Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2017, 21:30

Gamen skrev:Hvad angår Hamrén, så har han andre ambitioner end Örgryte ifølge denne artikel:

https://www.fotbollskanalen.se/superett ... anarlista/

Det kilder lidt. Den nuværende besætning med to tørvetrillere og en træner der vil spille røvsyg fodbold er derimod som at få et gedigent los i nødderne hver gang AaB spiller.
Husker jeg rigtigt, hvis jeg mener, at have læst at han ikke nødvendigvis ønsker at være træner? Altså kunne en rolle som sportsdirektør være en mulighed? Hamren må jo have et stort netværk i hele norden, og derfor også markant bedre muligheder for at tiltrække spillere end Gaarde. Om Gaarde så selv har lysten til at tage en anden rolle end den har har nu, er så mere tvivlsomt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 23. okt 2017, 21:32

Gamen skrev:Hvad angår Hamrén, så har han andre ambitioner end Örgryte ifølge denne artikel:

https://www.fotbollskanalen.se/superett ... anarlista/

Det kilder lidt. Den nuværende besætning med to tørvetrillere og en træner der vil spille røvsyg fodbold er derimod som at få et gedigent los i nødderne hver gang AaB spiller.
Kuhn takker nej, fordi han venter en Wieghorst-fyring og NU ser det må komme, at han kan vende hjem til sin hjerteklub.
Hamren har andre ambitioner, fordi han kan se, at det nuværende setup i AaB ikke kan fortsætte og ved, at det ikke varer længe, inden Lynge kommer med færgen, medbringende en stribe rejemadder og en god cigar og tilbyder ham jobbet som sportsdirektør.

Derefter genrejses AaB til fordums styrke.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af EINHILL » 23. okt 2017, 21:33

Altid noget, at Gaarde satsede på de sikre trænere og ikke bare en eller anden udenlandsk satsning :thumbsup:

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:34

Søndergaard blev ikke kun fyret pga. manglende resultater.
Han blev i ligeså høj grad fyret, fordi han totalt havde mistet omklædningsrummet - negligerede flere af de unge spillere, og trak sig mere og mere ind i sig selv efterhånden som resultaterne udeblev.

Men Wieghorst skulle så angiveligt være dialog-typen, der konstant vil snakke om tingene i plenum i stedet for at arbejde sig ud af udfordringerne på træningsbanen. Hvad der er bedst ved jeg ikke, men det har i hvert fald skabt nogen uro i spillertruppen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:35

Funky skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Prøv nu lige at tænke det til ende. Hvis Gaarde går ud og siger "Søndergaard røg ud fordi han havde tabt omklædningsrummet", så er det næste der sker da at journalisterne begynder at rende vores spillere på dørene for at få udpenslet den historie. Det har vi ikke brug for. Og det ville også være et uværdigt spark ud efter en tidligere ansat. Kom nu lige...
Hør nu lige her. Gaarde har jo udtalt, at det var spillet, som fik LS fyret.
Og det er ikke mere en halvdelen af sandheden. Men hvorfor er det i øvrigt relevant i fht. den nuværende situation, hvad Gaarde har sagt om Søndergaard? Er spillet ringe nu? Ja. Ser vi klare tegn på fremgang? Nej. Er der grund til at spekulere i, om Wieghorst er langtidsholdbar? Ja. Bli'r han fyret i morgen? Nej, det er nok temmelig usikkert. Noget at tilføje?[/quote]

Det var blot, at hvis spillet fik LS fyret (og hvis vi tror på det er hele sandheden) så burde Gaarde sende Wieghorst på Læsøfærgen med en enkeltbillet asap. Eller ikke mere at tilføje, end at projekt "Gaarde som sportsdirektør" har overskredet sidste salgsdato.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:37

doukas skrev: Det var blot, at hvis spillet fik LS fyret (og hvis vi tror på det er hele sandheden) så burde Gaarde sende Wieghorst på Læsøfærgen med en enkeltbillet asap. Eller ikke mere at tilføje, end at projekt "Gaarde som sportsdirektør" har overskredet sidste salgsdato.
Jamen jeg er da enig i, at både Gaarde og Wieghorst kommer mere og mere under lup. Bevares, alle hold skal have lov at spille en pis-kamp en gang imellem, men hele sæsonen har vi jo haltet rundt og skullet kradse alt til os med det yderste af neglene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:38

Gamen skrev:Søndergaard blev ikke kun fyret pga. manglende resultater.
Han blev i ligeså høj grad fyret, fordi han totalt havde mistet omklædningsrummet - negligerede flere af de unge spillere, og trak sig mere og mere ind i sig selv efterhånden som resultaterne udeblev.

Men Wieghorst skulle så angiveligt være dialog-typen, der konstant vil snakke om tingene i plenum i stedet for at arbejde sig ud af udfordringerne på træningsbanen. Hvad der er bedst ved jeg ikke, men det har i hvert fald skabt nogen uro i spillertruppen.
Nu skal det ikke bliver en lang forsvarstale for LS, som jeg bestemt heller ikke var forelsket i, men du må meget gerne uddybde, hvad du mener med "negligerede flere af de unge spillere"? Hvem fik ikke chancen under LS udover Thellufsen?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:39

Og bare lige for at krydre stemningen: De næste 3 kampe hedder OB hjemme, og Hobro ude, og FCM hjemme, så vidt jeg kan se. Det skal sgu nok blive kønt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af AabMaster » 23. okt 2017, 21:40

Vi vil ha AaB på banen", sang vi engang.
I dag har jeg set en flok efterlignere, der spiller i den smukke rødstribede trøje, så en uforstående kan blive forledt til at tro, at det er AaB der spiller. En rigtig AaB kender ved, at AaB spiller et smukt og direkte spil. De er boldfaste og kan ramme en medspiller, der er længere en 5 m væk. De har en offensiv tankegang fordi de ved, at det er vigtigere at score end at holde nullet. Det AaB savner jeg og bliver først lykkelig når jeg finder dem igen, så jeg kan nyde at mit AaB er på banen .
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:41

Funky skrev:Og bare lige for at krydre stemningen: De næste 3 kampe hedder OB hjemme, og Hobro og FCM ude, så vidt jeg kan se. Det skal sgu nok blive kønt.
For helvede.... FCM ude igen? Det er sgu ikke fair!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:41

Funky skrev:Og bare lige for at krydre stemningen: De næste 3 kampe hedder OB hjemme, og Hobro og FCM ude, så vidt jeg kan se. Det skal sgu nok blive kønt.
Midtjylland har vi hjemme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 23. okt 2017, 21:42

doukas skrev:
Funky skrev:Og bare lige for at krydre stemningen: De næste 3 kampe hedder OB hjemme, og Hobro og FCM ude, så vidt jeg kan se. Det skal sgu nok blive kønt.
For helvede.... FCM ude igen? Det er sgu ikke fair!
Det var så også mig, der var for hurtig. Sorry.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2017, 21:42

doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Det er vildt som Wieghorst falmer. Så sats sgu da på det der har virket bare lidt!

Så LS skulle fyres for ringe spil, så må Wieghorst være next in line. Det eneste positive man kan sige om dagens kamp, er at Rinne er klasse
Igen. Søndergaard blev ikke fyret for spillet eller resultaterne, han blev fyret for at miste tilliden til det han selv havde gang i.

...og for at miste omklædningsrummet.
Nå, men så lyver Gaarde.
Hvis du regner med at Gaarde - eller en hvilken som helst anden nogenlunde fornuftig sportsdirektør - går i mange detaljer om hvad man ikke var tilfreds med, med en tidligere ansat, så er du mere end almindeligt naiv.
Hvorfor det? Er der et særligt kodeks blandt sportsdirektører, der gør, at det er helt utænkeligt, at de fortæller, hvorfor de træffer visse beslutninger?

Gaarde udtalte omkring starten af 2017 i Mediano-podcasten, at det var AaBs spil, og ikke så meget resultaterne, der fik LS fyret. Det er det jeg forholder mig til.

Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Han sagde dog også i samme podcast at det aldrig bare var én ting. Han brugte faktisk rigtig meget energi på at få Peter Brüchmann til at forstå at det ikke udelukkende var resultater og spillestil, hvis jeg husker rigtigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2017, 21:46

Gamen skrev:Søndergaard blev ikke kun fyret pga. manglende resultater.
Han blev i ligeså høj grad fyret, fordi han totalt havde mistet omklædningsrummet - negligerede flere af de unge spillere, og trak sig mere og mere ind i sig selv efterhånden som resultaterne udeblev.

Men Wieghorst skulle så angiveligt være dialog-typen, der konstant vil snakke om tingene i plenum i stedet for at arbejde sig ud af udfordringerne på træningsbanen. Hvad der er bedst ved jeg ikke, men det har i hvert fald skabt nogen uro i spillertruppen.
Jeg er ret sikker på der ikke er noget modsætningsforhold mellem de to ting. Mon ikke, og dette er bare et ukvalificeret gæt, men, men mon ikke at man også arbejder med udfordringerne på træningsbanen?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:47

doukas skrev: Nu skal det ikke bliver en lang forsvarstale for LS, som jeg bestemt heller ikke var forelsket i, men du må meget gerne uddybde, hvad du mener med "negligerede flere af de unge spillere"? Hvem fik ikke chancen under LS udover Thellufsen?
Jeg skriver bare, hvad jeg har fået at vide oplevelsen af ham som træner var. Det må sandsynligvis gå på at coachingen af de unge spillere var for dårlig. I hvert fald trak han sig mere og mere, i stedet for at vise at han ville vende skuden.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 23. okt 2017, 21:49

Buzz Killington skrev: Jeg er ret sikker på der ikke er noget modsætningsforhold mellem de to ting. Mon ikke, og dette er bare et ukvalificeret gæt, men, men mon ikke at man også arbejder med udfordringerne på træningsbanen?
Korrekt, men det er nok nærmere vægten af de to ting der er fordelt forkert.
Nu har man vel også være på teambuilding-aktivitet for 3. gang på 4 weekender - måske det bare er hans (moderne) ledelsesstil. I hvert fald har det ikke været videre populært, at alting skal snakkes igennem i plenum om og om igen.
Det var ikke ligefrem den måde Kent Nielsen og Erik Hamrén arbejdede på.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:49

Buzz Killington skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:Det er vildt som Wieghorst falmer. Så sats sgu da på det der har virket bare lidt!

Så LS skulle fyres for ringe spil, så må Wieghorst være next in line. Det eneste positive man kan sige om dagens kamp, er at Rinne er klasse
Igen. Søndergaard blev ikke fyret for spillet eller resultaterne, han blev fyret for at miste tilliden til det han selv havde gang i.

...og for at miste omklædningsrummet.
Nå, men så lyver Gaarde.
Hvis du regner med at Gaarde - eller en hvilken som helst anden nogenlunde fornuftig sportsdirektør - går i mange detaljer om hvad man ikke var tilfreds med, med en tidligere ansat, så er du mere end almindeligt naiv.
Hvorfor det? Er der et særligt kodeks blandt sportsdirektører, der gør, at det er helt utænkeligt, at de fortæller, hvorfor de træffer visse beslutninger?

Gaarde udtalte omkring starten af 2017 i Mediano-podcasten, at det var AaBs spil, og ikke så meget resultaterne, der fik LS fyret. Det er det jeg forholder mig til.

Og hvis du stadigvæk synes, at Wieghorst bedste egenskab er, at han holder fast i det han tror på, så aner du ikke meget om fodbold.
Han sagde dog også i samme podcast at det aldrig bare var én ting. Han brugte faktisk rigtig meget energi på at få Peter Brüchmann til at forstå at det ikke udelukkende var resultater og spillestil, hvis jeg husker rigtigt.
Fair nok, men sådan huskede jeg det ikke. Det eneste konkrete der kom frem, var at spillestilen ikke levede op til AaB-standard og der ikke var så meget pga. resultaterne, og så er det nok rigtig nok, at Gaarde har sagt, at det var en "blanding af flere ting" som folk gerne siger, nå de gerne vil undgå at svare konkret på et spørgsmål.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hanga » 23. okt 2017, 21:51

Gamen skrev:Man kan vel også med rimelighed spørge sig selv om hvad det er vi har fået for de efterhånden tæt på anslået 25-30 mio., som vi har brændt af de seneste to transfervinduer - udover en ganske udmærket keeper, der er længder bedre end den sidste vi havde.

Det er i hvert fald ikke mange af indkøbene som umiddelbart hæver sig over et relativt middelmådigt niveau.
Det må man så sandelige sige.

Jeg var pisse træt af mig selv hele "sommeren", for jeg havde simpelthen svært ved at glæde mig over de mange transfers, som jeg længe havde skreget på. Jeg synes bare ikke at det lød som de rigtige spillere - jo, Rinne og Okore... og her er det kun førstnævnte der har overbevist.

Jeg er/var træt af at være så negativ over det hele, men indtil videre er der ikke meget der viser, at det er/var ubegrundet. Jeg var også negativ da AaB ansatte MW, for jeg frygtede hans DBU skoling med kønsløs, forsigtig boldflytteri. Det var så forudsigeligt et dårligt match, og det har det da også vist sig at være. Jeg tror ikke et sekund på hans projekt, og vi trænger ved gud til at få en mand ind, der kan skabe noget gejst og offensiv gåpåmod på det her hold, så vi da i det mindste kan falde med støvlerne på. Det er ynkeligt at se hvad vi er blevet til i løbet at det sidste 1-1½ år.

Og ja, jeg havde ment nøjagtigt det samme, hvis vi havde vundet i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af doukas » 23. okt 2017, 21:54

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg er ret sikker på der ikke er noget modsætningsforhold mellem de to ting. Mon ikke, og dette er bare et ukvalificeret gæt, men, men mon ikke at man også arbejder med udfordringerne på træningsbanen?
Korrekt, men det er nok nærmere vægten af de to ting der er fordelt forkert.
Nu har man vel også være på teambuilding-aktivitet for 3. gang på 4 weekender - måske det bare er hans (moderne) ledelsesstil. I hvert fald har det ikke været videre populært, at alting skal snakkes igennem i plenum om og om igen.
Det var ikke ligefrem den måde Kent Nielsen og Erik Hamrén arbejdede på.
Din direkte adgang til omklædningsrummet om, hvad hele holdet mener om Morten Wieghorsts ledelsesstil (og hel masse andre ting) er meget misundelsesværdig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2017, 21:54

Jeg synes faktisk problemerne under Wieghorst er så store, at jeg hellere ser Riddersholm som træner! Det kommer ikke til at ske... I know.
Kuhn sker heller ikke. Det bliver jo nok en udlænding hvis vi skal have ny træner. Men alt er pt. Bedre end wieghorst.

Besvar