Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gnu » 24. okt 2017, 08:57

Jeg har troet på det indtil nu, men jeg er færdig med WiegHesten. Ikke på grund af resultatet i aftes, men på grund af tilgangen til kampen. Patrick på vestre back, MC ved siden af en anden sekser og Børsting alle i samme startopstilling. Toppet med en indskiftning af Risgård som angriber.

Kakeeto har gjort det godt, men han ryger helt ud af truppen - ifølge WiegHesten fordi han er slidt. Hvad så med at starte ham og så lave en planlagt udskiftning med Risgård? Nej, det var åbenbart helt utænkeligt.

Det er så kujonagtigt, som det overhovedet kan blive med de spillere vi har til rådighed, og det er meget tæt på at være en fadæse i klasse med Holger på midten. WiegHesten frygter et nederlag mere end han tør jagte en sejr, og så bliver det lige så ringe som i aftes. Det kan vi simpelthen ikke bruge til noget. Han må ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2017, 09:09

Gnu skrev:Jeg har troet på det indtil nu, men jeg er færdig med WiegHesten. Ikke på grund af resultatet i aftes, men på grund af tilgangen til kampen. Patrick på vestre back, MC ved siden af en anden sekser og Børsting alle i samme startopstilling. Toppet med en indskiftning af Risgård som angriber.

Det er så kujonagtigt, som det overhovedet kan blive med de spillere vi har til rådighed, og det er meget tæt på at være en fadæse i klasse med Holger på midten. WiegHesten frygter et nederlag mere end han tør jagte en sejr, og så bliver det lige så ringe som i aftes. Det kan vi simpelthen ikke bruge til noget. Han må ud.
Wieghorst kan selvfølgelig bebrejdes at vi spillede uhyre defensivt og idéforladt, men det er svært at bebrejde ham at spillerne spillede så horribelt og lignede nogle der prøvede at sætte rekord i fejlafleveringer, dårlige førsteberøringer og elendige beslutninger. Kampen i går aftes kandiderer kraftigt til at være én af de ringeste i flere år.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af fish » 24. okt 2017, 10:31

Jeg er helt i kulkælderen efter i går. Vi skal vel tilbage til 10/11 for at finde noget mere deprimerende. Jeg trøster mig ved at

Jeg synes egentlig der bliver forsøgt nogle positive ting, især i de første 30. Spillerne forsøger at lave hurtige førstegangs afleveringer og lave flow i spillet. Spillerne forsøger at spille sig frem i banen. På dagen magter de det bare ikke og det er selvfølgelig dybt deprimerende at se på. Men hvis de ikke forsøger og ikke øver sig i det i kamp, så kommer det vel aldrig til at ske.

Jeg synes også det er positivt at vores forsvar virker mere stabilt end længe. Jeg tilskriver dette 98% udskiftningen på målmandsposten. Det er simpelthen det bedste der er sket i denne sæson. Stabil og ikke mindst kommunikerende med sit forsvar. En målmand der rent faktisk er ude i feltet og griber bolde. Det er så tiltrængt når vi ikke mere har KEP og Thelander til at rydder op. Og så er han tilmed fornuftig med fødderne også.

Ellers er det sq bare deprimerende at se på når vi kommer op på midten. Vi er mere bange for at tabe end tændte på at vinde. MC som lavede nogle glimrende kampe tidligt på sæsonen forekommer kastreret og det forekommer som om at han har fået en lodret på ikke at spille frem i banen. Utallige gange har han muligheder frem i banen men spiller istedet baglæns. Det samme forekommer mig med Lesniak, og med de to sammen, så sker der bare ikke det helt store.

Vi får intet ud af Flores. Er det fordi at det er for let at stække ham når der ikke er andre offensive trusler? Hvorfor spilles Tellufsen ikke mere fra start? Hvorfor ser vi ikke Rolim, har vi overhovedet gjort det siden hans stærke indhop i pokalen?

Det blive en kamp bare at trække sig på stadion til næste runde....

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af 9000AaB » 24. okt 2017, 10:44

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:Jeg har troet på det indtil nu, men jeg er færdig med WiegHesten. Ikke på grund af resultatet i aftes, men på grund af tilgangen til kampen. Patrick på vestre back, MC ved siden af en anden sekser og Børsting alle i samme startopstilling. Toppet med en indskiftning af Risgård som angriber.

Det er så kujonagtigt, som det overhovedet kan blive med de spillere vi har til rådighed, og det er meget tæt på at være en fadæse i klasse med Holger på midten. WiegHesten frygter et nederlag mere end han tør jagte en sejr, og så bliver det lige så ringe som i aftes. Det kan vi simpelthen ikke bruge til noget. Han må ud.
Wieghorst kan selvfølgelig bebrejdes at vi spillede uhyre defensivt og idéforladt, men det er svært at bebrejde ham at spillerne spillede så horribelt og lignede nogle der prøvede at sætte rekord i fejlafleveringer, dårlige førsteberøringer og elendige beslutninger. Kampen i går aftes kandiderer kraftigt til at være én af de ringeste i flere år.
Er desværre enig I at det er MWs skyld og assistenttrænerne.
- Forstår ikke tankegangen med at spille Patrick på VB nu når vi har Blåbjerg, KP og Okore klar fra start - dog gjord Patrick det fint i kampen fair nok.
- Derudover forstår jeg slet ikke Kakeeto ikke bar med på bænken - fair nok han er træt men han har været en af de store overraskelser i år PT.
- Og så vælger man at starte med MC på midtbanen når man ved det bliver en kaos kamp, og det passer slet slet ikke til MCs stil - så hellere starte med Risgård og skifte ud senere med en anden Midtbane mand, for er godt klar over Risgård ikke kunne klare en hel kamp.
- Og til sidst da man endelig scorer så vælger man fandme at tage offensiv spillerne ud og så spille med en række midtbane spillere der bar spiller som om de bar er fyld på banen. Det jo totalt kaos bold og det er 100% MWs skyld.

I år er jeg mere nervøs end jeg var sidste år, men der er heldigvis stadig lang vej endnu til sæsonen er ovre, og vi har et vintervindue til at skaffe spillere til nedrykningsspillet - men vi skal godt nok være glad for Helsingør er med i ligaen i år og at de har solgt deres profiler.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 10:48

Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Søgaard » 24. okt 2017, 10:53

fish skrev: Vi får intet ud af Flores. Er det fordi at det er for let at stække ham når der ikke er andre offensive trusler?
Jeg synes egentlig han viser sine evner i glimt, hurtig boldomgang, præcise afleveringer etc. Men han er ikke typen der driver bolden, ruller en mand eller 3, lige løber ned og erobrer bolden og smækker en lang aflevering afsted. Han er afhængig af at der er nogle der er med på lidt småspil og holder tempo i bolden, en 1-2, og tager en smule opmærksomhed fra ham så han kan løbe i position. Det har vi ikke. Ingen af de 3 andre på midtbanen kunne lave en præcis aflevering som var mulig at behandle i løb, ja, MC og Børsting laver endda flere afleveringer der ligger bag manden. Ikke meget, men nok til at bremse spillet - MC gør det endda konsekvent og spiller meget sjældent fremad, endnu mere sjældent uden en berøring for meget, hvilket gør det endnu mere skræmmende at afleveringen stadig ikke ligger der - Børsting prøver i det mindste 1. gang. At Safranko åbenbart ikke kunne tæmme en bold i går, gør det ikke bedre. PK var heller ikke noget værd, defensivt som offensivt.

Vi sætter ikke Flores op til noget som helst - og dem han prøver at sætte op, behandler bolden af h.. til. Begge dele skal der ske noget med, hvis vi skal have noget ud af ham.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Kenneth K » 24. okt 2017, 10:58

Pisse irriterende, at vi ikke lige kunne få fedtet de 3 relativt ufortjente point hjem i går... Så havde der da været lidt positivt at tage med.

Og pisse irriterende at stå op til at læse, at Okore er utilfreds med, at dommeren dømmer det frispark, der gav Randers udligningen. Skylden ligger hos Okore selv, som helt uforståeligt giver dommeren muligheden for overhovedet at dømme den. Okores meget offensive/vovede bulderbasse-facon at forsvare på har kostet tidligere, og kostede igen i går. Når det lykkes er det selvfølgelig meget fint at se på, men han er kun en skygge af sit gamle jeg, og så bonner den facon at forsvare på altså negativt ud.

Wieghorst ligner også en træner, der mest af alt er bange for at miste sit job, og det bliver hans dispositioner utroligt forkrampede af. En ond spiral, som kun Gaarde vel kan udrede: Enten ved at opsige Wieghorst, eller fortælle ham at han sidder sikkert i sædet. At gå med halve idéer og halve løsninger hele tiden bliver aldrig godt - og sådan er det med Wieghorsts dispositioner for tiden.

At få klemt sig ind i top 6 er ikke umuligt, men det er da lige før, at jeg i skrivende stund helst vil være det foruden. I vores nuværende fortfatning ville vi bare blive prügelknabe i top 6-slutspillet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 24. okt 2017, 10:59

fish skrev:
Vi får intet ud af Flores. Er det fordi at det er for let at stække ham når der ikke er andre offensive trusler? Hvorfor spilles Tellufsen ikke mere fra start? Hvorfor ser vi ikke Rolim, har vi overhovedet gjort det siden hans stærke indhop i pokalen?
Jeg synes altså stadig Flores slipper alt for let. Hvorfor er det altid holdets skyld når han ikke præsterer?

I går tæller jeg mindst fire situationer, hvor han bliver retvendt i en farlig position med plads foran sig på den sidste tredjedel - den ene gang endda helt inde i Randers' felt. Det er altså glimrende set-up-spil, men hver eneste gang misser han tæmningen eller dribler ind i en modstander. Flores er bare ikke nogen særlig god gennembrudsspiller eller mellemrumsspiller.

Forstå mig ret - der er ikke en finger at sætte på hans arbejderindsats og han har også løftet sig i forhold til sidste sæson. Han har bare ikke løftet sig ift. at være kampafgørende - tværtimod er han bare blevet en deluxe-udgave af Frederik Børsting. Der bliver løbet, kæmpet og afleveret pænt til siden, men på den sidste tredjedel skaber han intet.

Flores har nu spillet 31 kampe og lavet 2 mål og 1 assist. De sidste 31 kampe har Børsting lavet 5 mål og 4 assists.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 11:10

BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Og det er rigtigt nok. Resultatmæssigt er vi ikke i krise. Spillemæssigt, derimod, synes jeg godt, man kan være mere end bare lidt bekymret, for vi er jo ikke i nærheden af at levere spil, man kan tro på kan udfordre holdene over os. Uden at skulle vække spøgelset fra Søndergaard-afskedigelsen, så har jeg virkelig svært ved at se de positive udviklinger i spillet. Det fremhæves, at vores defensiv er blevet stærkere. Arh. I går kreerede Randers en række chancer, og vi skal takke Rinne meget for, at det først var til allersidst, han måtte kapitulere. Rinne og til dels Okore gør det godt, men at gøre det til, at AaB som et hold har en god defensiv, det synes jeg ikke holder vand. Og det er ikke et gangbart forsvar for det komplet håbløse spil fremad banen i går, at AaB måske har mere fokus på defensiven lige nu. Der var ingen plan, ingen sammenhæng, og stort set samtlige spillere havde svært ved at finde et acceptabelt personligt niveau frem. Vi så altså et hold, som lige havde været på ryste-sammen tur! (hvorfor fyrer man egentlig sådan en tur af midt i sæsonen?). Alene antallet af spillere, som så ud til ikke at være klar til at levere varen, må bekymre.

Og så vækker jeg lige Søndergaard-spøgelset alligevel. Hvis LS røg ud fordi han mistede grebet om truppen, så kan det samme selvfølgelig ske for MW. Og så er vi inde på, hvor meget der egentlig er MW's, Gaardes, og andre ledelsespersoners ansvar...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 11:15

Yankee skrev:
fish skrev:
Vi får intet ud af Flores. Er det fordi at det er for let at stække ham når der ikke er andre offensive trusler? Hvorfor spilles Tellufsen ikke mere fra start? Hvorfor ser vi ikke Rolim, har vi overhovedet gjort det siden hans stærke indhop i pokalen?
Jeg synes altså stadig Flores slipper alt for let. Hvorfor er det altid holdets skyld når han ikke præsterer?

I går tæller jeg mindst fire situationer, hvor han bliver retvendt i en farlig position med plads foran sig på den sidste tredjedel - den ene gang endda helt inde i Randers' felt. Det er altså glimrende set-up-spil, men hver eneste gang misser han tæmningen eller dribler ind i en modstander. Flores er bare ikke nogen særlig god gennembrudsspiller eller mellemrumsspiller.

Forstå mig ret - der er ikke en finger at sætte på hans arbejderindsats og han har også løftet sig i forhold til sidste sæson. Han har bare ikke løftet sig ift. at være kampafgørende - tværtimod er han bare blevet en deluxe-udgave af Frederik Børsting. Der bliver løbet, kæmpet og afleveret pænt til siden, men på den sidste tredjedel skaber han intet.

Flores har nu spillet 31 kampe og lavet 2 mål og 1 assist. De sidste 31 kampe har Børsting lavet 5 mål og 4 assists.
Flores spillede ikke sin bedste kamp i går, ingen tvivl om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af troelsh » 24. okt 2017, 11:21

BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Jeg mener det er problematisk når frygten for at tabe med længder overskygger lysten til at vinde, man kunne have brugt Risgård fra start istedet for MC, man kunne have rykket Blåbjerg ud på venstreback, for at få en venstrebenet spiller ud på backen, ja man kunne har gjort tusind ting anderledes, pointen er bare at vi spiller så meget med livrem og seler, at vores offensiv bliver fuldstændig kastreret.
Når man så har en ledelse der udadtil ofte har understreget, at vi skal spille underholdende, ja så klinger det lidt hult.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 11:25

troelsh skrev:
BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Jeg mener det er problematisk når frygten for at tabe med længder overskygger lysten til at vinde, man kunne have brugt Risgård fra start istedet for MC, man kunne have rykket Blåbjerg ud på venstreback, for at få en venstrebenet spiller ud på backen, ja man kunne har gjort tusind ting anderledes, pointen er bare at vi spiller så meget med livrem og seler, at vores offensiv bliver fuldstændig kastreret.
Når man så har en ledelse der udadtil ofte har understreget, at vi skal spille underholdende, ja så klinger det lidt hult.
Risgård udtalte før kampen, at han helst ville spille centralt og søge med frem i feltet, men at Wieghorst ønsker at spille med 2 traditionelle 6'ere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af troelsh » 24. okt 2017, 11:32

Funky skrev:
troelsh skrev:
BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Jeg mener det er problematisk når frygten for at tabe med længder overskygger lysten til at vinde, man kunne have brugt Risgård fra start istedet for MC, man kunne have rykket Blåbjerg ud på venstreback, for at få en venstrebenet spiller ud på backen, ja man kunne har gjort tusind ting anderledes, pointen er bare at vi spiller så meget med livrem og seler, at vores offensiv bliver fuldstændig kastreret.
Når man så har en ledelse der udadtil ofte har understreget, at vi skal spille underholdende, ja så klinger det lidt hult.
Risgård udtalte før kampen, at han helst ville spille centralt og søge med frem i feltet, men at Wieghorst ønsker at spille med 2 traditionelle 6'ere.
I know, og det er i sig selv problematisk at en af vores bedste spillere bliver brugt på alle mulige positioner hvor han ikke er god, igen fordi man ønsker at spille med livrem og seler.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 24. okt 2017, 11:49

troelsh skrev:
I know, og det er i sig selv problematisk at en af vores bedste spillere bliver brugt på alle mulige positioner hvor han ikke er god, igen fordi man ønsker at spille med livrem og seler.
Det er også det, jeg hører Risgård sige. Og i det hele taget synes jeg, der er nogle tegn på, at kemien mellem Wieghorst og truppen/dele af truppen måske ikke er tiptop. Da Pohl efter en ringe hjemmebaneindsats for nylig forklarede, at det måske skyldtes, at folk var trætte efter landskampsopgaver og nonstop træning, så blev Wieghorst forholdt de udsagn. Han reagerede med noget der lignede vantro og et forsøg på en casual kommentar om, at Pohl nok havde spøgt. Ikke meget overskud i det. Og nu har man så lige været på rystesammen-tur? Midt i sæsonen? Hvad er problemet? Jeg begynder at tænke, at han måske ikke helt har den psyke, der skal til. Han var også i skænderier på sidelinien med Glenn i Århus - og selv om det da er morsomt, så er det ikke vanlig standard for en AaB-træner. Hans udfald mod Hobro-bossen var også noget, vi ikke er vant til at se.

Og igen, det er ganske meget svært at vide udefra set, om de ting, jeg beskriver, egentlig siger noget om Wieghorst, eller nogle af forholdene rundt omkring ham. Måske de rigtige problemer gemmer sig i kulissen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gnu » 24. okt 2017, 11:59

BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 24. okt 2017, 11:59

BoT skrev:Hvis man seriøst mener, at gårsdagens kamp var det ringeste, AaB har præsteret i 15 år, har man godt nok enten en utroligt skidt hukommelse, eller simpelthen bare ingen forstand på fodbold.

Det ærgerlige er selvfølgelig, at det ikke er det ringeste vi har præsteret, for det fortæller jo samtidig en historie om, at vi på intet tidspunkt i historien har været et fast tophold. For det har vi ikke. I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.

Og så kan man skælde MW ud for at tænke defensivt. Men igen: Det er bestemt ikke mærkeligt, at han gør det. Tror I seriøst på, at det ville have givet os flere point i denne sæson, hvis vi havde satset på vores angrebsspil?
Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.

Lige nu er vi et hold, der er meget svært at besejre. Lige nu har vi kun tabt 1 ud af 12 betydende kampe. Det har ikke været kønt, men vi har ikke tabt. Og nederlag er altså det, der for alvor skaber kriser.

Er AaB i krise lige nu? Nej, det mener jeg faktisk ikke. Er vi en udfordrende situation? Ja helt bestemt. Vil det løse noget at fyre træneren, sportsdirektøren, assistenttrænere og adskillige spillere i truppen? På ingen måde.
Enig. Et godt solidt defensivt udgangspunkt skraber nogle flere point sammen end en mere offensiv tilgang til tingene.

AaB bør bruge sæsonen til at vurdere, hvilke spillere der skal ud og hvor der skal forstærkes. Samtidigt skal der selvfølgelig kæmpes for at komme i top6, hvor jeg tænker Horsens, fcn(de mister ham den ulidelige midtbanespiller til Brentford denne vinter) og Hobro, som hold AaB kan true.

En god afslutning på efteråret, så AaB blot ligger 2-4 point efter ved pausen kunne være fint.

Så kan det være der skal investeres til vinter i noget spændende og forbedrende.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 12:09

BoT skrev:I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.
Men aldrig perioder der har varet 25+ kampe.
Du fremhæver at vi kun har tabt 1 ud af 12 betydende kampe, men lad os nu tale Superliga fremfor elendig modstand i pokalen.
Vi har kun vundet 3 af de sidste 12 - alle hjemmekampe, og mod de 3 ringeste udehold i ligaen. I 2 af kampene fedter vi sejren hjem ved at spille catenaccio i hele 2 halvleg.
Mig bekendt er vi AaB - possession-baserede, spildominerende, teknisk spillende AaB - ikke tonser-AaB, der får Horsens til at ligne Barcelona.

Hvis det er det nye AaB - at spille efter 1 point hver gang, selv mod et hold der er i dyb, dyb krise, og kun har lavet 5 mål i 12 kampe, hvis man fjerner AGF-kampen, så er det vist snart på tide at stampe i jorden. Hvad fanden sker der?!

Selvfølgelig er vi i både pointmæssig og spillemæssig krise. Vi kommer ikke i top 6 med disse indsatser, og står dermed til at misse målsætningen for 2. år i træk.

Og i øvrigt: 1 sejr i de seneste 22 Superliga-udekampe er et krisetegn, uanset hvordan man vender og drejer det.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 12:53

Gamen skrev:
BoT skrev:I ALLE sæsoner foruden mesterskabssæsonerne har vi leveret perioder med spil som det i går.
Men aldrig perioder der har varet 25+ kampe.
Du fremhæver at vi kun har tabt 1 ud af 12 betydende kampe, men lad os nu tale Superliga fremfor elendig modstand i pokalen.
Vi har kun vundet 3 af de sidste 12 - alle hjemmekampe, og mod de 3 ringeste udehold i ligaen. I 2 af kampene fedter vi sejren hjem ved at spille catenaccio i hele 2 halvleg.
Mig bekendt er vi AaB - possession-baserede, spildominerende, teknisk spillende AaB - ikke tonser-AaB, der får Horsens til at ligne Barcelona.

Hvis det er det nye AaB - at spille efter 1 point hver gang, selv mod et hold der er i dyb, dyb krise, og kun har lavet 5 mål i 12 kampe, hvis man fjerner AGF-kampen, så er det vist snart på tide at stampe i jorden. Hvad fanden sker der?!

Selvfølgelig er vi i både pointmæssig og spillemæssig krise. Vi kommer ikke i top 6 med disse indsatser, og står dermed til at misse målsætningen for 2. år i træk.

Og i øvrigt: 1 sejr i de seneste 22 Superliga-udekampe er et krisetegn, uanset hvordan man vender og drejer det.
Du fremhæver tit, at vi har mødt de tre dårligste udebanehold på hjemmebane. Det er korrekt, og de kampe vandt vi. Samtidig har vi mødt de 4 stærkeste hjemmehold på udebane, og kun tabt to.

Selvfølgelig skal man ikke kun kigge på her og nu-billeder, men at kigge så langt tilbage, som du gør, synes jeg er uretfærdigt: Lars Søndergaard blev jo netop fyret, fordi man ikke troede, han kunne vende skuden, og MW har ikke engang haft et år sammen med truppen endnu - og knapt et halvt år med den første trup, han har haft ideel mulighed for at præge.
Stabilitet og succes skabes ikke på 4-5 måneder. Det er et langt, sejt træk. Og lige pt virker det til, at der er nogle mekanismer i spil hos vores spillere, som begrænser deres præstation, hvilket fx kommer til udtryk i kvaliteten af afleveringer eller lysten til at udfordre. Disse mekanismer kan ikke kureres henover natten eller ved at brug Blåbjerg som venstreback eller smide MC på porten. De tager lang tid at ændre på, for det handler om grundlæggende selvtillid og tro på egne evner.

Jeg tror ikke, der findes nogen træner, der har en mirakelkur til på meget kort sigt at ændre sådan en tilstand - og derfor må den ansvarlige træner forsøge at arbejde langsigtet. Analysen kan let være, at det er mest langsigtet at undgå at tabe - fremfor at løbe ind i kontramål i mod og nederlag på nederlag. Og skal man ud af en krise, må man altså nogle gange sætte de fine bestyrelsesbestemte visioner om possession og Barca-spil ud på sidelinien.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BoT » 24. okt 2017, 12:58

Gnu skrev:
BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
At man vælger at styrke defensiven, når man på en dårlig dag på udebane mod et meget sultent modstanderhold fører 1-0 kort før tid, vil 9/10 trænere vælge - fordi de udmærket kender mekanismerne i en fodboldkamp. Tror du selv på, at vi havde fået mere ud af at sætte Rolim eller Sylvestr - begge spillere, der bestemt ikke ligefrem knokler for holdet - på banen til sidst? Når man VED, at Randers vil være desperate og kaste ALT frem til sidst? Virker det for dig i FM??

Du aner jo ingenting om, hvordan den fysiske og mentale tilstand er hos hverken Risgård eller Kakeeto, og at du leger vismand og synes, at vi sikkert havde vundet med de to i startopstillingen, giver jeg altså ikke meget for.

Selvfølgelig kan vi debattere trænerens dispositioner - lad os bare erkende, at vi ikke har en brøkdel af de forudsætninger for at foretage taktiske dispositioner om taktik og opstilling, som trænerteamet har. Derfor skal vi måske være varsom med dommedags-mandagstræner-konklusionerne efter kampen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2017, 13:08

Gaarde6 skrev:Er det ikke snart ved at være på tide at kigge truppen efter i sømmene?
Det er den samme rille det kører i, hver gang AaB ikke vinder. Fyr træneren!
Er der seriøst nogen herinde, som kan kigge sig selv i spejlet og bilde jer ind, at vores trup er god nok til top 6?

Jeg synes ikke truppen er god nok til meget mere end den har præsteret siden mesterskabet.

Jeg tror ikke det er pga dårlig træner eller dårlig taktik. Jeg tror de sidste 2-3 sæsoners spil afspejler sig meget godt i truppens reelle styrke.

Vores start 11'er er jo ikke god nok til at spille med i top 6. Og endnu værre.. Vi har INTET at skyde med fra bænken, som kan vende en kamp for os.
Man hører ofte: Sæt ham og ham på bænken. Fair nok. Men hvem vil folk så ha ind? For som jeg ser det er der da ingen uden for holdet, som springer i øjnene som noget, der kan gøre det bedre!!?

Vi har 1 venstre back med niveau til superligaens top 6. 1 højre back. 1 midterforsvar. 2-3 centrale midtbane spillere. 0 kanter. Og måske 1 angriber. Og så har vi så den bedste målmand i ligaen.
Er der nogen, som er uenige i det?

Vi har ingen spillende midterforsvar. Vi har ingen kanter med gennembruds styrke og ingen målscorer på holdet.
Er der noget at sige til vi spiller som vi har gjort i 2-3 sæsoner.

Jeg synes det helt seriøst ikke!
Det er altid på tide at kigge truppen efter i sømmene. En trup skal evalueres konstant, og det er bl.a. også derfor, at man har en træner.
Og nej, den nuværende trup er bestemt ikke god nok. Der er store mangler på især den offensive dele, mens forsvaret også mangler lidt endnu. Keeper-posten er vel det eneste sted, man isoleret kan sige, at det er AaB værdigt i niveau.

Når det så er sagt, så handler det altså ikke blot om dette. Tag en kamp som i går, som jeg synes, på bedste vis viser, hvorfor pilen også peger i voldsom grad på træneren: Rolim står klar til at komme ind, fordi der så tydeligt mangler offensiv kvalitet og idéer til at komme frem til noget som helst (og man har skiftet den ene angriber ud med en fejlplaceret midtbanespiller 8 min før). Så scorer AaB på et relativt lucky punch, hvorefter Wieghorst annullerer udskiftningen og i stedet sætter endnu en midtbanespiller ind, som ved Gud ikke er nogen offensiv åbenbaring. Derved åbner man alle muligheder for, at modstanderne kan udligne i stedet for at satse på at få lukket kampen i stedet.
Man kan sikkert sagtens argumentere for det snusfornuftige i det i går, men problemet er bare, at det er en tendens og forekommer systematisk.

Summa summarum: Det er korrekt, at materialet ikke er godt nok, men det er trænerens opgave at stille et hold og disponere de udskiftninger han har på en måde, som skaber bedst mulig grobund for et ordentligt resultat. Der svigter træneren altså også igen og igen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar