Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. okt 2017, 21:12

Safranko og Børsting symboliserer for mig alt det der er gået galt i Spillertruppen siden '14-sæsonen. Magen til elendige knoldesparkere uden det mindste teknik i kroppen. Hvorfor skal den slags spillere være i AaBs trup. Er det den vej man vil? Og i så fald : HVORFOR DOG?
Janteloven eksisterer IKKE!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 29. okt 2017, 21:17

Køllen I Møllen skrev:Safranko og Børsting symboliserer for mig alt det der er gået galt i Spillertruppen siden '14-sæsonen. Magen til elendige knoldesparkere uden det mindste teknik i kroppen. Hvorfor skal den slags spillere være i AaBs trup. Er det den vej man vil? Og i så fald : HVORFOR DOG?
Leverpostejens æra er indtrådt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 21:19

Det var lettere frusterende at se, den altid godt kæmpende og pølende, Børsting have tre afslutninger mod mål, hvor to blev tyret ud af stadion. Væk med de bolde.

Det tredje skud var dog tæt på at blive farligt.

Krqftedeme noget pis med to mål imod sig efter to hjørnespark. Det er ikke nemt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Hanga » 29. okt 2017, 21:21

Køllen I Møllen skrev:Safranko og Børsting symboliserer for mig alt det der er gået galt i Spillertruppen siden '14-sæsonen. Magen til elendige knoldesparkere uden det mindste teknik i kroppen. Hvorfor skal den slags spillere være i AaBs trup. Er det den vej man vil? Og i så fald : HVORFOR DOG?
Og den opskrift kan krydres med en perlerække af centrale midtbanespillere der har intet offensivt i sig. Der er kun Risgaard som er god til at komme med frem og true lidt offensivt. Resten er bedre som balancespillere. Vi har en overflod af 6'ere i truppen, dog ingen af dem på Würtz niveau (det kan komme).

Man ser det igen i en kamp som i dag. Gang på gang står Lesniak og Kakeeto på linje bag bolden, og vores angrebsspillere må søge tilbage eller ud i banen for at agere spilstation. Vi er alt for nemme at lukke ned for.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af frederikshavneren » 29. okt 2017, 21:23

Langt hen ad vejen lignede det en nulløsning. Vi spillede meget direkte og havde mange afslutninger, alligevel skabte vi vel reelt kun én stor chance i kampen (chancen til Lesniak). De øvrige afslutninger var tættere på at ramme pølseboden.

OB spillede udmærket men skabte nul og niks, meget rammende kostede de defensive dødbolde igen dyrt. Har lige hørt interview med Wieghorst der fortalte at vi har nu har lukket tolv mål ind på dødbolde, de defensive dødbolde martrer os sæson efter sæson.

Rolim så spændende ud. Han har noget teknik, drive og ligner en spiller der kan bidrage med noget tiltrængt kreativitet. Han kom også frem til en del afslutninger

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Martino » 29. okt 2017, 21:24

Køllen I Møllen skrev:Safranko og Børsting symboliserer for mig alt det der er gået galt i Spillertruppen siden '14-sæsonen. Magen til elendige knoldesparkere uden det mindste teknik i kroppen. Hvorfor skal den slags spillere være i AaBs trup. Er det den vej man vil? Og i så fald : HVORFOR DOG?
Jeg forstår det heller ikke. Jeg kan godt finde de første 5 spillere jeg simpelthen ikke forstår render rundt på kontrakt i AaB. Hvis skyld det er, kan jeg godt have min tvivl om - jeg er med på Gaarde har det overordnede ansvar, men han har også folk han lytter til(hvilket han selvfølgelig skal, med tanke på de positioner han har ansat dem til). Forlængelsen af Kakeeto er absolut heller ikke noget der får mig op af stolen, det kunne man roligt have ventet med indtil sommer.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Forza » 29. okt 2017, 21:26

frederikshavneren skrev:Langt hen ad vejen lignede det en nulløsning. Vi spillede meget direkte og havde mange afslutninger, alligevel skabte vi vel reelt kun én stor chance i kampen (chancen til Lesniak). De øvrige afslutninger var tættere på at ramme pølseboden.

OB spillede udmærket men skabte nul og niks, meget rammende kostede de defensive dødbolde igen dyrt. Har lige hørt interview med Wieghorst der fortalte at vi har nu har lukket tolv mål ind på dødbolde, de defensive dødbolde martrer os sæson efter sæson.

Rolim så spændende ud. Han har noget teknik, drive og ligner en spiller der kan bidrage med noget tiltrængt kreativitet. Han kom også frem til en del afslutninger
Det kunne måske være man skulle overveje om Augo var den rette til at stå for standard situationer - det har sejlet lige siden han fik den tjans.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Gamen » 29. okt 2017, 21:48

Forza skrev: Det kunne måske være man skulle overveje om Augo var den rette til at stå for standard situationer - det har sejlet lige siden han fik den tjans.
Det er jo ikke et problem der udelukkende relaterer sig til defensive dødbolde. Vi er det hold der vinder klart færrest hovedstødsdueller i ligaen. Det er over hele banen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Kristian » 29. okt 2017, 21:49

Forza skrev:
frederikshavneren skrev:Langt hen ad vejen lignede det en nulløsning. Vi spillede meget direkte og havde mange afslutninger, alligevel skabte vi vel reelt kun én stor chance i kampen (chancen til Lesniak). De øvrige afslutninger var tættere på at ramme pølseboden.

OB spillede udmærket men skabte nul og niks, meget rammende kostede de defensive dødbolde igen dyrt. Har lige hørt interview med Wieghorst der fortalte at vi har nu har lukket tolv mål ind på dødbolde, de defensive dødbolde martrer os sæson efter sæson.

Rolim så spændende ud. Han har noget teknik, drive og ligner en spiller der kan bidrage med noget tiltrængt kreativitet. Han kom også frem til en del afslutninger
Det kunne måske være man skulle overveje om Augo var den rette til at stå for standard situationer - det har sejlet lige siden han fik den tjans.
Lige i dag kan vi vist takke Rinne for en dårlig indsats i målet på de hjørnesparrk..
------------------
mvh Kristian

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af nj27 » 29. okt 2017, 21:50

jeg kan ikke mindes at have set et ringere AaB hold i den tid jeg er kommet på stadion , og det har jeg trods alt gjort siden de spillede i 3. division
hvor er gejsten , hvor er ilden i øjnene , ingen fight overhovedet , kun ideforladt spil på tværs og bagud , når så endelig der kommer et fremstød fra vores højre back kommer der ingen med frem i feltet
vi savner et AaB hold der kæmper for trøjen , et AaB hold der kæmper for sidemanden
en gang sagde man at man ikke hentede udenlandske spillere ind hvis de ikke var bedre end dem der i forvejen var i truppen
nu har man hentet ihvertfald 2-3 stykkker som jeg ikke ser som bedre (safranko , Rolim ,Sylvestr , lesniak ) de er her jo kun for at hente hyren og er jo ikke særligt berørt af om man vinder eller taber
Lesniak er vel den bedste signing vi har lavet sammen med målmanden , men Lesniaks niveau er jo kun bedre fordi midtbane aksen( Wurtz og Risgård) er tæt på sidste salgsdato
nej lad os komme tilbage til konceptet , brug de unge AaB spillere i stedet for lykkeriderne fra udlandet , sats på danske eller nordiske spillere der kender kulturen i dansk fodbold
lige nu ser jeg et AaB hold der kommer til at kæmpe for livet til sidste spilledag

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Gamen » 29. okt 2017, 21:51

Martino skrev: Wieghorst skal ud, hvis dette hold for alvor skal rykke sig. Truppen ER bedre og vi er et bedre fodboldhold end feks OB, men holdet og taktikken er som jeg ser det, ikke de rigtige.
Det kan vi jo ikke blive ved med at påstå. Deres holdsammensætning er langt bedre end vores. En efterhånden brølstærk defensiv, der beskyttes af en dygtig 6'er. En 8'er der er det altoverskyggende omdrejningspunkt, egenudviklet og pisse dygtig. Et par backs der er rigtigt gode, og holder mindst samme kvalitet som vores. De halter i offensiven, hvor alt AaB-affaldet har været en gedigen skuffelse målt op mod løn, særligt AK og Jönsson.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Legum Magister » 29. okt 2017, 21:51

Det er ikke ofte, at jeg går glip af en kamp, og når det sker optager jeg altid kampen, så jeg kan se den forskudt. Det vil sige, det orkede jeg simpelthen ikke med dagens rædsel af en kamp. Efter at være kommet hjem fra en familieforpligtelse, måtte jeg for første gang i mands minde opgive at se en kamp til ende. 1. halvleg var nok for mig, magen til ynkelig indstilling skal man simpelthen lede meget længe efter. En ting er, at evnerne ikke er til poleret fodbold; men hvor i alverden er viljen til at kæmpe til man smager blod? Jeg føler mig ganske enkelt frastødt af den indstilling AaB kommer ind til kampen på.

Sæsonen er forbi! Nu er det alene et spørgsmål om, hvor i nedrykningsspillet AaB ender, og om hvorvidt Wieghorst ryger i vinterpausen eller ryger til sommer.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Martino » 29. okt 2017, 22:03

Gamen skrev:
Martino skrev: Wieghorst skal ud, hvis dette hold for alvor skal rykke sig. Truppen ER bedre og vi er et bedre fodboldhold end feks OB, men holdet og taktikken er som jeg ser det, ikke de rigtige.
Det kan vi jo ikke blive ved med at påstå. Deres holdsammensætning er langt bedre end vores. En efterhånden brølstærk defensiv, der beskyttes af en dygtig 6'er. En 8'er der er det altoverskyggende omdrejningspunkt, egenudviklet og pisse dygtig. Et par backs der er rigtigt gode, og holder mindst samme kvalitet som vores. De halter i offensiven, hvor alt AaB-affaldet har været en gedigen skuffelse målt op mod løn, særligt AK og Jönsson.
I så fald er vi uenige. Vi er dog enige i at Jens Jakob Thomasen er pisse dygtig.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af AK48hamas » 29. okt 2017, 22:05

Synes Rolim viste noget af det som vi mangler at se fra Flores. Gode foerstegangs afleveringer i smaa rum, drive og overblik. Skal vi proeve med ham paa kanten naeste gang i stedet for boersting? Men Rolim kan jo ikke arbejde defensivt vil nogle nok spoerge. Det kunne kusk heller ikke vil jeg saa svare.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Gamen » 29. okt 2017, 22:11

AK48hamas skrev:Synes Rolim viste noget af det som vi mangler at se fra Flores. Gode foerstegangs afleveringer i smaa rum, drive og overblik. Skal vi proeve med ham paa kanten naeste gang i stedet for boersting? Men Rolim kan jo ikke arbejde defensivt vil nogle nok spoerge. Det kunne kusk heller ikke vil jeg saa svare.
Enig. Det var dog også tydeligt at han manglede kamptræning. Hans skud var fornærmende ringe, og han tog nogle lidt dårlige beslutninger når han kom tæt på feltet. Men han evner spillet i de små rum, og glider godt af på sine modstandere.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Halil » 29. okt 2017, 22:16

Gamen skrev:
AK48hamas skrev:Synes Rolim viste noget af det som vi mangler at se fra Flores. Gode foerstegangs afleveringer i smaa rum, drive og overblik. Skal vi proeve med ham paa kanten naeste gang i stedet for boersting? Men Rolim kan jo ikke arbejde defensivt vil nogle nok spoerge. Det kunne kusk heller ikke vil jeg saa svare.
Enig. Det var dog også tydeligt at han manglede kamptræning. Hans skud var fornærmende ringe, og han tog nogle lidt dårlige beslutninger når han kom tæt på feltet. Men han evner spillet i de små rum, og glider godt af på sine modstandere.
Speaking of fornærmende ringe... som nævnt, så var Børstings skud ringe under kampen. Men det var de fandme også under opvarmningen.

Hold da kæft en sørgelig omgang. Ringe.
Uden Synd Ingen Frelse

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Breezer » 29. okt 2017, 22:21

Det helt store problem er at vi slet ikke opsøger at komme til "nemme" scoringer. Det er som om, at når vi har mistet bolden skal vi helt tilbage og stå, før vi vil have den tilbage. Når vi først vinder bolden på omkring vores mål, har vi simpelthen langt op til deres mål. Det virker slet ikke til, at der er en plan for vores omstillinger. Vi får heller aldrig presset modstanderens forsvarer, så de laver fejl med bolden. Det er vi nødtsaget til at få ind i vores spil, hvis vi skal have nemmere ved at få det første mål, for det er tydeligt vi ikke evner at kombinere os igennem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Klaus » 29. okt 2017, 22:31

Det var bedre end mod Randers. Men det sagt har vi egentlig kun en enkelt rigtig chance, jeg tænker den til Safranko i første halvleg, samt måske en halv da Børsting for anden gang skyder bolden ud af stadion og da Lesniak fik et frit skud. Rolim havde en del bløde langskud, som ikke var farlige og ellers var vi vel tættere på at baldre naboernes drivhuse end ramme målet. Det var jo heller ikke fordi OB vadede i chancer. De fik to mål på en halv chance, mens de det sidste kvarter da vi satsede - eller hvad man nu skal kalde det - naturligt nok fik muligheden for at lave en mere. Opspillet var bedre, vi forsøgte at være mere direkte, og antallet af tilbagelægninger var minimeret. Men det er stadigvæk som om spillerne ikke har forstået sagens alvor. Det er rent faktisk meningen de skal arbejde for det her. Det betyder tage nogle løb, gøre sig spilbare eller i det mindste knokle for holdet.

Jeg synes vi for længst har nået point of no return for Wieghorst. Jeg ved ikke, hvor meget bedre det vil blive med Kuhn. Men jeg er helt sikker på, at det ikke kan blive ringere. Bedst i dag var Rolim og Okore, mens Safranko og Børsting var dårligst. Men også Flores og Ahlmann viste for lidt.

Jeg tror ikke vi får points i de to næste kampe. Både Hobro og Midtjylland har spillet markant bedre. Så skal vi hive noget hjem i denne halvsæson må vi håbe lidt på kampene mod Helsingør og Lyngby. Men om vi så taber hele lortet kan vi være sikre på en ting. Gaarde kan resten af efteråret forklare, at det hele stadigvæk går fremad.... Når vi så er placeret som nummer 13 til julepausen fyrer man sikkert Wieghorst... fede udsigter - nogen der vil købe et sæsonkort ??

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Frygah » 29. okt 2017, 22:45

Gamen skrev:
AK48hamas skrev:Synes Rolim viste noget af det som vi mangler at se fra Flores. Gode foerstegangs afleveringer i smaa rum, drive og overblik. Skal vi proeve med ham paa kanten naeste gang i stedet for boersting? Men Rolim kan jo ikke arbejde defensivt vil nogle nok spoerge. Det kunne kusk heller ikke vil jeg saa svare.
Enig. Det var dog også tydeligt at han manglede kamptræning. Hans skud var fornærmende ringe, og han tog nogle lidt dårlige beslutninger når han kom tæt på feltet. Men han evner spillet i de små rum, og glider godt af på sine modstandere.
Og var Pohl i øvrigt ikke også ganske fornuftig i den anden side, omend det naturligvis kan være fordi vi skiftede system? Men synes egentlig han kom ind og levede med god udfordring i sit spil, samt fornuftigt indlæg... Der skete sgu i det mindste noget. Rolim og Pohl med i start-11'eren næste gang, tak.

Det rykker sikkert ikke en skid, men ja...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - OB, 29.10.2017

Indlæg af Klaus » 29. okt 2017, 22:49

Jakobsen skrev:For satan, hvor er det trist at se vores hold blive fyldt med den ene elendige udlænding efter den anden. Vi kan ikke løbe fra det; Flores, Safranko, Sylvestr, Rolim og Meilinger - de er elendige hele bundet. Hvad blev der af at hente profiler der løfter holdet fremført at hente middelmådighed i metermål i stil med Randers.
Jeg tænker faktisk at Meilinger har spillet nogle rimelige kampe for os. Han er en af de få, der rent faktisk kan lægge en aflevering nogenlunde præcist over 10 meter. At Han er helt ude af vores trup, forstår jeg ikke. Vi spiller som en sæk kartofler og har i den grad brug for ordentlige indlæg...... Og når vi nu er i gang. Hvad pokker sker der lige med Safranko. Pohl kommer da trods alt frem til nogle chancer ind i mellem så på bænken med ham. Så giver vi ham lige 10 minutter, når det hele alligevel er tabt..... Nej, jeg er ikke begejstret for vores trænerteam :innocent:

Besvar