AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 10. okt 2017, 10:47

Yankee skrev:Nu var jeg i Bergen i forbindelse med cykel-VM og kom forbi deres stadion. Her hang der et stort billede af Rudolph Austin fordi han er en del af deres "hall of fame"-startellever. Det siger alt om niveauet i den klub.
Han var nu faktisk helt fantastisk spillende i Bergen. Meget mindre tonser-agtig end det ansigt han viste i Brøndby. Måske en af de mest dominerende defensive midtbanespillere siden 2000, sammen med Mike Jensen.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af De Fem » 19. okt 2017, 11:43

Der er ikke noget som et par måneder på AaBs reservelandshold til at få gang i karrieren :danmarkfan:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Brodernumsi » 19. okt 2017, 13:05

De Fem skrev:Der er ikke noget som et par måneder på AaBs reservelandshold til at få gang i karrieren :danmarkfan:
2x 50 mil fra Kina næste år. :money:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

seamann

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af seamann » 19. okt 2017, 13:24

Jesper Møller og Curth slår til som modstandere og mandefeminister imod samme landshold - eller noget.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 5. dec 2017, 14:56

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis=293522,293540

Jacob Rinne er udtaget til Sveriges ligalandshold.

Det bliver interessant at se, om der er AaB'ere, der kommer med på den danske ligalandsholdstur. Jeg kunne godt se Ahlmann komme med - den danske situation på backs taget i betragtning. Men det bliver nok ikke uden betydning om FCK kommer videre i Europe League, for i så fald vil Hareide ikke udtage FCK'ere.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Danni » 5. dec 2017, 18:11

ebbejeppe skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis=293522,293540

Jacob Rinne er udtaget til Sveriges ligalandshold.

Det bliver interessant at se, om der er AaB'ere, der kommer med på den danske ligalandsholdstur. Jeg kunne godt se Ahlmann komme med - den danske situation på backs taget i betragtning. Men det bliver nok ikke uden betydning om FCK kommer videre i Europe League, for i så fald vil Hareide ikke udtage FCK'ere.
Og interessant om Rinne kan komme med til VM.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 5. dec 2017, 18:16

Danni skrev: Og interessant om Rinne kan komme med til VM.
Måske som 3. målmand. Kæmpetalentet Pontus Dahlberg kan måske også godt løbe med den plads.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2017, 18:34

ebbejeppe skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis=293522,293540

Jacob Rinne er udtaget til Sveriges ligalandshold.

Det bliver interessant at se, om der er AaB'ere, der kommer med på den danske ligalandsholdstur. Jeg kunne godt se Ahlmann komme med - den danske situation på backs taget i betragtning. Men det bliver nok ikke uden betydning om FCK kommer videre i Europe League, for i så fald vil Hareide ikke udtage FCK'ere.
Okore begynder også at finde sit niveau. Kan sagtens se ham være et bud til ligalandsholdet. Kian Hansen er selvskrevet, men hvem er der ellers?
Brøndbys midterforsvar er tysk, finsk og islandsk, FCKs er Johansson garneret med en genforening af Tjekkeslovakiet og en back i Boliesen. Kigger jeg på FCNs stoppertrio ser jeg mere dygtige konceptspilelre end at Nelsson, Tranberg eller Benjamin T. Hansen kan gøre sig gældende og Mtiliga er jo stoppet. Jeg kunne derudover forestille mig Lasse Nielsen kom med. Andre udenlandsdanskere kunne være Thelander, Maxsø og Jønsson - aner dog ikke om deres ligaer ligger stille.

Vi må derudover formode at AC, Kjær, Bjelland, Vestergaard og Zanka ikke er i spil da de dels ikke har vinterpause og derudover er velkendte for Åge Hareide.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Søgaard » 6. dec 2017, 16:03

Lidt om kompensation for spillere der deltager til VM - det er nok mest relevant ift. Flores
http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-12-06- ... -rusland-0

54.000 pr. dag i kompensation for spillere udtaget til VM - startende 14 dage før åbningskampen. Peru slutter formentlig 26. juni, altså 27 dage. Der regnes 1/3 kompensation for hhv. 16/17, 17/18 og 18/19-sæsonerne - altså har vi pt. ret til 27.000 pr. dag som minimum for Flores (total godt 720.000 kr. - og 9.000 mere pr. halvsæson han bliver - godt 240.000 kr.).
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af alithebeast » 6. dec 2017, 19:56

Fredericia.
Hader København!

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 7. dec 2017, 11:15

Jakobsen skrev:
ebbejeppe skrev:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis=293522,293540

Jacob Rinne er udtaget til Sveriges ligalandshold.

Det bliver interessant at se, om der er AaB'ere, der kommer med på den danske ligalandsholdstur. Jeg kunne godt se Ahlmann komme med - den danske situation på backs taget i betragtning. Men det bliver nok ikke uden betydning om FCK kommer videre i Europe League, for i så fald vil Hareide ikke udtage FCK'ere.
Okore begynder også at finde sit niveau. Kan sagtens se ham være et bud til ligalandsholdet. Kian Hansen er selvskrevet, men hvem er der ellers?
Brøndbys midterforsvar er tysk, finsk og islandsk, FCKs er Johansson garneret med en genforening af Tjekkeslovakiet og en back i Boliesen. Kigger jeg på FCNs stoppertrio ser jeg mere dygtige konceptspilelre end at Nelsson, Tranberg eller Benjamin T. Hansen kan gøre sig gældende og Mtiliga er jo stoppet. Jeg kunne derudover forestille mig Lasse Nielsen kom med. Andre udenlandsdanskere kunne være Thelander, Maxsø og Jønsson - aner dog ikke om deres ligaer ligger stille.

Vi må derudover formode at AC, Kjær, Bjelland, Vestergaard og Zanka ikke er i spil da de dels ikke har vinterpause og derudover er velkendte for Åge Hareide.
Der er tidligere skrevet, at man udtager spillere fra de nordiske ligaer. Så de fleste etablerede landsholdsspillere er vel ikke aktuelle.

I dag skriver bold.dk, at der udtages en kombineret liga- og U21-trup på 23 mand. Måske Ahlmann kan snige sig med, men jeg tror næppe, at AaB's U21-spillere (Thellufsen, MC og Pohl) kommer med.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dbu ... abu-dhabi/

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 11:25

Hvilke danske angribere skulle slå Pohl af ?

Bendtner, Duncan og ?

Og de to skal muligvis ikke med.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2017, 13:08

FlæskeFrank skrev:Hvilke danske angribere skulle slå Pohl af ?

Bendtner, Duncan og ?

Og de to skal muligvis ikke med.
Mon ikke Bendtner er at regne for en "etableret" og man vil bruge pladsen på en anden? Dog kunne det egentlig være en fin test af hvorvidt Bendtner er blevet voksen og tage ham med. Dunken er ikke just et sted i sin karriere hverken aldersmæsisgt eller formmæssigt, hvor det giver mening. Det er dog tyndt med gode danske angribere i de nordiske ligaer så hvem ved? Jeg tror dog man kigger ungdomsvejen i stedet og bl.a kigger på Ingvartsen såfremt U/21 spillere udenfor norden udtages.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 13:18

Pohl og Ahlmann skal med Ligalandsholdet til Abu Dhabi.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kad ... abu-dhabi/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gnu » 11. dec 2017, 13:21

Ja, undskyld mig, men:

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 13:21

Jakobsen skrev:Pohl og Ahlmann skal med Ligalandsholdet til Abu Dhabi.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kad ... abu-dhabi/
Tak for kaffe, for et tyndt hold på angrebssiden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2017, 13:27

Underligt Okore ikke er udtaget.

Men godt skulderklap til Pohl.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 14:00

FlæskeFrank skrev:Underligt Okore ikke er udtaget.

Men godt skulderklap til Pohl.
Måske i særdeleshed med tanke på at en spiller som Lasse Nielsen ikke har haft nogen specielt god sæson i Malmö, hvor han i perioder har været ret kritiseret.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af 9000AaB » 11. dec 2017, 14:24

Jakobsen skrev:Pohl og Ahlmann skal med Ligalandsholdet til Abu Dhabi.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kad ... abu-dhabi/
Så må vi gå ud fra at Pohl og Ahlman ikke er med på AaBs træningstur sydpå..... Det ikke særlig fedt set I lyset af vi skal have trænet vores offensive spillere mest muligt.
Går ikke ud fra at Pohl får maks spillemin. med Ligalandsholdet I deres træningskamp hver gang....
Men stort skulderklap til dem og tillykke med turen :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 14:40

9000AaB skrev:
Jakobsen skrev:Pohl og Ahlmann skal med Ligalandsholdet til Abu Dhabi.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kad ... abu-dhabi/
Så må vi gå ud fra at Pohl og Ahlman ikke er med på AaBs træningstur sydpå..... Det ikke særlig fedt set I lyset af vi skal have trænet vores offensive spillere mest muligt.
Går ikke ud fra at Pohl får maks spillemin. med Ligalandsholdet I deres træningskamp hver gang....
Men stort skulderklap til dem og tillykke med turen :)
Synes også de her ture under en opstart altid er ubelejlige, men lige i et VM år er det da acceptabelt. Derudover kan man da håbe Pohl får et boost af udtagelsen og at prøve sig selv af i andre rammer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar