Midtvejsstatus/grundspillet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gamen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamen » 27. okt 2017, 14:55

Buzz Killington skrev: Det ser sort ud. Horsens på sjettepladsen har pt. 20 point, så hvis vi antager at sjettepladsen holder det snit, og alstå lander på 40 point (hvor får du 38 fra?), så kræver det mindst 24 point. Så, det bliver ikke nemmere.
Nordsjælland kom med sidste år på 6. pladsen med 35 point - her havde daværende nummer 6 efter 13 runder, SønderjyskE, også 20 point.

Så det kan måske kun være 19 point vi skal hente, men det ligner allerede nu en (mildest talt) svær opgave. Nuværende form, udebanestatistik og alt det der in mente. Sidste år havde vi 2 point mere på nuværende tidspunkt.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamling » 27. okt 2017, 15:00

Kiggede på hvad placering som nr 6 ca har krævet over de sidste sæsoner efter 26 spillerunder og det er omkring 38 point +/-
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Yankee » 27. okt 2017, 15:42

Gamling skrev:Kiggede på hvad placering som nr 6 ca har krævet over de sidste sæsoner efter 26 spillerunder og det er omkring 38 point +/-
Du skal jo ikke se på nr. 6, men nr. 7. For at blive nr. 6 kræver det jo bare at du er ét point bedre end nr. 7.

De sidste par sæsoner har niveauet ligget omkring 34-35 point. Du har dog ret i at man i år måske skal op i nærheden af 38, fordi Helsingør og Randers afleverer så mange point rundt omkring.

Problemet er vel især at fire ud af syv hjemmekampe er mod København, Nordsjælland, Brøndby og Midtjylland. Hvis vi f.eks. kommer ud af de kampe med 3-4 point så skal vi ud og hente rigtig mange point på udebane.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 27. okt 2017, 23:22

Tjaeh det kan jo vurderes på mange parametre. Det hele er dog stadig meget foreløbigt, men indtil videre er både resulater og de spillemæssige præstationer skuffende.

Wieghorst: 02
Det tjener Wieghorst stor ære, at han med det samme fik sat en prop i da det så rigtig skidt ud i sommer. Dog savner jeg lidt, at han tør prøve at tage næste skridt. Når man kommer sent foran i Randers og de skal smide alle mand frem skal man da smide en offensivt orienteret kontraspiller ind fremfor knokleren Abildgaard. Han er blevet defensiv i et omfang der gør 2 x Ove stolte.

Sommerens indkøb: 02
Rinne er et stærkt køb og redder vinduet i sig selv. Lesniak og Pallesen er sådan ok uden dog for alvor at shine mens Okore kun er en god signing på papiret so far. Yann gider man ikke en gang bruge om det så skyldes trænerens indstilling eller, at han bare er for ringe er svært at sige. Safranko har nogle spændende ting, men er stadig langt fra at være den styrkelse vi manglede. Udover på målmandsposten er det massive behov for forstærkninger ikke blevet indfriet og det er et problem ifht. at nå top 6. Da mange af truppens svagheder ikke synes udbedret kan det ikke blive til mere end lige bestået so far.

Spillerne:
Rinne: 12
Patrick: Udenfor bedømmelse
Ahlmann: 4
Blåbjerg. 02
Okore: 00
Pallesen: 4
Würtz: 4
Pohl: 02
Sylvestr: 00
Safranko: 02
MC: 02
Thellufsen: 00
Ramkilde: Udenfor bedømmelse
Meilinger: 00
Risgård: 4
Lansing: Udenfor bedømmelse
Lesniak: 4
Lyngø: Udenfor bedømmelse
Børsting: 4
Robert Kakeeto: 7
Abildgaard: 02 (han kan ikke gøre for han bliver brugt forkert)
Yann: 00
Mathias K. Andersen: Udenfor bedømmelse
Kasper P: 4
Bytyqi: Udenfor bedømmelse
Williams: Udenfor bedømmelse
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af le Cid » 28. okt 2017, 08:21

Ja, vi får nogle hårde hjemmekampe, men det betyder jo også, at udekampene har været nærmest historisk svære! Det er jo også en del af forklaringen på den ringe udebanestatistik! Jeg er overbevist om, at de dér udesejre nok skal komme!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamen » 28. okt 2017, 11:48

le Cid skrev:Ja, vi får nogle hårde hjemmekampe, men det betyder jo også, at udekampene har været nærmest historisk svære! Det er jo også en del af forklaringen på den ringe udebanestatistik! Jeg er overbevist om, at de dér udesejre nok skal komme!
Igen, ingen udesejre uden mål. Nøglen er at vi får hul på bylden offensivt. Samme målsnit i de resterende 13 kampe, og slutspillet er fuldstændig udelukket.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamling » 28. okt 2017, 12:50

At kunne score flere mål kræver a) at vi kommer frem til flere chancer pr kamp og/eller b) at vi udnytter en større del af de chancer vi får. På ingen af de to parametre peger pilen i AaB lige nu i den rigtige retning
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Elscorpio » 28. okt 2017, 13:49

Yankee skrev: Alle alarmklokker ringer. Den sportslige udvikling i AaB er stærkt negativ og har været det i to år snart. Måske har vi brug for et generationsskifte og få lidt friske kræfter ind i stedet for Gaarde, Per W og Søren Kusk.
Det har de gjort i lang tid.

Savner passion, vilje og fight inde på banen for hver eneste bold, hellere det end nosseløst spil.

Siden Gaarde er trådt til, er det bare blevet ringere og ringere, mhs til spillet inde på banen, selvom der har været forskellige trænere.

Gad også godt vide hvordan de finder spillerne udefra.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Uldahl » 28. okt 2017, 18:51

Elscorpio skrev:
Yankee skrev: Alle alarmklokker ringer. Den sportslige udvikling i AaB er stærkt negativ og har været det i to år snart. Måske har vi brug for et generationsskifte og få lidt friske kræfter ind i stedet for Gaarde, Per W og Søren Kusk.
Det har de gjort i lang tid.

Savner passion, vilje og fight inde på banen for hver eneste bold, hellere det end nosseløst spil.

Siden Gaarde er trådt til, er det bare blevet ringere og ringere, mhs til spillet inde på banen, selvom der har været forskellige trænere.

Gad også godt vide hvordan de finder spillerne udefra.
Jamen dem får de da anbefalet af agenter ol. Og måske lidt gamle venner af huset. :cheers:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Frygah » 28. okt 2017, 20:10

Elscorpio skrev:
Yankee skrev: Alle alarmklokker ringer. Den sportslige udvikling i AaB er stærkt negativ og har været det i to år snart. Måske har vi brug for et generationsskifte og få lidt friske kræfter ind i stedet for Gaarde, Per W og Søren Kusk.
Det har de gjort i lang tid.

Savner passion, vilje og fight inde på banen for hver eneste bold, hellere det end nosseløst spil.

Siden Gaarde er trådt til, er det bare blevet ringere og ringere, mhs til spillet inde på banen, selvom der har været forskellige trænere.

Gad også godt vide hvordan de finder spillerne udefra.
Virkelig? Når jeg ser AGF mod FCN igår, med Spelmann der fører an i hjernedød fight uden plan, uden taktik, teknik og overblik, så tænker jeg ikke det er det jeg savner.

Jeg savner teknik, offensiv indstilling og en lyst til at drible, udfordre, spille de bolde der er svære, men uforudsigelige, spillere der har tempo i opfattelse og boldomgang. Det er dét jeg vil have, og ikke meningsløst, langsomt boldflytteri.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af De Fem » 28. okt 2017, 21:05

Jakobsen skrev: Wieghorst: 02
Det tjener Wieghorst stor ære, at han med det samme fik sat en prop i da det så rigtig skidt ud i sommer. Dog savner jeg lidt, at han tør prøve at tage næste skridt. Når man kommer sent foran i Randers og de skal smide alle mand frem skal man da smide en offensivt orienteret kontraspiller ind fremfor knokleren Abildgaard. Han er blevet defensiv i et omfang der gør 2 x Ove stolte.
Come on. Det er vidst et nummer for bagklogt? Havde han skiftet en angriber ind og målet var smuttet ind, så havde folk jo også klaget. Det var det rigtige at gøre med en heldig føring ret kort før tid. MW kan klandres meget, men ikke at Okore taber en duel.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Kristian » 28. okt 2017, 21:05

Frygah skrev:
Elscorpio skrev:
Yankee skrev: Alle alarmklokker ringer. Den sportslige udvikling i AaB er stærkt negativ og har været det i to år snart. Måske har vi brug for et generationsskifte og få lidt friske kræfter ind i stedet for Gaarde, Per W og Søren Kusk.
Det har de gjort i lang tid.

Savner passion, vilje og fight inde på banen for hver eneste bold, hellere det end nosseløst spil.

Siden Gaarde er trådt til, er det bare blevet ringere og ringere, mhs til spillet inde på banen, selvom der har været forskellige trænere.

Gad også godt vide hvordan de finder spillerne udefra.
Virkelig? Når jeg ser AGF mod FCN igår, med Spelmann der fører an i hjernedød fight uden plan, uden taktik, teknik og overblik, så tænker jeg ikke det er det jeg savner.

Jeg savner teknik, offensiv indstilling og en lyst til at drible, udfordre, spille de bolde der er svære, men uforudsigelige, spillere der har tempo i opfattelse og boldomgang. Det er dét jeg vil have, og ikke meningsløst, langsomt boldflytteri.
FULDSTÆNDIG ENIG..

Viljen har spillerne, men der mangler teknikken til at lave den fremadrettede aflevering..og modet ikke mindst.

Men man må også bare sige, at vi ikke har den offensive kraft i truppen der kan gøre forskellen lige nu.
Rolim skal sq have chancen!!!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 28. okt 2017, 21:09

De Fem skrev:
Jakobsen skrev: Wieghorst: 02
Det tjener Wieghorst stor ære, at han med det samme fik sat en prop i da det så rigtig skidt ud i sommer. Dog savner jeg lidt, at han tør prøve at tage næste skridt. Når man kommer sent foran i Randers og de skal smide alle mand frem skal man da smide en offensivt orienteret kontraspiller ind fremfor knokleren Abildgaard. Han er blevet defensiv i et omfang der gør 2 x Ove stolte.
Come on. Det er vidst et nummer for bagklogt? Havde han skiftet en angriber ind og målet var smuttet ind, så havde folk jo også klaget. Det var det rigtige at gøre med en heldig føring ret kort før tid. MW kan klandres meget, men ikke at Okore taber en duel.
Kan godt følge dig i, at den kan forsvares. I virkeligheden er det mere skræmmende, at han går defensiv efter en time hjemme mos Helsingør og smider Abildgaard ind fremfor en at prøve at få offensiven igang igen. Skal jeg tilføje en nuance yderligere er det nok også delvist betinget af spillermaterialet. Det her har vel aldrig været Wieghorsts spillestil før og det er tankevækkende at han er endt med at gøre nøjagtigt som Søndergaard og der er derfor nogle forudsætninger ifht. spillermaterialet der falder tilbage på Gaarde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af De Fem » 28. okt 2017, 22:46

Jakobsen skrev:
De Fem skrev:
Jakobsen skrev: Wieghorst: 02
Det tjener Wieghorst stor ære, at han med det samme fik sat en prop i da det så rigtig skidt ud i sommer. Dog savner jeg lidt, at han tør prøve at tage næste skridt. Når man kommer sent foran i Randers og de skal smide alle mand frem skal man da smide en offensivt orienteret kontraspiller ind fremfor knokleren Abildgaard. Han er blevet defensiv i et omfang der gør 2 x Ove stolte.
Come on. Det er vidst et nummer for bagklogt? Havde han skiftet en angriber ind og målet var smuttet ind, så havde folk jo også klaget. Det var det rigtige at gøre med en heldig føring ret kort før tid. MW kan klandres meget, men ikke at Okore taber en duel.
Kan godt følge dig i, at den kan forsvares. I virkeligheden er det mere skræmmende, at han går defensiv efter en time hjemme mos Helsingør og smider Abildgaard ind fremfor en at prøve at få offensiven igang igen. Skal jeg tilføje en nuance yderligere er det nok også delvist betinget af spillermaterialet. Det her har vel aldrig været Wieghorsts spillestil før og det er tankevækkende at han er endt med at gøre nøjagtigt som Søndergaard og der er derfor nogle forudsætninger ifht. spillermaterialet der falder tilbage på Gaarde.
Altså er enig i, at AaB stadig er en noget spruttende maskine, selvom imod sæsonens to nemmeste modstandere. Det gør dog ikke beslutningen om at spille på et resultat forkert. Offensiven må forløses i træning, ikke under kampene.

MW virker som en flink fyr, men tvivler han kan noget der kan løfte klubben over hvad den er, blød mellemvare.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 08:50

Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af doukas » 7. dec 2017, 09:57

FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...
Hvis vi kan få skibbet Meilinger afsted og får en erstatning for ham og Sylvester, så ser det fornuftigt ud. Måske lidt mere konkurrence til bagkæden ville gøre godt, da der ikke er nogle erstatningen på bænken, hvis enten Okore, Blåbenbauer eller KP render ind i skader eller karantæner
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gamling » 7. dec 2017, 10:02

Enig mht målmand, forsvar og backs.
På midtbanen har vi derimod store fortsatte udfordringer - både i motorrummet og på kanterne.
Vi er fortsat for afhængige af Würtz for at kunne spille fremadrettet. Lesniak har egentlig gjort det hæderligt, men MC, Abildgaard og Kakeeto er ikke steppet nok op når Würtz har været ude og Risgård er først ved at være i form igen nu og bliver så ikke brugt af Vage Hest.
Og på kanterne har vi bare ikke været offensive nok med Børsting og Flores/abildgaard/thellufsen - til dels også fordi motorrummet ikke har fungeret og fordi Vage Hest ikke har villet anvende Rolim mere.
Over de næste vinduer er der derfor brug for udskiftninger i truppen mht "motorrumsspillere" samt indkøb af 1-2 nye kanter med mere kvalitet.

Angrebet er en historie for sig selv. Pohl "brænder alt" har haft alt for mange mega store chancer uden at evne at score og Safranko ligner endnu et fejlkøb på angriberpladserne. Ramkilde er skadet og derfor udenfor bedømmelse. Her er derfor også brug for store forbedringer og et straksindkøb i vintervinduet.

Alt i alt et efterår med bestået til målmand, forsvar og backs, ikke-bestået til midtbanen og klart dumpet til angrebet,
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2017, 11:06

FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Med venlig Hilsen
--
Robert

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af ebbejeppe » 7. dec 2017, 11:20

doukas skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...
Hvis vi kan få skibbet Meilinger afsted og får en erstatning for ham og Sylvester, så ser det fornuftigt ud. Måske lidt mere konkurrence til bagkæden ville gøre godt, da der ikke er nogle erstatningen på bænken, hvis enten Okore, Blåbenbauer eller KP render ind i skader eller karantæner
Jeg er meget enig i, at det centrale forsvar hurtigt kan komme til at se tyndt ud, hvis Okore, KP eller Blåbjerg rammer ind i skader. Er der nogen, der har en fornemmelse af, hvor Lyngø står? Er han en man tror på og tør give chancen, hvis en af de tre andre er ude? Hvis ikke, skal man vel hente en spiller til denne position i januar...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2017, 11:23

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Hvornår dælen skulle man, eller Gaarde, dog nogensinde kunne vurdere spillerne så?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar