Midtvejsstatus/grundspillet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2017, 11:23

Modsat, så er der vel ikke ret mange klager over Blåbjerg og Kasper P. Det må alt andet lige betyde, at enten er vi vænnet til elendighed eller de passer (nogenlunde) til systemet.

Og i forhold til sidste år ved samme tid, så går jeg roligere på vinterferie (hvis ikke FCK-kampen bliver en katastrofe). For i år har vi jo netop fået resultater de seneste måneder modsat sidste år.

Og jeg mener, at vi har en Okore som er ved at være i form(udviklingsplus), Pohl, som er begyndt at score, det paniske forsvar er forsvundet, vi spiller kampe uden Würtz og får resultat. Altså hvis ikke man kan se nogle klare forbedringer, så er man en meget sur gammel mand.

Jeg mener godt, at vi kan kigge på delelementer selvom alle er trætte af spillet ikke er sprudlende.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2017, 11:48

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Hvornår dælen skulle man, eller Gaarde, dog nogensinde kunne vurdere spillerne så?
Jeg ved godt hvor jeg synes pilen peger hen. Gaarde må selv rode med sit.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Silver77 » 7. dec 2017, 23:03

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Hvornår dælen skulle man, eller Gaarde, dog nogensinde kunne vurdere spillerne så?
Jeg ved godt hvor jeg synes pilen peger hen. Gaarde må selv rode med sit.

Jeg gad godt at Superliga XL fik Allan Gaarde ind i den varme stol med hensyn til hans dårlige indkøbs politik. Det virker som om han handler i øst og vest.

I min optik er det kun Rinne som er en klar profil, Okore og lesniak er på vej, Flores og Rolim er stadig væk usikre kort håber selvfølelig at de udvikler sig som profiler på holdet.

Pallesen havde jeg forventet mere af.

Resten af Gaarde indkøb har skuffet mig

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af jonas386 » 7. dec 2017, 23:29

Silver77 skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Hvornår dælen skulle man, eller Gaarde, dog nogensinde kunne vurdere spillerne så?
Jeg ved godt hvor jeg synes pilen peger hen. Gaarde må selv rode med sit.

Jeg gad godt at Superliga XL fik Allan Gaarde ind i den varme stol med hensyn til hans dårlige indkøbs politik. Det virker som om han handler i øst og vest.

I min optik er det kun Rinne som er en klar profil, Okore og lesniak er på vej, Flores og Rolim er stadig væk usikre kort håber selvfølelig at de udvikler sig som profiler på holdet.

Pallesen havde jeg forventet mere af.

Resten af Gaarde indkøb har skuffet mig
Ikke at det ændrer det helt store, men blev Risgaard ikke hentet af Gaarde, eller var det før?
Basso er selvfølgelig også en succes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af sulakvelidze » 8. dec 2017, 00:50

jonas386 skrev:
Silver77 skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er vel på sin plads at tage denne tråd op.

Målmand. Godkendt

Forsvar: Det er godt længe siden, at der er bitched over Kasper P og Blåbjerg. Så her har vi vel 3 mand OK. Backs Ahlmann og Pallesen er også OK, der sker ikke noget.

Midtbane: Kanterne sprudler stadig ikke, så der mangler noget. Rolim kan blive den nye Nomvethe - bliver aldrig klar til 90 min. men kan trylle. Centralt er vel OK. Nu spillede Kakeeto en dårlig kamp, så der vil nok komme nogle forslag om, at han skal videre. Jeg synes stadig at han er spændende. Magnus C har været skadet længe - så vi ved ikke hvad vi står med der. Risgård og Würtz er kommet tilbage fra skader og har vist niveau.

Angreb. Pohl gør det scoringsmæssigt tåleligt. Safranko mangler noget tilvænning endnu, Sylvestr stopper og Ramkilde er skadede. Her skal der nyt ind.

Men overordnet har spillerne vist sig OK og behøver ikke alle at ryge ud på røv og albuer. Spillet derimod...

Jeg synes ikke det giver mening at vurdere på det på den måde.

Vi ved ikke hvordan forsvar og målmand klarer sig, hvis vi ikke stiller med 3-5- defensive midtbanefolk også. Vi ved ikke hvordan angrebet kunne fungere, hvis det fik støtte fra nogle offensive midtbanefolk (vi fik et hint til sidst i går).
Hvornår dælen skulle man, eller Gaarde, dog nogensinde kunne vurdere spillerne så?
Jeg ved godt hvor jeg synes pilen peger hen. Gaarde må selv rode med sit.

Jeg gad godt at Superliga XL fik Allan Gaarde ind i den varme stol med hensyn til hans dårlige indkøbs politik. Det virker som om han handler i øst og vest.

I min optik er det kun Rinne som er en klar profil, Okore og lesniak er på vej, Flores og Rolim er stadig væk usikre kort håber selvfølelig at de udvikler sig som profiler på holdet.

Pallesen havde jeg forventet mere af.

Resten af Gaarde indkøb har skuffet mig
Ikke at det ændrer det helt store, men blev Risgaard ikke hentet af Gaarde, eller var det før?
Basso er selvfølgelig også en succes.
Risgård var vel første tilgang under Gaarde? Og en absolut fuldtræffer.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af alithebeast » 8. dec 2017, 06:19

Risgård var første tilgang under Gaarde, og derfor skal al æren gå til Lynge.
Hader København!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Sanchez94 » 8. dec 2017, 08:24

alithebeast skrev:Risgård var første tilgang under Gaarde, og derfor skal al æren gå til Lynge.
Der tror jeg du tager gevaldigt fejl. Risgård og Lynge var kommet på kanten af hinanden, da Risgård som ung forlangte alt for mange penge for at blive i AaB.
Derfor tror jeg alt ære skal tilfalde Allan Gaarde for at hente Risgård

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Hanga » 8. dec 2017, 08:45

Sanchez94 skrev:
alithebeast skrev:Risgård var første tilgang under Gaarde, og derfor skal al æren gå til Lynge.
Der tror jeg du tager gevaldigt fejl. Risgård og Lynge var kommet på kanten af hinanden, da Risgård som ung forlangte alt for mange penge for at blive i AaB.
Derfor tror jeg alt ære skal tilfalde Allan Gaarde for at hente Risgård
Det behøver jo ikke være én persons ære. F.eks. var det Augu eller Würtz der prikkede til AaB da Ris var begyndt at snakke kontrakt med Brøndby, mens han rendte og trænede med i AaB (det har jeg læst i et interview for lang tid siden). Hvem besluttede at han skulle have lov at træne med? Hvor meget havde Kent eller PEA at sige i vurderingen af, om han skulle have kontrakt? Havde Lynge måske lavet lidt fodarbejde inden Allan tog over? Vi ved det ikke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af alithebeast » 8. dec 2017, 11:16

Sanchez94 skrev:
alithebeast skrev:Risgård var første tilgang under Gaarde, og derfor skal al æren gå til Lynge.
Der tror jeg du tager gevaldigt fejl. Risgård og Lynge var kommet på kanten af hinanden, da Risgård som ung forlangte alt for mange penge for at blive i AaB.
Derfor tror jeg alt ære skal tilfalde Allan Gaarde for at hente Risgård
Se farven på skriften. ;)

Iøvrigt mener jeg, at Allan et udemærket. Ikke perfekt, men det er ingen.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 11:47

Sanchez94 skrev:
alithebeast skrev:Risgård var første tilgang under Gaarde, og derfor skal al æren gå til Lynge.
Der tror jeg du tager gevaldigt fejl. Risgård og Lynge var kommet på kanten af hinanden, da Risgård som ung forlangte alt for mange penge for at blive i AaB.
Derfor tror jeg alt ære skal tilfalde Allan Gaarde for at hente Risgård
Ævl, lad nu være med at tro på alt hvad du læser i Ekstra Bladet.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af frederikshavneren » 10. dec 2017, 20:13

Tekst tvs side 220 er trist læsning vinteren over, vi overvintrer på 7. pladsen marginaler fra en slutspilsplads. Objektivt set er efterårssæsonen ikke bestået da vi overvintrer uden for slutspillet, til foråret har vi dog alle muligheder for at nappe en plads i slutspillet.

Det er træls at overvintre uden for det gode selskab og for at gøre ondt værre er det ikke utænkeligt at Herning-Ikast overvintrer på 1. pladsen :S

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2017, 20:17

Så er det vist heller ikke værre. Vi er 1 point fra 4. pladsen, og er i kvartfinalen i pokalen. Det kunne være langt værre.

Dermed ikke sagt, at jeg synes efteråret har været en specielt fed oplevelse, men sæsonen kan sagtens reddes. Nu har vi et par måneder hvor vi kan, forhåbentlig, begynde at bygge på offensivt og få de sidste forstærkninger i hus.

Vi har muligheden for at rydde lidt ud i truppen og få løftet top-niveauet, hvilket der i den grad er behov for.
Kan vi få:

En rutineret midterforsvar (gerne skandinav)
Kreativ kant
Ordentlig angriber

Så virker det OK. Vi kan pludselig få flere strenge at spille på offensivt. Med Rolim, Flores, Thellufsen, Pohl og eksempelvis Kusk, kan vi både spille 3-4-3, 4-4-2 eller 4-2-3-1, som vi forsøgte i starten med MW. Det giver os nogle helt andre muligheder end vi har haft i efteråret og nogle helt andre muligheder for at skabe kampene.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af 9800 » 10. dec 2017, 20:50

Jeg tror:
FCK tager en af de sidste pladser.
Hobro er gået helt i stå, og så var de Brøndby, FCK og FCM som de sværeste kampe af de sidste 7. Vi kan godt hente point på dem.
Horsens mister deres største profil, de har FCM og Brøndby som deres sværeste opgaver, foruden udekamp i aalborg. Dem henter vi også point på tror jeg.
OB tror jeg også kommer med, de har et strengt program, FCN FCK og BIF, alle ude.

AaB har FCN, Brøndby og Horsens af topholdene, og set er alle på hjemmebane.

Den ligger sgu til os, og så kan vi få 10 “gratis” kampe, hvor vi kan arbejde med det offensive.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Klaus » 11. dec 2017, 00:09

Skal man gøre status nu, vil det vel være fair at sige, at vores forsvar fungerer. Vi har fået en klassemålmand og Okore bliver bedre og bedre for hver kamp. Jeg synes også der skal være store plusser Blåbjerg, der også har udviklet sit spil. I den mere kreative ende synes jeg Flores er blevet markant bedre, og han er vel også spilleren med flest assist. Rolim er spændende og med ham og Flores på banen kunne det give flere chancer. Desværre har vi også spillere, der kæmper og det er især dem, der skal udnytte chancerne. Jeg tænker, at Pohls mange brændte chancer desværre taler for sig selv, og det er paradoksalt at Safranko skulle være indkøbt på en høj hylde som angriber. Jeg synes hans boldbehandling i bedste fald er middelmådig. Måske er han bedre som decideret boksspiller, ellers er han godt nok et kæmpe fejlkøb. Pohl kommer i det mindste frem til chancer, det gør Safranko sjældent. Børstings arbejdsindsats kan der aldrig sættes en finger på. Men jeg synes ikke han ligefrem har bygget på sit spil i dette efterår.

Hvad angår vores træner skal han have ros for at få sat en prop i bagude og givet os en god defensiv. Til gengæld har vi spillet rigtig mange kampe, som har været præget af et helt uantageligt dårligt angrebsspil. Vi har spillet sidelæns og baglæns i en grad som ikke er set siden Pehrsson. Det har været dødhamrende kedeligt at se os spille, og de mere troløse tilskuere stemmer med fødderne. Vi er klubben med færrest skudforsøg på mål, og vi scorer under et mål i snit pr. kamp. Det er vel blevet lidt bedre på det sidste. Men man skal alligevel have luppen frem for at se den helt store positive udvikling i angrebsspillet.

Selvom jeg personligt gerne så Kuhn i spidsen for AaB, ved jeg godt, det ikke er realistisk. Så nu håber jeg bare, at vores træner får lidt mere styr på vores angrebsspil, så vi måske alligevel kan luske os med i det medaljeslutspil på en ordentlig måde. Noget skal i hvert fald ske inden sæsonkortene skal fornyes næste gang :innocent:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Maglau » 11. dec 2017, 11:31

Jeg er meget meget tilfreds med vores placering/pointantal. Vi var et mål scoret/afværget fra at overvintre på en 4 plads, som det var vist på live stillingen ved 1-0.
Det ville før sæsonen have været mere end godkendt og efter de første kampe have været en "umulig" bedrift. Ikke desto mindre skulle der et verdensklasse mål fra superligaens bedste angriber, en god redning fra Olsen på Rolims solotur og en sædvanlig Pohl afbrænder på friløber til at forhindre at vi fejrer jul på 4 pladsen.

Vi har spillet rædderligt fodbold i store dele af sæsonen og scoret for få mål men har på det seneste formået at få point ud af det på trods. Jeg tager ja hatten på og vælger at tro på Wieghorst har en plan for hvordan vi øger antal mål og dermed forhåbentligt også pointudbyttet og kommer op i den top 6.

Det overraskede mig i kampen i går hvordan vi faktisk turde at spille bolden ud af FCK presset nede i vores zone i store dele af kampen fremfor i panik at sende den op til duel med en prisgivet Pohl omgivet af dværgene Rolim og Flores. Arbejdes der videre på den bold og pasningssikkerhed/evne i vinterpausen og i foråret ender det helt sikkert med at vi også modstanderens halvdel tør spille bolden fremad til chanceskabende afleveringer i små rum.

Hvem ved måske bliver det godt igen.....jeg tror det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Gnu » 11. dec 2017, 11:34

Man må give WiegHesten, at han har fået rettet skuden lidt op, vi er blevet svære at spille imod, og nu er vi så rent faktisk også begyndt at vinde nogle kampe både ude og hjemme. Men jeg er på ingen måde imponeret af den måde, det er sket på, og jeg tror ikke på, at det holder i længden.

I går fik vi så 1-1 mod FCK, men det var reelt en kamp mellem to fodboldhold, som slet, slet ikke fungerer i øjeblikket. Ståle valgte oven i købet at give os en lille gave med en startformation, som var HELT skæv, og han måtte ændre den med en udskiftning efter tyve minutter.

Vi spiller stadig helt ad helvede til i alle kampe, og hver gang vi vinder, er det med lodder og trisser. Vi evner ikke at skabe chancer, og dem vi får, bliver brændt på det skammeligste. Vi har scoret 18 mål i 19 kampe, og det er alt, alt for lidt. Overvej lige, at Marcondes alene har scoret ét mål mindre end hele AaB tilsammen i denne efterårssæson.

Det er faktisk lidt pinligt for Superligaen, at et så defensivt og dårligt spillende hold som AaB kan ligge et enkelt point fra fjerdelpladsen efter 19 kampe. Det ville selvfølgelig se lidt mærkeligt ud at fyre træneren efter en pointmæssig positiv periode, men man bør alligevel overveje, om Wieghesten har det, der skal til for at føre os videre. Det er jeg oprigtigt i tvivl om.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 23:53

Jeg synes vi må se på forudæstningerne for efteråret når vi laver vores bedømmelse. Så kan det godt være der er en masse spillemæssige ambitioner som er vi er stykke fra, men præstationen skal også set relativt ifht. udgangspunktet. Udgangspunktet er for mig at, vi i sommer stod med et ungt hold og relativt stor udskiftning hvor der primært kom udenlandske lottokuponer ind. Læg dertil, at det hurtigt stod klart, at holdet slet ikke var dygtigt nok eller en stærk nok enhed til at opfylde de spillemæssige ambitioner. Ifht. den præmis vurderer jeg således:

- Wieghorst: 10
Wieghorst fik først sat proppen i og har derefter fået holdet til at fungere som en rigtig stærk enhed. I takt med efteråret er skredet frem er resultaterne blevet bedre og bedre og man begynder også så småt at kunne hvad de offensive ideer er. Jeg synes Wieghorst vinder fordi han har fået skabt et hold der er en mentalt stærk enhed og skabt en robusthed der kan være med til at skabe fundamentet for at flytte os hen imod den spillemæssige ambition. Jeg havde frygtet, at Wieghorst ville være en DBU idealist af væsrte skuffe og det ville bringe os in deep shit, men han har stille og roligt skabt en enhed der vinder og er meget svære at slå. Som Hamren sag så skabes et godt fodboldhold nedefra og det er præcis det Wieghorst er ved at gøre. Det der trækker ned for mig er omvendt, at vi har set Oliver Abildgaard på kanten lidt for mange gange.

- Tilgange: Gennemsnit på 5.16
Okore: 7
Begynder efter en lidt sløj start virkelig at se skarp ud og kun den svage start og til tider lidt for hyppige personlige fejl holder ham fra en god karakter. Jeg tror på vi har meget i vente fra Okore.
Pallesen: 4
Det har været meget jævnt og han har slet ikke været noget "monster" som offensiv wingback i Henrik Dalsgaard klassen. Mindre kunne også gøre det, men jeg savner en mere markant og stabil presence fra Palle. Jeg har dog langt fra afskrevet, at det kan komme. Den største risiko for Pallesen er nok, at i 3-4-3 kan Børsting lige så godt være back.
Rinne: 10
Nærmest perfekt start i AaB og meget lidt holder fra et 12 tal. Det er helt vildt at se alle de bolde som Larsen tabte eller ikke greb, som Rinne bare tager uden at anstrenge sig.
Lesniak: 4
Ikke for alvor shinet, men stadig gjort en fornuftig og solid indsats. Havde troet en central midt fra et Premier League hold kunne lidt mere offensivt alene fordi han er skolet i deres skole. Omvendt kan han sagtens være Würtz's afløser og er pt. milevidt foran Kakeeto, MC og Abildgaard.
Rolim: 4
Virkelig gode indhop, men har spillet for lidt. Jeg køber ikke alle teorierne om det udelukkende skyldes Wieghorsts kontrollerede tilgang til tingene. De har givet været nogle formmæssige ting at arbejde på og måske også nogle relationelle. Derudover har der vel også været en prioritet at finde den formation og stamme der virker og nu da vi har det er der nok også bedre muligheder for typer Rolim og Thellufsen.
Pavol Safranko: 00
Kan slet ikke se han har niveau eller kompetencer til at styrke os. Typen er rigtig, men hans niveau er rystende ringe. Jeg er med på, at han skal fodres men jeg kan dælme ikke se noget lys i ham her. Pohl er lyssår foran og Safranko er IMO fyld.
Michael Lansing: Udenfor bedømmelse
Lansing har desværre endnu ikket fået chancen for at konkurrere med RInne, men bulletinnerne var lovende i optakten. Jeg synes derfor ikke det er fair at vurdere Lansing da det nok var mening han skulle have spillet.
Tamati Williams: 02
Har løst den opgave han skulle som tredje målmand og derfor kan det vel godt kaldes bestået da det aldrig har været meningen han har skullet spille.

Allan Gaarde: 4
Gaardes indkøb har gjort det ganske godt og det er et bedre vindue end længe det da fejlskuddende ikke ser ud til at være så mange. Indtil videre er det kun Safranko der ligner et sådant. Det trækker dog ned, at vi ikke fik en kvalitetsangriber og en kreativ kant med kvalitet. Derfor bliver det ikke mere end et 4-tal. På den positive tide slap man af med Holgersson og Sloth, hvilket var en befrielse.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 01:05

Jakobsen skrev:Jeg synes vi må se på forudæstningerne for efteråret når vi laver vores bedømmelse. Så kan det godt være der er en masse spillemæssige ambitioner som er vi er stykke fra, men præstationen skal også set relativt ifht. udgangspunktet. Udgangspunktet er for mig at, vi i sommer stod med et ungt hold og relativt stor udskiftning hvor der primært kom udenlandske lottokuponer ind. Læg dertil, at det hurtigt stod klart, at holdet slet ikke var dygtigt nok eller en stærk nok enhed til at opfylde de spillemæssige ambitioner. Ifht. den præmis vurderer jeg således:

- Wieghorst: 10
Wieghorst fik først sat proppen i og har derefter fået holdet til at fungere som en rigtig stærk enhed. I takt med efteråret er skredet frem er resultaterne blevet bedre og bedre og man begynder også så småt at kunne hvad de offensive ideer er. Jeg synes Wieghorst vinder fordi han har fået skabt et hold der er en mentalt stærk enhed og skabt en robusthed der kan være med til at skabe fundamentet for at flytte os hen imod den spillemæssige ambition. Jeg havde frygtet, at Wieghorst ville være en DBU idealist af væsrte skuffe og det ville bringe os in deep shit, men han har stille og roligt skabt en enhed der vinder og er meget svære at slå. Som Hamren sag så skabes et godt fodboldhold nedefra og det er præcis det Wieghorst er ved at gøre. Det der trækker ned for mig er omvendt, at vi har set Oliver Abildgaard på kanten lidt for mange gange.

- Tilgange: Gennemsnit på 5.16
Okore: 7
Begynder efter en lidt sløj start virkelig at se skarp ud og kun den svage start og til tider lidt for hyppige personlige fejl holder ham fra en god karakter. Jeg tror på vi har meget i vente fra Okore.
Pallesen: 4
Det har været meget jævnt og han har slet ikke været noget "monster" som offensiv wingback i Henrik Dalsgaard klassen. Mindre kunne også gøre det, men jeg savner en mere markant og stabil presence fra Palle. Jeg har dog langt fra afskrevet, at det kan komme. Den største risiko for Pallesen er nok, at i 3-4-3 kan Børsting lige så godt være back.
Rinne: 10
Nærmest perfekt start i AaB og meget lidt holder fra et 12 tal. Det er helt vildt at se alle de bolde som Larsen tabte eller ikke greb, som Rinne bare tager uden at anstrenge sig.
Lesniak: 4
Ikke for alvor shinet, men stadig gjort en fornuftig og solid indsats. Havde troet en central midt fra et Premier League hold kunne lidt mere offensivt alene fordi han er skolet i deres skole. Omvendt kan han sagtens være Würtz's afløser og er pt. milevidt foran Kakeeto, MC og Abildgaard.
Rolim: 4
Virkelig gode indhop, men har spillet for lidt. Jeg køber ikke alle teorierne om det udelukkende skyldes Wieghorsts kontrollerede tilgang til tingene. De har givet været nogle formmæssige ting at arbejde på og måske også nogle relationelle. Derudover har der vel også været en prioritet at finde den formation og stamme der virker og nu da vi har det er der nok også bedre muligheder for typer Rolim og Thellufsen.
Pavol Safranko: 00
Kan slet ikke se han har niveau eller kompetencer til at styrke os. Typen er rigtig, men hans niveau er rystende ringe. Jeg er med på, at han skal fodres men jeg kan dælme ikke se noget lys i ham her. Pohl er lyssår foran og Safranko er IMO fyld.
Michael Lansing: Udenfor bedømmelse
Lansing har desværre endnu ikket fået chancen for at konkurrere med RInne, men bulletinnerne var lovende i optakten. Jeg synes derfor ikke det er fair at vurdere Lansing da det nok var mening han skulle have spillet.
Tamati Williams: 02
Har løst den opgave han skulle som tredje målmand og derfor kan det vel godt kaldes bestået da det aldrig har været meningen han har skullet spille.

Allan Gaarde: 4
Gaardes indkøb har gjort det ganske godt og det er et bedre vindue end længe det da fejlskuddende ikke ser ud til at være så mange. Indtil videre er det kun Safranko der ligner et sådant. Det trækker dog ned, at vi ikke fik en kvalitetsangriber og en kreativ kant med kvalitet. Derfor bliver det ikke mere end et 4-tal. På den positive tide slap man af med Holgersson og Sloth, hvilket var en befrielse.
Jeg er så gammel, at jeg ikke kender den nye karaktertabel, men så vidt jeg ved er et 4-tal vist mere end bestået, og det synes jeg overhovedet ikke Gaarde lever op til.
Han har fundet nogle gode spillere til forsvaret, men vores angreb, som har manglet kvalitet i meget lang tid, er slet ikke blevet forstærket med de profiler man kunne forvente.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af san » 12. dec 2017, 21:23

Maglau skrev:Jeg er meget meget tilfreds med vores placering/pointantal. Vi var et mål scoret/afværget fra at overvintre på en 4 plads, som det var vist på live stillingen ved 1-0.
Det ville før sæsonen have været mere end godkendt og efter de første kampe have været en "umulig" bedrift. Ikke desto mindre skulle der et verdensklasse mål fra superligaens bedste angriber, en god redning fra Olsen på Rolims solotur og en sædvanlig Pohl afbrænder på friløber til at forhindre at vi fejrer jul på 4 pladsen.

Vi har spillet rædderligt fodbold i store dele af sæsonen og scoret for få mål men har på det seneste formået at få point ud af det på trods. Jeg tager ja hatten på og vælger at tro på Wieghorst har en plan for hvordan vi øger antal mål og dermed forhåbentligt også pointudbyttet og kommer op i den top 6.

Det overraskede mig i kampen i går hvordan vi faktisk turde at spille bolden ud af FCK presset nede i vores zone i store dele af kampen fremfor i panik at sende den op til duel med en prisgivet Pohl omgivet af dværgene Rolim og Flores. Arbejdes der videre på den bold og pasningssikkerhed/evne i vinterpausen og i foråret ender det helt sikkert med at vi også modstanderens halvdel tør spille bolden fremad til chanceskabende afleveringer i små rum.

Hvem ved måske bliver det godt igen.....jeg tror det.
:thumbsup: :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Midtvejsstatus/grundspillet

Indlæg af Uldahl » 12. dec 2017, 21:52

san skrev:
Maglau skrev:Jeg er meget meget tilfreds med vores placering/pointantal. Vi var et mål scoret/afværget fra at overvintre på en 4 plads, som det var vist på live stillingen ved 1-0.
Det ville før sæsonen have været mere end godkendt og efter de første kampe have været en "umulig" bedrift. Ikke desto mindre skulle der et verdensklasse mål fra superligaens bedste angriber, en god redning fra Olsen på Rolims solotur og en sædvanlig Pohl afbrænder på friløber til at forhindre at vi fejrer jul på 4 pladsen.

Vi har spillet rædderligt fodbold i store dele af sæsonen og scoret for få mål men har på det seneste formået at få point ud af det på trods. Jeg tager ja hatten på og vælger at tro på Wieghorst har en plan for hvordan vi øger antal mål og dermed forhåbentligt også pointudbyttet og kommer op i den top 6.

Det overraskede mig i kampen i går hvordan vi faktisk turde at spille bolden ud af FCK presset nede i vores zone i store dele af kampen fremfor i panik at sende den op til duel med en prisgivet Pohl omgivet af dværgene Rolim og Flores. Arbejdes der videre på den bold og pasningssikkerhed/evne i vinterpausen og i foråret ender det helt sikkert med at vi også modstanderens halvdel tør spille bolden fremad til chanceskabende afleveringer i små rum.

Hvem ved måske bliver det godt igen.....jeg tror det.
:thumbsup: :thumbsup:
Det bliver helt klar godt igen, ingen tvivl om det. Vi er godt på vej nu, efter vi har fået lukket af defensivt. Vi ser jo også så småt forbedringer i det offensive spil. Med Rolim og Flores bedre sammenspillet og i form ser det ikke helt skidt ud.
Når vi når foråret kommer vi til at se hvad holdet rigtig kan, med eller uden Kusk er det ikke en helt dumme stamme vi er ved at få sat sammen. Den skal nok komme til at shine. Jeg tror på det. :aabfan:

Besvar