især Blåbberen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Mogens » 17. okt 2017, 23:29

Forsvaret bør være rimelig sikkert, hvor jeg mener, at Okore (naturligvis) skal starte inde. Derudover mener jeg også, at Blåbjerg skal på VB. Bytyqi og Klitten er bare for uprøvede (og ja, det kan man blive ved med at sige, indtil de får chancen. Jeg mener bare, at det er for tidligt).

Der hvor der kan ske ændringer uden skader og karantæner er på midtbanen. Flores og Lesniak bør være selvskrevne, mens de to andre pladser er mere åbne. Kakeeto har gjort det fint i de kampe han har været med i, men en Risgaard HELT klar er selvfølgelig oplagt at bringe i spil. Skal vi slås med Randers skal Børsting med, mens Rolim bør få chancen, hvis vi skal være mere spillende.

Pohl og Safranko i front er nok åbenlyst.

I øvrigt tror jeg, at Randers´to mand ude gør mere ondt på dem, end Ahlmanns fravær gør på os. Også udover den åbenlyse årsag, at de må undvære to, og vi kun må undvære en.

Det bør i øvrigt nævnes, at jeg ikke har set andet end målet fra Helsingør-kampen....
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Brodernumsi » 17. okt 2017, 23:54

Okore er pt vores 3. bedste midtstopper. Men han skal selvfølgelig starte inde, for vi skal stadig satse på, at han genvinder sit meget høje topniveau.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 18. okt 2017, 00:31

Brodernumsi skrev:Okore er pt vores 3. bedste midtstopper. Men han skal selvfølgelig starte inde, for vi skal stadig satse på, at han genvinder sit meget høje topniveau.
Og det måler du på...?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Brodernumsi » 18. okt 2017, 01:47

BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:Okore er pt vores 3. bedste midtstopper. Men han skal selvfølgelig starte inde, for vi skal stadig satse på, at han genvinder sit meget høje topniveau.
Og det måler du på...?
bla. at Okore har spillet fuld tid, i vores 3 største nederlag, samt der gik meget få mål ind, i de kampe Blåbjerg og KP spillede sammen. Blåbjerg og KP er bedre sammenspillet med hinanden og resten af holdet. Okore skal have tid, og det forventer jeg også han får. Han bliver forhåbentlig ligaens bedste midtstopper snart.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Kenneth K » 18. okt 2017, 09:42

Mogens skrev:[...] Bytyqi og Klitten [...]
Det kunne være et frisk pust at tage Lukas Klitten med. Jeg er enig i, at det nok er for vovet at lade ham starte inde, men at tage ham med på bænken ville være fint. Og hvis kampen udvikler sig på vores præmisser kan han blive indskiftet i stedet for Blåbjerg - som jeg mener bør starte venstrebacken i Ahlmanns fravær - i løbet af 2. halvleg.

Bulletinerne omkring Lukas Klitten er i hvert fald så positive, at man godt kan håbe på, at han udvikler sig til en god førsteholdsspiller på sigt. Derfor kunne det være oplagt at lade ham snuse til det allerede nu.

seamann

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af seamann » 18. okt 2017, 09:49

BassogogsVen skrev:
Yankee skrev:
seamann skrev:
Tjah, som det så ud i Helsingørkampen var Blåbjerg bedre med bolden end Okore (bl.a. et fint ryk hele vejen op langs venstrekanten). Og nærkampene var Okore ustyrligt ringe i.
Det kan godt være han på sigt (forhåbentlig) er en klar forstærkning, men pt har han ikke niveau/form til at være starter. Alternativerne spiller pt bedre.
Lad mig bruge lidt statistik for at bakke mine pointer op:

Vundne tacklinger pr. kamp: Okore 2,3 - KP 0,5 - Blåbjerg 0,4
Bolderobringer pr. kampe: Okore 0,6 - KP 0,2 - Blåbjerg 0,4
Blokeringer pr. kamp: Okore 1,9 - KP 1,2 - Blåbjerg 0,9
Luftdueller vundet pr. kamp: Okore 1,8 - KP 2,1 - Blåbjerg 1,6
Antal sprinter pr. kamp: Okore 17,8 - KP 16,8 - Blåbjerg 14,2
Afleveringer pr. kamp: Okore 61,8 - KP 60,2 - Blåbjerg 37,0

Kort sagt er det Okore, der tager klart størstedelen af duellerne, dækker bagrum, blokerer afslutninger i feltet osv. Så er det også klart at han laver nogle flere fejl end de andre - han er simpelthen involveret i mange flere forsvarsaktioner fordi han er så ivrig og hele tiden prøver at tage ansvar for vores forsvarsspil.

Uden for eget felt er Kasper P lige så god som Okore, hvilket igen passer ret godt med hvad man ser på banen (idet luftdueller, sprinter og afleveringer typisk stammer fra høje forsvarspositioner). Dog kan Kasper P ikke sparke nær så hårdt som Okore, så hans clearinger og lange afleveringer er klart dårligere.

Jeg synes det er ret tydeligt ud fra både statistik og hvad man ser på banen, at Okore løfter utroligt meget i det centerforsvar og gør opgaven meget lettere for både Blåbjerg og KP. Okore kan og skal blive meget bedre, men det er simpelthen unfair at sige at han ikke har niveau til at være starter.
Tak for det - så kan det være, at noget af den mere useriøse kritik/forslag til forsvar kan forstumme.

Der er jo ingen tvivl om, at Okore er rusten as fuck, og at han skal spille sig op på et andet niveau (hvilket han også selv siger i interview efter kampen i søndags), men det gør han bare ikke ved at spille på reserveholdet, og som Yankee meget sobert påpeger, så er han jo meget mere aktiv i forsvarsspillet end de to andre - især Blåbberen.
Nu ved jeg ikke hvad statistikken dækker over (hvor kommer den fra, hvor mange kampe osv). Under alle omstændigheder kan man ikke læse alt ud af den, fx hvilken position og arbejdsdeling har der været i kampen(e), succesrate i aktionerne, topfart, løbepensum etc, etc.

Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hanga » 18. okt 2017, 09:50

Kenneth K skrev:
Mogens skrev:[...] Bytyqi og Klitten [...]
Det kunne være et frisk pust at tage Lukas Klitten med. Jeg er enig i, at det nok er for vovet at lade ham starte inde, men at tage ham med på bænken ville være fint. Og hvis kampen udvikler sig på vores præmisser kan han blive indskiftet i stedet for Blåbjerg - som jeg mener bør starte venstrebacken i Ahlmanns fravær - i løbet af 2. halvleg.

Bulletinerne omkring Lukas Klitten er i hvert fald så positive, at man godt kan håbe på, at han udvikler sig til en god førsteholdsspiller på sigt. Derfor kunne det være oplagt at lade ham snuse til det allerede nu.
Jeg er som sådan helt enig, men i så fald må man stille store spørgsmålstegn ved, hvorfor man tidligere på året forlængede med Bytyqi.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Kenneth K » 18. okt 2017, 10:00

Hanga skrev:
Kenneth K skrev:
Mogens skrev:[...] Bytyqi og Klitten [...]
Det kunne være et frisk pust at tage Lukas Klitten med. Jeg er enig i, at det nok er for vovet at lade ham starte inde, men at tage ham med på bænken ville være fint. Og hvis kampen udvikler sig på vores præmisser kan han blive indskiftet i stedet for Blåbjerg - som jeg mener bør starte venstrebacken i Ahlmanns fravær - i løbet af 2. halvleg.

Bulletinerne omkring Lukas Klitten er i hvert fald så positive, at man godt kan håbe på, at han udvikler sig til en god førsteholdsspiller på sigt. Derfor kunne det være oplagt at lade ham snuse til det allerede nu.
Jeg er som sådan helt enig, men i så fald må man stille store spørgsmålstegn ved, hvorfor man tidligere på året forlængede med Bytyqi.
Ja, det kan godt virke lige spøjst. Men måske man håber, at han kan blive en late bloomer - lidt ligesom eksempelvis Kusk og Thomsen var det/har været. But what do I know... det er bare gisninger.

Umiddelbart lyder det dog i hvert fald til, at Klitten på papiret er et noget større talent, end Bytyqi er. Og Ahlmann bør på topplan stadig have en håndfuld gode år i sig, skadeshistorik til trods.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. okt 2017, 10:51

Hvis Klitterne er klar til Randers, hvorfor fik han så kun tre minutter mod Middelfart? Det virker ikke til at han er klar på meget mere end samme tid mod Randers.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af De Fem » 18. okt 2017, 10:55

Hanga skrev:
Kenneth K skrev:
Mogens skrev:[...] Bytyqi og Klitten [...]
Det kunne være et frisk pust at tage Lukas Klitten med. Jeg er enig i, at det nok er for vovet at lade ham starte inde, men at tage ham med på bænken ville være fint. Og hvis kampen udvikler sig på vores præmisser kan han blive indskiftet i stedet for Blåbjerg - som jeg mener bør starte venstrebacken i Ahlmanns fravær - i løbet af 2. halvleg.

Bulletinerne omkring Lukas Klitten er i hvert fald så positive, at man godt kan håbe på, at han udvikler sig til en god førsteholdsspiller på sigt. Derfor kunne det være oplagt at lade ham snuse til det allerede nu.
Jeg er som sådan helt enig, men i så fald må man stille store spørgsmålstegn ved, hvorfor man tidligere på året forlængede med Bytyqi.
Jeg er overbevist om, at han tager Patrick Kristensens plads i truppen som reserveback på begge sider.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hanga » 18. okt 2017, 12:30

De Fem skrev:
Jeg er overbevist om, at han tager Patrick Kristensens plads i truppen som reserveback på begge sider.
Det tror jeg også har været AaBs plan, men så bør han jo også spille en kamp som denne, hvor Ahlmann er ude.
Hvis vi begynder at rykke Blåbjerg ud, benytte Patrick, eller ligefrem stille med 17 årige Klitten (hvilket jeg ikke tror på), så har jeg svært ved at se hvad der fik os til at indgå kontraktforlængelse.

Personligt tror jeg at Blåbjerg bliver løsningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 18. okt 2017, 12:43

Hanga skrev:
De Fem skrev:
Jeg er overbevist om, at han tager Patrick Kristensens plads i truppen som reserveback på begge sider.
Det tror jeg også har været AaBs plan, men så bør han jo også spille en kamp som denne, hvor Ahlmann er ude.
Hvis vi begynder at rykke Blåbjerg ud, benytte Patrick, eller ligefrem stille med 17 årige Klitten (hvilket jeg ikke tror på), så har jeg svært ved at se hvad der fik os til at indgå kontraktforlængelse.

Personligt tror jeg at Blåbjerg bliver løsningen.
Helt enig. Bytyqi er 2. årssenior og man har lige stukket ham en 3-årig kontraktforlængelse. Det er på grænsen til det bizarre hvis han ikke er i betragtning når Ahlmann er ude.

Hvis det på længere sigt er planen at han skal være reserve, så skal han jo også have nogle kampe. Fordelen ved Patrick er jo netop at han har spillet 300 kampe og at man kan smide ham ind i en hvilken som helst kamp uden at være bange for hvordan han tackler det. På samme måde som at Blåbjerg og Børsting er gode trupspillere fordi de har spillet 50-70 Superligakampe og ved lige præcis hvad de skal gøre når de kommer på banen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. okt 2017, 14:16

Yankee skrev:
Hanga skrev:
De Fem skrev:
Jeg er overbevist om, at han tager Patrick Kristensens plads i truppen som reserveback på begge sider.
Det tror jeg også har været AaBs plan, men så bør han jo også spille en kamp som denne, hvor Ahlmann er ude.
Hvis vi begynder at rykke Blåbjerg ud, benytte Patrick, eller ligefrem stille med 17 årige Klitten (hvilket jeg ikke tror på), så har jeg svært ved at se hvad der fik os til at indgå kontraktforlængelse.

Personligt tror jeg at Blåbjerg bliver løsningen.
Helt enig. Bytyqi er 2. årssenior og man har lige stukket ham en 3-årig kontraktforlængelse. Det er på grænsen til det bizarre hvis han ikke er i betragtning når Ahlmann er ude.

Hvis det på længere sigt er planen at han skal være reserve, så skal han jo også have nogle kampe. Fordelen ved Patrick er jo netop at han har spillet 300 kampe og at man kan smide ham ind i en hvilken som helst kamp uden at være bange for hvordan han tackler det. På samme måde som at Blåbjerg og Børsting er gode trupspillere fordi de har spillet 50-70 Superligakampe og ved lige præcis hvad de skal gøre når de kommer på banen.
Jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne skrive en 3-årig kontrakt med et ungt talent selvom de ikke vurderer at han pt er god nok til førsteholdet. Hvis de mener at han har det der skal til men lige mangler lidt i at være der hvir han skal være for at komme i superliga'en ser jeg intet besynderligt i det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 18. okt 2017, 14:26

Køllen I Møllen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne skrive en 3-årig kontrakt med et ungt talent selvom de ikke vurderer at han pt er god nok til førsteholdet. Hvis de mener at han har det der skal til men lige mangler lidt i at være der hvir han skal være for at komme i superliga'en ser jeg intet besynderligt i det.
Selvfølgelig, men manden fylder snart 21, så det er vel på tide at han spiller nogle prof-kampe hvis han er så stort et talent? I hans alder burde han have mindst 30-40 liga/divisionskampe inden for vesten.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af le Cid » 18. okt 2017, 14:40

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne skrive en 3-årig kontrakt med et ungt talent selvom de ikke vurderer at han pt er god nok til førsteholdet. Hvis de mener at han har det der skal til men lige mangler lidt i at være der hvir han skal være for at komme i superliga'en ser jeg intet besynderligt i det.
Selvfølgelig, men manden fylder snart 21, så det er vel på tide at han spiller nogle prof-kampe hvis han er så stort et talent? I hans alder burde han have mindst 30-40 liga/divisionskampe inden for vesten.
Det hænger måske også sammen med, at Ahlman er en af de første på holdkortet, når han ikke er skadet. Og så har han heldigvis (og i modsætning til hvad man havde frygtet/delvist regnet med) holdt sig skadesfri i ret lang tid.

Men ja, han skal helt sikkert til at have nogle kampe, hvis forlængelsen skal give mening. Kontraktforlængelser laves vel i tæt dialog med træneren, så det er vel først og fremmest MW, der har et forklaringsproblem, hvis ikke Bytyqi er i spil til VB mod RendOs!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Mogens » 18. okt 2017, 14:42

Hanga skrev:
Kenneth K skrev:
Mogens skrev:[...] Bytyqi og Klitten [...]
Det kunne være et frisk pust at tage Lukas Klitten med. Jeg er enig i, at det nok er for vovet at lade ham starte inde, men at tage ham med på bænken ville være fint. Og hvis kampen udvikler sig på vores præmisser kan han blive indskiftet i stedet for Blåbjerg - som jeg mener bør starte venstrebacken i Ahlmanns fravær - i løbet af 2. halvleg.

Bulletinerne omkring Lukas Klitten er i hvert fald så positive, at man godt kan håbe på, at han udvikler sig til en god førsteholdsspiller på sigt. Derfor kunne det være oplagt at lade ham snuse til det allerede nu.
Jeg er som sådan helt enig, men i så fald må man stille store spørgsmålstegn ved, hvorfor man tidligere på året forlængede med Bytyqi.
Fordi han var det mest oplagte valg på det tidspunkt? Mig bekendt er det en ny plads for Lukas, og ingen/meget få havde vel regnet med, at han på rekordtid ville falde til plads på den position.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hanga » 18. okt 2017, 14:53

Mogens skrev:
Fordi han var det mest oplagte valg på det tidspunkt? Mig bekendt er det en ny plads for Lukas, og ingen/meget få havde vel regnet med, at han på rekordtid ville falde til plads på den position.
Klitten spillede mig bekendt venstre back hele forrige sæson, men det er ikke så væsentligt for min pointe... Hvis Bytyqi kan overhales af en 17årig, må hans niveau være ret langt fra superliga, og så kan det i hvert fald undre mig, at man lavede en kontraktforlængelse i sommers.

Slut herfra så vi kan komme tilbage til topic :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Forza » 18. okt 2017, 16:20

Blåbjerg skal (selvfølgelig) ud på VB NU Ahlmann har karantæne. Det ville ikke give nogen mening at starte med PK derude IMO.

Som jeg ser det ville en ideel opstilling hedde:

Rinne
Pallesen - KP - Okore - Blåbjerg
Børsting - Lesniak - Kakeeto - Flores
Safranko - Pohl

Jeg har et meget ambivalent forhold til Børsting men jeg synes tit han er involveret i de chancer vi spiller os til med ham på banen. Derfor er han mere kampafgørebde end Thellufsen.

Würtz og Risgård har skrantet med skader og den centrale midtbane med Lesniak og Kakeeto har fungeret rigtig godt. Derfor vil jeg lade dem starte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. okt 2017, 16:58

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne skrive en 3-årig kontrakt med et ungt talent selvom de ikke vurderer at han pt er god nok til førsteholdet. Hvis de mener at han har det der skal til men lige mangler lidt i at være der hvir han skal være for at komme i superliga'en ser jeg intet besynderligt i det.
Selvfølgelig, men manden fylder snart 21, så det er vel på tide at han spiller nogle prof-kampe hvis han er så stort et talent? I hans alder burde han have mindst 30-40 liga/divisionskampe inden for vesten.
Det er jeg ikke helt enig i. Jeg kan huske at Lynge for ca 15 år siden sagde at man nok skylle til at indstille sig på at spillerne ikke nødvendigvis slog til som 20-21 årige men at flere først slog til som 22-23 årige. Bla Risgaard var det jo godt vi ikke smed helt ud som 21-årig.

Det er forskelligt hvornår man slår til. Man kan være en "late bloomer". Man må formode at det er det AaB tænker om Bytyqi.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar