Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2017, 17:55

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:Bassogog kan aldrig være et "fornuftigt indkøb". Han er med afstand det bedste køb i klubbens historie.
Han blev solgt til en fantastisk pris, men kig nu lige på spillerens niveau. Det var en spiller der lavede 4 mål og 2 assists i 30 kampe. Det er altså ingen måde en spiller der har sprængt rammerne, men vi gik en god superligaspiller ud af ham. Han er intet scoop når vi ser alene på de sportslige parametre.
Han var stadigvæk en bragende succes. Uanset hvordan man vender og drejer den. Havde han været en del af et hold der fungerede bedre, så var han også blevet en større succes for os.
Det er ren spekulation det der og hvis han var så god burde han have trukket læsset i højere grad end han gjorde. Han havde nogle vilde spidskompetencer i hans fart, men resten var altså middelmådigt. Han var dårligere venner med bolden end Erik Bo og det var primært farten der gjorde ham farlig. Hvis vi solgte Sylvestr for 40 millioner i morgen ville han heller ikke blive en bragende succes af den grund.
Hvis du mener at Bassogog var ligeså dårlig venner med bolden som Erik Bo, så skal du simpelthen have briller eller også er du Dennis Søndergaard.
Det var dog noget af det grimmeste man kan sige til en med-AaB'er. At beskylde folk for at være en del af den forrykte Søndergaard klan er under bæltestedet. Måske Bassos teknik var så dårlig, men den var altså heller ikke imponerende på nogen måde. Derudover var afslutningerne ligeledes på lavt niveau.
Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Nitten » 30. okt 2017, 17:57

Klaus skrev:Er tiden ikke kommet til at gøre det åbenlyse og få Kuhn ombord på skibet igen. Det er efter min mening hævet oven enhver tvivl, at man har dummet sig helt vildt, da man forbigik ham sidste gang. Spillet er nu så gudsjammerligt kedeligt, at der er brug for noget, der minder om en revolution. Det er ikke sikkert Kuhn kan få den nuværende trup i slutspillet. Men jeg er helt sikker på, at han kan bidrage med noget gejst og humør som i den grad er efterspurgt.

Det der er så skide træls er, at vi skal helt ned i lortet inden, der bliver handlet. Nu har vi to kampe mod Hobro og FCM, som begge er hold på et helt andet niveau end vores. Vi får højest et enkelt point. Så er der 2 must win udekampe mod Helsingør og Lyngby. Vi har ikke vundet 2 superligakampe i træk siden Wieghorsts to første kampe i februar måned, det gør vi nok heller ikke nu. Efteråret slutter af med en hjemmekamp mod FCK. Det her kan gå helt galt.....
Ja lige præcis. Det er tid til at handling

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 30. okt 2017, 20:37

jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2017, 20:53

De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 30. okt 2017, 21:03

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
Helt enig med dig Jonas.
Jeg savner Winsnes

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Alexis » 30. okt 2017, 23:04

raekkeettre skrev:Jeg spørger lige igen...for der er ingen der henviser til det...er det ikke problematisk at MW....kun i sin første sæson som træner med FCN havde en positiv målscore med sit hold, med spillere han ikke selv havde præget....derefter har han i snart 8 andre sæsoner i superligaen med 3 forskellige hold kun haft negativ målscore....det er da sygt vildt....
Dette er ikke et personligt angreb, så lad venligst være med at blive oprørt over det. Men det er simpelthen umuligt at have en debat med dig, når samtlige af dine indlæg ødelægges af alle de punktummer, der kommer tilfældigt rundt omkring. Hvad jeg husker har du egentlig ret ofte nogle fine pointer, men har svært ved at tyde hvad du skriver flere gange.

Men jo, jeg er enig i at MW ikke har præsteret noget nævneværdigt tidligere som træner, jeg begriber ikke hvordan han har fået så "stort" et navn. Måske pga Laudrup-samarbejdet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af le Cid » 31. okt 2017, 12:45

Gamen skrev:
le Cid skrev: I min bog har han kun fejlet rigtig én gang: Da han byttede Søndergaard med MW.
Hvis ikke man lever op til den strategi man selv har lagt, og som er det pejlemærke man som udenforstående først og fremmest må måle klubbens sportslige ledelse på, så er man dumpet i min bog. Gaardes plan fra slut-2014 og frem til nu, var at skabe en konkurrencedygtig trup som kunne spille med om topplaceringer i år. Det har han forsømt. Ydermere har vi formøblet stort set alle Bassogog-millioner uden at få udtalt klasse ind. Okore kan blive det (igen), og Rinne har tegning til det. Men ellers er det jo ikke spillere som er deciderede Superliga-profiler. Og det forventer jeg mig egentlig godt man kunne for i omegnen af 25 mio.
Den store udskiftning i truppen har ikke gjort noget godt - vi er en klub der slet ikke er vant til at være en banegård á la AGF.

Hvis ikke man mener at Gaarde har fejlet på indkøbssiden, så må man lige åbne øjnene. Når et transfervindue går så galt, at kun 1 af 5 væsentlige indkøb til truppen spiller en rolle her 1 år senere, så er det en eklatant fiasko.
Jeg mener ikke, at det er så simpelt, som du skriver. Jeg mener eksempelvis ikke, at man kan forvente de første vinduer i Gaardes tid som sportschef er på højde med Lynges bedste. Desuden er der mange årsager til, at spillere ikke går ind og bliver væsentlige forstærkninger, og der har træneren altså en ikke ubetydelig rolle. Jeg er helt og aldeles overbevist om, at mange at "fejlindkøbene" havde klaret sig bedre, hvis træneren evnede at sætte holdet bedre op og spille en mere passende taktik.

...men det er jo alt sammen en tænkt diskussion. Og ja, træneren ER Gaardes ansvar.

Edit: Det jeg mener er, at mange af de spillere, der ikke har slået til i AaB, kunne sagtens have haft meget større success på andre superligahold. Og der er absolut ingen garanti for, at eksempelvis en Kirkevold ikke også var faldet igennem i AaB!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Yankee » 31. okt 2017, 12:58

Jeg synes altså også man skal fokusere på slutproduktet, når man vurderer direktør som Gaarde. Vi har jo ikke fuld viden om indkøb, salg og andre væsentlige beslutninger, så det giver kun delvist mening at vurdere dem enkeltvis. Til gengæld kan (og bør) vi vurdere Gaarde på slutproduktet ift. forudsætningerne. Vi kan vurdere Gaarde på de ting, vi ved.

- Vi ved, at AaB's økonomi ikke har været så robust som nu i 20 år.
- Vi ved, at AaB's sportslige niveau over en to-årig periode ikke har været så dårligt som nu de sidste 20 år.

Den konklusion kan man altså ikke omgå. Gaarde har skrevet under på alle de nuværende spiller- og trænerkontrakter og været inde over hele det nuværende setup. Det er bundlinjen.

Så trækker det selvfølgelig i den modsatte retning, at Gaarde har løftet AaB betydeligt på spillersalg og faciliteter. Derfor synes jeg ikke nødvendigvis at Gaarde skal hældes ud, men til gengæld at man bør styrke de koordinerende, sportslige kompetencer og den rådgivning, Gaarde får ift. sammensætning af spillertrup og rekruttering.

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 31. okt 2017, 13:15

le Cid skrev: Jeg mener ikke, at det er så simpelt, som du skriver. Jeg mener eksempelvis ikke, at man kan forvente de første vinduer i Gaardes tid som sportschef er på højde med Lynges bedste. Desuden er der mange årsager til, at spillere ikke går ind og bliver væsentlige forstærkninger, og der har træneren altså en ikke ubetydelig rolle. Jeg er helt og aldeles overbevist om, at mange at "fejlindkøbene" havde klaret sig bedre, hvis træneren evnede at sætte holdet bedre op og spille en mere passende taktik.

...men det er jo alt sammen en tænkt diskussion. Og ja, træneren ER Gaardes ansvar.

Edit: Det jeg mener er, at mange af de spillere, der ikke har slået til i AaB, kunne sagtens have haft meget større success på andre superligahold. Og der er absolut ingen garanti for, at eksempelvis en Kirkevold ikke også var faldet igennem i AaB!
Jeg har ikke opfundet en langsigtet strategiplan. Det har AaB's sportslige ledelse - og den har bestyrelsen godkendt. Den er faldet totalt igennem, og i år hvor vi skulle toppe er vi ringere end da planen blev påbegyndt, på trods af at der er investeret et stort millionbeløb i nye spillere.

Ingen siger, at indkøbene skal være på højde med Lynges bedste. Men at man har en konkret plan for, hvordan man vil sikre at man ikke (som nu) er gået fra at have et mesterhold, til at skabe et subbundhold.
Det er sportsdirektøren der caster spillerne - og når han totalt fejlcaster mindst 2 af de spillere der blev hentet sidste vindue, ifht. hvordan holdet har været vant til at spille, så har det intet med manglende integration på holdet eller dårlige træneregenskaber at gøre.
Holgersson var en decideret dårlig spiller, der var fejlcastet som forsvarsleder og til den måde vi spiller fodbold på.
Meilinger mangler rigtig meget i at være mellemrumsspiller - man kan ikke erstatte fartfyldte kanter med to langsomme spillere, og forvente at beholde dynamikken i vores spil.
Sloth var et fejlskud, som åbenlyst havde en dårlig mentalitet - allerede fra start kom han hurtigt på kant med trænerteamet, og derfor blev han frosset ud, som Meilinger er blevet det nu.
Sylvestr var ikke, og har aldrig været, en "klar forstærkning af vores trup", som han blev præsenteret for. Ellers var han ikke 3. valg i angrebet.

Vi har nu brugt omkring 25 mio. kr. på spillere, nok mere hvis man tæller løn og sign-on med, over de seneste to vinduer. Synes du vores hold er blevet markant bedre, som det var planen? Ser vi tegning til noget bedre? Ikke mig bekendt. Det har været en lang nedtur de sidste to år, og igen 1 sølle sejr de seneste 23 Superliga-udekampe. Det har vi vist aldrig oplevet før.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af le Cid » 31. okt 2017, 14:00

Holger og Sloth var helt sikkert fejlskud - omend Holger ikke var så ringe, som han nogle gange blev gjort til.
Meilinger og Sylvestr kunne sagtens have været forstærkninger, men omstændighederne var ikke de rette.

Men det er jo heller ikke disse 4, som har kostet 25 mill.

Jeg er i øvrigt ret enig med Yankee her...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2017, 14:27

Yankee skrev:Jeg synes altså også man skal fokusere på slutproduktet, når man vurderer direktør som Gaarde. Vi har jo ikke fuld viden om indkøb, salg og andre væsentlige beslutninger, så det giver kun delvist mening at vurdere dem enkeltvis. Til gengæld kan (og bør) vi vurdere Gaarde på slutproduktet ift. forudsætningerne. Vi kan vurdere Gaarde på de ting, vi ved.

- Vi ved, at AaB's økonomi ikke har været så robust som nu i 20 år.
- Vi ved, at AaB's sportslige niveau over en to-årig periode ikke har været så dårligt som nu de sidste 20 år.

Den konklusion kan man altså ikke omgå. Gaarde har skrevet under på alle de nuværende spiller- og trænerkontrakter og været inde over hele det nuværende setup. Det er bundlinjen.

Så trækker det selvfølgelig i den modsatte retning, at Gaarde har løftet AaB betydeligt på spillersalg og faciliteter. Derfor synes jeg ikke nødvendigvis at Gaarde skal hældes ud, men til gengæld at man bør styrke de koordinerende, sportslige kompetencer og den rådgivning, Gaarde får ift. sammensætning af spillertrup og rekruttering.
Vi ved også følgende:

Vi har formentlig aldrig haft et så relativt lille et spillerbudget før. Uden at begynde at grave tal frem, så er det min klare opfattelse at vi i de fleste af Lynges regeringsår lå i top 4 eller højere i ligaen, som en del af en gruppe med klar afstand til de fleste andre klubber under. Pt. er vi jf. tipsbladet (feb 2017) ikke i top 4, og end ikke i top 7, og del af en stor mudret gruppe af hold. Det undskylder ikke det hele, men det er ved gud en relevant variabel at inkludere, sammen med præstationerne og økonomiens robusthed. Gaarde har ikke før sidste vindue haft en blankocheck til indkøb, og det bør kunne aflæses i præstationerne.

Gaarde har naturligvis også delansvar for den økonomiske strategi, og et kæmpe ansvar for strategien om at satse på at vi kunne udvikle talenter der kunne kompensere for vores manglende investeringer i transfertilgange. Det kunne de måske også, hvis vi havde beholdt dem. Men nu valgte vi så at sælge Basso og Mæhle, og de kan givetvis aflæses på resultaterne. Man kan diskutere om det var fornuftigt eller ej, men, sammenholdt med Gaardes manglende held på transfermarkedet, så har det givet udslag i alvorlige sportslige mangler. Jeg vil tilgive Gaarde hvis de penge til gengæld bliver investeret fornuftigt, og giver os et sportsligt skub over tid. Men, det ser bare ikke sådan ud. Hans manglende evne til at forstærke truppen med de midler han har til rådighed, har undergravet min tillid til at han er i stand til at have hovedansvaret for vores sportslige udvikling.

Som tillæg: selvfølgelig skulle vi sælge Basso, men, når man har så ekstremt mange penge i omløb, så skal man fandme minimere risikoen ved transfertilgange, ved at opgradere scouting og konsulentdelen. Det er tydeligvis penge godt givet ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Yankee » 31. okt 2017, 15:27

Buzz Killington skrev:
Vi ved også følgende:

Vi har formentlig aldrig haft et så relativt lille et spillerbudget før. Uden at begynde at grave tal frem, så er det min klare opfattelse at vi i de fleste af Lynges regeringsår lå i top 4 eller højere i ligaen, som en del af en gruppe med klar afstand til de fleste andre klubber under. Pt. er vi jf. tipsbladet (feb 2017) ikke i top 4, og end ikke i top 7, og del af en stor mudret gruppe af hold. Det undskylder ikke det hele, men det er ved gud en relevant variabel at inkludere, sammen med præstationerne og økonomiens robusthed. Gaarde har ikke før sidste vindue haft en blankocheck til indkøb, og det bør kunne aflæses i præstationerne.
Jah - så ved vi det vidst heller ikke mere præcist, siden det baseres på din opfattelse. Jeg er dog enig i at vi relativt ikke ligger ret højt budgetmæssigt.

Men i de to sidste kalenderår har vi ligget mellem nr. 9-11 i tabellen, og det modsvarer altså ikke vores relative budget - især ikke i år, hvor vi formentlig ligger tættere på nr. 5-7 budgetmæssigt.

Uanset hvordan man vender og drejer det er AaB en af de klubber, der underpræsterer allerhårdest i forhold til budget og har været det over de sidste to kalenderår.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 31. okt 2017, 15:53

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Vi ved også følgende:

Vi har formentlig aldrig haft et så relativt lille et spillerbudget før. Uden at begynde at grave tal frem, så er det min klare opfattelse at vi i de fleste af Lynges regeringsår lå i top 4 eller højere i ligaen, som en del af en gruppe med klar afstand til de fleste andre klubber under. Pt. er vi jf. tipsbladet (feb 2017) ikke i top 4, og end ikke i top 7, og del af en stor mudret gruppe af hold. Det undskylder ikke det hele, men det er ved gud en relevant variabel at inkludere, sammen med præstationerne og økonomiens robusthed. Gaarde har ikke før sidste vindue haft en blankocheck til indkøb, og det bør kunne aflæses i præstationerne.
Jah - så ved vi det vidst heller ikke mere præcist, siden det baseres på din opfattelse. Jeg er dog enig i at vi relativt ikke ligger ret højt budgetmæssigt.

Men i de to sidste kalenderår har vi ligget mellem nr. 9-11 i tabellen, og det modsvarer altså ikke vores relative budget - især ikke i år, hvor vi formentlig ligger tættere på nr. 5-7 budgetmæssigt.

Uanset hvordan man vender og drejer det er AaB en af de klubber, der underpræsterer allerhårdest i forhold til budget og har været det over de sidste to kalenderår.
Ja og derudover er det bekymrende, at man ikke får hentet spillere som understøtter strategien. Som jeg ser skal vi primært hente to typer spillere udefra.

- Solide skandinaviske kulturbærere: I nyere tid er det typer som Würtz, Augu, Risgård, Due, Curth, Bøgelund osv.
De her spilleres om udgør en sikker rygrad på holdet og er med til at sikre at holdet altid fungerer og har et fornuftigt bundniveau.
- Dem der topper holdet med noget ekstraordinært: F.eks. Prica, Nomvethe, Johansson, Jönsson, Wæhler og Winsnes.
Det typer som topper holdet med noget helt ekstraordinært og på den måde hæver niveauet.

Ser man på f.eks. Flores, Meilinger, Safranko, Sylvestr og Rolim er det en lang række af lottokuponer og ikke muddelbart spillere der falder i den ene eller anden strategi. Det er spillere som i lighed med vores egne talenter er udviklingsspillere. Udover ovenstående er andelen af unge spillere måske også blevet lige lovligt stor ifht. hvad der er sundt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 1. nov 2017, 20:15

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
Det mest bemærkelsesværdige ved Bassogog var den pris, vi solgte ham til. Vi sad jo alle måbende og vantro tilbage; han er ikke i den blotte nærhed af at være blandt de største profiler i AaBs historie. Det ville svare til, at vi solgte Flores for en eller anden eksorbitant sum som følge af præstationer for Peru.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 1. nov 2017, 22:18

Hovedet skrev:
jonas386 skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
Det mest bemærkelsesværdige ved Bassogog var den pris, vi solgte ham til. Vi sad jo alle måbende og vantro tilbage; han er ikke i den blotte nærhed af at være blandt de største profiler i AaBs historie. Det ville svare til, at vi solgte Flores for en eller anden eksorbitant sum som følge af præstationer for Peru.
Jeg er enig. Men den der trang trang til at nedgøre Bassogog til en spiller der dårligt kunne tage to på foden eller ramme en ladeport forstår jeg bare ikke. De fleste kunne vel se potentiale udover farten, da han fik spilletid for os. Han var konstant en trussel, kunne gå forbi en mand (med andet end bare fart) og var faktisk også udmærket i spil i små rum.
Hverken jeg eller andre har udråbt Basso til, at være blandt klubbens bedste spillere. Men han blev alligevel hentet for småpenge, og sendt videre som klubbens største salg nogensinde. Selvfølgelig var han en enorm succes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. nov 2017, 22:22

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
jonas386 skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
Det mest bemærkelsesværdige ved Bassogog var den pris, vi solgte ham til. Vi sad jo alle måbende og vantro tilbage; han er ikke i den blotte nærhed af at være blandt de største profiler i AaBs historie. Det ville svare til, at vi solgte Flores for en eller anden eksorbitant sum som følge af præstationer for Peru.
Jeg er enig. Men den der trang trang til at nedgøre Bassogog til en spiller der dårligt kunne tage to på foden eller ramme en ladeport forstår jeg bare ikke. De fleste kunne vel se potentiale udover farten, da han fik spilletid for os. Han var konstant en trussel, kunne gå forbi en mand (med andet end bare fart) og var faktisk også udmærket i spil i små rum.
Hverken jeg eller andre har udråbt Basso til, at være blandt klubbens bedste spillere. Men han blev alligevel hentet for småpenge, og sendt videre som klubbens største salg nogensinde. Selvfølgelig var han en enorm succes.
Enig med dig. Og bestemt ikke enig med hovedet. Jeg er også pissetræt af dem der bliver ved at føle trang til at nedgøre Bassogog. Hvorfor er der folk der stadig ikke fatter at han blev solgt på sine præstationer i ACN??? Dybt suk....
Janteloven eksisterer IKKE!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 1. nov 2017, 22:53

Det handler ikke om at nedgøre Bassogog. Han virker som en super fyr og jeg ønsker ham alt godt i Kina, men hans primære kompetence var en helt urimelig speed, der blev tydelig da rusten blev banket af ham. Desværre var hans afslutninger ret elendige og hans første berøring ofte den sidste berøring. Ja, han kunne lidt teknisk hvis han fik fat i den, men noget teknisk vidunder var han altså ikke. En journalist fra avisen skrev, at hvis han fik et slutprodukt på så ville han være mange penge værd og det havde han heldigvis over en slutrunde. God for Basso, godt for AaB og godt for agentstanden.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 11:27

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bas ... -i-afrika/

Fin præstation af en spiller der kun er hurtig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 2. nov 2017, 13:39

Det er en mærkelig diskussion, I har.

Var Bassogog et godt salg for AaB? - Ja, afgjort.
Var Bassogog en profil for AaB? - Nej.

Videre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Nitten » 2. nov 2017, 14:36

Tilbage til debat om Wieghorst.
Jeg er tror ikke på projektet med Wieghorst længere.
Alle hans tal, både fra hans præstationer tidligere og de nuværende viser at han ikke formår at skabe resultater.
Det der så skulle berettige at han skulle fortsætte må enten være en forventning til at Wieghorst pludseligt begynder at kunne skabe resultat eller at det er så underholdende spil at se på at der kan accepteres lidt dårligere resultat. Jeg tror ikke det sker, så han må ud.

Besvar