Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 15:51

Nitten skrev:Tilbage til debat om Wieghorst.
Jeg er tror ikke på projektet med Wieghorst længere.
Alle hans tal, både fra hans præstationer tidligere og de nuværende viser at han ikke formår at skabe resultater.
Det der så skulle berettige at han skulle fortsætte må enten være en forventning til at Wieghorst pludseligt begynder at kunne skabe resultat eller at det er så underholdende spil at se på at der kan accepteres lidt dårligere resultat. Jeg tror ikke det sker, så han må ud.
Ja, da først Wieggo blev skiftet ud i AGF kom resultaterne virkelig. Eller nå nej, de blev bare resultatmæssigt endnu dårligere, selv med Guld Glen ved roret (10 plads vs 12 plads).

Han vandt derudover to pokalmesterskaber i streg med FCN så hvorfor du påstår han ikke kan skabe resultater forstår jeg ikke
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 2. nov 2017, 16:33

Buzz Killington skrev:
Nitten skrev:Tilbage til debat om Wieghorst.
Jeg er tror ikke på projektet med Wieghorst længere.
Alle hans tal, både fra hans præstationer tidligere og de nuværende viser at han ikke formår at skabe resultater.
Det der så skulle berettige at han skulle fortsætte må enten være en forventning til at Wieghorst pludseligt begynder at kunne skabe resultat eller at det er så underholdende spil at se på at der kan accepteres lidt dårligere resultat. Jeg tror ikke det sker, så han må ud.
Ja, da først Wieggo blev skiftet ud i AGF kom resultaterne virkelig. Eller nå nej, de blev bare resultatmæssigt endnu dårligere, selv med Guld Glen ved roret (10 plads vs 12 plads).

Han vandt derudover to pokalmesterskaber i streg med FCN så hvorfor du påstår han ikke kan skabe resultater forstår jeg ikke
Udover 2 pokaltitler med fcn har Wieghorst jo intet præsteret. Men okay Kent Nielsen havde jo heller ikke præsteret noget inden AaB. Det samme kan siges om Hamren og Kuhn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 16:40

FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
Nitten skrev:Tilbage til debat om Wieghorst.
Jeg er tror ikke på projektet med Wieghorst længere.
Alle hans tal, både fra hans præstationer tidligere og de nuværende viser at han ikke formår at skabe resultater.
Det der så skulle berettige at han skulle fortsætte må enten være en forventning til at Wieghorst pludseligt begynder at kunne skabe resultat eller at det er så underholdende spil at se på at der kan accepteres lidt dårligere resultat. Jeg tror ikke det sker, så han må ud.
Ja, da først Wieggo blev skiftet ud i AGF kom resultaterne virkelig. Eller nå nej, de blev bare resultatmæssigt endnu dårligere, selv med Guld Glen ved roret (10 plads vs 12 plads).

Han vandt derudover to pokalmesterskaber i streg med FCN så hvorfor du påstår han ikke kan skabe resultater forstår jeg ikke
Udover 2 pokaltitler med fcn har Wieghorst jo intet præsteret. Men okay Kent Nielsen havde jo heller ikke præsteret noget inden AaB. Det samme kan siges om Hamren og Kuhn.
Udover? Er det virkelig ikke nok til at understøtte at han faktisk har præsteret noget?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af MrBangDK » 2. nov 2017, 17:32

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
Nitten skrev:Tilbage til debat om Wieghorst.
Jeg er tror ikke på projektet med Wieghorst længere.
Alle hans tal, både fra hans præstationer tidligere og de nuværende viser at han ikke formår at skabe resultater.
Det der så skulle berettige at han skulle fortsætte må enten være en forventning til at Wieghorst pludseligt begynder at kunne skabe resultat eller at det er så underholdende spil at se på at der kan accepteres lidt dårligere resultat. Jeg tror ikke det sker, så han må ud.
Ja, da først Wieggo blev skiftet ud i AGF kom resultaterne virkelig. Eller nå nej, de blev bare resultatmæssigt endnu dårligere, selv med Guld Glen ved roret (10 plads vs 12 plads).

Han vandt derudover to pokalmesterskaber i streg med FCN så hvorfor du påstår han ikke kan skabe resultater forstår jeg ikke
Udover 2 pokaltitler med fcn har Wieghorst jo intet præsteret. Men okay Kent Nielsen havde jo heller ikke præsteret noget inden AaB. Det samme kan siges om Hamren og Kuhn.
Udover? Er det virkelig ikke nok til at understøtte at han faktisk har præsteret noget?
Stop nu med de nuancer... det bidrager jo ikke til noget i debatten !
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 17:50

Pokaltitler eller ej, så kan det ikke være andet end bekymrende, at se på Wieghorst statistisk i ligaen lige siden han begyndte karrieren. Udover den første sæson, så har han ikke præsteret bedre end et pointsnit på 1.3, og derudover har han (som påpeget), ikke formået at lave en positiv målscore. I 210 kampe er hans pointsnit 1.27, hvilket igen trækkes kraftigt op af hans første sæson (uden den, er snittet på 1.18). Derudover (igen fratrukket den første sæson) har hans hold formået at score hele 1.2 mål pr. kamp...


Det er jo på ingen måde acceptabelt, hvis man vitterligt har en ambition om at være med i toppen...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 18:20

jonas386 skrev:Pokaltitler eller ej, så kan det ikke være andet end bekymrende, at se på Wieghorst statistisk i ligaen lige siden han begyndte karrieren. Udover den første sæson, så har han ikke præsteret bedre end et pointsnit på 1.3, og derudover har han (som påpeget), ikke formået at lave en positiv målscore. I 210 kampe er hans pointsnit 1.27, hvilket igen trækkes kraftigt op af hans første sæson (uden den, er snittet på 1.18). Derudover (igen fratrukket den første sæson) har hans hold formået at score hele 1.2 mål pr. kamp...


Det er jo på ingen måde acceptabelt, hvis man vitterligt har en ambition om at være med i toppen...
Udover pokalturneringen... fratrukket første sæson.. . Wtf?! Hvorfor skal det pludselig være så tendentiøst? Ja, hvis man ser bort fra de mål Ronaldo laver i kampene, så er han faktisk en ret ineffektiv angriber.

Man kan altså godt være kritisk og redelig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 2. nov 2017, 18:48

Men der kan vel ikke være 2 meninger om, at wieghorst har været en gigantisk fiasko i AaB indtil videre...!?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 18:52

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Pokaltitler eller ej, så kan det ikke være andet end bekymrende, at se på Wieghorst statistisk i ligaen lige siden han begyndte karrieren. Udover den første sæson, så har han ikke præsteret bedre end et pointsnit på 1.3, og derudover har han (som påpeget), ikke formået at lave en positiv målscore. I 210 kampe er hans pointsnit 1.27, hvilket igen trækkes kraftigt op af hans første sæson (uden den, er snittet på 1.18). Derudover (igen fratrukket den første sæson) har hans hold formået at score hele 1.2 mål pr. kamp...


Det er jo på ingen måde acceptabelt, hvis man vitterligt har en ambition om at være med i toppen...
Udover pokalturneringen... fratrukket første sæson.. . Wtf?! Hvorfor skal det pludselig være så tendentiøst? Ja, hvis man ser bort fra de mål Ronaldo laver i kampene, så er han faktisk en ret ineffektiv angriber.

Man kan altså godt være kritisk og redelig.
Jeg trækker den første sæson fra, fordi den er en åbenlys outliner både på point-tal og målscore. Han skal naturligvis bedømmes på den sæson også, men vi har altså en træner der over 177 kampe, har et målsnit på 1.2 mål pr kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 2. nov 2017, 19:18

Mon det er sjovt at være spiller i Aalborg? Skal der en ny træner ind må det gerne være en mental fluffer der kan bringe lidt liv ind i truppen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 19:54

jonas386 skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Pokaltitler eller ej, så kan det ikke være andet end bekymrende, at se på Wieghorst statistisk i ligaen lige siden han begyndte karrieren. Udover den første sæson, så har han ikke præsteret bedre end et pointsnit på 1.3, og derudover har han (som påpeget), ikke formået at lave en positiv målscore. I 210 kampe er hans pointsnit 1.27, hvilket igen trækkes kraftigt op af hans første sæson (uden den, er snittet på 1.18). Derudover (igen fratrukket den første sæson) har hans hold formået at score hele 1.2 mål pr. kamp...


Det er jo på ingen måde acceptabelt, hvis man vitterligt har en ambition om at være med i toppen...
Udover pokalturneringen... fratrukket første sæson.. . Wtf?! Hvorfor skal det pludselig være så tendentiøst? Ja, hvis man ser bort fra de mål Ronaldo laver i kampene, så er han faktisk en ret ineffektiv angriber.

Man kan altså godt være kritisk og redelig.
Jeg trækker den første sæson fra, fordi den er en åbenlys outliner både på point-tal og målscore. Han skal naturligvis bedømmes på den sæson også, men vi har altså en træner der over 177 kampe, har et målsnit på 1.2 mål pr kamp.
Hvor i himlens navn har du dog lært at det er ok at ignorere datapunkter bare fordi de er outliers? Hvis du absolut vil, skal du have et meget stærkt separat argument for at den outlier henviser til en særlig omstændighed, eller fejlkilde. Ellers må du acceptere at den er et modeksempel for konklusion du forsøger at underbygge. Har du også fjernet datapunkter for de outliers hvor hans hold scorer uforholdsvist få mål?!

Der er desuden ikke noget overraskende i at man scorer få mål og har en negativ målscorer, når man slutter under midten i tabellen, ligesom de heller ikke er overraskende at holdene over midten generelt scorer flere mål, og har en positiv målscore. Hvis du skal argumentere noget hjem skal du ud og vurdere om man underpræsterede i forhold til spillermaterialet. Sæt i gang. Var AGF's hold til mere? Var Farum/FCN til mere end to pokalsejre og placeringer under midten?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2017, 19:59

FIDEL skrev:Men der kan vel ikke være 2 meninger om, at wieghorst har været en gigantisk fiasko i AaB indtil videre...!?
Der kan ikke være nogen tvivl om at vi har præsteret dårligt i ligaen mens Wieghorst har været træner. Spørgsmålet er så om det 1) er Wieghorst der er en dårlig træner, om det 2) er fordi ledelsen insisterer på en bestemt spillestil som vi ikke har spillerne til at udføre, men som træneren at nødt til at fuldføre efter som hans forgænger blev fyret for at afvige fra den, eller, om det 3) simpelthen er spillermaterialet der er for dårligt.

Det kan også være en kombinationaf 1,2 og 3. Uagtet, så er det tilsyneladende 1) der bliver diskuteret i denne tråd i øjeblikket.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 20:44

Buzz Killington skrev: Hvor i himlens navn har du dog lært at det er ok at ignorere datapunkter bare fordi de er outliers? Hvis du absolut vil, skal du have et meget stærkt separat argument for at den outlier henviser til en særlig omstændighed, eller fejlkilde. Ellers må du acceptere at den er et modeksempel for konklusion du forsøger at underbygge. Har du også fjernet datapunkter for de outliers hvor hans hold scorer uforholdsvist få mål?!

Der er desuden ikke noget overraskende i at man scorer få mål og har en negativ målscorer, når man slutter under midten i tabellen, ligesom de heller ikke er overraskende at holdene over midten generelt scorer flere mål, og har en positiv målscore. Hvis du skal argumentere noget hjem skal du ud og vurdere om man underpræsterede i forhold til spillermaterialet. Sæt i gang. Var AGF's hold til mere? Var Farum/FCN til mere end to pokalsejre og placeringer under midten?
Selvfølgelig tæller den første sæson som modargument. Jeg har aldrig påstået andet. Jeg vil dog stadig vove den påstand, at 177 kampe taler et noget tydeligere sprog end 33. Jeg synes det er helt rimeligt at kigge på hans første sæson og påstå at han altså har vist, at han kan spille offensiv fodbold, og have gode sæsoner. Men det er bare ikke det billede man ser over de næste (næsten) 6 sæsoner.

Der er naturligvis flere ting der spiller ind, og primært FCNs relative styrke ift ligaen. Det er ikke noget jeg hverken kan, eller gider, foretage mig lige nu. Men når man kigger på truppen i 2010/2011 og truppen i 2011/2012 (FCNs forstås), så er det ikke fordi der er voldsomt store ændringer (Mtiliga og Beckmann er forstærkninger - Men ud gik også Nordstrand, Emil Lyng og Oviedo). Alligevel går man altså fra en 6. plads til en 1. plads og sæsonen efter en 2. plads. Der er mange ting der spiller ind, men der er også noget der tyder på, at Hjulmand tilsyneladende kunne få noget mere ud af materialet.

AGF har mange problemer, og jeg er sådan set enig i, at Wieghorst næppe er/var det store problem. Men spørgsmålet er jo så bare, om vi virkelig i AaB skal være tilfredse med en træner der måske/måske ikke har præsteret nogenlunde med et nogenlunde dårligt materiale. Altså hvad er det man har ansat Wieghorst på? Det er næppe den første sæson, der ligger 10 år tilbage, og det er næppe tiden i AGF. Men hvad er det så? Jeg har virkelig svært ved at se det.
Der er da heller ikke noget i hans AaB tid, der på nogen måde giver en håb om, at der rent faktisk ligger en dygtig træner, eller taktikker, gemt et eller andet sted derinde. Det bliver hurtigt sådan noget ligegyldigt spillen rundt og en alt for defensiv tilgang til opgaven.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 2. nov 2017, 21:57

jonas386 skrev:outliner
LOL. Hvis man gerne vil spille smart med et eller andet begreb, man lige er snublet over på internettet, er det en fordel, hvis man ved, hvordan det staves, og har en basal ide om, hvad det rent faktisk betyder. Ellers kan det godt komme til at se lidt dumt ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 22:03

Gnu skrev:
jonas386 skrev:outliner
LOL. Hvis man gerne vil spille smart med et eller andet begreb, man lige er snublet over på internettet, er det en fordel, hvis man ved, hvordan det staves, og har en basal ide om, hvad det rent faktisk betyder. Ellers kan det godt komme til at se lidt dumt ud.
Godt forsøgt. Jeg har dog haft statistik mere end en gang. Tilgengæld er min autocorrect ikke altid lige samarbejdsvillig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 22:40

Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:outliner
LOL. Hvis man gerne vil spille smart med et eller andet begreb, man lige er snublet over på internettet, er det en fordel, hvis man ved, hvordan det staves, og har en basal ide om, hvad det rent faktisk betyder. Ellers kan det godt komme til at se lidt dumt ud.
Godt forsøgt. Jeg har dog haft statistik mere end en gang. Tilgengæld er min autocorrect ikke altid lige samarbejdsvillig.
Klart. Det var bare autocorrect. Det var sikkert også autocorrect, der var skyld i, at det kom til at se ud som om, at du ikke aner hvad du taler om, men bruger outlier/outliner til en gang bullshit bingo.
Jeg bruger det jo netop korrekt, når den sæson stikker så meget ud ift resten af data-sættet er det netop, surpirse, en outlier. Du behøver jo ikke nødvendigvis ekskludere dine outliers fra din analyse.
Er du sikker på du selv ved hvad det betyder og hvordan det kan benyttes?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2017, 22:53

Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
jonas386 skrev:
De Fem skrev:
jonas386 skrev: Lol. Bassogog var da rimelig stærkt teknisk, og havde da også en hårdt (omend ikke voldsomt præcist) spark. Han har dog scoret nogle fine mål, både for os og for landsholdet.
Han var uskolet, og skulle bruge tid på at lære måden vi spiller fodbold på, men alt i alt er han den største succeshistorie i klubbens historie. Måske med undtagelse af Dalsgaard.
Dobbelt lol, manden kunne ikke tæmme en badebold i de fleste kampe og havde en kølighed af Pohlske dimensioner. Til gengæld var han hurtig som helvede og det gør bare ondt på et forsvar, især når man lige rammer formen i en slutrundte foran kinesiske scouts. Han blev jo flyttet op foran netop fordi boldtab deroppe er mindre farlige en på kanten.
Det er ikke korrekt. Basso var ofte ganske farlig med bolden, og selvom førsteberøringen ikke er/var den bedste, selvom jeg faktisk mener den var ok, så havde han altså andre tekniske værktøjer der også kom til sin ret. Han blev flyttet op i angrebet, fordi det taktiske, primært defensivt, ikke var lige så relevant som på kanten. Det der med, at det skulle være fordi han var for dårlig på bolden er vist opfundet til lejligheden.

At koge Bassogogs egenskaber ned til udelukkende hurtighed er decideret dumt.
Det mest bemærkelsesværdige ved Bassogog var den pris, vi solgte ham til. Vi sad jo alle måbende og vantro tilbage; han er ikke i den blotte nærhed af at være blandt de største profiler i AaBs historie. Det ville svare til, at vi solgte Flores for en eller anden eksorbitant sum som følge af præstationer for Peru.
Jeg er enig. Men den der trang trang til at nedgøre Bassogog til en spiller der dårligt kunne tage to på foden eller ramme en ladeport forstår jeg bare ikke. De fleste kunne vel se potentiale udover farten, da han fik spilletid for os. Han var konstant en trussel, kunne gå forbi en mand (med andet end bare fart) og var faktisk også udmærket i spil i små rum.
Hverken jeg eller andre har udråbt Basso til, at være blandt klubbens bedste spillere. Men han blev alligevel hentet for småpenge, og sendt videre som klubbens største salg nogensinde. Selvfølgelig var han en enorm succes.
Enig med dig. Og bestemt ikke enig med hovedet. Jeg er også pissetræt af dem der bliver ved at føle trang til at nedgøre Bassogog. Hvorfor er der folk der stadig ikke fatter at han blev solgt på sine præstationer i ACN??? Dybt suk....
Det var nu ikke min mening at nedgøre Bassogog, og der var jo tale om en solstrålehistorie for både AaB og ham. Han kan godt ses som en "kæmpesucces", indkøbs- og salgspris taget i betragtning. Enig. Men ikke i forhold til de ting, han faktisk leverede i AaB-trøjen, hvor jeg uden at blinke ville foretrække en Nomwethe for nu at tage en sammenlignelig spiller.

Bassogog oppebærer en velfortjent legendestatus i AaB - iblandet en stor portion kult.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 2. nov 2017, 23:08

Jeg må altså opponere over, at folk mener at Wieghorst er problemet. Vi har fået cirka lige gode/dårlige resultater under vores to sidste trænere som er vidt forskellige og de spillemæssige tendenser er lige er deprimerende. Spilller vi offensivt bliver vi straffet fordi vi ikke har kvalitet i felterne og derfor ender vi med at krige og forsvare den hjem. Vi har haft Søndergaard som fejlagtigt mest huskes for Holgersson på midtbanen og ikke det vilde efterår i 2015 og som bekender sig til Red Bull spillestilen, men derudover er pragmatisk. Nu har vi så ansat Morten Wieghorst som kommer fra DBU skolen og har et ideal et sted imellem Holland i gamle dage og Tiki-Taka. Vi har haft to vidt forskellige trænere både hvad angår person og filosofi og begge er endt ved den samme konklussion: at vores bedste chance for point er at lukke af og krige den hjem. De har jo begge forsøgt at spille offensivt med det her materiale og erfaret at det kan vi ikke og vi bør faktisk rose Wieghorst for at sadle om fra noget han så ikke virkede. Var vi vedblivet at spille som mod FCN og SE så havde vi lagt sidst i Superlgiaen nu. Ville i virkelig ønske han havde været en stædig idealist der Morten Olsen style havde holdt forkrampet fast i noget der ikke virker?

Se nu på vores materiale. Det er ikke til at spille efter den fortærskede Villareal 2008 skabelon. Spiller vi bare derudaf vil vi blive straffet big time. Kasper P og Blåbjerg er slet ikke modne til at forsvare på den måde og det er tvivlsomt de nogensinde får niveauet og redskaberne til det og Okore er langt fra tidligere tiders styrke. Hvad nytter det hvis vores backs er offensive i 2014 stil når vi ikke har mditerforsvarere til at spille sådan?
Så ender vi bare der hvor backsene sælger stopperne. Derudover har vi set, at holdet ikke er godt nok til at forcere spillet - det ender altid med der bruges en masse krafter på at presse på uden at blive farlige og så straffer modstanderne vores vaklende forsvar. Spillere som Børsting og Flores bliver aldrig dem der åbner et forsvar på den måde ligesom vi mangler en frisk 8'er og angribere med kvalitet. Det falder altså tilbage på Gaarde at han har fyldt truppen med en ene middelmådige mystiske udlænding efter den anden. Vi har jo ikke en trup, hvor der er ligetil at gå ind at falde til og slå til for de unge spillere som vi havde for fem år siden og det falder tilbage på Gaarde. Fremfor at købe spillere til en robust stamme og de profiler der topper holdet har vi fået lottokuponer fra nær og fjern. Det er jordens letteste ting at skyde på Wieghorst, men jeg synes efterhånden at vi har tydeligt bevis for, at spillermaterialet bare ikke er bedre. Vi har en trup af breddespillere og udviklingsspillere, men uden spillemæssig og ledelsesmæssig kvalitet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 2. nov 2017, 23:17

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:outliner
LOL. Hvis man gerne vil spille smart med et eller andet begreb, man lige er snublet over på internettet, er det en fordel, hvis man ved, hvordan det staves, og har en basal ide om, hvad det rent faktisk betyder. Ellers kan det godt komme til at se lidt dumt ud.
Godt forsøgt. Jeg har dog haft statistik mere end en gang. Tilgengæld er min autocorrect ikke altid lige samarbejdsvillig.
Klart. Det var bare autocorrect. Det var sikkert også autocorrect, der var skyld i, at det kom til at se ud som om, at du ikke aner hvad du taler om, men bruger outlier/outliner til en gang bullshit bingo.
Jeg bruger det jo netop korrekt, når den sæson stikker så meget ud ift resten af data-sættet er det netop, surpirse, en outlier. Du behøver jo ikke nødvendigvis ekskludere dine outliers fra din analyse.
Er du sikker på du selv ved hvad det betyder og hvordan det kan benyttes?
Ja, det ved jeg, og din brug af begrebet er temmelig tvivlsom. Skal man følge din logik, kan man også bare lige betegne Kent Nielsens doublesæson som en outlier og udelade den, for den stikker jo også ud, og så har Kent Nielsen jo været en ret middelmådig træner for AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2017, 23:32

Gnu skrev: Ja, det ved jeg, og din brug af begrebet er temmelig tvivlsom. Skal man følge din logik, kan man også bare lige betegne Kent Nielsens doublesæson som en outlier og udelade den, for den stikker jo også ud, og så har Kent Nielsen jo været en ret middelmådig træner for AaB.
Min brug af begrebet fejler ingenting. Man kan derimod diskutere hvorvidt det er hensigtmæssigt at udelukke outlieren, eller ej.
Ift Kent Nielsen, så stikker 2013/14 sæsonen også ud, og det er da heller ikke en sæson der er retvisende for hans generelle evner som træner. Når den sæson efterhånden er 10 år gammel, og hans snit derudover ligger på omkring 1.2 point pr kamp, så synes jeg da også det er helt rimeligt at diskutere om han på det pågældende tidspunkt vitterligt er en træner der ville kunne præstere det samme igen under lignende omstændigheder.

Det er helt rimeligt at sætte spørgsmålstegn ved, at jeg undlader at regne den første sæson med. Det var primært for at understrege en pointe om, at vi altså har en træner der henter få point, og scorer få mål og at det har været et problem i nærmest hele hans trænerkarriere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Klaus » 2. nov 2017, 23:52

Jeg anerkender, at Wieghorst var en god træner for Farum. Men det ændrer ikke på, at hans resultater i AaB har været knaldhamrende ringe. Helt subjektivt synes jeg AaB er blevet et kedeligere hold, og glæden ved at komme på stadion er støt faldende. Jeg er stadigvæk irriteret over, at man ikke gav Kuhn chancen i sin tid. Han kunne om ikke andet have bragt noget begejstring ind omkring holdet, og det var der brug for.

Jeg håber AaB vinder hver gang, og at Wieghorst på en eller anden måde får vendt skuden. Men lige nu se det sort ud, og jeg frygter det her vil gå helt galt, og det vil næsten ikke være til at bære, hvis vi bare har pisset Bassagogmillionerne væk..

Besvar