Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2017, 19:43

BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2017, 19:46

Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2017, 19:59

BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
Jeg ved ikke hvad du mener med proces for processens skyld, men du kan da nærmest ikke svinge en død kat herinde, eller i medierne uden at ramme nogen forholder sig til hvordan det går pt. i AaB. Det sker ca. efter hver kamp. Det ville være helt i gennem upassende for en sportschef at gøre det i samme grad. Han skal udtale sig præcis som han gør i interviewet, for han er netop ansat til at holde det store forkromede overblik. Så kan spillerne, medierne og til dels træneren beholde et mere kortsigtet perspektiv.

Jeg forstår vitterligt ikke din anke, eller hvorfor du afkræver at Gaarde bliver mere bombastisk i sine udtalelser. Hvad skulle han, eller AaB dog vinde på det?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2017, 20:04

Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
Jeg ved ikke hvad du mener med proces for processens skyld, men du kan da nærmest ikke svinge en død kat herinde, eller i medierne uden at ramme nogen forholder sig til hvordan det går pt. i AaB. Det sker ca. efter hver kamp. Det ville være helt i gennem upassende for en sportschef at gøre det i samme grad. Han skal udtale sig præcis som han gør i interviewet, for han er netop ansat til at holde det store forkromede overblik. Så kan spillerne, medierne og til dels træneren beholde et mere kortsigtet perspektiv.

Jeg forstår vitterligt ikke din anke, eller hvorfor du afkræver at Gaarde bliver mere bombastisk i sine udtalelser. Hvad skulle han, eller AaB dog vinde på det?
En sportschef må gerne være kritisk - og selvkritisk. Det er Gaarde ikke, længere er den ikke. Så kan du snakke om kommunikationsstrategi og anden gøgl herfra og til juleaften; der findes flere af slagsen, så det er mere et spørgsmål om temperament end sandheder, som du insinuerer at ligge inde med.
Jeg anerkender din holdning til emnet og strategien, men det gør den ikke til den uomtvistelige sandhed.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af le Cid » 25. okt 2017, 20:12

BassogogsVen skrev:Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvis du mener, at vi descideret har en del af debatsiden, som mener at alt er fryd og gammen, så læser vi ikke de samme indlæg!
Der er nogen, der mener, at alt ikke er helt til hundene. Jeg tror dog ikke, at jeg har læst et eneste indlæg, som synes at det overvejene går godt i klubben!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2017, 20:14

BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
Jeg ved ikke hvad du mener med proces for processens skyld, men du kan da nærmest ikke svinge en død kat herinde, eller i medierne uden at ramme nogen forholder sig til hvordan det går pt. i AaB. Det sker ca. efter hver kamp. Det ville være helt i gennem upassende for en sportschef at gøre det i samme grad. Han skal udtale sig præcis som han gør i interviewet, for han er netop ansat til at holde det store forkromede overblik. Så kan spillerne, medierne og til dels træneren beholde et mere kortsigtet perspektiv.

Jeg forstår vitterligt ikke din anke, eller hvorfor du afkræver at Gaarde bliver mere bombastisk i sine udtalelser. Hvad skulle han, eller AaB dog vinde på det?
En sportschef må gerne være kritisk - og selvkritisk. Det er Gaarde ikke, længere er den ikke. Så kan du snakke om kommunikationsstrategi og anden gøgl herfra og til juleaften; der findes flere af slagsen, så det er mere et spørgsmål om temperament end sandheder, som du insinuerer at ligge inde med.
Jeg anerkender din holdning til emnet og strategien, men det gør den ikke til den uomtvistelige sandhed.
Jeg kender ikke Gaarde, og aner ikke om han er selvkritisk. Jeg har ikke indtrykket af at det modsatte skulle være tilfældet ud fra hans ageren i medierne. Så vidt jeg kan se anerkender han som andre nævner netop de udfordringer AaB står med, men undgår at lægge unødvendig pres på resten af staben, i særdeleshed Wieghorst. Jeg påstår ikke dette nødvendigvis er en uomtvistelig sandhed, hvorfor jeg netop spørger dig helt direkte: Hvad skulle han (og AaB) vinde ved at være mere bombastisk i sine udtalelser?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2017, 20:30

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev:Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvis du mener, at vi descideret har en del af debatsiden, som mener at alt er fryd og gammen, så læser vi ikke de samme indlæg!
Der er nogen, der mener, at alt ikke er helt til hundene. Jeg tror dog ikke, at jeg har læst et eneste indlæg, som synes at det overvejene går godt i klubben!
Det var sådan set en replik til det andet indlæg - samme overdrevne skud i skoene, modsat fortegn.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2017, 20:35

Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
Jeg ved ikke hvad du mener med proces for processens skyld, men du kan da nærmest ikke svinge en død kat herinde, eller i medierne uden at ramme nogen forholder sig til hvordan det går pt. i AaB. Det sker ca. efter hver kamp. Det ville være helt i gennem upassende for en sportschef at gøre det i samme grad. Han skal udtale sig præcis som han gør i interviewet, for han er netop ansat til at holde det store forkromede overblik. Så kan spillerne, medierne og til dels træneren beholde et mere kortsigtet perspektiv.

Jeg forstår vitterligt ikke din anke, eller hvorfor du afkræver at Gaarde bliver mere bombastisk i sine udtalelser. Hvad skulle han, eller AaB dog vinde på det?
En sportschef må gerne være kritisk - og selvkritisk. Det er Gaarde ikke, længere er den ikke. Så kan du snakke om kommunikationsstrategi og anden gøgl herfra og til juleaften; der findes flere af slagsen, så det er mere et spørgsmål om temperament end sandheder, som du insinuerer at ligge inde med.
Jeg anerkender din holdning til emnet og strategien, men det gør den ikke til den uomtvistelige sandhed.
Jeg kender ikke Gaarde, og aner ikke om han er selvkritisk. Jeg har ikke indtrykket af at det modsatte skulle være tilfældet ud fra hans ageren i medierne. Så vidt jeg kan se anerkender han som andre nævner netop de udfordringer AaB står med, men undgår at lægge unødvendig pres på resten af staben, i særdeleshed Wieghorst. Jeg påstår ikke dette nødvendigvis er en uomtvistelig sandhed, hvorfor jeg netop spørger dig helt direkte: Hvad skulle han (og AaB) vinde ved at være mere bombastisk i sine udtalelser?
Respekt fra sine omgivelser. Lægge pres opad. Have noget integritet i en klub, som for mange er noget, de har fulgt i 30-40-50 år, mens han er forbi og vende. Der er mange muligheder. Du kan også være uenig i dem. Sådan er det.
AaB er for mig ikke Novo eller Danske Bank. Det handler for mig om følelser, som det gør for mange andre. Derfor er det mindste, jeg ønsker, at en sportsdirektør er forholdsvis reel og tager noget ansvar på sine skuldre i stedet for at fortsætte med samme blår i øjnene-skydning.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kristian » 25. okt 2017, 22:49

BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Sorry, men er nødt til at sige, at du selv begiver dig ned på et meget lavt debat niveau. Debater dog nu konstruktivt i stedet for det her børnehave niveau hvor man angriber alle der ikke lige synes det samme som en selv. Det er jo nærmest blevet hverdag herinde med den tankegang.

Er det virkelig en Jacob Nielsen type man ser som kommunikator for AaB ud af til. Det er vel et eller andet sted, det plan nogle folk vil have Gaarde ned på.
Hr. Nielsen siger sin mening med følelser og hvis ikke man kan se, at det går galt i AGF, skal man have briller.

Synes bestemt Gaarde forholder sig kritisk til situationen på den professionelle måde. Alt andet skaber sq da bare mere kaos.
------------------
mvh Kristian

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af san » 25. okt 2017, 22:55

BassogogsVen skrev: Derfor er det mindste, jeg ønsker, at en sportsdirektør er forholdsvis reel og tager noget ansvar på sine skuldre i stedet for at fortsætte med samme blår i øjnene-skydning.
uanset hvad han gør bliver/tager han det aldrig i dine øjne (set ud fra det du skriver herinde)
fedt at du har været med så mange år 30-40 eller 50. hvem i disse år, har taget ansvaret på sig og været forholdsvis reel ? sådan en slags pejlemærke for os andre. Jeg synes alle (de sidste +40 år) overordnet har været ligesom Gaarde :cool:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 25. okt 2017, 23:41

Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev: Amen det er jo rigtigt? Hvad er det lige i vil have Gaarde til at sige der er så utilfredsstillende.

Mellem linjerne er han jo netop utilfreds men pakker det ind, ved at tale om hvad man skal være bedre til.
Dybest set bliver den del at debatsiden ikke tilfreds før de hører ham sige, at det er også alt for dårligt af AaB og nu går jeg min vej, for jeg har fejlet - men først fyrer jeg lige træneren og hele hans stab.
Så er det godt, at vi har den del af debatsiden, der synes, alt er fryd og gammen, og bare vi kigger på proces, så går det hele godt og AaB er solidt plantet fast i top 6 fra næste år. Ah, måske næste år igen - eller...
Sorry, men er nødt til at sige, at du selv begiver dig ned på et meget lavt debat niveau. Debater dog nu konstruktivt i stedet for det her børnehave niveau hvor man angriber alle der ikke lige synes det samme som en selv. Det er jo nærmest blevet hverdag herinde med den tankegang.

Er det virkelig en Jacob Nielsen type man ser som kommunikator for AaB ud af til. Det er vel et eller andet sted, det plan nogle folk vil have Gaarde ned på.
Hr. Nielsen siger sin mening med følelser og hvis ikke man kan se, at det går galt i AGF, skal man have briller.

Synes bestemt Gaarde forholder sig kritisk til situationen på den professionelle måde. Alt andet skaber sq da bare mere kaos.
Du forstod det vist heller ikke - som den forrige.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Maglau » 26. okt 2017, 10:05

BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad er der dog galt med at se på processen? Er det ikke netop i lyset af den man skal vurdere den sporslige ledelse?
Der er intet galt i at se på proces, men nogle gange må man også holde det op mod virkeligheden og gøre status. Evaluere i forhold til opstillede mål. Proces for processens skyld er ligegyldig.
Jeg ved ikke hvad du mener med proces for processens skyld, men du kan da nærmest ikke svinge en død kat herinde, eller i medierne uden at ramme nogen forholder sig til hvordan det går pt. i AaB. Det sker ca. efter hver kamp. Det ville være helt i gennem upassende for en sportschef at gøre det i samme grad. Han skal udtale sig præcis som han gør i interviewet, for han er netop ansat til at holde det store forkromede overblik. Så kan spillerne, medierne og til dels træneren beholde et mere kortsigtet perspektiv.

Jeg forstår vitterligt ikke din anke, eller hvorfor du afkræver at Gaarde bliver mere bombastisk i sine udtalelser. Hvad skulle han, eller AaB dog vinde på det?
En sportschef må gerne være kritisk - og selvkritisk. Det er Gaarde ikke, længere er den ikke. Så kan du snakke om kommunikationsstrategi og anden gøgl herfra og til juleaften; der findes flere af slagsen, så det er mere et spørgsmål om temperament end sandheder, som du insinuerer at ligge inde med.
Jeg anerkender din holdning til emnet og strategien, men det gør den ikke til den uomtvistelige sandhed.
Jeg kender ikke Gaarde, og aner ikke om han er selvkritisk. Jeg har ikke indtrykket af at det modsatte skulle være tilfældet ud fra hans ageren i medierne. Så vidt jeg kan se anerkender han som andre nævner netop de udfordringer AaB står med, men undgår at lægge unødvendig pres på resten af staben, i særdeleshed Wieghorst. Jeg påstår ikke dette nødvendigvis er en uomtvistelig sandhed, hvorfor jeg netop spørger dig helt direkte: Hvad skulle han (og AaB) vinde ved at være mere bombastisk i sine udtalelser?
Respekt fra sine omgivelser. Lægge pres opad. Have noget integritet i en klub, som for mange er noget, de har fulgt i 30-40-50 år, mens han er forbi og vende. Der er mange muligheder. Du kan også være uenig i dem. Sådan er det.
AaB er for mig ikke Novo eller Danske Bank. Det handler for mig om følelser, som det gør for mange andre. Derfor er det mindste, jeg ønsker, at en sportsdirektør er forholdsvis reel og tager noget ansvar på sine skuldre i stedet for at fortsætte med samme blår i øjnene-skydning.
Det er da i den grad med respekt for sine omgivelser Gaarde udtaler sig - for Gaardes omgivelser er temmelig mangfoldige med forskellige opfattelser og interesser. Han udtaler sig som direktør i børsnoteret forholdsvis stor organisation hvor både folk over og under ham lytter med, ligesom banker, investorer og sponsorer. Der er altså mennesker og interesser med økonomisk tilknytning af en hver art til AaB, der læser med som er en del af de omgivelser Gaarde skal adressere og respektere.
Han taler også til os supportere hvor han forklarer at de ikke er tilfredse med resultaterne og selvfølgelig gerne så at tingene var gået hurtigere mod toppen. Han forklarer at der er en plan der følges og den peger mod forbedringer og bedre tider.
Om det er rigtigt set af Gaarde og den sportslige sektor at tingene er i bedring aner jeg personligt ikke, men ser frem til at det viser sig på banen i en ikke så fjern fremtid.

Jeg ville have været meget mere bekymret på AaBs vegne hvis han udtalt sig som supporter med følelserne. Så kunne der mellem linjerne have været indikeret, at der var slået op i banen fordi det går ad helvede til og ingen i organisationen aner hvorfor og hvad de skal stille op. :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Yankee » 26. okt 2017, 11:01

Jojo, Gaarde gør det udmærket i pressen og det er selvfølgelig bedre end Jakob Nielsen-stilen.

Men derfor kan det stadig pisse mig af at vi skal høre på alle mulige sørforklaringer om at sæsonen startede midt i transfervinduet, at man har startet forfra igen-igen, at dommeren lægger for meget tid til, at vi er gode i perioder af kampene og jeg ved ikke hvad. Det er altså sygt at høre på.

Og det er fint nok at snakke om proces, men så giver det jo ikke mening at man hæfter sig ved at vi er svære at slå og mere solide/substantielle. Problemet under Søndergaard var jo ikke ligefrem at vi var for flyvske. Retningen skulle jo gerne være at vi blev mere kreative og fik mere tempo i spillet med bolden - det var i hvert fald holdningen, da vi fyrede Søndergaard. Nu er det pludselig "det rette spor" at vi er blevet mere solide og lidt bedre defensivt.

Faktum er at AaB i nyere tid nærmest aldrig har været så dårlige over en så lang periode som de sidste to kalenderår, selvom vi vel aldrig har været bedre stillet økonomisk.

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Nicorisa » 26. okt 2017, 11:48

I mængden af fnidder, vil jeg her forsøge med et konstruktivt indlæg...

For at forstå hvad MW vil med sin spillestil, bør man nok kigge lidt nærmere på måden Swansea spillede i sæsonen 13/14 hvor Wieghorst var assistent for Laudrup. Den måde Swansea spillede i den periode - teknisk, aggressivt, chanceskabende - ville vi vist alle elske at se hos AaB?
Fra mit perspektiv, et meget ambitiøst spillesystem, om end det faktisk samtidig er meget simpelt - hvis altså man har de rigtige spillere til sin rådighed. Det kommer jeg nærmere ind på.

MM: Rinne - her har vi den nødvendige kvalitet/type :thumbsup: Fristes faktisk til at sige, at vi til fulde matcher Swansea's daværende MM, Michael Vorm.

WB: Pallesen og Ahlmann - her har vi 2 dygtige offensive backs, der med stor energi/løbepensum/fart har evner til at sætte en direkte modstander og således bibringe overtalssituationer på den forreste 1/3 af banen. Defensivt har særligt Pallesen nogle mangler - men det er ok i MW-system (det vender jeg tilbage til). Pallesen/Ahlmann er afhængige af 2 ting: 1) sikkerhed i at deres defensive pligter, delvist overtages af andre 2) at vores kanter med den rette timing trækker ind i banen/mellemrummet, og således åbner fløjene. Sammenlignet med Rangel/Tiendalli/Davies/Taylor matcher vi meget godt.

CB: Okore, KP og Blåbjerg: Vi mangler en teknisk, intelligent og placeringsstærk Chico Flores (bedste bud er nok Blåbjerg) - men vi har potentielt en fysisk Ashley Williams i Okore, dog uden de samme lederegenskaber. Mindre kan gøre det i SL, men selvfølgelig kunne vi opgradere her. Dette har dog ikke første prioritet i min verden.

CM: Her har vi urimeligt mange spillere til 2 6'er positioner: Lesniak, Würtz, Ris, MC, Abild, Robert. Min fodboldforstand siger mig, at det er her nøglen til at løse AaB's store udfordringer skal findes, fordi denne position er en af grundforudsætningerne for hele spilsystemet. I Swansea havde de defensive arbejdsheste i Britton/Canas/Shelvey/Ki (I "gamle" dage havde vi Wurtz og Augo) som havde 2 opgaver 1) PRIMÆRT, defensivt at fylde det tomrum som WB efterlader - MEGET vigtigt! 2) Sekundært, i boldbesiddelse, spille med 1-2-3 berøringer max for at sikre flow - gerne efterfulgt af en offensiv, sikker pasning. Det var de sindssygt gode til.

Til at udfylde den første opgave har vi i min verden kun 1 der er rigtig god, det er Wurtz. Efter ham kommer MC og Abild. Til at udfylde opgave nr. 2 har vi Lesniak, Risgård og Robert. Problemet er altså, lidt sort/hvidt, at ingen af vores CM'ere er komplette og besidder evnerne til begge opgaver. Vi bliver dog primært nødt til at have to 6'ere, der evner at løse opgave 1 qua vores offensive backs, hvorfor jeg glæder mig meget til Wurtz er tilbage. Indskudt bemærkning hertil: (Jeg tror at vi, jeg selv inklusiv, er blevet lidt forblændet af Lesniaks playmakerstil med touch og flair og derved lidt glemmer at bedømme ham på hans defensive placeringsevne og evne som duelspiller og bolderobrer - her har han for mig desværre nogle mangler). Det gode er, at vores 4 unge i min verden viser potentiale til på sigt, at blive rigtig dygtige komplette 6'ere i vores system.

Opsummeret: Mod FCK så vi et godt spillende AaB-hold, vi var imponerede af Pallesens offensive stil og Okore så solid ud. I den kamp startede vi med vores to defensivt mest kompetente CM'ere i Wurtz og MC. De to formåede på dagen forbilledligt at beskytte vores forsvar, på trods af meget offensive backs. De lukkede bagrummet bagved WB perfekt. De havde SAMTIDIG en rigtig god dag i forhold til offensiv pasningssikkerhed og tempo - og så flyder det. Senere holdt MC og Wurtz ikke niveau, Wurtz blev skadet, opspilsfejl hos både CM og CB blev straffet hårdt mod dygtige omstillingshold som FCN og SJE. MW er ikke problemet - vores nuværende CM-typer er problemet. Det er min holdning :)

Sidste input: Jeg tror faktisk Børsting kunne gøre det rigtig godt på 6'er positionen ud fra ovenstående kriterier...

Håber ikke det var for langt og trættende, god dag til jer alle :aabfan:

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Legum Magister » 26. okt 2017, 14:27

Gamen skrev:
Legum Magister skrev: Jeg så gerne Kuhn tilbage som assistent; men det er nok helt uden for skiven, hvad realisme angår. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt Kuhn har de taktiske redskaber der skal til for at kunne varetage cheftrænerposten. Han lader til at være en dygtig motivator; men kritikken fra spillerne i Malmö FF og hans vanskeligheder i Midtjylland taler måske for, at han er bedre som 2. violin.
En væsentlig pointe, når man snakker Malmö kontra AaB er altså også at en træner i Malmö er dead man walking fra dag 1 - i Danmark står aviserne i kø for at rose FCK, indtil det nærmest ikke kan undgås at aflevere lidt kritik. I Sverige er det lige modsat når det gælder Malmö - selv inden han var startet på jobbet blev han haglet ned af de førende lederskribenter i Sverige, med Olof Lundh (den mest magtfulde sportsjournalist i SE) som manden der bl.a. førte kniven.
Pehrsson har som svensker fået længere snor, selvom også han har svinget meget i præstationerne og har fået meget kritik for ikke at bruge klubbens største talenter før sent i forløbet.

Jeg ved ikke om jeg tror på at Kuhn ene mand kan løfte det her hold som cheftræner, men han vil passe væsentligt bedre ind i en klub som AaB end i en klub som Malmö. Han er en lidt for jovial type til at håndtere en trup, hvor han skal bænke 2-3 højt betalte stjerner hver gang.
Du har uden tvivl ret i, at Kuhn var anset som "fair game" for medierne allerede da han tiltrådte. Hvor meget der skyldtes det generelle mediebillede hinsidan og hvor meget der skyldtes overraskelsen over, at en træner uden nævneværdige resultater som chef blev udnævnt skal jeg så ikke kloge mig på.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af gravballe » 29. okt 2017, 19:34

Få nu smidt mw ud og ring til kuhn. Jeg er ikke fan af kuhn som træner ide men alt er bedre end mw

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlemmingG » 29. okt 2017, 19:59

Synes ikke snoren kan være længere. Vi spiller en sørgelig omgang bold, uinspireret og ideforladt. Medmindre vi ser en væsentlig bedring inden jul - og det tror jeg ikke vi gør - så må Wieghorst og Gaarde ud. To sæsoner udenfor top 6 er totalt uacceptabelt for en klub af AaBs størrelse. Øv!! Det er hårdt at være fan i disse tider...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 29. okt 2017, 20:09

Den store selvransagelse i AaB's bestyrelse i disse dage, timer og minutter må jo være, hvor aben egentlig ligger:

Er det Wieghorst, der ikke præsterer godt nok med det forhåndenværende materiale?
Er det spillerne, der ikke har det tilstrækkelige niveau - altså Gaarde, der igen har misset at optimere truppen?
Eller er den en kombination af de to?

Det er en svær én, og at fyre en sportdirektør er ikke noget, man har for vane at gøre i danske klubber, uanset resultaterne. Så det ville være meget modigt af bestyrelsen at gøre dette. Men et eller andet sted må det jo også være de baner, de tænker i, da det har været en stor rutschebane mod bunden både i tabellen og på banen, siden Gaarde satte sig i Lynges stol (og nej, jeg mener ikke, at Gaarde skal have credit for mesterskabet i 2014), på trods af to forskellige trænere og et hav af spillere. Og man kan jo også sætte spørgsmålstegn ved de to træneres spilfilosofi, for dem kendte man jo i forvejen. Og om det matcher det, som AaB er kendt for.

Jeg synes faktisk, at det er væsentligt mindre interessant at diskutere Wieghorst og hans team, for egentlig står det vel lysende klart, at de ikke har det, der skal til. Men det falder så vel også tilbage på Gaarde.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 29. okt 2017, 20:59

Det er svært at se Wieghorst fortsætte. Gaarde er nødt til at sætte klubben først! Vi kommer ikke i top 6 med wieghorst som træner. Det kan enhver jo se.
Handling nu!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2017, 21:10

Jeg er ikke typen der siger fyr fyr fyr.....Men.....så lige MW træner historik...den første med FCN....er eneste gang MW nogle sinde har haft positiv målscore i superligaen...det er jo ikke nyt...men er det ikke noget AaB har kigge lidt på....

Besvar