Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af troelsh » 23. okt 2017, 21:13

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:Jeg ville også have det fint med en fyreseddel til Wieghorst, men det kommer ikke til at ske inden vinterpausen - og så kommer det også an på hvem de ellers har i kikkerten.
Det her udtrykker nok min holdning meget godt:
Kuhn må simpelthen kunne gøre det bedre end MW, uanset om Gaarde ser ham som assistent eller ej.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2017, 21:14

Pastorius skrev:
Pastorius skrev:Jeg ville også have det fint med en fyreseddel til Wieghorst, men det kommer ikke til at ske inden vinterpausen - og så kommer det også an på hvem de ellers har i kikkerten.
Det her udtrykker nok min holdning meget godt:
Kuhn og Hamren. Hvor svært kan det være? Nu ved jeg godt, at Hamren lige har skrevet under med Örebro, eller hvertfald er blevet ansat, men altså... Hvis han vil være assistent i ôrebro, så kan han vel også blive sportsdirektør i AaB.
Gaarde kan iøvrigt sagtens fortsætte med at tegne de mere langsigtede linjer, og stå for alt det ikke-sportslige.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Legum Magister » 23. okt 2017, 21:15

Et træls resultat i en ulideligt ringe kamp; men fair nok, at Randers fik point, for AaB gjorde intet der berettigede til en sejr.

På baggrund af dagens kamp, synes jeg, at det er meget svært at se, hvordan Wieghorst forventer at skaffe point. Spillet med to defensive midtbanespillere er dræbende, og der er så godt som ingen bevægelse foran boldholderen. At AaB så laver så mange personlige fejl med flere fejlafleveringer, end det burde være muligt i en enkelt kamp, ja det er så en anden sag, det kan man forhåbentlig få styr på. Men hvad med den defensive tilgang til spillet? Bliver der ændret på den, for hvis ikke tror jeg ærligt talt, at Wieghorst's dage rinder ud i vinterpausen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Forza » 23. okt 2017, 21:16

troelsh skrev:
Pastorius skrev:
Pastorius skrev:Jeg ville også have det fint med en fyreseddel til Wieghorst, men det kommer ikke til at ske inden vinterpausen - og så kommer det også an på hvem de ellers har i kikkerten.
Det her udtrykker nok min holdning meget godt:
Kuhn må simpelthen kunne gøre det bedre end MW, uanset om Gaarde ser ham som assistent eller ej.

Kuhn vil være en opgradering på alle fronter. Det vil dog være et selvmål for Gaarde med endnu en trænerfyring og så oveni købet ansætte manden som man har afvist to gange.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 23. okt 2017, 21:16

Heldigt point, set over hele kampen fortjente FC Randers at vinde. Godt nok en ussel kamp ml. to ekstremt dårligt spillende hold. Randrusianerne forsøgte i det mindste, vi derimod spillede en værre gang pindsvine bold.

Godt nok absurd at se en kamp med så mange tekniske fejl, det er helt vildt så mange fejlafleveringer og håbløse førsteberøringer der var.

Rinne var stærkt spillende. Okore, Pallesen og Blåbjerg spillede også udmærket. Jeg synes at Blåbjerg spillede en af de bedre kampe, der er stadigvæk lidt usikre clearinger men bortset fra det var det få fejl han begik.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:17

Legum Magister skrev:Et træls resultat i en ulideligt ringe kamp; men fair nok, at Randers fik point, for AaB gjorde intet der berettigede til en sejr.

På baggrund af dagens kamp, synes jeg, at det er meget svært at se, hvordan Wieghorst forventer at skaffe point. Spillet med to defensive midtbanespillere er dræbende, og der er så godt som ingen bevægelse foran boldholderen. At AaB så laver så mange personlige fejl med flere fejlafleveringer, end det burde være muligt i en enkelt kamp, ja det er så en anden sag, det kan man forhåbentlig få styr på. Men hvad med den defensive tilgang til spillet? Bliver der ændret på den, for hvis ikke tror jeg ærligt talt, at Wieghorst's dage rinder ud i vinterpausen.
Jeg vil da gerne supplere med, at jeg ikke forstår, man havde smidt Kakeeto af. Han havde gjort det godt, fået ros af træneren, og var ikke ringere end alle andre mod FCM. Jeg kan simpelthen ikke se, hvad MC kommer med, som berettiger at han skal snuppe den plads.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Klaus » 23. okt 2017, 21:18

Ret beset skal vi være glade for det ene point i dag. Helsingør blev snydt for et straffespark og havde en på træværket i sidste kamp. Vores hold har færrest afslutninger af alle. Hvad fanden er der blevet af vores AaB. Jeg lever fint med, at vi taber nogle kampe. Men jeg HADER den type pindsvinefodbold vi praktiserer. Vi spiller jo bagud og sidelæns hele tiden. Det er simpelthen så pissekedeligt at se på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:20

Klaus skrev:Ret beset skal vi være glade for det ene point i dag. Helsingør blev snydt for et straffespark og havde en på træværket i sidste kamp. Vores hold har færrest afslutninger af alle. Hvad fanden er der blevet af vores AaB. Jeg lever fint med, at vi taber nogle kampe. Men jeg HADER den type pindsvinefodbold vi praktiserer. Vi spiller jo bagud og sidelæns hele tiden. Det er simpelthen så pissekedeligt at se på.
Vi er også holdt op med at kreere chancer til Jannik Pohl. Det var ellers det, som blev fremhævet hele tiden - at han nok brændte, men det skulle nok komme, for han kom jo til chancerne i alle kampe...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:20

Man kan vel også med rimelighed spørge sig selv om hvad det er vi har fået for de efterhånden tæt på anslået 25-30 mio., som vi har brændt af de seneste to transfervinduer - udover en ganske udmærket keeper, der er længder bedre end den sidste vi havde.

Det er i hvert fald ikke mange af indkøbene som umiddelbart hæver sig over et relativt middelmådigt niveau.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2017, 21:20

Det er umuligt for mig at nære tillid til Wieghorst mere. Jeg kan ikke se tegn på at vi er top 6 materiale.
Det er ret alvorligt det der er gang i i AaB i de sidste par år. Man har forvandlet AaB fra et tophold til et hold der skal kæmpe hårdt om at blive nr. 7-8. Trist...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:21

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Det er vildt som Wieghorst falmer. Så sats sgu da på det der har virket bare lidt!

Så LS skulle fyres for ringe spil, så må Wieghorst være next in line. Det eneste positive man kan sige om dagens kamp, er at Rinne er klasse
Igen. Søndergaard blev ikke fyret for spillet eller resultaterne, han blev fyret for at miste tilliden til det han selv havde gang i.

...og for at miste omklædningsrummet.
Nå, men så lyver Gaarde.
Hvis du regner med at Gaarde - eller en hvilken som helst anden nogenlunde fornuftig sportsdirektør - går i mange detaljer om hvad man ikke var tilfreds med, med en tidligere ansat, så er du mere end almindeligt naiv.
Hvorfor det? Er der et særligt kodeks blandt sportsdirektører, der gør, at det er helt utænkeligt, at de fortæller, hvorfor de træffer visse beslutninger?

Gaarde udtalte omkring starten af 2017 i Mediano-podcasten, at det var AaBs spil, og ikke så meget resultaterne, der fik LS fyret. Det er det jeg forholder mig til.

Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:21

I øvrigt var det da frygteligt at se Marxen stå komplet fri til hovedstød ved deres mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:24

doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Det er vildt som Wieghorst falmer. Så sats sgu da på det der har virket bare lidt!

Så LS skulle fyres for ringe spil, så må Wieghorst være next in line. Det eneste positive man kan sige om dagens kamp, er at Rinne er klasse
Igen. Søndergaard blev ikke fyret for spillet eller resultaterne, han blev fyret for at miste tilliden til det han selv havde gang i.

...og for at miste omklædningsrummet.
Nå, men så lyver Gaarde.
Hvis du regner med at Gaarde - eller en hvilken som helst anden nogenlunde fornuftig sportsdirektør - går i mange detaljer om hvad man ikke var tilfreds med, med en tidligere ansat, så er du mere end almindeligt naiv.
Hvorfor det? Er der et særligt kodeks blandt sportsdirektører, der gør, at det er helt utænkeligt, at de fortæller, hvorfor de træffer visse beslutninger?

Gaarde udtalte omkring starten af 2017 i Mediano-podcasten, at det var AaBs spil, og ikke så meget resultaterne, der fik LS fyret. Det er det jeg forholder mig til.

Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Prøv nu lige at tænke det til ende. Hvis Gaarde går ud og siger "Søndergaard røg ud fordi han havde tabt omklædningsrummet", så er det næste der sker da at journalisterne begynder at rende vores spillere på dørene for at få udpenslet den historie. Det har vi ikke brug for. Og det ville også være et uværdigt spark ud efter en tidligere ansat. Kom nu lige...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2017, 21:25

Gamen skrev:Man kan vel også med rimelighed spørge sig selv om hvad det er vi har fået for de efterhånden tæt på anslået 25-30 mio., som vi har brændt af de seneste to transfervinduer - udover en ganske udmærket keeper, der er længder bedre end den sidste vi havde.

Det er i hvert fald ikke mange af indkøbene som umiddelbart hæver sig over et relativt middelmådigt niveau.
Præcis. Men vi har en træner som ikke får det optimale ud af hver spiller. Hvis ellers der blev spillet med flere indlæg til Safranko samt løb omkring ham, så ville han blive bedre.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:25

Hvad angår Hamrén, så har han andre ambitioner end Örgryte ifølge denne artikel:

https://www.fotbollskanalen.se/superett ... anarlista/

Det kilder lidt. Den nuværende besætning med to tørvetrillere og en træner der vil spille røvsyg fodbold er derimod som at få et gedigent los i nødderne hver gang AaB spiller.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:27

Funky skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Det er vildt som Wieghorst falmer. Så sats sgu da på det der har virket bare lidt!

Så LS skulle fyres for ringe spil, så må Wieghorst være next in line. Det eneste positive man kan sige om dagens kamp, er at Rinne er klasse
Igen. Søndergaard blev ikke fyret for spillet eller resultaterne, han blev fyret for at miste tilliden til det han selv havde gang i.

...og for at miste omklædningsrummet.
Nå, men så lyver Gaarde.
Hvis du regner med at Gaarde - eller en hvilken som helst anden nogenlunde fornuftig sportsdirektør - går i mange detaljer om hvad man ikke var tilfreds med, med en tidligere ansat, så er du mere end almindeligt naiv.
Hvorfor det? Er der et særligt kodeks blandt sportsdirektører, der gør, at det er helt utænkeligt, at de fortæller, hvorfor de træffer visse beslutninger?

Gaarde udtalte omkring starten af 2017 i Mediano-podcasten, at det var AaBs spil, og ikke så meget resultaterne, der fik LS fyret. Det er det jeg forholder mig til.

Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Prøv nu lige at tænke det til ende. Hvis Gaarde går ud og siger "Søndergaard røg ud fordi han havde tabt omklædningsrummet", så er det næste der sker da at journalisterne begynder at rende vores spillere på dørene for at få udpenslet den historie. Det har vi ikke brug for. Og det ville også være et uværdigt spark ud efter en tidligere ansat. Kom nu lige...
Hør nu lige her. Gaarde har jo udtalt, at det var spillet, som fik LS fyret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 23. okt 2017, 21:27

Du milde Skaber i Himlen, hvor Wieghorst i denne kamp sætter en stor, fed streg under, hvad det er for kujon-agtig tilgang, han har til fodbold. Man gør klar til at smide Rolim ind, hvorefter scoringen falder, og så sætter man Abildgaard ind i stedet. Desuden på en kant, mens man beholder Børsting på midten. Det er helt skudt af.
Også udskiftningen af Pohl for Risi peger samme retning. Defensivt, defensivt, defensivt.

Dommeren havde ingen grund til at lægge yderligere tid til, og han skal SLET ikke dømme et nærmest ikke-eksisterende frispark lige uden for feltet i overtidens overtid. Det er simpelthen dommerarbejde under al kritik. Men det er ikke ham, der koster os de to point i dag, det er træneren og de spillere på banen.

Der er intet engagement, ingen vilje til lige at knalde igennem, ingen gejst, hvor man viser, at man fandme vil det lort. Det er omstændeligt, langsomt, uengageret, kedeligt mod et Randers-forsvar, som i store dele af kampen er piv-åbent. Og så skal angribere på dette niveau altså ikke løbe offside 380 gange i løbet af en kamp.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:29

FIDEL skrev: Præcis. Men vi har en træner som ikke får det optimale ud af hver spiller. Hvis ellers der blev spillet med flere indlæg til Safranko samt løb omkring ham, så ville han blive bedre.
Jeg siger heller ikke at han er en dårlig type, men han har meget lidt en moderne forward i dag skal have. Speed, teknik og ikke mindst spilforståelse. Hvor mange gange løber han offside i dag, fordi han snorksover? 10-12 gange? Han er mere en link-up spiller, end en målscorer - statistikkerne taler deres tydelige sprog. Og når man nu har ledt efter en målscorer (og har haft pengene til det), så burde man måske have hentet én der rent faktisk kunne levere det... mål altså.

Han virker igen som en sympatisk type - det var (thumbs up) Curth også, han var dog bortset fra én sæson heller ikke nogen specielt dygtig angriber der hvor det gjaldt.

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af huzaza » 23. okt 2017, 21:29

Hvis bestyrelsen har lidt nosser så må Gaarde stå skole ret - det er ham der har hentet MW og alle lotto kuponerne ...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:30

doukas skrev:
Funky skrev:
Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Prøv nu lige at tænke det til ende. Hvis Gaarde går ud og siger "Søndergaard røg ud fordi han havde tabt omklædningsrummet", så er det næste der sker da at journalisterne begynder at rende vores spillere på dørene for at få udpenslet den historie. Det har vi ikke brug for. Og det ville også være et uværdigt spark ud efter en tidligere ansat. Kom nu lige...
Hør nu lige her. Gaarde har jo udtalt, at det var spillet, som fik LS fyret.[/quote]

Og det er ikke mere en halvdelen af sandheden. Men hvorfor er det i øvrigt relevant i fht. den nuværende situation, hvad Gaarde har sagt om Søndergaard? Er spillet ringe nu? Ja. Ser vi klare tegn på fremgang? Nej. Er der grund til at spekulere i, om Wieghorst er langtidsholdbar? Ja. Bli'r han fyret i morgen? Nej, det er nok temmelig usikkert. Noget at tilføje?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar